:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szívesen!
Ja!? Keri!
Én is köszi a segítséget!
Üdv: HerrWatt
Nekem Magyar van. Tajvanit még nem próbáltam, de láttam már olyat, szerintem az is jó lehet.
Ha csere után kezdett nyikorogni, akkor az bizonyos fokig természetes, hiszen még nem kopott össze a tárcsával, ezért nem fekszik fel teljes felületen.
Nem tudom hogy szoktál fékezni és mennyit mentél vele, de próbáld meg, hogy fékezel néhány intenzívet, hogy felmelegedjen a tárcsa és betét. (csak el ne essél)
Ha ez nem segít, akkor sík felületre rakott durva csiszolópapírral érdesítsed fel a betét felületét, és utána megint csak intenzív fékezéssel melegítsed fel.
Nézd meg, hogy a levegőbe emelt első kereket megforgatva fékeződik e elengedett féknél. Sajnos MZ-nél elég gyakori, nem szoktak vele foglalkozni, de ez is okozhatja a nyikorgást. Aztán nézd meg felülről, hogy amikor húzod be lassan a féket, egyszerre mozognak e a betétek. Ha nem, akkor próbáld meg visszanyomni azt a dugattyút ami nem mozog annyira, hátha az segít rajta, ha nem, akkor újra kell karmantyúzni, ami elég mocskos meló, és könnyű elrontani, főleg a nem túl jó minőségű karmantyúkkal. Én 4 párat szoktam venni és kettő garnitúrát mindig ki is dobok, mert nem mozog elég finoman a dugattyú jó néhánnyal.
Még olyan trükköt is érdemes eljátszani, hogy éjszakára tiszta fékolajban áztatod a karmantyúkat, és csak beszereléskor veszed ki.
Másik, hogy fékhez való, hőálló zsírral vékonyan megkenem a dugattyút, hogy könnyebben menjen be a helyére. A zsír aztán a száraz oldalon is segíti a mozgást, és a por/nedvesség ellen is véd valamennyire. Persze a porvédő gumit rá kell rakni, de tapasztalatom szerint az alá is bejut szennyeződés, amitől meg szokott szorulni egy idő után.
Elméletileg én is olyan betétet használok, mint te (hacsak nem Made In Taiwan). Mióta betettem azóta sikít a fék. Egyébként a fékerővel nincs gondom, csak ez a hang ne párosulna mellé.
A tárcsát a szennyeződést és a durva csiszolást kizárnám, de a betétek szimmetrikus mozgását még megnézem.
Köszi a segítséget!
Üdv: HerrWatt
Na ezek is jól ki magyar fejezték magukat.
Szintézer csak a rádió adók digitális oszcillátorában van.
A fék az simán szinter, vagy szinteres, és annyit tesz, porkohászati úton, amúgy egymással nem ötvözhető anyagokat kevertek össze.
Ettől eltekintve a szinter betétek jók szoktak lenni, de megemlíteném, hogy én egyrészt 550forintos szürke magyar gagyibetétet használok versenyen, mivel meglepő módon ezek jól bírják a túlmelegedést és erős jól szabályozható fékezést tesznek lehetővé.
Annyi a titkuk, hogy hidegen hajlamosak letapadni, tehát induláskor picit be kell melegíteni, utána már elsőrangú.
Másrészt a nyikorgás nem a betétek miatt van, hanem azért mert:
1. vagy túl durván csiszoltad meg a betéteket, és nem fekszik fel a teljes felülete, csak néhány ponton.
2. túlságosan barázdás a tárcsád, és akkor szintén csak pár ponton fekszik fel.
3. Beszorult, vagy nem kellő képen szimmetrikus a betétek mozgása, ezért nem jól szorítja a tárcsát a két betét.
4. Szennyeződés van rajta. A fékbetétnek és tárcsának szó szerint sterilnek kell lennie. Én szabad kézzel egyiket sem fogom meg. A tárcsát féktárcsa tisztítóval mosom le, a betétet pedig zacskóbol kiszedve, felületének érintését mellőzve rakom be, miután minden steril a környékén.
5. Piros/barna betétet vettél, ami nem bírja a túlmelegedést, hamar megtükrösödik.
Most szeretnék tárcsfék betéteket cserélni az ETZ-n, mert az utángyártott fékbetétekkel visít.
Mi a véleményetek az AP RACING fékbetéteiről? Használt már ilyet valaki? http://robogotuning.hu/spd/AP106SF/Fekbetet_AP_RACING_106SF_Szintezeres_az_elso_ker
Üdv: HerrWatt
Én ETZ-250 ben használtam sokáig a félszintetikus Re-cord olajat. Semmi gondom nem volt vele, a moci szerette és nem is füstölt. 1:40 arányban kevertem.
Most is azt használnám, csak felénk már sajnos nem kapni...
Az első gumi:Heidenau 100/80-16. Sajnos a leendő kategória váltás miatt vagyok kénytelen megválni tőle.
Szép gép!
Azt megtudhatnám, hogy elöl hányas és milyen márkájú gumi van fent??
Ez nagyon komoly, gratulálok hozzá!
De miért adod el? Ilyen gépet magának szokott építeni az ember, nem eladásra.
ETZ 250, vízhütéses, 5 felömlős, 275ccm-es, Yamaha RD350-es membrán, felújitott karburátor, elektronikus gyujtás, új váltó és főtengely- csapágy, zselés akkumlátor, oldalcsomagtartó, egyedi német belpiacos matrica, metál fényezés, első villa-merevítő, elektronikus feszültség-szabályzó, még járatós(500km-t futott) blokk, jó gumik, törzskönyvvel, Szeptemberig müszakival autószerelőtől eladó.Tel.:0670 3897668 http://www.kepesmotor.hu/mz-utcai_klasszikus/p527148
Felénk a Re-cord fél szintetikus olaj a legolcsóbb ami kapható.
Úgyhogy használtam is, főleg a Barkasban.
Nekem semmi gondom nem volt vele.
Nem vettem észre semmi különöset, nem füstölt, nem csörgött. Megette és szerette! :-D
Szintetikust pedig még nem használtam.
Hali!
Van rengeteg alkatrészem 150-es ETZhez, bármi ami kell!
kisszirt@citromail.hu
Milyen tapasztalataitok vannak a Re-cord félszintetikus és szintetikus 2T olajával?
http://www.autolopasok.hu/?po_id=v_jogs
Gépjármű átírásához szükséges okmányok magánszemély esetén
* Kérelem, okmányirodában kell kitölteni
* Forgalmi engedély, érvényes műszaki vizsgával
* Új típusú forgalmi engedély esetén a gépjármű törzskönyve
* A tulajdon átruházásáról kiállított okirat (adásvételi, ajándékozási szerződés, hatósági határozat stb.) vagy számlák.
* Eredetiségvizsgálat, ami nem lehet régebbi 60 napnál
* Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötését igazoló kötvény (az új tulajdonos nevére megkötve) befizetést igazoló csekk,vagy számla
* Személyi igazolvány
* Megbízott eljárása esetén meghatalmazás
Árpádnak ismét zseniális ötlete volt!
Meg kell venni a filléres világítós öngyújtót raklap szám, kiszerelni a ledet és az elemeket.
Az öngyújtót eladni, mint sima öngyújtó. A ledet eladni, mint magasfényű led. Az elemeket szintén eladni gombelemnek.
Ennek a 3 összetevőnek az értéke darabonként megegyezik az eredeti öngyújtó árával!
És még Keri azt mondja, hogy Árpádnak nincs üzleti érzéke!!!
Azért elem és elem között is van különbség.
Kínai elemeket vehetsz olcsón a piacon, de azokkal nem megy sokáig az óra.
Varta, vagy más márkás óra elem pedig drága, és nem véletlenül. 5-7évig kényelmesen elketyeg velük az óra, és ha lemerült nem folyik ki a trutyi belőlük.
Én egyszer szívtam meg, azóta nem vagyok hajlandó kínai elemet venni. Legalább hazudják azt hogy márkás. :)
pl karóra elem órásnál 6-700ft,ha kicseréli eléri az 1000ft-ot.Volt osztálytársam 4 éve 50 ft ért adta a gombelemet,aztmondta 20-30 ft körül van a beszerzési ára.Na akkor az órásnak mekkora a haszna?
Ttényleg jobb megvenni akkor az ööngyújtót 3 eelemestűl,ledestül,gázostul ,mindenestül:D é 1-2száz-ft ért:D
És még az öngyújtót is eladhatod.
Kezdelek érteni. :) Ha vennék ledet egy huszasért, csinálhatnék zseblámpát 300ból, annyiért adbám mint a kibaiak. Akkor pedig nem az övékét vennék. :)
De én még okosabb vagyok. megveszem a ledeket öngyújtóban, kibontom, majd drágábban adom mint a kinaiak, de ráírom magyar termék, forgalmazom valami nemzeti bolton keresztül. :D
A kinaiak fineszesek, azt már sokkal drágábban adják, hogy más ne tudjon olcsó terméket előállítani.
Elektromos autónál volt, hogy Japán cég akart venni kínai LiIon akkut, nem adták el az akkut, csak úgy ha beszálhatnak a cégba. Nem vették be őket, csináltak maguknak saját céget, saját elekromos autóval, aminek a terveit gondolom a Japán cégtől lopták ipari kémkedéssel.
Főleg akkor fura a gazdaság, ha gaztdaságon kívüli erők irányítják a gazdasági folyamatokat. Lásd például szocializmus, globalizmus. Amikor politikai hatalmi célok módosítják a gazdaságot. Ez főleg akkor válik majdnem átláthatatlanná, ha az iránytók nem orzságokhoz köthetők.
ettől függetlenül megdöbbentő hogy a kinaiaknak megéri 100 forintért adni azt, ami 500 lenne egyébbként. Vagy ha ez érthető, akkor miért nem árúsítanak kínai nagyfényű kék ledet 20 forintért. Vagy elemet szintén harminc forintért a száz-klészáz helyett. ugyamis most néztem,nem kettő, hanem hárim elem van benne. Vagyis miért nem árulják a kinaiak darabonként a cuccot, pedig úgy nagyobb lenne rá a kereslet. De legalább adhatbák a ledet külön abbyiért mint az egész öngyújtót. Akkor nekik megmaradna a többi cucc, nem kellene forrasztaniuk, nekem pedig nem bontott cuccom lenne. Mindenki jól járna.
Furcsa dolog a gazdaság, de szerintem azzal csak a Kínai gazdaság járna rosszul. Európa jól megvolt a saját iparával, és kifejzetten káros az olcsó kínai munkaerő, nekünk.
Csakhogy Kínában egy led előállítási ára pár fillér, az öngyújtó meg szintén pár fillér.
Fejlesztési költség meg vagy nincs (lopták a technológiát) vagy van, de elenyésző az éves több-milliárd darabos gyártáshoz viszonyítva.
Csak azon aggódom, hogy ha Kína/India ilyen ütemben fejlődik, előbb- utóbb kitör náluk is a fogyasztói társadalom. Ők is jól akarnak élni, ők is vásárolni, meg utazgatni akarnak, ami érthető de akkor ki fog helyettünk dolgozni?
Mert Európa és Amerika már nagyon leszokott róla...
Csak nehogy úgy járj, mint a boltos unokaöccse, ahol először vettem a ledeket. Az is 32őt tett a féklámpába, mert többször fellökték. Aztán a 32 leddel is ráfékeztek a nyakára. Amikor rákérdezett az elkövetőtől, hogy nem látta e féklámpát, az azt válaszolta, dehogynem, csak ledermedt a látványtól. :D :D :D
Most már ln is tudom hogy nem szabad belenézni. De ki gondolta volna, hogy egy vacak kínai öngyújtóban ilyen durva van. Főleg hogy a kék ilyen brutál még a vakító piroshoz képest is A vietnámi boltos ajándékba adta a zippo tűzkő ls benzin vásárlásomkor. Itthon megnéztem működik e. Aztán sokáig néztem, de nem láttam semmit. :D 100Ft azt hiszem egyébként az öngyűjtó, a halál gondolta volna hogy megéri a kinaiaknak ilyen minőslgű ledet tenni be. A led a két elemmel jóval többe van a boltokban, aztán ott van az öngyújtó ami min 80 szokott lenni. A ferdeszeműek kihozták egy százas eladási árból. A másik ázsiainak pedig megérte ajándékba adni ezerforintos vásárlás felett. Pedig a zippo tűzkő és a benzin is drágább máshol, vagy legfeljebb ennyi. Miből élnek meg ezek ? :D
Ha javítanak még egy picit a minőségen, áttérek a kinai motorokra. :D
Aztán csinálhatunk kinai mocis fórumot. :D
Én is így számoltam, hogy kb. elég ennyi, de én is biztosra mentem, féklámpán 32LED van :)))
Fehérből van meleg fehér, annak alacsonyabb a fénykibocsájtása, de annak tényleg fehér fénye van.
Vakítani pedig persze hogy vakít, durva fénysűrűsége van már mindegyiknek, nem szabad belenézni, mert olyan mintha napba néznél.
Én úgy találtam hogy elektronikával villogtatva fullra járatva 6 led kell a szuper pirosakból. Amik fehérnek látazsanak. :) Akkor lesz a fényerő akkora mint a 21 watos izzóé. folyamatos üzem mellett olyan 8-10.
Azok a ledek amikről beszélek olyan fényesek mint az opto egér ledje.
Ha nincs szabályozva a ledek tápfesze, akkor 12 led is kel. ln biztisra mentem, kapott 16ot. Így flnyesebb mint a hagyományos izzós.
Fehér fényűt még nem találtam ennyire fényest, a boltosok szerint nincs is. A papíron megadott értékek csalókák.Jut eszemne, a legfényesebb ledet a kékek között találtam.Az nagyon durva. Egy része ráadásul UV fény azt hiszem, amire nem szűkül a pupilla. Belenéztem és fél óráig vakító sárga foltot láttam, mintha heggesztést néztem volna.
De sajnos a kék led legfeljebb ködlámpának jó.
Valójában, ha még egyszer megnézed a galériát, le van fotózva a gyári izzós a 3 piros ledes, és a 4 ledes kombináció is.
Nyilván én sem szeretnék pont a hátsó helyzetjelzővel játszani, meg kísérletezni, annyit nem ér meg természetesen.
Ha a végén újra izzós lesz hátul, akkor sincsen semmi baj, mert a műszerfal+ első helyzetjelző ledesítésével, már sokat spóroltam kb 7-8W-t, az már elég jó érték 6V-on.
Nem kötekedni akarok, de a biztonság kedviért majd állítsad oda egy izzós MZ-hez és hasonlítsad össze a fényét. Ha hasonló erősségű, vagy erősebb akkor rendben van, de ha gyengébb akkor pakolj oda még ledeket.
Másik: Én pont a bajonetteket akartam kiváltani, mert állandóan érintkezési hibás volt. Az meg nem az egészség jele ha az egyszem pislákoló 6V-os izzó elfelejt világítani éjjszaka a kivilágítattlan úton.
Vizsgára azért vinni szoktam a régi izzós lámpatestet ha nagyon kötekednének. Két csavar fogja, szóval gyorsan ki lehet cserélni.
Olyan jók a leírások hogy a végén énis belefogok hasonló projektbe a H4es trabifoncsor mellé :D
Kicsit off, de műszakin TSeknél szokták figyelni a kipufogó környékét? Ugyebár 150es hengerem van, és azon gyönyörűen ott virít a 150es szám sajna, és ha nem muszáj nem akarok hengert cserélni...
Hű ez roppant igényes, tetszik, viszont én mindenképpen meg akartam hagyni bajonetesre, és csak a helyzetjelzőt a féklámpa marad izzós.Egyébként sötétbe kiválóan látszik, de még lesz azért tesztelve. jah nekem az összes led magas fényű 15 fokos, és a lefelé görbülő led az fehér 11000mcd, a pirosak kb. 4-5000mcd-ek.
Most ahogy mondod...
Témyéeg van letörésre hajlamos rész.
De sebaj, egy kis műgyanta rákenésével orvosolható a dolog. bár én inkább valami rugalmasabbat használnék, nehogy az egész gyanta megnozduljon, és az törje a lábakat, vezetékeket. Mondjuk gumianot.Az csillapít annyit, hogy ne legyen többé gond.Szerintem. Vagy ha tudsz szerezni olyan félrugalmas vackot amivel a számítástechmikában rögzítik a kondikat, madzagokat.
De maga az erlrendezés jó. Csak meg kell erősítemi
Pár hibája azért kiderült a használatban.
Pl. a rendszámtábla világítás ledjeit körbe kellett önteni melegragasztóval, vagy FBS-el, mert a rázkódástól sorra törtek el a lábaik.
A csatlakozó vezetékek is hajlamosak voltak letörni. Jobb lenne csavarral rögzített csúszósaru, ami tehermentesíti a nyákfóliát.
Itt még nem SMD ellenállásokat használtam. Alapvetően ez is jó, de rengeteg munka van ennyi ellenállat.
A paneleket FBS-el ragasztottam be. Ez a megoldás kicsit sufni, de nagyon bevált.
Szerintem nagyon igényesn csináltad meg, nekem tetszik.
Nekem csak a féklámpa rész ledes. 16 darab fehér led van benne. A porossan világít.A biztonság kedvéért erősseb vissza vannak fogva ellenállatokkal, de így is erősebb másfélszer a 21 wattos hagyományosnál. Vizsgán két helyen is nézték a világítást, mind a két helyen elfogadták így. Perste az első helyen más miatt elküldtek.
Szerintem ebben a teljesítményben nincsenek flnyesebbek még. Vannak 1 varrosés 5 watoss ledek is, az 1 wattos akkora mint az enyémek, de alu lapkára van szerelbe. Ja és nem 40 forint, mint amennyiért én tavaly előtt vettem a benlévőket.A 4 vattos talám 8X8 milis. de lehet hogy risszul emlékszem ls 10X10es. Éa több ezer forint egy. De létezik kölönböző darabszámú, méretű 1 és 4 vattos is. Van szinházi reflektorba való tábla, jobb mint a régi légvédelmi refik voltak, de száezrekbe kerül, ha jó a memóriám. Pedig azzal ki lehetne bőven váltani az első lámpát is. Persze a rendőr csak azért nem üvöltene a láttán, mert levegőt sem kapna. De írni tudna.... :D
Pedig biztosan jobban látnék vagy ezer wattosnak megfelelő világítással. :D
Jó tudom, hogy azóta kicsit erősebb ledek is vannak, és én túlméreteztem a fényerőt, mert rühellem ha nem vesznek észre, de azért wattonként egy LED még mindig ajánlott...szerintem.
Nekem így jóval erősebb a fénye mint bármelyik 12Vos izzós MZ-nek, de nem erősebb a fénye mint bármelyik LEDlámpás autónak.
A hexagonális elrendezés azért van, mert így kívülről úgy néz ki mintha izzó lenne. A középső fehér ledek is pirosak, csak azok 15°-osak a piros-pirosledek, pedig 30°
Ez egyébként annyira bejött, hogy eddig se rendőr se műszakis nem vette észre.
Havernak is csak azért vette észre, mert úgy kérte, hogy neki egy vonalban legyen, de ott is csak a túl gyors felvillanásra kapta fel a fejét a vizsgabiztos, de neki is csak annyit mondott röhögve, hogy azt majd cserélje izzósra...na persze :)
Nem kevés az a LED?
Az enyém ilyen:
Sziasztok!
Rég voltam már itt.Na hát először is Boldog Új Évet mindenkinek! A tél alatt kicsit szorgoskodtam az MZ világításán Íme:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=46031
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=45671
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=45490
Nincs nyilvántartás, egy nem rendszámos járműre. De ha nagyon aggódsz, írasd alá egy csövivel, ha megtalálják sem lehet behajtani rajta.
Akkor a fiktív átírást már nem lehet elkerülni.Már csak az a kérdés,hogy a fiktív előző tulaj be nem fizetett napjait is én fogom állni?És visszamenőleg 2005-ig?Akkor az 182500-102200000 forint közé esik. A hülyének is megéri, nem, hogy nekem:)))
Járműkategóriától és teljesítménytől függően 100Ft/naptól 560Ft/napig terjed a díj. Kösz a tippet.
Szegény kis Simson staromra fizethetek, ugyanis 1973 óta a családban van,bár nagyapám nevén van a szürke forgalmi,de van egy hivatalos adás-vételi, hogy nekem adta 1995-ben akettes átlagért ugyebár:))
Legfeljebb megveszem tőle, aztán fizeti az öreg a fennmaradó részt:))
A Netrisk nekem is bejött.Rajtuk keresztül intézték a biztosítást az ETZ-hez amikor ajánkba adták nekem. Így nem kellett személyesen megjelennem, elegek voltak az adataim. Azért tényleg poén volt ahogy a mocit kaptam.
Levittek vidékkre mocit nézni, mondván az egyik társnak kell. Még vacsit is kaptam, hogy segítettem választani. :D
Vacsi közben megkért a nevezett illető, hogy had irasa a nevemre a mocit, mert azért kell a tartalék, mert az APEH el akarja venni a motorját esetleg.
Eltelt cagy két hónap. Egyszer szólnak hogy jelenjek meg egy címen motoros ruhában, bukóval, mert egy újság képeket akar a tagságról.Itt betuszkoltak egy szobába mert várni kell a fotósra. A többiek kimentek a szobából, ahányszor én próbálkoztam ezzel, a háziasszony üdítőt, sütit nyomott belém.Mire kimehettem a többiek ott áltak sorfalt alkotva. előttük a motor.Külsőleg felújítva. Új kipuff, ülés, stb. Majdnem sírtam a meghatotságtól.
Bocsi az offért, de a Netriskről ez jutott eszemne.
Netrisknél megnéztem, nem ír extra büntetést, külön kezeli az SMKP-t.
De azért fel kell hívni őket, és ha mégis kellene fizetni, akkor Árpád módszere a nyerő. Ráadásul teljesen törvényes.
Ha jól néztem a szabályt, járműkategóroától függetlenül napi százast kell fizetni azért az időért amíg nem volt biztosítva. Gondolom, a tulajdon megszerzésétől ketyeg az idő. Segédmocit nem kell átiratni. Tehát jó eséllyel elég ha eladod valakinek és visszavásárolod. :D
Ha követelik a régi tulaj biztosítását az gáz.De prónálkozni érdemes szerintem.
Ez jó, vonják ki a forgalomból. Kíváncsi vagyok a rendszámra és a forgalmira mit írnak :D
Szerintem a rendszámos biztosítást szabályait akarta alkalmazni az ügyintéző.
Keresni kell másik biztosítót, vagy ügyintézőt, esetleg nézd meg a Netrisket, azok minden baromságot el tudnak intézni. Nekik köszönhetően, pl a Malus2ből egyből Bonusz2 be került a kocsim :)
Na erre bennem is felment a pumpa!Én most készültem el egy kismotorral amit jövőhéten akarok biztosításra bejelenteni.Az 2005 óta áll.Akkor az ember azt mondta nem kell papír ha nem használom magától megszűnik a szerződés.Akkor gondoltam a jövőmre nehogy gebasz legyen belőle, így kiváncsi leszek nekem mit mondanak, de ha hasonlót én rájuk borítom az asztalt.Márpedig minden esély megvan rá.
Féloff:
Fizettetek már MABISZ-díjat a segédmotor biztosítására?
Eset: 2010.11.08-án hozzájutottam a géphez. Mivel a hideg miatt a fészerben volt letakarva, nem kötöttem rá biztosítást(fizethettem volna az éves díjat 2 hónapra, ha használtam volna).
2011.01.04-éb becsületes állampolgár lévél beballagtam a K&H-ba. Érdeklődtem a biztosítási díj felől. 3396Ft-ot számolt az úr.
"-És még majd valamennyi Mabisz-díjat kell fizetni, két csekk lesz!
-De nem használtam a motort. Miért fizetnék?
-Akkor kivonják a forgalomból.
-Segédmotorkerékpárt hogy vonnak ki a forgalomból?"
Szóval nem volt képben. Utánanézve kiderült, hogy a fészerben pihenés 57 napjára (NEM HASZNÁLTAM!) fizetni kell napi 100FT-ot a Mabisznak, csak azt nem tudom mire. Tehát 5700Ft+3396-Ft. Ezt elfelejtette kiszámolni az úr...
Van egy másik segédmotorom. Több évig fizettem a biztosdítását, majd elromlott. Ezért tavaly nem használtam.
Ezek szerint, ha ma bemennék biztosítást kötni rá, az elmúlt év 365 napjára 36500Ft-ot kellene fizetnem a Mabisz-nak.
A szomszédnak van egy segédmotorja. Évek óta nincs rajta biztosítás. Ő hányszor 36500Ft-ot fizet igénybe nem vett szolgáltatásért?
Ha veszek alkatrészként 10 segédmotort, és egy év alatt összerakom őket, majd biztosítást kötök rájuk, fizessek 365000Ft-ot a Mabisznak a semmiért?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|