hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 25. péntek 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

150esRolleres
válasz erre | email2011-02-14 15:58:34
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/magnum_hypercell_water4gas_vizhajtas-teljes_h2o_kit-motorspecifikus
Találtam egy ilyen szettet...
sorszám: 41615 (126393)

 
 
lukacspal99
válasz erre | email2011-02-14 08:57:07
SZia!
Itt kapsz:6V 35/35W halogént
http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=32296
sorszám: 41614 (126389)
(előzmény: Keri, 2011-02-14 07:44:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-14 07:44:44
Értem. Most nézem, hogy Tungsram már sehol nincs :(
Sőt, 6V halogén se.
Szóval spéci izzó lett, így meg már érthető hogy ennyi.

Fekete fehér filmekkel is ez volt. A Forte filmek fillérekbe kerültek, most ha fekete-fehérben akar fotózni az ember, akkor méregdrága Ilford filmet kell venni, ami valóban kíváló és régen is drága volt, csak most nincs alternatíva, csak a színes film, amit viszont házilag nem lehet előhívni túl egyszerűen.

Nem marad más hátra digit géppel fotózok :))

TS-re is ki kell találni a LED reflektort. Van is egy 20W-os LED-em annak kb. akkora a fénye mint az 55W-os halogénnek, csak optikát kell gyártani hozzá, mert nagyobb a felülete mint az izzószálnak, így nem lehet berakni egy az egyben.
sorszám: 41613 (126388)
(előzmény: Perko, 2011-02-13 21:45:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-14 07:38:12
Kirakhatom a szakirodalomba?
sorszám: 41612 (126387)
(előzmény: zsakfos, 2011-02-13 18:48:13)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-13 21:56:06
* ha megy a tompított/távolsági fény.
sorszám: 41611 (126385)
(előzmény: Perko, 2011-02-13 21:49:09)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-13 21:49:09
Nálam a fénykürt gombja zárlatos alapból. Azt mondták, hogy a fémházas kapcsolóknál ez gyakori sajnos. Nálam is ég az első helyzetjelző, ha nem a tompított/távolsági fény.
sorszám: 41610 (126384)
(előzmény: VGGábor, 2011-02-13 18:15:59)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-13 21:45:19
Így van 1990 Ft-ért kaptam meg az izzót. Kicsit én is meglepődtem. Trifa márka, német gyártmány.
sorszám: 41609 (126383)
(előzmény: Keri, 2011-02-13 18:20:28)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2011-02-13 18:48:13
http://hevizms.tvn.hu/request.php?5
sorszám: 41608 (126379)
(előzmény: Keri, 2011-02-13 18:11:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-13 18:21:52
A gyújtáskapcsoló, vagy valamelyik vezeték kilazult, mert oxidos volt és melegedett.
Ha a gyújtás kapcsolót lassan fordítod át két állapot között amikor világítania kellene és nem gyullad fel, akkor a vezetékeket nézd meg, tippem szerint a foglalatnál.
sorszám: 41607 (126378)
(előzmény: Perko, 2011-02-13 17:50:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-13 18:20:28
2000HUF? kicsit soknak tűnik 500ért vettem.
sorszám: 41606 (126377)
(előzmény: Perko, 2011-02-13 17:50:59)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-02-13 18:15:59
Fénykürt se megy? Mert nekem nemrég volt iylen bajom h csak az ment amugy meg kivágta a biztosítékot, mert zárlat volt a lámpafejben.

Am segitsetek már ki, tompitottnál égnie kéne a helyzetjelző izzónak is a tompitottal párhuzamosan vagy valamit én basztam el még mikor bekötöttem?
sorszám: 41605 (126376)
(előzmény: Perko, 2011-02-13 17:58:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-13 18:11:37
Át lehet alakítani az MZ-t is, vannak talán jó megoldások is, de igazán működő és egyszerű receptet nem láttam még. Olyat meg végkép nem amit szerelő megcsinál.
Általában házi reszelgetés eredménye.
sorszám: 41604 (126375)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-02-13 16:37:06)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-13 17:58:08
Tegnap üzembe helyeztem a halogén világítást. Motoroztam is vele egy pár kilométert. Egy idő után viszont már nem világított. Mondom jól állunk, 2000 Ft-ot fizettem ki az izzóért. Megvizsgálva viszont teljesen jónak találtam. Visszaraktam a régit, hát az se akar világítani. Minden cucc működik a motoron kivéve az első izzót. Hol lehet a probléma?
sorszám: 41603 (126374)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-13 17:50:59
Tegnap üzembe helyeztem a halogén világítást. Motoroztam is vele egy pár kilométert. Egy idő után viszont már nem világított. Mondom jól állunk, 2000 Ft-ot fizettem ki az izzóért. Megvizsgálva viszont teljesen jónak találtam. Visszaraktam a régit, hát az se akar világítani. Minden cucc működik a motoron kivéve az első izzót. Hol lehet a probléma?
sorszám: 41602 (126373)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-02-13 16:37:06
Igaz egy jawára csináltam az átalakítást.
sorszám: 41601 (126372)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-02-13 16:13:26)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-02-13 16:13:26
Én 1987ben alakítottam át,a 634esre feltettem a 12v-os generátort. Azonkívül,hogy keféket cseréltem volna más bajom nem volt vele.
sorszám: 41600 (126371)
(előzmény: Keri, 2011-02-12 09:50:39)

 
 
Topi
válasz erre | email2011-02-12 22:23:04
A többi része szerencsére megvan csak ez az alkatrész hiányzott.
sorszám: 41599 (126369)
(előzmény: Keri, 2011-02-12 10:25:01)

 
 
csaprago
válasz erre | email2011-02-12 21:01:15
Köszönöm a válaszokat!
sorszám: 41598 (126368)
(előzmény: Keri, 2011-02-11 12:17:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-02-12 16:17:07
Jó ám az a robogó cucc.
A legjobb bontóba venni valami ősi japán fix mágnesű háromfázisú generátort a hozzá való feszültségszabályzóval, és gyújtással együtt.
Örök darabok és a 12V meg 3-400 W az már sok mindenre elég!
Ha nem te építed be, szerintem akkor is kijön 20 000-ből.
sorszám: 41597 (126361)
(előzmény: Árpád, 2011-02-12 06:29:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-12 10:53:38
Lehet hogy igazad van. Nekem eléggé kékes halogént sikerült venni. De egyébbként is rosszul látok, sötétben pláne. Ha ehhez hozzáveszed hogy gyenge a színérzékelésem is, akkor elgondolhatod hogy nem minden fény jó nekem ami másnak jó. Örülök hogy az eus jogharmonizáció miatt lehetett végre jogsim.
Viszont óvatosan lehet a hagyományos 40/45tel araszolni. még a 35össel is, igaz azzal már nem célszerű 50 fölé menni egy olyan vakegérnek mint én.Minden attól függ, mekkora a szembeforgalom. Üres úton még én is tudtam a jawával, 45/40 essel 80 körül menni. Ha van rebdes szembe forgalom, nekem százas kellene. Vagy még erősebb. :)
Az áttekerés drágam de nem akkora hülyeség. Egy csomó mindent könnyebb 12 voltosban neszerezni.ráadásul a dinamó vasmagjától függően még teljesítmény növekedést is el lehet érni, főleg alacsoby fordulaton. Magas fordulaton valszeg a vas telítésbe megy, ez korlátozza a teljesítményt. A tapasztalat az, hogy a jól áttekert dibanókka többet bírnak mint 6 voltos korukban tették.

A ledes, halogénes, elektronikus gyújtásos dolgot én is ajánlottam. Fentartom hogy jó kivitel esetén sok delejt meg lehet spórolni.Szerintem az a tuti megoldás.Főleg hogy most mintha lehetne megfelelő sárga ledeket kapni elfogadható áron az indexhez. Ha jól láttam, van 1000cmd-s sárga led száz forint alatt.De mintha erősebbel is találkoztam volna, szintén száz alatt.
Ha lesz pénzem, veszek belőle egy tonnát
sorszám: 41596 (126350)
(előzmény: Keri, 2011-02-12 10:04:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-12 10:25:01
Vedd meg, de mintha ehhez kellene még a párja is, amibe a bowdent lehet beledugni.
Azt is szerezz hozzá.
sorszám: 41595 (126349)
(előzmény: Topi, 2011-02-11 21:27:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-12 10:15:20
Mondjuk sötétben nem nagyon motoroztak TS-el :)
Annyi fénye van, hogy a rendőr ne büntessen :))
Én sokat jártam éjszaka vidékre, így nekem életbevágó volt rendes világítást csinálni, mert a Hortobágy hivatalosan is Magyarország legsötétebb pontja :)

Mondjuk volt olyan, hogy lekapcsoltam a világítást, csak a helyzetjelzőt hagytam, mert a holdfénynél sokkal jobban és messzebbre lehetett látni, mintha elvakítom magam a közeli tárgyak megvilágításával.

Az a rész az egyetlen, ahol közvetlenül láttam a tejutat.
sorszám: 41594 (126348)
(előzmény: Árpád, 2011-02-11 20:14:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-12 10:10:58
Tungsram nagyon jó minőségű. Az élvonalba tartoztak mindig is, ezért kellet csődbe juttatni meg leépíteni :(
sorszám: 41593 (126347)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 19:39:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-12 10:06:53
És a 8000az még olcsó is.
Kaptam duplájára is ajánlatot.
Nem szeretik a motor dinamót valamiért.
sorszám: 41592 (126346)
(előzmény: Árpád, 2011-02-11 18:43:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-12 10:04:34
Csalódtam volna benned, ha neked jó lenne az ami mindenki másnak :)

Azonban mindenki más jobban lát a halogénnél.
Persze nem a menő, kékszínű halogént kell venni ami kb. 7000K-es, mert annál én sem látok.
Sima hagyományos és nagyon régóta használt 4000-5500K-es Tungsram kell, mert az közelít legjobban a napfényhez.
Szerencsére 6V-osban többnyire nem is kaptam még mást. Kínait se vegyetek mert az is hulladék.
sorszám: 41591 (126345)
(előzmény: Árpád, 2011-02-11 18:36:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-12 09:50:39
Szerintem nem éri meg 12V-osítani.
Macerás és nincs bevett megoldás a 12V-os generátor be aplikálására, legalább is nem láttam még tökéletest.

A 6V-os dinamó átalakítása 12V-ra meg pofon a szarnak tipikus esete.

Én azon a véleményen vagyok, hogy érdemesebb a 6V-os rendszert rendesen megcsinálni. LED lámpa hátra, halogén előre, műszerfalvilágítás LED-esre, elektronikus fesszab, dinamót felújítattni ha gyenge, vagy újat belerakni. Érdemes lehet még a elkorrodált kábelkorbácsok cseréje, és a gyújtás kapcsolót is rendbe kell rakni, mert az is sok villanyt elvehet.
sorszám: 41590 (126344)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 17:43:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-12 09:45:13
Gond nélkül átraktam egy 12V-os foncsort, de amúgy bele lehet rakni a régibe is csak a pozíciót kell kézzel beállítani.
sorszám: 41589 (126343)
(előzmény: Árpád, 2011-02-11 18:47:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-12 06:29:10
Saccoljuk meg, mennyibe kerülne neked a dolog.
Ha nem találsz a méhtelepen generátort, a legvacakabb jawa dinamó szokott 3ezer lenni.Kiszámíthatod, mennyiért lapsz egy használható valamit.
Kevés ember van Kerin kívül aki esztergálni és elektromosságot csinálni is tud. Tehát valószíbüleg mind a kettőt valami szakira kell bíznod.Mondjuk, hála az új konszrukciónak és meg tudnám csinálni 3ezerből az elektrónokát úgy, hogy minimális hasznom is lenne a dologból.Ez alá nem hoszem hogy beajánlana valaki, ebbél jóval több szokott lenni.
Az esztergálás is lenne pár ezer forint.
Utánna kereshetbál valami bontott generátort.Szerintem örühetsz ha tizes alatt találsz. Ha bontóban vaszed a generátort, az vagy jó lesz, vagy nem. Áétalában nem szeretik az utólagos reklamálást.
Ezután már csak fesszabot, egyenirábyítót, aksit kell venned, meg új dudát, izzókat. ezek összesen megint rátesznek vagy egy huszast.
A végén ki fog jönni a 35-40 ezres átalakítási ár. Vagy több.
Ha az áttekerést választanád, ugyan kevesebb lenne a kapott teljesítmény, de elégséges.A költség a fele lenne.
Ha hagynád az egészet ahogy van, minden nagyobb gond nélkül eljárogathatsz vele 0 átalakítási költséggel. Vagy tegyél rá ledes hátsó lámpát, irányjelzőket, elektronikus gyújtást, halogén elsőt, elektronikus gyújtást.Így is kijössz egy huszasból és király lesz az elektromos részed.
sorszám: 41588 (126339)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 22:28:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-12 06:02:33
Szinte minden motor generátor messze van az ETZ generátoltól. :) Azzal heggeszteni lehet. :)
A robi cuccról én is írtam hogy elfogadható, de biztos vagyik benne, hogy a teljes ár kb tízszerese lesz az említett 3ezernek.
sorszám: 41587 (126338)
(előzmény: Atilla, 2011-02-11 22:02:39)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-02-12 00:48:16
Erősebb a fénye, meg a foncsor jobb :D Nekem még nem volt másban halogén szal gőzöm sincs.
sorszám: 41586 (126337)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 19:39:20)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-11 22:28:14
100W az bőven elegendő szerintem. Olvasd el a videó leírását abban van, hogy hozta össze ennyi pénzért. Nyilván többe kerülne kihozni a cuccot.
sorszám: 41585 (126334)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-02-11 22:02:39
Az robogó cucc benne. a gyújtásuk kiváló.
Azon kívül Kb 100W-ot tudnak és 12v-ot.
A dinamóhoz képest jó, de messze van egy MZ generátortól.
Meg szerintem a 3000Ft-os ártól is.
sorszám: 41584 (126332)
(előzmény: Árpád, 2011-02-11 20:14:27)

 
 
Topi
válasz erre | email2011-02-11 21:27:00
Az enyémben benne van a helye meg a tengelye is. Az interneten láttam is hozzá 1600 Ft ért emlékeim szerint.
e-motorparts.addel.hu
Mit szólsz hozzá?
sorszám: 41583 (126331)
(elözmény: Keri, 2011-02-10 07:19:08)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-11 20:14:27
Valami nagyon nem stimmel számomra. A képekeb, a videón én csak jeldó módosítást látok a gyújtáshoz. De a gyújtás sem áramforrás. Jó, esetleg látnom kellene, hogy az áramforrás is cserélve lett. De akkor 3ezer nem stimmel.Háromezer körül a gyújtás van. Ebbél sokkal olcsóbban nem igen lehet megcsinálni.Jó, lehessen. De gyújtás plussz valami delej termelő már tuti nem jön össze ennyiből.
A 6 voltos dinamóból pedig semmilyen trükkel nem tudsz többet kihozni, legfeljebb áttekeréssel.
A robogó cucc jó, de ugyanaz a gond mint az ETZ generátorral. Pár emberen kívül senki nem tudja megcsinálni. Persze jóval többen állítják hogy ők megcsinálták. Hivatásos szerelő pedig ha meg is csinálja, horor árat kér érte.Amúgy a legtöbb robi generátora is elég csekély teljesítményű.
De a te esetben nem is érdemes ilyenen gondolkodni, azt hiszem nem versenyre akarod használni. Ezért tökéletesen jó az edddigi állapot. Ha nagyon sötétnek találod a lámpát, tegyél bele valahogy mégis halogént. Vagy vezess sötétben óvatosabban.
A TS-el motoroztak pár tízezren eddig is, minden átalakítás nélkül.
sorszám: 41582 (126330)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 19:39:20)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-11 19:39:20
A 12 voltra alakítást nem áttekercseléssel oldanám meg, hanem valahogy így:
http://sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/pannonia-t5h-elektronikus-gyujtas-80978
Hozzá képek: http://sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=46985

A srác elmondása szerint ezt 3000 Ft-ból dobta össze. Mz Club fórumon is volt erről szó mostanában, ott jó megoldásnak tartották a robogó gyújtást. Nekem is szimpatikusabb lenne, hiszen így egyszerre lenne 12 voltos rendszer és elektronikus gyújtás plusz még aksi sem kéne feltétlenül a motorba. Úgy néztem ezt a gyújtást kevesebb munkával lehetne belefaragni, mint az etz generátort. Jól gondolom? Persze ez is jó pár ezerbe benne lenne, ezért keresek szerelőt, akivel meg tudnám beszélni ezeket.

VGGábor: Nekem is azt a boltot ajánlották. Neked mi a tapasztalatod a Tungsram izzókkal? Nekem nem feltétlenül pozitív tapasztalataim vannak velük.
sorszám: 41581 (126327)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-11 18:47:47
Jó a halogénezés, de az eredeti foncsort le kell hozzá cserélni azt hiszem, mert nincs olyan foglalatú halogén.
6 voltosban szinte biztosan nincs.
Bár talán van itthon mefelelő foncsorom. :)
sorszám: 41580 (126326)
(előzmény: VGGábor, 2011-02-11 18:40:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-11 18:43:39
Ne szerelőt keress, hanem motor, dinamó tekercselőt.De figyelmeztetlek, nem olcsó dolog. Jópár éve is volt vagy 8ezer az áttekerés.Ha találsz ilyen szakit és nem tudja milyen vastagságú vezeték kell, írj, majd valaki, vagy én megadom a méretet. A biztonság kedvéért újra kellene számolnom.De ha jól emlékszem, áttekerés után alacsony fordulaton emelkedni fog a levető teljesítméby is. De utána kellene számolni.
sorszám: 41579 (126325)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 17:43:59)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-02-11 18:40:52
Halogénesítést ajánlom énis, Szegeden az épülő áruház mellett, a Zoltán utca sarkán van egy Tungsram bolt, ott kapsz izzót is, én mult héten vettem.
sorszám: 41578 (126324)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 17:43:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-11 18:36:38
Ja. Éb is azt tettem a jawána, de egy idő után kibettem. Sajna, olyan a szemem hogy a halogénessel szarabbul látok.Flnyesebnek látok talán mindent, de annyira nem életszerűnek hogy nehezeb tudom beazonosítabi mi vab előttem.Nekem a korrekt gyújtásbeállítás és a forgórész cseréje, plussz aksi csere segített. A végén már eősebb izzót is bele tudtam tenni, mégis bírta a dinamó.
Tavasssal majd összelapátolom a jószágot, ha még lehet. Majd kiderül, van e még olyan jó a világítása mint most az ETZnek.
Jut eszembe. Nem túl meglepő, de azért leírom. A 6 voltos trafó annyi teljesítnényt vesz fel mint a 12 voltos. Gondolom azért, mert a szikra azonos teljesítmébyű, a veszteség is közel azonos. Vagyi zárt helyzetben a 6 voltoson kétszer akkora áram folyik.
sorszám: 41577 (126323)
(előzmény: Keri, 2011-02-11 17:10:30)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-11 17:43:59
Köszönöm a válaszokat. Eredeti trafó beszerzése folyamatban van, a halogénesítésre én is gondoltam már, be is szereztem egy trabi foncsort. Tervben van még a elektromos rendszer 12 voltossá alakítása is. Nem tudtok olyan szerelőt, aki el tudna végezni egy ilyen munkát Szeged környékén? Előre is köszönöm.
sorszám: 41576 (126321)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-11 17:10:30
Érdemes 35W-os halogén belerakni, jobban is világít mint az eredeti nem halogén.
sorszám: 41575 (126319)
(előzmény: Árpád, 2011-02-11 16:08:36)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-02-11 16:46:45
Te egy látnok vagy! :-)
E1N gépeket nézegettem én is, volt 120-ért is nagyon szakadt.
Ez amit belinkeltél viszont elég kívánatos! :-D
sorszám: 41574 (126317)
(előzmény: Keri, 2011-02-11 12:14:19)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-02-11 16:45:07
Az értékek kb jók, viszont az utánagyártott trafónak megvan az az előnye, hogy fogja magát és szó nélkül elromlik! Ha jót akarsz magadnak, inkább szerezz egy eredetit.
sorszám: 41573 (126316)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 14:36:40)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-11 16:17:50
Még utánna gondoltam a dolognak. még kevesebb lessz a szagatott teljesítmény, mivel a trafó induktivitás is. Az eredő impedancia nagyobb jóval mint az egyenáramú ellenállás, a teljesítmény kisebb.
Szóval ebből a szempomtból jó lesz az utángyártott trafó. De más szempontból.... Nekem egy-max két évente száll el.Megint cserélnem kell, mert már alig ad szikrát, de kellemesen melegszik. Menetzárlatos.
sorszám: 41572 (126315)
(előzmény: Árpád, 2011-02-11 16:08:36)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-02-11 16:08:36
Nincs hivatalos adat tudomásom szerint a dologról. De én is e körül az érték körül mértem.
Azért van egy jó hírem is. Ez a teljesítnény nálam zárt helyzetben adódott. Menet közben a megszakító megszaggatja kört. Az átlag fogja terhelni a dinamót, generátort az aksi simító hatása miatt. Mechanikus megszakítónál ha jól van beállítva, és jól emlékszem, kb a kétharmada lesz a teljesítmény a folyamatosan zárt helyzetnek. Vagy még kevesebb. A megszakítási szögtől függ. Elektronikus gyújtásnál általában a fele a folyamatosan zárt teljesítménynek. Ha 45/40 wattos első izzót használsz, hátra ötöst, csak a szükséges műszer világítást, keveset fékezel és indexelsz, elég lesz a delej, ha jól van beállítva a gyújtásod.
Örülj hogy nem jawa 634ed van.Annak a dinamója max 75 wattos, de két trafója van.
sorszám: 41571 (126314)
(előzmény: Perko, 2011-02-11 14:36:40)

 
 
Perko
válasz erre | email2011-02-11 14:36:40
Sziasztok! Van egy TS 250/1-es motorom. Sajnos jelenleg utángyártott gyújtótrafóval van ellátva. Ez önmagában még nem lenne baj, de egy szerelő megmért egy pár dolgot rajta és arra a megállapításra jutott, hogy a trafó teljesítménye 18W. Ugyebár a dinamó 60W-ot tud... Lehetséges az, hogy a trafó ennyi áramot vegyen fel? Illetve, hogy gyárilag a gyújtásnak mennyi a teljesítménye?
sorszám: 41570 (126312)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-11 12:17:07
Ja, kimaradt.
Az SKF ben is sok féle szimeringet árulnak :D

Milyen a színe?
Barnás fos szín az a vitonos, az a tuti, a zöld kb 5-800 forintért, a huberféle puha, amit könnyű elcseszni, és nem olyan tartós, de ha rendesen bent van akkor a sérült főtengelyel is megbízható. Ha kéket vagy pirosat adtak az nem jó ide. Jófajták amúgy, működik, de nem a legjobbak erre az alkalmazásra.
sorszám: 41569 (126310)
(elözmény: Keri, 2011-02-11 07:35:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-11 12:14:19
Ez olcsó volt, kínai természetesen.
Nem egy komoly gép, még be kell fejezni a gyártását, de ilyenekre kiváló.

http://www.uni-max.hu/femeszterga-cq9318-mini/d/

Itt vettem, de még ennél is olcsóbban, karácsony utáni akcióban.

Valójában azonban ha van helyed akkor egy ilyet vegyél, mert igaz hogy kétszer annyi, és régi, de lényegesen használhatóbb gép:

http://szerszampiac.hu/ipari_gep/femipari_gepek/e1n_eszteragep_kdf_250_keretes_femfuresz

Én csak a helyhiány miatt voltam kénytelen ilyen pici esztergát venni.

sorszám: 41568 (126309)
(előzmény: Atilla, 2011-02-11 10:58:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-02-11 12:09:51
Nincs előttem a TS váltószerkezete, ezért csak általánosságban mondom el mi a gond.

Egy jó váltó magától fokozatban marad, nem szabad erőltetni. Ilyenkor szokott előfordulni, hogy görbül, vagy megég léptető villa, amíg már be sem veszi a fokozatot.

Természetesen normális jelenség hogy kopik a léptető villa, ezért eljön az a pont, amikor már nem tudja kellően betolni a fokozatot, csak félig. Ezzel összejön még a kapcsoló köröm kopása. A kapcsoló köröm amúgy félig betolva is hajtja a fogaskereket, de nyilván gyorsabban kopik és lekerekedik, amíg nem elkezdi kidobálni fokozatból.

Namost ha rendes léptetővillát beleraksz, akkor a kapcsolóköröm még kopott lesz, de ha rendesen betolja, akkor még mindig eléggé kapaszkodik.

Persze már nem fogja olyan sokáig bírni.
Ehhez a fogaskereket is cserélni kéne, de azt nem szokták mert drága, vagy nem kapni.
Ilyenkor szokták megreszelni a kapcsolókörmöt ami nem biztos hogy tartós megoldás, mert nem tudod szimmetrikusan reszelni kézzel, ezért egyenetlen lesz a terhelés, ami gyorsabb kopást eredményez.
Na meg persze van valami kemény réteg is állítólag ezeken, amiben én annyira nem hiszek, már csak azért sem mert ha volt is már lekopott, különben nem kéne reszelni :)

Amit mondtak még, a csapágy okozta oldalirányú lötyögés is ezt okozza, hogy nem rakja be rendesen fokozatba.
sorszám: 41567 (126308)
(elözmény: Keri, 2011-02-11 07:35:12)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-02-11 10:58:55
Milyen esztergát vettél? Én is ezen agyalok évek óta, de nagyon drágák. :-(
sorszám: 41566 (126305)
(elözmény: Keri, 2011-02-10 20:45:30)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu