:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Na ezzel kapcsolatban ismét felvetül egy kérdés: melyik pont a B+ ?Az a hagyományoson az 51-es? Ugyanis a régin ugyebár van a D+ , DF, 61,51.
Már archívba visszaolvastam, hogy elvileg a régin az 51-es pont (megy a bizti, majd akku plusz)az B+ ponttal egyezik meg.
Bocs az értetlenkedésemért, de hülye vagyok az elektromosságra, meg allergiás a 220-ra, ezért használok 6Voltot:))
nekem kis ts en feketa van az a magyar.
Nekem bevált már kb 3 éve,és ugy 15000 km óta lehet fent.Elinditom a motort,huzok egy oici gázfröccsöt és kialszik a visszajelző,ezután már nem is szokott világitani,egy picit halványan akkor ha már sok a városi út,tompitott meg index is sokat megy.Amugymeg ha sokat is jár alapjáraton akkor se villan fel a visszajelző,ha csak a lámpák égnek.Amugy jó,nincs vele baj,szebben szabályoz a mechanikusnál.
A megszakitó mennyire szikrázik? mert egy pici kis szikra lehet,van ugy hogy csak néha,van mikor nem is,de van ugy hogy van egy kis szikrázás.Kis szikrázással nincs baj,annyi szokott lenni.Neked nagyon szikrázik?nagynak mondanád?
Én ahogy hallottam van a fekete meg a piros burkolatú, és a pirosat ajánlották.
Nekem fekete burkolatú elektromos fesszab van működik is jól, egy baj volt vele, hogy a B+ forrasztása engedett, de azt kijavítva ismét jó. Nekem megérte, eggyel kevesebb dolog miatt fáj a fejem...
Ja és melyik fesszabályzó a jó?:)
Kicsit utánanéztem, a neten 6V-ba 2 félét árulnak, egy nagy feketét, meg egy kicsi fehéret.Na ez így jó meghatározás volt:))
Akkor inkább lilát vegyek?:))
Hát elvileg azzal minden ok.Fel lett újítva álló, forgórész, úgyhogy reméljük jó lesz. Akksit nem kutyultam el, úgyhogy csak a kondi marad.lehet amit próbáltam mindkettő rossz.Ja és a megszakító is zsír új Keriféle!:))
Ha sikerül egy jót találni akkor érdemes, mert karbantartás mentes, de arra számíts, hogy kicsivel magasabb fordulaton alszik el a töltéslámpád elektronikus feszabbal, szóval ha gyengélkedik a dinamó, akkor nem biztos hogy elég lesz a töltés.
Ja , nem a kondinak mindegy a feszültség, hanem ha 12V-os akkut raktál be :))
De gondolom ilyen hibát nem követsz el :)
Keri szerinted érdemes beruháznom egy elektronikus fesszabályzóra?
Nem tudom, még megpróbálok egy zsír új kondival, lehet tényleg 12V-os ami benne van, ezer éves, nem látszik a felirat:))
Az állórész felé menő kábelkorbácsot kompletten cseréltem, most mégegyszer átnéztem a rajzokat, de lehet, hogy a D+ kábelét a fesszeb 61-es pontjára kötöttem, de már lehet csak bebeszélem magamnak:))
Ha oda kötném akkor meg egyáltalán nem is égne a töltésvisszajelző:))
Nem elvileg nincs közük egymáshoz.
Akkor szikrázik, ha nincs rajta kondi.
Esetleg ha be van már égve a magszakító, vagy 6V helyett 12V van rajta, más ok nem jut eszembe.
Töltéshiány meg forgó, vagy állórész, hiba esetleg fesszab. hiba miatt lehet, esetleg vezeték elkötése gyakori szokott lenni.
Olyat is láttam már hogy 20cm-en 3 toldás volt amiből kettő nem vezetett át.
Cseréltem kondit és ugyanúgy szikrázik!Aggasztóbb, hogy nincs töltés,egyáltalán a két hiba egy dologra vezethető vissza?
Sziasztok
Akadt egy kis elektromosság gondom, segítségeteket kérném:Mz ES 250/2-es hagyományos 6V-os, megszakítós gyujtása van, gyári fesszabályzóval.
Tünetek:Töltés nincs, és a megszakító szikrázik.
A motor állórészétől felmenő 4 kábelt újakra cseréltem, de a régi vezetékekkel is ezt csinálta, egyébként ezt nem is azért kábeleztem át, hanem mert régi volt.
Esetleg kondi, vagy fesszabályzó?
Hogy nem reagál? Megcsúszik vagy esetleg nem emel ki.
Nekem egy ETZ150 van.Kuplungot nem tudom rendesen be állítani.Cseréltem bovdent,le van engedve az olaj,össze van rakva a kuplung,akartam állítani rajta oldalt a kuplung állító csavaron,de nem reagál.Mit tegyek
Én a Yamahán használok AP racing betétet.
Teljesen jó, persze ez nem jelenti azt, hogy a MZ-hez is az. :-)
Egyébként Keri is mondta és sok helyen hallottam már, hogy a legolcsóbb noname betét elég jó az MZ-hez.
Szívesen!
Ja!? Keri!
Én is köszi a segítséget!
Üdv: HerrWatt
Nekem Magyar van. Tajvanit még nem próbáltam, de láttam már olyat, szerintem az is jó lehet.
Ha csere után kezdett nyikorogni, akkor az bizonyos fokig természetes, hiszen még nem kopott össze a tárcsával, ezért nem fekszik fel teljes felületen.
Nem tudom hogy szoktál fékezni és mennyit mentél vele, de próbáld meg, hogy fékezel néhány intenzívet, hogy felmelegedjen a tárcsa és betét. (csak el ne essél)
Ha ez nem segít, akkor sík felületre rakott durva csiszolópapírral érdesítsed fel a betét felületét, és utána megint csak intenzív fékezéssel melegítsed fel.
Nézd meg, hogy a levegőbe emelt első kereket megforgatva fékeződik e elengedett féknél. Sajnos MZ-nél elég gyakori, nem szoktak vele foglalkozni, de ez is okozhatja a nyikorgást. Aztán nézd meg felülről, hogy amikor húzod be lassan a féket, egyszerre mozognak e a betétek. Ha nem, akkor próbáld meg visszanyomni azt a dugattyút ami nem mozog annyira, hátha az segít rajta, ha nem, akkor újra kell karmantyúzni, ami elég mocskos meló, és könnyű elrontani, főleg a nem túl jó minőségű karmantyúkkal. Én 4 párat szoktam venni és kettő garnitúrát mindig ki is dobok, mert nem mozog elég finoman a dugattyú jó néhánnyal.
Még olyan trükköt is érdemes eljátszani, hogy éjszakára tiszta fékolajban áztatod a karmantyúkat, és csak beszereléskor veszed ki.
Másik, hogy fékhez való, hőálló zsírral vékonyan megkenem a dugattyút, hogy könnyebben menjen be a helyére. A zsír aztán a száraz oldalon is segíti a mozgást, és a por/nedvesség ellen is véd valamennyire. Persze a porvédő gumit rá kell rakni, de tapasztalatom szerint az alá is bejut szennyeződés, amitől meg szokott szorulni egy idő után.
Elméletileg én is olyan betétet használok, mint te (hacsak nem Made In Taiwan). Mióta betettem azóta sikít a fék. Egyébként a fékerővel nincs gondom, csak ez a hang ne párosulna mellé.
A tárcsát a szennyeződést és a durva csiszolást kizárnám, de a betétek szimmetrikus mozgását még megnézem.
Köszi a segítséget!
Üdv: HerrWatt
Na ezek is jól ki magyar fejezték magukat.
Szintézer csak a rádió adók digitális oszcillátorában van.
A fék az simán szinter, vagy szinteres, és annyit tesz, porkohászati úton, amúgy egymással nem ötvözhető anyagokat kevertek össze.
Ettől eltekintve a szinter betétek jók szoktak lenni, de megemlíteném, hogy én egyrészt 550forintos szürke magyar gagyibetétet használok versenyen, mivel meglepő módon ezek jól bírják a túlmelegedést és erős jól szabályozható fékezést tesznek lehetővé.
Annyi a titkuk, hogy hidegen hajlamosak letapadni, tehát induláskor picit be kell melegíteni, utána már elsőrangú.
Másrészt a nyikorgás nem a betétek miatt van, hanem azért mert:
1. vagy túl durván csiszoltad meg a betéteket, és nem fekszik fel a teljes felülete, csak néhány ponton.
2. túlságosan barázdás a tárcsád, és akkor szintén csak pár ponton fekszik fel.
3. Beszorult, vagy nem kellő képen szimmetrikus a betétek mozgása, ezért nem jól szorítja a tárcsát a két betét.
4. Szennyeződés van rajta. A fékbetétnek és tárcsának szó szerint sterilnek kell lennie. Én szabad kézzel egyiket sem fogom meg. A tárcsát féktárcsa tisztítóval mosom le, a betétet pedig zacskóbol kiszedve, felületének érintését mellőzve rakom be, miután minden steril a környékén.
5. Piros/barna betétet vettél, ami nem bírja a túlmelegedést, hamar megtükrösödik.
Most szeretnék tárcsfék betéteket cserélni az ETZ-n, mert az utángyártott fékbetétekkel visít.
Mi a véleményetek az AP RACING fékbetéteiről? Használt már ilyet valaki? http://robogotuning.hu/spd/AP106SF/Fekbetet_AP_RACING_106SF_Szintezeres_az_elso_ker
Üdv: HerrWatt
Én ETZ-250 ben használtam sokáig a félszintetikus Re-cord olajat. Semmi gondom nem volt vele, a moci szerette és nem is füstölt. 1:40 arányban kevertem.
Most is azt használnám, csak felénk már sajnos nem kapni...
Az első gumi:Heidenau 100/80-16. Sajnos a leendő kategória váltás miatt vagyok kénytelen megválni tőle.
Szép gép!
Azt megtudhatnám, hogy elöl hányas és milyen márkájú gumi van fent??
Ez nagyon komoly, gratulálok hozzá!
De miért adod el? Ilyen gépet magának szokott építeni az ember, nem eladásra.
ETZ 250, vízhütéses, 5 felömlős, 275ccm-es, Yamaha RD350-es membrán, felújitott karburátor, elektronikus gyujtás, új váltó és főtengely- csapágy, zselés akkumlátor, oldalcsomagtartó, egyedi német belpiacos matrica, metál fényezés, első villa-merevítő, elektronikus feszültség-szabályzó, még járatós(500km-t futott) blokk, jó gumik, törzskönyvvel, Szeptemberig müszakival autószerelőtől eladó.Tel.:0670 3897668 http://www.kepesmotor.hu/mz-utcai_klasszikus/p527148
Felénk a Re-cord fél szintetikus olaj a legolcsóbb ami kapható.
Úgyhogy használtam is, főleg a Barkasban.
Nekem semmi gondom nem volt vele.
Nem vettem észre semmi különöset, nem füstölt, nem csörgött. Megette és szerette! :-D
Szintetikust pedig még nem használtam.
Hali!
Van rengeteg alkatrészem 150-es ETZhez, bármi ami kell!
kisszirt@citromail.hu
Milyen tapasztalataitok vannak a Re-cord félszintetikus és szintetikus 2T olajával?
http://www.autolopasok.hu/?po_id=v_jogs
Gépjármű átírásához szükséges okmányok magánszemély esetén
* Kérelem, okmányirodában kell kitölteni
* Forgalmi engedély, érvényes műszaki vizsgával
* Új típusú forgalmi engedély esetén a gépjármű törzskönyve
* A tulajdon átruházásáról kiállított okirat (adásvételi, ajándékozási szerződés, hatósági határozat stb.) vagy számlák.
* Eredetiségvizsgálat, ami nem lehet régebbi 60 napnál
* Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötését igazoló kötvény (az új tulajdonos nevére megkötve) befizetést igazoló csekk,vagy számla
* Személyi igazolvány
* Megbízott eljárása esetén meghatalmazás
Árpádnak ismét zseniális ötlete volt!
Meg kell venni a filléres világítós öngyújtót raklap szám, kiszerelni a ledet és az elemeket.
Az öngyújtót eladni, mint sima öngyújtó. A ledet eladni, mint magasfényű led. Az elemeket szintén eladni gombelemnek.
Ennek a 3 összetevőnek az értéke darabonként megegyezik az eredeti öngyújtó árával!
És még Keri azt mondja, hogy Árpádnak nincs üzleti érzéke!!!
Azért elem és elem között is van különbség.
Kínai elemeket vehetsz olcsón a piacon, de azokkal nem megy sokáig az óra.
Varta, vagy más márkás óra elem pedig drága, és nem véletlenül. 5-7évig kényelmesen elketyeg velük az óra, és ha lemerült nem folyik ki a trutyi belőlük.
Én egyszer szívtam meg, azóta nem vagyok hajlandó kínai elemet venni. Legalább hazudják azt hogy márkás. :)
pl karóra elem órásnál 6-700ft,ha kicseréli eléri az 1000ft-ot.Volt osztálytársam 4 éve 50 ft ért adta a gombelemet,aztmondta 20-30 ft körül van a beszerzési ára.Na akkor az órásnak mekkora a haszna?
Ttényleg jobb megvenni akkor az ööngyújtót 3 eelemestűl,ledestül,gázostul ,mindenestül:D é 1-2száz-ft ért:D
És még az öngyújtót is eladhatod.
Kezdelek érteni. :) Ha vennék ledet egy huszasért, csinálhatnék zseblámpát 300ból, annyiért adbám mint a kibaiak. Akkor pedig nem az övékét vennék. :)
De én még okosabb vagyok. megveszem a ledeket öngyújtóban, kibontom, majd drágábban adom mint a kinaiak, de ráírom magyar termék, forgalmazom valami nemzeti bolton keresztül. :D
A kinaiak fineszesek, azt már sokkal drágábban adják, hogy más ne tudjon olcsó terméket előállítani.
Elektromos autónál volt, hogy Japán cég akart venni kínai LiIon akkut, nem adták el az akkut, csak úgy ha beszálhatnak a cégba. Nem vették be őket, csináltak maguknak saját céget, saját elekromos autóval, aminek a terveit gondolom a Japán cégtől lopták ipari kémkedéssel.
Főleg akkor fura a gazdaság, ha gaztdaságon kívüli erők irányítják a gazdasági folyamatokat. Lásd például szocializmus, globalizmus. Amikor politikai hatalmi célok módosítják a gazdaságot. Ez főleg akkor válik majdnem átláthatatlanná, ha az iránytók nem orzságokhoz köthetők.
ettől függetlenül megdöbbentő hogy a kinaiaknak megéri 100 forintért adni azt, ami 500 lenne egyébbként. Vagy ha ez érthető, akkor miért nem árúsítanak kínai nagyfényű kék ledet 20 forintért. Vagy elemet szintén harminc forintért a száz-klészáz helyett. ugyamis most néztem,nem kettő, hanem hárim elem van benne. Vagyis miért nem árulják a kinaiak darabonként a cuccot, pedig úgy nagyobb lenne rá a kereslet. De legalább adhatbák a ledet külön abbyiért mint az egész öngyújtót. Akkor nekik megmaradna a többi cucc, nem kellene forrasztaniuk, nekem pedig nem bontott cuccom lenne. Mindenki jól járna.
Furcsa dolog a gazdaság, de szerintem azzal csak a Kínai gazdaság járna rosszul. Európa jól megvolt a saját iparával, és kifejzetten káros az olcsó kínai munkaerő, nekünk.
Csakhogy Kínában egy led előállítási ára pár fillér, az öngyújtó meg szintén pár fillér.
Fejlesztési költség meg vagy nincs (lopták a technológiát) vagy van, de elenyésző az éves több-milliárd darabos gyártáshoz viszonyítva.
Csak azon aggódom, hogy ha Kína/India ilyen ütemben fejlődik, előbb- utóbb kitör náluk is a fogyasztói társadalom. Ők is jól akarnak élni, ők is vásárolni, meg utazgatni akarnak, ami érthető de akkor ki fog helyettünk dolgozni?
Mert Európa és Amerika már nagyon leszokott róla...
Csak nehogy úgy járj, mint a boltos unokaöccse, ahol először vettem a ledeket. Az is 32őt tett a féklámpába, mert többször fellökték. Aztán a 32 leddel is ráfékeztek a nyakára. Amikor rákérdezett az elkövetőtől, hogy nem látta e féklámpát, az azt válaszolta, dehogynem, csak ledermedt a látványtól. :D :D :D
Most már ln is tudom hogy nem szabad belenézni. De ki gondolta volna, hogy egy vacak kínai öngyújtóban ilyen durva van. Főleg hogy a kék ilyen brutál még a vakító piroshoz képest is A vietnámi boltos ajándékba adta a zippo tűzkő ls benzin vásárlásomkor. Itthon megnéztem működik e. Aztán sokáig néztem, de nem láttam semmit. :D 100Ft azt hiszem egyébként az öngyűjtó, a halál gondolta volna hogy megéri a kinaiaknak ilyen minőslgű ledet tenni be. A led a két elemmel jóval többe van a boltokban, aztán ott van az öngyújtó ami min 80 szokott lenni. A ferdeszeműek kihozták egy százas eladási árból. A másik ázsiainak pedig megérte ajándékba adni ezerforintos vásárlás felett. Pedig a zippo tűzkő és a benzin is drágább máshol, vagy legfeljebb ennyi. Miből élnek meg ezek ? :D
Ha javítanak még egy picit a minőségen, áttérek a kinai motorokra. :D
Aztán csinálhatunk kinai mocis fórumot. :D
Én is így számoltam, hogy kb. elég ennyi, de én is biztosra mentem, féklámpán 32LED van :)))
Fehérből van meleg fehér, annak alacsonyabb a fénykibocsájtása, de annak tényleg fehér fénye van.
Vakítani pedig persze hogy vakít, durva fénysűrűsége van már mindegyiknek, nem szabad belenézni, mert olyan mintha napba néznél.
Én úgy találtam hogy elektronikával villogtatva fullra járatva 6 led kell a szuper pirosakból. Amik fehérnek látazsanak. :) Akkor lesz a fényerő akkora mint a 21 watos izzóé. folyamatos üzem mellett olyan 8-10.
Azok a ledek amikről beszélek olyan fényesek mint az opto egér ledje.
Ha nincs szabályozva a ledek tápfesze, akkor 12 led is kel. ln biztisra mentem, kapott 16ot. Így flnyesebb mint a hagyományos izzós.
Fehér fényűt még nem találtam ennyire fényest, a boltosok szerint nincs is. A papíron megadott értékek csalókák.Jut eszemne, a legfényesebb ledet a kékek között találtam.Az nagyon durva. Egy része ráadásul UV fény azt hiszem, amire nem szűkül a pupilla. Belenéztem és fél óráig vakító sárga foltot láttam, mintha heggesztést néztem volna.
De sajnos a kék led legfeljebb ködlámpának jó.
Valójában, ha még egyszer megnézed a galériát, le van fotózva a gyári izzós a 3 piros ledes, és a 4 ledes kombináció is.
Nyilván én sem szeretnék pont a hátsó helyzetjelzővel játszani, meg kísérletezni, annyit nem ér meg természetesen.
Ha a végén újra izzós lesz hátul, akkor sincsen semmi baj, mert a műszerfal+ első helyzetjelző ledesítésével, már sokat spóroltam kb 7-8W-t, az már elég jó érték 6V-on.
Nem kötekedni akarok, de a biztonság kedviért majd állítsad oda egy izzós MZ-hez és hasonlítsad össze a fényét. Ha hasonló erősségű, vagy erősebb akkor rendben van, de ha gyengébb akkor pakolj oda még ledeket.
Másik: Én pont a bajonetteket akartam kiváltani, mert állandóan érintkezési hibás volt. Az meg nem az egészség jele ha az egyszem pislákoló 6V-os izzó elfelejt világítani éjjszaka a kivilágítattlan úton.
Vizsgára azért vinni szoktam a régi izzós lámpatestet ha nagyon kötekednének. Két csavar fogja, szóval gyorsan ki lehet cserélni.
Olyan jók a leírások hogy a végén énis belefogok hasonló projektbe a H4es trabifoncsor mellé :D
Kicsit off, de műszakin TSeknél szokták figyelni a kipufogó környékét? Ugyebár 150es hengerem van, és azon gyönyörűen ott virít a 150es szám sajna, és ha nem muszáj nem akarok hengert cserélni...
Hű ez roppant igényes, tetszik, viszont én mindenképpen meg akartam hagyni bajonetesre, és csak a helyzetjelzőt a féklámpa marad izzós.Egyébként sötétbe kiválóan látszik, de még lesz azért tesztelve. jah nekem az összes led magas fényű 15 fokos, és a lefelé görbülő led az fehér 11000mcd, a pirosak kb. 4-5000mcd-ek.
Most ahogy mondod...
Témyéeg van letörésre hajlamos rész.
De sebaj, egy kis műgyanta rákenésével orvosolható a dolog. bár én inkább valami rugalmasabbat használnék, nehogy az egész gyanta megnozduljon, és az törje a lábakat, vezetékeket. Mondjuk gumianot.Az csillapít annyit, hogy ne legyen többé gond.Szerintem. Vagy ha tudsz szerezni olyan félrugalmas vackot amivel a számítástechmikában rögzítik a kondikat, madzagokat.
De maga az erlrendezés jó. Csak meg kell erősítemi
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|