:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Például egy nagyobb motorra? :-)
Mi a célod?
Ha a tartósság és a fogyasztás akkor 3-4ezer között használd, de ebben nem én vagyok a szakértő :)
Ha menni akarsz akkor pedig menjél. Nem fog szétesni 5000-es fordulattól. 6000már tény hogy nem egészséges, de azt is illik bírnia. 7000-et viszont nincs értelme használni, mert ott már nincs nyomaték, érdemesebb felváltani.
na le is mentem a pincébe fellapoztam az mz hogyan tovább-ot és kiirtam az áttételi arányokat.Ezekszerint 2 be mikor 64 et ment 6600at forgott,és annakidején még mindig forgott volna csak hát az már olyan hogy nincs szive az embernek ahhoz,ezt meg nagyon könnyen elérte.3 ba 93-94nél meg7000et.Ez viszont még több is mint a 6600,hát ja ott már nem érzett a szivem:)
4 ben 80 nál szép "kis" fordulaton jár 4500 ,90 nél meg 5100.Én elég sokat szoktam 90 el is járni,ennyi még belefér?vagy inkább kicsit kevesebbel kéne járkálnom ?mert az 5000 es fordulat nem kedvező?
Mennyit irok ma ide:)persze mert kint csak esik az eső.:(
ááá de ügyes vagy,működik máár.kösziiiiii
igy van a pontozás,jól irod.Én ugyanezt mondtam egy autoszerelő gyereknek,elkezdi neeem,nem megy attól tönkre a csapágy jó az ugy kell azt csinálni,mondom pedig nem,mert volt már olyan kismotor blokkal dolgom aminek a háza fel volt pontozva és rágott a csapágy,aztán ovatosan a megpontozásokat megkalapálgattam és lapultak a pontok és a csapágy utána meg nem rágott,szóval ennyit a pontozásról,ez a baj vele hogy ha sokat pontoz az ember meg mélyen, rágni fog a csapágy mert a csapágy engedni fog.
Én is csak max annyi kis pontot teszek a főtengelyre hogy a csapágyat megtartsa mikor felnyomatom rá előtte bekent ragasztóval.Loctite 638 at néztem ki csak drága.10ml is 2500,50ml 4000.Vaterán láttam kb 24 db ot vett meg valaki 638 ból még 6000 ért de nem most,mondom akkor talán tudok attól venni aki megvette,de mivel nincs fenn semmi áruja sem csak ugye a neve igy nemtok neki hova kérdés irni.
Ezt a program írója, Pdaranyi tudná megmondani, hogyan lehetne rávenni a működésre.Maga az ok az, hogy a program demo verzióban íródott és annak az ideje lejárt.
Sokat használom azóta is, mégpedig úgy, hogy visszaállítom a gépem rendszerdátumát a cikk írásának idejére, vagy kicsit későbbre és megy a program.Munka után újra beállítom az aktuális dátumot.Én sajnos nem tudom "megjavítani" véglegesen, de hátha a szerző olvas minket.
Elég nagy terjedelmű progi, sok mindenre jó, hasznos kiegészítőkkel, ezért sajnálom, hogy kattintásra nem indul.
Próbáld meg dátum-visszaállítással, nálam megy.
üdv.: R
Acél és acél közé jó az SKF acél persely, de a alu és acél közé az alu azért jobb, mert egyrészt ihatsz sört :) másrészt valószínüleg vastagabb a lemez mint a hézak és az alu jól felveszi a hézag formáját. A húzott doboz pedig elég kemény. Melegítéssel kell belerakni és ha megszorul, akkor nem esik ki és jól meg is tapad.
Acéllemezt nehezebb korrekt módon betuszkolni. Csak azért tudom mert én is azzal kezdtem :)
Azért akkorát nem mozog az, másrészt pedig nem tömít rendesen, hiszen nyomja az olajat és gyenge a gép. Gondolom nehezen is indul, főleg hogy a gyujtás is bizonytalan ilyenkor már.
Mi annak idején a keménysége (inkább a hibás formályú fészek tömörödjön megfelelő alakura)és a csapágyhoz közeli hőtágulása miatt döntöttünk a vas mellett. Persze lehet hogy hibásan. Mindenképpen gány, de valóban ez a legolcsóbb megoldás. A síma ragasztóval való pótlás kiverődhet gyorsan. Én azért talán mégis a fazon igazítás utánni túlméretes csapágynál maradnék. Ha akkora a hézag hogy nincs hozzá túlméretes, akkor viszont befér a persely.
kb 25ezer km-et. Nagyrészt 6000-es fordulaton használva, mert Debrencenbe jártam le és végig csutkát húztam.
Erősnek erős, de századmm is kikezdheti rossz helyen.
Olyan perselyről tudok én is amit a főtengelyre lehet ráhúzni és tökeletes kemény felületet biztosít a csapágynak és szimmeringnek. Elég vékony így nem kell sokat leszedni a főtengelyből. Csapágyboltban kérdezzétek, gépműhelyben olcsón fel tudják rakni.
Az alu blokk már problémásabb arra nem tudok hivatalos megoldást, viszont ne acélt, hanem sörösdobozból kivágott alu csíkot használjatok. Gány megoldás, de olcsóbb mint az új blokk.
A pontozást pedig ne eröltessétek, mert torzítja a csapágyat, ami csökkenti a főtengely csapágy élettartamát.
Meglepődnétek mennyire érzékenyek a csapágyak az ilyenekre, hiába tűnik erősnek a külső acélgyűrű.
mért nem lehet azt a programot elinditani amit emlitettem?le is töltöttem az oldalról ki is csomagolom és amikor elindtanám kiir vmi angol szöveget.
dehóóógy.Leirtam meddig:) Na de azokat amiket irtam 3-4 alkalommal tettem meg vele,annyit ki kellett volna birnia,jó nem is csak azok amiatt jöttek a gondok,mert sose volt ám tökéletes az a jobb oldali rész.Én nagyon sokat használom a gépet.csakugy jönnnek a km ek.:)
És ez még nem is evett sokat,4 et akárhogy mentem vele.
nemtudom,de ezért irtam hogy a legvégét fogtam a a dinamónak ,a megszakitóbütyköt és ugy 1-1.5 mm kb a mozgás,szóval ott legbelül a szimeringnél max 0.3-0.5mm-t mozoghat talán.De egyébként igazad lehet,de müködik meg megy mostanában is csak 4 ben nem olyan amilyennek lennie kell,de egyszer mikor megnéztem hogy miujság a csapággyal,levettem a dinamót,akkor kicsit olajos volt minden,szóval vmit enged át a szimering de nagyon keveset pár csepp olaj volt.inkább csak az olajba beleragadt kosz volt.Azért csak tömitett a szimering.
Nekem a jawán nagyobb volt a lógás, mégis működött a szimering. Csak kétezer kilométerenként cserélni kellett.:)
Péter, másodikban 100-ig húzatod a gépet, aztán csodálkozol, hogy nem bírja a 13000-es fordulatot? :-)
Nem szabad ezeket hajtani, csak ha ömlik beléjük a sok benzin, E85, és a jó olaj.
1,5mm csapágylógással hogy a csába tömít a szimering a főtt tengelyen?
Hány km-t, üzemórát bír egy MZ folyamatos 6000-es fordulaton?
Ha jobban utánaszámolunk, az olcsó MZ nem is olcsó.
Egy kerékagymotoros elektromos gépen csak a csapágyakat, és az akkukat kellene időnként cserélni. 50km/h-val én is elvolnék, ha fillérekbe kerül.
Ha élvezet kell, akkor meg tökmindegy, csak vállból tépje ki a karom a gép gyorsuláskor.
ilyen bánásmód után 10000km az elfogatható, egyébként én jártam logó főtengellyel egy egész szezont, annyi volt hogy nem pörgöt 5500 fölé akárhova állítottam.most jó csapággyal nagyon fasza, na jó csörög mint állat de szépen megy :D
Nekem három éve vagy mikor végenként 5ezerért azaz 10ért csinálták a jawámét. De meglehetőssen szarul sikerült. Akkoriban valami 2 ezer volt a persely . Annak legalább nem lehet elszúrni az egyenletességét és a felületének köszörülését. Gondolom azóta minimum a negyedével drágább az olcsóbb helyeken is.
A pengével az a probléma, hogy nem elég hosszú. Annak idején mi mágneses árnyékoláshoz szereztük be a foliát. Azért gondolom hogy acél volt, mert elég rugalmas volt. Vasnak biztosan vas volt.:) Ha nagyon tág a fészek, talán a konzervdoboz is belemegy.:)Esetleg jól lekell hűtteni ekkor a csapágyat betétel előtt.
Ha nagyon ovális a csapágyfészek akkor nagy körültekintéssel megfelelő rétegben ragasztott folia segíthet. De elég gányolt megoldás. Az igazi a lik maróval történő vissza kerekítése lenne. Szerintem olyan 5 ezer körül bevállalnák a gépműhelyekben. Egyszerűbb mint a fékdob felszabályozás. Szerintem. Igaz azt esztergálják többnyire.
körülbelül mennyi az a drága?Nekem kb 20mm átmérőjü a tengely és ugy 1.5 cm-t kellene felrakni.
Acélfólia:Zsilett penge nem lehet jó?Hát most hogy mondod nem is tudom,lehet hogy a külső házba tennem kéne pengét körbe ha befér de legalább szerintem az alsó félkörbe meg ragasztót is.
Nálam nem jött be az anyag felhordás a főtengelyre, bár sokaknak jó lett. Egy biztos, drága. Én a perselyezésnek járnék utánna.
A csapágy betevésénél van még egy megoldás, ha eléggé köralakú a tágulás. Létezik minden szabvány méretű csapágyhoz tulméretes külső átmérőjű változat.Legalábbis SKF-ben.De beszéltem olyannal akinek lehelet vékony acél fóliából vágott csík is bevált.
Nekem a mocimhoz foncsor kellene, tartalék gyújtás trafóstul, jeladóstul. Ezek persze megvoltak, de most költöztem és eltüntek az alkatrészeim, de még a forrasztópákám is. Mivel összezördültem a felügyeleti vizsgahellyel, kihelyezett helyre kell vinnem. Ha még a féket is tutira meg akarom csinálni, akkor összesen 30 pénzembe fog fájni a dolog.
Tele a f... fülem a költözéssel. Ellopták egy csomó cuccom, ki kell fizetnem egy rakás pénzt a telefon, a net áthelyezéséért. (ez a kettő egy tizes.) Új kulcsok, a régi lakás lomtalanítása. Nem is sorolom. A moci vár egy picit.Az új lakás cserébe a kellemetlenségekért zajos, használhatatlanul kicsi. De legalább a rezsi is kicsi.
nálam az van hogy a főtengely is megkopott,elforog rajta a cspaágy belső gyürüjenagyon könnyen.És sztem kotyog már maga a csapágy is pedig olyan 10000km lehet benne,a csapágyfészekben is forogtt valamikor de az csapágyrögzitőt kapott,azzal a rögzitővel sok km-t megtudtam tenni gond nélkül.Most szerintem mivel már ugyvélem mindegy annak a főtengőnek,picike pontokkal megpontozom és megkenem csapágyrögzitővel és a cságyház a blokkban ujra meg lesz kenve rögzitővel,szerintem még igy jó lesz.Na ehhez kell a pénz,egy csapágyra meg a csapágyrögzitő loctitére.Ja meg lehet vennem kell egy csapágyat a hátsó lánckerekembe is mert olyan hang van mintha a patent mindig elérné a láncvédőmet belülről,a lánckerékbe használt csapágy volt jóideje,de ugynézki mostmár feladja. AZtán majd valamikor vennem kéne egy fordulatmérős blokkot ami jó és azt teszem a vázba és akkor minden jó lesz szerintem,még a fordulatot is látni fogom. :D sztem enyém kiforogja a 7000et simán 2-3 ba.Persze mostanában már nem a hiba miatt,mivel elmászik igy az előgyujtásom is.
A főtengelyre kérdeztem egy motorosboltban hogy nem csinálnak e felrakó hegesztést,aztmondják az nagyon drága,mondom jó akkor nem,konkrétan nem is kérdeztem mennyi az a nagyon drága.Még tanáromat meg kell kérdeznem ha meglátom,mert mostmár csak 2 szer megyek suliba még annyi van hátra a vizsgámból,mert ő nagy szaki hátha tud vmi felrakósdit.Talán pont ott csesztem ki a motorral mikor ugy tavasz környékén eszercsak nem akart menni,megszakitot cseréltem,megjavult a gép ment mint az állat,2 ben simán 64 et is.Van az a fordulatmérős program itt az oldalon majd kiszámitom vele ekkor mennyit is pörög meg 3ba 93 nál :)
Üdv a klubban.:( Én vizsgára gyűjtök, kihelyezett helyen, ott meg jóval drágább. Meg még pár apróság is kellene, így én is gyalogosként tengetem még egy darabig az életem.
A csapágyazás még a jobbik eset. Egyszer TS-n, többször jawánál tapasztaltam hogy a kotyogás a főtengely kopásából eredt. Akkor pedig jóval drágább a javítás.:( Remélem csak én vagyok ennyire peches, nálad tényleg a csapágy lesz a hunyó. Illetve jobban gyötörve a memóriám láttam már kiverődött csapágyfészket is. Annak a javítása érdekes probléma.
Most leállok a motorozással sajnos.
Tegnap megnéztem a főtengely mozgását,a megszakitó bütyköt megfogtam és kb 1-1.5 mm-t is mozog a bütyök vége amerre akarom,ennyire rossz a jobb oldali főtengely csapágyazásom.És ahogy mozgattam hallottam hogy hengerben is mozog a dugó,jó persze hogy mozog a mozgatástól de rendesen hallom.
És arra is gondoltam hogy a rossz csapágyazás miatt mondjuk a főtengely jobb oldala lejjeb kerül a balnál igy mondjuk a hajtókar sem áll derékszögben a főtengely hosszirányára,és lehet meg is kopik a hajtókarom most még ez miatt is,egyébként ezzel a kotyogással járok már 3-4 hete vagy töb,és tényleg mintha egy picit erősebb lett volna a hajtókar csörgés,szóval én most nem megyek amig nem lesz ugy 7-8 ezrem megjavitani a csapágyazást.
A csörgés nem jelent semmit.:) Lehet hogy nem kinyúlt a szem, hanem kikopott.:D
Amúgy eltörni eddig csak a párhuzamosság beállításánál sikerült ismerősöknek, ha jól emlékszem.
nekem van taiwani,nekem csörög.De remélem el nem törik mert én pörgetem rendesen:D
ja, az a TS-nél is bronzcsapágy a váltóban.
A 638-as Jawaban már tűgörgős.
Nekem is lötyög, amióta megvan, de nem érdekel, Majd ha zavar kicserélem a bronzperselyt :)
A hajtókar dolog igaznak tűnik. Bár a tajvaniak állítólag nem nyúlnak, inkább törnek mert túl ridegek. Én még nem használtam ilyent, de az ismerőseim erre panaszkodtak.
A jawánál a főtengelyt is megviselheti a magas fordulat. A 634 nél a csoport tengelyek valamelyikének egyik vége is siklocsapágyas ha jól emlékszem. Ami biztos, hogy egyik ismerősöm állandóan 5000rel járt a 634gyel és annak a a belseje is csörögni kezdett. De persze ez MZ topic.... Volt MZ-s ismerősöm is aki állandóan 5 és afölött járt, nem kezdett olyan hamar csörögni a motorja. Én se emiatt nem pörgetem, csak utálom a rázkódását. Én 4.5, 5 körül járok vele. Ott van elég ereje, viszonylag békés, és még tartalék is van így. Bár nekem egy egy 50el menő elektromos jószág is elég lenne, ha nem nyomnának le állandóan az útról. Nem sietek sose sehova.:) Leszámítva a megálásoknál a térdemet, nekem valami dögnehéz jószág lenne a legjobb.Nem kell hogy gyors legyen, ne is gyorsuljon jól, de ha egyszer elindult valamerre, ne térítse el semmi szél, bucka, kátyú az útjából.
Lehet hogy vas súlyokat heggesztek az ETZ-re.:D
Nem tudom pályán mennyit pörög mert nincs egy darab műszer sem a pályagépen :) de nem kímélem.
Most újíttattam fel Bambival 3 év használat után, de most sem csörgött hanem csökkent csak a teljesítmény. Utcán észre sem vennéd, csak kigyorsításkor mindig lemaradtam, akkor is ha előbb kezdtem a gyorsítást.
A magas fordulat egyébként a hajtókart rendezi el. Ha gyenge akkor megnyúlik a szem és nagyobb lesz a hézag, ezért csörög. DDR hajtókarnál ilyen gond nincs.
Az ipari csapágyak kényelmesen kibírják ez a fordulatot.
A berta dugó és gyűrűkkel sincs gond. Azok is bírják.
Tehát gépmunka minőségén, az összerakás minőségén, és a hajtókaron múlik hogy mennyire bírja a fordulatot a főtengely.
Ne kezdjétek már ezt.
A TS 6000-et pörög. Fölötte már nem szereti, de addig kényelmesen megy.
Mindezt berta dugóval és nem csörög.
Persze ha fehéren izzik a dugattyú teteje a túl kevés üzemanyagtól meg az 1/30-as keverék okozta kokszlerakódástól, akkor tényleg nem lehet csodálkozz hogy 5000felett szétesik, de ha rendesen be van állítva megkapja a megfelelő mennyiségű üzemanyagot, és olajat, akkor ezt azért tudja.
Félre ne érts. Elfogadom, hogy neked fontosabb, hogy keveset fogyasszon, és ezért a pörgősséget feláldoztad, de ez nem azt jelenti hogy a többi MZ, pl. az enyém, ne bírna pörögni.
Egyébként 6000-es fordulaton megy 90-et 15-ös lánckerékkel. Nekem 16-os lánckerekem van és 105km/h a vége GPS-el mérve sík, szélcsendes úton.
Megértelek, én is mindig el vagyok havazva.
Azért kíváncsi lennék egyszer, hogy ezekkel a méretekkel mit produkálnak.
Főtengely csapágyakat vehet olyanokat, amilyeneket akarsz. Szerintem az SKF csapágyak között vannak békebeli tipusok. Lehet hogy tovább élnének mint a teljes moci. Főjavításig biztos kihúzzák. A csapszeghez is lehet szerezni azt hiszem kiválló tűgörgőket. Maga a csapszeg fog elkopni.
A dugó a gyűrű nem drága. Annyira. De ha nem megfelelő minőségüek akkor be fog előbb utóbb állni a dugó.Vagy szedheted szét az egészet a törött gyűrű darabjait keresve.
Amúgy szerintem nem esnek szét olyan hamar az MZ-k 5000 felett, ha jól vamnnak összerakva.Talán a bronzperselyesek. A többiek nem szétesnek, csak letörik , lelazul róluk minden a rázkódástól. De a blokk tapasztalatom szerint bírni szokta.
A jawákat hiába alacsonyabb a fordulatuk, előbb szét lehet pörgetni.Szerintem.De gondolom Keri elárulja mennyire szokta széthajtani az MZ-ket a pályán.:)
Nem eszik olyan forrón a kását. Egyenlőre még vannak ennél fontosabb dolgaim az életben.
5000-es fordulat felett szerintem hamar széthullanak az MZ-k.
Épp most gondolkodtam rajta vezetés közben, hogy a jelenlegi árak mellett a főtengelycsapágyaknak, és a dugattyúcsapszeg csapágyának, és a hengernek kellene jó anyagból lennie. Előbbiek a blokkszétbontásos csere miatt(macera), a hengernek pedig az alaktartóság miatt. Dugó, gyűrű nem drága.
Egy rozsdamantes anyagot alig lehet fúrni, reszelni, a hengerpersely ahoz képest szivacs.
100-as még nagyobb is mint a gyári, 90 és 95-ösre emlékszem a TS könyvéből.
Inkább azt mond, hogy gyártottál e már súbertűt?
A méreteket a szakirodalomba beraktam.
http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif
najó induláskor meg piros lámpánál engedem leesni a fordulatot :)
De egy kis TS 4500 és 6000 között húz ha rendesen van beállítva.
Olyat csináltam egyszer, hogy akkus fúró tokmányát nekinyomtam a bringám elsőkerekének dörzshajtással. Nem ment gyorsan de azért poén volt.
Flexmotorra visszatérve, egy cikloid áttétellel lehetséges jó hatásfokkal 1/40-es áttételezés. Ha összekaparsz 200V-nyi akkut akkor azzal már direktbe meghajthatod a flexet, mivel nem kell neki váltóáram.
Ciklo hajtás:
http://www.youtube.com/watch?v=HJ6ISfsQB9c
Túl sokat. Már én is gondolkodtam ezen :D
Cirka 20000-et pörög a motor ami 1/3-os áttétellel van lassítva. (de lehet hogy ez a kisflexek adata)
Persze áttétellel meg lehet hajtani vele egy motort, de borzalmasan rossz a hatásfok, ha ekkora fordulatot lelassítasz kb. 500-as kerékfordulatra.
Ráadásul kommutátoros motor ami tovább rontja a hatásfokot, és a tartóságot.
Na igen erről nem is szólva hogy a flexek elég alacsony üzemórát bírnak ki, ha pedig olyat veszel ami bírja, az már drágább mint egy MZ-be való villanymotor, és még mindig pocsék az MZ hajtására.
Én most vettem 45ezer forintért egy 1000W-os minőségi szerszámgép motort (csak motort) ami már bírja a tartós munkát, de jármű hajtásra ez sem lenne éppen jó, mert 30ezret pörög. Le lehet csökkenteni a fordulatát elektronikával, de 10ezres fordulaton már nincs nyomatéka. Ha meg mégis, akkor leég.
100as főfuvi tű legalul, nincs nagyon kitekerve, talán másfél körül.
elpörög 5000ig simán csak akkort már be be csilingel de nem torpan meg ilyesmi.mentem vele 95-t is:D
Mekkora fűfuvi, és levegőcsavar kitekerés?
2000W-os flexek tárcsája/motorja mennyit pörög? Talán elbírna egy MZ-t.
Nehogy megsüsd a motort.
Jól elvetted tőle a naftát, ha 4500 fölé nem pörög. Én 5000 alá nem szoktam engedni :D
Most értem be Miskolcra, 3l fogyasztással, átlag 70el, ettől többet nem is nagyon szeretne menni, 4500 körül be be csörren már, és eltünt a 4000től való megindulás is, érezhetően keveset kap ott már, siber tű legalul van feljebb kéne tenni, de akkor többet enne biztos.
Meg így alul nyomatékosabbnak érezni, de szerintem ezt már csak azért érzem, mert fent sem erősebb.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|