:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha már ütni kell, ott valami nagyon nem a helyén van a hengerben.
2000 km-es. vigyáztam rá, a motort nem hajtottam túl márcsak a felül brozperselyes főtengely miatt se, mégis pl a gyűrű alatt a kipufogó felől volt egy nagy átégés folt mikor legelőször megbontottam (szimóm hajtottam keményen, azon hibátlan volt a dugattyú, nemtom mért nem megy xD...
Baj most nemrég volt, mikor egyik felrakásnál a hengerben ugy megszorult a dugó, hogy meg kellett ütni is, lehet ez volt sok neki. De más lehetőség nem volt, mert "szép szóra" meg se mozdult... agybaj ez a motor.
heló
ez egy uj dugó volt?Vagy a régi?Nemtom mitől törhetett le egy darab.
Szépen bántál a dugóval,nem esett le vmikor esetleg,nem kapott ütést?
Én kaptam uj dugót de észrevettem h a szoknya sarka kb ugy 1 x 1 cm es kis háromszög alakban be van repedve és ferdén is állt,ki lett cseréltetve,amugy a dobozt megnéztem és azon is láttam a sérülést,tehát vmi megnyomta erősen.
Kösz a segitséget mindenkinek, megvana baj. A gyűrűvel csak annyi baj volt amit a dugattyú okozott... a szívótorok felőli szoknyából letört egy darab, egy része lement sztem a főtengely mellé, egyrészét kiköpte a kipufogó, és hogy boldog legyek megkarcolta tisztességesen a hengert is :@
Széthúzni hál Isten nem kell tán mert annyit nem járt, meg átmosom benzinnel a forgattyúsházat sztem kijön. Hengert meg rárakom a másik +1es hengert...
Isten mentsen meg mindenkit az ilyen MZktől mint ez az enyém...
A simsonosok.hu-n fent van egy fogyasztási teszt. A legdiétásabb Simo 1,35 litert kért 100km-re. :-)
Mz szív a Simsonban:
http://www.youtube.com/watch?v=yQJVGboOZ9A&feature=related
Szépen éneklő Simo:
http://www.youtube.com/watch?v=NXUrgkQmTto&feature=player_embedded
Igen kipróbálom, úgy képzelem az lesz! :-)
Boldog karácsonyt neked is!
A repce csak akkor jó, ha c3-mal van csapágyazva a bendőd. :D
Gondolom, holnap te is kipróbálod az új gyertyákat. :D Kívánom, kellemes, békés próba legyen. :D
Nahát, nekem pont a repce olaj ízlik!
És indulhat is a vita.... :-D
Én napraforgó olajjal sütők, a repcétől rosszagú a hús.A töknagolaj pedig drága.
Én sztearin gyertyát használok mostanság. Vagy tizet egyszerre. Viaszt már nem lehet kapni.
Motoron nem tudom milyen hideg van. A ponyva mindenesetre nem panaszkodott.
Az Mzm üzemanyag nélkül is ment 140et, csak rossz volt a rugózása amikor a szakadék aljára ért.
Nem tetted fel a legfontosabb kérdést: A jawa jobb e vagy az MZ..
Azért erre is válaszolok. A jawa. Ugyanis a jawám a havernél pihen ingyen, az ETZ a parkolóban 5 ezerért havonta. Tehát a jawa gazdaságossabb.
akkor melyik olaj is a jobb ?
ki milyen gyertyát használ?
Milyen hideg van most motoron?
üdv
Ja és kinek az mz-je megy 140-et. (ugy hogy 2.2l fogyaszt)?
azt nézd meg hogy a gyűrűk végei hol mennek a hengerben ha a dugó nincs benn a hengerben,csak ugy odarakod a henger egyik végéhez a dugót és szemmel végigköveted hol mehetnek a gyűrűvégek.Csak ott lehetnek ahol a hengerben nincs ablak.Az uj dugót hasonlitsd össze a régivel,hogy jó irányba tették e bele a nyilat.A gyűrűpozicionálókat vedd figyelembe a nyil megnézéséhez.
nem mindig olvasom mostanában a fórumot,a hengered nem kopott?Ha jó a dugó hornya,megvannak a pöckök is benne,jók a gyűrűk,és jó irányban van benn a dugó,akkor a hengerrel lehet talán baj.
Nemtudok másra gondolni.Esetleg picit le kéne törni reszelővel a kipuff nyilás alsó és felső élét,de ez igazából nem lehet gond,ez csak frissenfúrt hengernél szokás.
Rakd bele a hengerbe a gyűrűket dugó nélkül és hézagolóval mérd meg a 2 végük között a hézagot.
A nyil jó helyen van, arra figyeltem, (meg a kipuf nyilás felől egy fekete folt meg is jelölte) derékszögelés meg elvileg MZknél nem kell, mert elég szorosan illeszkedik...
Sztem elég, nem tudom :D alapméretes dugattyúhoz alapméretes gyűrűt vettem, TSre...
Kösz a segitséget aki válaszolt
Igazad van, ez a lehetőség kiment a fejemből. Pedig ez lesz a hiba.
a dugattyún van egy nyil,annak a kipuf nyilás felé,vagyis előrefelé kell állnia.Sztem ez volt a baj lehet forditva tetted be a dugót.Úgy meg nem jó mert az egyik gyűrű végei pont emiatt akadhattak meg.Finom drótkefével tisztitsd meg a dugattyú tetejét és előjön a nyil.Nem pont középen van,meg nem is a dugó szélénél hanem a kettő közt ugy 3-4 -5 mm hosszu csak nem tul mély se.Remélem megtalálod,de mindenekelőtt ha ujra szétszeded jelöld meg a dugót,hogy melyik irányba volt most benn.
Ha nem lesz meg a nyil akkor megtudom mondani én is hogyan kell állnia a dugónak a gyűrűpozicinálok helyzetéből,mert van egy uj dugóm a fiokban .Ts 150 em van amugy .
Valami egyébb gond lehet. Az első pillanatokban eltört gyűrű szerintem a valamelyik résbe történő beakadás erednénye. Talán a kipuf résbe akadt be. Ilyent akkor művel ha a vájatban lévő, a gyűrű elfordulását megakadályozó pöcök hiányzik. De a vályattal is lehet valami gond, erre ital hogy a régi gyűrűvel nem lehetett összerakni.Gyűrű feltevése előtt mindig meg kell pucolni rendesen a vájatot. Nem ismerem a kis TS-t ebből a szemponbók, de elképzelhetőnek tartom azt is, hogy a dugó kiverésénél megsérült a rés pereme, begyűrődött egy picit. Elvileg az is törheto a gyűrűt.
De még egyszer: gondolkozz el azon, a régi gyürűvel miért nem lehetett összerakni.Ha egy gyűrűvel már járt a motor, akkor nem szorulhat meg. Biztos hogy koszos volt a vájat.
sziasztok
megint bajos a kisTSem :S a régi gyűrű rossz állapotban volt, mikor raktam volna vissza a hengert a dugó úgy megszorult a hengerben h finoman ki kellett ütni. Új gyűrűvel már rá sikerült rakni a hengert, de első berugáskor kattant egy nagyot és valszeg eltörte. mitől lehet? rossz a derékszögelése? vagy mi?
és ha /2 hengert tennél rá? az tuti olcsóbban megvan.
Megkaptam, köszi, csak az a munkahelyi,otthon nem láttam, de intézem, és mégegyszer köszönöm.
küldtem emailt, a posta végű nem él?
Keri mennyivel tartozom a megszakítókért?
Köszönöm szépen Mindenkinek a segítséget!
sajna lökethossz nem stimmel most is TS-é van menne és cirka 3mm rel ver bele a hengerfejbe a dugó a másik blokkban meg törött a hatókar ugyhogy mindenképp kéne egy jó állapotú vagy új
Ó köszönöm,mélyen megtisztelő számomra:))
Ez nem rossz, bár én nem indítanám be, szerintem az rosszabb mint ha ilyen alaposan felkészítve áll. (főleg ha nem melegszik be rendesen.)
Ennek ellenére ezennel megkapod tőlem a gondos gazda rendes motor érdemrendet! :-D
Más okból de nálam is üres szokott lenni a tank, általában leeresztem és beletöltöm a kocsimba :)))
A kijáratást csak azért csinálom, mert szabadban tárolom és ott könnyebben beindul egy kiadós eső után.
De tavaszi indításnál értek már meglepetések.
Ráadásul még az akkut is benne szoktam hagyni...mondjuk a TS szerencsére indul villany nélkül is.
Egy jó példa az üzemanyagra:tegnap előtt vásároltam egy es 125-öt, utoljára 1990-ben lett beindítva.Belenézve a tankba, a rozsdán és taknyon kívűl mást nem láttam.Erre egy megoldás van:sóder a tankba, és rázogatni, míg fémtiszta nem lesz.A benzincsap semmit nem bírt átereszteni,tele takonnyal, de mivel a tag kijárta a karbiból a benzint, így azt tíz perc alatt kitakarítottam,beállítás, kis gyujtásállítás, és külső tankról(kólásflakon)4-ik rugásra 20 éves álmából ébredt csipke rózsika:))
Keri megkaptam a műszereket, utólag is nagyon köszönöm, mennyi az annyi?
Akkor én vagyok eddig a legdebilebb:)
A régi benzinnek romlik a hatásfoka,ez van összefüggésben amit Keri említ,kiválik a benzinből a faggyú, na abból lesz a takony:))Sokan ajánlák a teletankot, hogy ne rozsdáljon a tank.Ez így nem teljesen helyes, mert takony képződhet a benzincsap főszűrőjében is, amit csak akkor veszel észre, ha tavasszal legmagasabb fokozatban fuldoklik a motor.Ez a benzincsap áteresztőképesség lecsökkenéséből adódik.Én üresre engedem a tankot,folpakk a benznsapkára is(a kis lyukon keresztül nem kap levegőt),természetesen karbiból kijárom a benyát, kipuf, légszűrő ledugaszolás.Ha évekre állítom le, akkor még pluszba hengerfelöntés olajjal.Amit használok, azt kéthetente beindítom spéci műanyagflakonból,így csak tavasszal tankolom a tankot.Az egész nem nagy macera, és ha nem akarsz szívni, vagy lusta vagy mint én akkor ez is egy bevált megoldás.
De gondosak vagytok!
Öröm lehet nálatok motornak lenni! :-)
Én meg téliesítésnek felrakom középsztenderre, ha nem felejtem el. Azt is csak azóta, hogy halottam, az oldalsztender nem tesz jót az ETZ villának. :-D
Ja igen! Idén olajat is cseréltem!!!
Igen célszerű. Én majdnem minden leállítást így követem el. Persze még az utca elején elzárom a benzincsapot.
A keverék benzin, a pára, és a réz alkatrészek reakcióba lépnek egymással a hosszú állás alatt, és zöld takony formájában összegyűlik az úszóház alján.
Persze egyetlen tél alatt nem fog ez bekövetkezni, de előfordulhat hogy az úszóházban megromlott benzinnel tavasszal nem indul a motor. Ha üres az úszóház a tankból viszonylag jobb minőségű benzint fog kapni és könnyebben indul.
A párakicsapódásból eredő pár csep víz is könnyebben átöblítődik így. (elsősorban ezért szoktam kijáratni)
Ha igazán jót akarsz akkor leszeded az úszóházat és teljesen kiüríted, valamint a leállítás után bedugaszolod a kipufogót.
Sziasztok,
Olvastam valahol, hogy a téli leállás idejére célszerű a motor karburátorából - elzárt üzemenyag csap mellett - kijáratni a benzint. Van ebben tapasztalata valakinek?
/2-es főtengely nem jó bele?
mert annak a hajtókara egyezik TS-ével.
Sziasztok szükségem lenne egy ES250/1 es hajtókarra nem tudjátok honnan lehetne beszerezni? E-motorparts-al és az MZ-b vel próbálkoztam már előbbinél nincs utóbbinál meg csak komplett főtengelyt találtam 123 euro-ért. Segítségeket előre is kössz.
Semmi gond! Nagyobb baj, hogy beáll a tél, a tavasz meg oly messze van.:(
Bocs, de én meg azt hittem, hogy te az egyik haverom vagy és azért szólítottál meg. Kössz a segítő szándékodat.
Köszönöm a segítséget Keri!
Egyébként nem haragszom. Lehet, nekem is rossz napom volt:)
Annyit még hozzátennék, hogy én a távolsági fényre szoktam állítani, úgy hogy egy egyenes sík útszakaszon a lehető legtávolabb lássam az utat magam előtt.
Ekkor a tompított is automatikusan megfelelő bevilágítást fog adni, vakítás nélkül...bár be kell valljam, egyik motorom fényforrása sem az a vakító jellegű, szóval a szembe jövőket egy pontatlanabb beállítás sem szokta zavarni.
Azt nem tudom, de én neten találtam egy leírást, az alkalmazható az ETZ-re is:
A fényszóró beállítási értéke: a tompított világítás esetén a sötét/világos határ távolsága az úttesten. A tompított fény lejtése 1 %-os, vagyis a fénysugár lejtése 10 m-en 10 cm. A fénynyaláb közepét?l a tompított fény árnyékolása a jobb oldalon 15°-kal emelkedik. Ebb?l adódik az aszimmetrikus tompított világítás.
Ez így is van, ahogy gondoltad.
Szeretjük és tiszteljük a segítőkész embereket.
Nézd el neki, nem szokott ilyen lenni, de biztos rossz napja volt, vagy rosszul fogalmazott.
Sziasztok,
Letöltöttem az ETZ szerelési útmutatóját, de sajnos a fényszóró beállítási adatait (távolság a faltól, magasság) nem tudom "kibetűzni". Tudna valki segíteni?
Bocs, hogy ismeretlenül megszólítottalak, de azt hittem, a fórumon ez nem lesz gáz...
Egyébként Istvánnak hívnak, és pusztán segítő szándékkal szóltam hozzá a bejegyzésedhez.
Fúúúj!!! Szájsebész!!!
Még a szó is borzalmas!
És még föl is engeded a motorra, meg még tetszik is! Micsoda perverz élményeid vannak! :-D
Szia Zoli,
Teljesen nyugodtan válthatsz biztosítót. A bankot csak az érdekli, hogy LEGYEN biztosításod. Én is lecseréltem egy kedvezőbb ajánlatra a casco-t
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|