hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 25. péntek 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

csaprago
válasz erre | email2011-02-11 07:35:12
Az úszószintem jó, azzal nincs baj.
Az SKF boltba vettem bele szimeringet.
Hézagolva nekem sosem volt a váltóm, mégis jó volt sokáig, nem tapasztaltam rajta oldalirányú mozgást. Megpróbálom kicserélni a léptető villát. De a rudazat kopása is okozhat ilyen gondot? Vagy csak golyót cserélni nem lenne elég benne?
sorszám: 41565 (126304)
(előzmény: Keri, 2011-02-10 20:39:46)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-02-10 23:19:36
Enyim most bejáratós, 3. állásban van a suber, de ugy szaggat meg leáll. De ha ráhúzom a szivatót akkor meg ugy ahogy megy. Mitől van? Pedig azt hinném hogy épp sokat kap, erre utal a gyertya is.
Holnap nekiesek az állitgatásnak de ha vkinek van vmi ötlete? :)
sorszám: 41564 (126302)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2011-02-10 21:06:51
heló
tedd üresbe a motort,vedd le a jobb oldali deknit,hogy lásd a lánckereket.
Aztán ha nagyon olajos a környék akkor ronggyal fogd meg a lánckereket mert az egy olyan mocskos fekete olaj és zsir tud lenni amit épp elég levakarni a kézről,és mozgasd meg minden irányba,sugár illetve be és kifele is.Ha érzel valamerre kotyogást ami rendellenesnek tűnik akkor lehet h a lánckerék csapágy rossz,ha ki ill befele kotyog,csúszik akkor hézagolás problémák.
Nekem is kidobja néha de csak domboknál szokta ott meg alapból rátartok a váltókarra 4. be tartva a többit nem ejti ki.Majd lassan ugyis szét kell huznom a blokkot más ügyben is.
sorszám: 41563 (126299)
(előzmény: csaprago, 2011-02-10 13:35:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-10 20:45:30
Vettem egy kisesztergát.
Természetesen az első dolog egy kézitekerős melléklevegő csavar volt amit legyártottam.
Végre nem kell a silány kisipari karburátor alkatrészekkel kínlódnom.

sorszám: 41562 (126298)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-10 20:39:46
Vagy elkopott a váltó villa vagy kihagytál egy hézagoló lemezt és így nem jó pozícióban van, vagy mindkettő.

Nem a karburátorból folyik a lélegző lukon át a benzin, bele a váltóba, mert mondjuk magas az úszószinted?

Ha a szimmering megy tönkre, akkor a főtengelyen nézd meg hogy ki van e kopva ahol a tömitő él hozzáér, Ha igen, akkor próbáld fordítva berakni a a szimmeringet, hátha úgy máshol ér hozzá. Esetleg ha felületi sérülés van a tengelyen azt orvosolni kell.

Szerencsére már elég megbízható megoldások vannak erre a problémára.

Ja és milyen szimmeringet használsz?
Ha nem vered szét berakáskor akkor még lehet hogy nem megfelelőt vettél bele.
sorszám: 41561 (126297)
(előzmény: csaprago, 2011-02-10 13:35:18)

 
 
redman
válasz erre | email2011-02-10 15:08:28
Sziasztok!

Eladnám a motorom.
250-es MZ narancs színű, teljesen felújítva:
Részletek itt:
MZ 250
sorszám: 41560 (126294)

 
 
csaprago
válasz erre | email2011-02-10 13:35:18
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Ts 125-ös motorom kidobálja a negyediket hármas és négyes közé. A váltó melyik részét kellene elsősorban cserélnem ami a hiba fő oka lehet?
A másik problémám, hogy a váltórész egy idő után benzinnel telik meg. A szimeringet már többször cseréltem, de reménytelen. Ez okozhatja amúgy a váltó rendellenességét?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
sorszám: 41559 (126290)

 
 
creationmz
válasz erre | email2011-02-10 09:37:00
Gondolod? :o)
sorszám: 41558 (126287)
(előzmény: Keri, 2011-02-10 07:27:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-10 07:27:40
Flexet használhatok? :))))))))

sorszám: 41557 (126284)
(előzmény: creationmz, 2011-02-09 22:18:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-10 07:19:08
Az hogy azt hallod hogy a TS-ekmek ez "típus betegsége" azért van mert a legfiatalabb TS is 30éves.

Nekem pl. működik egy ideje, miután kicseréltem azt a fogaskereket.
De ha nincs kialakítva a helye, akkor kár szétfurkálni ezért a motort. Ha van helye viszont nem áll semmiből belerakni. Bonyolultabb beszerezni, mint kicserélni.
sorszám: 41556 (126283)
(előzmény: Topi, 2011-02-09 21:05:44)

 
 
creationmz
válasz erre | email2011-02-09 22:18:40
Hello!

Tudom nem mz, de hátha van köztetek értő szaki :)

Jó rég írtam ide, de jön a tavasz és alig várom a motorom összerakását. A festés van még hátra valamint egy alapos blokk pucolás. Ez utóbbihoz keresek nem szakbarbárt, aki segítene / megcsinálná a motor teljes újracsapágyazását.

Feladat: Jawa 350/638 összes csapágy cseréje, ha szükséges fúrás + dugó + gyűrű + csapszeg...

Elvárások: tiszta, felelősségteljes munkavégzés, lehetőleg minimális véső+kalapács használattal.

Honorálás: Természetesen ami jár az jár.

Tel: 06702717737
Skyped: creationmz
Mail: verhovina@vipmail.hu
sorszám: 41555 (126282)

 
 
Topi
válasz erre | email2011-02-09 21:05:44
Köszönöm a hozzászólásokat.
Szerintem akkor elfelejtem a fordulatszám mérőt mert amúgy sincs ilyen csigakerekem és ha nem valami jól műkodik akkor inkább ne legyen benne.
sorszám: 41554 (126281)
(előzmény: Keri, 2011-02-09 11:26:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-09 11:26:36
borzalmas kerregő hangot ad, azt hittem szét akar esni a motor, de nem okoz gondot. Nekem a primerlánc nem túlzottan zörög, igaz én komplet cseréltem lánckerékkel együtt, eredetire, és abban még nincs sok.
sorszám: 41553 (126280)
(előzmény: VGGábor, 2011-02-09 10:39:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-09 11:24:53
Enyémben benne van.
Ha elkopik, akkor zörög, meg nem hajtja az órát, nem nagyon lehet kapni rendeset azért nincs benne a legtöbb motorban.
Meg a TS-ből csak a delux kivitelen volt fordulatszám mérő, ezért sem gyakori.
sorszám: 41552 (126279)
(előzmény: Topi, 2011-02-08 22:02:53)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-02-09 10:39:15
Vannak olyan hiedelmek h azis adhat csörgő zörgő hangot, nem tudom igaz-e, mindenesetre a kuplungláncot sztem nem fölözi. Enyimben minden baj nélkül bírja...
sorszám: 41551 (126277)
(előzmény: Topi, 2011-02-08 22:02:53)

 
 
Topi
válasz erre | email2011-02-08 22:02:53
Helló !

Valaki tud véleményt mondani a Ts 125 fordulatszám mérő csigakerekéről, mert még nem nagyon találkoztam olyan motorral amibe benne lett volna.
Gyenge pontja ez?
sorszám: 41550 (126274)
(előzmény: Troster07, 2011-02-07 10:09:39)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-02-07 10:09:39
De legalább megtanulom szépen lassan ezt is:))
sorszám: 41549 (126252)
(előzmény: Keri, 2011-02-06 21:44:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-06 21:44:03
Gratulálok!
Egy kis logika csodákra képes :)
sorszám: 41548 (126247)
(előzmény: Troster07, 2011-02-06 13:52:22)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-02-06 13:52:22
Keri,megoldódott a gondom:állórésznél van vezetékszakadás, rádobtam egy másikat és máris tökéletesen működött minden.Azért ebből a szerelésből is sokat tanultam, nem csak cseréléssel jövök már rá mi a hiba, hanem előtte kimérem a fesszabot, forgórészt, stb.-t:))
Végre egy kis sikerélmény:))
sorszám: 41547 (126234)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-02-05 08:00:05
Az jó lesz, addig ha nem jön össze a dolog:))
sorszám: 41546 (126220)
(előzmény: Keri, 2011-02-04 21:26:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-04 21:26:44
kb. két hét múlva megyek Balmazújvárosra.
Viszek fesszabot is :)
sorszám: 41545 (126217)
(előzmény: Troster07, 2011-02-04 19:04:22)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-02-04 19:04:22
Hát ez a baj, hogy nincs ilyen aki az elektromosságot vágja.Sokan így vagyunk ezzel, hogy az ampertől nagyon félünk:))
Valaki aki Debrecen környéki és vágja a témát az kérem jelentkezzen!:))
Ha van kedeved írd le, én nagyon megköszönöm, bár azzal nem sokat érsz:))
De már így is sokat segítettél!!
Lényeg ha jól értem ha Df-en nincs áram járó motornál akkor még a fesszebályzó is lehet bűnös?
Csak azért mert akkor előbb visszatenném a régi lengőnyelves fesszabot, azzal mit mutat, és addig nem tépem szét az állórészt.
sorszám: 41544 (126212)
(előzmény: Keri, 2011-02-04 18:39:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-04 18:39:41
Df a gerjesztés ha azon nincs fesz. akkor D+on sem lesz semmi garantáltan, tehát a dinamónál vagy zárlat van, vagy fesszab, vagy már a fesszabra sem érkezik meg a villany.

Nincs ott egy hozzáértő haver?
Én szívesen magyarázom neked, de hónapokig el szórakozhatunk még így, élőben pedig 15perc.
sorszám: 41543 (126210)
(előzmény: Troster07, 2011-02-04 17:14:28)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-02-04 17:14:28
Sajnos ma sem lett töltésem az öreg trophy-n.Új elektromos fesszabályzó van fennt,újak a szénkefék is.Gyujtás, megszakítóhézag beállítva.Menet közben sem jön meg a töltés.Motor járása közben csak a kondira menő 1-es szálon mérek feszültségen a Df-n és a D+ on semmi.
Kérdés:így csak a szénkefe, álló, forgórész lehet a bűnös, vagy emiatt még hibás lehet a fesszabályzó is. (lehet gyárilag rossz)?
sorszám: 41542 (126209)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2011-02-03 20:30:42
Üdv. Mennem kellett hát mentem.mz-vel.
Hát kur..a hideg volt.De tette a dolgát, csak a moci is fázott,én meg nagyon.
üdv nektek.
sorszám: 41541 (126204)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-02-03 20:10:24
Na meg van mért nem volt szikra:a kondi felfogatásnál nem tudott testelni a kondi,ennyi volt,minden jó amúgy csak még nincs töltésem:))
Azt holnap nézem meg.
sorszám: 41540 (126202)
(előzmény: Péter mz, 2011-01-29 20:04:46)

 
 
Bogyesz
válasz erre | email2011-01-31 21:27:37
és a főtengely szimmeringeket is...Köszi
sorszám: 41539 (126148)

 
 
Bogyesz
válasz erre | email2011-01-31 20:30:06
Valaki elküldhetné a ts 250/1 blokk csapágyméreteit...köszi
sorszám: 41538 (126147)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-30 08:38:47
Sajnos csak jövő héten lesz egy kis időm ismét vele foglalkozni,addig alszik:))
sorszám: 41537 (126137)
(előzmény: Péter mz, 2011-01-29 20:04:46)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-01-29 21:09:34
http://www.youtube.com/watch?v=Qodm1mbwIfY&feature=related
sorszám: 41536 (126136)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2011-01-29 20:04:46
na,miujság van ??
sorszám: 41535 (126135)
(előzmény: Troster07, 2011-01-27 19:28:11)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-01-27 22:04:22
Ha már igy mondod akkor nekem az 51es forrasztása engedett :D
Szerintem más hibája nemnagyon lehet egy ilyen kütyünek
sorszám: 41534 (126127)
(előzmény: Troster07, 2011-01-26 15:30:29)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-01-27 22:00:00
A bal szélső, egyik biztositékhoz/től jön. Elektronikához nem értek... xD bocs
sorszám: 41533 (126126)
(elözmény: Péter mz, 2011-01-25 20:13:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-01-27 20:52:42
A fesszab, nem befolyásolja a gyújtást, amíg van villany az akkuban.
sorszám: 41532 (126123)
(előzmény: Troster07, 2011-01-27 19:28:11)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2011-01-27 20:42:59
helló.Ha próbalámpázol akkor a következőt is csináld meg.Tedd a próbalámpa egyik végét testre majd a trafó 1 es pontjáról vedd le a gyujtás kábelét,csak az 1 es pont egyedül legyen a trafón,ne menjen róla kábel.Majd kapcsold a gyujtást és tedd a próbalámpa másik végét a trafó 15 ös pontjára,mint eddig tetted is,elvileg most is világit.Ha igen akkor jó.Majd tedd a próbalámpát a trafó 1 es pontjára,most megint világitani kéne a lámpának.Ha nem akkor valószinű h rossz a trafó,nem vezet,vagyis szakadás van benne.És mivel már itt nem világit a lámpád sztem,ezért nem megy le a megszakitóig sem a fesz,persze ott csak akkor tudsz majd próbalámpával vizsgálódni ha ujra visszakötöd a trafóra az 1 es kábelt és a megszakitó nyitva van.Mikor hajtod a főtengelyt,és kezd nyilni a megszakitó abban a pillanatban fel kell villannia a próbalámpának ha annak egyik végét a megszakitóra,vagy a kondira kötöd a másik végét a testre rakod.
Esetleg van multimétered?
A kábelsaruzást jól nézdd meg,hogy meg lett e csupaszitva mindenhol a kábel ahova sarut tettél.
sorszám: 41531 (126122)
(előzmény: Troster07, 2011-01-27 15:07:12)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-27 19:28:11
Igen azt is ellenőríztem csak elfelejtettem leírni,úgyhogy marad a próbalámpázás.
Ha gyárilag szar a fesszab az még nem befolyásolja a szikra létrejöttét nem?
(Meg akkor valszeg a visszajelzőm se világítana ha rossz lenne)
sorszám: 41530 (126121)
(előzmény: Keri, 2011-01-27 17:51:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-01-27 17:51:16
Igen, nagyjából ezeket kell megnézni.

Tedd vissza próbaképpen a régi trafót, ha azzal magy akkor az új trafó a szar :(
sorszám: 41529 (126120)
(előzmény: Troster07, 2011-01-27 15:07:12)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-27 15:07:12
Ma feltettem az elektromos fesszabályzót,kapott új trafót, kábelt,pipát, kondit.Csak egy a baj de az nagy:nincs szikra.Igaz nem volt sok időm foglalkozni vele, de addig lekövettem az áramot, hogy gyujtás van, az állandó áram eljut a trafó 15-ös pontban, tehát addig ok.Azonkívül kipróbáltam a régi trafóval, megnéztem a megszakítót tökéletesen zár-e,kondi és megszakító közt is van kontakt.
Mondjuk a új a vezetékelés, lehet, hogy egy kábelsaru szivat csak?
Mindenesetre az összes gyujtás felé menő kábelt lepróbalámpázom majd, hátha csak ott a bibi, hogy a trafó1-ből nem jut el az áram a kondiig.
Esetleg mit ellenőrízzek még?
Ha csak szikra nincs akkor más nincs is ami beleszólhatna nem?
(A javítás előtt tökéletesen működött a forgó és állórészem is)
sorszám: 41528 (126119)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-26 20:48:25
Na akkor holnap gyakorlatban kicserélem a komplett bal oldali elektromos részt, kipucolom a hibás tényezőket.Remélem így már patent lesz:))
sorszám: 41527 (126112)
(előzmény: Péter mz, 2011-01-26 18:18:09)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2011-01-26 18:18:09
igen B+ az akku plusz, Battery + a rövödités.Jól irod a bekötést,sztem igy jó is mert biztin keresztül van az egész.Asszem nekem is igy van,bizti után meg az akku plusz a B+ ra.
A többi ugyanaz igy van. D- nincs asszem az újon,az csak sima testet jelent,adj neki testet simán pl a biztitábláról,vagy magáról a vázról vhol ami szép fényes.
sorszám: 41526 (126110)
(előzmény: Troster07, 2011-01-26 15:30:29)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-26 15:30:29
Jelentem bevásároltam:kondi, trafó, gyertyakábel, ellenállás,és szép magyar feketedobozos fesszabályzó:))
Annyiban akkor erősítsetek meg, hogy a régin az 51-es pont, az az új fesszabon a B+?
szerepel rajta balról jobbra:
B+ , D+ , 61 , DF , D-
ugyebár a régin minden ugyanaz csak 51-es pont van B+ nincs.Autóelektromos szerint ugyanaz.
51-biztosíték-akku plusz, a többivel tisztában vagyok:))
sorszám: 41525 (126108)
(előzmény: Keri, 2011-01-26 11:06:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-01-26 11:06:19
Attól nem szikrázik, és a töltés sem megy el.

Lehet hogy fordítva kötötted be a trafót.
sorszám: 41524 (126107)
(előzmény: Troster07, 2011-01-25 20:37:02)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-26 07:24:44
Gyertyahézag0,5-0,6. Megszakítóhézagot holnap megnézem, lehet az nagy neki azért csattog.Gyertyapipa csakis fémházas:)), az megy a trophy-hoz, kábel még gyári:))
Egy gyertyakábelre is beújítok ma, ha már lúd legyen kövér.
sorszám: 41523 (126105)
(előzmény: Péter mz, 2011-01-25 22:10:39)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2011-01-25 22:10:39
megszakitóhézag,illetve a gyertyán a hézag mekkora? gyújtókábel réz? a pipa milyen?
sorszám: 41522 (126104)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2011-01-25 22:09:40
a felszerelt megszakitót jól nézd meg szemmel és lámpával,a legjobb lenne ha sötétebb helyen vagy ahol a megszakitót nem éri rendes,elegendő fény,és lámpával megvilágitod egyik irányból,a másik irányból meg nézed a megszakitó pogácsákat.Zárt állapotban ugye össze kéne érniük rendesen,azért irom ezt mert van ugy hogy csak a szélük ér össze,ilyenkor átlátni az érintkezők közt ha pont megfelelő szemmagasságban és szögben nézed.Ilyenkor hajtani kell picit az alsó érintkezőn-az üllőn.Én erre nagyon odafigyelek mindig,van ugy hogy kézben tartva tök jól fekszenek egymáson,de felszerelve meg eltekeredik egy kicsit.Igy már van ugy h asztalon pl a wartburg alaplapra felcsavarozom és jól megtudom világitani több irányból is ilyenkor simán a neon fele fordulva,és beállitani az üllőt.
És érdemes átvilágitani ugy is h épp hogy csak nyitasz rajta,ekkor is kitűnik ha ferdén zárnának,de tényleg csak egy picike légrésnyire kell kinyíttani ilyenkor.
Ha ezt a lámpás módszert nem érted akkor az is jó h leállitod a motort,és megnézed hol látni egy kis égésnyomot az érintkezőkön,annak függvényében akkor picit,de tényleg csak picit hajtani kell az üllőn h jól álljon és szinte teljes felületen érintkezzenek az érintkezők.Egy nagyon finom csiszolás,majd motor beinditás és megfigyelés.Ha sikerülne az h nem szikrázik már a megsza akkor be kéne állitani pontosan a gyujtást is.
sorszám: 41521 (126103)
(előzmény: Troster07, 2011-01-25 20:37:02)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-25 20:37:02
Megy, tökéletesen, én is ezt furcsálom.Lehet a trafó egyes pontnál az új vezetékcsatlakozásnál nincs tökéletes kontakt?
sorszám: 41520 (126098)
(előzmény: Keri, 2011-01-25 20:28:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-01-25 20:28:26
Gázadásra? És amúgy megy a motor?
Mert lehet hogy a trafó nagyfesz részéről jut vissza a szikra. Bár ilyet én még nem tapasztaltam.
Általában elgyegülni szokott a szikra, nem átmenni máshova.
sorszám: 41519 (126096)
(előzmény: Troster07, 2011-01-25 20:22:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-01-25 20:26:32
Ja tényleg én küldtem neked megszakítókat :D

Nekem fekete van. Azok általában működnek.
A fehéret nem ismerem, de ha kissebb, akkor az új tervezés lehet, ami lehet hogy jobb, mert a fekete az nagyon, de nagyon kisipari építés. Nem a gagyiság miatt, hanem látszik, hogy kézzel a sufniban csinálták. Találkoztam több olyannal is aminek az alkatrészeit össze keverték a 12V-oséval ezért valami egészen furcsa feszültségre szabályzott volna, de arra sem igazán jól. Persze 20 forintból meg lehet javítani ha valaki ért hozzá.

A lilát véletlenül se vedd meg. Nekem volt olyan és 10másodperc után füstölt el, és ezt másoktól is hallottam már.
sorszám: 41518 (126095)
(elözmény: Péter mz, 2011-01-25 18:55:57)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-25 20:22:55
Tudom, kis szikra nem komoly,de ez húz át olyat néha mint egy gyertgya.Állandó kis szikrák közt néha fellép nagy is főleg gázadásra.
Kondicsere, és a megszakító közti hidat is megnézem utána jónak kell lennie, remélem.
sorszám: 41517 (126094)
(elözmény: Péter mz, 2011-01-25 19:36:09)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-01-25 20:15:28
Meggyőztél.Nekem a hagyományossal is ugyanígy működik,működött.El is kocogok holnap a boltba veszek egyet, a régi lengőnyelves meg megy nyugdíjba.
sorszám: 41516 (126093)
(elözmény: Péter mz, 2011-01-25 19:41:01)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu