:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nagyobb sebességnél kerékpárgenerátor is töltheti a 12V-os akkut. :-)
Ma betettem a túradobozba az autóakksit aztán hasítottam 1-et ebben a jó időben :D nem kell ide tölltés :P
Pontosan!
2T kapálógép motort újítottam fel FAG csapágyakkal: tökéletes!
ÉS a FAG minősége sem rosszabb, mint az SKF
FAG-ra gondoltam, korábban SKF-et vettem, de nem érte meg a plusz pénz érte...
Köszi a válaszod!
kb. 10ezer
Természetesen minőségtől függően kevesebb és több is lehet.
Azonban nem ajánlom hogy mindenféle noname csapágyat megvegyél.
A megfizethető és jó minőségű csapágyak, amik hirtelen eszembe jutnak:
ZKL, Koyo, FAG
Persze lehet több is, de ezekkel vannak pozitív személyes tapasztalataim.
Üdv!
125 ETZ blokkot újított fel valaki mostanában?
Arra lennék kíváncsi, hogy mennyibe kerülhet a teljes csapágy garnitúra?
Eladó:
TS MZ250, 1975,piros, rendezett papírokkal és műszakival. Gyönyörű, felújított állapotban, oldalcsomagtartóval. Ár: 210.000Ft
TS MZ250, 1975, nagyon szép, gyári állapotú (egyedül az ülést kell áthúzni): Adásvételivel és szürke forgalmival. Minden gond nélkül forgalomba helyezhető: Ár: 120.000ft.
Tel: 06-20-924-0454
"a BETŰK"! Csak hogy helyesek legyünk...
sorszám: 41441 (125672)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-04 12:07:37)
Ka adsz egy új billencset és monitort(vagy szemet) akkor kevesebbet fogok félreütni.De így, hogy vakon gépelek, a már leírt szövegeket félóráig találgatva, ennyire futja.
sorszám: 41439 (125661)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-04 12:07:37)
Ne tejezd hogy indukció mérővel ki lehet mérni. A végén elolvassa valamelyik ismerősöm és nekem is kell csinálnom egyet. :D
Amúgy ha lassan ment el a delej, még mindig lehet hibás a fesszab is, főleg ha mechanikus. Ha az, meg kell nézni az érintkező pogácsákat.De végig kell bogarászni ellenállás méróvel az összes madzagot. Nekem pl azzal nyizott az ETZ-m, hogy kiforrasztotta magát az egyik fázis kivezetése a generátoron. Hol érinkezett, hol nem, aztán egyre rotkábban érintkezett, majd sose. Az aksi tároló hatása , az hogy magas fordulaton a két fázis is tudott 14 voltot felett pridukálni, olyanná tette a dolgot, mintha lassan ment volna el a töltés. A mai napig nem derült ki miért forasztotta ki magát a vég. Zárlat nem volt, de még átvezetés sem. Az újrafottasztás után tökéletesen múkodik már kagdnem hátom éve. Valószínüleg szarul fottasztották, vagy rossz volt a folyasztószer, idővel kimarta az ónt.
A lényeg, érdemes még egy kicsit méregetni a jószágit mielőtt elcipeli induktovitást mérni.
Még valami: A szlnkefe állóhekyzetben történő vizsgálata, illetve cseréje nem jelent sokat. Hibás lehet a szénkefe tartó. Forgás jözben fennakad a kefe.De lehet azon a tájon még egy kellemetlen hibaforrás. Ha ütni kezd a firgórész, egy szint felett már nem tudja követbi a kefe.Amikor réges régen szerelőnél volt az első tz-m, a szerelő mutatitt eny másik ETZ-t, aminek ez volt a baja. Nem kis idejlne került míg rájott mi a baj.abban az esetnem leesett a tulaj álla. Nevitte a motort elektromos hibával és csapágycserét kapott. :D Azt már félve említem, hogy az említett motoron a forgészt is gumikalapácsolni kellett(én cseréltem volna) mert egy előző tulaj az excenter ütögetésével próbálta meg orvosolni az excenter ütését. gondolom nem kicsiket paskolhatott oda, mert állítólag még a szén korongok is ferde helyzetbe kerültek. Aztán ehhez jött hozzá idővel a főtengely csapáégy hatalmas lógása. Nem tudom, nem én javítottam a motort, de jól nézhetett ki.
Tavaly tavasz végén egy jawa 360at javítottam, azon azért nem volt töltés mert egy zálat dudort gyártott a szénkefe tartóra. Pedig valami hőre keményedő anyagnak néztem a tartót.
Ha Esztergom környéki vagy, én is tudok segíteni.
Mennyi a köridőd Kecskeméten, hogy ilyen menetdinamikai változtatásokra van szükséged? :)
Szerintem másold le az MZ racingos MZ-k módosításait. Azok kipróbált és működő megoldások.
Ha kizártál mindent, ami marad az lesz a hibás :)
Ebben az esetben egy indukció mérővel a leg egyszerűbb kimérni.
Nekem van szivesen megnézem neked. Pesti vagyok, 4. kerületben fordulok elő, illetve Ferihegy környékén, vagy a kettő között.
Szénkefét cseréltem már,az akksit is feltölöttem szerintem a tekercselés lesz a tettes. :) Köszi a segítséget
Hogy akarod leengedni? Gyártatott villakifllikkel? Berugózáskor a sárvédő beleérhet a kipufogókönyökbe.
Dugattyútömeg:Etz 150 könnyített, rövidített dugattyú gyűrűkkel 186g , +125-ös csapszeg (rövidebb a 150esnél) 32g=218g.
Én úgy emlékszem a rugónak elég sok adata meg van adva valamelyik MZ könyvben.
Gyártásnak ajánlom a tatabányai rugógyárat.
Üdv!
ETZm első villájába progresszív rugót csináltatnék. Ehhez kéne segítség, hogy hogy számoljam ki a rugó erőket, ehhez van e program, valakinek tapasztalata, illetve hol tudám legyártatni és mennyibe fájna eme kis művelet.
Ha a kormánykifliknél lejjebb engedném a motor elejét az mivel járna? Sztem rövidebb tengelytávval, jobb súlyelosztás, kanyarodás és közvetlenebb kormányzás.
Nem lehet amúgy, hogy a töltésed egy pillanat alatt ment el csak az akkuban volt még villany?
Akku, vezeték, szénkefe, diódahíd, fesszab, forgórész tekercselés, állóész tekercselés.
Ebben a sorrendben ellenőrizd, a működőképességet, egy multiméterrel.
Szevasztok
Van egy kis problémám az ETZ-mel.
Nincs rajta töltés és nem tudok rájönni h mi lehet a probléma.Szépen fokozatosan ment el róla a töltés nem egy pillanat alatt. Ha lenne valami tippetek annak nagyon örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
Széles utat
Már van benne 2 szelep. A kerekekben.
Tegyél bele szelepeket, esetleg tárcsás vezérlést. :-D
Vizes MZ-henger.
http://cgi.ebay.de/MZ-ETZ-150-Zylinder-NEU-Wassergekuhlt-250-251-301-500-/330505975011?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item4cf3b0f4e3
upsz, egy vesszőt kihagytam... Azért ekkora hülyeséget nem tennék:P
A tehetetlenségi erő(lassulás-gyorsulás, csapágyakra, hajtókarra ható erő), a dugattyúsebesség(dugó-henger kopás).
Széria is pörög 12000-et üresben :-)
Nem. a hatásfokát szeretném javítani, a fogyasztását csökkenteni. ;-)
Nem a dugattyú tömege, korlátozza a fordulatot.
Kipufogó vezérlés módosítása és másik kipufogó kell a fordulat növeléséhez.
Esetleg kis kompresszió növelés, jobb gyújtás, lazább dugattyú illesztés.
De ismerve téged, nem a teljesítményt akarod növelni, ugye? :)
A pincém kuplerájából kiásni nem egyszerű, de ha kiásod akár a tied is lehet :)))
Könnyített dugattyú:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9028182
68948 hozzászólás.
Azért magasabb fordulaton jobb lehet a könnyebb dugattyú/csapszeg. De lehet, hogy 6000-es fordulaton még nem számít, mert a dugattyú/henger hamarabb elkopik, mint, hogy szétrepülne bármi a tömegerők és az anyagfáradás miatt.
"valszeg műanyagból első villa módosítása"
Boldog új évet minden MZ-rájdernek! :-)
Képet adnál a könnYÍTETT DUGATTYÚRÓL?
Azt még kihagytam, hogy a visszaalakíthatóság (viszonylag rövid idő alatt) lehetséges legyen. Mégis csak egy túramotor...:)
A szívászaj tompító kiszedésével csak a hangja változik, javára?
Új év új tervek, többek közt az ETZmel: Átalakítás café racer stílusba: csutkakormány, tank és farokidom, valszeg műanyagból első villa módosítása, rugó cseréjével, lejjebb engedni a motor elejét a kormánykifliknél, 17es első kerék, attól is jobb lesz a súlyelosztás illetve talán a hátuljának a kiemelése. Ettől elvileg jobb lesz az útfekvése. Könnyített kuplung ( ha már amúgy is lassan csere érett lesz) és talán a megszakítós gyújtás modernebbre cserélése ás súlycsökkentés. A motort tuningolni nem fogom, mert szerintem nagyon jó állapotban van, sokáig fog még elmenni.
B.Ú.É.K a Tisztelt Csapatnak!
Üdv:
Zozy
Már nem emlékszem, de van egy dugattyúm, amit csúnyán lekönnyítettem.
Minden feleslegesnek tűnő anyagot kireszeltem belőle, elvékonyítottam. Még a szoknyának azon részét is levágtam, ami nem vesz részt a vezérlésben. Egy gyűrűt hagytam rajta, hogy az se fogja vissza, összességében csak jobban csörgöt, de pozitív irányba nem változott, tehát azt mondom a dugattyú tömege MZ viszonylatban tökmindegy.
Ami számított az a racingos ETZ250-ben a kuplung könnyítése, és generátor forgórészének eltávolítása. Ez gyakorlatilag a főtengely forgó tömegét csökkenti és érezhetően gyorsabban reagál a gázra egy utcaihoz képest, de teljesítményben, végsebességben vagy fogyasztásban nincs eltérés, azokhoz képest, akik nem csinálták, meg ezt a módosítást, csak annyi hogy lomhábnak érződik, de a pályán tapasztalt menetdinamika alapján még ez sem igaz.
Nem szokott baj lenni a csillapitással,nincs ovalitás az első kerekedben?Vagy mindneképp az a baj h lassan jön vissza a teló?Mert akkor tényleg az lehet h vagy túl sok,vagy már öreg és iszapos az olaj vagy túl sűrű van benne.Vedd ki a telókat,öntsd ki az olajat belőlük száranként és nézd meg melyikben milyen és mennyi volt.
Amugy lehet kapni telóba olajat.Én repsolt vettem bele 10w20 ast kimondott telóba való,nekem nagyon tetszik,az első telómban van beleöntve,persze én az előtt darabokra szedtem az egészet,megtöröltem mindent,megtisztitottam átnéztem és ezután jött az új olaj,de ha nem akarsz ennyit bajlódni vele,cseréld le csak az olajat,majd meglátod mi lesz.Amugy ilyenkor hidegebb időben az olaj is sűrűbb,lehet ez a baj neked.Ami nekem van ez a telós olaj azon is észrevenni,de kb félórás használat után jobb vmivel már ha ilyen +5-6 fok alatt van a hőmérséklet.Fél L ilyen olaj 1500 volt 2vagy 3 éve.
Nem!
Egyébként ha jól emlékszem az MZ könyv is 10-15W-t ír!
Pattogni nem pattog az eleje, egyszerűen csak jobban is kisimíthatná az utakat...
Arra is gondoltam, h csináltatni lehetne ha nem is rövidebb, de progresszívebb rugókat.
Nincs valami megoldás, h jobb legyen a súlyelosztása?
Azon is gondolkozom, hogy cafe racer átalakítás kéne neki...:) igaz csak optikai és súlykönnyítés.
Előfeszítéssel(2-3cm-es hengerek) kirugózáskor, kerékre álláskor mindig csattogott az első teleszkópom.
Neked a 15ös jött be? Nem kellene diéztánod? :D :D :D
Szerintem a 15W-s lengéscsillapító olaj a legjobb bele. Ha már olajat cserélsz érdemes felújítani az egész teleszkópot. Nem túl drágán kapni bele mindent, még eredeti alkatrészek is vannak.
A rugót nem nagyon tudod más típuséra cserélni, esetleg előfeszítésnek fölé lehet tenni egy acél hengert.
Ha kopott, görbe (kotyog, vagy szorul) akkor meg nincs mit tenni, mert az alumíniumban csúsznak a szárak. Nincs persely benne, csak a komplett csere segít.
Ha jól értettelek, pattog az eleje. Ez szerintem a gyenge csillapítástól van.Az pedig két dologtól lehet. Rossz a teló beldeje, vagy híg az olaj. Vagy nincs is olaj benne, mert rossz a szimering és kinyomóditt. Elvoleg hidraulika olajat kellene bele használno, abból valami sűrűbbet, de tapasztalazok szerint jól elszuperál mezei olajjal.Prónaként tegyél bele W40es olajat. Ha jó a belseje, attól ilyan kemény lesz mintha nem is lenne rugózás. Hivatalossan talán huszas kellene bele, ha minden igaz. A legtöbb hidraulikaolaj amivel találkoztam tizes volt.Könnyű pilótával esetleg indokolt lehet a harmincas, amit huszas és negyvenes keveréséből állíthatsz elő. Nekem a huszas majdnem jó volt amikor 65 kilo voltam. Egy picit kelett volna sűrűbb. De ez csak az én ízlésem
Még egyszer: Ha bukkanora egyet, de túl nagyot pattan, akkor túl sűrű az olaj, vagy eldugult valahol a csillapító. Ha a bucka után hosszú ideig pattog vagy ringatózik, esetleg kis buckára is csattan a teló, akkor túl híg az olaj, vagy kopott a teló belseje. Ha benyomódás után lassan jön fel az eleje, legtöbbször vagy deformálódott a teló, vagy nem párhuzamossak a szárak.
Enyi jutott eszembe hirtelen az első telóról. A kanyarbeli instabilitásával kapcsolatban majd nyilatkozik az, akinek volt vagy van villamerevítője. Nekem sajnos sose volt.
Üdv!
Az etz első villájával mit lehet csinálni, hogy jobb legyen, többet dolgozzon? Egyszer megpakoltam az elejét (+20kg) és utas is volt mögöttem, nomeg az én szerény 60egynéhaány kilóm és a benzin, akkor szépen mozgott.
Egyszer Bpesten éjjel hazafele ami a csövön kifér. Kanyar, előtte satu. Utánna bő másodperc, mire az eleje kirugózta magát és dönthettem be a motort. Most nem tudom milyen olaj van benne (talán gyári), de mi a leghígabb, amivel még nem pattog el?
Rugót lehet, h érdemes lenne cserélni? Milyenre? (lehetőleg ne a motor árának a felét tegye ki...)
Lényeg, h tuningolni szeretném az első villát, ehhez kéne tanács, leírás.
Nem mértem... Lehet jelentősége?
Viszont másik henger kipuf menete sérült, arra szerintetek lehet menetjavítót kapni, vagy valami elmés módon odafogatni?
Mekkora a 125-ös, és a 150-es MZ dugattyú tömege?
Én pedig széthúzásnál is pont az ütés ellen vagyok, de néha nincs jobb. Másik henger kerül rá, ami kb ugynannyit futott, új dugattyúval és ha most is elbaszódik kihajitom.
Egy kis kedvcsináló a hideg téli napokra:
http://www.youtube.com/watch?v=WiAT4aqc2x4&feature=related
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|