:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Üdv!
251es etzhez keresek gyári, normál állapotú, komplett, jeladós, tirisztoros gyújtást!
Kíváncsi vagyok, hogy egy elektromos MZ-vel mekkora költség jönne ki 100km-re 50-60-as tempóban.
Hello!
Nagyon boldog voltam a mai nap folyamán, több ok miatt is, az egyik hogy volt egy kalandos motorozásunk a Nyírtéti mocis talin, a másik, hogy lesz melóm a jövő héten.
És most jön az ami igazán a topicba vág, a kisTS ma 2,8as fogyasztást produkált 50-60as tempón, meg volt benne felvonulás(tájtúra) is.
Holnap tesztelem, hogy mennyi benzinből visz fel miskolcra.
Hello!
A meghúzás előtti kirúgóztatást már próbáltam, sajnos nem segített! Ezt a fényes rész előre dolgot még megnézem holnap! Ja, és olyan helyzet, hogyha behúzott első fékkel nyomok a telón 3-5 cm-t, akkor egyszerűen ottragad, nem jön vissza, csak akkor, ha még jobban lenyomom, vagy ha kicsit visszahúzom!
Köszi az eddigi válaszokat!
Nagyon nem kell állítgatni a tengelyen semmit. Megfelel? sorrendben kell lehúzni a csavarokat, és középsztenderre állítva, akkor nem fog semmi feszülni.
Ha nincs elgörbülve a telószár, akkor nem kell figyelni az elfordulását, ha pedig el van görbülve ki kell cserélni.
helló,szerintem is elfordult a csúszószár.Talán annyi segitséged lehet,hogy középsztenderre teszed a motort,és ekkor az első teló jól kirugózik,és megnézed a csúszószárat ott ahol az alsó szárba belemegy,a gumiharang környékén látni jól,a gumiharangtól felfele ugy 5-10 cm en a csuszószár meg szokott fényesedni jól.Ennek a fényes résznek kell előre állnia lehetőleg pontosan mert igy volt ezelőtt is.Azért fényes mert ezt koptatja,fényesiti az alsó telószár és a gumiharang is.Mindkettő telón látható szerintem ez a rész,akkor ha jól ki van rugóztatva a motor,legalábbis nekem kis ts en látni a helyeket,amugy énnekem nem szorul akárhogy forgathatnám,de már csakazaért is ugy tettem mint eddig volt mikor egyszer kivettem a szárakat.
Ha a szárak jól állnak és még mindig szorul akkor az alsó szárat nézd meg nem forditottad e el,bár azt nemhiszem hogy eltévesztenéd.
Szia!
A bal oldali telószár be van hasítva és azon átmegy egy csavar ami a keréktengelyt szorítja. A szervízkönyv szerint mielőtt ezt meghúzod párszor ki-be kell rugóztatni a teleszkópot. Lehet, hogy ez miatt feszül.
Tamás
Lehet hogy máshogy áll a csúszócső a telószárban, ahhoz képest, mint amikor szétszetted. Ha a csúszócső görbe akkor elképzelhető, hogy csavarodik a sárvédő ha berugóztatod a telót és még szorulhat is. Nekem ez jutott eszembe így hirtelen. Előfordulhat az hogy amikor kivetted a telót nem jelölted össze a csúszócsövet és a szárat és pakolás közben elfordult? Többiek, szerintetek?
Üdv!
Lenne egy kérdésem ETZ 125 első futóművel kapcsolatban!
A lényeg az, hogy szét volt szedve a motor teljesen, az első telók is ki voltak szedve, de azokat nem szedtem szét! Amikor viszont visszaraktam a helyére, és mentem vele próbakört, az egész motor eleje csak pattogott az úton, a teló nem mozog semmit, csak ha fékezek! Olyan mintha szorulna, próbáltam állítani szét is, meg össze is egy kicsit a tengelyen, de nem lett jó!
Mi lehet ennek az oka, és hogy lehet jól beállítani?
Korábban is (kb. 4 éve) volt már szétszedve a moci, akkor a teló is, de akkor sem volt gond, meg akkor sem, amikor csak gumicsere miatt vettem ki az első kereket!
Az olajat még nem néztem, de úgy szedtem ki a motorból a telót, hogy semmi baja sem volt! Most ha álló helyzetben behúzott első fék mellett nyomogatom össze a telót, azt is látni, hogy szinte csvarodik a sárvédő!
Már nagyon idegesít, akinek van ötelete, javaslata, az kérem ne tartsa magában!
Köszi
Hali Nekem egy távirányítós autó van diesel, az 1,5ccm és 1,9 lovas, és 40ezret pörög, van benne izzító gyertya is meg minden, de abba is spéci üzemanyag való
nem sokat, már nem emlékszem de 10-20 órát megy talán? De nem gond. Még régen az orosz piacon vettem 500forintért.
Repülő modell motorom van kétütemű diesel.
A hengerfejben van egy dugattyú és állítható a kompresszió.
Úgy kell beállítani hogy megfelelő szögben keletkezzen az öngyulladás, de minden más szempontból tökéletes forgótárcsás 2T motor.
16ezret forog és 0,5ccm ami 0,8LE ha jól emlékszem :)
Igaz, hogy valami spéci üzemanyag kell hozzá.
Daaa Szergej szergejevics ;D
Hmm.
Kétütemű dízel?
Jó is az, lásd: M62. :D
Vagy dieselt kell csinálni, akkor a gyertya helyére berakható :D
Occsóbban kellene ezt megoldani. Kétgyertyás hengerfejeknél egyszerű. :-)
komoly :) kár hogy többe kerül mint azok a gépek amelyikre szánták.
Befecskendező MZ-hez:
http://www.myhero.com/go/hero.asp?hero=Envirofit_Tech_2005
The "EnviroKit” retrofit kit enables a cleaner, direct-injection alternative that can improve air quality by reducing hydrocarbon emissions by 90%, carbon monoxide emissions by 70%, and particulate emissions (smoke) by 80%.
Az igaz. A mennyiséggel lehet gond. Egy autóba több száz kiló akku szükséges. Sok autóba sokszor száz kiló. Bár még mindig jobb, mint a mostani kipufogógázok.
C3-as súbertű méreteket is sikerült levadásznom.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif
Nem értem miről akarsz meggyőzni.
Tények:
A csövik 2 másodperc alatt nyúlják a kirakott akkut és viszik a méhbe.
Az akkut feldolgozzák és kinyerik belőle az ólmot, mert drága a tiszta ólom és megéri feldolgozni az ólomtartalmú hulladékokat.
Magyarországon is van ilyen üzem, ami maximálisan környezetbarát.
Ha veszed a fáradságot és leadod, a mobil akkut és a száraz elemeket is feldolgozzák környezetbarát módon, mert nem a szénrúd az érték benne, hanem nagyrészt drága fémeket lehet belőle kinyerni.
Ez az "akku is környezet szennyező" demagógiát a benzingőzagyúak szokták csak hangoztatni manapság. Valójában azonban egy benzines autó lényegesen több környezetkárosító anyagot tartalmaz, amit gyakrabban is kell cserélni, és jobb eséllyel nem kerül újrafeldolgozásra, mint egy drága ásványokat tartalmazó akku, amiért verekszenek a csövik ha kirakom a ház elé.
60Ft/kg-ra emlékszem. Elég sovány az akku új árához képest. Elemekben max. a szénrúd az érték. Elektrolizáláshoz, vízbontáshoz megfelel.
Ez biztos, de az ólom amiből csinálják azt olcsóbb régi akkuból kinyerni, mivel manapság nagyon felment az ólom ára.
A csövesek is gyűjtik az ólomakkut, mert jó pénzt kapnak érte, ha beviszik.
A legnagyobb probléma a kicsi elemekkel, mobil akkukkal van, mert az nem mindig jut el a helyére, de azokban is értékes nyersanyagok vannak.
Nagyméretű litium akkuk, ugyan úgy gazdaságosan újra hasznosíthatóak mint az ólomakku.
Ha már büdös a tekerés, egy össztelós monti 500-1000W-os motorral aranyat érne.
Pesti dugóban felqrom magam a tökölésen. Tök felesleges totyorgással elpazarolni a drága üzemanyagot, szétkoptatni a kuplungot. Inkább kerékpár.
Azt csiripelik a madarak, hogy olcsóbb új akkut készíteni, mint a használt ólomakkut feldolgozni. A lítiumosoknál nem tudom, mi a helyzet.
Egy C6-os ETZ250-hez való súbertűt sikerült szereznem, Bambitól. Levettem a méreteket, és felraktam a szakirodalom rovatba.
Ha valakinek van eredeti DDR tű más fajta, lemérhetné, én majd megrajzolom és kirakom.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_etz250_c6_subertu.gif
Viszont amit most mutattak a Mofakerben az egészen jónak tűnt.
Èrdemes megnézni a shell honlapján az eredményeket. Volt napelemes és tüzelöanyagcellás verseny is:
http://www.shell.com/home/content/ecomarathon/europe/media_centre/final_results/
Te még nem voltál akkor pesti dugóban.
Itt az emberek képesek órákat szüttyögni 10km/h átlagsebességgel is :D
30-as átlaggal már király vagy pesten. Bringával elég gyorsan el lehet jutni mindenhova és ott sem tudtam jobb szintidőket tekerni.
Az országúton már macerásabb. 220km apósomékhoz 30-al tényleg unalmas lenne, annál még a MÁV is gyorsabb.
Ugyan azt mondjuk :) Városban 30-as átlaghoz 40-50-es tempót kell menni.
Az akkuk környezet barát újrafeldolgozása meg van oldva régen.
Mivel elég drága alapanyagokból van ezért ha más nem a csövesek eljuttatják a feldolgozóba.
"A versenyen természetesen nem kellett ezer kilométert körözniük a járműveknek, a közel 25 és fél kilométernyi táv megtételéhez szükséges üzemanyagból számították ki, hogy mennyire lenne elegendő 1 liter. A megadott távot 51 perc alatt kellett teljesíteni, így jön ki az előírt 30 km/h-s átlagsebesség."
Túró. Adjanak ki 1 liter benzint, és fussa a gép a kilométereket, ameddig bírja. Fura, hogy háton fejszik a fosőr. Nem szárad le a nyaka? Hason fekve kényelmesebb lehet. Sajnos hétköznapi forgalomban használhatatlan és kényelmetlen, 30km/h pedig semmire sem elég. Egyszerűen nincs idő a napból plusz órákat arra elhasználni, hogy 30-cal szüttyögjünk.
Olyan kell, ami 40-50-es tempóban is keveset eszik, és 2 személy szállítására is alkalmas.
Bár ha egy litert eszik is, akkor is ugyanazt a fosszilis üzemanyagot használja, ami által kizsákmányolják a vásárlót.
Olcsó napelem, akku, villanymotor kellene. És megoldani az akku környezetbarát újrafeldolgozását.
Ha elolvasod, van olyan is, ami utcai közlekedésre alkalmas. Az 333km-et megy el egy literrel :)
Csak valamiért azt nem nyomatják annyira, pedig annak érdekelne a kialakítása.
Mondjuk csinálhatnának olyan versenyt ahol városi körülmények között mennek 30-as átlagot 2 személlyel, akiknek minimum 160kg az össz.súlyuk.
A "száguldó koporsó"... :)))
Inkább egy fél litert fogyasztó, de normál motort építettek volna, annak van gyakorlati haszna is.
Az én vurdonomban ilyen motor tekeri a magnót
Egyébként ez nagy játék itt nekünk a medencében, gratula
szsrobert, szerintem sírva fakadsz ha ezt meglátod :DD
http://www.origo.hu/tudomany/20100513-kornyezetvedelmi-rekord-magyar-torpedo-jarmu-1588-kmt-tett-meg-1.html
Keresem, de tényleg nincs. Basszus, mindenhol csak minket meg az MZ Clubot dobja ki a google :)
Szerintem tudok embert akitől le tudom venni a méreteket, majd megírom ha sikerült.
Mekkorát kamuznak csak hogy ne kelljen dolgozni. Nekem elmondta az egyik, hogy nem szeretnek ilyen pici ráadásul egyedi izével vacakolni amiért még pénzt sem lehet kérni. Azt mondja 500forintért még a gépet sem érdemes bekapcsolnia, egy ilyen tűért pedig összesen nem lehet annyit elkérni.
Varrodákban kellene érdeklődni. :-)
Üdv, Ezzel én is próbálkoztam régen, de egyik esztergályos sem vállalta. Azt mondták, hogy valami műszerészpad kell hozzá, ami nem sok helyen van itt Magyarországon. Soha nem láttam még olyat. Mezei esztergapadon valószínűleg csak olyat lehet csinálni, amilyen a bótban van. CNC nincs valakinek? :)
A hogyan javíthatomban benne van, hogy melyik jel mit jelent egy tűn. Bár lehet,h a gyártáshoz ennyi nem elég.
Ne szaladjunk még ennyire előre azért. A neten te hol láttál MZ tűkről képet, ahol a méretek is meg vannak adva? Én eddig sehol. A Dellortohoz összeszedegett pdf-eimben, abban pl. megvannak ezek, ami alapján akár le is lehetne gyártani a tűt. Nade MZ-hez mindegyikből egy hibátlan mintadarabot kellene szerezni.
Ja és én vennék tőled ETZ250-hez, és kisTS hez való tűt is típusonként 4db-ot ha jó áron adod és pontos.
Ha lenne esztergám már régen gyártanám :)
Filléres tétel, gyorsan megvan, és szerintem, ha csak a bolti áron adom már akkor is mindenki örül.
Nem igazán értem hogy a kisipari tűt miért nem tudják mérethelyesen gyártani. Amit vettem azon látszik, hogy nyomta neki a kést mint a bolond, a tű meg görbült, így aztán persze hogy homorú lett a kúp.
Rendesen két végén be kéne fogni, esetleg megtámasztani a késnél és máris nem lenne gond. Ne adj isten nagyolás után palást köszörűvel finomítani a méreteket 0,01mm pontosan.
A jobb minőségű boltiak ugyan egyenesek, csakhogy nincs törés a kúpban, túl vastag a vége, szóval köze nincs a gyári méretekhez, legfeljebb a hossza, pedig érzékeny rá a motor nagyon, és ha megy is vele, a fogyasztásnak annyi egy rossz tűvel.
Én kínomban fogtam egy bronzpálcát, befogtam a fúróba és az asztali köszörűvel addig alakítgattam, próbálgattam, hogy jó legyen a teljes tartományban. Persze nem tökéletes, de bármelyik boltit veri. Igaz nekem elég hibrid a motorom, nem hiszem hogy gyári tű passzolna hozzá.
A pontos méretek szerintem levadászhatóak a netről ha tényleg gyártani akarod.
Kíváncsi leszek az eredményre.
Ha működik én is így csinálom meg.
Nekem is eszembe jutott régebben ez, de szakik lebeszéltek róla.
A Husqvarna 2T rosszul oldódik E85-ben.
A 250-es TS fogyasztására 3 liter alatt ír a könyve 70-nél. De jó lenne... Képek: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9028182
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|