hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2016-02-16 16:40:18
Ez IGBT gyakorlatilag olyan mintha Árpád és Gyulabá puszipajtások lennének :D

A bemenetén FET van azaz feszültséggel lehet vezérelni, de a kimenete tranzisztor, így ott már a tranzisztor kedvező tulajdonságai érvényesülnek.

Természetesen ez is kapcsoló üzemre van, de meg lehet spórolni vele a tranzisztor meghajtó fokozatot. Gyújtás építésre ideális lenne, de mint tudjuk sima FET-el is jól működik.


sorszám: 48230 (145144)
(előzmény: Rudolph B, 2016-02-15 18:48:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-16 16:33:13
https://en.wikipedia.org/wiki/Active_rectification
sorszám: 48229 (145143)
(előzmény: Atilla, 2016-02-15 23:02:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-16 16:31:16
Nem annyira vicc ez.
Létező, bevált dologról beszél.
A szuper jó hatásfokú tápegységekben, inverterekben használna ilyet. Ezek nélkül nem lehetne a hatásfokot 90% fölé tornászni.

A felhasználónak meg tök mindegy mi van benne, ha jobban működik, akkor lesz rá érdeklődés...persze már amekkora ez a piac, és ahogy Árpádot ismerem minden egyes darab alkatrészeit egyenként rendeli meg futárral, szóval így nem sokat fog szakítani.
sorszám: 48228 (145142)
(előzmény: Atilla, 2016-02-15 23:02:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-16 16:26:26
Ne ugyan olyat, hanem jobbat csinálj akkor már :)
De ja. Lehetne csinálni vezérelt FET_es egyenirányítót, de igazából ha rendbe rakja az ember a villanyt, meg spórol pár wattot, akkor a dióda is megteszi.
sorszám: 48227 (145141)
(előzmény: Árpád, 2016-02-15 18:37:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-16 16:24:40
Inkább az a gond, hogy a gerjesztő áramot korlátozza kicsit és ez az aláméretezett rendszer miatt érződik.
De a feszültséget ez pontosabban tartja, és gondozás mentesebb.

Ha neked nem, akkor az selejt.

Sajnos 6V-osból nincs márkás, pedig nem egy nagy műszaki kihívás.
sorszám: 48226 (145140)
(előzmény: Atilla, 2016-02-15 16:29:45)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-16 15:45:05
Remélem látunk még túrán.
Majd mutatkozz be! :-)
sorszám: 48225 (145139)
(előzmény: Árpád, 2016-02-16 12:58:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-16 12:58:43
A jawa megvan, kérdés milyen állapotban. A túlsok állás tönkretette legalábbis a hátsó kereket. De lehet hogy az első se jó már. Bár lehet hogy az utolsó szelep kiszakadás utáni laposkeréken gurulás viselte meg. A tank is kilyukad hatott már. Szóval elég siralmas a helyzet. De a legnagyobb baj az hogy még mindig tartozók az önkormányzatnak .
De meglátjuk mit hoz a jövő . A nővérem régebben megígérte hog y kifizeti a dögkormányzatot. Még nem vonta vissza,😀
A többi pénz pedig össze jön hamar ha végre nem utasítják vissza valamelyik pályázatomat.
Most is elbírálás alatt van egy.
Különösen tetszene ez a suli. A bejáratnál belül hatalmas Magyarok Szövetsége faliússág,
Ráadásul nem tudnak szerezni informatika tanárt, ezért fix helyetesítésként azt is taníthatnék. Hiába nincs arról papírom, csak a technikáról. Sajnos sok a jelentkező, de majd meglátjuk.
Bocsi az offért, de ha már rákérdeztek mikor motorosok újra...
sorszám: 48224 (145138)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-16 11:52:30)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-16 11:52:30
Esetleg a nagy piros Jáwát mikor láthatjuk..? Ha meg van még...:)
Teknőc
sorszám: 48223 (145137)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-16 11:51:08)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-16 11:51:08
S milyen géped van..?
Rég hallottam felőled, jó volnaegyütt gurulni.
Teknőc
sorszám: 48222 (145136)
(előzmény: Árpád, 2016-02-16 06:27:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-16 06:27:12
Ujra itt vagyok... Ha élőben talalkoznék olyannal aki ismer, lehet hogy nem is venné észre hogy újra felbukkantam. Nehéz felismerni. Rövid a hajam, csak egy pici, nyírt szakállam van. És van fogam. Igaz most éppen az asztalon.😄
sorszám: 48221 (145135)
(előzmény: Rudolph B, 2016-02-15 18:48:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-16 06:10:20
A kérdést mindig fel lehet tenni, legfeljebb válasz nem jön rá.😀
Például: ha a teflonra semmi nem ragad rá, hogy ragasszák rá az edényre. Vagy hogy a járhatatlan utakat takarító hókotró vezetője hogy megy reggel munkába,😀

Az IGBT érdekes jószág. Annak idején nézegettem mit tud, de nekem nem jött be. Azóta csak javítások kor találkoztam vele néhányszor.
sorszám: 48220 (145134)
(előzmény: Rudolph B, 2016-02-15 18:48:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-16 05:55:06
Az igazi vicc az hogy lassan lesznek itt olyanok akik azt hiszik hogy még a teámat is fettel kavargatom.😀 Vagy ami meg valószínűbb hogy egy csak feteket gyártó cég ügynöke vagyok.😀
Komolyra fordítva a szót. Kapcsoló üzemben még a tranzisztor sem melegszik olyan nagyon. Amikor kapcsol akkor nagy az áram, de kicsi a rajta eső feszültség. Amikor nem kapcsol, akkor pedig áram nincs a teljesítményhez. P=UXI.
A viszáram kacsoló amire figyelni kell. Az szerncsétlen esetben akár 9 wattot is el tud disszipálni számításaim szerint. Ha szilícium . Én schottkyt, vagy germániumot használnék. Vagy ami még jobb, oda is fetet.😄
Szóval nem igazán lenne a paraméterekben különbség a mechanikushoz képest. Csak nem kopna, fáradna el.
A feltételes mód azért van mert nincs nagyon energiám fejlesztgetni mostanság.
sorszám: 48219 (145133)
(előzmény: Atilla, 2016-02-15 23:02:02)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-15 23:02:02
Láttam már olyat!
De ezt a viccedet csak az elektronikához értő emberek értékelnék.
És ha a humoros, elektronikához értő és MZ tulajdonosokat nézzük, hát nem lenne nagy piaca. :-)

És persze nem a szaggatás a lényeg, a FET is fűt rendesen, tehát kis fordulaton ugyanúgy kevés lenne a gerjesztés.
sorszám: 48218 (145132)
(előzmény: Árpád, 2016-02-15 18:37:24)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2016-02-15 18:48:30
Ha van kedved, csinálj, kíváncsian várjuk!
Örülök, hogy itt vagy újra kis szünet után.
Van egy kérdésem is, feltehetem?
Nem FET, hanem IGBT...érdekes téma, de nekem kissé távoli, szakember kell hozzá.

üdv.: R
sorszám: 48217 (145131)
(előzmény: Árpád, 2016-02-15 18:37:24)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-15 18:37:24
Csináljak feszszabból is fetest? 😀
Az tudná amit a mechanikus. Ugyan úgy kapcsolgatna. 😀
sorszám: 48216 (145130)
(előzmény: Atilla, 2016-02-15 16:29:45)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-15 16:29:45
Sokan gondolják, hogy az elektronikus feszültségszabályzó a jobb, pedig ebből a szempontból ez nem igaz. Dinamónál határozottan rosszabb a töltés, de a generátor sem tud 14,4-et csak a mechanikussal. De ott ez nem annyira gond, mint az amúgy sem acélos teljesítményű dinamónál.
Viszont sokkal kevésbé nyűgös, mint a mechanikus, tehát nem hülyeség kicserélni. Pláne egy márkásabb darab, az akár örök életű is lehet.
sorszám: 48215 (145129)
(előzmény: Keri, 2016-02-13 07:11:58)

 
 
csaprago
válasz erre | email2016-02-13 16:19:39
Nagyon halványan làtszódik, szinte csak sötétben. A töltés gondolom jó, mert aksi nélkül és jobbra fordított gyújtáskapcsolóval is jàr a motor. Köszönöm a választ!
sorszám: 48214 (145128)
(előzmény: Keri, 2016-02-13 07:11:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-13 07:11:58
Minimális mértékben normális, mivel itt nincs visszáram kapcsoló, hanem csak egy dióda amin 0,6V körüli feszültség esik.
Sajnos ugyan ennek köszönhető negatív jelenség, hogy magasabb fordulatnál jön meg a töltés elektronikus szabályzóval, de ha amúgy rendben van a dinamó és a töltés, akkor ez az üzemet nem zavarja.
sorszám: 48213 (145127)
(előzmény: csaprago, 2016-02-12 19:23:05)

 
 
csaprago
válasz erre | email2016-02-12 19:23:05
Sziasztok! Ma beszereltem a kis tsbe egy elektronikus feszszabot. Lekötöttem az ellenállás tekercset,ahgy itt régebben olvastam. De ha nagyobb fordulaton húzom a gàzt akkor paràzslik a töltésvisszajelzőm. Ez vajon normális? Töltésem van,ha az akksit lehúzom akkor is jár a motor, töltése 6,2 és 6.8 volt között van. Köszönom a válaszokat!
sorszám: 48212 (145126)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-12 13:54:14
Ha nehezen is, rájöttem. Viszont sok állításoddal egyetértettem, azért kellett volna az idézőjel csak.
Sajna, tényleg, ma már nem jó igáslónak, az utángyártás minősége tesz erről...:(
De akkor is csodás kis gép, s volna is ha lenne jó alkatrészminőség. De ráhagyom én is az mz-ézést. Ez van.
Teknőc
sorszám: 48211 (145125)
(előzmény: Keri, 2016-02-12 07:42:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-12 07:42:23
Tényleg. Idézőjelre haragszik, nem rád.
sorszám: 48210 (145124)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-11 19:41:24)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-11 19:41:24
illetve csak a panasznál megy.
Idézőjelre haragszik..?
Nem tudom..
sorszám: 48209 (145123)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-11 19:40:38)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-11 19:40:38
megint nem megy..:(
sorszám: 48208 (145122)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-11 19:03:24)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-11 19:03:24
nem értem nem enged semmit se írni..
Sajna, már nem első eset..
Nem lehetne ezen javítani..?
Teknőc
sorszám: 48207 (145121)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-10 03:38:52)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-10 03:38:52
Pedig, nem annak tűnt eddig...
DDDD
Teknőc
sorszám: 48206 (145119)
(előzmény: VGGábor, 2016-02-09 20:41:28)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-02-09 20:41:28
Jelenlegi megtakarítási helyzetemben... bicikli :D
sorszám: 48205 (145116)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-09 20:31:35)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-09 20:31:35
B terv..?
Deauville vagy CTX? :)
Bár (ilyen)részletek inkább privátba...;)
Teknőc
sorszám: 48204 (145115)
(előzmény: VGGábor, 2016-02-09 20:23:38)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-02-09 20:23:38
Kösz, ha nem boldogulok akkor az a B terv, van is itthon, egy működőképes csak összejön.
sorszám: 48203 (145114)
(előzmény: Keri, 2016-02-09 07:17:42)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-02-09 20:13:24
Kár... Igazából most én ráérek azért ha sikerül megcsinálnom akkor hátha kibírja az elkövetkező jópár évet... alkatrészem van még 3 blokkhoz való :D
De egyébként a 250/1esem lehet elmeszelik az okmányirodán, szóval én is nézelődök újabb motorok után is jelenleg.
sorszám: 48202 (145113)
(előzmény: Keri, 2016-02-09 07:35:04)

 
 
Trob
válasz erre | email2016-02-09 15:15:44
Nekem van egy eladó TS 125-ösöm. Ha érdekel valakit keressetek a trobika@freemail.hu címen.
sorszám: 48201 (145112)
(előzmény: Keri, 2016-02-09 07:35:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-09 07:35:04
Valahol hallottam amúgy hogy ezekből a TS-ekből már nincs 5000darab forgalomban.
Szóval akinek még ilyen van, az vigyázzon rá, mert már ritkaság.
Munkás motornak sem jó, hiszen már olcsó anyagok sincsenek hozzá.

Sajnos az enyém is évek óta darabokban van :( költözés és egyéb problémáim miatt egyszerűen nincs időm vele foglalkozni, pedig faszán le van szinterezve, fényezve, minden króm alkatrészből van új, jó minőségű, gumi alkatrészekből is van mindenem. Blokk felújítva.
Egyedül a kerekeket, meg a km órákat kell felújítani, rendbe rakni, de igazából csak össze kéne raknom.

sorszám: 48200 (145111)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-09 07:26:12
Esetleg ha nagyobb a hézag, gányoltam már olyat a Simsonomnál, hogy sörös dobozból vágott szalaggal körbetekertem a csapágyat és úgy ütöttem be. Nem 100% de ha sikerül jó szorosan berakni, akkor amíg ki nem veszed addig nem lesz vele gond.
sorszám: 48199 (145110)
(előzmény: VGGábor, 2016-02-08 22:58:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-09 07:17:42
Kisebb lazulást megfog a csapágyragasztó, de az igazi megoldás ha fel perselyezteted...bár ha tudsz olcsón, inkább vegyél másik blokkot.
sorszám: 48198 (145109)
(előzmény: VGGábor, 2016-02-08 22:58:27)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-02-08 22:58:27
Szevasztok!
Bár még ne tudom, hogy mi vár, de a 125ös TS főtengely lógását amennyiben a kiverődött csapágyfészek okozza, azzal mit lehet kezdeni? Csapágyragasztó megfogja esetleg eléggé? Ha ki lesz szedve a főtengelyt úgyis minimum centíroztatom, de szeretném olyanra megcsinálni, hogy legalább 20000 km-ig ne lötyögjön már úgy mint egy doboz tej..
sorszám: 48197 (145108)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-28 17:30:25
Valld be, hogy a VW dieseleket is te programoztad az amcsi piacra :D
sorszám: 48196 (145101)
(előzmény: szsrobert, 2016-01-27 10:59:26)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2016-01-27 10:59:26
100 km-re vetítve minimum 5%-os lejtőn a legjobb.1 csepp üzemanyag nélkül is legurul :-)
sorszám: 48195 (145100)
(előzmény: Keri, 2016-01-26 17:08:40)

 
 
dunci360
válasz erre | email2016-01-26 18:49:59
Szia Bambi!
Ha henger gépmunkában tudnál segíteni, kérnék egy telefonszámot, szóban egyszerűbb lenne elmondani mit szeretnénk.
sorszám: 48194 (145099)
(előzmény: bambi99, 2016-01-26 12:42:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-26 17:08:40
Ezek szerint ilyen hidegben a legjobb a motorod fogyasztása :)
sorszám: 48193 (145098)
(előzmény: szsrobert, 2016-01-26 14:23:26)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2016-01-26 14:23:26
A led lámpa a fogasztást is csökkentené! :-D
(Már ha motoroznék ebben a sperma hidegben..)
sorszám: 48192 (145097)

 
 
bambi99
válasz erre | email2016-01-26 12:42:56
Régi riga trafó
sorszám: 48191 (145096)
(előzmény: Jaky16, 2016-01-25 20:41:31)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2016-01-25 20:41:31
Egy próbát végülis megér. Ha sikerülne találni viszont egy fasza trafót akkor a gyújtás maradhatna 6v is, de világításban mindenképpen egy xenon lenne a leghatékonyabb.
sorszám: 48190 (145095)
(előzmény: Keri, 2016-01-25 18:38:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-25 18:38:37
Ha nem fékezi meg a feszültség szabályzó, akkor el tud szabadulni rendesen a dinamó feszültsége.
Meg volt is aki csinált ilyet, bár hosszútávú tapasztalatait nem írta le.

Elméletileg nem fog leégni, a lényeg hogy ne vegyél ki belőle több áramot mint a névleges, mert az áram melegíti a tekercset.
Alacsonyabb fordulaton lehet csak probléma, ahol túl nagy gerjesztő áram alakulhat ki.

Mindenképpen érdemes körbe mérni, majd tesztelni, hogy hogy alakulnak az áram viszonyok, meg hogy bírja.
sorszám: 48189 (145094)
(előzmény: Jaky16, 2016-01-25 10:00:35)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2016-01-25 10:00:35
ihj.. ez működhetne? nem égne le vagy ilyesmi?

pályamotorozni én már voltam a csapatból 3 alkalommal is, igaz legutóbb Máriapócson a hosszú balosban eldobtam a kawát de hát ez ilyen ;)


Nyilván persze nem elesésre mennénk, de pl. hajnalba tök fáradtan de mégis versenyszerű tempóban azért vastagon benne van a perec lehetősége.
sorszám: 48188 (145093)
(előzmény: Keri, 2016-01-25 09:46:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-25 09:48:47
Másik tanács.
Miért kéne esni?
24 órást nem a sebességgel szokták megnyerni, hanem a megbízhatósággal.
Gyors, de kényelmes biztonságos tempót menj de azt folyamatosan.

Előtte persze menjetek ki pályamotorozni, mert a pályán nem olyan vezetni mint a közúton.
sorszám: 48187 (145092)
(előzmény: Jaky16, 2016-01-25 04:47:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-25 09:46:40
Ja úgy értem. Azt hittem dupla lámpát akarsz, mert amúgy egy is bőven csinál elég fényt.
Autós H4-es szettet kell venni.

Bár őszintén szólva ha már 12V a gyújtás, 12V a világítás, akkor minek neked 6V?

Simán tegyél rá egy 12V-os feszültség szabályzót a dinamóra. Van az a fordulat ahol lejön róla a 12V :)
Mindennapi életben ez azért nem használható, mert magasabb fordulaton indulna meg csak a töltés, de versenyen úgy is mindig 6000-et fog pörögni, amikor meg nem arra elég a 7Ah 12V akku.
sorszám: 48186 (145091)
(előzmény: Jaky16, 2016-01-25 04:47:37)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2016-01-25 04:47:37
Én tartalékba gondolnám, pl. egy esetleges esésnél, ami azért vastagon benne van a dologban, nem árt ha van még egy komplett világítás.

Valójában mindenből így gondolkozunk, hogy nyilván legalább 4db kerék, 2 garnitúra teleszkóp stb. Szerencsére lesz egy ideiglenes donor motorunk, csapaton belüli felajánlásból, de az nem xenonos(még). ;)
sorszám: 48185 (145090)
(előzmény: Keri, 2016-01-24 17:12:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-24 17:23:12
Megszakítókat tesztelni kell. Nem tudom milyen az aktuális felhozatal, csak hogy a szokásos utángyártott megszakítók gyorsan kopnak és pontatlan az érintkező pogácsa, valamint volt olyan ahol a rugó nem volt rugó, és nyitva maradt egy idő után.
sorszám: 48184 (145089)
(elözmény: Keri, 2016-01-24 09:36:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-24 17:14:34
Elvileg jó lehet, csak szerintem egyel több probléma.
Arra is kalkulálj, hogy legalább 3 akku legyen, mert azért ezek nem szeretik a ciklus üzemet és a gyorstöltést. (10 óra a normál töltési idő)
sorszám: 48183 (145088)
(előzmény: dunci360, 2016-01-24 10:17:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-24 17:12:49
Motoron miért kell két xenon?

A feszkétszerező annyira megbízható mint amennyire a kínai építi :)
50-80% terhelés között kell használni ott nem szokott gond lenni, de érdemes tesztelni.

Pl szerintem a 25W-os xenonra ez kb elég:

http://www.ebay.com/itm/DC-DC-Boost-Step-Up-Converter-4-5-32V-to-5V-40V-6A-Voltage-Charger-Power-Supply-/141134321286?hash=item20dc42d686:g:9G8AAOxy3NBSoTWr
sorszám: 48182 (145087)
(elözmény: Keri, 2016-01-24 09:36:57)

 
 
dunci360
válasz erre | email2016-01-24 10:17:21
Szia Keri!
Én vagyok a másik 30% tulajdonos. :)
A generátor módosítás engedélyezett, de a kis költség miatt maradnánk a dinamónál. Rajta vagyok a led témakörön és a xenont is nézegetem. A fesz.szab is lehet elektronikus úgy tudom. Gyújtásra nem egy aksi a terv 2 óránként csere és töltés volna a gondolat. Az sem működhet Szerinted?
sorszám: 48181 (145086)
(elözmény: Keri, 2016-01-23 21:45:08)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu