hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 25. péntek 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2010-11-12 07:36:15
Folyamatosan melóztam, ezért még nem sikerült postára adni, de ha 220-al játszol, akkor még ne adjam fel a megszakítókat? :)))

Azért néhány biztonsági tanács:
-Egy kapcsolós elosztón keresztül tesztelj, kösd össze előre mindent, és csak akkor dugd be a konnektorba az elosztót, majd kapcsold fel, így nem kell hozzányúlnod.

-Ha felkapcsoltad ne nyúlj semmihez a kapcsolón kívül, és elég csak egy pillanatra felkapcsolni, mert úgy is azonnal kiderül, ha testzárlatos.
sorszám: 41315 (124921)
(előzmény: Troster07, 2010-11-11 16:53:41)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-11 16:53:41
Én azt hittem esetleg csak motorbalesetben lehet meghalni, nem állórész kimérésben!:)Én amugy is allergiás vagyok a 220-ra.De köszi a tanácsokat,sokat segítettetek, vasárnap motoros idő lesz addig meg kell csinálni, ha hétfőig nem jelentkeznék akkor megfogtam a fázist:))
sorszám: 41314 (124918)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-11-11 14:11:58
Ha nincs szakadásvizsgálód, az ellenállásmérő voltocskái nem biztos hogy áthúznak a szar állórészeden. Ezért ilyenkor a konnektorodban rendelkezésre álló 240V-hoz kell fordulnod. :-D
Eképpen jársz el, és meglátád, hogy jó lesz:
Rákötöd a fázist a tekercsre, a vasmagra meg a nullát.
Hogy ne a füstből kelljen megtudnod, hogy rossz a tekercs érdemes sorba kapcsolni mondjuk egy 60W-os sima izzóval.
Ha világít akkor rossz, ha nem világít akkor jó, ha megráz az áram nem én adtam ezt a tanácsot! :-D
sorszám: 41313 (124916)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-11 10:53:31
-Szakadásvizsgálóval megnézed, hogy a tekercs és a vasmag között nincs e átvezetés.
-Ha nincs akkor megnézed Ohm mérővel hogy mennyi a tekercs ellenállása.
Ez csak arra jó hogy lásd nincs e megszakadva, mert általában nagyon alacsony az ellenállása, jóval a műszer mérési hibaszázaléka alatti érték szokott lenni, ezért ezzel kimérni pontosan nem lehet.
-Azonban leggyakrabban menetzárlatos szokott lenni egy tekercs. Ezt legpraktikusabb indukció mérővel ellenőrizni, az elég pontosan meg tudja mérni hogy funkcionál e a tekercs. Ha menetzárlatos, akkor alacsonyabb az indukció.

A generátorosoknak szokott még lenni egy olyan műszerük amik kívülről gerjesztik a tekercset. Ha van benne zárlatos menet akkor abban áram indukálódik, ami a külső gerjesztő áramforrásból veszi az energiát és ez mérhető, de egy induktivitás mérő olcsóbb.
sorszám: 41312 (124915)
(előzmény: Troster07, 2010-11-10 19:26:14)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-10 19:26:14
Na meg is van a hiba,gerjesztőszál, lecsúszott a feszszabról, ezért nem volt töltés,de már szikra és töltés is van:)De a kérdés még aktuális,hogyan mérünk ki állórészt?
sorszám: 41311 (124910)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-10 16:40:29
Sziasztok.Abban tudnátok nekem segíteni,hogy mz állórészt házilag,hogy lehet leellenőrízni,hogy jó-e? Feltettem a röpsúlyos gyujtást, de nem ad szikrát.Működőképes motorról van szó (trophy),és eddig volt szikra, tehát a többi hibalehetőség kizárva.Átnéztem a vezetékeket, minden a helyén, kontakt is van, megszakító takarítás, kondicsere,de semmi.A forgórész amit rátettem az felújított,és annak a leellenőrzését ismerem, de az állórészét nem és én arra gyanakodok.Esetleg mi más lehet szerintetek?
sorszám: 41310 (124909)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-11-09 13:05:11
Sziasztok!!
Valaki nem tudja véletlenül, hogy hol lehet különböző motor alkatrészeket krómoztatni és mennyiért. Én a 250-es ETZ-m hátsó sárvédőjét szeretném krómoztatni.
sorszám: 41309 (124906)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-11-07 12:02:17
Kösz a tanácsot, csak amikor már fékkkel is csak a kereket forgatta, akkor beparáztam hogy nem-e balmenetes...
Am 125ösön tuti van balmenetes csavar, 250esen meg ha tudnám nem itt érdeklődnék :)
sorszám: 41308 (124899)
(előzmény: Keri, 2010-11-07 07:15:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-07 07:15:20
Ja és jobbos az a csavar.
Nem is tudom hogy az MZ-n van balmenetes bármi is?
sorszám: 41307 (124898)
(előzmény: VGGábor, 2010-11-06 23:26:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-07 07:14:33
Légkulcs, az a tuti, ahoz még fék sem kell.
De ha nincs légkulcsod akkor a kulcs végére üssél párat egy nem túl nagy kalapáccsal, az segíthet fellazítani.
Figyelem, nem szétverni kell a főtengelyt, csak megmozdítani a csavart.
sorszám: 41306 (124897)
(előzmény: VGGábor, 2010-11-06 23:26:19)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-11-06 23:26:19
kösz, akkor lehet h csak a 20 éves rohadás fogta meg úgy :S Utána leszedtem a lábtartót, féket tökög lehet nyomni, csak enged egyszer...
sorszám: 41305 (124896)
(előzmény: Atilla, 2010-11-06 22:32:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-11-06 22:32:03
szóval: Nekem az jobbos...
sorszám: 41304 (124895)
(előzmény: Atilla, 2010-11-06 22:27:48)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-11-06 22:27:48
Nekem a jobbos a 250/1-en is. Ugyanaz, mint a 250-251-es ETZ csavarja.
sorszám: 41303 (124893)
(előzmény: VGGábor, 2010-11-06 20:21:41)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-06 20:40:10
Valamenni ha látszana a menetből, könnyebb dolgod lenne, megnéztem leírásban( Mz hogyan tovább), ott jobbmenetet emleget,bár az egy kalap alá veszi az ES-t,TS-t, még a peregyet is.Mindenesetre akkor puhatolózz tovább, az ES-en is vannak furcsa csavarkötések...(7*1,25-ös csavar 13-as kulcsnyílással, 8-as csavar 14-es kulcsnyílással)A Danuvia is ezt játszotta csak a 6-os csavarral, 11-es kulcs fogta, OT vizsgán bele is kötnek ha nem olyan.
sorszám: 41302 (124892)
(előzmény: VGGábor, 2010-11-06 20:21:41)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-11-06 20:21:41
251esnél tudom h jobbmenetes, de /1essel vok bajba, nehogy balos legyen.
Pl kisTS hajtó lánckerék anya balos, ETZken már sima jobbmenetes. :S
sorszám: 41301 (124891)
(előzmény: Troster07, 2010-11-06 19:25:00)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-11-06 20:18:07
Én már sok helyen olvastam utána, TSeknél 150esen 125ös hengerfej állitólag 2000 km alatt szétveri a főtengelyt. De ETZknél tudtommal csak 125ös hengerfej van (???)
Legalábbis haver 150es ETZje gyári, és a hengerfej 125ös....
sorszám: 41300 (124890)
(előzmény: Jaky16, 2010-11-06 19:46:38)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-11-06 19:46:38
Hello!
Egy barátom kis etzjén hengert szeretne cserélni, 125 helyett 150re. Én mikor a TS-en tettem ugyanezt, nem fordult át 125 hengerfejjel a főtengely, ezért fel lett esztergálva.
ETZ esetén mindenképpen kell esztergálni vagy lehet +hf tömítésekkel korrigálni.
előre is kösz.
sorszám: 41299 (124889)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-06 19:25:00
A trophynál sima jobbmenetes,de nyaggatni kell,főleg sok év után össze van gyógyulva.Jó megoldás rá a légkulcs, azzal pik-pakk lejön,ha van rá lehetőséged persze.
sorszám: 41298 (124888)
(előzmény: VGGábor, 2010-11-06 18:12:34)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-11-06 18:12:34
Üdv
250/1es MZnél a bal dekni leszedéséhez le kell csavarni a fordulatszámmérő hajtását a főtengelyvégről, és a lehajtás jobb vagy bal menetes? Én ugy tudtam hogy lekell, lesúlyoztam a kereket, sebességbe tettem, de nem oldott (jobbmenetsenek gondolva próbáltam lecsavarni)
sorszám: 41297 (124887)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-11-04 22:12:48
http://auto.indavideo.hu/video/A_stuntmotoros_nem_pihen/
sorszám: 41296 (124870)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-04 21:05:22
Ja, bocs, akkor csak én látom a te e-mailcímed.

Az enyém
keri kukac szocimotoros pont hu
sorszám: 41295 (124866)
(előzmény: Troster07, 2010-11-04 19:35:46)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-04 20:07:56
nem tudjátok,hogy esetleg az etz forgórész rögzítőcsavarnak mik a méretei?A trophy hagyományos gyujtásnál,egy 7-es csavar fogja, 90 hossz, 1,25 a menetemelkedés.A röpsulyosnak ez a csavar rövid, oda 100-as kell.Ha ilyen speciális menetű az etz-é akkor csak bolt,de amúgy meg esztergályos...
sorszám: 41294 (124865)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-04 19:35:46
Nagy vagy!Örök hálám üldözni fog!Persze szükség lenne rá,adsz egy e-mail címet, és már küldöm is a címem.Legalább az öreg trophym az "új" röpsúlyos gyujtással,és jó megszakítóval fog pöfögni,csak a satupadról kerüljön le a blokk:))
sorszám: 41293 (124864)
(előzmény: Keri, 2010-11-04 19:11:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-04 19:11:22
Na, kedvenc autós boltomban kaptam DDR-nek mondott megszakítót.
Annyira ugyan olyan a sajtoló szerszám lenyomata, hogy tuti az eredeti gyártósoron csinálták, viszont szemmel láthatóan gyengébb gyártási minőség.

Azonban ha a műanyag nem kopik gyorsabban, mint az eredeti, akkor ez csak esztétikai probléma.

Az előbbi linkre feltöltöttem a fotóját.
6db volt belőle, mind megvettem :)
Ha neked kell, akkor feladom az 5db-ot postán, csak küldj címet.
sorszám: 41292 (124863)
(előzmény: Troster07, 2010-11-03 19:37:07)

 
 
debati
válasz erre | email2010-11-04 12:44:50
Sziasztok!

ETZ 250-eshez tudtok javasolni km óra kihajtáshoz fogaskereket és perselyt, milyet érdemes venni? Esetleg hol kapható normális minőségű (vagy gyári). Legutóbb amit vettem nem teljes 10km-ig működött, de abból is az első kettő után már ugrált a mutató :)
sorszám: 41291 (124855)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-04 11:00:32
Találtam magyar gyártmányú bakelites megszakítót, 480-ért, ha érdekel.

Itt vannak az eddig begyűjtött megszakítók.

http://cid-a35d444abee610b6.photos.live.com/browse.aspx/Motoros%20fot%C3%B3k?permissionsChanged=1&1
sorszám: 41290 (124850)
(előzmény: Troster07, 2010-11-03 19:37:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-04 07:26:01
Viszont eszembe jutott megkérdezni a barátomat (Google-t) hogy merre lehet még kapni, és igaz hogy nincs túl sok helyen, de mit találtam:

http://www.sallai.hu/arlista.php?sby=&fc=&fm=&csoport=&actpg=161

Egy kicsit mondjuk drága, de legalább válogathatsz.
Viszont még van egy kedvenc autós boltom, ahol eddig minden spéci dolgot tartottak ilyen öreg gépekhez, ma bemegyek megkérdezem, hátha van még készletük, gyári megszakítóból.

Mondjuk 1000forintot már nem szívesen adok ki ilyenért, mert ennyiből összerakok egy HAL jeladós és FET-es gyújtást, az utolsó megszakítómat meg vákumcsomagolva belerakom a deklibe hogy vissza tudják alakítani ha egyszer múzeumba kerül.
sorszám: 41289 (124845)
(előzmény: Troster07, 2010-11-03 19:37:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-04 07:10:13
AZ a hülye fejem, látod....még nem :(
Pedig minden nap a motorom mellet flexelek reggeltől estig, arról eszembe juthatna. Na de most mielőtt elfelejtem.
sorszám: 41288 (124844)
(előzmény: Troster07, 2010-11-03 19:37:07)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-03 19:37:07
Keri van valami hír megszakító felől? Dolgozik már a megszakítómaffia?:)
sorszám: 41287 (124842)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-11-02 20:55:17
Vmi hasonló látszik a vaterán egy eladó ilyenen. Én inkább átbököm a vázat. Azért köszönöm
sorszám: 41286 (124836)
(előzmény: Bogyesz, 2010-10-31 11:55:32)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-11-02 19:42:08
Kösz a gyors választ. Akkor megnyugodtam, a 20 éve rárohadt kuplungot nem akartam bántani, bár még le se szedtem a bal oldalt, csak a ford.szám kihajtás 3 csavarját.
sorszám: 41285 (124834)
(előzmény: Keri, 2010-11-02 19:12:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-02 19:12:41
Igen lehetséges, hogy nem zár a szivató, vagy magas az úszószint.

A levegőcsavar mindegy hány fordulatra van kint. Az alapjárathoz és gázreakciókhoz kell hangolni. Így első körön túl sok a nafta neki, tekerd még kintebb, egy kis mértékben a szivató hibát is ki lehet kompenzálni.

Persze lehet
sorszám: 41284 (124833)
(előzmény: VGGábor, 2010-11-02 18:36:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-02 19:09:57
Ha össze is rohadt, az első két kuplungolás után bejáratódik. Ha nem emel ki akkor a kiemelő mechanikával lesz inkább gond, vagy hullámosak a lamellák.
sorszám: 41283 (124832)
(előzmény: VGGábor, 2010-11-02 18:39:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-02 19:06:23
Igen, ki kell venni a felesleget.
A bontó szemmel gond nélkül össze lehet rakni.
Célszerűen le kell köszörűlni a szegecselt fejét a csapnak ahol bontani akarod utána szétesik magától.
sorszám: 41282 (124831)
(előzmény: Troster07, 2010-11-02 16:36:35)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-11-02 18:39:05
Másik bajom meg a kuplung. Ugye a motor 20 évet állt, lehet összeragadtak a lamellák. Lehet vmit kezdeni neki a kuplung szétszedése nélkül?
Lehet hülye kérdés de 250essel még most ismerkedek csak.
sorszám: 41281 (124830)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-11-02 18:36:00
Üdv
Olyan bajom lenne hogy a 250/1es TSem... gyujtása jó helyen van, karbit is beállitottam, alapjárat is van, de ha picit meghuzom a gázt hirtelen nagyon felpörög, és lassan csökken csak a fordulat. Mi lehet ez? Szivató nem tömithet?? Levegőcsavar 2,5-3mal van kicsavarva.
sorszám: 41280 (124829)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-02 16:36:35
Tényleg valaki nem tudja,hogy a es 250/2-esnek mi a pontos láncmérete?Ez 130 szemes,de nagyon hosszú.Vagy csak vegyek ki belőle?
sorszám: 41279 (124828)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-02 16:34:26
A mai nap csodás volt.Vettem a trophyra láncot,fel akrtam dobni,örömmel láttam,hogy vagy 20 centivel kell rövidebb:))Sebaj,visszaviszem,veszek helyette rövidebbet.Előtte gondoltam áthúzgálom a csavarokat,majd utána indulok,és akkor a megfáradt blokktartócsavar beleszakadt a vázba...Azóta a blokk a satupadon:)Legalább így nem leszek lusta és felteszem a röpsúlyos gyujtást.
sorszám: 41278 (124827)

 
 
Black Dragon
válasz erre | email2010-11-02 10:56:56
Sziasztok!
ETZ 250 eladó, papír nékül, erdőre kiváló. Kérésre képet küldök.
sorszám: 41277 (124825)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-11-01 09:20:59
Küldd el légyszi, megnézem.
sorszám: 41276 (124816)
(előzmény: Bogyesz, 2010-10-31 11:55:32)

 
 
Bogyesz
válasz erre | email2010-10-31 11:55:32
Ha jól emlékszem akkor duda csavarjára van felfogatva egy U alakú alkatrész még aminek a két végéhez kell rögzíteni a két oldalt!Emailbe egy képet tudok küldeni amit talán látszik.....és segít!
sorszám: 41275 (124807)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-10-31 07:08:52)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-10-31 07:08:52
Beszereztem egy lábvédőlemezt TS-re. Az alsó felfogatás az OK, de felül nem találok semmit. Kb 6-8 cm re van egy átmenő furat a vázon, de azt nem érem el. Esetleg hiányzik egy alkatrész? Tudtok segíteni?
sorszám: 41274 (124806)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-10-28 13:32:04
A lényeg amúgy annyi, hogy a viszkozitás megfelelő csillapítást adjon, kenje a csúszó alkatrészeket és ne habosodjon, mert akkor csökken a csillapítás.
sorszám: 41273 (124792)
(előzmény: Keri, 2010-10-28 13:30:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-10-28 13:30:47
Én csak azért nem azt teszek bele, mert lusta vagyok elmenni, rádásul úgy sem kopok olyan viszkozitásút amit akarok.
Szóval 10W40 motorolaj és ha túl kemény akkor 2T olajjal higítom :)
sorszám: 41272 (124791)
(előzmény: Atilla, 2010-10-28 12:18:56)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-10-28 12:18:56
Hát én sima 15W lengéscsillapító olajat teszek bele. Mire jó ezt így megbonyolítani?
sorszám: 41271 (124786)
(előzmény: Jaky16, 2010-10-28 08:52:54)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-10-28 08:52:54
Hello!
Egy barátom kérdezte, hogy milyen olajat tegyen a 125 ETZ-je első telójába.Én azt mondtam neki, amit én is használok, felesbe keverek hidraulika olajat, és motor olajat.
TI hogy szoktátok?
sorszám: 41270 (124785)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-10-28 08:52:54
Hello!
Egy barátom kérdezte, hogy milyen olajat tegyen a 125 ETZ-je első telójába.Én azt mondtam neki, amit én is használok, felesbe keverek hidraulika olajat, és motor olajat.
TI hogy szoktátok?
sorszám: 41269 (124784)

 
 
kaiser
válasz erre | email2010-10-27 15:00:29
Jó, akkor megírom a cikket, talán jövö hétre el is készül.
sorszám: 41268 (124783)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-10-27 12:16:44
Ahány fórum annyiféle ember, az MZclub fóruma gondolom a több tag miatt is ilyen bonyolult. Ide kevesebben járnak, mindennapi okosságok elférnek ekkora helyen is bőven. Én az MZclubon inkább konkrét embereket keresek meg bajaimmal több kevesebb sikerrel. :D Mondjuk legutóbb is mikor a per egyes elektronikával irtam pár embernek, egyedül zsakfos kolléga válaszolt, de a célt elértem.
sorszám: 41267 (124782)
(elözmény: zsakfos, 2010-10-27 09:02:48)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-10-27 11:56:56
Példát mondani nem tudok de eddigi motoros pályafutásom alatt kaptam már "szép" válaszokat... Lehet kevertem mert olvasok még pár másik fórumot is.
sorszám: 41266 (124781)
(elözmény: zsakfos, 2010-10-26 21:55:42)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu