:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Viszont vagy háromszor hosszabb a generálok közötti idő a szociknál mint az új távolkeletieknél. A teljes élettartam pedig még nagyobb külöbséget mutat. Az árbeli különbségről pedig már ne is beszéljünk.
A 66 kilos jawa 634 blokk nem olyan vészes, csak ha neked is gyalog kell felcipelned a másodikra mint nekem. Amikor ezt műveltem 65 kilo voltam. :D A teljes súly üzemanyaggal, bukócsővel közel kétszáz kilo. Jól jön ehhez a blokk súlya, mert rendesen alulra teszi a súlypontot. A 634/5 27 lóereje pedig biztosít ilyen tömeg mellett is 9 másodperces gyorsulást és 120as utazót. Azzal hazánkban már rendesen el lehet poroszkálni bárhová. Igazából ha valaki nem versenyző nem kell jobb. Szóval jó ez a blokk súly, de én még az ETZ-n is elviselnék nehezebbet. Lassú lenne de stabilabb.
Öreg embernek öreg motort.:D
39kg-os kis ETZ blokk? Atyaisten!
66kg-os Jawa? 1000-es blokkok olyan tömegűek.
"De mondok jobbat, csak nehogy infarktust kapj, vagy megegyen a sárga irigység. Most olvastam az mzclubhungaryn, hogy Alfa nevű tag ETZ 250je 2,6L-t fogyasztott. :) Robi inkább vedd meg az ő ETZ-jét, te a 2L-t is kihoznád belőle!!! :D Itt a lehetőség hogy MZ fogyasztási rekordot dönts, elektromos meghajtás nélkül!"
Vélemények?
A többpólusú nekem bejött, a Bogárnál érezhető volt, rögtön beindult hidegen, melegen, pedig annál vannak olyan praktikák, ha elrontja az illető, akkor nem indul el. Most véletlenül hozzájutottam egy Bosch gyártmányhoz, hosszú menetű, de van hozzá egy adapter(szintén bosch) ami rövid menetűvé varázsolja. Ezt használom, egy gilisztát majdnem kettévág a szikra.Így is harmadik rugásra indul, és négynél nem eszik kevesebbet, a rugalmasságát sem befolyásolja számottevően. Mindegy , a szerelő haveromnál láttam plazma gyertyát, ennek hegyes a középső elektródája, mint egy ceruza. Majd kipróbálom azt is, holnap lejár a műszakim, oda ezzel megy...
A gyújtásra is igaz a három fejlődési fokozat.
Előszőr az ember nem érti mi hogyan működik, ezért a lehető legegyszerűbbet építi meg, vagy használja. A második szinten már majdnem érti a dolgozó az elveket. Ekkor hajlamos igen szép, bonyolult kapcsolásokat alkotni. Az utolsó fejlődési fázisban már az apróbb finomságokat is ismerjük. Olyanokat mint a meghibásodási százalékok, ár-érték viszony, megtérülési idő, elérhető javulás százalékban, stb. Ekkor megint a lehető legegyszerűbb cuccok kerülnek megépítésre.
Azaz ha jó megszakítóid vannak és van energiád pár ezer kilométerenként gyújtást állítani, nem is olyan elvetemült dolog a megszakító használata. A szakirodalom szerint a jó megszakítós a felső fordulatokon a gyújtások max 5 százalékát rontja el.5 százalék üzemanag megtakarítás jelenlegi árfolyamon 4ezer kilométerenként jelentene 3500 forintot az én esetemben. (egy ideális, gazdag évben) Ez kb az egész éves lehetséges megtakarításom.Kb ennyi anyagáron mostanság egy elektronikus gyújtás.meg egy csomó meló. 5 százalék teljesítmény növekedés pedig sejthetjük hogy mit ér. Ezután mindenkinek az izlésére van bízva hogy mit csinál.:D Én a legegyszerűbb fetes gyújtást favorizálom mert nics állítgatás.
Szeva!... a Kis ETZ blokkja 39kg, a nagy kb 47-48kg
Ja, van olyan CDI ami több szikrát durrant rá, de az alap házilag épített CDI-k nem ilyenek :)
Szerintem is csak az a lényeg hogy mindig gyújtson, erre pedig a meglévő megszakítós gyújtásom is képes jó karburátor beállításnál :)
Szerintem a CDI gyújtásnál is megvan az 1 milis szikra.
Szerintem ami korlátozza az indukciós gyújtásoknál a szikra erősségét az a gyújtótrafó induktivitása. Ha nem hagyományos megszakítóhoz való trafót használunk akkora szikra teljesítmény is lehet mint a CDI-nél.Autóknál láttam viszonylag modern IGBT-t felhasználó gyújtást ami huszon valahány ezer voltot adott. A trafó pedig a pipában volt. Meg lehet saccolni hogy egy akkora trafónak mekkora az induktivitása.
Mielőtt elfelejtem: Az indukált feszültség egyenessen arányos a jel gyorsaságával. A gyorsaságot pedig jó kapcsoló elem esetén a trafó induktivitása határozza meg.
Még valami: A jó CDI gyújtások nem egy impulzust adnak, hanem egy impulzus sorozatot.
Utolsó gondolat:
A szikra erőssége ha eléri azt a szintet hogy bármilyen fordulaton mindig gyújtson, elégséges. Legalábbis benzines üzemmódban. Szerintem a szocimotorok sűrítési aránya, fordulatszáma miatt nem veszik észre a magassabb hőmérséleten való indulását az égésnek. Így is úgy is időben meg fog zajlani az égés. Talán egy 12ezret pörgő motornál már érzékelhető lenne a különbség.
Én továbbra is az elektronikusan szaggatott akus gyújtásnál maradok szoci motorok esetében.Esetleg a trafót váltanám le. A CDI szerintem nagyobb eséllyel hibásodik meg és felesleges. Ugyan ez vonatkozik a szuper gyertyára. Kíváncsi vagyok hogy bírná az ETZ blokkjának rázkódását a belseje.
Szerintem ez a hagyományos indukciós gyújtásra vonatkozik, mivel a CDI gyújtásnál tuti nincs 1ms-es szikra mégis javítja a gyújtás hatékonyságát a rövid de nagy teljesítményű szikrával.
Az indukciós gyújtásoknál a 12V korlátozza a szikra teljesítményét, ezért a lefolyási idő növelésével nagy szikraenergiát érnek el.
A CDI gyújtásnál 2-400V-os feszültséget durrantanak rá a trafóra, de mivel meggátolják az oszcillációt ezért csak egyetlen szikra keletkezik az indukciós gyújtások szikra özöne helyett. Ezzel kisebb lesz a gyújtás fogyasztása, kisebb lesz a szikra energia, de nagyon magas lesz a szikra teljesítmény és a feszültség is. Ez akkor előnyös amikor nehéz begyújtani a szikrát. Mint pl. a 2T motorok olajos, nem ritkán túldúsított nehezen gyulladó és elektromosan szigetelő keverékét. Az etanol sem szeret hidegen beindulni mert könnyen kicsapódik, mint az olaj a 2T üzemanyagok esetén.
Ezek a nagy szikrateljesítményű gyújtások ezért biztosabb gyújtást jelentenek.
Abban persze igaza van a szakkönyvednek, hogy ha jól emlékszem a nitrogén oxidok aránya viszont növekszik az ilyen rövid szikrák hatására, de ez egy 2T motorok esetén sokad rangú probléma.
Nekem van CPI gyújtásom. Ez a nagy szikra teljesítményt és nagy szikra energiát kelt. Elképesztő durva gyújtás. Hagyományos nagyfesz. kábeleket lazán átégeti. Azonban megvan az a hátránya hogy a gyertyákat nagyon sűrűn kell cserélni mivel gyorsan elégeti. Csak a legjobb minőségű gyertyákkal lehet használni, mert egy kicsit gyengébb gyertya porcelánja kezd el szikrázni és nem a szikraköz.
Az nagyon kicsi ETZ lehetett. :D
De nem is sok a 45 kilo. Illetve relatíve mégis. A jawa 634 blokk 66 kilo. Pedig annak két vas hengere van.
Egyébbként fentartom a tévedés jogát. Mindenesetre vagy tíz éve egy ismerős lemérte az ETZ blokkját és úgy emlékszem 47et mért.De az én emlékezetem....
Venni kel legy csodagyíertyát , és kipróbálni.
70-es főfúvóka be. Ha a normál gyertyával 40-nél rángat a gép, a hosszúmenetűvel 50-nél gyengül el, a csodagyertyával minimum 60-at kellene tudnia, ha valóban ér valamit. Aztán számolni, hogy megéri -e megvenni az üzemanyagfogyasztás csökkenése miatt. Az olajfogyasztás nem csökken, azt meg kell adni a motornak, különben a csökkent kenés miatt sikítva fogja a főtengely tudomásunkra adni , hogy nem vagyunk gondos gazdái. De akkor már késő.
Te jó Isten. Kis ETZ-nél valami 15kg körüli eredményre emlékszem.
Én sok évvel ez előtt több szakkönyvben is azt olvastam, hogy az égés (munkaütem) tökéletes lefolyásához ~1ms-os szikra szükséges. Na most ha ennél a gyertyánál a szikra lefutása rövidebb, mint a hagyományosnál, akkor negatívan befolyásolja az égést. Hozzáteszem ez benzin üzemű motorokra írták. Etanollal nem tudom miként viselkedik a dolog. Szerinted...?
Pontossan nem tudom. Kb 45-48. De miért kellene pontossan? Sárkányrepülő vagy gokart? Esetleg fogadás?
Sziasztok Lenne egy kérdésem Egy etz 250 es motorblokk pontosan hány kiló?Komplettan?
Nem gyújtáskapcsolónál van. A dinamónál, a gyújtás megszakító mellet.
Igen, elég nagy parasztvakító marketing szöveg a leírás, de az azért kiderül, hogy az a kis zöld patron csak akkor engedi át az áramot, ha feszültség elért egy adott szintet, vagyis nem a szikraköz alacsonyabb átütési feszültségétől fog a gyújtási fesz működni. Aztán az a lépcsős rúd a gyertya végében egy mikrohullámú művonalra emlékeztet, ami az impulzust gyorsabb felfutásúra formálja.
Ennek pedig az lesz az eredménye, hogy időben rövidebb, de nagyobb áramú lesz a keletkező ív, ami a leírásnak megfelelően nagyobb szikra teljesítményt eredményez, miközben a teljes szikraenergia kisebb. Ez 2T és etanolos üzemnél jó. Pont ugyan ez a CDI gyújtás előnye is.
Nem akartam kötözködni, csak ezért nem írtam hasonlót. Mifelénk nem szokott pl a feszültség semerre sem távozni, sőt fűteni sem.Az áram nűvel eféléket.De a kisülést is másként tanultam annak idején.
De ettől még a gyertya jó lehet. Igaz közel sem annyira mint ígérik. Hagyományos de jól működő gyújtásnál kb 5 százalék a sikertelen gyújtás miatt kihagyott ütem. azaz enyit lehet spórolni az üzemanyagon. Átlagos elektronikus gyújtás tiszta gyertya esetén 100 százalékban gyújt, ehhez képest további megtakarítás nem érhető el.Akkor már jobbak az elszennyeződés ellen védő több elektródás, vagy teljesen elektróda nélküli gyertyák.
De nem vagyok járműs, csak gyengeáramos.
Nagy mozigépész lehetett aki azt a szöveget megfogalmazta :).
sorszám: 40630 (122633)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-26 20:38:52)
Sziasztok!
Az lenne a kérdés hogy a gyújtáskapcsolónál hol is van az az ellenállás ami miatt meghal mindig az elektronikus fesszabályzó, és emiatt az ellenállást ki kell vágni?
Ha igaz amit írnak róla akkor nagyon jó lehet. Kb. olyan mintha egy jó CDI gyújtást használnál.
A gyertya felépítéséből ítélve komoly mikróhullámú mérnöki tervezés állhat a háttérben.
Viszont csodát nem szabad tőle várni. Könnyebb indítás az egyettlen feltűnő előnye, ami egy jól beállított motornál amúgy sem gond.
sorszám: 40628 (122626)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-26 20:38:52)
Még nem működik, a nagy tranzisztor amiről azt hittem rossz, az jó benne. A zénereket kellene teszteni, meg a vezérlő tranzisztorokat, de ahoz csak a munkahelyemen van műszerezettség.
sorszám: 40627 (122625)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-26 19:28:07)
Már miért ne lehetne belerakni?... volt rövidmenetű is... biztos van megfelelő hőértékű is hozzá
az MZ-be nem lehet belerakni, és biztos nagyon drága, mert árat sehol nem ír...jellemző...
sorszám: 40625 (122623)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-26 20:38:52)
http://plazmagyertya.hu/?page_id=49
Van ilyen vkinek?
Köszönöm, hüp, hüp... :D
Nem tudom, milyen hajtókar volt, az előző tulaj a papírok szerint generáloztatta a motort, de ennek ellenére el tudom, képzelni, hogy kb. még az eredeti volt benne. :) Már akkor is eléggé csörgött, mikor megvettem.
Olaj: Castrol, 1:40-be keverve, gyűszűnyi Fimol 2T-vel. Biztosan nem emiatt ment tönkre. Egyszerűen kikopott a hajtókar furat és beálltak a görgők. Nem baj, mostmár végre kipróbálhatom, hogy tényleg működik-e a tűgörgős csapággyal, külső gyűrűvel együtt!
Egyfelől van műszaki a motoromon, másfelől úgy néz ki hogy egész jó volt a fékjavítós ötletem. A főfékhenger dugattyúra két kis karmantyút tettem. Már fékezgetek vele egy ideje, de még mindig jobb mint újkorában volt.:) Persze biztossá csak 10 ezer kilométer után válik a dolog.:) De talán ez lesz az orvosság az utángyártott kis karmantyúkra.
Te is kipróbáltad a napraforgóolajat 2T helyett?
Adj neki nagyobb előgyújtást, és dúsíts a keveréken. A benzinhez jó beállítással nálam is csak nyekegett.
Részvétem.
Lehet tudni milyen hajtókar volt, meg milyen olajjal jártál, milyen arányban?
Nos azt hiszem tovább nem húzhatom a motor generált a is TS-en. Ugyanis ma délután beállt a motorja...Épp egy kis túrát tettünk az egyik kollegámmal, már visszafelé tartottunk, kb 5 km-re otthonról, mikor elkezdett akadozni. Egyszer behúztam a kupplungkart, a motor leállt és többé meg sem mozdult. Mit lehet tenni, ha nem gurulhat az ember hazáig és tolni nem akarja? Hoztunk egy kötelet és a kollegám vontatott egy 200as Vespával! :D
Miután megérkeztünk, hengerfej és henger lehúz, a sejtésemnek megfelelően a hajtókar csapágy bedobta a törölközőt.
Hát ennyi. Mostmár tényleg nekifogok hamarosan a generálnak, nincs mese. :)
Igen!Gyári fúvóka van benne!
Igen!Gyári fúvóka van benne!
Köszi a tanácsot!Hétvégén kínlódok egy kicsit!Tettem bele felesben keverve E85-öt,de csak szuszogott és b@szott menni... :DÖntöttem még benzint hozzá és most megy,de utángyújtásos hangja van.Amikor 95-100-as tempónál visszaengedem a gázt(persze húzok kuplungot)pofozza a cuccost odabent.Olyan kemény a járása vagy mi.De őzbarna a gyertya,és 100-nál jobban nem megy,azt is egy kis leejtőnél éri el...:(Siralmas.
sorszám: 40611 (122587)
( elözmény: 150esRolleres, 2010-06-21 20:08:37)
Prista 2T Extra mi pénz felétek?
MZ boltban aligha.
Vagy börzéken érdemes vadászni ilyesmire, vagy hajtástechnikával foglalkozó cégnél méterre venni megfelelő láncot.
http://www.powerbelt.hu/?L1=GORGOSLANCOK
ES MZ-hez kapok még valahol egysoros kuplungláncot? Duplexes van, de egysoros eddig nem.
Tényleg keress meg. Van műszerem amivel ki lehet mérni a dinamót, meg gyorsan megtalálom a hibát és ha van miből meg is csinálom neked.
Pénzedbe se kerül, csak oldjuk már meg.
sorszám: 40607 (122563)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-23 20:27:11)
holnap is ráérek, csak csináljuk már meg a motorodat, nem bírom olvasni a szenvedésed :)))
sorszám: 40606 (122562)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-23 12:32:19)
Most értem haza, cseréltem szénkefét, az állórész nem zárlatos, kicsipogtam. Van egy régebbi forgórészem, még abban látok fantit, aztán hívlak. KÖszi
Én Újpesten lakok, Ferihegyen dolgozok hívj fel. Most éppen ráérek.
húsz 5egy63kettő1hét
sorszám: 40604 (122560)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-23 12:32:19)
34 már.Budaörsön, és Szentendrén melózok, de míg az akksi bírja este eljutok vmeddig.
Merre laksz?
sorszám: 40602 (122557)
( elözmény: 150esRolleres, 2010-06-22 22:14:45)
Egyébként a dinamó nem szokott totális rövidzárlatba menni, csökken a teljesítménye, de attól még van töltés, csak mondjuk nem elegendő.
sorszám: 40601 (122556)
( elözmény: 150esRolleres, 2010-06-22 22:14:45)
Attól, hogy 30 éves.
Elmondtam a részletes működését a fesszabnak, mondtam pár jellemző hibákat. Innentől kezdve vagy magadtól rájösz a megoldásra vagy szakemberhez elviszed, mert hibát nem lehet távirányítással megtalálni.
Amint írtad, pl. az is kiderült, hogy a D+ vezeték nem volt bekötve. Az ilyen dolgokra nem tudok rájönni én sem ha nem látom. De ha ott vagyok egyszerűen megmérem a feszültséget és látom hogy a fesszabnál nincs D+, miközben a dinamónál még ott van, nyilván a vezeték lesz a rossz. Na meg eleve. Én addig rá sem dugom míg nem csipogtattam össze a vezetéket, mert ki tudja melyik vezeték hova megy? Én nem hiszek a színeknek, mert lehet hogy be van toldva, el van cserélve.
sorszám: 40600 (122555)
( elözmény: 150esRolleres, 2010-06-22 22:14:45)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|