:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Autóknál így számolom 1/2m x v2 alapján.
De motornál nem ugrik be a köztes üres sebességbe?
Azért a mérés lenne az igazi erőmérővel. ezek szerint még nem mértétek.
Nem gondoltam át teljesen de elvileg te is meg tudod mérni.
Felgyorsítasz a kérdéses tempóra, kiveszed üresbe és addig gurulsz amíg meg nem állsz. A kéréses sebesség és a megállás közötti időbl, valamint a motor ösztömegéből (veled együtt) kiszámolható a teljesítmény.
Természetesen vízszintes utat, és szélcsendes időt valamint homogén útminőséget figyelembe véve.
Illetve a kigurulási távolság is elég idő helyett, mert abból számolható az idő.
Na akkor ez a titok. Nem gyári hanem bing karbival eszik ennyit.
Valóban ezt én is észrevettem hogy karburátor légyfingnyi módosításával, képes teljesen megváltozni a fogyasztás, vagy a kezelhetőség, és ezért kaparom a falat amikor AHS szabvány szerinti fúvókatűket meg egyébb alkatrészeket árulnak.
Nekem egy Delorto karbim van, amit már lassan 2 éve nem vagyok képes felrakni :) de lehet hogy most nekiállok, mert ez tényleg meggyőző különbség.
Szia!
3.5ket eszik az Mzclubba nem is egy emberkének.Túra tempónál.Megoldás, kell egy JÓ karburátor. Nem a 30éves kopottal kell szenvedni.
Bing.
30000ft-os árát 4000km alatt behozza.
Haver két személlyel folyton 5-5.5 fordulaton használva 5nél nem tud vele többet megetetni.Több napos túra cuccal két személlyel.
Valaki mérte már, hogy MZ-nél mekkora teljesítmény kell 50-60-70-es tempóhoz?
Nem tépjed meg, csak normális erővel, mert megszakad a menet és a blokkban szokott.
Azt szokták csinálni hogy egy erős rugóval feszítik húzásra és akkor nem lazul le.
Ja. A kipuff hollandertől nekem is szokott csörögni az ETZ is, a jawa is. Valszeg félek megfelelő erővel rátépni, mert mind a kettőn lelazul néha. Az ETZnél a kipuff tartó biliuncs is lelazul állandóan, az is vidám hangokat ad. Nevezhetjüűk csörgésnek is, ciripelésnek is. A rosszabb olajtól az enyém nem csinál ilyent, legalábbis még nem vettem észre. Csak még a szokottnál is jobban füstöl. Amikor utoljára találkoztunk kerti gépbe való olaj volt a mocimba. Szerintem láttad az eredményt. Illetve nem láttad, de a környékemen mást sem.:D De ettől még bőven lehet igazad. Annyi furcsa hangot tud hallatni az ETZ-m, hogy lehet hogy csak nem vettem észre .:)
Jut esembe: Tavasszal tényrleg ciripelt de nagyon az ETZ-m. Nem a blokk, hanam valahonnan a kormányoszloptól jött a hang. Aztán percek mulva eszembe jutott, hogy a tavaly összel felrakott és a kormányon lecsúszott, elfordult kerékpár csengő okozza a hangot.:D Ez tényleg így volt.:D Legközelebb légkürtöt koldulok a többiektől. :D
szinte ugyanilyen leirásu ember dolgozik szombathelyen is az nkh nál:) akkor ezek már csak ilyenek.DE a szombathelyi kezd javulni mintha rendesebb lenne.Aztmondta apu ,régen csavarhuzóval bökködött minden részt egy kocsin,ahol bement ,akkor ott megbukott a kocsi.
Ciripelhet gyűrűtől de esetedben nem az lesz a gond, mert az nem 20perc után jelentkezik. Igazából ha 20percig nem csörög, akkor annak a motornak tuti nincs baja.
Inkább a kipufogó hollandert húzzad meg mert ha kifúj akkor az is ilyen hangot ad.
Aztán ha még mindig nem szűnt meg akkor a hengerfej csavarokat húzzad meg, de nehogy megszakítsad! Az is szeret meglazulni és szintén ciripelő hangot ad.
A gyújtást is ellenőrizd. 0,3mm megszakító hézag felső holtponton, és 3mm előgyújtás a felső holtpont előtt.
Ezt szokta szeretni a TS.
A gyertya rossz hőértéke, illetve a koksz lerakódások is okozhatnak ciripelést ha bemelegszik rendesen.
Cseréld ki a gyertyát, ha nincs éle a középső elektródának, vagy nem jó a hőértéke. Super Brisk N15C való bele. Ez olcsó és bevált. NGK gyertyával is jártam, az sem jobb.
Tegyél bele valami normális félszintetikus olajat is, legalább egy tankolásnál. Nekem a gyengébb olajaktól szokott csörögni.
2000HUF/literért már van Repsol Scooter olaj, de a Favorit gagyi olajjal is meglepően jól viselkedik. Az Arol 2T-t hanyagoljad, nagyon leromlott a minősége.
Ahogy Árpi írta. Állítsad be a karbit, mert eszméletlen sokat kap, ez is lehet okozója a csörgésnek.
Aztán ha mindezt megcsináltad és még mindig nem jó akkor, lehet tovább lépni.
Váltót szét kell szedni ha meg akarod nézni mi baja van. Sajnos ha elkopik a váltó akkor már nem pozicionál olyan pontosan és azért dobálja ki. A léptető villa cseréje némileg javíthat ezen, de igazából az érintett alkatrészek cseréje oldaná meg a problémát.
Ha nem vészes a dobálás akkor én nem piszkálnám. Együtt lehet élni vele, és majd felújításkor megcsinálod ezt is.
Nekem is dobálta de nekem volt egy bontott váltóm.
A tulzott üzemanyag alalapjáraton két dologtól lehet: Rosszul beállított karbitól vagy hibás szivatótól. Ha sokáig állt a motor a szivató gumilya jó eséllyel nem tömít már. A hosszú állástól az úszóval is történhetnek dolgok. A tűszeleppel is. Az eredmény az, hogy túl magas lesz a benzinszint a karbiban. erre viszont az utal, hogy alapjáraton telítődik a motor amikor nem szippant ki annyit a karbiból. Valahol itt a sdzocimotoroson le van írva a karbi beállításának mikéntje.Talán a szervíznél. Vagy a cikkeknél. Nem tudom.
Szia,
köszi a választ, motor 30 éves 28000 km , a blokk még nem volt széthúzva , az erejével semmi gondom, ahhoz képest h mamám testvérétől vettem aki csak munkába járni használta meg néha el kellett menni tápért :) és mindezt nagypapás tempóba, bár ha huzamosabb ideig állt akkor is időnkét beindította és egy kicsit járatta.Azért gondoltam a gyűrű cserére mert ha kb. 4000 párszázas fordulaton jár olyan 20 percig akkor olyan ciripelő hangot ad valami a henger felől és én úgy tudom h azt a gyűrű okozza de javíts ki ha tévednék :) A fesszabot tavaly állította be egy autó villamossági szakember műszerekkel. Ha esetleg léptetővillát kell cserélnem ahhoz is szét kell húzni a blokkot?. Még lenne egy problémám ha olyan fél percig zötyög alapjáraton akkor bezabál és képtelen 3000 felé menni vagyis nem képtelenség csak kell neki vagy tíz perc mire "kijáratom" és ha kiveszem a gyertyát akkor csupa olaj. Erre van valami megoldás?
Köszi.
Üdv, Puli
jó
sorszám: 40503 (122334)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-09 11:43:52)
Na ebből könyvet lehetne írni, de megpróbálok válaszolni :)
Sajnálattal közlöm hogy a kidobáláshoz szét kell borítanod a blokkot, mert jobb esetben létetővillát kell cserélni, rosszabb esetben váltó tengelyt és az érintett fogaskerekeket.
Gyűrűt cserélni nem érdemes, mivel a TS gyűrű nélkül is nagyszerűen megy, csak nehezen indul és sokat fogyaszt, tehát ha gyengélkedik akkor ez nem fogja megoldani a gondodat.
Teljes fúrás, dugó, gyűrű és csapszeg csere ajánlott, és ha már a váltó miatt szétborítod, akkor a főtengelyedet is érdemes rendbe rakatni. Ha DDR hajtókar van benne és nincs nagyon széthajtva akkor inkább azt hagyd benne, túl méretes tűgörgőkkel, mert a kapható hajtókarok sajnos nem olyan jók mint egy használt DDR hajtókar. Ha találsz jobb állapotú bontottat, akkor érdemes arra cserélni.
Azt hogy mit érdemes vinni egy TS-hez leginkább az határozza meg milyen állapotban tartod. Én a sajátomhoz izzókészletet, csavarhúzót, 5-ös imbuszkulcsot, 10-es villáskulcsot viszek, meg egy svájci bicskát.
Meg persze gyorskötöző, ducktape, és kombinált fogó sem árt ha van az embernél.
Ha nagyon messzire mész akkor tartalék belső, és a szereléséhez szükséges szerszámok is elférnek. Ha nagyon akarsz egy tartalék gyertya, megszakító, kondit is vihetsz, de ezek nem szoktak elromlani ha nem hagyod lepusztulni. A TS gyengesége a mechanikus fesszab, de ha elektronikusat raktál bele akkor már ezzel sem lesz gond, ha mechanikusod van akkor szakemberrel (nem szerelővel, mert nekik nincs műszerezettségük hozzá) érdemes leellenőriztetni, akkor azzal sem lesz gond.
Arra figyelj, hogy a mostanában kapható megszakítók gyártási hibásak és nem működik, mert túl rövid a bütyke, és szűk a pozicionáló furata.
kis TS-hez jó a simson vagy trabi fesszabja? 6V-os
Sziasztok,
Egy Mz TS 125-m van, olyan problémára keresem a választ hogy előfordul most már egyre gyakrabban h csak úgy egyszerűen ki löki a harmadik fokozatot.Erre keresnék valami megoldás szeretnék. A nyáron tervezünk egy túrát a barátokkal és azt szeretném kérdezni h érdemes lenne a gyűrűket kicserélni mert nagyobb motorfelújításba nem szeretnék kezdeni és egy pár hasznos tippet is szeretnék túra előtt h mit érdemes kicserélni(szénkefe,kondenzátor...) és hogy milyen legfontosabb pótalkatrészeket vigyek magammal?
Előre is köszi a választ!
Üdv, Puli
http://www.vampair.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=111
"Az MZ motornak egyébként számos előnye van:
1. Légcsavaros indításával edzhetjük jobb kezünket.
2. Gyakorolhatjuk a kényszerleszállást.
3. A benzinkúton a legjobb kuncsaft leszünk, apró ajándékokkal halmoznak el minket.
4. A csendes üzemnek köszönhetően számos barátra lelhetünk az állattartók körében. Az MZ bűvészmutatványokra is képes: képzeljük csak el, hogyan tudnánk másképp ötszáz kacsát egy hatméteres gúlába rendezni...
5. Mivel csúcsmagassága nem nagyobb egy átlagos vadászpuska lőtávjánál, öngyilkosság esetén nem kell hurok kötésével bíbelődni, elég berepülni egy libatelep fölé.
6. Igen rövid (körülbelül 200 méteres) nekifutás után felszáll; kisebb pályán ajánlatos körbe-körbe szaladni. Minden pocoktúrást könnyedén átrepülhetünk vele.
7. Rendkívül erős vízvezetékcső-kerete és -váza alkalmas ólak és hodályok bontására.
8. Ernyőnk impregnálását olajcseppekkel erősíti; ez egyben dekoráció is."
:-D
Jól mér a sebeség- és távolságmérő?
Talán jól eltalálták a henger, és kipufogóméretezést, beállításokat. 110-nél vigyázni kell a kis fogyasztás miatt bejutó kevesebb olajra.
a kis etz-t nem ismerem, de arról is azt írták hogy pörgetősebb, a nagyot viszont igen, és bizony eléggé fordulat igénylő.egy áthangolt 250es TS lényegében 4,5-5 körül kell hogy fogyasszon, ugyanez a kicsinél 3,2-3,5/100km.
örök rejtély marad számomra édesapám TS 250/1-e, mert trophy kuplungal és kipufogóval, 21es lánckerékkel, 4,2 körül alakul a fogyasztása, és átlag 100-110el közlekedik vele, igaz ngyobb városban ritkán jár, és elég papásan vezet:D, de ez akkor is jó szerintem.
http://hubpages.com/hub/MPG-Guide-The-700-Top-Selling-Motorcycles
http://hubpages.com/hub/MPG-Guide-The-Fuel-Economy-Of-250-Top-Selling-Scooters
Honda Dio 50 cc - 61 km/l - 144 mpg
A 250-es ETZ-nél kb. olyan a negyedik fordulatszám-sebesség aránya, mint a kis ETZ-kben az 5.
Próbálj meg egy bicikli pumpát lassan lenyomni. Az se fog fújni. A szoknya csak megfelelő ellenállás esetén szorul eléggé a falhoz. Ha lassan nyomod elszivárog mellette az olaj vagy a levegő. Szerintem. De a kiégett tompított esete magáért beszél. Vagy az, hogy a rászáradt folt fékfolyadék folyásra utal. Mert ugye ha meg tudott száradni, akkor biztosan folyik és nem oda fröccsent a szereléskor.Meg látni kellene az ürgét. Magáért beszél a kinézete, a mozgása, tartása, beszéde.
Tisztázzuk, hanyas ETZről vagy TSről van szó. A 250es ETZm persze hogy használhatatlan 5,ben városban.4.ben 5000 nél(ami elég ideális) már vagy kilecvennel megy ha jól emlékszem.Ha minden igaz negyedikben 3500-4000 között van a hetvenes amivel járok városban. Ha minden igaz. A fordulatmérőt is régen láttam, ha nem is olyan régen mint a kilométerórát. De fordulatmérőm legalább van.
Üdv!
Gyári elektronikus gyújtást akarok rakni az etz-mre. Ha csak a jeladó meg a tirisztor van meg, akkor a megszakítós gyújtás állórészét felhasználhatom, hogy működőképes legyen a gyújtás?
egy 600as spormotor még ha 10000km-re vetítjük akkor is csak 34000-rel kerül kevesebbe, a vétel ár meg hát...
egyébként a TSeket lehet gazdaságosan üzemeltetni, az ETZ meg egyszerűen használhatatlan 5be, ezért jóval magasabb fordulaton dolgozik városban, vagy sok számjegyű utakon.
szerintem szoknyás tömités esetén pont hogy a szoknyának neki kellene feszülni a falnak amikor egy picit növeled az olajnyomását,igy zárnia kellene rendesen.Bár ténylegesen nagyon lassu behuzásnál lehetnek más reakciok,de ilyen lassan minek huzták be-direkt buktatni akartak sztem,a valóságban mikor tart ilyen hosszu ideig behuzni egy féket,sosem,vagy kell abban a pillanatban vagy nem,hát nem?Szóval igen sztem igazad van.
De jó, akadozik a netem is... No megvan, ezt akartam beírni:
A gyújtása gyange a jawának és a töltése. De ha rendbeteszi az ember semmi gond vele. Pont olyan öregembernek való mint én. Nem pattog el az úton az apróbb egyenetlenségekre, nem lassul le az emelkedőködön. Megy szépen egyenesen , egyenletesen. Az ember csak dísznek kell rá. Jó, ha hirtelen elém ugrik egy garázda kanyar izzadok picit mert nem igen szeret kanyarodni.Az se öröm amikor a városban kell állandóan a lábammal megtartani amikor kanyar közben kell megálni. Nem nagyon örül a térdem az ilyesminek.Városban nem is sírom annyira vissza emiatt.De egy hosszabb túrán bizony eszembe jut mennyivel kényelmesebb volt az ülése, mennyivel pihentetőbb volt motorozni rajta.De ha rám tör a gazdagság, megint két motorom lesz minimum a mostani nulla helyett.Tulajdonképpen nem is kell valszeg választanom. Ha annyi pénzem lesz hogy az ETZ-t elintézzem, rövid időn belül meg tudom vele keresni a jawa helyrepofozását, vizsgáztatását is. Azt hiszem a Jawa javítgatása is kijönne egy tizesből, Plusz még egy tizes meg egy pici darabonként a műszaki, mert a felügyelethez nem vihetem őket egy darabig, mert amelyik állomás közel van hozzánk, ott nagyon összeszólalkoztam a személyzettel.Ha nem volt igazam már akkor is mindegy, ott nincs esélyem, felismerik a pofám.
Még valami ami legalább tényleg MZ. Akinek ETZje van próbálja behúzni a féket úgy, hogy kb 1.5-2 perc alatt húzza be a kart. Kíváncsi vagyok, hány ETZn fog így is fogni a fék. Tapasztalataim szerint egyen sem. Az ETZn a dugattyú tömítése szoknyás. Ilyen extrém lassú behúzásnál kopás nélkül is át fog menni az olaj szerintem.Ez volt az egyik ok a bukásomra. bár szerinetm vitatott esetben meg kellett volna engedni hogy én húzzam a kart, vagy akkor kellett volna megkezdeni a fék behúzását amikor a számítógép utasítást ad erre, és nem öt percel előbb. A másik a kiégett első lámpa izzó amit nem engedtek kicserélni. A harmadik ok egy rászáradt apró folt volt a fékcső menetén.Az utolsó ok az volt, hogy a fékcső két szabványos, jelzéssel ellátott csőből volt összecsavarva. Mivel nem tudtam annak idején szerezni megfelelőt a magas kormányhoz, aztán hagytam, mert jó volt. A szabály csak annyit ír le, hogy nem lehet nem szabványos alkatrész a fékkörben.
Szóval emiatt buktam meg és vesztem össze a felügyelettel.Óvakodjatok a 160 centi magas,40-50 év közötti kopaszodó, identitás zavarral kűzdő hivatalos emberektől.
110es utazónál írtam 0 7 litert. Van egy szerelő (nevét nem írom le) Elég jó a szakmában, akkor is az volt amikor ETZje volt. A ő motorja evett a saját bevallása szerint 7 litert. Nem tudrta lejjebb vinni. Nam 80 vagy az alatti csámborgásról volt szó. És nem is az én motoromról. Ami valóban nem jó. Ugyanis 4.5nél valamivel kevesebb a fogyaszrtása 70 80 kzött haladva.:D Igaz sokkal gyorsabban nem is tud menni:D
Mutass nekem egy 250es ETZ-t ami 4.5öt fogyaszt 110es tempó mellett. De még olyant is csak keveset találsz amelyik 70nél eszik enyit. Talán mikumi karbival és tökéletes előgyújtás szabályzóval.De ami biztos az az, hogy a 3.5 még viccnek is tulzó, még 251nél is.
Pont olyannal. 70-80-as tempóban. Volt, ahol 90-nel gurultunk lefelé üresben. :-D
Pedig van menetellenállása rendesen, 25kg-os erő szükséges a sík úton tolásához.
Ja, ha apám vezeti, akkor 10-12-t is eszik az enyém is.
Milyen ladával? Van itthon egy 2107, akinek éppen kell, de 9-10 alatt sose adja, bármennyire finoman közlekedik vele az ember.
Jajjaj. :-)
6,5 liter tényleg sok. Szilvásváradot 6,05 liter/100km-rel jártam meg Ladával, ami azért jóval nehezebb, és nem a spórolásáról híres az sem.
Amúgy komának a mostani túrán a 150-es ts 4,5-öt evett a maga 115kg-ja és a csomagjai alatt. Nekem 6,5-öt a 350-es két személlyel és csomagokkal :(
Elég gyorsan számoltál szerintem. A 3,5 liter üzemanyagnak nem a 40-ed, hanem a 41-ed része olaj, ami csak 0,85366dl-t jelent :)
Nyáron mindig füvet kell nyírni. Készítsünk fűből üzemanyagot az MZ-nek. :-)
50-60-70-90-nél mennyit eszik a nagy ETZ?
A könyv szerint még 75-nél is csak 3-at kellene néki...
Kétütemű fogyasztása másfeles szorzó.
Egyszer volt 2,7 liter 70-nél, de szinte egyáltalán nem gyorsult. Full kitekertem az alapjárati levegőcsavart.
Hogy még jobb legyen a kedvünk: Honda CB1000-nek 100-as tempónál 3,7 litert, Hayabusának 90-nél 3,8 litert mértek(Motor Revü). 3,7 litert mértek a tesztben a kis ETZ-nek is.
Mondjuk az tény hogy a Jawa 632 nekem is nagyon jól fogyasztott. 4,5-5liter fölé soha nem ment.
Viszont az MZ megbízhatóbb.
Jó volt a Jawa de sok baj volt vele, amikor összetört és bejött a cigány hogy 15ért elviszi szívfájdalom és alku nélkül adtam oda neki, még a benzint is benne hagytam :)
Amióta TS-em van kisimultak a ráncaim és fiatalodtam 5 évet. Persze ennek is ment szét a kuplungja, meg volt gond a töltéssel is, de amióta megvettem összesen ennyi bajom volt vele. Ráadásul a kuplung is a ház előtt ment szét, tehát még ott sem hagyott. Karbantartását is hanyagolom. Évente egyszer beállítgatom, letakarítom és ezen felül csak használom.
Azért 7 liter az túlzás egy jó ETZ-től. (bocs de a te ETZ-de nem jó :))
4,5-6liter között számolhatsz reálisan.
Egyébként haver régi FZR600-a 100-as tempónál 4 litert evett. Másik haver ETZ-vel ment neki 5-öt, zabált, és verte a fejét a falba hogy egy 600-as sportmotor jobban fogyaszt :))
Melyik jobb:
Az MZ, vagy a Jawa? :-DDDDDDDDD
El ne hidd a 3.5 litert. Annyit egy modern japó 250es szik a valóságban. bár néha ők is ráírják a 2.5 litert, de iahából 3.5 körül járnak. A 251es 4.5 litert eszik ha 70-80 as tempóval országúton hajtod.Legalábbis akivel találkoztam és megbízhatónak tűnt ennyit mondott. A síma ETZ 250 5-5.5 liter körül zabál hasonló körülmények között.Ha jó. 110es utazónál eléri a 7 litert.Nem véletlenül szeretném újra üzembe helyezni a jawámat. Hosszabb utakra kényelmesebb és csak 4.5-öt eszik. Pedig jóval erőssebb.Vagy hat pacival.Az ETZ városba lenne jó. Persze egyenlőre egyikre sincs műszaki. Egy jódarabig nem is lesz.
Gyors számolás:
1:40-es keveréssel, 1500Ft-os olajjal.
3,5 liter keverék 0,875dl olaj, 34,125dl benzin.
Az index MZ fórumán sickgruber 3,5 litert ír a 251-es ETZ-nek.
339Ft-tal 1156,8375Ft, olaj 131,25Ft= 1288,0875Ft.
1 liter etanolos keverék 231Ft/l E85 áron:
0,975 x 231=225,225Ft, olaj 37,5Ft. 262,725Ft. 4,9 liter 1288Ft.
Kb. ugyanott vagyunk. Olcsóbb olajjal (800-1000Ft/l) még kedvezőbb.
Waresz ha jársz erre irj hogy ittvagy,kérdezni szeretnék valamit .
http://www.youtube.com/watch?v=Qodm1mbwIfY
http://www.youtube.com/watch?v=oNTUah0cQTc
Ez az MDI cég már 10 éve kifejlesztette ezt, azóta nem sikerült neki beindítani a sorozatgyártást...biztos a szemét olajlobbi :))))
Kicsivel gyengébb képességű mint egy elektromos autó, de olcsóbb lehetne a gyártása.
Léghajtású autó? otthon is feltudod pumpálni?
http://www.zoldtech.hu/cikkek/20080215-leghajtasu-auto
http://totalcar.hu/tesztek/totalelectri/
http://greenweb.federatedmedia.net/archives/596
A hegytetőre kell feljutni, onnan már könnyen gurul az MZ. :-)
Felteszek a gép oldalára egy kisebb kerékbe fűzött(nagyobb nyomaték) elektromos kerékpár- kereket. :-)
Nem is olyan hülye ötlet.:) Egy magyar középiskolás sok évvel ezelőtt feltalált háromszor akárhány lapátból álló valamit, ami egy irányba forog akármerről fúj a szél, símán le lehet venni róla a hajtást. A három oszlop forog a saját tengelyük és a közös tengely körül is. Pár hajót építettek ilyennel, hajócsavar adja a meghajtást.Vidáman néznek ki.:) Ha nem síma lapok forognak hanem napelemek, tiszta haszon.:)
Lehet hogy felfedeztük a jövő hajtását. Legalábbis vizen és levegőben. (lufival)
No, ki szalad szabadalmaztatni? :D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|