hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2016-02-26 07:51:08
Az nem termel ennyit a TS dinamón.
Az csak arra elég hogy külső gerjesztés nélkül felgerjessze önmagát.

Nem neked írom mert te tudod, csak hogy a többiek is értsék.

Az ellenállás azért kell a rezgőnyelves fesszabnál, hogy legyen átmenet. Alap állapotban megkapja a teljes akkufeszültséget a gerjesztőtekercs.
Az érintkező közép állásában csak az ellenálláson keresztül kap gerjesztést, azaz csökkentett áram folyik rajta.
Amikor az érintkező teljesen átbillen, akkor a gerjesztő tekercs mindkét vége testre kerül, azaz kioltja még az öngerjesztést is.

Elektronikus fesszab nem kapcsolja földre soha a gerjesztő tekercset, simán szabályozza átmenet nélkül a gerjesztő áramot. Ezért nincs szükség erre az ellenállásra, mert nem tudja használni és nincs is rá szükség.
Fentiekből következik, hogy Árpád feltételezése logikus volt, hiszen az elektronikus fesszabtól a visszamaradó mágnesesség nem oltódik ki, de gyakorlatban, annyit nem tud pörögni a TS ahol ez már esetleg gondot okozna.
sorszám: 48280 (145198)
(előzmény: Árpád, 2016-02-24 22:10:09)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-25 21:13:23
Keri köszönöm!!! A tekercs volt a bűnös.
Nem jöttem volna rá, a miértre már rájöttem.
sorszám: 48279 (145197)
(előzmény: Keri, 2016-02-24 20:39:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-24 22:10:09
Én az állórész remanens mágnesességére tippelek. Bár igen jó lehet az állórészed vasa ha ezt tudja. Nekem a jawán nem megy fel ennyire a fesz gerjesztés nélkül úgy emlékszem. Már régen mértem
sorszám: 48278 (145195)
(előzmény: Ze78, 2016-02-24 21:07:00)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-24 21:07:00
Lehet az ellenállás tekercs kavar be?
Érdekes hogy lehúzott gerjesztéssel tölt nagy fordulaton.
sorszám: 48277 (145194)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-24 21:05:00
Nem.
sorszám: 48276 (145193)
(előzmény: Keri, 2016-02-24 20:39:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-24 20:39:12
Öngerjesztés.
Ellenállást kivetted?
sorszám: 48275 (145192)
(előzmény: Ze78, 2016-02-24 19:11:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-24 20:36:57
mégis megvan csak nem tudom megnyitni mert nincs fent a laptopomon a szoftver.

sorszám: 48274 (145191)
(előzmény: Keri, 2016-02-24 20:35:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-24 20:35:24
Sajna nem találom amit visszarajzoltam jó kisiparit. Maga a kapcsolás ugyan az szerintem, csak az alkatrészek méretezése ami érdekes lehet.
sorszám: 48273 (145190)
(előzmény: Ze78, 2016-02-23 14:35:46)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-24 19:11:59
Beszereltem az Elektronikus feszültségszabályzót!
1500 fordulaton már tölt. Lámpával 2000-töl. kb. 4000 -ig minden tökéletes, a gerjesztés csökken a feszültség stabil 7,2-74 V
Viszont 4500 felet elszáll a töltés 5000 körül 9-10 VOLTOT is mérek/lámpáva/, gerjesztés pedig itt már =0 nincs. Ha lehúzom a gerjesztést akkor is 9-10 volt. Elvileg a fesszab. jó.

Ha valaki érti a dolgot, kérem írja meg?




sorszám: 48272 (145189)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-23 14:35:46
Ma veszek. Azt mondod érdemes belenézni, hogy mi van benne? Kapcsolas van a neten,de nem szeretnék kisérletezni az építéssel.
sorszám: 48271 (145187)
(előzmény: Keri, 2016-02-23 08:52:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-23 08:58:05
igen.
Nos oda keskenyebb szimmering kell mert a normál nem fér be az alu ház helyére.
Én esztergában levettem belőle a felesleget :)
De lehet is kapni szerintem 5mm-est, csak nem olyan gyakori.
Mindig az olajosabb irányba kell néznie a rugós irányba. Vagyis én a kuplungtér irányába raktam, a dinamónál meg a forgattyús ház felé néz. De igazából ha mindkettő befelé néz akkor sincs semmi gond. Nekem úgy is bőven tudta a szükséges élettartamot a sima NBR gumi is. Manapság meg Viton a menő.
sorszám: 48270 (145186)
(előzmény: VGGábor, 2016-02-22 22:44:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-23 08:52:06
Sajnos ez lutri.
Fekete magyar kisipari jó volt, de már a kínaiak is megtanulták hogy mi az amit megvesznek az emberek :(
Na meg a kisipari is kézzel készült és utóbbi időben úgy tűnik romlik a szeme a készítőjének, mert volt hogy egészen eltérő zéner dióda volt benne mint kellet volna, de ezt kicseréltem és utána jó volt.
sorszám: 48269 (145185)
(előzmény: Ze78, 2016-02-21 20:55:35)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-02-22 22:44:02
Keri!
Te ha jól emlékszem tettél a 125ös TSbe a főtengely bal oldalára 20x47x7es szimmeringet, de a rugós oldal merre nézzen? a csapágy fele vagy a kuplungtér fele?
Akármelyik blokkot rakom össze ki akarom váltani azt a csodás alumínijum szimmeringházat, amit szinte lehetetlen kiszedni csapágy kiütés nélkül...
sorszám: 48268 (145184)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-02-22 22:38:34
Üdv!
Vigyázz velük mert rá lehet faragni, vettem 2 félét, visított csak a dinamó... aztán azt tettem bele elektronikust, ami a 250esemben volt, és azt hittem hogy eleve szar mert az nem töltött vele, de a 125ösben meg pont jó lett. :D
http://www.sportmotor.hu/video/dUllFOTCOL2
sorszám: 48267 (145183)
(előzmény: Ze78, 2016-02-21 20:55:35)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-21 20:55:35
1 kerdes milyen elektronikus feszab valt be? A mofakeres-t megmerjem venni?
sorszám: 48266 (145182)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-21 19:40:23
És az indexnek raktam be egy külön aksit, 6V 7Ah töltést nem kap. Gyakorlatilag függetlenítve lett, ha lemerül marad a kezem még haza nem érek. Remélem így bírni fogja a dolgot.
sorszám: 48265 (145181)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-21 19:31:50
Utána jártam az MZ dinamónak 1800-2200 fordulaton 9,5-10 Ampert kell neki tudni! Erre belelkesedtem és szétkaptam mindent mint az a bizonyos foxi..
Mindent át csiszoltam,kimostam. Rá ment egy dobot féktisztító. Végig mértem mindent.
Az eredmény lámpa nélkül 1500Ford nál már tölt. helyzetjelzővel 2000 nél. Lámpával 2800-3000.
A 12 V H4 teljesen jól világít. És világítás + gyujtás + helyzetjelző 4-4,5 Amper 5,8-6 helyet.
Ha megyek vele többek akkor majd azért kiderül.
sorszám: 48264 (145180)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-20 09:37:38
Amúgy olyan 2500-3000-es fordulattól már nem kéne hogy gondja legyen a töltéssel.
Lehet hogy menetzárlat, vagy ilyesmi gyengíti a dinamót.
Próbáld kimosni a szénkefe portól, meg ellenőrizd a szénkefe/kommutátor működését.
Nem neked volt az hogy nem érintkezett rendesen az ütő főtengelytől?
sorszám: 48263 (145179)
(előzmény: Ze78, 2016-02-19 18:04:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-20 09:35:48
Komolyan 12V izzó világít benne? :)
Ezt muszáj kipróbálnom.
Elvileg lehetséges. Amerikában az EU-s 220-as izzók 110V-ról is jól működnek és még tartósabbak is.
sorszám: 48262 (145178)
(előzmény: Ze78, 2016-02-19 18:04:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-20 09:33:59
Gémmunka nagyon nem izgat. Van esztergám.
sorszám: 48261 (145177)
(előzmény: Atilla, 2016-02-18 22:32:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-20 09:32:58
Ha találsz akkor jó. Én ne ismerek robogó bontót, az apróhirdetésekben meg gyakorlatilag új árat kérnek nem ritkán.

sorszám: 48260 (145176)
(előzmény: Atilla, 2016-02-18 22:32:38)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-20 04:16:28
Ja, s nálam már öreg aksi van.
4 éves, de még nem cella zárlatos.
Csere érett, de majd májusban..:)
DDD Ez még lemaradt.
Teknőc
sorszám: 48259 (145175)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-20 04:04:54)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-20 04:06:09
:)
Teknőc
sorszám: 48258 (145174)
(előzmény: Atilla, 2016-02-19 19:29:19)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-20 04:04:54
Hm. Több eset is fent áll a vidin: 1. ha itt mechanikus a fesz. szab. -állítani kéne rajta,(B. eset:-esetleg a dinamó keféi..?) avagy venni elektronikusat...?
2. zárlat..(-főleg ha országúti világításkor áll ez fent..?)Km órában egy elszabadult izzó tud hasonló dolgot csinálni, sőt,(!)(Volt hogy 3V is volt...:( )
3.Esetleg öreg aksi, s nem bírja a terhelést...4 éves aksi, cella zárlatosan művelt már nekem ilyet...

De azért kell ám pörgeti, hogy a dinamo is jobban adjon töltést,-nagy fogyasztók rákapcsolásakor- 3e/min fordulat környéke..S felett. Sajna ilyen ez a rendszer.:( Lámpa nélkül 2 ezer/min körül nálam is, de azért az országúti rész nagy fogyasztó, de az indexek se kevés fogyasztást adnak ennek a 6V-os rendszernek. :(
Mondtam neked anno, hogy ez a gyengéje..;) :) Emlékszel..?

Csak saját tapasztalatból írok, mielőtt kövezés lenne...:)
Teknőc
sorszám: 48257 (145173)
(előzmény: Ze78, 2016-02-19 20:20:07)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-20 03:47:54
Nálam elől 6V, 35W halogén van.
A többi izzó is kisebb teljesítményű,(kevesebb W) de fényerőben nem érezhető. Viszont masszívabb a rendszerem, igaz, ledet terveztem bele, de megálltam félúton, más okból kifolyóan. De így se rossz.
Teknőc
sorszám: 48256 (145172)
(előzmény: Ze78, 2016-02-19 18:04:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-20 01:27:00
Igen, a kommutátor nagyon gyanús. Ha ott valami hiba van, nem bírja a rendszer a terhelést.
Elvileg okozhat még ilyen jelenséget az állórész menetzárlata is, a lámpa nélküli terheléshez még van elég gerjesztő áram, a lámpa kapcsolása után a kevesebb menetnek már nem elég a kapcsolható max áram. De ha ez van, akkor szerintem előbb utóbb úgyis leég az állórész és akkor egyértelmű lesz a dolog.😀
De ki is lehet mérni. Mérni kell a gerjesztő áramot amikor lámpával is van töltés. A csökkenő fordulattal növekednie kell a gerjesztő áramnak.
Ha nem nem nő már az áram, az azt jelenti hogy a feszszab kimenetén már folyamatosan a plusssz van, az elérhető maximális áram folyik.
sorszám: 48255 (145171)
(előzmény: Atilla, 2016-02-19 19:29:19)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-19 20:20:07
Igazad lehet, de lámpa nélkül 2000- nél már tölt, és úgy jól is működik, át néztem mindent és megpucoltam. Még az elektronikus feszültségszabályzón gondolkodom? Bár a mechanikus is szépen működik.

Ezt találtam, itt is ez a helyzet:
https://www.youtube.com/watch?v=VtCPmS2eQgU
sorszám: 48254 (145170)
(előzmény: Atilla, 2016-02-19 19:29:19)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-19 19:29:19
Az a fordulat nem kevés. Ott valami nem jó.
Én a fogyasztók teljesítményének csökkentése mellett átnézném az egész töltést is.
Amúgy sem folyamatos világításra tervezték, de sokat ronthat rajta a rossz kontaktusok miatt megnövekedett ellenállás. Tehát megnézném, kipucolnám, (ha kell kicserélném) az összes sarut, kimérném a dinamót. Felszabályoznám/kipucolnám a kommutátort, hozzácsiszolnám a szénkeféket. Kipucolnám és beállítanám a feszültségszabályzót, stb. Csodákat tehet egy kis törődés.
sorszám: 48253 (145168)
(előzmény: Ze78, 2016-02-19 18:04:54)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-02-19 18:04:54
Van valakinek tapasztalata TS 125 folyamatos lámpa használatról? Mert gyakorlatilag nem az enyém csak 5000 Fordulat körül tölt annyit mint az elektromos fogyasztás. :-( . Akárhogy méricskélek a gyújtás 15-20 W + lámpa 40 W elől + hátul 5 W. = 60 W És még nem fékeztem...
Most betettem előre egy 12V H4 izzót így lejjebb ment a fogyasztás kb. 40 W -ra. És ami érdekes nem csökkent láthatóan a fényerő. Nem is értem.
sorszám: 48252 (145167)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-18 22:32:38
Az állandó mágneses generátorok elég kicsik. Csak fordítva kell megoldani, mint az átlagrobogókban van. A főtengelyre kell a mágnes, a deklire pedig fel kell csavarozni köré a tekercseket. Az szerintem tuti beleférne.
De roncs robogó is rengeteg van, egy bontott generátor is drága? Vagy mi drága benne, a gépmunka?
sorszám: 48251 (145166)
(előzmény: Keri, 2016-02-18 14:28:21)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-18 16:53:32
jaja..
:)
Teknőc
sorszám: 48250 (145165)
(előzmény: Keri, 2016-02-18 14:28:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-18 14:28:21
Facebookon láttam őt, de én már nem vagyok az FB-n.
Igen, ő gyártott magának, de alapból nem gyakori. Meg ha már ennyire nekiáll az ember akkor generátort farag bele, ahogy szerintem ő is tette.

Én is nézegettem hogy egyes robogó generátor beleférne, de elég drága lett volna mire mindent megveszek hozzá.

Nagy TS-be bele lehet faragni az ETZ generátort.
sorszám: 48249 (145164)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-17 08:14:12)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-17 23:26:34
Akkor lehet, hogy nem egyre gondolunk!
Amit írtál, az elméletben teljesen igaz, csak a tapasztalatok mások.
Messziről futok neki:
A két motornál máshogy oldottam meg a töltést.
Az oldalkocsison az gyújtási áramra (+15) van rákötve a gerjesztés (persze át a szabályzón), a segéddiódák csak a visszajelzőt működtetik egy relén át. Ez annyiból jobb, nagyon alacsony fordulaton mát tölt. Világítással stabil 14V-ot tud meglepően alacsony fordulatszámtól.
Hátránya, hogy ha ráadod a gyújtást, rögtön maximumot gerjeszt. Vagyis ha gyújtáson hagyod, és nem indítod el, az nem tesz jót semminek.

Az ETZ generátoros TS-en pedig a segéddiódákról kötöttem be a feszültségszabályozót, vagyis onnan jön a gerjesztőáram. Jóval magasabb fordulaton kezd rendesen tölteni, de bekapcsolt tompítottal a vége ugyanaz a 14V.

Az egyikben egy Bosch feszültségszabályzó van, a másikban egy orosz( talán Lada), mindkettő elektronikus.

Én arra gondoltam, hogy az autókon más a generátor forgó/állórész méretezése és nem kell akkora feszültség a gerjesztéshez. Vagyis akkorát esik a feszültségszabályzón a gerjesztőáram, hogy ennyit tud belőle az MZ generátor. Ugyanis, ha lehúzom a + vezetéket a szabályzó túloldaláról és hozzáérintem a gerjesztőszálhoz, akkor így szabályozatlanul tölt az sokkal nagyobb feszültséggel is. (Vagyis a generátorok jók)
Nem mélyedtem túlzottan bele, jól elvagyok a stabil 14V-al is. De a feszültségszabályzókon esik nagyot a gerjesztés, az biztos.
Eddig minden a papírforma szerint működik.
Ami furcsa, hogy hamar elkezdenek tölteni. Kis fordulaton elérik a 14V-ot (főleg az oldalkocsis), de lámpával 14V-nál többet nem hajlandó összehozni egyik sem. Lámpa nélkül egyébként minden rendben, tökéletes a töltés. De lámpával szoktam mérni, mert úgyis mindig világít, mert kötelező.
Na ezt a mechanikus nem csinálta, cserébe ott sem jött meg hamarabb a töltés, de megbízhatatlan is volt és ráadásul fordulatszám függvényében össze-vissza töltött.
De szereltem már több generátoros MZ-be ilyen-olyan elektronikus szabályzót, mind ezt csinálta, nem tudom, hogy ez miért van. Nem értek az elektronikához, lehet, hogy Ti vágjátok mitől ilyen. Szerintem a logikus az lenne, hogy ha nagyot esik a szabályzón a feszültség, akkor mindig nagyot esik. Vagyis akkor végig kevés a gerjesztés és nagyon magas fordulaton kezd el tölteni. De ez az elmélet, valójában meg nem így van.
sorszám: 48248 (145162)
(előzmény: Keri, 2016-02-17 07:40:23)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-17 22:33:57
Nincs nekem olyanom. Van az oldalkocsis 250-es TS, meg a szóló 250-es TS. Az oldalkocsisban hivatalosan ETZ-re lett cserélve a blokk. A szóló TS-ben pedig gyári a blokk ETZ generátorral. Az nem az én érdemem, így vettem. Egy egyszerű alumínium közdarabbal van betéve a generátor a dinamó helyére, a blokk bántása nélkül. Ez a legegyszerűbb megoldás, amit valaha láttam. És bírja! :-)
sorszám: 48247 (145161)
(előzmény: Keri, 2016-02-17 07:43:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-17 22:29:09
Dehogy van vele problémám.
Én a 80-as években láttam ilyet, mert nem lehetett kapni semmit és mindenki faragott magának valamit abból, amit éppen kapott.
Persze, ha hobbiból csinálja az ember, az tök jó, értékesítési szempontból, meg egy vicc.
De ez csak az én véleményem.
sorszám: 48246 (145160)
(előzmény: Keri, 2016-02-17 07:47:19)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-17 09:34:53
Ne érts félre, én is a lassú motorozás híve vagyok...;) :)
Teknőc
sorszám: 48245 (145159)
(előzmény: Árpád, 2016-02-17 09:00:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-17 09:00:41
Jawával se megyek sokkal gyorsabban. 70 körül poroszkálok, ha nagyon sietek esetleg max 90el.
Régebben egy motorostárs így védett meg egy másik fórumon:
Ne bántsátok. Nem lassan megy, hanem gyorsan parkol.
sorszám: 48244 (145158)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-17 08:06:42)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-17 08:54:33
Egy kis munka árán, vagy elég sok pénzért mindenkinek lehet 12 voltos dinamója.
Fele keresztmetszetű huzallal dupla menetszámmal át lehet tekerni a forgórészt. Ha jól emlékszem a számra. Az állórész maradhat. Bár mechanikus szabályzónál ellenállást kel talán cserélni. Most lusta vagyok gondolkodni. A srác akinél most télire parkol a motorom, sokáig járt így átalakított jawa634el. Érdekes módon mintha még a kicsi teljesítménnyel is kevesebb gondja lett volna.
sorszám: 48243 (145157)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-17 08:15:15
De ez csak az én véleményem.
Teknőc
sorszám: 48242 (145156)
(előzmény: Teknőc, 2016-02-17 08:14:12)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-17 08:14:12
Hm van benne valami.. Több info. Bár neki nagy ts-ei vannak,(egy szóló, ami albán túrán, s az oldalkocsis, amit Pilismaróton láttam) -ha jól tudom, ott azért több a hely is, generátornak is.(!)
Ha jól emlékszem Waresz kis ts-e volt 12V-os, de azt ő esztergált fel valami generátort..
Az a baj, hogy kicsi a hely, ...De róla már évek óta nem hallok semmit.
Sztem a korszerűsítés, elektronikussá tétel jó dolog, főleg, ha ledesítés a vége, stabil kis rendszer lesz úgy 6V, s dinamo(60W) ellenére is...Főleg mai utángyártás tekintetében...Ajánlott, ha valaki ténylegesen használja.
Teknőc
sorszám: 48241 (145155)
(előzmény: Keri, 2016-02-17 07:43:58)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-17 08:06:42
Az mz-nél így volt... tény.
De még a jáwáwal is..?
Pedig engem hívnak Teknőcnek....
DDDD
Teknőc
sorszám: 48240 (145154)
(előzmény: Árpád, 2016-02-17 06:56:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-17 07:47:19
Nem értem mi a problémád ezzel.
100ft többletköltséggel be lehet szerkeszteni egy ilyen vezérelt FET-es egyenirányítót, és akkor legalább olyan jól működik mint a mechanikussal.

12V-os rendszerre meg nem kell ilyen...bár 12V-os dinamót sem sűrűn láttam MZ-n, azok generátorok, eleve diódás egyenirányítóval.
sorszám: 48239 (145153)
(előzmény: Atilla, 2016-02-16 20:59:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-17 07:43:58
125-ös TS 12V-on? No erről írhatnál valamit :)
sorszám: 48238 (145152)
(előzmény: Atilla, 2016-02-16 20:53:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-17 07:40:23
Te azt írtad hogy nem tölt 14,4-re. Az feszültség. A kisebb gerjesztő áram az alacsony fordulati terhelhetőséget csökkenti nem a szabályozási feszültséget.

De rendben, elfogadom hogy ugyan arra gondoltunk :)
sorszám: 48237 (145151)
(előzmény: Atilla, 2016-02-16 20:53:22)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-17 06:56:18
Nem kell bemutatkoznom. A félelmetes sebességem bármilyen álöltözetben lebuktat.😀
sorszám: 48236 (145150)
(elözmény: Árpád, 2016-02-16 15:45:05)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-17 06:30:46
Egyetértek....DDDD
Teknőc
sorszám: 48235 (145149)
(elözmény: Árpád, 2016-02-16 15:45:05)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-02-17 06:30:05
Értem, de azért remélem, hogy egy szocitúrán találkozunk. Ne add fel!
Teknőc
sorszám: 48234 (145148)
(elözmény: Árpád, 2016-02-16 12:58:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-16 20:59:13
Ja, az MZ, meg a szuper jó hatásfokú tápegységek... :-)
Bár mondom, hogy láttam már olyat, de valójában egy vicc. Semmi értelme. A 80-as években még OK lenne, de fillérekért köpi a gép Kínában a teljesen jó feszültségszabályozókat (A márkásakat is.)
sorszám: 48233 (145147)
(elözmény: Árpád, 2016-02-16 16:31:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-16 20:53:22
De hát pont ezt írtam én is, a gerjesztőáram miatt tölt kevesebbet.

A neked nem, akkor az selejt mondatod nem értem. Nálam jól működik az elektronikus, nincs is 6V-os motorom, az összes TS is 12V-os.
Szeretek este látni, szeretem ha villog az index, meg túrázni, közben gps- telefontöltő használat, miegymás. Szóval jól működik. Az utolsó mechanikus feszültségszabályzóm az Albán túrán ment tönkre egy kb 1500 méter magas helyen, persze este. Élmény volt!
sorszám: 48232 (145146)
(elözmény: Árpád, 2016-02-16 16:24:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-16 16:43:59
Hajrá! Szurkolok neked!
Aztán technika órán megtanulnak legalább Jawa-t szerelni a gyerekek :)
Két legyet egy csapásra :))
sorszám: 48231 (145145)
(elözmény: Árpád, 2016-02-16 12:58:43)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu