hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 26. szombat 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

cbjozsi
válasz erre | email2010-07-09 13:10:31
Én nem tudom kinek milyen az igényszintje, de a gyári (3 éves sincs még a motor) Dunlopokhoz képest RADIKÁLIS előrelépés!

Egyébként volt még egy márka az adott méretben, az is kínai, azt nem annyita ajánlotta a fickó.
Egyébként 2: nagyon szimpatikus, igazi régivágású kereskedő volt, áruja is van bőven, a gyári Skoda 105 foncsort pl. kapásból a kezembe nyomta 3eFt-ért...

Mint mondtam, a 17-es egy eléggé elcseszett méret, legalábbis kismotornak...
sorszám: 40765 (122842)

 
 
válasz erre | email2010-07-09 12:54:20
Veerubber...tudod miért ajánlotta azt? Mert sztem nem ismernek mást...csak azt forgalmazza. Nekem a Simon az van hátul....hát láttam már jobba gumit. Az Mz-re alapból Heidenaut vettem és nagyon jó. De hogy a Yamahára nekem is kizárt lenne a Veerubber..az tuti...elképzelem magam, hogy 130-al döntöm kanyarban és eldobom a gépet a fasza tapadás miatt....
sorszám: 40764 (122841)
(előzmény: cbjozsi, 2010-07-09 08:51:52)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2010-07-09 12:52:54
Van vmi tapasztalata vkinek a Futármotoros boltba (nyugati) kapható 12V elektromos fesszabályzóról? 3600ft.
Köszi
sorszám: 40763 (122840)

 
 
cbjozsi
válasz erre | email2010-07-09 12:51:09
Te valami agyontárolt vackot kaphattál. Ez puha, jól tapad. Nem ez az első a márkában amit használok. Nem volt gondom vele soha.
Pedig tudom milyen a műanyagkarika: arra nálam Dunlop felirat szokott lenni írva...
:-(

(A Hondákat gyárilag ilyennel szerelik, és már 2,5 pár ilyen borzalmat túl kellett élnem)
sorszám: 40762 (122839)
(előzmény: Atilla, 2010-07-09 10:13:37)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-07-09 10:13:37
VeeRubber? Tuti nem értettél félre valamit?
Bár a hozzászólás elején a futásteljesítményt emeled ki, és ha az a lényeg akkor a boltos jót mondott, mert abban tényleg verhetetlen, mivel az nem is gumi, hanem inkább egy műanyagkarika! :-)
sorszám: 40761 (122838)
(előzmény: cbjozsi, 2010-07-09 08:51:52)

 
 
cbjozsi
válasz erre | email2010-07-09 10:07:54
Én olyan -30-50-et :-)

Került rá egy plussz tank, két komoly segédváz, egy doboztartó konzol egy kétsisakos Nonfango dobozzal stb.

De ez nem zavar, mert az utazósebességet nem a kg/LE arány, hanem a légellenállás határozza meg...
sorszám: 40760 (122837)
(előzmény: Keri, 2010-07-09 09:48:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-09 09:48:09
Én karácsony óta 10kg-ot tuningoltam a motoron :D
sorszám: 40759 (122836)
(előzmény: cbjozsi, 2010-07-09 08:54:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-09 09:47:35
Amit ajánlottam nem modern mintázatú.
Jókis tagolt mintázat.
Amúgy meg éppen az enduró gumi aminek pocsék a tapadása aszfalton, pláne esőben.
sorszám: 40758 (122835)
(előzmény: cbjozsi, 2010-07-09 08:51:52)

 
 
cbjozsi
válasz erre | email2010-07-09 08:54:09
Várjál, azt mondja a súly/teljesítmény _arányon_ javítani!

Hát el lehet kezdeni a motor könnyítését, de csak ésszel ;-)

...vagy fogyókúrázni - akinek inge :-) ...
sorszám: 40757 (122834)
(előzmény: Keri, 2010-07-09 08:10:02)

 
 
cbjozsi
válasz erre | email2010-07-09 08:51:52
Jó az enduro minta utcára, nem is okvetlenül kopik jobban.

A listán beszéltük, hogy nekem H08-as mintával volt hátul a CB500-on, 25ekm után még bőven félidősnek tűnt. Talán azóta sem cserélte az új tulaj, pedig ennek már 3 éve.
Viszont állítólag most romlott a Mitas minősége. Én most több boltossal beszéltem, ebben a kategóriában a VeeRubbert ajánlották - azt is vettem végül mert nem volt más készleten :-)
(de az is azt ajánlotta, akinek semmi nem volt készleten, rendelni pedig többfélét tudott volna).

A 16-os egy szerencsés méret, bemész egy motorosboltba és leveszed a polcról a legszimpatikusabbakat. Sajnos az enyém 17-es, az nem egyszerű eset, csoda ha van.
A mintáról még annyit, hogy én speciel a régivágású mintákat szeretem a legjobban ezekre a kis motorokra. Ezek a modern kinézetű gumik legtöbbször úgy csúsznak esőben mint a disznó.
sorszám: 40756 (122833)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-09 08:16:55)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-09 08:16:55
Igen, utcára.
Előnye, hogy nehezen kapsz defektet.
Hátránya, hogy gyorsabban kopik.
sorszám: 40755 (122832)
(előzmény: Keri, 2010-07-09 08:06:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-09 08:10:02
Teljesítményt úgy tudsz drasztikusan növelni ha veszel egy 250-es ETZ-t :D

Nem kell azt piszkálni, tartsd tisztán a kipufogót, állítsad be a karburátort, gyújtást, és elegendő az. Nekem még sok is ha eldurrant az agyam.
sorszám: 40754 (122831)
(előzmény: Laca_D, 2010-07-08 20:55:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-09 08:06:47
Utcára?

Inkább a Mofakernél nézz Heidenaut K36-os mintázatban, aszfaltra az valaó, bőven 10ezer alatt megkapod a kis TZ méretében és kellemes tulajdonságai vannak, vizes úton sem rossz.
sorszám: 40753 (122830)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-08 22:30:41)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-08 22:30:41
Mitas enduro.
sorszám: 40752 (122827)
(előzmény: Laca_D, 2010-07-08 20:55:07)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2010-07-08 20:55:07
Leműszakizott a moci . 8735pénz volt.
csak a féket nézték semmi más nem érdekelte őket.
Most hátra szeretnék gumit venni.tippeket kérek utcai használatra hátsó 16"méretre.
kisTz. olyan 10körülig gondoltam.
köszi üdv.
teljesítmény/tömeg arány (kW/kg)(Q): 0.067
ezen kellene drasztikusan javítani !!
sorszám: 40751 (122826)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-08 13:35:42
Ha valami isteni csoda folytán benzinnel mégsem menne a gép, semmi idő állítani az alapjáratin, és emelni a tűn. De egy fúvókacsere sem vesz igénybe sok időt.
Szerencsére nálunk is kapható már a cefre.
sorszám: 40750 (122825)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-08 13:30:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-08 13:33:42
Mi az etanol hátránya?

Olyanok szóljanak hozzá, akiknek gyakorlati tapasztalatuk is van.
Ne "Öreganyám nénje ángyikája unokaöccse ismerője nagyanyja külföldi rokona egyszer látta valahol, de tán az se az volt" és "szerintem ilyen meg olyan, de még soha nem próbáltam" hozzászólásokat írjunk. :-)
sorszám: 40749 (122824)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-08 13:30:32
Köszi.
Még van hely az akkuknak is hiubrid üzemmódhoz. Mennyit evett a Simson?

Benzinnel is beindul etanol beállítással is.
Nekem 110-es főfúvóka, tű középen, 1,5 levcsavar E85-höz.
sorszám: 40748 (122823)
(előzmény: cbjozsi, 2010-07-08 13:23:21)

 
 
cbjozsi
válasz erre | email2010-07-08 13:23:21
Tessék a kép.
Ez a verzió még továbbfejlesztés alatt áll, kellenek burkolatok. Viszont egy szűk kétezret már belenyomtam az eddigi 3 próbaút során...

http://href.hu/x/cprg

A másik kép az etanolos téli Simsonom volt, hogy a vitához is kapcsolódjak.
Egy '88-as 4 sebességes, Elektronic blokkal. Simsonhoz képest hosszú távon használtam (napi 80-90km országút).
A fogyasztás elfogadható volt, a teljesítménnyel sem voltak gondok - ámbár nem hangoltam be nagyon precízen.

TÉNY, hogy csak azért tudtam használni, mert otthon kannából tankoltam! Különben bajba kerültem volna, ha kifogyok valahol, ugyanis benzinnel talán el sem indult volna a túldúsítás miatt!
Itt nincs lambda-szonda ami korrigáljon!

A vitához hozzászólva, én sem ellene, sem mellette nem vagyok az etanol-használatának. Vannak előnyök, hátrányok, korlátok. Ezeket figyelembe kell venni és egyedi módon dönteni mit szeretnénk!
sorszám: 40747 (122822)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-07 20:33:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-08 11:48:16
Ne veszekedjetek már.
Lehet kötekedni meg szőrszálat hasogatni, de minek?
Én nem akarok meggyőzni senkit. Leírtam a tapasztalataimat, méréseimet. PONT.
Ha valaki akarja használja ezt az infót, ha nem hiszi bizonyítsa az ellenkezőjét, de azt hiszem papíron ez aligha fog menni, mert 30 dologba tudok én is belekötni, de nem fogok mert én hülyeség. Én inkább KIPRÓBÁLTAM, és az etanolos oldalak tapasztalataival egybe vágó eredményre jutottam, a szkeptikusok érvei pedig megbuktak.

Van előnye, hátránya, ezzel tisztában lehet lenni ha valaki nem a szörszálakat hasogatja hanem odafigyel, éppen ezért nincs is min vitázni.
sorszám: 40746 (122821)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-08 11:26:27
"Ha egy kicsit is figyelnél volna akkor észrevetted volna, hogy a hozzászólásomban mindössze anyagi szempontból vizsgáltam az üzemanyag kérdést és nem vontam le olyan következtetést, hogy valamelyik jó vagy rossz.":
"Az E85 használatát csak erősen tuningolt gépeknél látom igazolhatónak mivel az oktánszáma állítólag 105 tehát jól kell tűrje az erősen megnövelt kompressziót. Egyes verseny motorok, pl. salakmotor, tiszta alkohollal (igaz az metil alkohol) működnek."
Most egy kicsit odafigyeltem, és azt gondolom, hogy az ember ne mondjon ellent saját magának. emlékezzen rá, mit írt előtte.

"Fúvókázás, gyújtásállítás. Vagy 50-50%-os keverék.
20%-kal többet eszik, 340 helyett 240Ft literje.
" Nem passzióból írtam új sorba.
A 240Ft a tankolható E85-re vonatkozik jelen pillanatban. A 198Ft jobbban tetszett. :-(
sorszám: 40745 (122820)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-07-08 10:47:55)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-07-08 10:47:55
Ha egy kicsit is figyelnél volna akkor észrevetted volna, hogy a hozzászólásomban mindössze anyagi szempontból vizsgáltam az üzemanyag kérdést és nem vontam le olyan következtetést, hogy valamelyik jó vagy rossz. "Elméleteket" sem gyártottam, sajna az energia megmaradás törvénye nem az én ötletem.
sorszám: 40744 (122819)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-08 10:01:09)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-08 10:02:37
"Etanolt régóta használnak autóban, csak nálunk újdonság.
Brazilliában a sok cukornád miatt több az etanolos autó mint a benzines."
Tönkre is fog menni minden, mert kivágják miatta az erdőket! A kipufogógáztól hullanak a madarak a fákról! :-DDDD
sorszám: 40743 (122818)
(előzmény: Keri, 2010-07-08 08:44:48)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-08 10:01:09
Gyula bá!
Ne szerelj fel semmit.
Elég, ha mi megtesszük.
Inkább gyártsatok elméleteket, hogy mi miért nem jó, mi addig is használjuk. :-)
sorszám: 40742 (122817)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-07-07 23:51:22)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-08 09:59:15
Úgy, hogy tiszta E85-tel+ olaj járok.
198Ft volt. Most 240.
sorszám: 40741 (122816)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-07-07 23:19:12)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-07-08 09:48:11
Ha minden körülmény azonos volt a két sebesség mérésnél (majdnem lehetetlen)akkor ez nem 10% teljesítmény növekedést jelent hanem kb. 20%-ot mivel a légellenállás a sebesség négyzetével arányos(a többi tényező gyakorlatilag nem változik).
sorszám: 40740 (122815)
(előzmény: Keri, 2010-07-08 08:40:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-08 08:44:48
Etanolt régóta használnak autóban, csak nálunk újdonság.
Brazilliában a sok cukornád miatt több az etanolos autó mint a benzines.
sorszám: 40739 (122814)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-07-07 23:51:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-08 08:40:46
GPS-el mértve 100helyett 110et ment stabilan és kényelmesen pörgött 6000fölé etanollal. Benzinnel 6000ig pörög csak
sorszám: 40738 (122813)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-07-07 22:52:40)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-07-07 23:51:22
Mellékesen ha csak az elmúlt 30 évben az összes "csodakütyüt" felszereltük volna (érdekes módon a hülye autó-motor gyárak nem tették) akkor már rég nulla fogyasztás mellett tetszőleges teljesítményű járműveink volnának!
sorszám: 40737 (122809)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-07 23:16:43)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-07-07 23:27:11
A kérdés nem neked szólt, ne keverj össze egy befecskendezős gk. motort egy MZ-vel!
sorszám: 40736 (122807)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-07 23:16:43)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-07-07 23:19:12
Áruld el, hogy a 239,90 Ft/l E85 és a 331 Ft/l benzin (mai Bp.-i minimális árak "Hol tankoljak.hu" 50-50%-os keveréke, hogy jön ki 240 Ft/l-re?
sorszám: 40735 (122805)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-07 20:36:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 23:16:43
etanol.blog.hu
sorszám: 40734 (122804)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-07-07 22:52:40)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 23:16:09
Ja: biztos az elektromos járműveknél is jobb a benzin, mert milliók halnak meg az akkuk miatt.
Persze a benzinesekben lévő akkuk miatt senki. :-D.
Árpád!
Próbáld ki az E85-öt. Utána véleményezd.
sorszám: 40733 (122803)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 23:13:55
Értem.
A bioetanol nem jó, mert föld kell hozzá.
Akkor motorozz benzinnel.
Aztán ha elfogy, berregve told a motort.
Gondolkodtál már azon, mekkora függésben van az ország a kölföldről behozott kőolaj miatt?
Hány hektár erdőt ültettél?
A legjobb az egészben, hogy te füstölöd a benzint, a családod szívja a kipufogógázát, aztán majd az erdő átalakítja, ha eljut odáig.
Szerintem én is visszaállok a benzinre. Sokkal jobban megéri. A benzinkutasok szerint. :-D
sorszám: 40732 (122802)
(előzmény: Árpád, 2010-07-07 21:57:10)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-07-07 22:52:40
Biztos vagy a közel 10%-os teljesítmény növekedésben, fékpadon mérted vagy esetleg csak úgy érezted mint a viccbeli medika?
sorszám: 40731 (122798)
(előzmény: Keri, 2010-07-07 20:16:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-07 21:57:10
Nézz utánna hazánkban mennyi a mezőgazdasági termelésbe bevont terület aránya és mekkora az erdőké. Utánna nézd meg mekkora ez az arány más országokban. Az erdők aránya hazánkban ráadásul folyamtossan csökken. De egész Európában igaz az hogy az erdő területek rovására növelik a termőföld területeket. A szakértők szerint ha a biotenol termelésre használt földön erdő lenne az etanol helyetti benzin égéséből kevesebb károsanyag keletkezne mint amennyit megszűr az erdő. Az erdők nem csak a széndioxidot alakítják oxigénné, hanem a port is szűrik, a vízháztartásban is nélkülözhetetlenek. Jelenleg hazánkban nem a termőföld területet hanem az erdőst kellene növelni mert lassan megfulladunk.
Egy kis idézet:
"Megállapítható, hogy Magyarország szántóterületi aránya az EU–15-ök átlagának közel kétszerese, az OECD tagállamokénak mintegy négyszerese, a világátlagnak pedig közel ötszöröse. Ha a gyepterületeket is hozzávesszük, vagyis a mezőgazdasági területek arányát vizsgáljuk az összterületen belül, akkor ez a világátlagnak közel duplája."
sorszám: 40730 (122797)
(előzmény: Keri, 2010-07-07 21:03:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-07 21:03:06
Azért nem környezetbarát az etanol, mert Árpi szeret ellenkezni :)

Alapvetően 2 tábor van az iparban. Az egyiknek érdeke az etanol, ezek túlzó előnyöket írnak róla. Másiknak nem érdeke, ők meg túlzó hátrányokat írnak róla. Mindenki válogathat magának mit hisz el.

Én viszont nem hiszek senkinek. Ezért kipróbáltam és ezért gondolkodok.

Az tény hogy az etanol nem olcsóbb mint a benzin. Amiért mégis olcsóbban kapod meg, mert nincs rajta jövedéki adó, de legalább is jóval kisebb az adótartalma és ennek jó oka van, amit később kifejtek.

Az is tény hogy az etanol növényi alapanyagból készül, ezért ezt használva nem juttat további CO2-t a légkörbe, hiszen azt előzőleg megköti a növény hogy etanol lehessen belőle. Lényegében tehát napenergiával hajtjuk a járművünket etanol használatakor, a növény csak közvetítő.

Az is tény hogy az etanollal üzemeltetett motor káros anyag kibocsájtása lényegesen kisebb, hatásfoka pedig jobb.

Az is tény hogy a legtöbb helyen az etanol alapanyagok termelése a túltermelési probléma kiküszöbölésére vezették be. Ugyanis a kukorica és cukorrépa eladhatatlan volt. Most lesz belőle üzemanyag.

Lehetséges hogy további termő területeket vontak be ennek hatására, illetve parlagon hagyott területeket kezdtek újra művelni, de hogy az erdők ettől ettől pusztulnának ki, az kizárt.

Természetesen az is tény hogy kizárólag etanollal nem lehetne fedezni az üzemanyag igényt, de mivel Magyarország az egyik legnagyobb etanol termelő ország ezen a tájékon ezért az etanol használatával a magyar embereket támogatjuk és nem az arabokat, vagy oroszokat.

Az is tény hogy régebben az etanol előállítása sok energiába került, amit persze nem Paks termelt, így nem igaz hogy több energiába kerül előállítani min maga a produktum energia tartalma, hanem a meglévő növényi anyagok elégetéséből nyerték, de manapság már ez is jelentősen hatékonyabb eljárás lett a vákum desztillálásnak és a fordított ozmózisnak köszönhetően.
sorszám: 40729 (122796)
(előzmény: szsrobert, 2010-07-07 20:36:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 20:48:40
Erősen tuningolva nincs a gépem, de Arollal 60-65-nél már becsörög eanollal is.
Husqvarna LS olajjal nem, érezhetően kisebb a súrlódás.
sorszám: 40728 (122795)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-07-07 15:51:42)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 20:46:49
"Gondolom mivel a motorjainkat benzinre tervezték a hatásfok is rosszabb etanolos esetben"

GONDOLOD?

A motor 2,8 liter E85-öt kér 100km-re(ennek 2,5%-a olaj), függetlenül attól, mit gondolsz. :-)
sorszám: 40727 (122794)
(előzmény: Árpád, 2010-07-07 15:31:50)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 20:43:26
Ne károgj, varnyú! :-)

1,8x340 612Ft.
2,16x240 518,4Ft, és sokkal kisebb károsanyagtartalom.
Annyival melegedik jobban a henger, hogy etanollal hidegebben jár...
A benzin jó, mert nem környezetromboló, és elég csak egy szöget ledugni a földbe, már fel is jön.Lepárolni sem kell. A kipufogógázát pedig tüdőszanatóriumokban gyógyszerként alkalmazzák sikeresen...
sorszám: 40726 (122793)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-07-07 11:41:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 20:36:38
"Senki nem ígérte meg hogy abban is bírják a gumik, műanyagok a szeszt."
Benzinben is van 4% szesz.

Fúvókázás, gyújtásállítás. Vagy 50-50%-os keverék.
20%-kal többet eszik, 340 helyett 240Ft literje.
Ha elgyengül, nem megy 100-at, csak 80-at. Nekem az is elég lenne.
Miért nem környezetbarát az etanol?
Nekem már az is imponál, hogy a benzinnél kevésbé szennyez, és kisebb a motorom károsanyagkibocsátása(mérték műszakin).
sorszám: 40725 (122792)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-07-07 11:06:12)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 20:33:09
Kérek képet az 1000km-es hatótávolságú Innováról a 19 literes tankkal.
sorszám: 40724 (122791)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-07-07 10:38:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-07-07 20:32:05
Kétéltű MZ kímélő bejáratása.
Jelige: Nyelvében él a nemzet.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/bicsak-mez-on-board-2-71074
sorszám: 40723 (122790)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-07 20:18:16
MOndjuk engem túlzottan nem izgat a téma. Nem fogok állandóan e85-ös kutat keresgélni, csak kipróbáltam.
sorszám: 40722 (122789)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-07-07 15:51:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-07 20:16:43
Morfondírozni lehet, de a sok elmélet gyártás helyett a gyakorlat többet mond.

Kb. jól számoltál. 30%-al fogyaszt többet a motorom belőle, viszont 10%-al növeli a teljesítményt ami a tisztább hatékonyabb égés következménye. És kb. ennyi is a megtakarítás vele a pénztárcában. 5-10%, miközben a motor simábban jár, és jobban pörög.
sorszám: 40721 (122788)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-07-07 14:09:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-07 20:13:42
Na persze, mert az benzin olyan környezetbarát dolog, csak tudnám mi borítja a Mexikói öblöt.
sorszám: 40720 (122787)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-07-07 11:41:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-07 20:09:59
Astrába beletankoltam állítás nélkül. Alacsony fordulaton vacakol, de autópályán megtáltosodott tőle. Az injektor valamennyire utána megy a lambdaszonda miatt.
sorszám: 40719 (122786)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-07-07 11:32:24)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-07-07 18:23:41
Értem... most hogy így mondod már érthető :) köszi
sorszám: 40718 (122783)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-07-07 08:06:53)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-07-07 15:51:42
Az E85 használatát csak erősen tuningolt gépeknél látom igazolhatónak mivel az oktánszáma állítólag 105 tehát jól kell tűrje az erősen megnövelt kompressziót. Egyes verseny motorok, pl. salakmotor, tiszta alkohollal (igaz az metil alkohol) működnek.
sorszám: 40717 (122782)
(előzmény: Árpád, 2010-07-07 15:31:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-07 15:31:50
Gondolom mivel a motorjainkat benzinre tervezték a hatásfok is rosszabb etanolos esetben, tehát még több kellene az etanolosból az általad leírt aránynál.
Akkor az Innovánál a kilométerenkénti egy forint se jönne össze.:)
Azt hiszem vagyunk itt páran akik nem az etanol rajongók táborát erősítjük.:
sorszám: 40716 (122780)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-07-07 14:09:06)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu