:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Megértelek, én is mindig el vagyok havazva.
Azért kíváncsi lennék egyszer, hogy ezekkel a méretekkel mit produkálnak.
Főtengely csapágyakat vehet olyanokat, amilyeneket akarsz. Szerintem az SKF csapágyak között vannak békebeli tipusok. Lehet hogy tovább élnének mint a teljes moci. Főjavításig biztos kihúzzák. A csapszeghez is lehet szerezni azt hiszem kiválló tűgörgőket. Maga a csapszeg fog elkopni.
A dugó a gyűrű nem drága. Annyira. De ha nem megfelelő minőségüek akkor be fog előbb utóbb állni a dugó.Vagy szedheted szét az egészet a törött gyűrű darabjait keresve.
Amúgy szerintem nem esnek szét olyan hamar az MZ-k 5000 felett, ha jól vamnnak összerakva.Talán a bronzperselyesek. A többiek nem szétesnek, csak letörik , lelazul róluk minden a rázkódástól. De a blokk tapasztalatom szerint bírni szokta.
A jawákat hiába alacsonyabb a fordulatuk, előbb szét lehet pörgetni.Szerintem.De gondolom Keri elárulja mennyire szokta széthajtani az MZ-ket a pályán.:)
Nem eszik olyan forrón a kását. Egyenlőre még vannak ennél fontosabb dolgaim az életben.
5000-es fordulat felett szerintem hamar széthullanak az MZ-k.
Épp most gondolkodtam rajta vezetés közben, hogy a jelenlegi árak mellett a főtengelycsapágyaknak, és a dugattyúcsapszeg csapágyának, és a hengernek kellene jó anyagból lennie. Előbbiek a blokkszétbontásos csere miatt(macera), a hengernek pedig az alaktartóság miatt. Dugó, gyűrű nem drága.
Egy rozsdamantes anyagot alig lehet fúrni, reszelni, a hengerpersely ahoz képest szivacs.
100-as még nagyobb is mint a gyári, 90 és 95-ösre emlékszem a TS könyvéből.
Inkább azt mond, hogy gyártottál e már súbertűt?
A méreteket a szakirodalomba beraktam.
http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif
najó induláskor meg piros lámpánál engedem leesni a fordulatot :)
De egy kis TS 4500 és 6000 között húz ha rendesen van beállítva.
Olyat csináltam egyszer, hogy akkus fúró tokmányát nekinyomtam a bringám elsőkerekének dörzshajtással. Nem ment gyorsan de azért poén volt.
Flexmotorra visszatérve, egy cikloid áttétellel lehetséges jó hatásfokkal 1/40-es áttételezés. Ha összekaparsz 200V-nyi akkut akkor azzal már direktbe meghajthatod a flexet, mivel nem kell neki váltóáram.
Ciklo hajtás:
http://www.youtube.com/watch?v=HJ6ISfsQB9c
Túl sokat. Már én is gondolkodtam ezen :D
Cirka 20000-et pörög a motor ami 1/3-os áttétellel van lassítva. (de lehet hogy ez a kisflexek adata)
Persze áttétellel meg lehet hajtani vele egy motort, de borzalmasan rossz a hatásfok, ha ekkora fordulatot lelassítasz kb. 500-as kerékfordulatra.
Ráadásul kommutátoros motor ami tovább rontja a hatásfokot, és a tartóságot.
Na igen erről nem is szólva hogy a flexek elég alacsony üzemórát bírnak ki, ha pedig olyat veszel ami bírja, az már drágább mint egy MZ-be való villanymotor, és még mindig pocsék az MZ hajtására.
Én most vettem 45ezer forintért egy 1000W-os minőségi szerszámgép motort (csak motort) ami már bírja a tartós munkát, de jármű hajtásra ez sem lenne éppen jó, mert 30ezret pörög. Le lehet csökkenteni a fordulatát elektronikával, de 10ezres fordulaton már nincs nyomatéka. Ha meg mégis, akkor leég.
100as főfuvi tű legalul, nincs nagyon kitekerve, talán másfél körül.
elpörög 5000ig simán csak akkort már be be csilingel de nem torpan meg ilyesmi.mentem vele 95-t is:D
Mekkora fűfuvi, és levegőcsavar kitekerés?
2000W-os flexek tárcsája/motorja mennyit pörög? Talán elbírna egy MZ-t.
Nehogy megsüsd a motort.
Jól elvetted tőle a naftát, ha 4500 fölé nem pörög. Én 5000 alá nem szoktam engedni :D
Most értem be Miskolcra, 3l fogyasztással, átlag 70el, ettől többet nem is nagyon szeretne menni, 4500 körül be be csörren már, és eltünt a 4000től való megindulás is, érezhetően keveset kap ott már, siber tű legalul van feljebb kéne tenni, de akkor többet enne biztos.
Meg így alul nyomatékosabbnak érezni, de szerintem ezt már csak azért érzem, mert fent sem erősebb.
Üdv!
251es etzhez keresek gyári, normál állapotú, komplett, jeladós, tirisztoros gyújtást!
Kíváncsi vagyok, hogy egy elektromos MZ-vel mekkora költség jönne ki 100km-re 50-60-as tempóban.
Hello!
Nagyon boldog voltam a mai nap folyamán, több ok miatt is, az egyik hogy volt egy kalandos motorozásunk a Nyírtéti mocis talin, a másik, hogy lesz melóm a jövő héten.
És most jön az ami igazán a topicba vág, a kisTS ma 2,8as fogyasztást produkált 50-60as tempón, meg volt benne felvonulás(tájtúra) is.
Holnap tesztelem, hogy mennyi benzinből visz fel miskolcra.
Hello!
A meghúzás előtti kirúgóztatást már próbáltam, sajnos nem segített! Ezt a fényes rész előre dolgot még megnézem holnap! Ja, és olyan helyzet, hogyha behúzott első fékkel nyomok a telón 3-5 cm-t, akkor egyszerűen ottragad, nem jön vissza, csak akkor, ha még jobban lenyomom, vagy ha kicsit visszahúzom!
Köszi az eddigi válaszokat!
Nagyon nem kell állítgatni a tengelyen semmit. Megfelel? sorrendben kell lehúzni a csavarokat, és középsztenderre állítva, akkor nem fog semmi feszülni.
Ha nincs elgörbülve a telószár, akkor nem kell figyelni az elfordulását, ha pedig el van görbülve ki kell cserélni.
helló,szerintem is elfordult a csúszószár.Talán annyi segitséged lehet,hogy középsztenderre teszed a motort,és ekkor az első teló jól kirugózik,és megnézed a csúszószárat ott ahol az alsó szárba belemegy,a gumiharang környékén látni jól,a gumiharangtól felfele ugy 5-10 cm en a csuszószár meg szokott fényesedni jól.Ennek a fényes résznek kell előre állnia lehetőleg pontosan mert igy volt ezelőtt is.Azért fényes mert ezt koptatja,fényesiti az alsó telószár és a gumiharang is.Mindkettő telón látható szerintem ez a rész,akkor ha jól ki van rugóztatva a motor,legalábbis nekem kis ts en látni a helyeket,amugy énnekem nem szorul akárhogy forgathatnám,de már csakazaért is ugy tettem mint eddig volt mikor egyszer kivettem a szárakat.
Ha a szárak jól állnak és még mindig szorul akkor az alsó szárat nézd meg nem forditottad e el,bár azt nemhiszem hogy eltévesztenéd.
Szia!
A bal oldali telószár be van hasítva és azon átmegy egy csavar ami a keréktengelyt szorítja. A szervízkönyv szerint mielőtt ezt meghúzod párszor ki-be kell rugóztatni a teleszkópot. Lehet, hogy ez miatt feszül.
Tamás
Lehet hogy máshogy áll a csúszócső a telószárban, ahhoz képest, mint amikor szétszetted. Ha a csúszócső görbe akkor elképzelhető, hogy csavarodik a sárvédő ha berugóztatod a telót és még szorulhat is. Nekem ez jutott eszembe így hirtelen. Előfordulhat az hogy amikor kivetted a telót nem jelölted össze a csúszócsövet és a szárat és pakolás közben elfordult? Többiek, szerintetek?
Üdv!
Lenne egy kérdésem ETZ 125 első futóművel kapcsolatban!
A lényeg az, hogy szét volt szedve a motor teljesen, az első telók is ki voltak szedve, de azokat nem szedtem szét! Amikor viszont visszaraktam a helyére, és mentem vele próbakört, az egész motor eleje csak pattogott az úton, a teló nem mozog semmit, csak ha fékezek! Olyan mintha szorulna, próbáltam állítani szét is, meg össze is egy kicsit a tengelyen, de nem lett jó!
Mi lehet ennek az oka, és hogy lehet jól beállítani?
Korábban is (kb. 4 éve) volt már szétszedve a moci, akkor a teló is, de akkor sem volt gond, meg akkor sem, amikor csak gumicsere miatt vettem ki az első kereket!
Az olajat még nem néztem, de úgy szedtem ki a motorból a telót, hogy semmi baja sem volt! Most ha álló helyzetben behúzott első fék mellett nyomogatom össze a telót, azt is látni, hogy szinte csvarodik a sárvédő!
Már nagyon idegesít, akinek van ötelete, javaslata, az kérem ne tartsa magában!
Köszi
Hali Nekem egy távirányítós autó van diesel, az 1,5ccm és 1,9 lovas, és 40ezret pörög, van benne izzító gyertya is meg minden, de abba is spéci üzemanyag való
nem sokat, már nem emlékszem de 10-20 órát megy talán? De nem gond. Még régen az orosz piacon vettem 500forintért.
Repülő modell motorom van kétütemű diesel.
A hengerfejben van egy dugattyú és állítható a kompresszió.
Úgy kell beállítani hogy megfelelő szögben keletkezzen az öngyulladás, de minden más szempontból tökéletes forgótárcsás 2T motor.
16ezret forog és 0,5ccm ami 0,8LE ha jól emlékszem :)
Igaz, hogy valami spéci üzemanyag kell hozzá.
Daaa Szergej szergejevics ;D
Hmm.
Kétütemű dízel?
Jó is az, lásd: M62. :D
Vagy dieselt kell csinálni, akkor a gyertya helyére berakható :D
Occsóbban kellene ezt megoldani. Kétgyertyás hengerfejeknél egyszerű. :-)
komoly :) kár hogy többe kerül mint azok a gépek amelyikre szánták.
Befecskendező MZ-hez:
http://www.myhero.com/go/hero.asp?hero=Envirofit_Tech_2005
The "EnviroKit” retrofit kit enables a cleaner, direct-injection alternative that can improve air quality by reducing hydrocarbon emissions by 90%, carbon monoxide emissions by 70%, and particulate emissions (smoke) by 80%.
Az igaz. A mennyiséggel lehet gond. Egy autóba több száz kiló akku szükséges. Sok autóba sokszor száz kiló. Bár még mindig jobb, mint a mostani kipufogógázok.
C3-as súbertű méreteket is sikerült levadásznom.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif
Nem értem miről akarsz meggyőzni.
Tények:
A csövik 2 másodperc alatt nyúlják a kirakott akkut és viszik a méhbe.
Az akkut feldolgozzák és kinyerik belőle az ólmot, mert drága a tiszta ólom és megéri feldolgozni az ólomtartalmú hulladékokat.
Magyarországon is van ilyen üzem, ami maximálisan környezetbarát.
Ha veszed a fáradságot és leadod, a mobil akkut és a száraz elemeket is feldolgozzák környezetbarát módon, mert nem a szénrúd az érték benne, hanem nagyrészt drága fémeket lehet belőle kinyerni.
Ez az "akku is környezet szennyező" demagógiát a benzingőzagyúak szokták csak hangoztatni manapság. Valójában azonban egy benzines autó lényegesen több környezetkárosító anyagot tartalmaz, amit gyakrabban is kell cserélni, és jobb eséllyel nem kerül újrafeldolgozásra, mint egy drága ásványokat tartalmazó akku, amiért verekszenek a csövik ha kirakom a ház elé.
60Ft/kg-ra emlékszem. Elég sovány az akku új árához képest. Elemekben max. a szénrúd az érték. Elektrolizáláshoz, vízbontáshoz megfelel.
Ez biztos, de az ólom amiből csinálják azt olcsóbb régi akkuból kinyerni, mivel manapság nagyon felment az ólom ára.
A csövesek is gyűjtik az ólomakkut, mert jó pénzt kapnak érte, ha beviszik.
A legnagyobb probléma a kicsi elemekkel, mobil akkukkal van, mert az nem mindig jut el a helyére, de azokban is értékes nyersanyagok vannak.
Nagyméretű litium akkuk, ugyan úgy gazdaságosan újra hasznosíthatóak mint az ólomakku.
Ha már büdös a tekerés, egy össztelós monti 500-1000W-os motorral aranyat érne.
Pesti dugóban felqrom magam a tökölésen. Tök felesleges totyorgással elpazarolni a drága üzemanyagot, szétkoptatni a kuplungot. Inkább kerékpár.
Azt csiripelik a madarak, hogy olcsóbb új akkut készíteni, mint a használt ólomakkut feldolgozni. A lítiumosoknál nem tudom, mi a helyzet.
Egy C6-os ETZ250-hez való súbertűt sikerült szereznem, Bambitól. Levettem a méreteket, és felraktam a szakirodalom rovatba.
Ha valakinek van eredeti DDR tű más fajta, lemérhetné, én majd megrajzolom és kirakom.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_etz250_c6_subertu.gif
Viszont amit most mutattak a Mofakerben az egészen jónak tűnt.
Èrdemes megnézni a shell honlapján az eredményeket. Volt napelemes és tüzelöanyagcellás verseny is:
http://www.shell.com/home/content/ecomarathon/europe/media_centre/final_results/
Te még nem voltál akkor pesti dugóban.
Itt az emberek képesek órákat szüttyögni 10km/h átlagsebességgel is :D
30-as átlaggal már király vagy pesten. Bringával elég gyorsan el lehet jutni mindenhova és ott sem tudtam jobb szintidőket tekerni.
Az országúton már macerásabb. 220km apósomékhoz 30-al tényleg unalmas lenne, annál még a MÁV is gyorsabb.
Ugyan azt mondjuk :) Városban 30-as átlaghoz 40-50-es tempót kell menni.
Az akkuk környezet barát újrafeldolgozása meg van oldva régen.
Mivel elég drága alapanyagokból van ezért ha más nem a csövesek eljuttatják a feldolgozóba.
"A versenyen természetesen nem kellett ezer kilométert körözniük a járműveknek, a közel 25 és fél kilométernyi táv megtételéhez szükséges üzemanyagból számították ki, hogy mennyire lenne elegendő 1 liter. A megadott távot 51 perc alatt kellett teljesíteni, így jön ki az előírt 30 km/h-s átlagsebesség."
Túró. Adjanak ki 1 liter benzint, és fussa a gép a kilométereket, ameddig bírja. Fura, hogy háton fejszik a fosőr. Nem szárad le a nyaka? Hason fekve kényelmesebb lehet. Sajnos hétköznapi forgalomban használhatatlan és kényelmetlen, 30km/h pedig semmire sem elég. Egyszerűen nincs idő a napból plusz órákat arra elhasználni, hogy 30-cal szüttyögjünk.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|