:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Mi az etanol hátránya?
Olyanok szóljanak hozzá, akiknek gyakorlati tapasztalatuk is van.
Ne "Öreganyám nénje ángyikája unokaöccse ismerője nagyanyja külföldi rokona egyszer látta valahol, de tán az se az volt" és "szerintem ilyen meg olyan, de még soha nem próbáltam" hozzászólásokat írjunk. :-)
Köszi.
Még van hely az akkuknak is hiubrid üzemmódhoz. Mennyit evett a Simson?
Benzinnel is beindul etanol beállítással is.
Nekem 110-es főfúvóka, tű középen, 1,5 levcsavar E85-höz.
Tessék a kép.
Ez a verzió még továbbfejlesztés alatt áll, kellenek burkolatok. Viszont egy szűk kétezret már belenyomtam az eddigi 3 próbaút során...
http://href.hu/x/cprg
A másik kép az etanolos téli Simsonom volt, hogy a vitához is kapcsolódjak.
Egy '88-as 4 sebességes, Elektronic blokkal. Simsonhoz képest hosszú távon használtam (napi 80-90km országút).
A fogyasztás elfogadható volt, a teljesítménnyel sem voltak gondok - ámbár nem hangoltam be nagyon precízen.
TÉNY, hogy csak azért tudtam használni, mert otthon kannából tankoltam! Különben bajba kerültem volna, ha kifogyok valahol, ugyanis benzinnel talán el sem indult volna a túldúsítás miatt!
Itt nincs lambda-szonda ami korrigáljon!
A vitához hozzászólva, én sem ellene, sem mellette nem vagyok az etanol-használatának. Vannak előnyök, hátrányok, korlátok. Ezeket figyelembe kell venni és egyedi módon dönteni mit szeretnénk!
Ne veszekedjetek már.
Lehet kötekedni meg szőrszálat hasogatni, de minek?
Én nem akarok meggyőzni senkit. Leírtam a tapasztalataimat, méréseimet. PONT.
Ha valaki akarja használja ezt az infót, ha nem hiszi bizonyítsa az ellenkezőjét, de azt hiszem papíron ez aligha fog menni, mert 30 dologba tudok én is belekötni, de nem fogok mert én hülyeség. Én inkább KIPRÓBÁLTAM, és az etanolos oldalak tapasztalataival egybe vágó eredményre jutottam, a szkeptikusok érvei pedig megbuktak.
Van előnye, hátránya, ezzel tisztában lehet lenni ha valaki nem a szörszálakat hasogatja hanem odafigyel, éppen ezért nincs is min vitázni.
"Ha egy kicsit is figyelnél volna akkor észrevetted volna, hogy a hozzászólásomban mindössze anyagi szempontból vizsgáltam az üzemanyag kérdést és nem vontam le olyan következtetést, hogy valamelyik jó vagy rossz.":
"Az E85 használatát csak erősen tuningolt gépeknél látom igazolhatónak mivel az oktánszáma állítólag 105 tehát jól kell tűrje az erősen megnövelt kompressziót. Egyes verseny motorok, pl. salakmotor, tiszta alkohollal (igaz az metil alkohol) működnek."
Most egy kicsit odafigyeltem, és azt gondolom, hogy az ember ne mondjon ellent saját magának. emlékezzen rá, mit írt előtte.
"Fúvókázás, gyújtásállítás. Vagy 50-50%-os keverék.
20%-kal többet eszik, 340 helyett 240Ft literje.
" Nem passzióból írtam új sorba.
A 240Ft a tankolható E85-re vonatkozik jelen pillanatban. A 198Ft jobbban tetszett. :-(
Ha egy kicsit is figyelnél volna akkor észrevetted volna, hogy a hozzászólásomban mindössze anyagi szempontból vizsgáltam az üzemanyag kérdést és nem vontam le olyan következtetést, hogy valamelyik jó vagy rossz. "Elméleteket" sem gyártottam, sajna az energia megmaradás törvénye nem az én ötletem.
"Etanolt régóta használnak autóban, csak nálunk újdonság.
Brazilliában a sok cukornád miatt több az etanolos autó mint a benzines."
Tönkre is fog menni minden, mert kivágják miatta az erdőket! A kipufogógáztól hullanak a madarak a fákról! :-DDDD
Gyula bá!
Ne szerelj fel semmit.
Elég, ha mi megtesszük.
Inkább gyártsatok elméleteket, hogy mi miért nem jó, mi addig is használjuk. :-)
Úgy, hogy tiszta E85-tel+ olaj járok.
198Ft volt. Most 240.
Ha minden körülmény azonos volt a két sebesség mérésnél (majdnem lehetetlen)akkor ez nem 10% teljesítmény növekedést jelent hanem kb. 20%-ot mivel a légellenállás a sebesség négyzetével arányos(a többi tényező gyakorlatilag nem változik).
Etanolt régóta használnak autóban, csak nálunk újdonság.
Brazilliában a sok cukornád miatt több az etanolos autó mint a benzines.
GPS-el mértve 100helyett 110et ment stabilan és kényelmesen pörgött 6000fölé etanollal. Benzinnel 6000ig pörög csak
Mellékesen ha csak az elmúlt 30 évben az összes "csodakütyüt" felszereltük volna (érdekes módon a hülye autó-motor gyárak nem tették) akkor már rég nulla fogyasztás mellett tetszőleges teljesítményű járműveink volnának!
A kérdés nem neked szólt, ne keverj össze egy befecskendezős gk. motort egy MZ-vel!
Áruld el, hogy a 239,90 Ft/l E85 és a 331 Ft/l benzin (mai Bp.-i minimális árak "Hol tankoljak.hu" 50-50%-os keveréke, hogy jön ki 240 Ft/l-re?
Ja: biztos az elektromos járműveknél is jobb a benzin, mert milliók halnak meg az akkuk miatt.
Persze a benzinesekben lévő akkuk miatt senki. :-D.
Árpád!
Próbáld ki az E85-öt. Utána véleményezd.
Értem.
A bioetanol nem jó, mert föld kell hozzá.
Akkor motorozz benzinnel.
Aztán ha elfogy, berregve told a motort.
Gondolkodtál már azon, mekkora függésben van az ország a kölföldről behozott kőolaj miatt?
Hány hektár erdőt ültettél?
A legjobb az egészben, hogy te füstölöd a benzint, a családod szívja a kipufogógázát, aztán majd az erdő átalakítja, ha eljut odáig.
Szerintem én is visszaállok a benzinre. Sokkal jobban megéri. A benzinkutasok szerint. :-D
Biztos vagy a közel 10%-os teljesítmény növekedésben, fékpadon mérted vagy esetleg csak úgy érezted mint a viccbeli medika?
Nézz utánna hazánkban mennyi a mezőgazdasági termelésbe bevont terület aránya és mekkora az erdőké. Utánna nézd meg mekkora ez az arány más országokban. Az erdők aránya hazánkban ráadásul folyamtossan csökken. De egész Európában igaz az hogy az erdő területek rovására növelik a termőföld területeket. A szakértők szerint ha a biotenol termelésre használt földön erdő lenne az etanol helyetti benzin égéséből kevesebb károsanyag keletkezne mint amennyit megszűr az erdő. Az erdők nem csak a széndioxidot alakítják oxigénné, hanem a port is szűrik, a vízháztartásban is nélkülözhetetlenek. Jelenleg hazánkban nem a termőföld területet hanem az erdőst kellene növelni mert lassan megfulladunk.
Egy kis idézet:
"Megállapítható, hogy Magyarország szántóterületi aránya az EU–15-ök átlagának közel kétszerese, az OECD tagállamokénak mintegy négyszerese, a világátlagnak pedig közel ötszöröse. Ha a gyepterületeket is hozzávesszük, vagyis a mezőgazdasági területek arányát vizsgáljuk az összterületen belül, akkor ez a világátlagnak közel duplája."
Azért nem környezetbarát az etanol, mert Árpi szeret ellenkezni :)
Alapvetően 2 tábor van az iparban. Az egyiknek érdeke az etanol, ezek túlzó előnyöket írnak róla. Másiknak nem érdeke, ők meg túlzó hátrányokat írnak róla. Mindenki válogathat magának mit hisz el.
Én viszont nem hiszek senkinek. Ezért kipróbáltam és ezért gondolkodok.
Az tény hogy az etanol nem olcsóbb mint a benzin. Amiért mégis olcsóbban kapod meg, mert nincs rajta jövedéki adó, de legalább is jóval kisebb az adótartalma és ennek jó oka van, amit később kifejtek.
Az is tény hogy az etanol növényi alapanyagból készül, ezért ezt használva nem juttat további CO2-t a légkörbe, hiszen azt előzőleg megköti a növény hogy etanol lehessen belőle. Lényegében tehát napenergiával hajtjuk a járművünket etanol használatakor, a növény csak közvetítő.
Az is tény hogy az etanollal üzemeltetett motor káros anyag kibocsájtása lényegesen kisebb, hatásfoka pedig jobb.
Az is tény hogy a legtöbb helyen az etanol alapanyagok termelése a túltermelési probléma kiküszöbölésére vezették be. Ugyanis a kukorica és cukorrépa eladhatatlan volt. Most lesz belőle üzemanyag.
Lehetséges hogy további termő területeket vontak be ennek hatására, illetve parlagon hagyott területeket kezdtek újra művelni, de hogy az erdők ettől ettől pusztulnának ki, az kizárt.
Természetesen az is tény hogy kizárólag etanollal nem lehetne fedezni az üzemanyag igényt, de mivel Magyarország az egyik legnagyobb etanol termelő ország ezen a tájékon ezért az etanol használatával a magyar embereket támogatjuk és nem az arabokat, vagy oroszokat.
Az is tény hogy régebben az etanol előállítása sok energiába került, amit persze nem Paks termelt, így nem igaz hogy több energiába kerül előállítani min maga a produktum energia tartalma, hanem a meglévő növényi anyagok elégetéséből nyerték, de manapság már ez is jelentősen hatékonyabb eljárás lett a vákum desztillálásnak és a fordított ozmózisnak köszönhetően.
Erősen tuningolva nincs a gépem, de Arollal 60-65-nél már becsörög eanollal is.
Husqvarna LS olajjal nem, érezhetően kisebb a súrlódás.
"Gondolom mivel a motorjainkat benzinre tervezték a hatásfok is rosszabb etanolos esetben"
GONDOLOD?
A motor 2,8 liter E85-öt kér 100km-re(ennek 2,5%-a olaj), függetlenül attól, mit gondolsz. :-)
Ne károgj, varnyú! :-)
1,8x340 612Ft.
2,16x240 518,4Ft, és sokkal kisebb károsanyagtartalom.
Annyival melegedik jobban a henger, hogy etanollal hidegebben jár...
A benzin jó, mert nem környezetromboló, és elég csak egy szöget ledugni a földbe, már fel is jön.Lepárolni sem kell. A kipufogógázát pedig tüdőszanatóriumokban gyógyszerként alkalmazzák sikeresen...
"Senki nem ígérte meg hogy abban is bírják a gumik, műanyagok a szeszt."
Benzinben is van 4% szesz.
Fúvókázás, gyújtásállítás. Vagy 50-50%-os keverék.
20%-kal többet eszik, 340 helyett 240Ft literje.
Ha elgyengül, nem megy 100-at, csak 80-at. Nekem az is elég lenne.
Miért nem környezetbarát az etanol?
Nekem már az is imponál, hogy a benzinnél kevésbé szennyez, és kisebb a motorom károsanyagkibocsátása(mérték műszakin).
Kérek képet az 1000km-es hatótávolságú Innováról a 19 literes tankkal.
Kétéltű MZ kímélő bejáratása.
Jelige: Nyelvében él a nemzet.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/bicsak-mez-on-board-2-71074
MOndjuk engem túlzottan nem izgat a téma. Nem fogok állandóan e85-ös kutat keresgélni, csak kipróbáltam.
Morfondírozni lehet, de a sok elmélet gyártás helyett a gyakorlat többet mond.
Kb. jól számoltál. 30%-al fogyaszt többet a motorom belőle, viszont 10%-al növeli a teljesítményt ami a tisztább hatékonyabb égés következménye. És kb. ennyi is a megtakarítás vele a pénztárcában. 5-10%, miközben a motor simábban jár, és jobban pörög.
Na persze, mert az benzin olyan környezetbarát dolog, csak tudnám mi borítja a Mexikói öblöt.
Astrába beletankoltam állítás nélkül. Alacsony fordulaton vacakol, de autópályán megtáltosodott tőle. Az injektor valamennyire utána megy a lambdaszonda miatt.
Értem... most hogy így mondod már érthető :) köszi
Az E85 használatát csak erősen tuningolt gépeknél látom igazolhatónak mivel az oktánszáma állítólag 105 tehát jól kell tűrje az erősen megnövelt kompressziót. Egyes verseny motorok, pl. salakmotor, tiszta alkohollal (igaz az metil alkohol) működnek.
Gondolom mivel a motorjainkat benzinre tervezték a hatásfok is rosszabb etanolos esetben, tehát még több kellene az etanolosból az általad leírt aránynál.
Akkor az Innovánál a kilométerenkénti egy forint se jönne össze.:)
Azt hiszem vagyunk itt páran akik nem az etanol rajongók táborát erősítjük.:
Helo Srácok
Morfondírozás az E85 kapcsán:
Hogy érdemes e az E85-tel foglalkozni azt mindenki döntse el maga, segítségül egy néhány adat.
A benzin fűtőértéke 42,49 MJ/kg az E85-é 28,44 MJ/kg. A fűtőértéket literenként számolva benzin 30,17 MJ/l E85 22,1 MJ/l értéket kapunk, a kettő aránya 1,365. Vagyis 1l benzin energetikailag 1,365 l E85-tel helyettesíthető. Megjegyzem,hogy a két üzemanyag árának aránya is hasonló értéket mutat.
Üdv :Gyula-bá
No ugye hogy nehéz lenne átkarburálni?!! :D
Kilométerenként nyernél talán egy forintot is. Viszont esetleg besülnél, mert ki tudja mennyivel melegedne jobban a henger. Egyébbként nem is szeretem annyira az etanolt mert a termeléséhez egy csomó erdőt megszüntetnek, eléggé kikészíti a földet úgy tudom. Mostanság a szakértők azt mondják károssabb mint a benzin üzem.
Ùj fejlemények kis TS hajtókar-csapágy ügyben. Megmértük a régi csapszeg és hajtókar, valamint a taiwani felújítókészletben levö csapszeg és hajtókar keménységét. 55...60 HRC körül volt mind. Ebblö az következik, hogy valószínüleg nem a hajtókar kopása okozza a csapágy tönkremenetelét, illetve problémás lenne a hajtókar furat megmunkálása, ha egy külsö gyürüs tügörgös csapágyat akarok belepréselni.
Valószínüleg a kosár és a görgök a gyenge pont. Az FAG nemesített acél kosarakkal szereli a hajtókar csapágyakat, a taiwani készletben levö kosár meg köszönöviszonyban sincs a nemesített acéllal...a probléma: az FAG nem szállít görgösort 31-es külsö átméröre. Az SKF-töl meg még nincs infóm.
Átkarburálni tényleg nem lenne egyszerű, mivel befecskendezős...
:-)
Elvileg valahol Görögországban van hozzá valami szoftver. Szóval matatni kellene vele rendesen, esetleg zsákutcákba is futhanék, mindezt aprópénzért.
Egyenlőre nem.
Megértelek. Senki nem ígérte meg hogy abban is bírják a gumik, műanyagok a szeszt.Másrészt nehéz lenne esetleg átkarburálni, a gyújtást se biztos hogy könnyű lenne állítani.1.8as fogyasztás mellett lassan térülne meg a dolog, ráadásul csomó kútnál nem tudnál tankolni. Jó beállítások mellett is gyengülne a motor teljesítménye.
Plusszban az etanol nem is annyira környezetbarát mint eleinte állították.
Nem olvastál figyelmesen: az Innova nem eszik E85-öt.
Egyrészt, mert az 1.7-1.8-as fogyasztás mellett kb. nem érdekel mennyiért tankolok. Amióta átépítettem konkrétan nem is tudok fogyasztást mérni, mert még nem tettem tele a 19l-es tankot...
Másrészt mivel keveset és hosszú utakon használom ezért nem kockáztatok: A használati útmutatójában ugyanis egyértelműen tiltják az etil- és metil alkohol használatát. Persze ez biztos hülyeség, de egyenlőre nem érdekel.
A 100Ft/liter árú E85-re mondanám, hogy reális árú. De olcsó az sem lenne.
"üdv holnaptól olcsó a benzin !!"
Irakban?
Magyarországon biztos nem. :-(
A Lada 2107-esem kardánja és difije közt csepeg az olaj. Tudja valaki, hogy lehet szétszedni tömítéscseréhez?
Műanyag kosaras főtengelycsapágy. :-))))
Fából készült kályha. :-)
Innova mennyit eszik E85-ből?
Amikor a Scarabeót frissítették, a jól bevállt Minarelli helyett Piaggio blokkot kapott. AZT a Piaggio blokkot, amelyben műanyag kosaras a főtengelycsapágy, és amely a kereskedő ismerősöm szerint nem ritkán fel is adja 6-7ekm után...
Olyan ez mint autókban a műanyag lapátos vízpumpa. Én ha cserélnék, nem tenném bele...
Nem baj. Könnyen kell mozognia.
A kerékagyban van két csapágy közte meg egy távtartó cső, egyik oldalon meg egy távtartó/porvédő alu jön még a tengelyre ami a csapágy közepére fekszik fel, amikor a nagy csavart ráhúzod a tengely végén az egészed összeszorítod és ez rögzíti a helyén a csapágyakat.
Üdv emberek... olyan kérdésem volna, hogy a TZ első kerekekében a tengelynek mennyire illik szorulnia? ráhúztam a csapágyat és hát... igen könnyen csúszkál rajta. ez baj?
Egy kicsit népszerűsítem az MZ kupát
http://www.motorrevu.hu/blog/mzracing/elso-edzesnap-es-verseny
A radiális kottyanást nem kell érezni.
Majdnem 0,5mm amit már kézzel is észreveszel.
Ha oldalra billen a hajtókar, akkor biztos hogy van neki radiális is.
A csapágy hézagot egy speciális fóliával szokták vizsgálni.
Persze ettől függetlenül előfordulhat hogy a tajvani rosszul van méretezve. Tajvani hajtókar már nekem is sült be.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|