:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Esetleg ha nagyobb a hézag, gányoltam már olyat a Simsonomnál, hogy sörös dobozból vágott szalaggal körbetekertem a csapágyat és úgy ütöttem be. Nem 100% de ha sikerül jó szorosan berakni, akkor amíg ki nem veszed addig nem lesz vele gond.
Kisebb lazulást megfog a csapágyragasztó, de az igazi megoldás ha fel perselyezteted...bár ha tudsz olcsón, inkább vegyél másik blokkot.
Szevasztok!
Bár még ne tudom, hogy mi vár, de a 125ös TS főtengely lógását amennyiben a kiverődött csapágyfészek okozza, azzal mit lehet kezdeni? Csapágyragasztó megfogja esetleg eléggé? Ha ki lesz szedve a főtengelyt úgyis minimum centíroztatom, de szeretném olyanra megcsinálni, hogy legalább 20000 km-ig ne lötyögjön már úgy mint egy doboz tej..
Valld be, hogy a VW dieseleket is te programoztad az amcsi piacra :D
100 km-re vetítve minimum 5%-os lejtőn a legjobb.1 csepp üzemanyag nélkül is legurul :-)
Szia Bambi!
Ha henger gépmunkában tudnál segíteni, kérnék egy telefonszámot, szóban egyszerűbb lenne elmondani mit szeretnénk.
Ezek szerint ilyen hidegben a legjobb a motorod fogyasztása :)
A led lámpa a fogasztást is csökkentené! :-D
(Már ha motoroznék ebben a sperma hidegben..)
Egy próbát végülis megér. Ha sikerülne találni viszont egy fasza trafót akkor a gyújtás maradhatna 6v is, de világításban mindenképpen egy xenon lenne a leghatékonyabb.
Ha nem fékezi meg a feszültség szabályzó, akkor el tud szabadulni rendesen a dinamó feszültsége.
Meg volt is aki csinált ilyet, bár hosszútávú tapasztalatait nem írta le.
Elméletileg nem fog leégni, a lényeg hogy ne vegyél ki belőle több áramot mint a névleges, mert az áram melegíti a tekercset.
Alacsonyabb fordulaton lehet csak probléma, ahol túl nagy gerjesztő áram alakulhat ki.
Mindenképpen érdemes körbe mérni, majd tesztelni, hogy hogy alakulnak az áram viszonyok, meg hogy bírja.
ihj.. ez működhetne? nem égne le vagy ilyesmi?
pályamotorozni én már voltam a csapatból 3 alkalommal is, igaz legutóbb Máriapócson a hosszú balosban eldobtam a kawát de hát ez ilyen ;)
Nyilván persze nem elesésre mennénk, de pl. hajnalba tök fáradtan de mégis versenyszerű tempóban azért vastagon benne van a perec lehetősége.
Másik tanács.
Miért kéne esni?
24 órást nem a sebességgel szokták megnyerni, hanem a megbízhatósággal.
Gyors, de kényelmes biztonságos tempót menj de azt folyamatosan.
Előtte persze menjetek ki pályamotorozni, mert a pályán nem olyan vezetni mint a közúton.
Ja úgy értem. Azt hittem dupla lámpát akarsz, mert amúgy egy is bőven csinál elég fényt.
Autós H4-es szettet kell venni.
Bár őszintén szólva ha már 12V a gyújtás, 12V a világítás, akkor minek neked 6V?
Simán tegyél rá egy 12V-os feszültség szabályzót a dinamóra. Van az a fordulat ahol lejön róla a 12V :)
Mindennapi életben ez azért nem használható, mert magasabb fordulaton indulna meg csak a töltés, de versenyen úgy is mindig 6000-et fog pörögni, amikor meg nem arra elég a 7Ah 12V akku.
Én tartalékba gondolnám, pl. egy esetleges esésnél, ami azért vastagon benne van a dologban, nem árt ha van még egy komplett világítás.
Valójában mindenből így gondolkozunk, hogy nyilván legalább 4db kerék, 2 garnitúra teleszkóp stb. Szerencsére lesz egy ideiglenes donor motorunk, csapaton belüli felajánlásból, de az nem xenonos(még). ;)
Megszakítókat tesztelni kell. Nem tudom milyen az aktuális felhozatal, csak hogy a szokásos utángyártott megszakítók gyorsan kopnak és pontatlan az érintkező pogácsa, valamint volt olyan ahol a rugó nem volt rugó, és nyitva maradt egy idő után.
Elvileg jó lehet, csak szerintem egyel több probléma.
Arra is kalkulálj, hogy legalább 3 akku legyen, mert azért ezek nem szeretik a ciklus üzemet és a gyorstöltést. (10 óra a normál töltési idő)
Motoron miért kell két xenon?
A feszkétszerező annyira megbízható mint amennyire a kínai építi :)
50-80% terhelés között kell használni ott nem szokott gond lenni, de érdemes tesztelni.
Pl szerintem a 25W-os xenonra ez kb elég:
http://www.ebay.com/itm/DC-DC-Boost-Step-Up-Converter-4-5-32V-to-5V-40V-6A-Voltage-Charger-Power-Supply-/141134321286?hash=item20dc42d686:g:9G8AAOxy3NBSoTWr
Szia Keri!
Én vagyok a másik 30% tulajdonos. :)
A generátor módosítás engedélyezett, de a kis költség miatt maradnánk a dinamónál. Rajta vagyok a led témakörön és a xenont is nézegetem. A fesz.szab is lehet elektronikus úgy tudom. Gyújtásra nem egy aksi a terv 2 óránként csere és töltés volna a gondolat. Az sem működhet Szerinted?
Szia Keri!
Én vagyok a másik 30% tulajdonos. :)
A generátor módosítás engedélyezett, de a kis költség miatt maradnánk a dinamónál. Rajta vagyok a led témakörön és a xenont is nézegetem. A fesz.szab is lehet elektronikus úgy tudom. Gyújtásra nem egy aksi a terv 2 óránként csere és töltés volna a gondolat. Az sem működhet Szerinted?
Köszönöm a gyors a választ!
Igazából 2 óránként mindenképpen meg kell állni pilótát, cserélni tankolni, és akkor egy gyors aksi cserét is beiktathatnánk, de attól tartok a 7ah-s elég hurka lenne ehhez, esetleg az etap végefelé gyújtás kimaradás ilyesmi.
Ez a dinamó felújítás mit takar pontosan újra tekerés ilyesmi? Persze elektronikus a feszab, mi is arra gondoltunk. Egyébként nekem a mechanikussal sem volt bajom soha.
Megszakítóból amit német után gyártottként árulnak az mennyire jó? Mert hát eredetit találni...
Lehetnek a lámpák 12v-sak, általába az összes MZ etz generátorral megy mármint a nagy TS-ek. Ott annyi gondolatunk van hogy egy 35w halogén, és két kiegészítő led fényszoró 3mm ledekből összeállítva.
Ez a xenon téma tetszik mennyire lehet stabil egy ilyen feszültség kétszerező kapcsolás? végülis 8-9 órát kell világítani kb. és akkor ugye ebből is legalább 2db kéne mármint xenonból meg minden kiegészítőből.
Ha esetleg power ledre gondolsz ott már a 10w-nak is 12v kell, és igen hát elég komolyat fűt. Én egy simson star világításást próbáltam vele megoldani, de sajnos nem bírta az áram generátor, ráadásul nem sikerült fókuszba helyezni, szóval kb. 25m világított igaz azt oldalra is, de legalább láttak vele, hogy jövök, mert elég bántó volt. :)
Esetleg még cree leddel lehetne apellálni annak alacsonyabb a nyitó feszültsége, de a fókuszálás ott is macerás, gyakorlatilag lapjával kéne betenni a foncsorba lefelé fordítva, de úgy meg oda a hűtés, és a stabil rögzítés is.
Felejtsd el. 24 órát egy aksival sem bírna.
Még a Hondám 14Ah-s aksijával CDI gyújtással is csak 4órát ment el egy töltéssel.
MZ kupában időben elég rövidek a futamok.
Meg nem tudom mennyire kell gyárinak lenni, de dinamót lehet cserélni?
Jó az a dinamó csak rendesen meg kell csinálni.
Ha nem jó, akkor elviszed a FerVill-hez és felújítják elfogadható áron, és akkor nem lesz vele gondod, ahogy nekem sem.
Feszültség szabályzó lehet elektronikus?
Akkor azt kell használni, de ha eredeti kell abból is akkor beállítom neked hogy ne legyen vele gondod.
Megszakító megbízható a TS-en, csak gagyi tajwani megszakítókkal van gond mert gyorsan kopik. Szerezz egy eredetit bármi áron, az kibírja gond nélkül a 24 órát.
Ha nem sikerül, akkor a pöckét ki kell fűrészelni és Poliamiddal vagy egy ZX100 nevű űrhajós műanyagból kell reszelni és beragasztani egy darabot. Az kenés nélkül is dupla annyit bír mint az eredeti DDR. A poliamid pont annyit tud :) Vagy ha van türelmed akkor az egész kalapácsot kifaraghatod belőle.
Következő probléma a trafó...hát abból eddig csak az eredeti AKA volt megbízható nekem, viszont én vettem meg az utolsót a Futárpetitől, de azért rákérdezhetsz :)
Másik probléma a világítás. Versenyezni elég nehéz olyan hurka világítással. Volt is ebből halálos baleset :( ennek ellenére még mindig nem engedik 12V-osra alakítani a lámpákat...ez elkeserítő.
Megoldás lehet 6V halogén izzó használata (remélem engedik) Igaz H4-es, de bele lehet berhelni az eredeti búrába, vagy akár bele is rakhatsz ETZ tükröt, ami alapból H4-es.
Esetleg egy extrém megoldás, tegyél bele Xenon kisüléses izzót feszültség kétszerezővel. Van belőle 25W-os és úgy világít mint egy 100W-os.
Vagy...bár ez mégtöbb elektronikai munkával jár, bele kell tenni egy LED-et. 20W-os már brutál fényerőt tud, a fókusszal és a hűtéssel kell szórakozni, mert a LED nem szereti a 40foknál magasabb hőmérsékletet, viszont a táplálása nem gond, mert szerintem működne 6V-ról, csak egy áramgenerátor áramkört kell mögé rakni, ami fillérekből megvan a kínaiaktól.
Sziasztok!
Eléggé régen jártam erre, de most megint tulajdonosa lettem 30%-ban egy MZ-nek, amiből ráadásul verseny motor fog épülni, egy igazi hosszútávfutó.
Nagy vonalakban annyi a terv, hogy két jó cimborámmal indulunk, egy ts 150es MZ-vel a 2016os kunamdarasi 24h-s megbízhatósági versenyen.
Persze rengeteg gondolat van a gépről, az egyik legsúlyosabb gyenge pont azonban a gyújtás, és töltés témakör. Gyújtás oldalról egy részről ott a megszakító mint probléma forrás, de ezzel mit tenni nem lehet a szabályzat tiltja a gyáritól való eltérést a megszakító tekintetében. Másfelől ott a 6v ami megint csak jelentős hátrány, ezt igazából kiküszöbölni költség hatékonyan megint nem lehet, ott az a megoldás amit Waresz mutatott,(ami egy denso generátor felmókolásáról szól), kétség kívül nagyon igényes és biztos hatékony is, de rákérdezés nélkül is tudom, hogy elvinné a költségvetés nagy részét. Ezért jelenleg úgy gondoljuk, hogy maradnánk a jó öreg dinamónál, de csupán világításra használnák, ellenben a gyújtás egy külön aksiról menne természetesen 12v-ról és valamilyen jobb fajta gyújtótrafóval, ami megint csak egy gyenge pont a gyári rendszerben.
Na és akkor a hosszú felvezető után a kérdés az lenne, hogy mennyi üzemórát képes egy 12v kb. 7ah-s aksi kibírni ilyen felhasználás mellett? Azért is kérdezem itt mert ha jól emlékszem MZ kupában is jellemző ez a felhasználás.
Jónak tűnik, bár konkrétan nincs vele tapasztalat.
Lidl-ben szokott lenni hasonló néha, ott talán olcsóbb (ha van), és az is jól működik.
Hali,
Akarok venni egy akkutöltőt. Erre gondoltam. Mit szóltok hozzá?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=1007817
Illetve valaki megtudná nekem mondani a kis TS alsó hajtórúd tűgörgőjének a méreteit?
Sziasztok!
125-ös TS-be beépíthető a 125-ös ETZ hajtórúdja?
És mindezt egyetlen fillér nélkül, mert majd úgy is segítenek neki az emberek. :)
Én csak egy MZ teleszkópos háttámlás és a hengerre kolbászfőzőt szerelő Jawa-s srácra emlékszem.
Aki szerint nem gond a túra, mert tök jók arrafelé az utak.
Az vicces volt...
Vajon ő volt aki itt először Pannoniával, pénz nélkül akart eljutni Tibetbe?
http://www.origo.hu/auto/20151222-egy-motoros-naploja-indiai-tura-egy-royal-enfield-nyergeben.html
Ezt az oldalt találtam én is. Mint írtam jó cucc, de ennyit azért nem ér, ennyiért lehet venni komolyabb műszereket is.
Az szép.
Én még 60ezerért láttam, de már azt is sokalltam. Szerencsére nekem is régről van :)
Igen én is egy öreg Ganz műszerrel méregettem, bent van mindig a garázsban, nem adnám oda senkinek. Rákerestem a elég szép áron is lehet venni:
http://commed.addel.hu/30020-analog-multimeter/432431-ganz-univ-3-analog-multimeter
Jó cucc, nekem is még autóvillanyászkodó korszakomból maradt. Most, hogy beszéltünk róla, megnéztem a neten és igen elcsodálkoztam.
Egyrészt, hogy még gyártják, másrészt, hogy mennyibe kerül...
Igen, az régi Ganzuniv műszer egy laborműszer. Az egyik ami alkalmas ennek mérésére :)
A modern műszerek már nem annyira mérik ezt korrekten.
Nem véletlenül szeretik az autószerelők még mindig.
Nem kell ezt ennyire túlbonyolítani. Az akkunál kell mérni, az jó puffer. Ráteszed a műszert, (Nekem egy 1000 éves Ganz Univ van) lehúzod a gerjesztőszálat, beindítod és mérsz. Jobban mondva saccolsz, de az ide pont elég. :-)
Amúgy is csak annyi kell, hogy nagyobb áram folyik mint eredetileg, vagy nem, az meg azért látszik.
Ha az akkun nézed az áramot, az viszonylag jól kisimítja a dolgokat. Egy jobb műszerrel lehet mérni. Viszonyításnak jó, de ahogy mondod, azért ez nem hiteles mérés. Bár van RMS voltmérő is kéznél, de azt sajnálnám rádugni az MZ-re :D
Ráadásul a műszer színuszos áram efektív értékét méri. A járó motor gyújtásának valódi effektív értékét csak a jóisten ismeri. De pluszban a tranziensek is hülyét csinálnak egy digitális műszerből. A járó motor gyújtásának áramára biztosan kissebb mint amit álló helyzetben mért max és minimum áramból következtetni lehetne. Ugyanis a tekercs induktivitása is játszik.
Én úgy határozoM meg hogy mekkora a gyújtás áramfelvétele, hogy azt nézem hogy töltés nélkül meddig bírja az aku. Ha dugóban araszolva kimerül az aksi, akkor túl nagy az áramfelvétel.😀
Ja.
De lehet.
Bár nem tudom hogy álló motornál nézte, vagy járónál. Alapból feltételeztem hogy állónál nézte, mert járó motornál elég nehéz mérni.
Nem lehet, hogy, hogy más a zárásszög és amiatt vesz fel többet a trafó?
Ugye ezeknél a fajta gyújtásoknál a trafó veszi fel továbbra is az áramot, ezért nem változhat jelentősen.
Persze találkoztam olyan házi tákolmánnyal, ahol a végtranyónak akkora teljesítményű meghajtás kellet, mint amennyit a trafó felvett :) aztán csodálkoztak hogy nem működik. Azonban normális méretezésnél ez elhanyagolható többlet fogyasztást okoz csak.
Nem tudom segít valamit,de azért leírom hogy a 12V-os ETZ gyújtás az 2-3A kellett neki
Sajnos nem mértem meg, hogy a kalapácsos mennyit fogyaszt. 3,5 A sem folyamatos szerencsére/ráadott gyújtás/. Arra emlékszem, hogy 350 -es jawam 5,4 A vett fel az eredeti gyújtással. Ott volt is problémám sokat a gyenge aksival.
Mester mégis csak nektek volt igazatok!
Kiderült, hogy reflex szenzoros optocsatoló van benne.
Szögezzük le, bár fogtam a kezemben ilyen gyújtást, de nem néztem meg hogy mi az a pici kocka.
nekem van SMD optokapu, az is így néz ki.
Szóval gőzöm sincs mi lehet, és nem is akarom állítani hogy így van, én csak azt tudom amit itt írtak róla.
De ha leragasztja az érzékelőt fekete szigetelőszalaggal azonnal kiderül hogy optos vagy nem :)
Furcsa.
Nem kéne többet fogyasztania.
Kb. ugyan annyi a fogyasztása egy ilyen gyújtásnak mint a megszakítósnak, csak annyi hogy pontosabb a gyújtás, és a határozottabb kapcsolás miatt jobb a szikra teljesítménye.
Megmértem mekkora áramot vesz fel a gyújtás, kb. 3,5 A megy a kis aksiból. 3000 fordulattól kezd tölteni, alatta csak szívja az aksit a generátor. Állította ezért a fesszabon, hogy nagyobb fordulaton kapcsolja rá csak a töltést.
Hogy pozitívat is írjak a könnyen indul, és jobban megy.
Indexet, lámpát városban el kell felejteni. Marad a helyzetjelző. :-(
Fölszereltem tegnap a gyújtást,ami ugye elvileg mágnesen jeladós, de szerintem nem. Egy biztos a műanyag gyűrűben mágnes nincs.
Eddig amit észrevettem, hogy felszerelés után alapjárat + 1000 rel megemelkedett.
És több energia kell neki mint a réginek sajnos :-(.
Teljesen egyet értek veled.De azon a linken szereplő gyújtáson akárhogyan is nézem,se infra dióda,se optodióda nincsen. Egyébként nekem ami volt gyújtás az mzmen az optokapus volt,de nem bolti. Utána tértem át a HALL érzékelős gyújtásra ami azért szerinte nagyságrendekkel jobb volt motorba.4T trabi elektronikát használtam,de annak túl nagy az igénye.8A önmagában.Sűrűn kellett tölteni az aksit,vagy ha messzire mentem akkor kellett beiktatni lámpanélküli szakaszokat is hogy haza is jussak :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|