hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

szsrobert
válasz erre | email2010-08-11 09:06:19
Jah, aki bróker, vagy Szemlédi andrás ötöslottónyertes, annak nem fontos a fogyasztás. :-)
sorszám: 40949 (123686)
(előzmény: LG TS, 2010-08-10 22:08:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-11 07:34:02
mit csináltál?
sorszám: 40948 (123684)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-10 23:45:31)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-10 23:45:31
őszinte részvétem.
az enyémet lefoglalták, a törzskönyvet már el is kellett küldeni az apeh bácsinak:(:(...
sorszám: 40947 (123683)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-08-10 23:03:18)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-10 23:42:33
rosznak nem rosz épp csak Miskolc után majdnem megragadt, tehát ezen nem érdemes spórolni...
sorszám: 40946 (123682)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-10 19:10:10)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-08-10 23:03:18
Van új témám; néhány nappal ezelőtt elhagytam az olajleeresztő csavart, a nagyot, amit még ha akarsz sem tudsz kiszedni, ill. tegnap előtt elvette két motoros rendőrnö a forgalmimat, mert lejárt a műszaki.
Nem kell válaszolnotok
sorszám: 40945 (123681)

 
 
waresz
válasz erre | email2010-08-10 22:34:12
keleten a helyzet változatlan?:D
sorszám: 40944 (123680)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-08-10 22:08:51
Már megint ez a kiba**ott fogyasztás. Hogy nem unjátok még??? Nekem falsolt az ETZ, 6-ot evett nem ment, és mégsem dőltem kardomba. Szerintem te szívinfarktust is kapnál ha ennyit enne a motorod... Amúgy 5 körül eszik az enyém ha jó, de így hogy hajtom neki biztos többet. Én szeretek tempósan menni, nem a fogyasztásra rágürcölni. Amikor még megvolt a swiftem, annyit hallottam hogy a suzuki elmegy 5literrel, egyszer rászántam magam, hogy nem nyomom neki egy tank erejéig. Hát 50km-t bírtam ki, aztán már viszkettem, rosszul voltam, muszáj voltam elrúgni 2esben tiltásig neki...
sorszám: 40943 (123679)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-10 19:13:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-10 19:13:32
Simson 50-nél 2,8 liter?
ETZ125 50-nél 3 liter E85.
Ha lenne 2 literes fogyival jó áron 125 4T...
sorszám: 40942 (123677)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-10 12:14:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-10 19:10:10
2,2 liter 100km-en az rossz? 1,83l/100km.
sorszám: 40941 (123676)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-10 12:09:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-10 14:15:52
Nekem 2 fokozatos volt. Simson karburátorral egész jól ment, de menthetett lenül roncs volt.
A gyújtása viszont nem volt rossz.
sorszám: 40940 (123670)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-10 13:14:29)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-10 13:14:29
egyébként egy ilyenen kezdtem és 1,5 évig semmi baj nem volt vele, pedig ezen tanultam meg motorozni:D:D
sorszám: 40939 (123668)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-10 13:13:30
egyébként itt van róla pár kép http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=38211
sorszám: 40938 (123667)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-10 13:05:13
a jawa-t is 15be adtad:D:D
sorszám: 40937 (123666)
(előzmény: Keri, 2010-08-10 12:20:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-10 12:20:38
Én ingyen adtam oda a rigámat :)
sorszám: 40936 (123665)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-10 12:14:59)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-10 12:14:59
egyébként tényleg jobban jársz simsonnal, mert ott 50-55 lehet tartani, és 2,8ból el lehet közlekedni, csak a simson reális érteéke a 13000forintos rigához viszonyítva max.30000 forint, és ennek ellenére még 60000ér is hírdetik...
a másik, hogy simsonnal se járnék Miskolcra, oda minimum a kis TS kell, azzal rendszeresen jártam is, és a lapos kormány ellenére is kényelmes volt, és egyátalán nem sibbattam el rajta, még akkor sem, mikor az árvíz miatt Eger felé kerültem és 280km jöttem.
a Lidl-ig meg a riga is elvisz:D:D
sorszám: 40935 (123664)
(előzmény: Keri, 2010-08-10 11:04:33)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-10 12:09:59
a gyári fogyasztás 2,2l, a tapasztalat egy picivel kevesebbet mutat, nekem kb a 120km-en evett ennyit...
sorszám: 40934 (123663)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-10 10:41:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-10 11:04:33
:))))))))))))))))

Elég sokat.
Simsonnal jobban jársz.
sorszám: 40933 (123662)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-10 10:41:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-10 10:41:34
Mennyit fogyasztott 30-nál a Riga Delta?
sorszám: 40932 (123661)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-09 22:25:49)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-10 09:53:55
bár azt mondhatnám, hogy holnap írok is róla egy cikket...
ez több mint valószínű, hogy évek kérdése...:(:(
sorszám: 40931 (123659)
(előzmény: Keri, 2010-08-10 07:18:26)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2010-08-10 09:35:13
tegnapi végeredmény 3db biztosíték.20-20-25a
Megyek zárlatot keresni.jobb programot is tudnék magamnak.
üdv.
sorszám: 40930 (123658)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2010-08-10 09:35:01
8mm
sorszám: 40929 (123657)
(előzmény: knight87, 2010-08-09 17:40:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-10 07:18:26
Na mindegy. Nem ismerem az említett láncfűrész gyújtást. Próbáld ki. Ha működik akkor én is megcsinálom.
sorszám: 40928 (123656)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-08-09 23:01:26
Mikor ilyen van a végén: :-D
Na, az a vicc!
sorszám: 40927 (123653)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-09 22:25:49)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-09 22:25:49
de azt a 125 ts blokkot amin volt az nem...
azért nem megbántásból mondom, meg nem is felvágásból, de nem vagyok 15 éves hülyegyerek, szóval van valami fogalmam ezekről a dolgokról...
jah és igyekszem nem a levegőbe beszélni, megint csak nem felvágnék de haza jöttem, a múlthéten, egy olyan ismeretlen riga deltával amit csak aznap láttam, és jöttem 120km-t, és azon kívül, hogy szétültem a seggem, semmi baj nem történt, igaz 25-30al tudtam csak jönni, mert picike(13as) lánckerék volt rajta, a rávaló (15ös) helyett...
sorszám: 40926 (123652)
(előzmény: Atilla, 2010-08-09 21:16:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-08-09 21:16:58
Hát mert a babettát tekerni kell, nem rúgni szerencsétlent! :-D
sorszám: 40925 (123650)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-09 17:16:07)

 
 
knight87
válasz erre | email2010-08-09 17:40:21
Üdv!

Akinek 125 vagy 150-es ETZ-je,van, és szánna a dologra 3 percet, mérjen már meg 1 dolgot nekem! Tehát ha szembeállsz a motorral, akkor a jobb oldali teleszkópvilla, és a kerékagy-távtartó közötti távolság érdekelne! Tehát hogy ott, mennyi látszik ki a tengelyből!
Előre is köszönöm!
sorszám: 40924 (123645)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-09 17:16:07
hát a kínai hulladék, ha kézzel forgatom a láncfűrész főtengelyét, akkor is határozottabb szikrát ad, mint pl. a babetta rúgva...
egyébként ha nem működne sincs baj, mert mindig lesz nálam megszakító...
bárcsak már ezen kellene gondolkoznom, egyenlőre nincs is mire rátenni, mert a kisTS-t is elviszik:(:(, a rigának meg gyárilag tiris gyújtása van:D:D...
sorszám: 40923 (123643)
(előzmény: Atilla, 2010-08-09 12:43:55)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-08-09 12:43:55
Hát ez az 10-12000-nél OK, de mi van alatta? Ugye itt az MZ max fordulata is részterhelésnek számít. Mit csinál mondjuk 3000-nél?
Szerintem, attól még, hogy 10-12000-nél dolgozik folyamatosan, kínai hulladék marad! :-)
sorszám: 40922 (123640)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-08 10:42:46)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-08 10:42:46
igen a babetta gyújtás nagyon megbízható, szépen kipörög, ellenben egyeirányítás után is hatalmas teljesítménye van...
a kínai hulladék 10-12000 fordulaton dolgozik folyamatosan...
sorszám: 40921 (123615)
(előzmény: Keri, 2010-08-08 07:11:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-08 07:11:40
Ja és ez minimális reszeléssel felrakható az MZ kúpjára, és jobban megbíznék benne, mint egy kínai hulladékban :)
sorszám: 40920 (123614)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-07 20:47:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-08 07:10:25
Babetta gyújtás. Azon van világító tekercs a világításhoz.
Versenyen is használják.
sorszám: 40919 (123613)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-07 20:47:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-08 07:08:11
Persze a FET jó ebben az alkalmazásban, csak nehogy abba a hibába essél, mint amit mondasz, hogy leragadsz a FET bűvöletében és mindent azzal akarsz megoldani, pedig lehet hogy az elavult tranzisztor használhatóbb bizonyos helyzetekben. Erre hoztam példát.
sorszám: 40918 (123612)
(előzmény: Árpád, 2010-08-07 21:23:33)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-08-07 23:20:31
Szerintem az eléggé visszalépés. Egyébként láttam már megszakítós Stihl-t is.
sorszám: 40917 (123608)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-07 20:47:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-08-07 21:23:33
Nem a gyújtásról szól, az biztos. Nem szeretem a kontárokat.Nem az a gond hogy valaki nem tanult meg egy szakmát, hanem az hogy később se néz utánna dolgoknak, de hintik az igét.Nem tudom milyen iskolát végzett a kolléga, de felsőfokú elektronikait valószinüleg nem. Vagy ha mégis, nagyon régen. Ezek a dolgok mint írtam nem jelentenének tragédiát, de később se képezte tovább magát. Gondolj bele, mit tudtál amikor befejezted a sulit. Kötül belül tudom, mert tanítottam szakközépben is, dolgoztam is együtt frissen kibocsájtott műszerészekkel.De volt mérnök kollégám is, aki leragadt a csöveknél, és azokat istenítette.Valahogy ő se ismerte a félvezetőket.

A védelemről. A multkor még te is tudtad hogy a hexfeteket nem lehet kinyírni túfeszültséggel.Tehát a kimenetre nem kell védelem. A trabi gyújtás nem egyszer pont a kimeneti védő diódák zárlata miatt ment tönkre.
A bemetet nem kell különösebben védwni mert legfeljebb negítív fesz árthatna meg neki, azt meg nem találsz a környéken.
10 ampernél valóban ugyan akkora lenne a fesz a feten. De 3 ampernél nem igazán lehet több a gyújtásnál.Az pedig még a legrosszabb IRFP460 altipusnál is csak 0.75 volt.De vannak olyan altipusok is amiknél ez csak 054 volt. Ha nem ilyent kapok akkor két fetet használok. A feteket lehet paralel kötni, akkor pedig még a rosszabnál is 0.38 volt az eredmény. Hidd el hogy nagyon hasznos hogy nem maradék fesz van a feteknél hanem ellenállás. Ezért lehet paralel kötni őket és ezért feleződik meg kettő esetén a fesz.

De én ezzel tényleg befelyeztem a vitát. Mindig megfogadom, de tényleg ideje lenne be is tartanom. Van hasznosabb és kevésbé idegesítő elfoglaltságom is mint itt gyűrődnöm. Aki akar csináljon rosszabb cuccokat, aki akarja használja azokat. Egyébb kéedésekben adjanak tanácsot mások. Nekem egy fillér hasznom nem volt az ideirogatásból, Talán ha három gyújtást csináltam itteni embereknek, azokat is önköltségi áron.
Szóval semmi okom arra hogy ide írjak.
sorszám: 40916 (123603)
(előzmény: Keri, 2010-08-07 13:18:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-08-07 20:55:20
Nem válaszoltál arra, hogy hogy mi a tranzisztor. Gondolom nem is tudod, de okoskodsz.
Olvasni sem tudsz, hiszen írtam hogy csak az egyik áramkör ment tönkre motorban, A másikat a hátizsákban a szerszámok vágták haza. Leégett trabigyújtásból valamivel többet láttam mint fetesből, amiből gyakorlatilag ez volt az első. Tavaly egyet rosszul szereltek vissza . Ennyi hiba volt ha jól emlékszem pár tíz darabból-
De részemről befejezem a vitát, mert nincs értelme. Nem hiszem hogy elég lenne a tudásod az érveim megértéséhez.
sorszám: 40915 (123601)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-08-07 12:40:32)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-07 20:47:52
de így nem szükséges az aksi sem, és nincs megszakító...
sorszám: 40914 (123600)
(előzmény: Keri, 2010-08-07 18:32:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-07 18:32:33
Igen, ETZ gyújtás, ami azonos a Trabantéval.
sorszám: 40913 (123596)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-08-07 13:27:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-07 18:32:01
Kicseréled a hátsó lámpát LED-esre, és máris elég a 6V
sorszám: 40912 (123595)
(előzmény: Jaky16, 2010-08-07 15:25:54)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-08-07 15:25:54
Szerintem a 250es ts-em gyújtás felőli deklijébe, bele fér egy, a megszakító bütyök helyére felhelyezett kínai láncfűérsz gyújtás, a jó öreg 6v-os dimankómat még aksi lemerülése esetén is lazán be tudom indítani, sőt mi több spórólok a gyújtáson 10-15w-ot, ha ehez még felszerelem a fejemben létező ledes helyzetjelző és féklámpát akkor a 6v is simán elviselhető, és nem kell vennem rá etz generátort...
sorszám: 40911 (123593)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-08-07 13:29:05
Köszönöm.
Gyula-bá
sorszám: 40910 (123592)
(előzmény: Keri, 2010-08-07 13:18:06)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-08-07 13:27:31
Az SU111 arra enged következtetni, hogy Trabant gyújtást javítottál (ha tévedek javíts ki) az előző "vita" pedig a Cikkek közt megjelent Jawahoz kifejlesztett rendszerről szólt.
Üdv: Gyul-bá
sorszám: 40909 (123591)
(előzmény: Keri, 2010-08-07 12:58:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-07 13:18:06
Ne csesztessétek egymást, lécci.
Ha utáljátok egymást, beszéljetek meg egy találkozót és verjétek meg egymást, de ez már régen nem a gyújtásról szól.

Hanem arról, hogy "csakazért is nekem van igazam, és a másik hülye"

A gyári gyújtás jó tervezés, és elég jó paraméterei vannak, hülyeség egyértelműen leírni, azonban elöregedett példányok már nem olyan stabilak.

Árpi FET-es gyújtásod, pedig lehet hogy egyszerrű, de hiányzik belőle mindenféle védelem, és ime az eredménye. Ezen felül azért utána nézhetnél, hogy a gate kapacitás miatt mekkora árammal terheli a HALL-t, illetve hogy ugyan ennek köszönhetően mennyi a kapcsolási idő és az ebből adódó melegedés. (ebben viszont a tranzisztor előnyben van)

Ja és azt is számold ki hogy mekkora feszültség esik a FET-en (a BU391-esen 1,6V...kb 10A esetén a FET-en is ennyi a fesz.)
sorszám: 40908 (123590)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-08-07 12:40:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-07 12:59:49
Ez meg a másik. MEgszakítót lehet kerítésdrótból is gyártani :D
sorszám: 40907 (123589)
(előzmény: Atilla, 2010-08-07 09:48:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-07 12:58:29
Én is csak csendben jegyzem meg, hogy a gyári tranzisztorosban egy darlington van. SU111 aminek a modern helyettesítője a BU931-es, és az azért az nem olyan elavul.
Lényegében csak egy invertáló tranzisztor van előtte, meg a munkaponti ellenállás.

A gyári elektronikának leginkább az a baja, hogy az ellenállások és kondik régiek és elöregednek.
sorszám: 40906 (123588)
(előzmény: Árpád, 2010-08-07 06:38:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-07 12:42:35
Most javítottam 3db-ot, amiből az egyiket a kukába dobtam olyan trágya volt. Meg tudtam volna azt is javítani, de olcsóbb volt újat építeni.
sorszám: 40905 (123587)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-08-07 00:05:56)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-08-07 12:40:32
Mielőtt kioktatnál és ismét össze vissza hablatyolnál mindenfélét gondolkozz el azon, hogy mi az oka annak, hogy egy tartalék áramkörrel (aminek megléte valószínűsíti, hogy máskor i előfordult meghibásodás és amire nekem soha nem volt szükségem) a tarsolyodban csak nehezen sikerült haza érned. Ha már itt tartunk az áramkör ismerete nélkül is ki merem jelenteni a fejlesztés hibás, mert az üzembiztonság követelményét nem teljesíti. De ha úgy gondolod az előbbi javaslat helyett nyugodtan hordj össze füt-fát-fűtést csak ne csodálkozz akkor mikor újra megszökik a gyújtás a motorodból.
Üd: Gyula-bá
sorszám: 40904 (123586)
(előzmény: Árpád, 2010-08-07 11:51:05)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-08-07 11:51:05
igaz, senkit nem érdekelnek az elméketi dolgok. De ezek nélkül nehéz megérteni miért elavult és miért kevésbé üzebiztos a tranzisztoros megoldás a feteshez képest.
Szerinetem azért mindenki számára érthetővé lehet tenni hogy az a feszültség ami a tranyón van teljesen vezető állapotában a szikra erősségét csökkenti.Legtöbben tudják hogy a teljesítmény U*I. Tehát azonos áram melett a tranyó a rajta lévő nagyobb feszültség miatt jobban fog fűteni. Ehhez elég az álltalános iskolai fizika. Az is világos mindenki számára hogy ami jobban fűt azt jobban kell hűteni, a hűtés véletlen lecsökkenése miatt előbb tönkre megy. Azt is mindenki sejti, hogy minél több elemből áll egy kapcsolás, annál nagyobb az esélye a meghibásodásnak.
Arra viszont kíváncsi lennék hogy tényleg tudod e hogy hogy működnek a tranzisztorok, illetve a fetek, milyen tipusaik vannak, ezek miben különböznek.Nagyon arra utal a tranzisztorokhoz való vonzalmad hogy nem ismered a feteket, főleg a hexfeteket. De valószínüleg az IGBT-t sem, mert manapság azt használnak gíújtásokhoz ha nem fetet akarnak használni. A 90es évek óta a jobb kapcsoló üzemű tápokba sem tranyós a végfok.
De ha szerinted nem elavult a tranyós gyújtás, mutass egyetlen járművet amiben olyan van és 2000 után került forgalomba.
Utóirat: Írd le egyetlen mondatban hogy mi is a tranzisztor, akkor elhiszem hogy otthon vagy az elektronikában, legalábbis a régiben.
sorszám: 40903 (123585)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-08-07 10:36:27)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-08-07 10:36:27
Látom régi szokásodtól nem bírsz szabadulni, nevezetesen olyan dolgot(kat) próbálsz másoknak tulajdonítani amit sose mondtak (a "sose hibásodik meg" és a tudomásom szerint nem hibásodott meg közt nagy a különbség). Azon vitázni, hogy mi elavult és mi nem nincs értelme mert számomra csak n-ed rangú szempont. Az elméleti okfejtések ohmokról, hőmérsékletről, mágnesekről stb ebben a fórumban szerintem senkit nem érdekelnek. Ami szerintem téma lehet az az, hogy egy megoldás "jó" (vagyis üzembiztosan ellátja a feladatát) vagy sem.
Üdv: Gyula-bá
sorszám: 40902 (123584)
(előzmény: Árpád, 2010-08-07 06:38:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-08-07 09:48:37
Ebből is látszik, hogy a megszakító a király! :-D
sorszám: 40901 (123583)
(előzmény: Árpád, 2010-08-07 06:38:03)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-08-07 06:38:03
Én még halkabban jegyzem meg. Valamekkora meghibásodási aránya minden félvezetőnek van. Azt állítani hogy valamilyen kapcsolás sose hibásodhat meg , eléggé hamis kijelentés.
Tudom, nem hiszed el, de a tranyós cuccok meghibásodási aránya nagyobb a magassabb üzemi hőmérséklet és a trafó visszarúgása miatt. A hexfet végfetek nem érzékenyek a visszarúgásra.
A kis fetek nem fognak újra meghibásodni. Nem is lesznek benne. Találtam olyan hallt ami közvetlenül meg bírja hajtani a végfetet. sőt kiderült az általam eddig használtak is ilyenek voltak. Tranzisztoros esetben ez sem lehetséges. Az erősebb hallok is csak 50 mA bírnak. Ami figyelembevéve az időnként magassabb tápfeszültséget , olyan 270 ohm ellenállást jelent a táp felé. Annyival pdeig nem igen tudsz kinyitni semmilyen végtranyót.
Szóval valóban elavult a tranyós cucc. Nem veheti fel a versenyt az egyelen fetből, egy ellenállásból, egy hallból álló kapcsolással. A tranyót jobban kell hűteni.Védeni kell a trafó visszarúgásától. 6 voltos rendszernél lemerültebb aksinál nem müxik. A fetes 4.5 voltnál már tökéletesen működik. A végfetet rá lehet csavarozni követlenül a generátorra, dinamóra, az elég hűtést ad neki.Persze ez a közvetlenül csak azt jelenti hogy nem kell hűtőborda. A csillám lap kell alá. A hallt és a felhúzó ellenállást kényelmesen lehet a megszakító helyére szerelni. a mágnesgyűrű kérdés is megoldott végre. Bár nem egyszerűen.Végre lehet 8 milis belső átmérőjű neodium mágnest szerezni. De a 5 milis furatút is fel lehet ügyeskedni. Radiálisan mágnesezett gyűrűvel szükségtelenné válik a monostabilok, R-S floppok beépítése a gyújtásba.De félkör alakú lap mágnest is láttam már az Euromagnetnél. Végszükségben azt is lehet használni. De ha valaki nem tud gyűrűt vagy ilyent szerezni, fémfűrész szállal percek alatt tud olyan vaslapot készíteni ami fél fordulatig beér, fél fordulatig nem a hall és egy fölé szerelt fix mágnes közé. Egy neodiummágnes ha van 2 mili széles, centinél távolabbról müködtetheti az átlagos hallt. centis rés ben biztos nem fog sehova ütődni a forgó vaslap.
sorszám: 40900 (123577)
(elözmény: Gyula-bá, 2010-08-07 00:05:56)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu