:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
De legalább megtanulom szépen lassan ezt is:))
Gratulálok!
Egy kis logika csodákra képes :)
Keri,megoldódott a gondom:állórésznél van vezetékszakadás, rádobtam egy másikat és máris tökéletesen működött minden.Azért ebből a szerelésből is sokat tanultam, nem csak cseréléssel jövök már rá mi a hiba, hanem előtte kimérem a fesszabot, forgórészt, stb.-t:))
Végre egy kis sikerélmény:))
Az jó lesz, addig ha nem jön össze a dolog:))
kb. két hét múlva megyek Balmazújvárosra.
Viszek fesszabot is :)
Hát ez a baj, hogy nincs ilyen aki az elektromosságot vágja.Sokan így vagyunk ezzel, hogy az ampertől nagyon félünk:))
Valaki aki Debrecen környéki és vágja a témát az kérem jelentkezzen!:))
Ha van kedeved írd le, én nagyon megköszönöm, bár azzal nem sokat érsz:))
De már így is sokat segítettél!!
Lényeg ha jól értem ha Df-en nincs áram járó motornál akkor még a fesszebályzó is lehet bűnös?
Csak azért mert akkor előbb visszatenném a régi lengőnyelves fesszabot, azzal mit mutat, és addig nem tépem szét az állórészt.
Df a gerjesztés ha azon nincs fesz. akkor D+on sem lesz semmi garantáltan, tehát a dinamónál vagy zárlat van, vagy fesszab, vagy már a fesszabra sem érkezik meg a villany.
Nincs ott egy hozzáértő haver?
Én szívesen magyarázom neked, de hónapokig el szórakozhatunk még így, élőben pedig 15perc.
Sajnos ma sem lett töltésem az öreg trophy-n.Új elektromos fesszabályzó van fennt,újak a szénkefék is.Gyujtás, megszakítóhézag beállítva.Menet közben sem jön meg a töltés.Motor járása közben csak a kondira menő 1-es szálon mérek feszültségen a Df-n és a D+ on semmi.
Kérdés:így csak a szénkefe, álló, forgórész lehet a bűnös, vagy emiatt még hibás lehet a fesszabályzó is. (lehet gyárilag rossz)?
Üdv. Mennem kellett hát mentem.mz-vel.
Hát kur..a hideg volt.De tette a dolgát, csak a moci is fázott,én meg nagyon.
üdv nektek.
Na meg van mért nem volt szikra:a kondi felfogatásnál nem tudott testelni a kondi,ennyi volt,minden jó amúgy csak még nincs töltésem:))
Azt holnap nézem meg.
és a főtengely szimmeringeket is...Köszi
Valaki elküldhetné a ts 250/1 blokk csapágyméreteit...köszi
Sajnos csak jövő héten lesz egy kis időm ismét vele foglalkozni,addig alszik:))
http://www.youtube.com/watch?v=Qodm1mbwIfY&feature=related
Ha már igy mondod akkor nekem az 51es forrasztása engedett :D
Szerintem más hibája nemnagyon lehet egy ilyen kütyünek
A bal szélső, egyik biztositékhoz/től jön. Elektronikához nem értek... xD bocs
A fesszab, nem befolyásolja a gyújtást, amíg van villany az akkuban.
helló.Ha próbalámpázol akkor a következőt is csináld meg.Tedd a próbalámpa egyik végét testre majd a trafó 1 es pontjáról vedd le a gyujtás kábelét,csak az 1 es pont egyedül legyen a trafón,ne menjen róla kábel.Majd kapcsold a gyujtást és tedd a próbalámpa másik végét a trafó 15 ös pontjára,mint eddig tetted is,elvileg most is világit.Ha igen akkor jó.Majd tedd a próbalámpát a trafó 1 es pontjára,most megint világitani kéne a lámpának.Ha nem akkor valószinű h rossz a trafó,nem vezet,vagyis szakadás van benne.És mivel már itt nem világit a lámpád sztem,ezért nem megy le a megszakitóig sem a fesz,persze ott csak akkor tudsz majd próbalámpával vizsgálódni ha ujra visszakötöd a trafóra az 1 es kábelt és a megszakitó nyitva van.Mikor hajtod a főtengelyt,és kezd nyilni a megszakitó abban a pillanatban fel kell villannia a próbalámpának ha annak egyik végét a megszakitóra,vagy a kondira kötöd a másik végét a testre rakod.
Esetleg van multimétered?
A kábelsaruzást jól nézdd meg,hogy meg lett e csupaszitva mindenhol a kábel ahova sarut tettél.
Igen azt is ellenőríztem csak elfelejtettem leírni,úgyhogy marad a próbalámpázás.
Ha gyárilag szar a fesszab az még nem befolyásolja a szikra létrejöttét nem?
(Meg akkor valszeg a visszajelzőm se világítana ha rossz lenne)
Igen, nagyjából ezeket kell megnézni.
Tedd vissza próbaképpen a régi trafót, ha azzal magy akkor az új trafó a szar :(
Ma feltettem az elektromos fesszabályzót,kapott új trafót, kábelt,pipát, kondit.Csak egy a baj de az nagy:nincs szikra.Igaz nem volt sok időm foglalkozni vele, de addig lekövettem az áramot, hogy gyujtás van, az állandó áram eljut a trafó 15-ös pontban, tehát addig ok.Azonkívül kipróbáltam a régi trafóval, megnéztem a megszakítót tökéletesen zár-e,kondi és megszakító közt is van kontakt.
Mondjuk a új a vezetékelés, lehet, hogy egy kábelsaru szivat csak?
Mindenesetre az összes gyujtás felé menő kábelt lepróbalámpázom majd, hátha csak ott a bibi, hogy a trafó1-ből nem jut el az áram a kondiig.
Esetleg mit ellenőrízzek még?
Ha csak szikra nincs akkor más nincs is ami beleszólhatna nem?
(A javítás előtt tökéletesen működött a forgó és állórészem is)
Na akkor holnap gyakorlatban kicserélem a komplett bal oldali elektromos részt, kipucolom a hibás tényezőket.Remélem így már patent lesz:))
igen B+ az akku plusz, Battery + a rövödités.Jól irod a bekötést,sztem igy jó is mert biztin keresztül van az egész.Asszem nekem is igy van,bizti után meg az akku plusz a B+ ra.
A többi ugyanaz igy van. D- nincs asszem az újon,az csak sima testet jelent,adj neki testet simán pl a biztitábláról,vagy magáról a vázról vhol ami szép fényes.
Jelentem bevásároltam:kondi, trafó, gyertyakábel, ellenállás,és szép magyar feketedobozos fesszabályzó:))
Annyiban akkor erősítsetek meg, hogy a régin az 51-es pont, az az új fesszabon a B+?
szerepel rajta balról jobbra:
B+ , D+ , 61 , DF , D-
ugyebár a régin minden ugyanaz csak 51-es pont van B+ nincs.Autóelektromos szerint ugyanaz.
51-biztosíték-akku plusz, a többivel tisztában vagyok:))
Attól nem szikrázik, és a töltés sem megy el.
Lehet hogy fordítva kötötted be a trafót.
Gyertyahézag0,5-0,6. Megszakítóhézagot holnap megnézem, lehet az nagy neki azért csattog.Gyertyapipa csakis fémházas:)), az megy a trophy-hoz, kábel még gyári:))
Egy gyertyakábelre is beújítok ma, ha már lúd legyen kövér.
megszakitóhézag,illetve a gyertyán a hézag mekkora? gyújtókábel réz? a pipa milyen?
a felszerelt megszakitót jól nézd meg szemmel és lámpával,a legjobb lenne ha sötétebb helyen vagy ahol a megszakitót nem éri rendes,elegendő fény,és lámpával megvilágitod egyik irányból,a másik irányból meg nézed a megszakitó pogácsákat.Zárt állapotban ugye össze kéne érniük rendesen,azért irom ezt mert van ugy hogy csak a szélük ér össze,ilyenkor átlátni az érintkezők közt ha pont megfelelő szemmagasságban és szögben nézed.Ilyenkor hajtani kell picit az alsó érintkezőn-az üllőn.Én erre nagyon odafigyelek mindig,van ugy hogy kézben tartva tök jól fekszenek egymáson,de felszerelve meg eltekeredik egy kicsit.Igy már van ugy h asztalon pl a wartburg alaplapra felcsavarozom és jól megtudom világitani több irányból is ilyenkor simán a neon fele fordulva,és beállitani az üllőt.
És érdemes átvilágitani ugy is h épp hogy csak nyitasz rajta,ekkor is kitűnik ha ferdén zárnának,de tényleg csak egy picike légrésnyire kell kinyíttani ilyenkor.
Ha ezt a lámpás módszert nem érted akkor az is jó h leállitod a motort,és megnézed hol látni egy kis égésnyomot az érintkezőkön,annak függvényében akkor picit,de tényleg csak picit hajtani kell az üllőn h jól álljon és szinte teljes felületen érintkezzenek az érintkezők.Egy nagyon finom csiszolás,majd motor beinditás és megfigyelés.Ha sikerülne az h nem szikrázik már a megsza akkor be kéne állitani pontosan a gyujtást is.
Megy, tökéletesen, én is ezt furcsálom.Lehet a trafó egyes pontnál az új vezetékcsatlakozásnál nincs tökéletes kontakt?
Gázadásra? És amúgy megy a motor?
Mert lehet hogy a trafó nagyfesz részéről jut vissza a szikra. Bár ilyet én még nem tapasztaltam.
Általában elgyegülni szokott a szikra, nem átmenni máshova.
Ja tényleg én küldtem neked megszakítókat :D
Nekem fekete van. Azok általában működnek.
A fehéret nem ismerem, de ha kissebb, akkor az új tervezés lehet, ami lehet hogy jobb, mert a fekete az nagyon, de nagyon kisipari építés. Nem a gagyiság miatt, hanem látszik, hogy kézzel a sufniban csinálták. Találkoztam több olyannal is aminek az alkatrészeit össze keverték a 12V-oséval ezért valami egészen furcsa feszültségre szabályzott volna, de arra sem igazán jól. Persze 20 forintból meg lehet javítani ha valaki ért hozzá.
A lilát véletlenül se vedd meg. Nekem volt olyan és 10másodperc után füstölt el, és ezt másoktól is hallottam már.
Tudom, kis szikra nem komoly,de ez húz át olyat néha mint egy gyertgya.Állandó kis szikrák közt néha fellép nagy is főleg gázadásra.
Kondicsere, és a megszakító közti hidat is megnézem utána jónak kell lennie, remélem.
Meggyőztél.Nekem a hagyományossal is ugyanígy működik,működött.El is kocogok holnap a boltba veszek egyet, a régi lengőnyelves meg megy nyugdíjba.
Na ezzel kapcsolatban ismét felvetül egy kérdés: melyik pont a B+ ?Az a hagyományoson az 51-es? Ugyanis a régin ugyebár van a D+ , DF, 61,51.
Már archívba visszaolvastam, hogy elvileg a régin az 51-es pont (megy a bizti, majd akku plusz)az B+ ponttal egyezik meg.
Bocs az értetlenkedésemért, de hülye vagyok az elektromosságra, meg allergiás a 220-ra, ezért használok 6Voltot:))
nekem kis ts en feketa van az a magyar.
Nekem bevált már kb 3 éve,és ugy 15000 km óta lehet fent.Elinditom a motort,huzok egy oici gázfröccsöt és kialszik a visszajelző,ezután már nem is szokott világitani,egy picit halványan akkor ha már sok a városi út,tompitott meg index is sokat megy.Amugymeg ha sokat is jár alapjáraton akkor se villan fel a visszajelző,ha csak a lámpák égnek.Amugy jó,nincs vele baj,szebben szabályoz a mechanikusnál.
A megszakitó mennyire szikrázik? mert egy pici kis szikra lehet,van ugy hogy csak néha,van mikor nem is,de van ugy hogy van egy kis szikrázás.Kis szikrázással nincs baj,annyi szokott lenni.Neked nagyon szikrázik?nagynak mondanád?
Én ahogy hallottam van a fekete meg a piros burkolatú, és a pirosat ajánlották.
Nekem fekete burkolatú elektromos fesszab van működik is jól, egy baj volt vele, hogy a B+ forrasztása engedett, de azt kijavítva ismét jó. Nekem megérte, eggyel kevesebb dolog miatt fáj a fejem...
Ja és melyik fesszabályzó a jó?:)
Kicsit utánanéztem, a neten 6V-ba 2 félét árulnak, egy nagy feketét, meg egy kicsi fehéret.Na ez így jó meghatározás volt:))
Akkor inkább lilát vegyek?:))
Hát elvileg azzal minden ok.Fel lett újítva álló, forgórész, úgyhogy reméljük jó lesz. Akksit nem kutyultam el, úgyhogy csak a kondi marad.lehet amit próbáltam mindkettő rossz.Ja és a megszakító is zsír új Keriféle!:))
Ha sikerül egy jót találni akkor érdemes, mert karbantartás mentes, de arra számíts, hogy kicsivel magasabb fordulaton alszik el a töltéslámpád elektronikus feszabbal, szóval ha gyengélkedik a dinamó, akkor nem biztos hogy elég lesz a töltés.
Ja , nem a kondinak mindegy a feszültség, hanem ha 12V-os akkut raktál be :))
De gondolom ilyen hibát nem követsz el :)
Keri szerinted érdemes beruháznom egy elektronikus fesszabályzóra?
Nem tudom, még megpróbálok egy zsír új kondival, lehet tényleg 12V-os ami benne van, ezer éves, nem látszik a felirat:))
Az állórész felé menő kábelkorbácsot kompletten cseréltem, most mégegyszer átnéztem a rajzokat, de lehet, hogy a D+ kábelét a fesszeb 61-es pontjára kötöttem, de már lehet csak bebeszélem magamnak:))
Ha oda kötném akkor meg egyáltalán nem is égne a töltésvisszajelző:))
Nem elvileg nincs közük egymáshoz.
Akkor szikrázik, ha nincs rajta kondi.
Esetleg ha be van már égve a magszakító, vagy 6V helyett 12V van rajta, más ok nem jut eszembe.
Töltéshiány meg forgó, vagy állórész, hiba esetleg fesszab. hiba miatt lehet, esetleg vezeték elkötése gyakori szokott lenni.
Olyat is láttam már hogy 20cm-en 3 toldás volt amiből kettő nem vezetett át.
Cseréltem kondit és ugyanúgy szikrázik!Aggasztóbb, hogy nincs töltés,egyáltalán a két hiba egy dologra vezethető vissza?
Sziasztok
Akadt egy kis elektromosság gondom, segítségeteket kérném:Mz ES 250/2-es hagyományos 6V-os, megszakítós gyujtása van, gyári fesszabályzóval.
Tünetek:Töltés nincs, és a megszakító szikrázik.
A motor állórészétől felmenő 4 kábelt újakra cseréltem, de a régi vezetékekkel is ezt csinálta, egyébként ezt nem is azért kábeleztem át, hanem mert régi volt.
Esetleg kondi, vagy fesszabályzó?
Hogy nem reagál? Megcsúszik vagy esetleg nem emel ki.
Nekem egy ETZ150 van.Kuplungot nem tudom rendesen be állítani.Cseréltem bovdent,le van engedve az olaj,össze van rakva a kuplung,akartam állítani rajta oldalt a kuplung állító csavaron,de nem reagál.Mit tegyek
Én a Yamahán használok AP racing betétet.
Teljesen jó, persze ez nem jelenti azt, hogy a MZ-hez is az. :-)
Egyébként Keri is mondta és sok helyen hallottam már, hogy a legolcsóbb noname betét elég jó az MZ-hez.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|