hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

szsrobert
válasz erre | email2010-12-28 20:55:35
Ha már ütni kell, ott valami nagyon nem a helyén van a hengerben.
sorszám: 41399 (125435)
(előzmény: VGGábor, 2010-12-28 19:09:45)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-12-28 19:09:45
2000 km-es. vigyáztam rá, a motort nem hajtottam túl márcsak a felül brozperselyes főtengely miatt se, mégis pl a gyűrű alatt a kipufogó felől volt egy nagy átégés folt mikor legelőször megbontottam (szimóm hajtottam keményen, azon hibátlan volt a dugattyú, nemtom mért nem megy xD...
Baj most nemrég volt, mikor egyik felrakásnál a hengerben ugy megszorult a dugó, hogy meg kellett ütni is, lehet ez volt sok neki. De más lehetőség nem volt, mert "szép szóra" meg se mozdult... agybaj ez a motor.
sorszám: 41398 (125430)
(előzmény: Péter mz, 2010-12-28 15:24:35)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-12-28 15:24:35
heló
ez egy uj dugó volt?Vagy a régi?Nemtom mitől törhetett le egy darab.
Szépen bántál a dugóval,nem esett le vmikor esetleg,nem kapott ütést?
Én kaptam uj dugót de észrevettem h a szoknya sarka kb ugy 1 x 1 cm es kis háromszög alakban be van repedve és ferdén is állt,ki lett cseréltetve,amugy a dobozt megnéztem és azon is láttam a sérülést,tehát vmi megnyomta erősen.
sorszám: 41397 (125421)
(előzmény: VGGábor, 2010-12-27 19:20:09)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-12-27 19:20:09
Kösz a segitséget mindenkinek, megvana baj. A gyűrűvel csak annyi baj volt amit a dugattyú okozott... a szívótorok felőli szoknyából letört egy darab, egy része lement sztem a főtengely mellé, egyrészét kiköpte a kipufogó, és hogy boldog legyek megkarcolta tisztességesen a hengert is :@
Széthúzni hál Isten nem kell tán mert annyit nem járt, meg átmosom benzinnel a forgattyúsházat sztem kijön. Hengert meg rárakom a másik +1es hengert...
Isten mentsen meg mindenkit az ilyen MZktől mint ez az enyém...
sorszám: 41396 (125409)
(előzmény: Péter mz, 2010-12-12 22:16:41)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-12-23 17:44:21
A simsonosok.hu-n fent van egy fogyasztási teszt. A legdiétásabb Simo 1,35 litert kért 100km-re. :-)
Mz szív a Simsonban:
http://www.youtube.com/watch?v=yQJVGboOZ9A&feature=related
Szépen éneklő Simo:
http://www.youtube.com/watch?v=NXUrgkQmTto&feature=player_embedded
sorszám: 41395 (125336)
(előzmény: Laca_D, 2010-12-21 19:14:28)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-12-23 15:50:31
Igen kipróbálom, úgy képzelem az lesz! :-)
Boldog karácsonyt neked is!
sorszám: 41394 (125334)
(előzmény: Árpád, 2010-12-23 08:26:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-12-23 08:26:19
A repce csak akkor jó, ha c3-mal van csapágyazva a bendőd. :D

Gondolom, holnap te is kipróbálod az új gyertyákat. :D Kívánom, kellemes, békés próba legyen. :D
sorszám: 41393 (125327)
(előzmény: Atilla, 2010-12-22 23:56:00)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-12-22 23:56:00
Nahát, nekem pont a repce olaj ízlik!

És indulhat is a vita.... :-D
sorszám: 41392 (125323)
(előzmény: Árpád, 2010-12-21 20:20:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-12-21 20:20:30
Én napraforgó olajjal sütők, a repcétől rosszagú a hús.A töknagolaj pedig drága.
Én sztearin gyertyát használok mostanság. Vagy tizet egyszerre. Viaszt már nem lehet kapni.
Motoron nem tudom milyen hideg van. A ponyva mindenesetre nem panaszkodott.
Az Mzm üzemanyag nélkül is ment 140et, csak rossz volt a rugózása amikor a szakadék aljára ért.
Nem tetted fel a legfontosabb kérdést: A jawa jobb e vagy az MZ..
Azért erre is válaszolok. A jawa. Ugyanis a jawám a havernél pihen ingyen, az ETZ a parkolóban 5 ezerért havonta. Tehát a jawa gazdaságossabb.
sorszám: 41391 (125314)
(előzmény: Laca_D, 2010-12-21 19:14:28)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2010-12-21 19:14:28
akkor melyik olaj is a jobb ?
ki milyen gyertyát használ?
Milyen hideg van most motoron?
üdv
Ja és kinek az mz-je megy 140-et. (ugy hogy 2.2l fogyaszt)?
sorszám: 41390 (125313)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-12-12 22:16:41
azt nézd meg hogy a gyűrűk végei hol mennek a hengerben ha a dugó nincs benn a hengerben,csak ugy odarakod a henger egyik végéhez a dugót és szemmel végigköveted hol mehetnek a gyűrűvégek.Csak ott lehetnek ahol a hengerben nincs ablak.Az uj dugót hasonlitsd össze a régivel,hogy jó irányba tették e bele a nyilat.A gyűrűpozicionálókat vedd figyelembe a nyil megnézéséhez.
sorszám: 41389 (125222)
(előzmény: VGGábor, 2010-12-10 20:44:50)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-12-12 22:12:47
nem mindig olvasom mostanában a fórumot,a hengered nem kopott?Ha jó a dugó hornya,megvannak a pöckök is benne,jók a gyűrűk,és jó irányban van benn a dugó,akkor a hengerrel lehet talán baj.
Nemtudok másra gondolni.Esetleg picit le kéne törni reszelővel a kipuff nyilás alsó és felső élét,de ez igazából nem lehet gond,ez csak frissenfúrt hengernél szokás.
sorszám: 41388 (125221)
(előzmény: VGGábor, 2010-12-10 20:47:56)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-12-10 20:53:06
Rakd bele a hengerbe a gyűrűket dugó nélkül és hézagolóval mérd meg a 2 végük között a hézagot.
sorszám: 41387 (125205)
(előzmény: VGGábor, 2010-12-10 20:47:56)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-12-10 20:47:56
A nyil jó helyen van, arra figyeltem, (meg a kipuf nyilás felől egy fekete folt meg is jelölte) derékszögelés meg elvileg MZknél nem kell, mert elég szorosan illeszkedik...
sorszám: 41386 (125204)
(előzmény: Péter mz, 2010-12-09 23:25:43)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-12-10 20:44:50
Sztem elég, nem tudom :D alapméretes dugattyúhoz alapméretes gyűrűt vettem, TSre...
Kösz a segitséget aki válaszolt
sorszám: 41385 (125203)
(előzmény: szsrobert, 2010-12-10 11:21:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-12-10 11:21:35
Mekkora a gyűrűhézag?
sorszám: 41384 (125192)
(előzmény: VGGábor, 2010-12-09 21:40:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-12-10 07:29:54
Igazad van, ez a lehetőség kiment a fejemből. Pedig ez lesz a hiba.
sorszám: 41383 (125191)
(előzmény: Péter mz, 2010-12-09 23:25:43)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-12-09 23:25:43
a dugattyún van egy nyil,annak a kipuf nyilás felé,vagyis előrefelé kell állnia.Sztem ez volt a baj lehet forditva tetted be a dugót.Úgy meg nem jó mert az egyik gyűrű végei pont emiatt akadhattak meg.Finom drótkefével tisztitsd meg a dugattyú tetejét és előjön a nyil.Nem pont középen van,meg nem is a dugó szélénél hanem a kettő közt ugy 3-4 -5 mm hosszu csak nem tul mély se.Remélem megtalálod,de mindenekelőtt ha ujra szétszeded jelöld meg a dugót,hogy melyik irányba volt most benn.
Ha nem lesz meg a nyil akkor megtudom mondani én is hogyan kell állnia a dugónak a gyűrűpozicinálok helyzetéből,mert van egy uj dugóm a fiokban .Ts 150 em van amugy .
sorszám: 41382 (125190)
(előzmény: VGGábor, 2010-12-09 21:40:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-12-09 22:02:13
Valami egyébb gond lehet. Az első pillanatokban eltört gyűrű szerintem a valamelyik résbe történő beakadás erednénye. Talán a kipuf résbe akadt be. Ilyent akkor művel ha a vájatban lévő, a gyűrű elfordulását megakadályozó pöcök hiányzik. De a vályattal is lehet valami gond, erre ital hogy a régi gyűrűvel nem lehetett összerakni.Gyűrű feltevése előtt mindig meg kell pucolni rendesen a vájatot. Nem ismerem a kis TS-t ebből a szemponbók, de elképzelhetőnek tartom azt is, hogy a dugó kiverésénél megsérült a rés pereme, begyűrődött egy picit. Elvileg az is törheto a gyűrűt.

De még egyszer: gondolkozz el azon, a régi gyürűvel miért nem lehetett összerakni.Ha egy gyűrűvel már járt a motor, akkor nem szorulhat meg. Biztos hogy koszos volt a vájat.
sorszám: 41381 (125188)
(előzmény: VGGábor, 2010-12-09 21:40:53)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2010-12-09 21:40:53
sziasztok
megint bajos a kisTSem :S a régi gyűrű rossz állapotban volt, mikor raktam volna vissza a hengert a dugó úgy megszorult a hengerben h finoman ki kellett ütni. Új gyűrűvel már rá sikerült rakni a hengert, de első berugáskor kattant egy nagyot és valszeg eltörte. mitől lehet? rossz a derékszögelése? vagy mi?
sorszám: 41380 (125187)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-12-03 17:57:38
és ha /2 hengert tennél rá? az tuti olcsóbban megvan.
sorszám: 41379 (125120)
(előzmény: wadember, 2010-12-02 14:15:42)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-12-03 08:10:08
Megkaptam, köszi, csak az a munkahelyi,otthon nem láttam, de intézem, és mégegyszer köszönöm.
sorszám: 41378 (125110)
(előzmény: Keri, 2010-12-02 22:50:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-12-02 22:50:47
küldtem emailt, a posta végű nem él?
sorszám: 41377 (125106)
(előzmény: Troster07, 2010-12-02 21:00:34)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-12-02 21:00:34
Keri mennyivel tartozom a megszakítókért?

sorszám: 41376 (125105)

 
 
ronin
válasz erre | email2010-12-02 18:23:10
Köszönöm szépen Mindenkinek a segítséget!
sorszám: 41375 (125104)
(előzmény: Keri, 2010-12-01 14:19:39)

 
 
wadember
válasz erre | email2010-12-02 14:15:42
sajna lökethossz nem stimmel most is TS-é van menne és cirka 3mm rel ver bele a hengerfejbe a dugó a másik blokkban meg törött a hatókar ugyhogy mindenképp kéne egy jó állapotú vagy új
sorszám: 41374 (125102)
(előzmény: Jaky16, 2010-12-01 11:28:53)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-12-02 12:39:05
Ó köszönöm,mélyen megtisztelő számomra:))
sorszám: 41373 (125101)
(előzmény: Atilla, 2010-12-02 00:39:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-12-02 00:39:43
Ez nem rossz, bár én nem indítanám be, szerintem az rosszabb mint ha ilyen alaposan felkészítve áll. (főleg ha nem melegszik be rendesen.)
Ennek ellenére ezennel megkapod tőlem a gondos gazda rendes motor érdemrendet! :-D
sorszám: 41372 (125099)
(előzmény: Troster07, 2010-12-01 19:09:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-12-01 20:15:04
Más okból de nálam is üres szokott lenni a tank, általában leeresztem és beletöltöm a kocsimba :)))
sorszám: 41371 (125092)
(előzmény: Troster07, 2010-12-01 19:09:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-12-01 20:05:25
A kijáratást csak azért csinálom, mert szabadban tárolom és ott könnyebben beindul egy kiadós eső után.
De tavaszi indításnál értek már meglepetések.
Ráadásul még az akkut is benne szoktam hagyni...mondjuk a TS szerencsére indul villany nélkül is.
sorszám: 41370 (125091)
(előzmény: Atilla, 2010-12-01 16:22:43)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-12-01 19:17:14
Egy jó példa az üzemanyagra:tegnap előtt vásároltam egy es 125-öt, utoljára 1990-ben lett beindítva.Belenézve a tankba, a rozsdán és taknyon kívűl mást nem láttam.Erre egy megoldás van:sóder a tankba, és rázogatni, míg fémtiszta nem lesz.A benzincsap semmit nem bírt átereszteni,tele takonnyal, de mivel a tag kijárta a karbiból a benzint, így azt tíz perc alatt kitakarítottam,beállítás, kis gyujtásállítás, és külső tankról(kólásflakon)4-ik rugásra 20 éves álmából ébredt csipke rózsika:))
sorszám: 41369 (125085)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-12-01 19:11:57
Keri megkaptam a műszereket, utólag is nagyon köszönöm, mennyi az annyi?
sorszám: 41368 (125084)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-12-01 19:09:52
Akkor én vagyok eddig a legdebilebb:)
A régi benzinnek romlik a hatásfoka,ez van összefüggésben amit Keri említ,kiválik a benzinből a faggyú, na abból lesz a takony:))Sokan ajánlák a teletankot, hogy ne rozsdáljon a tank.Ez így nem teljesen helyes, mert takony képződhet a benzincsap főszűrőjében is, amit csak akkor veszel észre, ha tavasszal legmagasabb fokozatban fuldoklik a motor.Ez a benzincsap áteresztőképesség lecsökkenéséből adódik.Én üresre engedem a tankot,folpakk a benznsapkára is(a kis lyukon keresztül nem kap levegőt),természetesen karbiból kijárom a benyát, kipuf, légszűrő ledugaszolás.Ha évekre állítom le, akkor még pluszba hengerfelöntés olajjal.Amit használok, azt kéthetente beindítom spéci műanyagflakonból,így csak tavasszal tankolom a tankot.Az egész nem nagy macera, és ha nem akarsz szívni, vagy lusta vagy mint én akkor ez is egy bevált megoldás.
sorszám: 41367 (125083)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-12-01 16:22:43
De gondosak vagytok!
Öröm lehet nálatok motornak lenni! :-)
Én meg téliesítésnek felrakom középsztenderre, ha nem felejtem el. Azt is csak azóta, hogy halottam, az oldalsztender nem tesz jót az ETZ villának. :-D
Ja igen! Idén olajat is cseréltem!!!
sorszám: 41366 (125080)
(előzmény: Keri, 2010-12-01 14:19:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-12-01 14:19:39
Igen célszerű. Én majdnem minden leállítást így követem el. Persze még az utca elején elzárom a benzincsapot.

A keverék benzin, a pára, és a réz alkatrészek reakcióba lépnek egymással a hosszú állás alatt, és zöld takony formájában összegyűlik az úszóház alján.
Persze egyetlen tél alatt nem fog ez bekövetkezni, de előfordulhat hogy az úszóházban megromlott benzinnel tavasszal nem indul a motor. Ha üres az úszóház a tankból viszonylag jobb minőségű benzint fog kapni és könnyebben indul.

A párakicsapódásból eredő pár csep víz is könnyebben átöblítődik így. (elsősorban ezért szoktam kijáratni)

Ha igazán jót akarsz akkor leszeded az úszóházat és teljesen kiüríted, valamint a leállítás után bedugaszolod a kipufogót.
sorszám: 41365 (125072)
(előzmény: ronin, 2010-12-01 13:09:21)

 
 
ronin
válasz erre | email2010-12-01 13:09:21
Sziasztok,
Olvastam valahol, hogy a téli leállás idejére célszerű a motor karburátorából - elzárt üzemenyag csap mellett - kijáratni a benzint. Van ebben tapasztalata valakinek?
sorszám: 41364 (125071)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-12-01 11:28:53
/2-es főtengely nem jó bele?
mert annak a hajtókara egyezik TS-ével.
sorszám: 41363 (125062)
(előzmény: wadember, 2010-11-30 09:43:58)

 
 
wadember
válasz erre | email2010-11-30 09:43:58
Sziasztok szükségem lenne egy ES250/1 es hajtókarra nem tudjátok honnan lehetne beszerezni? E-motorparts-al és az MZ-b vel próbálkoztam már előbbinél nincs utóbbinál meg csak komplett főtengelyt találtam 123 euro-ért. Segítségeket előre is kössz.
sorszám: 41362 (125053)

 
 
ronin
válasz erre | email2010-11-28 12:36:37
Semmi gond! Nagyobb baj, hogy beáll a tél, a tavasz meg oly messze van.:(
sorszám: 41361 (125026)
(előzmény: prebzoli, 2010-11-27 18:28:51)

 
 
prebzoli
válasz erre | email2010-11-27 18:28:51
Bocs, de én meg azt hittem, hogy te az egyik haverom vagy és azért szólítottál meg. Kössz a segítő szándékodat.
sorszám: 41360 (125023)
(előzmény: ronin, 2010-11-26 20:59:08)

 
 
ronin
válasz erre | email2010-11-27 09:28:13
Köszönöm a segítséget Keri!
Egyébként nem haragszom. Lehet, nekem is rossz napom volt:)
sorszám: 41359 (125021)
(előzmény: Keri, 2010-11-27 08:07:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-27 08:07:42
Annyit még hozzátennék, hogy én a távolsági fényre szoktam állítani, úgy hogy egy egyenes sík útszakaszon a lehető legtávolabb lássam az utat magam előtt.

Ekkor a tompított is automatikusan megfelelő bevilágítást fog adni, vakítás nélkül...bár be kell valljam, egyik motorom fényforrása sem az a vakító jellegű, szóval a szembe jövőket egy pontatlanabb beállítás sem szokta zavarni.
sorszám: 41358 (125020)
(előzmény: ronin, 2010-11-26 21:03:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-27 08:04:16
Azt nem tudom, de én neten találtam egy leírást, az alkalmazható az ETZ-re is:

A fényszóró beállítási értéke: a tompított világítás esetén a sötét/világos határ távolsága az úttesten. A tompított fény lejtése 1 %-os, vagyis a fénysugár lejtése 10 m-en 10 cm. A fénynyaláb közepét?l a tompított fény árnyékolása a jobb oldalon 15°-kal emelkedik. Ebb?l adódik az aszimmetrikus tompított világítás.
sorszám: 41357 (125019)
(előzmény: ronin, 2010-11-26 21:03:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-11-27 08:01:15
Ez így is van, ahogy gondoltad.
Szeretjük és tiszteljük a segítőkész embereket.
Nézd el neki, nem szokott ilyen lenni, de biztos rossz napja volt, vagy rosszul fogalmazott.
sorszám: 41356 (125018)
(előzmény: ronin, 2010-11-26 20:59:08)

 
 
ronin
válasz erre | email2010-11-26 21:03:31
Sziasztok,
Letöltöttem az ETZ szerelési útmutatóját, de sajnos a fényszóró beállítási adatait (távolság a faltól, magasság) nem tudom "kibetűzni". Tudna valki segíteni?
sorszám: 41355 (125014)

 
 
ronin
válasz erre | email2010-11-26 20:59:08
Bocs, hogy ismeretlenül megszólítottalak, de azt hittem, a fórumon ez nem lesz gáz...
Egyébként Istvánnak hívnak, és pusztán segítő szándékkal szóltam hozzá a bejegyzésedhez.
sorszám: 41354 (125013)
(előzmény: prebzoli, 2010-11-25 16:34:48)

 
 
Troster07
válasz erre | email2010-11-25 17:39:07
Mz-s perverzitás:))
sorszám: 41353 (125007)
(előzmény: Atilla, 2010-11-25 16:43:24)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-11-25 16:43:24
Fúúúj!!! Szájsebész!!!
Még a szó is borzalmas!
És még föl is engeded a motorra, meg még tetszik is! Micsoda perverz élményeid vannak! :-D
sorszám: 41352 (125006)
(elözmény: prebzoli, 2010-11-24 16:35:56)

 
 
prebzoli
válasz erre | email2010-11-25 16:34:48
Boccs te ki vagy?
sorszám: 41351 (125004)
(előzmény: ronin, 2010-11-24 20:57:45)

 
 
ronin
válasz erre | email2010-11-24 20:57:45
Szia Zoli,
Teljesen nyugodtan válthatsz biztosítót. A bankot csak az érdekli, hogy LEGYEN biztosításod. Én is lecseréltem egy kedvezőbb ajánlatra a casco-t
sorszám: 41350 (125001)
(elözmény: prebzoli, 2010-11-24 13:06:32)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu