:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Annyit szeretnék kérdezni h a 125 ts blokkjára rámegy a 150es henger és a 25-ös hengerfejen mit kell módosítani?
Köszi.
Üdv, Puli
eCycle - The American manufacturer eCycle is getting ready to start testing their economical hybrid motorcycle. The fuel injected 219 cc engine runs on petrodiesel, biodiesel and kerosene fuel.
eCycle claim a 180 miles to the gallon average (76 kilometers per liter), with a top speed of 80 miles per hour and 0 - 60 mph in 6 seconds. For starting and cruising, the motorcycle uses an electrical engine.
The reasonably high acceleration is due to the electrical engine. Once you've reached your cruising speed, the eCycle switches over to fuel injection.
SPECIFICATIONS:
Motor: Air-cooled two-stroke diesel twin, Capacity: 125cc, Power: 7.5kW
Induction: Parker Aerospace Macrospray injectors, Ignition: Compression, Starting: Electric
Transmission: 2-speed constant mesh with final drive by belt
Suspension: 48mm FAR inverted cartridge forks at front, Penske Racing hydraulic shock absorber at rear
Brakes: 298mm disc four-pot opposed piston Grimeca calliper front, 216mm disc single-piston Grimeca calliper rear
Tyres: Front: 110/70-17 tubeless. Rear: 130/70-17 tubeless
Wheelbase: 1321mm, Seat height: 762mm, Dry weight: 132kg
Last Press Release:
FOR IMMEDIATE RELEASE Contact: Michael Sharer 610-939-0480 msharer@ecycle.com
eCycle Hybrid Motorcycle 2005: entry-level hybrid destined for market.
(Temple, PA � May 25, 2005) eCycle announced today that its hybrid motorcycle program has been revamped from chassis to powertrain. Re-engineered for the first time since 2001, the new hybrid motorcycle was designed to exploit the company�s latest advances. Based on the revolutionary CMG brushless motor/generator, the hybrid will offer the end user comparable performance at significantly lower voltage than previously possible. The CMG is the only brushless motor that can handle 400 amps, which translates into more power with fewer batteries and less mass. The CMG considerably reduces the complexity associated with hybrid power systems, resulting in lower maintenance and cost, and higher reliability.
The new platform, which is a series hybrid, features a single-cylinder, 4-stroke gasoline engine to achieve improved highway performance, without sacrificing fuel economy. Suspension improvements include a radical single-sided swing arm for the front end that�s matched perfectly to the aluminum monocoque frame. Other notable attributes consist of a lower, more relaxed seating position, making the platform ideal for entry level riders and commuters. The rear wheel continues to be driven by a Gates Polychain, manufactured by The Gates Rubber Company. The company�s technological inroads make the hybrid motorcycle more powerful and efficient than ever, while using less of the earth�s valuable resources. eCycle expects its new hybrid motorcycle will have more appeal than ever. Prototype testing will begin fall 2005.
About eCycle (www.ecycle.com)
Számolás:
MZ TS-be gasboardos 1kW-os küllőzhető motor, 8 darab 24(20Ah) szilikonos akku(10A/db), 56kg.
Akku ára 123000Ft.
Ha tudna 48V 20A-rel 50km/h-t, akkor 1 ciklus 100km. 123000/ 300ciklus= 410Ft 100km-re. Ami egész jó lenne.
Viszont a motor 600-as fordulatú, ehhez 13,9m/s kellene.
1,39m kerületű kerékkel. Tehát a 16-os motorkerék túl nagy hozzá a 175-185cm-es gumikerületével.
Vélemény?
Milyen 2000Ft/liter alatti árú szintetikus, vagy félszintetikus jó motorolajakat ismertek?
E85-höz VipCart, Arolt, HusqvarnaXP-t használok.
Semmilyet. Menetellenállást számoltam. Azt még 1,1-1,2-vel be kell szorozni a motorteljesítményhez a veszteségek miatt.
Üdv!
E85-höz milyen olajat ajánlotok? Ma próbáltam Lukoil 2T-vel, de az nem oldódik a tiszta E85-ben, más most nincs itthon kéznél.
Egy valamit nem értek: milyen motorteljesítményt számoltál, mikor üresben gurulva határoztad meg az eltelt időt?
Bekínlódtam a Suzuki Ecot. Csekély negyed óra tekergetés után ment, de félgázon fullad. Van abban tű? Nem volt időm szétszedni.
A coccializmus, és az ötéves tervek korában is megvalósították a közvetlen befecskendezést a hengerbe. Erre egy Verhovina hengerfej a bizonyíték.
Előfordul az ilyesmi. Még velem is történt párszor hasonló miközben a tanulók egészségesen röhögtek.:D
Á, feladom.
Kiborult 10liter benzin a kocsim csomagtartójában, azt takarítottam, most meg fáj a fejem, és büdös vagyok.
Sikeressen összeírtam az egyenleteket, behelyettesítettem egyszerüsítettem és kijött eredménynek hogy a megtett út egyenlő a megtett úttal :D
Szóval valahol elvétettem a dolgot.
Saccográffal, ha a 7kW-os MZ tudja a 100-at, akkor 70km/h=3,5kW , 50km/h=1,75kW, 40km/h= 1kW.
Kiszámíthatom a motorteljesítmény átlagát a megállásig eltelt időből. Kijön 743.2W-ra.
De ettől még nem tudom a 70km/h-hoz tartozó teljesítményt.
75-ről 65-re lassulva jobban lehet következtetni.
Autóknál 90-ről 80-ra üresben lassulást 8 másodperc körül mértem szinte minden típusnál.
Ha a 4500/liter árú olajjal szorul, nem éri meg az árát. Abból sok KormotvakArol2T-t lehet venni.
Környezetünknek a drága, pénztárcánknak az olcsó olaj a jó.
Végül is igaz. Aha csak a szükséges motor teljesítménye kell, a hibák több mérést használva elhanyagolhatók. De van egy talán építő jellegű ötletem. Gyorsítson fel arra a sebességre amit a villanymotorossal el akar érni. Ha az ahhoz tartozó leállási időt elfogadhatónak tartja arra hogy majd annyi idő alatt érje el a villanyossal azt a sebességet, akkor valóban meg fog egyezni a mozgásenergia a szükséges villamos munával. Tehát elosztja az idővel és meg is van a teljesítmény. Nem hiszem hogy olyan nagyon hosszű idő alatt állna meg. :D
Erre kíváncsi leszek, hogy vezeted le :)
Több oda vissza mérés átlagolásával elég jó közelítést lehet elérni.
És ha jól értem amúgy is az a kérdés hogy mekkora villanymotor kell MZ-re a 70-es tempóhoz, abba pedig belefér egy kis mérési hiba.
Nem a motor teljesítmény az érdekes, hanem a pont a menet ellenállás.
Ez a motor tömegéből és a pillanatnyi lassulás mérésével jól számolható, az pedig innentől kezdve nem érdekes, hogy milyen arányban lassít a közeg ellenállás és milyen arányban az egyébb súrlódás.
Azért odáig nem merészkednék.
Syntetikus minőségi ELF olajjal próbáltam 1/80-ig, ott már kezdett szorulgatni.
Igaz most van egy OMW Racing olajam amire rá van írva hogy 100-ig lehet keverni. Azzal nem próbáltam, de nem szivesen sütném meg a verseny szezon elején a frankón összerakott blokkomat :)
Ezt majd szezon végén széthajtott blokkal próbálgatom inkább.
Ja és 4500volt literje ennek az olajnak.
Ez jó is lenne, ha a surlódásból és a légellenállásból eredő vezsteség nem lenne nagyobb mint a mozgási energia. Az a baj, hogy a légellenállásból fakadó erőt nem tudod számítani , mérni. Ugyanis sebesség függő és együtt jelentkezik a surlódásival. Tehát van egy négyzetes ismeretlen erőd és egy állandó ismeretlen erőd. Csak úgy tudnál valamit kiokoskodn, ha több különböző sebességre felgyorsítanál, üresbe kapcsolnál és mérnéd a leállásig eltelt időt. Elég bonyolult számolással meghatározhatnád így a surlódásit is, a légellenállást is. Csak sok lenne a mérési hiba benne. Nem vízszintes a talaj hanem változóan meredek, egy pici szél mindig fújhat méghozzá változó erősséggel. Szerintem korrekt teljesítményt csak padon lehet mérni.
Köcce.
Ha találunk valami szuperhiper olajat, amit a környezetvédelmet szem előtt tartva 1:100-as arányban keverünk, akkor tuti, hogy a 100-as keveréket az MZ jobban viselné 50-nel, mint egy Simson ugyanazon a sebességen. Mi a véleményetek?
Ja, csak ebben az esetben a turbolenciák jelentősen befolyásolják a légellenállást.
Nem is vagy hülye.
Ezzel sokkal egyszerűbb.
Igaz hogy nem pillanatnyi értéket kapsz, de kellően kicsi különbséget nézve a hiba elhanyagolható.
És ehez a GPS pontossága is bőven elég.
Hétvégén lesz verseny majd akkor lemérem neked.
Nem teljesen értem a problémát.
Ha tudjuk 70-nél a mozgási energiát.
Tudjuk hogy mennyi idő alatt állt meg a motor, akkor tudjuk hogy milyen menet ellenállás-idő függvény szerint állt meg.
Tehát akkor tudunk következtetni a függvény 70km/h-s állapotára.
Kicsit bonyolultabb mintha fix lassítási erővel számolnánk, de a képletek adottak, csak be kell helyettesíteni.
Tudod mit, tényleg bonyolult, ez a kérdés hogy elméleti szinten megértsük.
Vegyük alapul hogy 72-vel (20m/s)el megy egy 100kg-os motor, ami mondjuk 500méter alatt áll meg.
Na erre levezetem neked mindjárt hogy számolom ki, csak elvonulok egy kicsit számolgatni :)
Egyszerű mérés: mérleggel. Autó húz/tol, sebességből és erőből számolható a teljesítmény. P=F x v.
Nem kell bonyolítani.
E= 1/2m x v2.
Kiszámoljuk 50-60-70-es tempónál a mozgási energiát.
Pl autónál kiszámolom, hogy 90-nél x energiája van. 80-nál y. 90-ről 80ra 8 másodperc alatt lassul, tehát a teljesítmény a mozgásienergia-különbség 8ada.
Most jut eszembe.
GPS-el lehet mérni ilyeneket, csak sajnos 1 másodperces mintavételezése van, de lassulásnál nem érdekes, mert tiszta függvényt kell kapni, azt pedig lehet interpolálni.
Motor teljesítmény karakterisztikára nyűgős csak az ilyen ritka mintavétel.
De nekünk egy adott pillanatban kell az összes menetellenállás. Szóval így levezetve értelmetlen felgyorsítani 70-re, mert ahogy te is mondtad, a légellenállás négyzetesen nő a sebességgel, tehát ugyanezt tudnám mérni 65-ről lassulva, vagy akár 30-ról.
A gyorsulásból csak motor teljesítményt lehet számolni, de a légellenállást ahoz is ismerni kell.
A lassulás azért jó, mert akkor csak azok a tényezők hatnak a motorra amire kíváncsiak vagyunk, ezért lehet következtetni ebből.
Optimális esetben egy lassulási diagramra lenne szükségünk, és akkor a diagramm minden pontjára fel lehetne írni a pillanatnyi fékező teljesítményt ami azonos azzal ami ahoz kell hogy adott sebességen egyenletesen haladjunk.
Viszont ilyen lassulási diagramot nem tudok én sem felvenni és gyanítom hogy te sem. Ezért javasoltam hogy mérd meg az üresen kigurulás távolságát vagy idejét adott sebességről, mert abból már kiszámolom neked.
nem értem mit értesz "köztes üres sebesség"-en
Az a gond, hogy az erőmérőt valahova a hajtásláncba kellene beiktatni, ami hitelesen nem egyszerű.
A lassulási idő alapján számolt eredmény jóval pontosabb.
Ja, számolni én is így számolnám, de mérni szeretnénk.
Ugye ha ismerjük a tömeget és sebességet akkor ismerjük a mozgáis energiát. Ha tudjuk hogy mennyi idő alatt állt meg, akkor azt is tudjuk milyen erő lassította, ami igaz hogy négyzetesen arányos a sebességgel, de azért összekombinálható pár alapképletből az, hogy adott sebességen a vonóerőt ki tudjuk számolni ebből. Ha a vonóerőt ismerjük, akkor meg már teljesítmény is számolható.
A gördülési ellenállás ami befolyásolja a végeredményt, mert a légellenállás illetve a légellenállási együttható az számolható, de ezt meg kb. lehet tudni, illetve ez szükség esetén mérhető is egy rugós mérleggel.
Robi: Mérni elég nehézkes pillanatnyi teljesítményt. Mégis hogy képzelted?
Csak azért mert van ugyan fékpad, de ott a légellenállás nem játszik mivel a gép az áll.
Így elég nehezen jutnál el a megoldásig :) Mozgási energiából kéne visszajutni odáig, hogy légellenállás és gördülési ellenállás. Sokkal egyszerűbb, ha tudjuk az össztömeget, meg felveszünk valamilyen súrlódási tényezőt. Kiszámoljuk a gördülési ellenállást, és a légellenállást (feltéve, hogy nagyjából tudjuk az ellenálló felület nagyságát). A keréken kifejtett kerületi erőnek csak ezt a két erőt kell éppen 0-ra hoznia és meg is van az állandó sebesség, több nem kell. Ebből az erőből máris megvan adott áttétel mellett a szükséges nyomaték és teljesítmény. Ebéd után ezzel kiválóan le tudjuk kötni magunkat :)
Vectrix gyorsulás:
http://www.youtube.com/watch?v=1H2gcEj_S7Q
km/h sec
10 2
20 3
30 4
40 5
50 6
60 7
70 9
80 10
90 13
100 16sec.
Autóknál így számolom 1/2m x v2 alapján.
De motornál nem ugrik be a köztes üres sebességbe?
Azért a mérés lenne az igazi erőmérővel. ezek szerint még nem mértétek.
Nem gondoltam át teljesen de elvileg te is meg tudod mérni.
Felgyorsítasz a kérdéses tempóra, kiveszed üresbe és addig gurulsz amíg meg nem állsz. A kéréses sebesség és a megállás közötti időbl, valamint a motor ösztömegéből (veled együtt) kiszámolható a teljesítmény.
Természetesen vízszintes utat, és szélcsendes időt valamint homogén útminőséget figyelembe véve.
Illetve a kigurulási távolság is elég idő helyett, mert abból számolható az idő.
Na akkor ez a titok. Nem gyári hanem bing karbival eszik ennyit.
Valóban ezt én is észrevettem hogy karburátor légyfingnyi módosításával, képes teljesen megváltozni a fogyasztás, vagy a kezelhetőség, és ezért kaparom a falat amikor AHS szabvány szerinti fúvókatűket meg egyébb alkatrészeket árulnak.
Nekem egy Delorto karbim van, amit már lassan 2 éve nem vagyok képes felrakni :) de lehet hogy most nekiállok, mert ez tényleg meggyőző különbség.
Szia!
3.5ket eszik az Mzclubba nem is egy emberkének.Túra tempónál.Megoldás, kell egy JÓ karburátor. Nem a 30éves kopottal kell szenvedni.
Bing.
30000ft-os árát 4000km alatt behozza.
Haver két személlyel folyton 5-5.5 fordulaton használva 5nél nem tud vele többet megetetni.Több napos túra cuccal két személlyel.
Valaki mérte már, hogy MZ-nél mekkora teljesítmény kell 50-60-70-es tempóhoz?
Nem tépjed meg, csak normális erővel, mert megszakad a menet és a blokkban szokott.
Azt szokták csinálni hogy egy erős rugóval feszítik húzásra és akkor nem lazul le.
Ja. A kipuff hollandertől nekem is szokott csörögni az ETZ is, a jawa is. Valszeg félek megfelelő erővel rátépni, mert mind a kettőn lelazul néha. Az ETZnél a kipuff tartó biliuncs is lelazul állandóan, az is vidám hangokat ad. Nevezhetjüűk csörgésnek is, ciripelésnek is. A rosszabb olajtól az enyém nem csinál ilyent, legalábbis még nem vettem észre. Csak még a szokottnál is jobban füstöl. Amikor utoljára találkoztunk kerti gépbe való olaj volt a mocimba. Szerintem láttad az eredményt. Illetve nem láttad, de a környékemen mást sem.:D De ettől még bőven lehet igazad. Annyi furcsa hangot tud hallatni az ETZ-m, hogy lehet hogy csak nem vettem észre .:)
Jut esembe: Tavasszal tényrleg ciripelt de nagyon az ETZ-m. Nem a blokk, hanam valahonnan a kormányoszloptól jött a hang. Aztán percek mulva eszembe jutott, hogy a tavaly összel felrakott és a kormányon lecsúszott, elfordult kerékpár csengő okozza a hangot.:D Ez tényleg így volt.:D Legközelebb légkürtöt koldulok a többiektől. :D
szinte ugyanilyen leirásu ember dolgozik szombathelyen is az nkh nál:) akkor ezek már csak ilyenek.DE a szombathelyi kezd javulni mintha rendesebb lenne.Aztmondta apu ,régen csavarhuzóval bökködött minden részt egy kocsin,ahol bement ,akkor ott megbukott a kocsi.
Ciripelhet gyűrűtől de esetedben nem az lesz a gond, mert az nem 20perc után jelentkezik. Igazából ha 20percig nem csörög, akkor annak a motornak tuti nincs baja.
Inkább a kipufogó hollandert húzzad meg mert ha kifúj akkor az is ilyen hangot ad.
Aztán ha még mindig nem szűnt meg akkor a hengerfej csavarokat húzzad meg, de nehogy megszakítsad! Az is szeret meglazulni és szintén ciripelő hangot ad.
A gyújtást is ellenőrizd. 0,3mm megszakító hézag felső holtponton, és 3mm előgyújtás a felső holtpont előtt.
Ezt szokta szeretni a TS.
A gyertya rossz hőértéke, illetve a koksz lerakódások is okozhatnak ciripelést ha bemelegszik rendesen.
Cseréld ki a gyertyát, ha nincs éle a középső elektródának, vagy nem jó a hőértéke. Super Brisk N15C való bele. Ez olcsó és bevált. NGK gyertyával is jártam, az sem jobb.
Tegyél bele valami normális félszintetikus olajat is, legalább egy tankolásnál. Nekem a gyengébb olajaktól szokott csörögni.
2000HUF/literért már van Repsol Scooter olaj, de a Favorit gagyi olajjal is meglepően jól viselkedik. Az Arol 2T-t hanyagoljad, nagyon leromlott a minősége.
Ahogy Árpi írta. Állítsad be a karbit, mert eszméletlen sokat kap, ez is lehet okozója a csörgésnek.
Aztán ha mindezt megcsináltad és még mindig nem jó akkor, lehet tovább lépni.
Váltót szét kell szedni ha meg akarod nézni mi baja van. Sajnos ha elkopik a váltó akkor már nem pozicionál olyan pontosan és azért dobálja ki. A léptető villa cseréje némileg javíthat ezen, de igazából az érintett alkatrészek cseréje oldaná meg a problémát.
Ha nem vészes a dobálás akkor én nem piszkálnám. Együtt lehet élni vele, és majd felújításkor megcsinálod ezt is.
Nekem is dobálta de nekem volt egy bontott váltóm.
A tulzott üzemanyag alalapjáraton két dologtól lehet: Rosszul beállított karbitól vagy hibás szivatótól. Ha sokáig állt a motor a szivató gumilya jó eséllyel nem tömít már. A hosszú állástól az úszóval is történhetnek dolgok. A tűszeleppel is. Az eredmény az, hogy túl magas lesz a benzinszint a karbiban. erre viszont az utal, hogy alapjáraton telítődik a motor amikor nem szippant ki annyit a karbiból. Valahol itt a sdzocimotoroson le van írva a karbi beállításának mikéntje.Talán a szervíznél. Vagy a cikkeknél. Nem tudom.
Szia,
köszi a választ, motor 30 éves 28000 km , a blokk még nem volt széthúzva , az erejével semmi gondom, ahhoz képest h mamám testvérétől vettem aki csak munkába járni használta meg néha el kellett menni tápért :) és mindezt nagypapás tempóba, bár ha huzamosabb ideig állt akkor is időnkét beindította és egy kicsit járatta.Azért gondoltam a gyűrű cserére mert ha kb. 4000 párszázas fordulaton jár olyan 20 percig akkor olyan ciripelő hangot ad valami a henger felől és én úgy tudom h azt a gyűrű okozza de javíts ki ha tévednék :) A fesszabot tavaly állította be egy autó villamossági szakember műszerekkel. Ha esetleg léptetővillát kell cserélnem ahhoz is szét kell húzni a blokkot?. Még lenne egy problémám ha olyan fél percig zötyög alapjáraton akkor bezabál és képtelen 3000 felé menni vagyis nem képtelenség csak kell neki vagy tíz perc mire "kijáratom" és ha kiveszem a gyertyát akkor csupa olaj. Erre van valami megoldás?
Köszi.
Üdv, Puli
jó
sorszám: 40503 (122334)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-09 11:43:52)
Na ebből könyvet lehetne írni, de megpróbálok válaszolni :)
Sajnálattal közlöm hogy a kidobáláshoz szét kell borítanod a blokkot, mert jobb esetben létetővillát kell cserélni, rosszabb esetben váltó tengelyt és az érintett fogaskerekeket.
Gyűrűt cserélni nem érdemes, mivel a TS gyűrű nélkül is nagyszerűen megy, csak nehezen indul és sokat fogyaszt, tehát ha gyengélkedik akkor ez nem fogja megoldani a gondodat.
Teljes fúrás, dugó, gyűrű és csapszeg csere ajánlott, és ha már a váltó miatt szétborítod, akkor a főtengelyedet is érdemes rendbe rakatni. Ha DDR hajtókar van benne és nincs nagyon széthajtva akkor inkább azt hagyd benne, túl méretes tűgörgőkkel, mert a kapható hajtókarok sajnos nem olyan jók mint egy használt DDR hajtókar. Ha találsz jobb állapotú bontottat, akkor érdemes arra cserélni.
Azt hogy mit érdemes vinni egy TS-hez leginkább az határozza meg milyen állapotban tartod. Én a sajátomhoz izzókészletet, csavarhúzót, 5-ös imbuszkulcsot, 10-es villáskulcsot viszek, meg egy svájci bicskát.
Meg persze gyorskötöző, ducktape, és kombinált fogó sem árt ha van az embernél.
Ha nagyon messzire mész akkor tartalék belső, és a szereléséhez szükséges szerszámok is elférnek. Ha nagyon akarsz egy tartalék gyertya, megszakító, kondit is vihetsz, de ezek nem szoktak elromlani ha nem hagyod lepusztulni. A TS gyengesége a mechanikus fesszab, de ha elektronikusat raktál bele akkor már ezzel sem lesz gond, ha mechanikusod van akkor szakemberrel (nem szerelővel, mert nekik nincs műszerezettségük hozzá) érdemes leellenőriztetni, akkor azzal sem lesz gond.
Arra figyelj, hogy a mostanában kapható megszakítók gyártási hibásak és nem működik, mert túl rövid a bütyke, és szűk a pozicionáló furata.
kis TS-hez jó a simson vagy trabi fesszabja? 6V-os
Sziasztok,
Egy Mz TS 125-m van, olyan problémára keresem a választ hogy előfordul most már egyre gyakrabban h csak úgy egyszerűen ki löki a harmadik fokozatot.Erre keresnék valami megoldás szeretnék. A nyáron tervezünk egy túrát a barátokkal és azt szeretném kérdezni h érdemes lenne a gyűrűket kicserélni mert nagyobb motorfelújításba nem szeretnék kezdeni és egy pár hasznos tippet is szeretnék túra előtt h mit érdemes kicserélni(szénkefe,kondenzátor...) és hogy milyen legfontosabb pótalkatrészeket vigyek magammal?
Előre is köszi a választ!
Üdv, Puli
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|