:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Azt még kihagytam, hogy a visszaalakíthatóság (viszonylag rövid idő alatt) lehetséges legyen. Mégis csak egy túramotor...:)
A szívászaj tompító kiszedésével csak a hangja változik, javára?
Új év új tervek, többek közt az ETZmel: Átalakítás café racer stílusba: csutkakormány, tank és farokidom, valszeg műanyagból első villa módosítása, rugó cseréjével, lejjebb engedni a motor elejét a kormánykifliknél, 17es első kerék, attól is jobb lesz a súlyelosztás illetve talán a hátuljának a kiemelése. Ettől elvileg jobb lesz az útfekvése. Könnyített kuplung ( ha már amúgy is lassan csere érett lesz) és talán a megszakítós gyújtás modernebbre cserélése ás súlycsökkentés. A motort tuningolni nem fogom, mert szerintem nagyon jó állapotban van, sokáig fog még elmenni.
B.Ú.É.K a Tisztelt Csapatnak!
Üdv:
Zozy
Már nem emlékszem, de van egy dugattyúm, amit csúnyán lekönnyítettem.
Minden feleslegesnek tűnő anyagot kireszeltem belőle, elvékonyítottam. Még a szoknyának azon részét is levágtam, ami nem vesz részt a vezérlésben. Egy gyűrűt hagytam rajta, hogy az se fogja vissza, összességében csak jobban csörgöt, de pozitív irányba nem változott, tehát azt mondom a dugattyú tömege MZ viszonylatban tökmindegy.
Ami számított az a racingos ETZ250-ben a kuplung könnyítése, és generátor forgórészének eltávolítása. Ez gyakorlatilag a főtengely forgó tömegét csökkenti és érezhetően gyorsabban reagál a gázra egy utcaihoz képest, de teljesítményben, végsebességben vagy fogyasztásban nincs eltérés, azokhoz képest, akik nem csinálták, meg ezt a módosítást, csak annyi hogy lomhábnak érződik, de a pályán tapasztalt menetdinamika alapján még ez sem igaz.
Nem szokott baj lenni a csillapitással,nincs ovalitás az első kerekedben?Vagy mindneképp az a baj h lassan jön vissza a teló?Mert akkor tényleg az lehet h vagy túl sok,vagy már öreg és iszapos az olaj vagy túl sűrű van benne.Vedd ki a telókat,öntsd ki az olajat belőlük száranként és nézd meg melyikben milyen és mennyi volt.
Amugy lehet kapni telóba olajat.Én repsolt vettem bele 10w20 ast kimondott telóba való,nekem nagyon tetszik,az első telómban van beleöntve,persze én az előtt darabokra szedtem az egészet,megtöröltem mindent,megtisztitottam átnéztem és ezután jött az új olaj,de ha nem akarsz ennyit bajlódni vele,cseréld le csak az olajat,majd meglátod mi lesz.Amugy ilyenkor hidegebb időben az olaj is sűrűbb,lehet ez a baj neked.Ami nekem van ez a telós olaj azon is észrevenni,de kb félórás használat után jobb vmivel már ha ilyen +5-6 fok alatt van a hőmérséklet.Fél L ilyen olaj 1500 volt 2vagy 3 éve.
Nem!
Egyébként ha jól emlékszem az MZ könyv is 10-15W-t ír!
Pattogni nem pattog az eleje, egyszerűen csak jobban is kisimíthatná az utakat...
Arra is gondoltam, h csináltatni lehetne ha nem is rövidebb, de progresszívebb rugókat.
Nincs valami megoldás, h jobb legyen a súlyelosztása?
Azon is gondolkozom, hogy cafe racer átalakítás kéne neki...:) igaz csak optikai és súlykönnyítés.
Előfeszítéssel(2-3cm-es hengerek) kirugózáskor, kerékre álláskor mindig csattogott az első teleszkópom.
Neked a 15ös jött be? Nem kellene diéztánod? :D :D :D
Szerintem a 15W-s lengéscsillapító olaj a legjobb bele. Ha már olajat cserélsz érdemes felújítani az egész teleszkópot. Nem túl drágán kapni bele mindent, még eredeti alkatrészek is vannak.
A rugót nem nagyon tudod más típuséra cserélni, esetleg előfeszítésnek fölé lehet tenni egy acél hengert.
Ha kopott, görbe (kotyog, vagy szorul) akkor meg nincs mit tenni, mert az alumíniumban csúsznak a szárak. Nincs persely benne, csak a komplett csere segít.
Ha jól értettelek, pattog az eleje. Ez szerintem a gyenge csillapítástól van.Az pedig két dologtól lehet. Rossz a teló beldeje, vagy híg az olaj. Vagy nincs is olaj benne, mert rossz a szimering és kinyomóditt. Elvoleg hidraulika olajat kellene bele használno, abból valami sűrűbbet, de tapasztalazok szerint jól elszuperál mezei olajjal.Prónaként tegyél bele W40es olajat. Ha jó a belseje, attól ilyan kemény lesz mintha nem is lenne rugózás. Hivatalossan talán huszas kellene bele, ha minden igaz. A legtöbb hidraulikaolaj amivel találkoztam tizes volt.Könnyű pilótával esetleg indokolt lehet a harmincas, amit huszas és negyvenes keveréséből állíthatsz elő. Nekem a huszas majdnem jó volt amikor 65 kilo voltam. Egy picit kelett volna sűrűbb. De ez csak az én ízlésem
Még egyszer: Ha bukkanora egyet, de túl nagyot pattan, akkor túl sűrű az olaj, vagy eldugult valahol a csillapító. Ha a bucka után hosszú ideig pattog vagy ringatózik, esetleg kis buckára is csattan a teló, akkor túl híg az olaj, vagy kopott a teló belseje. Ha benyomódás után lassan jön fel az eleje, legtöbbször vagy deformálódott a teló, vagy nem párhuzamossak a szárak.
Enyi jutott eszembe hirtelen az első telóról. A kanyarbeli instabilitásával kapcsolatban majd nyilatkozik az, akinek volt vagy van villamerevítője. Nekem sajnos sose volt.
Üdv!
Az etz első villájával mit lehet csinálni, hogy jobb legyen, többet dolgozzon? Egyszer megpakoltam az elejét (+20kg) és utas is volt mögöttem, nomeg az én szerény 60egynéhaány kilóm és a benzin, akkor szépen mozgott.
Egyszer Bpesten éjjel hazafele ami a csövön kifér. Kanyar, előtte satu. Utánna bő másodperc, mire az eleje kirugózta magát és dönthettem be a motort. Most nem tudom milyen olaj van benne (talán gyári), de mi a leghígabb, amivel még nem pattog el?
Rugót lehet, h érdemes lenne cserélni? Milyenre? (lehetőleg ne a motor árának a felét tegye ki...)
Lényeg, h tuningolni szeretném az első villát, ehhez kéne tanács, leírás.
Nem mértem... Lehet jelentősége?
Viszont másik henger kipuf menete sérült, arra szerintetek lehet menetjavítót kapni, vagy valami elmés módon odafogatni?
Mekkora a 125-ös, és a 150-es MZ dugattyú tömege?
Én pedig széthúzásnál is pont az ütés ellen vagyok, de néha nincs jobb. Másik henger kerül rá, ami kb ugynannyit futott, új dugattyúval és ha most is elbaszódik kihajitom.
Egy kis kedvcsináló a hideg téli napokra:
http://www.youtube.com/watch?v=WiAT4aqc2x4&feature=related
Ha már ütni kell, ott valami nagyon nem a helyén van a hengerben.
2000 km-es. vigyáztam rá, a motort nem hajtottam túl márcsak a felül brozperselyes főtengely miatt se, mégis pl a gyűrű alatt a kipufogó felől volt egy nagy átégés folt mikor legelőször megbontottam (szimóm hajtottam keményen, azon hibátlan volt a dugattyú, nemtom mért nem megy xD...
Baj most nemrég volt, mikor egyik felrakásnál a hengerben ugy megszorult a dugó, hogy meg kellett ütni is, lehet ez volt sok neki. De más lehetőség nem volt, mert "szép szóra" meg se mozdult... agybaj ez a motor.
heló
ez egy uj dugó volt?Vagy a régi?Nemtom mitől törhetett le egy darab.
Szépen bántál a dugóval,nem esett le vmikor esetleg,nem kapott ütést?
Én kaptam uj dugót de észrevettem h a szoknya sarka kb ugy 1 x 1 cm es kis háromszög alakban be van repedve és ferdén is állt,ki lett cseréltetve,amugy a dobozt megnéztem és azon is láttam a sérülést,tehát vmi megnyomta erősen.
Kösz a segitséget mindenkinek, megvana baj. A gyűrűvel csak annyi baj volt amit a dugattyú okozott... a szívótorok felőli szoknyából letört egy darab, egy része lement sztem a főtengely mellé, egyrészét kiköpte a kipufogó, és hogy boldog legyek megkarcolta tisztességesen a hengert is :@
Széthúzni hál Isten nem kell tán mert annyit nem járt, meg átmosom benzinnel a forgattyúsházat sztem kijön. Hengert meg rárakom a másik +1es hengert...
Isten mentsen meg mindenkit az ilyen MZktől mint ez az enyém...
A simsonosok.hu-n fent van egy fogyasztási teszt. A legdiétásabb Simo 1,35 litert kért 100km-re. :-)
Mz szív a Simsonban:
http://www.youtube.com/watch?v=yQJVGboOZ9A&feature=related
Szépen éneklő Simo:
http://www.youtube.com/watch?v=NXUrgkQmTto&feature=player_embedded
Igen kipróbálom, úgy képzelem az lesz! :-)
Boldog karácsonyt neked is!
A repce csak akkor jó, ha c3-mal van csapágyazva a bendőd. :D
Gondolom, holnap te is kipróbálod az új gyertyákat. :D Kívánom, kellemes, békés próba legyen. :D
Nahát, nekem pont a repce olaj ízlik!
És indulhat is a vita.... :-D
Én napraforgó olajjal sütők, a repcétől rosszagú a hús.A töknagolaj pedig drága.
Én sztearin gyertyát használok mostanság. Vagy tizet egyszerre. Viaszt már nem lehet kapni.
Motoron nem tudom milyen hideg van. A ponyva mindenesetre nem panaszkodott.
Az Mzm üzemanyag nélkül is ment 140et, csak rossz volt a rugózása amikor a szakadék aljára ért.
Nem tetted fel a legfontosabb kérdést: A jawa jobb e vagy az MZ..
Azért erre is válaszolok. A jawa. Ugyanis a jawám a havernél pihen ingyen, az ETZ a parkolóban 5 ezerért havonta. Tehát a jawa gazdaságossabb.
akkor melyik olaj is a jobb ?
ki milyen gyertyát használ?
Milyen hideg van most motoron?
üdv
Ja és kinek az mz-je megy 140-et. (ugy hogy 2.2l fogyaszt)?
azt nézd meg hogy a gyűrűk végei hol mennek a hengerben ha a dugó nincs benn a hengerben,csak ugy odarakod a henger egyik végéhez a dugót és szemmel végigköveted hol mehetnek a gyűrűvégek.Csak ott lehetnek ahol a hengerben nincs ablak.Az uj dugót hasonlitsd össze a régivel,hogy jó irányba tették e bele a nyilat.A gyűrűpozicionálókat vedd figyelembe a nyil megnézéséhez.
nem mindig olvasom mostanában a fórumot,a hengered nem kopott?Ha jó a dugó hornya,megvannak a pöckök is benne,jók a gyűrűk,és jó irányban van benn a dugó,akkor a hengerrel lehet talán baj.
Nemtudok másra gondolni.Esetleg picit le kéne törni reszelővel a kipuff nyilás alsó és felső élét,de ez igazából nem lehet gond,ez csak frissenfúrt hengernél szokás.
Rakd bele a hengerbe a gyűrűket dugó nélkül és hézagolóval mérd meg a 2 végük között a hézagot.
A nyil jó helyen van, arra figyeltem, (meg a kipuf nyilás felől egy fekete folt meg is jelölte) derékszögelés meg elvileg MZknél nem kell, mert elég szorosan illeszkedik...
Sztem elég, nem tudom :D alapméretes dugattyúhoz alapméretes gyűrűt vettem, TSre...
Kösz a segitséget aki válaszolt
Igazad van, ez a lehetőség kiment a fejemből. Pedig ez lesz a hiba.
a dugattyún van egy nyil,annak a kipuf nyilás felé,vagyis előrefelé kell állnia.Sztem ez volt a baj lehet forditva tetted be a dugót.Úgy meg nem jó mert az egyik gyűrű végei pont emiatt akadhattak meg.Finom drótkefével tisztitsd meg a dugattyú tetejét és előjön a nyil.Nem pont középen van,meg nem is a dugó szélénél hanem a kettő közt ugy 3-4 -5 mm hosszu csak nem tul mély se.Remélem megtalálod,de mindenekelőtt ha ujra szétszeded jelöld meg a dugót,hogy melyik irányba volt most benn.
Ha nem lesz meg a nyil akkor megtudom mondani én is hogyan kell állnia a dugónak a gyűrűpozicinálok helyzetéből,mert van egy uj dugóm a fiokban .Ts 150 em van amugy .
Valami egyébb gond lehet. Az első pillanatokban eltört gyűrű szerintem a valamelyik résbe történő beakadás erednénye. Talán a kipuf résbe akadt be. Ilyent akkor művel ha a vájatban lévő, a gyűrű elfordulását megakadályozó pöcök hiányzik. De a vályattal is lehet valami gond, erre ital hogy a régi gyűrűvel nem lehetett összerakni.Gyűrű feltevése előtt mindig meg kell pucolni rendesen a vájatot. Nem ismerem a kis TS-t ebből a szemponbók, de elképzelhetőnek tartom azt is, hogy a dugó kiverésénél megsérült a rés pereme, begyűrődött egy picit. Elvileg az is törheto a gyűrűt.
De még egyszer: gondolkozz el azon, a régi gyürűvel miért nem lehetett összerakni.Ha egy gyűrűvel már járt a motor, akkor nem szorulhat meg. Biztos hogy koszos volt a vájat.
sziasztok
megint bajos a kisTSem :S a régi gyűrű rossz állapotban volt, mikor raktam volna vissza a hengert a dugó úgy megszorult a hengerben h finoman ki kellett ütni. Új gyűrűvel már rá sikerült rakni a hengert, de első berugáskor kattant egy nagyot és valszeg eltörte. mitől lehet? rossz a derékszögelése? vagy mi?
és ha /2 hengert tennél rá? az tuti olcsóbban megvan.
Megkaptam, köszi, csak az a munkahelyi,otthon nem láttam, de intézem, és mégegyszer köszönöm.
küldtem emailt, a posta végű nem él?
Keri mennyivel tartozom a megszakítókért?
Köszönöm szépen Mindenkinek a segítséget!
sajna lökethossz nem stimmel most is TS-é van menne és cirka 3mm rel ver bele a hengerfejbe a dugó a másik blokkban meg törött a hatókar ugyhogy mindenképp kéne egy jó állapotú vagy új
Ó köszönöm,mélyen megtisztelő számomra:))
Ez nem rossz, bár én nem indítanám be, szerintem az rosszabb mint ha ilyen alaposan felkészítve áll. (főleg ha nem melegszik be rendesen.)
Ennek ellenére ezennel megkapod tőlem a gondos gazda rendes motor érdemrendet! :-D
Más okból de nálam is üres szokott lenni a tank, általában leeresztem és beletöltöm a kocsimba :)))
A kijáratást csak azért csinálom, mert szabadban tárolom és ott könnyebben beindul egy kiadós eső után.
De tavaszi indításnál értek már meglepetések.
Ráadásul még az akkut is benne szoktam hagyni...mondjuk a TS szerencsére indul villany nélkül is.
Egy jó példa az üzemanyagra:tegnap előtt vásároltam egy es 125-öt, utoljára 1990-ben lett beindítva.Belenézve a tankba, a rozsdán és taknyon kívűl mást nem láttam.Erre egy megoldás van:sóder a tankba, és rázogatni, míg fémtiszta nem lesz.A benzincsap semmit nem bírt átereszteni,tele takonnyal, de mivel a tag kijárta a karbiból a benzint, így azt tíz perc alatt kitakarítottam,beállítás, kis gyujtásállítás, és külső tankról(kólásflakon)4-ik rugásra 20 éves álmából ébredt csipke rózsika:))
Keri megkaptam a műszereket, utólag is nagyon köszönöm, mennyi az annyi?
Akkor én vagyok eddig a legdebilebb:)
A régi benzinnek romlik a hatásfoka,ez van összefüggésben amit Keri említ,kiválik a benzinből a faggyú, na abból lesz a takony:))Sokan ajánlák a teletankot, hogy ne rozsdáljon a tank.Ez így nem teljesen helyes, mert takony képződhet a benzincsap főszűrőjében is, amit csak akkor veszel észre, ha tavasszal legmagasabb fokozatban fuldoklik a motor.Ez a benzincsap áteresztőképesség lecsökkenéséből adódik.Én üresre engedem a tankot,folpakk a benznsapkára is(a kis lyukon keresztül nem kap levegőt),természetesen karbiból kijárom a benyát, kipuf, légszűrő ledugaszolás.Ha évekre állítom le, akkor még pluszba hengerfelöntés olajjal.Amit használok, azt kéthetente beindítom spéci műanyagflakonból,így csak tavasszal tankolom a tankot.Az egész nem nagy macera, és ha nem akarsz szívni, vagy lusta vagy mint én akkor ez is egy bevált megoldás.
De gondosak vagytok!
Öröm lehet nálatok motornak lenni! :-)
Én meg téliesítésnek felrakom középsztenderre, ha nem felejtem el. Azt is csak azóta, hogy halottam, az oldalsztender nem tesz jót az ETZ villának. :-D
Ja igen! Idén olajat is cseréltem!!!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|