:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
És Mondá Uri Geller !!! MUKODJ !!!
és az oldal megjavulá és működni kezdék.
és így tovább...
Sajnos az csak régen volt jó, ma már prox néven ugyanazt a tajvanit kapod, csak sokszoros áron.
Megnéztem a PROX hivatalos katalógusát. Van benne ETZ-hez hajtókar.
Azonban vigyázzatok mert előfordulnak hamis alkatrészek.
Legutóbb hamisított elektronikai IC-vel futottam össze. Ugyan úgy néz ki mint a gyári, fele annyiért lehet rendelni, viszont csak egy üres műanyag kocka. Kitaláljátok hogy honnan származik?
Az a baj hogy túl sok márka nincsen. Van az olcsó tajvani meg a drága tajvani.
Egyébként egy jó hajtókar meg is érne 15-öt de olyat mondtak nekem, hogy az ugyan az a tajvani csak más matricával.
Ha az öntvényben van a prox felirat akkor már lehet reménykedni.
Amúgy használható a tajvani is, de ami igazán bevállt az az eredeti gyári hajtókar, viszont ilyen már nincs vagy csak elvétve.
Még azt szerettem volna megkérdezni hogy esetleg tudtok ajánlani hajtókarból vmi bevált márkát? Egyik ismerős Prox-ot ajánlott , de azzal az a baj, hogy 15e ft. Úgyhogy ha lenne vmi jobb ár/érték arányú az érdekelne. Gondolom primer hajtásból nem nagyon van márka csak bemegyek a boltba és adnak vmit doboz nélkül és azt se fogom tudni, hogy ki csinálta.
Olajjal nem nagyon kísérleteztem.
Az első kezem ügyébe akadó ELF félszintetikus olajjal használtam, ebből viszont kis mennyiségű csapadék gyűlt a vízszákban, majd amikor megtelt akkor a karburátorban is :)
SzRobert jár folyamatosan vele, ő arol 2T-t használ mert szerinte az keveredik a legjobban.
Fúvókázás nélkül nagyjából 1:2 arányban lehet használni, illetve talán felesben, de szerintem akkor már nagyon elszegényedik.
A fúvóka miatti elszegényedés nekem soha nem okozott gondot, ott egyszerűen nem megy a motor, persze ezért nem is kínoztam túl szegény keverékkel soha.
Persze ettől még jó tanács, hogy nagyobbtól kell lefelé menni.
Ez jó módszer, csak a motor éppségének megőrzése érdekében célszerűbb fentről kezdeni a legnagyobb fúvókával és addig szegényíteni a keveréket míg jó lesz. Mert ha a kicsivel kezded és megtapad, akkor nagy gáz van.
Más: Úgy tudom te próbálkoztál E85-el.
Milyen olaj keveredett legjobban vele, és mi volt az az arány (95-E85), ahol még átfúvókázás nélkül elfogadható volt a motor?
Jaa, ez így érdekesebb feladat.
Nekem is 125-ös motor 150-re van fúrva és TS karbi helyett TZ van, így még a súbertűt és magamnak kellet reszelni :)
Én úgy fogtam hozzá a beállításhoz hogy az úszószintet gyárira állítottam a lehető leg pontosabban.
Ez után próbáltam beállítani a szokásos procedúrával, de a felső tartományban elkeveselt. Ezt a súbertű felhúzásával egy darabig lehet orvosolni, de azt vettem észre hogy alacsony terhelésen pedig belefullad a benzinbe.
Nagyobb fúvóka, súbertű legalsó fokozatban, majd egyenként emeltem és próbáltam beállítani. Jobb lett de még mindig borult a karakterisztika, ezért megint egyel nagyobbat raktam bele.
(hogy a kérdésedre válaszoljak 2-3 bevágás körül változik eggyel nagyobb fúvókával, de nem egyenletesen a teljes tartományban)
Amikor már egész jó volt, akkor használtam, de kis terhelésen még mindig füstölt, és amikor kimentem a hegyekbe kanyarvadászatra feljebb kellet húznom a tűt, városban viszont visszább kellet engedni mert elsokalt.
Na ekkor reszeltem magamnak egy másik tűt. Kb. 4 et rontottam el mire sikerült.
Most jól viselkedik a teljes tartományban.
Próbáltam nagyobb fúvókával de az már nem volt jó.
A fúvókákból vettem egy egész sorozatot 85 és 135 között.
Üdv mindenkinek!
ETZ 250/251-hez keresek gyári, jó állapotú, keveset futott hátsó lánckereket. Akinek van kérem írjon a:
kalloszoltan@trevolnet.hu -címre
Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Lenne e igény egy ratbike /patkánymotor/
találkozóra?
Lenne börze, érdekes motorok veteránok,zene,sör,STB.
Csak egy napról lenne szó.
A hely az HERNÁD BP-től 32 km 50út 50.km
Ha lenne rá igény akkor megcsináljuk,szeptember végén, október elején.
Jelzéseket várok!
vespagyuri@gmail.com
Tel: 0630 215 61 50
szia!
Sanos gyári beállítások nem léteznek, mert 250-es henger van fúrva 300-asra és ráadásul még csatos karbi is van rajta.
Többnyire szegecselve, de meg lehet oldani házilag. A lánckerékhez kell venni ugyan abban a boltban szegecseket is.
Ez egy tipikusan hülye kérdés hülye válasz helyzett, de most visszafogom magam :D
Nem mondtad milyen motor.
A gyári méreteket és beállításokat tartsad be. Ennyi. Aztán lehet tovább finomítani, vagy eltérni a paraméterekkel a motor viselkedéséből kiindulva.
De alapból középre szoktuk tenni a fúvókatűt, és fel le eltérve megállapítjuk merre javul.
Továbbiak a szervíz rovat, karburátor beállítás cikkben.
Sziasztok.
Azt szeretném megtudni, hogy ETZ 150-nek a kuplung kosara és a lánckerék szegecselve van-e vagy csavarozva, most szeretnék vásárolni egy új primer hajtást és amit az interneten néztem ott csak külön lánckerék volt kuplungkosár nélkül. Esetleg valami boltot vagy márkát tudnátok mondani primer hajtásra meg hajtókarra?
Sziasztok!
Ha a karburátorban marad a benzinszint, de ezelőtt sokat kapott úgy is, hogy a tű a legfelső rovátkába volt, ha rakok bele eggyel kisebb fúvókát, akkor hova tegyem a tűt a következő lépcsőfokhoz? Legasó rovátkába?
Másképp fogalmazva, a fúvókacsere és a tű állása mekora mértékben határozza meg hogy mennyi benzint kapon?
köszi!!
Kis teljesítményigénynél arányosan olcsóbb. Én is 2-4A-rel sütöm ki a 20Ah akkukat a kerékpáron, a hosszabb élettartamra törekedve.250 ciklussal szoktam számolni. 10000Ft-ot számolva 12V 20Ah-ra 2kW-os már hasonló árban volt az etanolos MZ-hez(800Ft/100km). De legalább tettem valamit a lehetőségeimhez mérten.
Erről jut eszembe. Vannak már (használat módjától függően) 3-8000ciklust bíró LiFePo4 akkuk. Az ára itt magyarországon csak dupla annyi mint a 200ciklust bíró savas targonca akkunak.
Így már jócskán megéri elektromos járművet használni, az akku amortizációs költségével együtt is.
Másik. Építkezek és az elmű szivat.
Kiszámoltam hogy 10éven belül nekem még akkuval együtt is megtérül a napelemes rendszer. Persze ebbe beleszámoltam azt is, hogy az elmű bekötése nekem fél millióba kerülne. kb. ennyibe kerülne az akkupakk is ami a házamat ellátja energiával.
Sajnos az inverter meg akku vezérlő elektronikák nagyon sokba kerülnek, majdnem annyiba mint maga a napelem, szóval ha ezt megcsinálom magamnak, akkor máris 6 évre redukáltam a megtérülést.
Reccs!
http://tech.hu/cikk/A_vilag_legdurvabb_villanybringaja-2399.html
oroszok... a rosz az egészben, hogy annak ellenére, hogy csak egy robogó, lehet hogy egy 12-13 éves gyereknek minden álma...
aztán lát egy ilyen videót, és máris átértékelődnek a dolgok, és már "csak" egy motor lesz... és már semmi mást nem fog tisztelni, amiért a szülei megdolgoztak...
örülök hogy jó lett végül, aztán csak óvatosan száguldozni:D:D
http://www.indavideo.hu/video/Robbanomotor
Szia!
Az a baj, hogy egyáltalán nem pörög ki. De sikerült lehárítani a problémát. A kipufogó volt a ludas, ahogy mondtad. A legvégére volt hegesztve egy lemezdarab, ami teljesen lefojtotta a motort. Az előző gazdája rakhatta rá, csak szólni felejtett el. Lényeg, hogy fogóval kihajlítottam és gyönyörűen pörög a kicsike.
Már több mint egy hónapja szenvedek, kicseréltem mindent szinte és ez a kis szar a baj. Elég idegesítő, de legalább működik. Kössz az ötleteket
uli
Karburátor beállításról írtam egy cikket a szerviz rovatba, illetve a felújító készletek elég vacakok, szerintem ha nem nagyon sérült az eredeti akkor azt rakjad vissza.
Ezen felül vedd le a kipufogó dobot és úgy is próbáld meg, mert ha teli van szutyokkal akkor is csinál ilyet.
bár, én a helyedbe egyrészt nem ETZ-t vennék, hanem valami lepukkantabb TS-t, mert ha Te újjítod fel, akkor lehetsz benne biztos hogy tényleg okés.
és ha nem nagyon sűrgős akkor inkább december körül keresgélj most ahogy láttam elég plafonon vannak az árak...
bár most is ki lehet fogni pár olcsót találtam is 80 körül peregyet, de télen sokkal több van...
100 körül, attól többet csak ha ad hozzá túradobozt, bukósisakot vagy egy teli tank benzint stb.,
bármilyen olajjal elmegy 1:55től 1:33ig keverheted, de a 33 az már füstöl eléggé.
váltóba a tesco-s legolcsóbb olajat ajánlanám, meg azt hogy mindig legyen benne:D
bocs hogy kétszer raktam be.
bocs hogy kétszer raktam be.
Üdv mindenkinek! Még új vagyok itt. Szeretnék néhány tanácsot kérni.
Mennyit érdemes egy gyári állapotú 250-es ETZ-ért adni? (csak úgy kb)
Ez lenne az első nagymotorom.Később vennék komolyabbat csak végig szertném járni a lóerőlétrát.
Milyen arányú keverékkel és milyen kétütemű olajjal kell használni?
A váltóba milyen olaj kell?
Üdv mindenkinek! Még új vagyok itt. Szeretnék néhány tanácsot kérni.
Mennyit érdemes egy gyári állapotú 250-es ETZ-ért adni? (csak úgy kb)
Ez lenne az első nagymotorom.Később vennék komolyabbat csak végig szertném járni a lóerőlétrát.
Milyen arányú keverékkel és milyen kétütemű olajjal kell használni?
A váltóba milyen olaj kell?
értem. lehörög... aztán kipörög?? akkor lehet nagyon magasan van a sibertű...egy gyertyaképet is nézhetmél. egyenlőre nincs több ötletem.
Szia!
A karbipucolás volt talán az első lépés amit megtettem. Alapjáratot sikerült beállítani. A a főfúvóka 125-ös. Ahogy olvastam valahol 134-eset szoktak beletenni. Sohajtozni úgy sóhajtozik, hogy gázadáskor a légszűrő felől mély hang hallatszik, amíg fel nem pörög valamennyire. Amit észrevettem, hogy a tank alatt a vázon van két ~10mmes lyuk. Ezeken gázadáskor elég erőteljesen pöfögi kifelé a levegőt.
A kipufogót még nem néztem, de meg is nézem. Kössz a tanácsot.
ezt a sóhajtozást kifejthetnéd bővebben,lehet hogy csak a főfúvóka nagy, vagy valami állítási probléma, de lehet szimering is és a kipufogó is lehet, hogy el van dugulva, alapjárat van? lehet egy karbi pucolás is elég lesz.
Üdv!
Van egy 250-es ETZ-m. A probléma a következő vele:
Valamiért nincs benne erő, nem akar pörögni. Gázadáskor "sóhajtozó" hangot ad. Gondoltam először arra, hogy nem kap elég levegőt. A légszűrőt levettem, de így is ugyan az a helyzet. Félreakasztottam amennyire tudtam a porlasztó végén a gumit, de akkor sem változott.
A gyújtás elvileg jól van beállítva, ~2,5-3 mm közt van FHP előtt. Megszakítóhézag kb 0,35-0,4 mm FHP-n.
Vettem porlasztó felújítót, azzal sem javult. Súbert is cseréltem. Most 125-ös főfúvóka van benne, a súbertű a legmagasabb állásban van. A melléklevegő csavar pedig teljesen betekerve, csak úgy hajlandó működni valahogy.
Raktam egy O gyűrűt a porlasztó és a blokk közé, egy öreg mondta, hogy neki ott szívott falsot. Ez sem jött be.
Egyszerűen tanácstalan vagyok, mi lehet a hiba oka.
Amit még tudni érdemes: Új dugó és gyűrű van benne. De a probléma már a csere előtt is fennált. Gondoltam arra, hogy a szimmeringek adták meg magukat. Ez hasonló jelekkel jár, vagy nem sok köze lehet hozzá? Elvileg az egész blokk fel lett újítva, ezért furcsállnám, ha az lenne.
Segítségeteket köszönöm előre is:
uli
Nem, ne aggódj, nem hiba, inkább azt mondanám, márkától, típustól teljesen függetlenül, hogy a körmös váltók az aláköszörült körmök miatt viselkednek így.Ha már megszokja valaki (ügyes, terhelésmentes váltás), akkor nincs semmi gond.
üdv.: R
Nincs is ezzel gond, én is így oldom meg, csupán érdekelt, hogy hiba-e vagy micsoda ez a jelenség...Sajnos így két év után is nehezen megy a motorozás műszaki része.
Köszönöm, tehát akkor ez nem hiba?
egy normálisan fokolt váltót menet közben kell kivenni üresbe, különben a -3fokos kapcsolóköröm kialakítás nehezen engedi. ha kopott akkor könnyeben megy, de ekkor már a fokozatban tartás sem garantált menet közben. más: az üresbe kapcsolás álló helyzetben nagyban függ a váltóban lévő olaj viszkozitásától. minnél hígabb annál kevésbé tapad a kuplung, annál könnyebb kivenni, ha sűrű pl hykomol olaj van benne, akkor kicsit nehezebb, de egyenes(nem hullámos) kuplunglamellák sem ártanak a sikerhez, különben lehet bármilyen olaj a váltóba...
Azért írtam, hogy álló helyzetben nehezebb, de ebben semmi új nincs.
Ha végigpróbálta volna ugyanezt egy húzóékes rendszerű váltóval, akkor tudná, ott csak guruló kerékkel lehet kapcsolni.Át kell térni a jobb megoldásra, ezt a helyzet kínálja, egyszerű.
üdv.: R
Ha forog, akkor igen. De álló helyzetet írt. :-)
Egyetlen különbség a Brembó és ETZ fék között hogy jobb anyagból van ezért tartósabb. Minden más az utángyártott alkatrészek számlájára írható.
Az ETZ-nek egyébként kiemelkedően jó féke van. Még a hasonló korú Hondám is elbújhat mögötte a duplatárcsájával és 4 dugattyújával.
Nem mindenki . Nekem valahogy sose megy tökéletesen. Mindig állóhelyzetben teszem üresbe. Ha akadna megtolom lábbal picit előre hátra.Hogy ez miért van így számomra is rejtély. De az elmult pár év alatt megszoktam, megtanultam együtélni vele.:D
Lehet hogy Brembó licensz az ETZfék, deakkor valamit nagyon elrontottak. Szerintem ég és föld a különbség.Használhatóságban, nem formában.
...vagy menet közben az utolsó métereken üresbe kapcsolni, mindenki ezt csinálja.
A körmös kapcsolású váltó nem működik álló helyzetben, ehhez társul a teljesen soha nem oldó olajfürdős kuplung.
Ha forog a motor és forog a kerék, mindent lehet kapcsolni.
Nekem úgy rémlik, hogy az ETZ fék is Brembo licenc és szereltek eredeti Brembo-t régen MZ-re is!
Álló helyzetben előre-hátra kell toligálni a motort és kuplungolva visszaváltogatni.
Pont olyan mint az MZ féknyereg, csak más a felirat. Valamelyik régi BMW-n is ilyen volt.
http://www.doylesmotorcycles.ie/images/bargain/brembo_master_cylinder.jpg
http://www.pdq1.co.uk/brembo_gl_4pad.jpg
Használtak a vaterán:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motorkerekpar/fek_felfuggesztes/brembo_feknyereg_174447406.html
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motorkerekpar/fek_felfuggesztes/brembo_fekmunkahenger_175676372.html
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motorkerekpar/fek_felfuggesztes/yamaha_tdr_125_brembo_elso_fofekhenger_175113720.html
De tudom még ajánlani a Google-t, aki a jóbarátunk.:D
A Brembó egyébbként egy egész hesználható fék márka. Van féknyergük millió féle, főfékhenger is ennyi, de különféle féktárcsájuk is.Nem egy kínai mminőség.:D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|