hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2010-09-23 22:05:19
Gyárilag nincs, de vannak olyanok akik raknak, és utána csodálkoznak hogy nem jó a váltó :)
sorszám: 41149 (124435)
(előzmény: Jaky16, 2010-09-23 15:18:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-23 22:04:35
Az üzemi hézagokon múlik minden.
A hosszabb váltókar elmozdulás mindenesetre nagyobb hézagokra utal.

Ismerek olyat aki tolómérővel járja a börzéket és úgy vesz fogaskereket, mert nincs két egyforma. Sok fogaskerékből pedig össze lehet már rakni megfelelő illesztésű váltót.

Ismerek olyat is aki csináltatott saját tervei alapján váltót...de úgy gondolom se te se én nem vagyunk annyira fanatikusak hogy ennyit költsünk rá :)
sorszám: 41148 (124434)
(előzmény: Atilla, 2010-09-23 14:23:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-23 21:59:12
Lehet hogy tapad a kuplungod? Akkor nehezen veszi be a fokozatokat.
Álló helyzetben 1-es fokozatban behúzott kuplunggal nem mászik a motor?
sorszám: 41147 (124433)
(előzmény: Troster07, 2010-09-22 22:39:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-23 21:57:49
Nemtom, nekem is van mindenféle motorom, de nem érzem úgy hogy a TS váltója kicsit is rosszabb lenne. Persze ha nagyon akarok én is tudok bárhol üreset kapcsolni, de amúgy még kuplung nélkül is jól veszi a fokozatokat.
sorszám: 41146 (124432)
(előzmény: Troster07, 2010-09-22 22:39:28)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-09-23 21:41:40
Amúgy így igaz a trophy két blokkfél közt nincs tömítés.Az enyémben sincs csak egy kis csumíz.De kezdek megnyugodni én vagyok a béna, megint fel kell tenni magamra a "T" betűt:)
De az a vicc a szocimotorozással, legalábbis nekem,hogy a trophyval megyek 20km-et, és fülig ért a szám, olyan jó volt,ehhez az érzéshez a japó géppel meg kellett tennem többszáz km-ert, és nem volt szabad leengednem a fordulatot 10.000 alá:) És még akkor sem ugyanaz a filling. De hát ezért csináljuk, mert ezeknek a gépeknek még vannak lelkük:)
sorszám: 41145 (124431)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-09-23 19:11:02
Nekem egy modernebb motor és az ETZ között a futómű az ami a legmegdöbbentőbb különbséget okozza. Még egyenesben elmegy, de ha gyorsan kell vele kanyarodni az már sci-fi... Ezért is minden tiszteletem az MZ kupásoknak!!!
sorszám: 41144 (124426)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-23 15:56:26)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-23 15:56:26
En egy 634-es jawat tettem le anno es egy evig egy gs450-et hajtottam, aztan vettem egy 638-ast, es a szivroham kapott el, mikor eloszor mentem vele 4-ben 50 folott... Mondom, mi EZ???? Aztan visszaultem a GS-re, aminek log a bele es csak bamultam a fordulatszammerot, hogy hezitalas, remeges, zorges nelkul forog 6-7000-ig, a valto pontos, etc...
meg kell szokni. a kulonbseg eg es fold.
sorszám: 41143 (124425)
(előzmény: Troster07, 2010-09-22 22:39:28)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-09-23 15:18:53
a blokk felek között, gyárilag, sehol nincs tömítés.
sorszám: 41142 (124424)
(előzmény: Atilla, 2010-09-23 14:23:37)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-09-23 14:23:37
A gyűrűcsere szerintem is kicsit kevés felújításnak, de nem ez a lényeg.

Én ugyanígy vagyok az ETZ váltójával. Már szétszedtem, átnéztem, hézagoltam, cserélgettem, simogattam- becézgettem...
Szóval mindent csináltam vele.
Most jól kapcsol, üres is megvan, nem dobja ki a sebességet, egyszóval működik. Szerintem jó is lenne nekem, ha nem lenne másik MZ is a háznál. A baj az, hogy ha felülök az oldalkocsisra, mindig elképedek mekkora különbség van köztük.
Azon a váltó egy precíz műszer.
Fele akkora úton kapcsol bármikor bárhova, lágyan finoman és tök pontosan. Pedig ugyanaz a két szerkezet...
Az egyiken tuti jól működik, a másikon meg épphogy elmegy kategória.
Ez jutott, ezt kell megszokni! :-)

Ha hosszirányban mozognak a tengelyek, akkor szedd szét, minimum egy hézagolás kell neki.
Egyébként a trophy-n a 2 blokkfél között van tömítés?
sorszám: 41141 (124420)
(előzmény: Troster07, 2010-09-22 22:39:28)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-09-22 22:39:28
Rosszul fejeztem ki magam:)Teljes felújítás:) (nem restaurálás, mert annyi pénz nincs).Köszönöm az ötleteket, ha tényleh nem a lábammal van a baj, még télig nyaggattom, aztán blokk szét.Az a vicc, hogy több embertől is hallottam, hogy ha optimális motorfordulatnál váltok és úgy beveszi (úgymond tatásan)akkor nincs baj vele.Hát most egy pár éve már csak rizsrakétákat hajtok, és lehet tényleg vissza kell szocisodnom?:)
De azért még mindíg óriási filling emzézni:)
sorszám: 41140 (124413)
(előzmény: Keri, 2010-09-22 08:57:02)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2010-09-22 20:53:16
Sziasztok

Van néhány eladó alkatrészem MZ motorkerékpárokhoz.
Az MZ típusokhoz matricáim, új saválló alkatrészeim is találhatóak a weboldalamon, ezen kívül, elektronikus gyújtások, szinte minden típusra és még sok más elektromos cucc.

A weboldal címe:

https://sites.google.com/site/muellerelectronics/

Üdv.:Sub-ee
sorszám: 41139 (124409)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-09-22 09:20:32
a 4 sebességes váltókban mindenhol van üres, és közel nem olyan precíz mint a 5ök, meg kell szokni, ha nem sikerül rövid időn belül, akkor lehet, hogy valami gebasz van.
sorszám: 41138 (124400)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-22 08:57:02
Mondjuk a gyűrűcserét nem szoktuk felújításnak nevezni :)

Tropyt nem ismerem, de ETZ-nél a bal oldalon a nagy primer fogaskerék alatt van egy rugós pozícionáló mechanika ami fokozatokat a helyén tartja.
Gondolom robbantott ábrád van, abból kiderül. Az alsó rugós golyó csak az 1-2 közötti ürest fogja.

Hát igen, 2mm mozgás +1mm léptető mechanika kotyanás, azt jelenti, hogy a 3mm-es enyhén kopott végű kapcsoló köröm nem biztos hogy rendesen be tud akadni.

Ez 3 dologtól lehet:
-Nem rakta be a hézagoló alátétet a tengely végére.
-Túl vastag tömítő papírt használt a blokkfelek közé.
-mégsem olyan jó állapotú a blokk és a csapágyak szénné vannak kopva, ami esélyes mivel a henger fúrással egy időben illik a csapágyakat és a szimmeringeket is cserélni, hiszen úgy vannak méretezve, hogy kb. egyszerre kopjanak el, bár a váltó csapágy általában kibír még egy generált ha jó minőségű volt.
sorszám: 41137 (124399)
(előzmény: Troster07, 2010-09-22 07:30:28)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-09-22 07:30:28
Váltó pozícionáló rugó?Azt merre találom?:)Én a blokkot nem húztam szét,jó állapotú volt a motor,csak gyűrűt kapott.Alulról ki lett véve a rugó ellenében lévő golyó, ami bennt tartja a sebességben.Azt elvileg elrontani nem lehet,ha visszarakod akkor elvileg fixre húzod és kész.Ami viszont gyanús nekem, hogy kislánckerék cserénél vettem észre, hogy a kihajtótengely mozdul ki-be kb 2mm-ert.Lehet az előző tulaj valamit elcseszett blokkösszeszerelésnél,és hézagolás baja van?
sorszám: 41136 (124396)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-22 03:57:15
A váltó pozícionáló rugóját hagytad ki...már ha van olyan a Trophyban. Mindenesetre kis gyakorlás, és nem fog zavarni a hiánya :-)
sorszám: 41135 (124394)
(előzmény: Troster07, 2010-09-21 21:05:22)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-09-21 21:05:22
Sziasztok!Tudnátok nekem abban segíteni,hogy most lettem kész egy es 250/2-es felújításával,a gondom az, hogy a váltás nem tiszta.Kemény a váltó,ha úgy húzom akkor olyan helyen is üresbe megy ahol nem kéne.A kuplung kérdése megoldva, ott nem lehet hiba szerintem.Ha lassan váltok,és "eltalálom" akkor oda kapcsol ahova kell, de ez a ritkább, és nagyon el kell találnom a motor fordulatszámát,hogy kapcsoljon.Egy trophy-s azt mondta a lábammal van baj, ezek még ilyenek voltak.Nekem volt kis ts-m, nagy etz-m,és tudom,hogy lelkük van és mindent csak érzéssel,de azokkal lehetett bátrabban is kapcsolni.Nektek mi a véleményetek?
sorszám: 41134 (124393)

 
 
skoda56
válasz erre | email2010-09-21 20:30:32
MIR!
:-)))
sorszám: 41133 (124392)
(előzmény: LG TS, 2010-09-21 18:44:10)

 
 
Rockerke
válasz erre | email2010-09-21 19:38:13
Akit érdekel egy oldalsztender áron alul, az érdeklődjön itt : yahman69@freemail.hu

képet küldök e-mailben! üdv
sorszám: 41132 (124388)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-09-21 18:44:10
Szerintem ne folytassuk, nincs sok értelme. Inkább béke és motorozzon mindenki annyit amennyi jól esik és szereljen minél kevesebbet :)
sorszám: 41131 (124385)

 
 
válasz erre | email2010-09-21 12:08:50
te is....
sorszám: 41130 (124381)
(előzmény: skoda56, 2010-09-19 22:40:43)

 
 
skoda56
válasz erre | email2010-09-20 22:03:04
a stilus maga az ember:-))
de ha egy ilyen régi apró trükköt sem ismersz,hát.....és még okosabb is akarsz lenni
azért
minden jót neked
(ja ,az első ilyen ütést 13 évesen vittem be)
ugyhogy nagy ész sem kell hozzá
:-)))

sorszám: 41129 (124374)
(előzmény: LG TS, 2010-09-20 20:48:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-09-20 21:28:52
Túlméretesre kopott dob kuka, vagy lehet azzal még valamit csinálni?
sorszám: 41128 (124371)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-09-20 21:26:55
Hű mi megy itt! Ez már valami.
Raktam már össze 2t blokkot több fajtát, nem szoktak szorulni. Ha esetleg mégsem futnak szépen a tengelyek, akkor elcsesztem valamit és megnézem mit. Ez a koppintgatás nekem sem szimpi, de mindenki azt csinál a motorjával amit akar. :-)
Az MZ főtengely egyébként ilyen szempontból elég strapabíró.
sorszám: 41127 (124370)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-09-20 20:48:07
Igazán stílusos hozzászólás volt el kell ismerni. Szerencsére van már apám, de azért nagyon megtisztelő a címzés. Ha azt írtad volna hogy vigye el hozzád és majd te megcsinálod neki akkor szíved joga, de ha ő megkopogtatja otthon úgy hogy fingja sincs arról hogy hova mekkorát kell ütni, akkor mi van? Mondjuk az én blokkom nem szorul, szóval nem értem hogy jött az ide, biztos csak a személyeskedést akartad kedves öreg szaki a csúcsra járatni eme 2 sorral.
Az utolsó sort pedig elismerésnek veszem, sokan mondták már, bár pozitív felhanggal, de hát nem lehet mindenkinek megfelelni...
sorszám: 41126 (124368)
(előzmény: skoda56, 2010-09-19 22:40:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-20 09:44:59
Apropó, dobfék köszörülést kerékkel együtt tudsz csinálni? Már az előző vizsgán is csak azért engedtek át mert tetszett a motor a vizsgáztatónak.
sorszám: 41125 (124354)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-20 09:42:47
Ha valaki tudja mit csinál, célravezető lehet egy egy ilyen nem elegáns trükk, de azt is vegyétek figyelembe, hogy az itt lévők többsége nagyon nem ért hozzá, csak próbálkozik, és jó eséllyel szétveri a főtengely centírozását, a feszültség mentesítés címén.

Nekem is vannak ilyen dolgaim, de én inkább hallgatok erről mert valaki mindig okosabb :))

Mondjuk a főtengely ütögetésről leszoktam azóta amióta láttam hogy milyen pici ütésekkel centrírozzák a főtengelyt.
sorszám: 41124 (124353)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-20 07:31:16
Egymás sértegetését mellőzzük ha kérhetem.
sorszám: 41123 (124350)
(előzmény: skoda56, 2010-09-19 22:40:43)

 
 
skoda56
válasz erre | email2010-09-19 22:47:56
nem azt irtam,hogy verd szét
csupán egy apró koppintás az egyik oldalra
nekem mindig bevált

mindig csontra huzom a csavarokat nem is nézem,hogy forog e vagy sem a főtengely
majd mikor teljesen meghuztam mindent egy apró de huzós ütéssel feloldom a szorulást
és nem gumikalapácsot használok
sorszám: 41122 (124349)
(előzmény: VGGábor, 2010-09-19 21:49:28)

 
 
skoda56
válasz erre | email2010-09-19 22:40:43
nem biztos,hogy szakszerü fiam,de hatásos,és egy apró koppintás feloldja a legmakacsabb szorulást is!!
tudni kell,hogy hova és mekkorát
de neked ez ugyse menne:-))
ugyhogy nyugodtan szedd szét a blok-od ha szorul töbször is
gratula az okos beszólogatásodhoz
igazi bohóc vagy fiam
sorszám: 41121 (124348)
(előzmény: LG TS, 2010-09-19 09:43:08)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-09-19 21:49:28
Megoldottam a régi blokkal(5-3). Az 5-5os párosításnál ütöttük miis, nem szerette, nem lett jobb.... A csapágy háza mondjuk még tart, főtengelyt meg másikat raktam bele. Ennél először súrolt a főtengely, de pár ütés után jólett. Megjegyzem a gumikalapács tökéletesen alkalmas e célra:D
sorszám: 41120 (124347)
(előzmény: skoda56, 2010-09-19 08:48:23)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-09-19 09:43:08
Igazán köszönjük a szakszerű szerelési tanácsot. Remélem nem baj ha ezt senki sem fogja megfogadni. Te azért csak továbbra is koppintgassad a főtengelyt ha nem akar forogni...
sorszám: 41119 (124332)
(előzmény: skoda56, 2010-09-19 08:48:23)

 
 
skoda56
válasz erre | email2010-09-19 08:48:23
én is jártam igy
megoldotta a problémát,hogy egy kisebb
kalapácsal egy huzósat odakoppintottam a főtengely egyik végére és már forog is

üdv
sorszám: 41118 (124331)
(előzmény: VGGábor, 2010-09-12 21:55:37)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-09-18 21:49:53
Érd környékén meg a pilisi tájegységben vannak ismerőseim bobi, vagy kis kotró-törő(yanmar)géppel.Lakótelepre is jó, felmegy a negyedikre, és teszi a dolgát. Un. gumiláncos.
Nem megyek betonozni, azt én nem bírom.
Ha kell segítség, szólj, hátha tudok vmit, építész a végzettségem
sorszám: 41117 (124328)
(előzmény: Keri, 2010-09-18 08:12:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-09-18 19:32:23
Szerintem bal5 jobb5-el. Az lenne logikus!
Vagy egyik oldalra az ötös meg a hármas, a másik oldalra meg a nyolcas... :-D
sorszám: 41116 (124321)
(előzmény: VGGábor, 2010-09-17 22:38:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-18 08:12:47
18.ker. Béketértől nem messze.
Szerintem eléggé kiesik neked, de ha akarsz jöhetsz betonozni :)
sorszám: 41115 (124314)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-09-18 07:40:12)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-09-18 07:40:12
Merre építesz? Hátha tudok segíteni
sorszám: 41114 (124313)
(előzmény: Keri, 2010-09-16 08:54:04)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-09-17 22:38:57
Ma szerelés közben megnéztem már a blokkfeleket. Az egyik páron Bal oldalt 5ös, J oldalt 3as volt. Másik páron meg B8 J5ös. Logikát nem találtam meg de jelölés ténleg van rajta...:D
sorszám: 41113 (124308)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-16 08:54:04
Egy eladó mini bobcat, vagy hasonló gépe nincs senkinek? Komolyan kérdezem. 1milla alatt érdekelne.
sorszám: 41112 (124283)

 
 
cséká
válasz erre | email2010-09-16 05:52:04
Mennyit adnál érte? Hátha megegyezünk.......
sorszám: 41111 (124282)
(előzmény: Atilla, 2010-09-15 19:55:35)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-09-15 19:55:35
Sajnos Kerinek van igaza... :-(
Csak érdeklődtem, mert nem volt a hirdetésben ár.
sorszám: 41110 (124279)
(előzmény: cséká, 2010-09-15 19:26:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-15 19:45:24
szerintem csak álmodozik, pénze nincs :)
sorszám: 41109 (124278)
(előzmény: cséká, 2010-09-15 19:26:57)

 
 
cséká
válasz erre | email2010-09-15 19:26:57
Oszt semmi válasz??::::)
sorszám: 41108 (124277)
(elözmény: Atilla, 2010-09-09 09:02:05)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-09-13 20:52:22
Kössz :S Akkor ez sokmindent megmagyaráz... nem volt szerencsém, ez úgy megszorult mint a szemét, rakhatom vissza :S
sorszám: 41107 (124235)
(előzmény: Rudolph B, 2010-09-12 23:02:29)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2010-09-12 23:02:29
A két blokkfelet vagy összefogatva munkálják, vagy ugyanazon a gépen (attól függ, mikori a gép).Két különböző blokkfelet nem lehet összerakni, csak véletlenségből passzolhat.A blokkfelek össze vannak jelölve, pont azért, hogy ilyen, amit írsz, ne történjen.
Más megoldást kell nézned.

üdv.: R
sorszám: 41106 (124227)
(előzmény: VGGábor, 2010-09-12 21:55:37)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-09-12 22:46:49
Két külön blokkfelet nem tehetsz össze, mert párban gyártják egy gép beállítással. Így a 2 fél pontosan stimmel. (Ha például az egyiken 1-2 századdal odébb van a csapágyfészek, akkor a párján is.)
Mivel a blokkokat több gépen gyártják, több beállítással, ezért két külön gyártott blokkfél nem egyforma!
Szóval, csak párban cserélhetőek, hacsak ki nem fogsz egy ugyanazon gépen gyártottat, de ahhoz nagy mázli kell.
sorszám: 41105 (124225)
(előzmény: VGGábor, 2010-09-12 21:55:37)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-09-12 21:55:37
Üdv
Ma raktam össze a TS 150em bennvan a főtengely a bal oldalon, forog, rárakjuk a jobb blokkfelet akkoris, összecsavarozás után nézem, mint a beton :S Nem lógásilag hanem mozgásban - nem mozdul nem forog. Mitől lehet? a jobb blokkfél a másik blokkomból való, mert az eredeti csapágyháza kikopott, főtengely most lett ujitva...
sorszám: 41104 (124224)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2010-09-12 11:01:09
Sziasztok

Van néhány eladó alkatrészem MZ és Jawa motorkerékpárokhoz.
Az MZ típusokhoz matricáim, új saválló alkatrészeim is találhatóak a weboldalamon, ezen kívül, elektronikus gyújtások, szinte minden típusra és még sok más elektromos cucc.

A weboldal címe:

https://sites.google.com/site/muellerelectronics/

Üdv.:Sub-ee
sorszám: 41103 (124215)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-09-11 21:18:49
Voltam, déltől 1.-ig, akkor volt MZ edzés, de esett az eső, ráadásul egy lassító után álltam, szóval még az indexelés és a körbenézés is belefért volna abba a kanyarba...
Holnap lehet jobb lesz!
sorszám: 41102 (124213)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-10 22:46:45)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-10 22:46:45
A gyarmati mz kupáról tud valaki valamit? Sehol nem találok egy programfüzetet, vagy valami részletesebb leírást...
sorszám: 41101 (124211)

 
 
cséká
válasz erre | email2010-09-09 18:49:06
Hááát 100.000ft az irány ára komám...... oszt amennyiben meg eggyezünk akkor viheted is, oszt punktum!!!
sorszám: 41100 (124200)
(elözmény: Atilla, 2010-09-09 09:02:05)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu