:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Akkó' a ziroda bekaphassa.
Amikor megvettük a motort 2 éve, akkor elmentünk a nevemre átíratni.
Megforrasztottam kétszer, de a mozgás miatt elengedte. Nem hiányzik 200km-re otthonomtól egy elektromos defekt. Elvittem szerelőhöz.
Én is ezzel szívtam, csak nem foghatom senkire, mert én csináltam! :-D
A pillanatragasztó nem jó, mert hőre lágyul. Szépen megolvad és összefröcsköl mindent. Lehet kapni kétkomponensű ragasztót ami bírja a hőt. A sima nitrolakk is jó, ha nem túl nagy a hézag.
Egyébként meglepően melegek a csúszógyűrűk, hosszútávon a sima forrasztás sem bírja, max párezer Km és megadja magát. Ha rendesen akarod megcsinálni ne sima forrasztóónnal forraszd, hanem valami magasabb olvadáspontú cuccal.
Lehet ilyet kapni, illetve olcsóbb sima ólommal forrasztani. Irány a horgászbolt! ;-D
Ért az hozzá. Direk úgy csinálja, hogy 2000km alatt lazuljon fel. Ugyanezen mesternél elektronikusra cseréltettem a gyári mech fesszabot. Kérdem, hol a mech? Kidobta, mert rossz volt. Persze.
Éljenek a papírral rendelkező zsenik!
Nem ért hozzá, de van róla papírja!!
Generátor forgórész kilazult áramszedő gyűrűit(PROFI AUTÓVILLSZERELŐ CSINÁLTA :-( ) milyen módszerrel rögzíthetem szakszerűen? Vagy elég a pillanatragasztó becentírozás után?
Hehe az a telep a rokonoméké... Adnak el cuccost, nekem volt egy csepptank félretéve Jawa-hoz, de bezuzták még régesrégen. Érdemes bogarászni, van sok szir-szar.
Gondolom nem írattad át.
Ha átiratod, akkor ott helyben az okmányirodában kifizeted ezt.
Régen átírási illetéknek is nevezték.
Az előző tulaj leadta a saját adásvételijét, te meg nem írattad át határidőre, ezért verik az ajtót nálad, nehogy megússzad a 7. bőröd lenyúzását is, hogy rohadna meg ott az összes semmire kellő seggnövesztő.
Üdv
Van egy Mz Etz motorkerékpárom, a motort már egy éve vásároltam, és a napokban küldött az Apeh egy levelet hogy gépjármű vagyonszerzési illetéket kell fizetnem, de csekket nem küldött.
Most kell várni a csekket, vagy a okmányirodába kell menni intézkedi.
Valaki akinek van ebben gyakorlata segítsen már nekem.
Előre is kössz.
Adnak is el cuccot a vásárhelyi vastelepen? Én szentesi vagyok.
mondtam hogy hajítsd el :D
Csak tudnám mér nekem irod észlény :P Amugy nekem tudod mikor szar volt az elektronikám akkor a gyujtás is lépten nyomon beokádott...
Itt már csak egy megoldás van!!!
Hódmezővásárhely Csomorkányi út vége: Méhtelep legalább lesz egy kis sörpénzed:D
öcsém kis zárlat nem létezik. Zárlat az zárlat. A gyújtás és az index közt meg nem sok összefüggés van. Kemény hogy a szívatódat a szentlélek tartja a lvegeő meg úgy süvít be mellette mint a fing a padlásra.
ÜDv
Vírusos a fenét, sztem zárlatos inkább. Ha van szikra örülj neki, a többi meg ha eddig jóvolt akkor lehet h csak egy kis zárlat vhol. Fék nekem is nyikorog néha, a szivatóház meg szivás, bár ha meradt még rajta egy kis menet attól még használható az, én szimómnál is ilyesmi volt, 2-3 sor menet maradt, és fogja.
SEGÍTSÉG !!!!!!!!!4
VIUSOS lett az mz-m.
indexelek villog a városim,de csak jobbra, nyikorog az új hátsó fékem,beszakadt a szívatókarház,és elhallgatott örökre a harsonám.
üdv Dlaca
A tulaj beballag az okmányirodába, kikéri az igazolást, hogy az övé. Azzal eladja neked. (A adás-vételibe bele kell írni, hogy minden papírja és a rendszáma hiányzik.) ezzel a papírral el lehet vinni eredetiségvizsgálatra, majd kikéred az igazolást az eredetiségvizsgálatról, kötsz egy biztosítást, ezekkel és az okmányiroda papírjaival elviszed műszakira. Mikor azt megkapta jó sok pénzért a nevedre veheted az okmányirodában.
A gáz a tulaj által kikért igazolás. Ugyanis, ha nincs meg a tulaj, másnak nem adják ki, illetve, ha ki van vonva a forgalomból (Amit, ha nem fizették be egy ideje a biztosítását, vagy az adóját, illetve rég nem volt műszaki engedélye simán hatóságilag kivontak már rég.) akkor sem lehet már forgalomba helyezni.
Szóval, küld be a tulajt, az okmányirodába és ott minden kiderül!
az én véleményem az, hogy ha minden stimmel is, akkor olyan összeg beszerezni mindenét újra, hogy jobban jársz egy hasonló állapotú papíros géppel.
Üdv
Ma néztem egy jó állapotú 250/1est (1979) Rendszám a régi, forgalmi nincs meg, ilyenkor mit lehet kezdeni? Veteránvizsgáztatni lehet ennyivel? Simán forgalomba gondolom nem lehet helyezni.
...csak bilibe ért a kezem, és motorozok továbbra is a szétkopott telóval :))
Vettem egy Unirak600-as munkagépet, és ennek kapcsán keresgéltem alkatrészeket.
Ez nekünk is érdekes lehet:
http://www.gimex.hu/alapanyagok.html
Ha nem túl drága a keménykróm hidraulika szár, akkor szerintem elsőosztályú lengéscsillapítót lehetne belőle csinálni. A hüvelyt megperselyezni és örök élet+2 év.
Isolátor régen volt jó.
Most a Brisk a tuti.
Hivatalosan a N14C való MZ-be, de ETZ-re inkább 15-öst használok, mert ha bemelegszik a 14-el ciripel kicsit.
Az Y-osnak nagyon felmelegszik az elektródája, de nehezen induló motorba jó mert könnyebben indul vele.
Kösz, jó tudni :D eddig a 14es yc vált be, bár sokan Isolatort ajánlanak...
Ezt a videót túlélte, de nem fogja sokáig húzni a gázt, ha így folytatja az tuti!
Minden gyártónál más a jelölés.
Brisknél az első betű a menet mérete (N), utána a szám a hőérték, az "y" a hosszú elektródát jelöl, a "c" pedig a rézmagos. Értelemszerűen, ha a nincs "c", akkor nincs rézmag, hanem homogén anyagból van, ha nincs "y" akkor pedig normál méretű az elektróda. (Ez szemmel is látszik, nem lóg ki annyira.)
Lehet volt már téma, de csak megkérdem, tudja-e valaki hogy a gyertyákon mit jelentenek pl y, yc jelölések?
Én ilyen 14es briskekkel mentem eddig, de a 2 között mi a különbség?
Hát igen, szépen elkövette az összes hibát amit a városi szlalomozásnál elő lehet adni. Vakvezetés, nagy sebességgel a két kocsisor között ahol nincs hova menekülni.
Az hogy bejönnek elé nem okoz gondot, mert az autók sokkal lomhábbak. Ha van hova menni az még kezelhető, de amikor szembe sávban ment és egyszercsak kanyarodik szemből a forgalom...hát az nagyon necces volt.
Én is csináltam ilyeneket, de akkor még Simsonnal nyomtam, ami azért segített abban hogy megöregedjek.
Néztem, hogy mikor fog meghalni, azt hittem az lesz a videó vége, de nem tette.
Valami olyanra számítottam, hogy valaki sávot vált előtte és már recsegnek is a csontok, meg fröcsögnek a belek. :-)
Remélem nem azért raktad fel a videót mert szerinted így kell közúton motorozni mert így előbb vagy utóbb vesedonor lesz a "kiváló motoros".
http://auto.indavideo.hu/video/Surgos_elinteznivalo
Szerintem jóval olcsóbban kapsz egy bontottat. nem biztos hogy érdemes vele kinlódni.
Szerintem
Üdv mindenkinek.
Az érdekelne hogy az ETZ generátort forgórésze szétszedhető e?tekercselés céljából.
Mekkora a kis TS, a kis ETZ, és a nagy ETZ főtengely átmérője a bal oldali csapágyaknál?
Hát keresnem kell valakit aki kicentrírozza, mert én bele nem kezdek az biztos. Ismerem a határaimat :D Tuti elcseszném.
Ahogy Péter mondja az a kerék ütéstől lehet. A motor járástól csak alapjáraton bólogat. Nagyobb fordulaton a rögzíted a vázhoz, akkor is csak a kezedet maszírozza. :)
Helló
Szerintem a kereked üt,nekem is volt ilyen ütés érzés,bólogatni szokott 50-60 körül,e tempó felett meg már a teló valahogy kisimitotta a bólogatást.AMugy nem volt nekem olyan vészes olyan de egy ideje már nem csinálja ezt,nemtudom lehet centiroztam,nem emlékszek már rá.De mikor megnéztem a kereket,mepörgetve láttam hogy ütött sugárirányba,nézd meg te is,hátha üt,akkor viszont állitani kell a küllőkön-ha látni hogy a felni is üt nem csak a gumi.
Tegnap toltam megint a kis TS-t. Leesett az úszó egyik hólyagja, letört a forrasztásnál. Minden van nálam az útmenti javításokhoz, de ilyenre nem vagyok felkészülve, legközelebb bedobok egy komplett karbit...
Igazából nekem az a bajom az ETZ-vel hogy pattog az eleje. Nem bírtam rájönni hogy az első kerékben levő ütéstől van-e vagy a teleszkóp miatt. Azt vettem észre mintha a blokk járásának is köze lenne az első kerék pattogásához. Amikor részterhelésen purrogtatok vele akkor ugye bakkecskézik, ahogy állítólag minden 250-es. Na ilyenkor érezni a legjobban hogy pattog az eleje, de ez legfőképpen 40-60km/h között érezhető.
Miket érdemes kicserélni szerintetek? Még sok minden gyári rajta pl. motor felfüggesztés, kormánycsapágy. Gondolom ezeknek köze lehet ehhez.
Én FBS-t rakok a blokközéphez, bár azt szinte mindenhova lehet rakni a kipufogó kivételével....
A sajátomat ma raktam össze, a váltó nagyonjó lett, bár a főtengely miután ráhúztam a szimmeringház csavarját, nehezebben forgott, remélem majd bejáródik. Ja és óvakodjatok az utángyártott szar hajtólánckerék anyáktól...
[B]"Az elég általános dolog, hogy ha túl alacsony a feszültség, akkor nem működik a gyújtás."[/B]
Valóban, de úgy vettem észre/úgy gondoltam, hogy a félvezetős gyújtás érzékenyebb erre, mint a megszakítós gyújtás.
Egyébként a probléma megoldódott: kicseréltem a mechanikus fesz.szabot egy magyar gyártmányú fesz.szab mintájára készítettre. Töltés rendben, kihagyás nem tapasztalható. Ezt még megfejeltem egy hirtelenjében konstruált elektromos index-"relével".
Most már semmi probléma, minden úgy működik, ahogy kell.
Más: nagyapámtól örököltem a motort, boltban vette még anno '89ben. Hihetetlen, ahogy össze van rakva. Nem gondoltam, hogy ennyire egybe voltak ezek a gépek, mert eddig csak nem gyári állapotú gépeket láttam. Nem csattog semmi, nem zörög semmi. Gumin, kopó alkatrészeken kívül mást nem cserélt. Gondosan karbantartotta. 28 ezer kilométert tett bele 20 év alatt. Rettentően jó, fantasztikusat motoroztam vele ma.
Üdv nektek,
hasonló élményeket kívánok minden kedves fórumozónak.
Az elég általános dolog, hogy ha túl alacsony a feszültség akkor nem működik a gyújtás.
A rossz akku le tudja húzni rendesen a generátor feszültségét is, tehát lehet amiatt. Ha a töltés is gyenge akkor meg nincs mit csodálkozni miért rossz az akku.
Javít a futómű merevségén, de nem csodaszer, sajnos a szár az merevítővel együtt is görbül.
Gyakorlatilag enyhén érezhető csak a hatása, mélyen ledöntött motornál nem imbolyog annyira. Esetleg az úthibákat és kátyúkat kicsit stabilabban veszi.
A fék csavaró hatását én még soha nem éreztem.
A sárvédőben is van egy alap villamerevítő, de tény hogy az nem túl erős.
Én 4000ért vettem aszem, annyit végül is megér ha van rá pénzed, de ha van fontosabb inkább arra költsed.
Ha nagyon stabilizálni akarsz akkor egy komplett átalakítást érdemes csinálni. Blokkfelfogatás merevítése, kúpgörgős csapágyak, bronzperselyes hátsó lengőkar. Ez így már sokkal feltűnőbb, de azért ez sem drasztikus javulás.
A tárcsafék csavaró hatása ellen hasznos lehet.
Üdv!
Mennyire általános jelenség elektromos gyújtású kis ETZ-n, hogy gyengébb akksi esetén index hatására, féklámpa hatására kihagy elég rendesen a motor?! Vagy zárlat lehet valahol? Mondjuk magas fordulaton nem jelentkezik a probléma, gondolom akkor van megfelelő töltés.
Hmm.. Töltés... Lehet az se a legjobb. Lehet mindez amiatt van?
Elég sokan esküsznek a villamerevítőre. Szerinted van értelme utcára? Vagy csak versenyre?
Nem a kuplungom sem tapad.Állításra is szépen reagál, ha már kezd majd fáradni a motor úgyis szét lesz húzva, aztán majd látjuk.Amúgy egy kis faluból való a motor, amit a helyi mindenes szervizelt,úgyhogy már rákészültem a kókányolásra.De van még egy donorom, a kettőből csak összejön egy jó, de amíg motorozható nem bántom.
A tolómérő az már kicsit túlzás, de csak gyári cuccokat teszek bele én is.
Annyira nem rossz az a váltó, hogy szétszedjem, ha nem lenne másik MZ-m, simán megszoknám és fel sem tünne.:-)
Egyedi váltó? Hmm nem rossz. Szeretem az ilyen "perverz" dolgokat! Gondolom egy vagyonba kerül.
120 felett egyenesben is "izgalmas" :)
Ezért röhögök amikor azt mondják 140-et mentek ETZ-vel :))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|