:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Én is így számoltam, hogy kb. elég ennyi, de én is biztosra mentem, féklámpán 32LED van :)))
Fehérből van meleg fehér, annak alacsonyabb a fénykibocsájtása, de annak tényleg fehér fénye van.
Vakítani pedig persze hogy vakít, durva fénysűrűsége van már mindegyiknek, nem szabad belenézni, mert olyan mintha napba néznél.
Én úgy találtam hogy elektronikával villogtatva fullra járatva 6 led kell a szuper pirosakból. Amik fehérnek látazsanak. :) Akkor lesz a fényerő akkora mint a 21 watos izzóé. folyamatos üzem mellett olyan 8-10.
Azok a ledek amikről beszélek olyan fényesek mint az opto egér ledje.
Ha nincs szabályozva a ledek tápfesze, akkor 12 led is kel. ln biztisra mentem, kapott 16ot. Így flnyesebb mint a hagyományos izzós.
Fehér fényűt még nem találtam ennyire fényest, a boltosok szerint nincs is. A papíron megadott értékek csalókák.Jut eszemne, a legfényesebb ledet a kékek között találtam.Az nagyon durva. Egy része ráadásul UV fény azt hiszem, amire nem szűkül a pupilla. Belenéztem és fél óráig vakító sárga foltot láttam, mintha heggesztést néztem volna.
De sajnos a kék led legfeljebb ködlámpának jó.
Valójában, ha még egyszer megnézed a galériát, le van fotózva a gyári izzós a 3 piros ledes, és a 4 ledes kombináció is.
Nyilván én sem szeretnék pont a hátsó helyzetjelzővel játszani, meg kísérletezni, annyit nem ér meg természetesen.
Ha a végén újra izzós lesz hátul, akkor sincsen semmi baj, mert a műszerfal+ első helyzetjelző ledesítésével, már sokat spóroltam kb 7-8W-t, az már elég jó érték 6V-on.
Nem kötekedni akarok, de a biztonság kedviért majd állítsad oda egy izzós MZ-hez és hasonlítsad össze a fényét. Ha hasonló erősségű, vagy erősebb akkor rendben van, de ha gyengébb akkor pakolj oda még ledeket.
Másik: Én pont a bajonetteket akartam kiváltani, mert állandóan érintkezési hibás volt. Az meg nem az egészség jele ha az egyszem pislákoló 6V-os izzó elfelejt világítani éjjszaka a kivilágítattlan úton.
Vizsgára azért vinni szoktam a régi izzós lámpatestet ha nagyon kötekednének. Két csavar fogja, szóval gyorsan ki lehet cserélni.
Olyan jók a leírások hogy a végén énis belefogok hasonló projektbe a H4es trabifoncsor mellé :D
Kicsit off, de műszakin TSeknél szokták figyelni a kipufogó környékét? Ugyebár 150es hengerem van, és azon gyönyörűen ott virít a 150es szám sajna, és ha nem muszáj nem akarok hengert cserélni...
Hű ez roppant igényes, tetszik, viszont én mindenképpen meg akartam hagyni bajonetesre, és csak a helyzetjelzőt a féklámpa marad izzós.Egyébként sötétbe kiválóan látszik, de még lesz azért tesztelve. jah nekem az összes led magas fényű 15 fokos, és a lefelé görbülő led az fehér 11000mcd, a pirosak kb. 4-5000mcd-ek.
Most ahogy mondod...
Témyéeg van letörésre hajlamos rész.
De sebaj, egy kis műgyanta rákenésével orvosolható a dolog. bár én inkább valami rugalmasabbat használnék, nehogy az egész gyanta megnozduljon, és az törje a lábakat, vezetékeket. Mondjuk gumianot.Az csillapít annyit, hogy ne legyen többé gond.Szerintem. Vagy ha tudsz szerezni olyan félrugalmas vackot amivel a számítástechmikában rögzítik a kondikat, madzagokat.
De maga az erlrendezés jó. Csak meg kell erősítemi
Pár hibája azért kiderült a használatban.
Pl. a rendszámtábla világítás ledjeit körbe kellett önteni melegragasztóval, vagy FBS-el, mert a rázkódástól sorra törtek el a lábaik.
A csatlakozó vezetékek is hajlamosak voltak letörni. Jobb lenne csavarral rögzített csúszósaru, ami tehermentesíti a nyákfóliát.
Itt még nem SMD ellenállásokat használtam. Alapvetően ez is jó, de rengeteg munka van ennyi ellenállat.
A paneleket FBS-el ragasztottam be. Ez a megoldás kicsit sufni, de nagyon bevált.
Szerintem nagyon igényesn csináltad meg, nekem tetszik.
Nekem csak a féklámpa rész ledes. 16 darab fehér led van benne. A porossan világít.A biztonság kedvéért erősseb vissza vannak fogva ellenállatokkal, de így is erősebb másfélszer a 21 wattos hagyományosnál. Vizsgán két helyen is nézték a világítást, mind a két helyen elfogadták így. Perste az első helyen más miatt elküldtek.
Szerintem ebben a teljesítményben nincsenek flnyesebbek még. Vannak 1 varrosés 5 watoss ledek is, az 1 wattos akkora mint az enyémek, de alu lapkára van szerelbe. Ja és nem 40 forint, mint amennyiért én tavaly előtt vettem a benlévőket.A 4 vattos talám 8X8 milis. de lehet hogy risszul emlékszem ls 10X10es. Éa több ezer forint egy. De létezik kölönböző darabszámú, méretű 1 és 4 vattos is. Van szinházi reflektorba való tábla, jobb mint a régi légvédelmi refik voltak, de száezrekbe kerül, ha jó a memóriám. Pedig azzal ki lehetne bőven váltani az első lámpát is. Persze a rendőr csak azért nem üvöltene a láttán, mert levegőt sem kapna. De írni tudna.... :D
Pedig biztosan jobban látnék vagy ezer wattosnak megfelelő világítással. :D
Jó tudom, hogy azóta kicsit erősebb ledek is vannak, és én túlméreteztem a fényerőt, mert rühellem ha nem vesznek észre, de azért wattonként egy LED még mindig ajánlott...szerintem.
Nekem így jóval erősebb a fénye mint bármelyik 12Vos izzós MZ-nek, de nem erősebb a fénye mint bármelyik LEDlámpás autónak.
A hexagonális elrendezés azért van, mert így kívülről úgy néz ki mintha izzó lenne. A középső fehér ledek is pirosak, csak azok 15°-osak a piros-pirosledek, pedig 30°
Ez egyébként annyira bejött, hogy eddig se rendőr se műszakis nem vette észre.
Havernak is csak azért vette észre, mert úgy kérte, hogy neki egy vonalban legyen, de ott is csak a túl gyors felvillanásra kapta fel a fejét a vizsgabiztos, de neki is csak annyit mondott röhögve, hogy azt majd cserélje izzósra...na persze :)
Nem kevés az a LED?
Az enyém ilyen:
Sziasztok!
Rég voltam már itt.Na hát először is Boldog Új Évet mindenkinek! A tél alatt kicsit szorgoskodtam az MZ világításán Íme:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=46031
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=45671
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=45490
Nincs nyilvántartás, egy nem rendszámos járműre. De ha nagyon aggódsz, írasd alá egy csövivel, ha megtalálják sem lehet behajtani rajta.
Akkor a fiktív átírást már nem lehet elkerülni.Már csak az a kérdés,hogy a fiktív előző tulaj be nem fizetett napjait is én fogom állni?És visszamenőleg 2005-ig?Akkor az 182500-102200000 forint közé esik. A hülyének is megéri, nem, hogy nekem:)))
Járműkategóriától és teljesítménytől függően 100Ft/naptól 560Ft/napig terjed a díj. Kösz a tippet.
Szegény kis Simson staromra fizethetek, ugyanis 1973 óta a családban van,bár nagyapám nevén van a szürke forgalmi,de van egy hivatalos adás-vételi, hogy nekem adta 1995-ben akettes átlagért ugyebár:))
Legfeljebb megveszem tőle, aztán fizeti az öreg a fennmaradó részt:))
A Netrisk nekem is bejött.Rajtuk keresztül intézték a biztosítást az ETZ-hez amikor ajánkba adták nekem. Így nem kellett személyesen megjelennem, elegek voltak az adataim. Azért tényleg poén volt ahogy a mocit kaptam.
Levittek vidékkre mocit nézni, mondván az egyik társnak kell. Még vacsit is kaptam, hogy segítettem választani. :D
Vacsi közben megkért a nevezett illető, hogy had irasa a nevemre a mocit, mert azért kell a tartalék, mert az APEH el akarja venni a motorját esetleg.
Eltelt cagy két hónap. Egyszer szólnak hogy jelenjek meg egy címen motoros ruhában, bukóval, mert egy újság képeket akar a tagságról.Itt betuszkoltak egy szobába mert várni kell a fotósra. A többiek kimentek a szobából, ahányszor én próbálkoztam ezzel, a háziasszony üdítőt, sütit nyomott belém.Mire kimehettem a többiek ott áltak sorfalt alkotva. előttük a motor.Külsőleg felújítva. Új kipuff, ülés, stb. Majdnem sírtam a meghatotságtól.
Bocsi az offért, de a Netriskről ez jutott eszemne.
Netrisknél megnéztem, nem ír extra büntetést, külön kezeli az SMKP-t.
De azért fel kell hívni őket, és ha mégis kellene fizetni, akkor Árpád módszere a nyerő. Ráadásul teljesen törvényes.
Ha jól néztem a szabályt, járműkategóroától függetlenül napi százast kell fizetni azért az időért amíg nem volt biztosítva. Gondolom, a tulajdon megszerzésétől ketyeg az idő. Segédmocit nem kell átiratni. Tehát jó eséllyel elég ha eladod valakinek és visszavásárolod. :D
Ha követelik a régi tulaj biztosítását az gáz.De prónálkozni érdemes szerintem.
Ez jó, vonják ki a forgalomból. Kíváncsi vagyok a rendszámra és a forgalmira mit írnak :D
Szerintem a rendszámos biztosítást szabályait akarta alkalmazni az ügyintéző.
Keresni kell másik biztosítót, vagy ügyintézőt, esetleg nézd meg a Netrisket, azok minden baromságot el tudnak intézni. Nekik köszönhetően, pl a Malus2ből egyből Bonusz2 be került a kocsim :)
Na erre bennem is felment a pumpa!Én most készültem el egy kismotorral amit jövőhéten akarok biztosításra bejelenteni.Az 2005 óta áll.Akkor az ember azt mondta nem kell papír ha nem használom magától megszűnik a szerződés.Akkor gondoltam a jövőmre nehogy gebasz legyen belőle, így kiváncsi leszek nekem mit mondanak, de ha hasonlót én rájuk borítom az asztalt.Márpedig minden esély megvan rá.
Féloff:
Fizettetek már MABISZ-díjat a segédmotor biztosítására?
Eset: 2010.11.08-án hozzájutottam a géphez. Mivel a hideg miatt a fészerben volt letakarva, nem kötöttem rá biztosítást(fizethettem volna az éves díjat 2 hónapra, ha használtam volna).
2011.01.04-éb becsületes állampolgár lévél beballagtam a K&H-ba. Érdeklődtem a biztosítási díj felől. 3396Ft-ot számolt az úr.
"-És még majd valamennyi Mabisz-díjat kell fizetni, két csekk lesz!
-De nem használtam a motort. Miért fizetnék?
-Akkor kivonják a forgalomból.
-Segédmotorkerékpárt hogy vonnak ki a forgalomból?"
Szóval nem volt képben. Utánanézve kiderült, hogy a fészerben pihenés 57 napjára (NEM HASZNÁLTAM!) fizetni kell napi 100FT-ot a Mabisznak, csak azt nem tudom mire. Tehát 5700Ft+3396-Ft. Ezt elfelejtette kiszámolni az úr...
Van egy másik segédmotorom. Több évig fizettem a biztosdítását, majd elromlott. Ezért tavaly nem használtam.
Ezek szerint, ha ma bemennék biztosítást kötni rá, az elmúlt év 365 napjára 36500Ft-ot kellene fizetnem a Mabisz-nak.
A szomszédnak van egy segédmotorja. Évek óta nincs rajta biztosítás. Ő hányszor 36500Ft-ot fizet igénybe nem vett szolgáltatásért?
Ha veszek alkatrészként 10 segédmotort, és egy év alatt összerakom őket, majd biztosítást kötök rájuk, fizessek 365000Ft-ot a Mabisznak a semmiért?
Nagyobb sebességnél kerékpárgenerátor is töltheti a 12V-os akkut. :-)
Ma betettem a túradobozba az autóakksit aztán hasítottam 1-et ebben a jó időben :D nem kell ide tölltés :P
Pontosan!
2T kapálógép motort újítottam fel FAG csapágyakkal: tökéletes!
ÉS a FAG minősége sem rosszabb, mint az SKF
FAG-ra gondoltam, korábban SKF-et vettem, de nem érte meg a plusz pénz érte...
Köszi a válaszod!
kb. 10ezer
Természetesen minőségtől függően kevesebb és több is lehet.
Azonban nem ajánlom hogy mindenféle noname csapágyat megvegyél.
A megfizethető és jó minőségű csapágyak, amik hirtelen eszembe jutnak:
ZKL, Koyo, FAG
Persze lehet több is, de ezekkel vannak pozitív személyes tapasztalataim.
Üdv!
125 ETZ blokkot újított fel valaki mostanában?
Arra lennék kíváncsi, hogy mennyibe kerülhet a teljes csapágy garnitúra?
Eladó:
TS MZ250, 1975,piros, rendezett papírokkal és műszakival. Gyönyörű, felújított állapotban, oldalcsomagtartóval. Ár: 210.000Ft
TS MZ250, 1975, nagyon szép, gyári állapotú (egyedül az ülést kell áthúzni): Adásvételivel és szürke forgalmival. Minden gond nélkül forgalomba helyezhető: Ár: 120.000ft.
Tel: 06-20-924-0454
"a BETŰK"! Csak hogy helyesek legyünk...
sorszám: 41441 (125672)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-04 12:07:37)
Ka adsz egy új billencset és monitort(vagy szemet) akkor kevesebbet fogok félreütni.De így, hogy vakon gépelek, a már leírt szövegeket félóráig találgatva, ennyire futja.
sorszám: 41439 (125661)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-04 12:07:37)
Ne tejezd hogy indukció mérővel ki lehet mérni. A végén elolvassa valamelyik ismerősöm és nekem is kell csinálnom egyet. :D
Amúgy ha lassan ment el a delej, még mindig lehet hibás a fesszab is, főleg ha mechanikus. Ha az, meg kell nézni az érintkező pogácsákat.De végig kell bogarászni ellenállás méróvel az összes madzagot. Nekem pl azzal nyizott az ETZ-m, hogy kiforrasztotta magát az egyik fázis kivezetése a generátoron. Hol érinkezett, hol nem, aztán egyre rotkábban érintkezett, majd sose. Az aksi tároló hatása , az hogy magas fordulaton a két fázis is tudott 14 voltot felett pridukálni, olyanná tette a dolgot, mintha lassan ment volna el a töltés. A mai napig nem derült ki miért forasztotta ki magát a vég. Zárlat nem volt, de még átvezetés sem. Az újrafottasztás után tökéletesen múkodik már kagdnem hátom éve. Valószínüleg szarul fottasztották, vagy rossz volt a folyasztószer, idővel kimarta az ónt.
A lényeg, érdemes még egy kicsit méregetni a jószágit mielőtt elcipeli induktovitást mérni.
Még valami: A szlnkefe állóhekyzetben történő vizsgálata, illetve cseréje nem jelent sokat. Hibás lehet a szénkefe tartó. Forgás jözben fennakad a kefe.De lehet azon a tájon még egy kellemetlen hibaforrás. Ha ütni kezd a firgórész, egy szint felett már nem tudja követbi a kefe.Amikor réges régen szerelőnél volt az első tz-m, a szerelő mutatitt eny másik ETZ-t, aminek ez volt a baja. Nem kis idejlne került míg rájott mi a baj.abban az esetnem leesett a tulaj álla. Nevitte a motort elektromos hibával és csapágycserét kapott. :D Azt már félve említem, hogy az említett motoron a forgészt is gumikalapácsolni kellett(én cseréltem volna) mert egy előző tulaj az excenter ütögetésével próbálta meg orvosolni az excenter ütését. gondolom nem kicsiket paskolhatott oda, mert állítólag még a szén korongok is ferde helyzetbe kerültek. Aztán ehhez jött hozzá idővel a főtengely csapáégy hatalmas lógása. Nem tudom, nem én javítottam a motort, de jól nézhetett ki.
Tavaly tavasz végén egy jawa 360at javítottam, azon azért nem volt töltés mert egy zálat dudort gyártott a szénkefe tartóra. Pedig valami hőre keményedő anyagnak néztem a tartót.
Ha Esztergom környéki vagy, én is tudok segíteni.
Mennyi a köridőd Kecskeméten, hogy ilyen menetdinamikai változtatásokra van szükséged? :)
Szerintem másold le az MZ racingos MZ-k módosításait. Azok kipróbált és működő megoldások.
Ha kizártál mindent, ami marad az lesz a hibás :)
Ebben az esetben egy indukció mérővel a leg egyszerűbb kimérni.
Nekem van szivesen megnézem neked. Pesti vagyok, 4. kerületben fordulok elő, illetve Ferihegy környékén, vagy a kettő között.
Szénkefét cseréltem már,az akksit is feltölöttem szerintem a tekercselés lesz a tettes. :) Köszi a segítséget
Hogy akarod leengedni? Gyártatott villakifllikkel? Berugózáskor a sárvédő beleérhet a kipufogókönyökbe.
Dugattyútömeg:Etz 150 könnyített, rövidített dugattyú gyűrűkkel 186g , +125-ös csapszeg (rövidebb a 150esnél) 32g=218g.
Én úgy emlékszem a rugónak elég sok adata meg van adva valamelyik MZ könyvben.
Gyártásnak ajánlom a tatabányai rugógyárat.
Üdv!
ETZm első villájába progresszív rugót csináltatnék. Ehhez kéne segítség, hogy hogy számoljam ki a rugó erőket, ehhez van e program, valakinek tapasztalata, illetve hol tudám legyártatni és mennyibe fájna eme kis művelet.
Ha a kormánykifliknél lejjebb engedném a motor elejét az mivel járna? Sztem rövidebb tengelytávval, jobb súlyelosztás, kanyarodás és közvetlenebb kormányzás.
Nem lehet amúgy, hogy a töltésed egy pillanat alatt ment el csak az akkuban volt még villany?
Akku, vezeték, szénkefe, diódahíd, fesszab, forgórész tekercselés, állóész tekercselés.
Ebben a sorrendben ellenőrizd, a működőképességet, egy multiméterrel.
Szevasztok
Van egy kis problémám az ETZ-mel.
Nincs rajta töltés és nem tudok rájönni h mi lehet a probléma.Szépen fokozatosan ment el róla a töltés nem egy pillanat alatt. Ha lenne valami tippetek annak nagyon örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
Széles utat
Már van benne 2 szelep. A kerekekben.
Tegyél bele szelepeket, esetleg tárcsás vezérlést. :-D
Vizes MZ-henger.
http://cgi.ebay.de/MZ-ETZ-150-Zylinder-NEU-Wassergekuhlt-250-251-301-500-/330505975011?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item4cf3b0f4e3
upsz, egy vesszőt kihagytam... Azért ekkora hülyeséget nem tennék:P
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|