hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 20:51:50
Nem érdekel, hogy csalnak-e.
Az érdekel, hogy ingyenenergiával, vagy olcsó energiával tudok-e számomra hasznos formájú energiát előállítani.
sorszám: 41049 (124002)
(előzmény: Keri, 2010-08-26 16:44:32)

 
 
omlas
válasz erre | email2010-08-26 19:18:26
Amíg nem akart felpörögni vagy hideg volt addíg fehér füst jött ki, kékes beütéssel. De amikor 4000 fölött pörgött (alapjárat 3000, az alatt fulladt:D) akkor semmi füst nem jött ki. A szivatót félig ráhúzva jött egy kis erő belőle.
Az még fontos, h a Shellnek a extra 95öse lett öntve a dízel kocsiba és ez a "keverék" került a motoromba, 2T olaj hozzáadásával. Elvileg 10-15%a volt gázolaj a benzinnek.
Elég sokat mentem nyélgázzal, néhol szivatóval, h haladjon is a motor, és így sem jött össze az 5Les fogyasztás:)
Volt amikor lehörgött, majd durrant egye szépet és meglódult ETZhez méltóan. Vicces volt. Élvezném, ha elő tudnám idézni többször. Látványos lenne, csak tépné a láncot, gumit, stb...
sorszám: 41048 (124000)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 12:53:56)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2010-08-26 19:08:39
Ajánlom figyelmetekbe!
Az Mzclubhungary 5bátor tagja nekiindult meghódítani a Balkánt!

http://www.youtube.com/watch?v=QolNrX-_yeg&feature=player_embedded
sorszám: 41047 (123999)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 16:44:32
És az hogy te nem érted mit csinálnak ezek a csalók attól én még értem és tudom hogy csalók. Tudom hogy működnek ezek a gépek, és tudom hogy ez nem fog energiát termelni soha.

Te is észrevehetnéd, ha akarnád.

Pl. ha elengedsz egy labdát, az nem fog magasabbra pattanni mint ahogy elengedted. Ha mégis magasabbra pattan, akkor pedig nem kell elhinni hogy egy csoda kvantumkoherens-nano gumilabdáról van szó, hanem gyanakodhatsz hogy csalás áldozata vagy. Pl. a padló oszcillál és az ad plusz energiát pattanáskor, vagy esetleg egy változva gyorsuló liftben történt a kísérlet.

Tényleg ezt meg is csinálom, kíváncsi vagyok hány hiszékeny ember hiszi el ha feltöltöm a youtubra
sorszám: 41046 (123997)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 11:49:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 16:37:11
Nem, napelem a napsugárzás energiáját alakítja át pocsék hatásfokkal elektromossággá.

A szabadenergiás gépek pedig furcsa mód mindig csak videón működnek.

Élőben, ha nincs bedugva a konnektorba akkor valahogy nem akarnak elindulni.
sorszám: 41045 (123996)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 11:41:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 16:32:16
Vannak bizonyos axiómák amik ezek szerint kimaradtak az életedből, de én gyerek koromban tapasztalati úton jöttem rá ezekre, miután nem hittem el a felnőtteknek, hogy perpétum mobile nem létezhet.

Motort pedig építettem és működött.
sorszám: 41044 (123995)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 11:36:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 14:10:26
http://www.youtube.com/watch?v=TnyPqzXQDyc
sorszám: 41043 (123994)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 12:53:56
És nem füstölt?
Én 5 literhez adtam 1dl-t.
sorszám: 41042 (123993)
(előzmény: omlas, 2010-08-26 11:58:25)

 
 
omlas
válasz erre | email2010-08-26 11:58:25
Kb 50L ből 6L volt gázolaj. Lehet, h így is lehet kipufogót tisztítani??:D
sorszám: 41041 (123992)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 11:49:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 11:49:17
Elméletben a motor hőtermelése adott, és ahoz kell a gyertyát választani. Kisebb hőértékű túlmelegszik, nagyobb hőértékű nem éri el az öntisztulási hőmérsékletet.

Mennyi gázolaj volt a benzinben? Nekem füstölt, és lerakódott a forgattyúsházban.

Ha valóban kiégette a kipufogót, akkor valószínűleg átjutva a motorn abban égett el, és kiégette a benne lerakódott kormot, olajsarat is.
sorszám: 41040 (123991)
(előzmény: omlas, 2010-08-26 09:57:33)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 11:45:50
???

"1993 Volvo 940 42.9%"
100 helyett 142,9km-t tett meg azonos mennyiségű üzemanyaggal.
sorszám: 41039 (123990)
(előzmény: Keri, 2010-08-26 09:32:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 11:41:02
Energiamegmaradás törvénye?
A napelem áramot termel. Látszólag a semmiből.
Az olcsóenergia-gépek nem a semmiből állítanak elő energiát, hanem egy létező, de eddig nem használt energiaforrást csapolnak meg.
Mit mondtak volna a középkorban a mai technikai eszközökről? Boszorkányság!

A napelemek egy jó megoldás. Nekem is van több is.
Kérdés: miért olyan magas az ára, hogy csak 20 év alatt térüljön meg a befektetés? És az akkuk?
sorszám: 41038 (123989)
(előzmény: Keri, 2010-08-26 09:27:03)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 11:36:53
Én is próbáltam motort építeni gyerekként.
Nem sikerült.
Tehát másnak sem sikerülhet.
Akkor sem, ha nem egészen úgy próbálja, mint én?
sorszám: 41037 (123988)
(előzmény: Keri, 2010-08-26 09:08:20)

 
 
omlas
válasz erre | email2010-08-26 09:57:33
Üdv!

Valaki elmagyarázná nekem, hogy a gyertya hőértéke hogyan változtatja a motor üzemmeleg állapotát?

És mitől lehet az, hogy a kelleténél több gázolajat tartalmazó benzinnel hajtva (ingyen volt és mindenki azt hitte, h kevesebb van benne) kiégett a kipufogó, jobban, mint egy hosszú forró napon történő 260kmes úton? A hangtompítónak eddig tompa hangja volt kocogtatásnál, most fémes a hangja.
sorszám: 41036 (123987)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 09:40:16
A vízbontót használja itt is az egyik srác, 150-es ETZ-ben, de nem üzemanyag helyett, csak nagyon kis mennyiségű hidrogént kever a beszívott levegőhöz, a hidrogén emeli az égés csúcshőmérsékletét, ezzel hatékonyabban ég el a benzin, a rossz hatásfokú motorokban. Csökkenti a káros anyag kibocsájtást, meg némileg jobban megy a motor.
Kipróbálták modern motorokban is. Azokban eleve jó az égés, ezért ott nem is okozott számottevő javulást, ellenben sok a macera vele, ezért nem terjedt el.

A plasmotron, is létező cucc, szemét égetőben használják. Minden szerves anyagot lebont elemi összetevőkre, de elég sok energiát fogyaszt. Ezért a keletkezett anyagok elégetésével pont annyi energiát tudnak termelni ami fenntartja a plazmaégőt és ellátja a szemét égetőt villannyal. Tehát lényegében üzemanyagot égetünk kis hatékonysággal. Ennek inkább a veszélyes hulladékok olcsó kezelésében van szerepe mint az energia termelésben.
sorszám: 41035 (123986)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 09:32:56
Ja bocs, ez nem teljesen kamu, működik, sőt használják is, csak a %-ok nem pont így alakulnak. Egy apró csúsztatás :)
sorszám: 41034 (123985)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 08:39:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 09:27:58
Toyota Prius ~30% ;-)
A többi csak kamu.
sorszám: 41033 (123984)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 08:39:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 09:27:03
A trafó méretező programja viszont jó, de az energia megmaradás törvényét nem azért nem lehet megsérteni mert a szemét olajvállalatoknak ez az érdekük, hanem azért mert annyira alap törvény, hogy aki ezt figyelmen kívül hagyja, bármilyen komplikált szerkezetet is állít mögé, garantáltan tévedett valahol, és ez túlzott átgondolást sem igényel, elég ha azt tudom hogy az energia nem keletkezik a semmiből, még kvantum szinten sem (pedig a kvantum folyamatokkal még nem vagyunk tisztában de ezt már most ki lehet jelenteni teljes bizonyossággal). Ezek a berendezések ráadásul pedig több száz éve jól ismert alapvető kémiai, mechanikai és elektromos folyamatokra épülnek, aminek a törvényszerűségeit egy 10 éves gyerek is fel tudja fogni.

Ezért érthetetlen számomra hogy lehetséges hogy felnőtt emberek a logikát félredobva annyira hinni akarnak összeesküvés elméleteknek hogy bevesznek ilyesmiket.

Amikor felfedezték a galván elemet arra is azt hitték hogy örök energia, hisz csak két fém és jön a villany. Aztán rájöttek hogy a fémek korrodálódnak tehát tönkremennek egy idő után és nem tart örökké ez az energia. Aztán rájöttek, hogy azért nem mert a fémek korróziója adja azt az energiát máris kiderült, hogy ez az eszköz is ismeri az energiamegmaradás törvényét.

Másik nagy áttörés az urán felfedezése volt. Erre is azt hitték hogy örökké tart, hiszen kémiai folyamatok nélkül is rengeteg energiát adott le, látszólag változás nélkül, aztán rájöttek hogy bár hatalmas energiák leadására képes, az atomenergia sem hazudtolja meg az energia megmaradást.

Lehet hogy egyszer ki tudjuk aknázni a kvantumfluktuáció energiáját, ami mellesleg szintén nem a semmiből terem, tehát már most tudjuk hogy nem sérti az energiamegmaradás törvényét, de az oldalon található eszközök garantáltan nem képesek erre.

Sajnos a legjobb ingyen energia ami jelenleg biztosan működik és nagy mennyiségben hozzáférhető az a napenergia. Minden más, még a kőolaj is ebből keletkezett.
sorszám: 41032 (123983)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 08:42:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 09:08:20
10éves koromban már kipróbáltam ezek nagyrészét :)) innen tudom hogy baromság.
sorszám: 41031 (123981)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-26 08:42:22)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 08:42:22
Aki különválogatja az ocsút a búzától, annak hasznos az az oldal. A hülyeséget figyelmen kívül kell hagyni.

Ez a lényege. Ne hidd el, amit mondanak, vagy olvasol. Próbáld ki. Utána alkoss véleményt. Nem kaparja ki más helyettünk a gesztenyét.
sorszám: 41030 (123980)
(előzmény: Keri, 2010-08-26 08:18:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-26 08:39:17
A bal oldali bontóval indul a motor, majd a körfolyamat beindulása után leköti.

Én azt hiszem, hogy a benzinen egyes emberek nagyon sok pénzt keresnek, és nincs érdekükben elveszíteni ezt a bevételi forrást, aranytojást tojó tyúkot.
A fejlődést nem az "Ez így nem működhet" beállítottságú emberek viszik előrébb.

http://www.fuelsaver-mpg.com/doc/other/jacob_wall.pdf

Vehicle % Increase Fuel Economy
1993 Volvo 940 42.9%
1996 Mercedes 280 36.4%
1992 Fiat Kartal 26.3%
1992 Fiat Dogan 33.3%

Azóta sem hallottunk erről az eszközről.
sorszám: 41029 (123979)
(előzmény: Keri, 2010-08-26 08:04:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 08:18:57
Ajánlom figyelmedbe a
http://fenykapu.free-energy.hu/
oldalt, mint orbitális kamu gyűjteményt.

Az ember egyébként villamosmérnök vagy mi....na mos tmár azért remélem kezditek érteni miért nem hat meg egy vitában érvként az hogy azért van igaza mert ő jól hangzó iskolái vannak, nekem meg nincs :)
sorszám: 41028 (123977)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-25 21:08:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-26 08:04:10
Nem értem ezzel mire célzol :)
DE
adott egy vízbontó, ami ráadásul éppen nem is működik a videón, hiszen látványosan pezsegnie kellene akkora mennyiségű hidrogénhez, amivel meghajthatsz egy aggregátort, de tételezzük fel, hogy elhiszem hogy éppen hidrogént termelnek, amivel meghajt egy aggregátort, amivel villanyt termel és amivel vizet bont, és ezzel hajtja az aggregátort, ami villanyt termel és vizetbont.......

Ez úgy hangzik mintha a 20%nál gyengébb hatásfokú aggregátor hatásfokát egy 900%-os hatásfokú hidrogénfejlesztővel sikerülne kompenzálni...de szerintem valószínűbb hogy a sok vezeték valamelyikéről kapja a villanyt az izzó, és az aggregátor benzinnel megy.
sorszám: 41027 (123976)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-25 21:08:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-25 21:08:59
Nekem is azt mondták, hogy benzinnel lehet járművet hajtani. Ráöntöttem a kerékpáromra, de nem indult. Csak büdös lett, és mikor rágyújtottam a Fecskére, leégett az ülés. Nem jó a benzin semmire... :-)
sorszám: 41026 (123974)
(előzmény: Keri, 2010-08-25 18:58:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-25 18:58:15
Kár hogy kamu.

sorszám: 41025 (123973)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-25 18:41:28)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-25 18:41:28
Itt van jobb:

http://www.youtube.com/watch?v=fSe943wkUfg
Ki építi meg?
sorszám: 41024 (123972)
(előzmény: Keri, 2010-08-25 14:14:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-25 14:14:50
mennyit fogyaszt? :)))

Azért az a vákumcsövet nem hűtővíz csőből kellet volna csinálni :)
Sima szívó motor is behorpasztja.
Meg eleve 2T-re felesleges turbót tenni.
sorszám: 41023 (123968)
(előzmény: szsrobert, 2010-08-25 13:20:08)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-25 13:20:08
Trabi+turbó:
http://www.youtube.com/watch?v=1h7J34exO-M&feature=related
sorszám: 41022 (123967)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-08-25 06:41:07
Köszi a gyors választ, úgy fogom csinálni, ahogy írtad.
sorszám: 41021 (123966)
(előzmény: Keri, 2010-08-24 23:16:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-24 23:16:15
Ja és mekkora az új főfékhenger átmérője?
Mert ha kisebb mint az eredeti akkor jóval puhábbnak fogod érezni a fékkart.
sorszám: 41020 (123963)
(előzmény: zsolt-etz, 2010-08-24 18:28:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-24 23:15:24
A dugattyún ne legyen sérülés. Sima selyemfényű polír felületnek kell lennie. Fogóval vagy bármi más fémmel megfogni, feszegetni TILOS. Olajnyomással, vagy sűrített levegővel kell kinyomatni a helyéről.

Sajnos a karmantyúk amit lehet kapni nem állnak a helyzet magaslatán, ezért legalább 2 garnitúrát vegyél.
A henger mérsékelt kopása nem okoz gondot.
Tiszta legyen összerakás előtt. Steril körülményeket kell teremteni. Tiszta rongyon tiszta kézzel rakjad össze a tiszta alkatrészeket.

Karmantyút áztasd be tiszta fékolajba mielőtt berakod, a dugattyú oldalát kend meg hőálló zsírral, amire rá van írva hogy fékekhez használható.
Nem kell sajnálni az anyagot, a karmantyú úgy is lehúzza.

A dugattyút óvatosan mozgatva, nehogy befeszüljön két ujjal be lehet tolni, picit lehet erőltetni, de csak ujjal, és akkor jó ha hirtelen megindul és becuppan a helyére. Ha erőlteted, begyűrődik a gumi karmantyú és akkor kezdheted elölről, ezért vegyél többet.
Ha becuppant a felesleges zsírt ne töröld le, védi a portól a dugattyút és közben keni is. Porvédőt mindenképpen jót tegyél rá, én újat szoktam, nem drága.

Ha összeraktad, feltöltöd olajjal és megnyomod óvatosan a féket. Légtelenítést gondolom tudod, de azért elmondom hogy lehet hatékonyan.
Csövet ráteszed, meglazítod, majd kicsit visszahúzod. Megnyomod a féket, és addig lazítod a légtelenítőt, amíg érzed hogy el nem kezd ereszteni, ekkor nyugodtan nyomkodd a féket, csak kifelé fog folyni az olaj, nem kell a lehúzással vacakolni, csak az utántöltéssel. Gyorsabban átöblíti a rendszert, és a legapróbb buborék is kijön.

Ha megvagy akkor nézd meg a betétek mozgását. Nyomd vissza kicsit hogy lássad hogy mozog. Picit megnyomod a féket, egyszerre kell mozogna szimmetrikusan a két dugattyúnak, és amikor elengeded mindkettőnek egyszerre kell vissza is jönnie.
Ha ezt nem csinálja garantáltan rossz a fék, mert szorul a dugattyú.

Ja igen, mielőtt összerakod, még gumi karmantyú nélkül ellenőrizd hogy ne szoruljon a dugattyú, nagyon könnyen kell csúszkálnia a hengerben. Sajnos ilyennel is találkoztam, hogy más átmérője volt az egyik dugattyúnak és túl szoros volt az illesztése.

Namost a fékbetét. Puha fékbetétet érdemes használni, ha jó fékhatást akarsz. A piros az jó tartós de gyengébben fog, és hajlamos megsülni.
A szürke puha az szinte bicskával faragható, na az a tuti. 500 forintért vettem legutóbb, azóta már drágult, de az harap, és jól bírja a túlmelegedést.

Ha a tárcsa barázdás vagy hullámos az is jelentősen rontja a fék hatékonyságát. Többnyire cserélni szokták, mert mire ilyen állapotba kerül, alatta van az előírt vastagságnak.

Ha minden rendben akkor nézd meg hogy egyenletesen fekszik a fel a betét a tárcsára, az sem jó. Én 200-400-as csiszolópapírt szoktam a tárcsara tenni, picit rányomom a féket, és meghúzom kétszer. Azonnal látszik ha nem a teljes felület csiszolódik, és a berakáskor rákerült szennyeződést is leszedi.

Szennyeződés. A tárcsának és betétnek zsír és olaj mentesnek kell lenni. Miután összeraktad féktisztító spray-val érdemes lemosni a tárcsát.

Ha még mindig nem harap a fék akkor nincs több ötletem.

Az hogy rugalmas a fékkar, annak az is lehet oka, hogy a fékcső öreg, vagy gagyi és tágul a nyomás hatására. Ez pont olyan jelenség mint amikor levegős a rendszer. Ha megfogod a csövet és ráhúzol keményen a fékre érezheted is ahogy dagad. Minimális mértékben ez normális, de extrém esetben akár fel is kell pumpálni a fékrendszert használat előtt. Nem tragédia ez sem, én versenyeztem is ilyennel, fékezni jól lehet így is, csak fárasztó, és zavaró.

Tuti megoldás a fém fékcső, csak az drága. Utcára ráadásul felesleges beruházás.

Versenyen azért szeretjük, mert a kisebb rugalmasság miatt lehet kisebb átmérőjű főfékhengert felrakni, ami jobb adagolhatóságot eredményez, de ha jó a gumi fékcső akkor az eredeti és jól működő főfékhengerrel kiváló az MZ féke.
sorszám: 41019 (123962)
(előzmény: zsolt-etz, 2010-08-24 18:28:48)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-08-24 18:28:48
A főfékhengert most cseréltem ki egy új, jobb minőségűre. De mégsem tudok jó fékhatást elérni, olyan mintha állandóan levegős lenne.
Tudsz valami jó tanácsod adni, hogy rakjam össze a féknyerget. Esetleg mit cseréljek ki benne.
sorszám: 41018 (123952)
(előzmény: Keri, 2010-08-24 07:22:35)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-08-24 17:48:29
Kösz megtaláltam a belinkelt anyagon.
odáig még nem jutottam el h szétjöjjön mer a kuplung kiskerék nagyon rá van gyógyulva a kúpra :S
2 főtengelyem van, ami most benne volt az felül bronzperselyes(!), a másik (tűgörgős)lesz beletéve. De most még kuplungkosarat is keresek mert tegnap leszedés közben 2 fog letört.
sorszám: 41017 (123950)
(előzmény: Péter mz, 2010-08-23 20:12:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-24 07:35:31
A városi fogyasztás azért más eset, azt nehéz összehasonlítani, mert nagyban függ az útvonaltól, mennyi gyorsítás, lassítás van benne, stb.
Ezért szokta mindenki az országúti fogyasztást mondani, mert egyenletes tempónál kevésbé függ a vezetéstechnikától a fogyasztás, másrészt pedig sokkal jobban hangzik egy alacsonyabb számérték :)

Ha jó fogyasztást akarsz elérni akkor ne a fordulatot tartsad alacsonyan, mert esetleg még növekedhet is a fogyasztás, ha ott erőlteted.
Csak a csutkagázt felejtsed el.

Ha pl 50-el akarsz menni, akkor ne teljes gázzal, de lehetőleg gyorsan, akár pörgetve is gyorsíts fel odáig, abban a tartományban ahol jól húz a motor, majd amikor elérted válts fel a legnagyobb fokozatba, akár fokozatokat is kihagyva és KIS gázzal, egyenletes tempóban haladj.

Igyekezz úgy vezetni hogy keveset kelljen fékezni, vagyis lámpa előtt hagyd kigurulni, legyél előre látó.

Ezzel a vezetéstechnikával lehet spórolni kicsit, és a menetidőd sem növekszik.
sorszám: 41016 (123932)
(előzmény: LG TS, 2010-08-23 19:25:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-24 07:22:35
A gyári az jó, csak nem kapsz olyat.
A Tajvani kapható, de az gagyi.
Brembó is jó de olyat sem kapsz.
E-bay, motorosbörze lehet beszerzési forrás, de sajnos a BMW-n lévő Brembó féknyerek nem jó az ETZ-re, mert bár megtévesztésig ugyan olyan, de a felfogatása nem ugyan oda esik.

Mi baja van a féknyergednek.
Inkább a főfékhengerrel szokott gond lenni, a féknyerget csak rendesen kell összerakni.
sorszám: 41015 (123931)
(előzmény: zsolt-etz, 2010-08-23 18:45:57)

 
 
TS_Juta
válasz erre | email2010-08-23 23:56:39
Keresek 125-ös ETZ-hez első felnit, féknyerget, kuplungkonzolt, valamint 2db kocka féle indexet, valamint kuplungalkatrészeket.valaki?
sorszám: 41014 (123930)

 
 
Kuci
válasz erre | email2010-08-23 21:51:19
Nem, eredeti mechanikus.
sorszám: 41013 (123928)
(előzmény: LG TS, 2010-08-23 19:22:12)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-08-23 20:12:31
helló.
Azt nemtudod,hogy a szimering hol van a főtengelyen?Mert van olyan ts aminek a bal oldali szimeringje a főtengely sonka mellett van igy a bal csapágyakat,mivel 2 db bal csapágy van a váltóolaj keni.A jobb oldalon ha jól tudom meg 2 szimeriong van egy szntén a sonka mellet egy meg a dinamó mögött és a 2 szimering közt van a csapágy és a váltóolaj keni azt is.

És van a másik ts változat amikor a szimeringek kijebb vannak a sonkától,igy a csapágyakat a keverékolaj keni.
Csak azért irtam ezt le hátha a két ts főt.csapágyak közt van eltérés,de lehet hogy nins nemtudom.
Mindenesetre nekem olyan ts em van amiben a csapágyakat a keverékolaj keni.ezek a csapágyméretek pedig :
Bal oldalra kell 2 db 6204 es c3 as,
jobb oldalra 6304 es c3-as 1db.
szimeringet cserélsz?mert ajánlott ha csapágyat is cserélsz.
Én Fagot tettem bele.
sorszám: 41012 (123926)
(elözmény: Keri, 2010-08-19 19:59:08)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-08-23 19:25:34
Na nekem meg 6,3at evett a 251-es szinte kizárólag csak városban használva, napi 2x2km nyelezve(munkába és onnan haza) heti 1x 25km országút. Kb. ennyire is számítottam a sok tempós rövid út miatt. Most megpróbálom ezzel a tank benzinnel kicsit kímélősebbre venni, elváltogatni 4000körül/alatt, majd beszámolok mennyit csökkent.
sorszám: 41011 (123925)
(előzmény: Keri, 2010-08-23 10:53:20)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-08-23 19:22:12
Elektronikus a gyújtása?
sorszám: 41010 (123924)
(előzmény: Kuci, 2010-08-23 12:31:02)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-08-23 18:45:57
Helló!!
Egy 250-es ETZ-m van, és le akarom cserélni a féknyerget, mert rossz. Sokan azt ajánlották, hogy ne gyárit vegyek hozzá, mert az nem a legjobb. Tudnátok segíteni, hogy milyet vegyek, ami jó rá, vagy hol nézhetném meg!
sorszám: 41009 (123923)

 
 
Kuci
válasz erre | email2010-08-23 12:31:02
http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=182841
sorszám: 41008 (123913)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-23 10:55:55
"Érdekesség képpen elmondom, hogy a TS-emen az alapjárati levegő fél fordulata literekben mérhető fogyasztás változást okoz."
ETZ-n is. Kitekerve volt 2,7 liter 70-nél, de detonált.
sorszám: 41007 (123910)
(előzmény: Keri, 2010-08-23 08:02:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-23 10:53:20
Nem tudom mennyit kéne fogyasztani egy 300-asnak.
250-esnél üzemszerű a 4,5-5,5liter közötti fogyasztás a 300-as pedig többet fogyaszt.

Én inkább arra gondoltam hogy szeretnél fogyasztást csökkenteni, erre adtam tippeket.
sorszám: 41006 (123909)
(előzmény: tams9, 2010-08-23 09:02:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-23 10:51:51
Persze hogy lehet. Ha túlmelegszik, vagy túl hideg az is látszik rajta. Ha jó a gyertyakép akkor nyilván az égés is jó lesz.

De nem tudom milyen az a 12YC, de az y-os az másként van számozva mint a sima C.
MZ-be N14C vagy N15C való.
sorszám: 41005 (123908)
(előzmény: tams9, 2010-08-23 09:02:53)

 
 
tams9
válasz erre | email2010-08-23 09:02:53
szóval te is úgy érzed, hogy ez nem üzemszerű?
Utassal 5,5 ,análjül mondjuk 5 literrel lennék elégedett!
És akkor még nem álmodtam arról, hogy a gyáriag még kevesebb mint 4 iter is beleférne.
Az alapjárati csavart fogom állítgatni, mert az alapjárat az tényleg nem az igazai, mivel a tűt ide oda rakosgattam és azt meg nem állítottam után.
A brisk N12YC képét lehet mérvadónak venni? mert mostanában mindíg 15 ösöket hallom, hogy azt rakják MZ-be
sorszám: 41004 (123905)
(előzmény: Keri, 2010-08-23 07:50:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-23 08:02:15
Érdekesség képpen elmondom, hogy a TS-emen az alapjárati levegő fél fordulata literekben mérhető fogyasztás változást okoz.

Sajnos el szokott rázódni (van benne rugó), ezt onnan veszem észre, hogy az utcánkba befordulva elzárom a benzincsapot.
Ha jól be van állítva akkor kényelmesen be tudok állni és még kicsit jár a motor mielőtt leáll, de amikor elállítódik, akkor van hogy már csak lendületből gurulok be.
sorszám: 41003 (123903)
(előzmény: tams9, 2010-08-22 23:19:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-23 07:50:26
Meglepő lehet, de ha túl kevésre veszed a benzint, attól nem biztos hogy keveset fogyaszt, mivel tökéletlen lessz az égés, romlik a hatásfok.

A túlzott melegedés is erre utal, bár én személy szerint nem hiszek abban hogy valaki kézrátétellel tudja hogy egy blokk túlmelegedett, mivel a 2T léghűtésesek üzemszerűen elég széles hőmérséklet tartományban üzemelhetnek.

Na mindegy. Nem is ez a lényeg. Optimális esetben a lambda értéket 1-re kell állítani. Ez azt jelenti hogy itt optimális az üzemanyag-levegő keverék aránya. Természetesen az MZ karburátoránál csak közelíteni lehet ezt, mert gyorsításkor a konstrukció miattel szegényedik, ezért kicsit dúsabbra kell állítani, hogy gyorsításkor is legyen elég üzemanyag.

Amikor elveszel üzemanyagot akkor ezzel a plusszal lehet játszani.
Vagyis úgy kell beállítani, hogy egyenletes fordulaton minden terhelés tartományban sima járása legyen a motornak, de amikor hirtelen odahúzod neki akkor kicsit megtorpan, és inkább óvatos gázhúzással lehet csak gyorsítani. Ilyenkor fog a motor leg kevesebbet fogyasztani.

Ugyan akkor az alapjáratot is érdemes optimálisra belőni, mert az is rontja a fogyasztási adatokat.

Érdemes tudni, hogy az alapjárat egészen más üzemállapot, elvileg be lehet úgy állítani hogy ott optimális legyen a keverék, és csak akkor dúsítsa túl a gyorsításhoz, ha kicsit odahúzod a gázt. Ezért lenne felelős többek között a súbertű, ami sajnos utángyártott tű esetében elég ritkán megfelelő, és egy 300ra fúrt MZ esetén a gyári sem biztos hogy jó.

Egyedileg kell tűt gyártanod hozzá ha tényleg jót akarsz, ez viszont nagy hozzáértéssel is sok macera.
sorszám: 41002 (123902)
(előzmény: tams9, 2010-08-22 23:19:20)

 
 
tams9
válasz erre | email2010-08-22 23:19:20
hello!
ma igencsak elszámoltam magam. A 100 km-re voltam túrázni és a házunktól 4 kilométerre megállt a motor alattam.

Szerintetek 6,1 L/100km sok egy 300-astól utassal(85+55kg), kis csomaggal, sík terepen, nem erőszakolva menve?

korábban próbáltam kevesebbre venni a benzint, de akkor meg melegnek éreztem.
sorszám: 41001 (123899)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-08-22 21:39:37
Tetszik. Vennék még 2 akkupakkot, és folyamatosan lehetne motorozni.
sorszám: 41000 (123895)
(elözmény: Keri, 2010-08-22 08:12:59)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu