:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A többi része szerencsére megvan csak ez az alkatrész hiányzott.
Jó ám az a robogó cucc.
A legjobb bontóba venni valami ősi japán fix mágnesű háromfázisú generátort a hozzá való feszültségszabályzóval, és gyújtással együtt.
Örök darabok és a 12V meg 3-400 W az már sok mindenre elég!
Ha nem te építed be, szerintem akkor is kijön 20 000-ből.
Lehet hogy igazad van. Nekem eléggé kékes halogént sikerült venni. De egyébbként is rosszul látok, sötétben pláne. Ha ehhez hozzáveszed hogy gyenge a színérzékelésem is, akkor elgondolhatod hogy nem minden fény jó nekem ami másnak jó. Örülök hogy az eus jogharmonizáció miatt lehetett végre jogsim.
Viszont óvatosan lehet a hagyományos 40/45tel araszolni. még a 35össel is, igaz azzal már nem célszerű 50 fölé menni egy olyan vakegérnek mint én.Minden attól függ, mekkora a szembeforgalom. Üres úton még én is tudtam a jawával, 45/40 essel 80 körül menni. Ha van rebdes szembe forgalom, nekem százas kellene. Vagy még erősebb. :)
Az áttekerés drágam de nem akkora hülyeség. Egy csomó mindent könnyebb 12 voltosban neszerezni.ráadásul a dinamó vasmagjától függően még teljesítmény növekedést is el lehet érni, főleg alacsoby fordulaton. Magas fordulaton valszeg a vas telítésbe megy, ez korlátozza a teljesítményt. A tapasztalat az, hogy a jól áttekert dibanókka többet bírnak mint 6 voltos korukban tették.
A ledes, halogénes, elektronikus gyújtásos dolgot én is ajánlottam. Fentartom hogy jó kivitel esetén sok delejt meg lehet spórolni.Szerintem az a tuti megoldás.Főleg hogy most mintha lehetne megfelelő sárga ledeket kapni elfogadható áron az indexhez. Ha jól láttam, van 1000cmd-s sárga led száz forint alatt.De mintha erősebbel is találkoztam volna, szintén száz alatt.
Ha lesz pénzem, veszek belőle egy tonnát
Vedd meg, de mintha ehhez kellene még a párja is, amibe a bowdent lehet beledugni.
Azt is szerezz hozzá.
Mondjuk sötétben nem nagyon motoroztak TS-el :)
Annyi fénye van, hogy a rendőr ne büntessen :))
Én sokat jártam éjszaka vidékre, így nekem életbevágó volt rendes világítást csinálni, mert a Hortobágy hivatalosan is Magyarország legsötétebb pontja :)
Mondjuk volt olyan, hogy lekapcsoltam a világítást, csak a helyzetjelzőt hagytam, mert a holdfénynél sokkal jobban és messzebbre lehetett látni, mintha elvakítom magam a közeli tárgyak megvilágításával.
Az a rész az egyetlen, ahol közvetlenül láttam a tejutat.
Tungsram nagyon jó minőségű. Az élvonalba tartoztak mindig is, ezért kellet csődbe juttatni meg leépíteni :(
És a 8000az még olcsó is.
Kaptam duplájára is ajánlatot.
Nem szeretik a motor dinamót valamiért.
Csalódtam volna benned, ha neked jó lenne az ami mindenki másnak :)
Azonban mindenki más jobban lát a halogénnél.
Persze nem a menő, kékszínű halogént kell venni ami kb. 7000K-es, mert annál én sem látok.
Sima hagyományos és nagyon régóta használt 4000-5500K-es Tungsram kell, mert az közelít legjobban a napfényhez.
Szerencsére 6V-osban többnyire nem is kaptam még mást. Kínait se vegyetek mert az is hulladék.
Szerintem nem éri meg 12V-osítani.
Macerás és nincs bevett megoldás a 12V-os generátor be aplikálására, legalább is nem láttam még tökéletest.
A 6V-os dinamó átalakítása 12V-ra meg pofon a szarnak tipikus esete.
Én azon a véleményen vagyok, hogy érdemesebb a 6V-os rendszert rendesen megcsinálni. LED lámpa hátra, halogén előre, műszerfalvilágítás LED-esre, elektronikus fesszab, dinamót felújítattni ha gyenge, vagy újat belerakni. Érdemes lehet még a elkorrodált kábelkorbácsok cseréje, és a gyújtás kapcsolót is rendbe kell rakni, mert az is sok villanyt elvehet.
Gond nélkül átraktam egy 12V-os foncsort, de amúgy bele lehet rakni a régibe is csak a pozíciót kell kézzel beállítani.
Saccoljuk meg, mennyibe kerülne neked a dolog.
Ha nem találsz a méhtelepen generátort, a legvacakabb jawa dinamó szokott 3ezer lenni.Kiszámíthatod, mennyiért lapsz egy használható valamit.
Kevés ember van Kerin kívül aki esztergálni és elektromosságot csinálni is tud. Tehát valószíbüleg mind a kettőt valami szakira kell bíznod.Mondjuk, hála az új konszrukciónak és meg tudnám csinálni 3ezerből az elektrónokát úgy, hogy minimális hasznom is lenne a dologból.Ez alá nem hoszem hogy beajánlana valaki, ebbél jóval több szokott lenni.
Az esztergálás is lenne pár ezer forint.
Utánna kereshetbál valami bontott generátort.Szerintem örühetsz ha tizes alatt találsz. Ha bontóban vaszed a generátort, az vagy jó lesz, vagy nem. Áétalában nem szeretik az utólagos reklamálást.
Ezután már csak fesszabot, egyenirábyítót, aksit kell venned, meg új dudát, izzókat. ezek összesen megint rátesznek vagy egy huszast.
A végén ki fog jönni a 35-40 ezres átalakítási ár. Vagy több.
Ha az áttekerést választanád, ugyan kevesebb lenne a kapott teljesítmény, de elégséges.A költség a fele lenne.
Ha hagynád az egészet ahogy van, minden nagyobb gond nélkül eljárogathatsz vele 0 átalakítási költséggel. Vagy tegyél rá ledes hátsó lámpát, irányjelzőket, elektronikus gyújtást, halogén elsőt, elektronikus gyújtást.Így is kijössz egy huszasból és király lesz az elektromos részed.
Szinte minden motor generátor messze van az ETZ generátoltól. :) Azzal heggeszteni lehet. :)
A robi cuccról én is írtam hogy elfogadható, de biztos vagyik benne, hogy a teljes ár kb tízszerese lesz az említett 3ezernek.
Erősebb a fénye, meg a foncsor jobb :D Nekem még nem volt másban halogén szal gőzöm sincs.
100W az bőven elegendő szerintem. Olvasd el a videó leírását abban van, hogy hozta össze ennyi pénzért. Nyilván többe kerülne kihozni a cuccot.
Az robogó cucc benne. a gyújtásuk kiváló.
Azon kívül Kb 100W-ot tudnak és 12v-ot.
A dinamóhoz képest jó, de messze van egy MZ generátortól.
Meg szerintem a 3000Ft-os ártól is.
Az enyémben benne van a helye meg a tengelye is. Az interneten láttam is hozzá 1600 Ft ért emlékeim szerint.
e-motorparts.addel.hu
Mit szólsz hozzá?
Valami nagyon nem stimmel számomra. A képekeb, a videón én csak jeldó módosítást látok a gyújtáshoz. De a gyújtás sem áramforrás. Jó, esetleg látnom kellene, hogy az áramforrás is cserélve lett. De akkor 3ezer nem stimmel.Háromezer körül a gyújtás van. Ebbél sokkal olcsóbban nem igen lehet megcsinálni.Jó, lehessen. De gyújtás plussz valami delej termelő már tuti nem jön össze ennyiből.
A 6 voltos dinamóból pedig semmilyen trükkel nem tudsz többet kihozni, legfeljebb áttekeréssel.
A robogó cucc jó, de ugyanaz a gond mint az ETZ generátorral. Pár emberen kívül senki nem tudja megcsinálni. Persze jóval többen állítják hogy ők megcsinálták. Hivatásos szerelő pedig ha meg is csinálja, horor árat kér érte.Amúgy a legtöbb robi generátora is elég csekély teljesítményű.
De a te esetben nem is érdemes ilyenen gondolkodni, azt hiszem nem versenyre akarod használni. Ezért tökéletesen jó az edddigi állapot. Ha nagyon sötétnek találod a lámpát, tegyél bele valahogy mégis halogént. Vagy vezess sötétben óvatosabban.
A TS-el motoroztak pár tízezren eddig is, minden átalakítás nélkül.
A 12 voltra alakítást nem áttekercseléssel oldanám meg, hanem valahogy így:
http://sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/pannonia-t5h-elektronikus-gyujtas-80978
Hozzá képek: http://sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=46985
A srác elmondása szerint ezt 3000 Ft-ból dobta össze. Mz Club fórumon is volt erről szó mostanában, ott jó megoldásnak tartották a robogó gyújtást. Nekem is szimpatikusabb lenne, hiszen így egyszerre lenne 12 voltos rendszer és elektronikus gyújtás plusz még aksi sem kéne feltétlenül a motorba. Úgy néztem ezt a gyújtást kevesebb munkával lehetne belefaragni, mint az etz generátort. Jól gondolom? Persze ez is jó pár ezerbe benne lenne, ezért keresek szerelőt, akivel meg tudnám beszélni ezeket.
VGGábor: Nekem is azt a boltot ajánlották. Neked mi a tapasztalatod a Tungsram izzókkal? Nekem nem feltétlenül pozitív tapasztalataim vannak velük.
Jó a halogénezés, de az eredeti foncsort le kell hozzá cserélni azt hiszem, mert nincs olyan foglalatú halogén.
6 voltosban szinte biztosan nincs.
Bár talán van itthon mefelelő foncsorom. :)
Ne szerelőt keress, hanem motor, dinamó tekercselőt.De figyelmeztetlek, nem olcsó dolog. Jópár éve is volt vagy 8ezer az áttekerés.Ha találsz ilyen szakit és nem tudja milyen vastagságú vezeték kell, írj, majd valaki, vagy én megadom a méretet. A biztonság kedvéért újra kellene számolnom.De ha jól emlékszem, áttekerés után alacsony fordulaton emelkedni fog a levető teljesítméby is. De utána kellene számolni.
Halogénesítést ajánlom énis, Szegeden az épülő áruház mellett, a Zoltán utca sarkán van egy Tungsram bolt, ott kapsz izzót is, én mult héten vettem.
Ja. Éb is azt tettem a jawána, de egy idő után kibettem. Sajna, olyan a szemem hogy a halogénessel szarabbul látok.Flnyesebnek látok talán mindent, de annyira nem életszerűnek hogy nehezeb tudom beazonosítabi mi vab előttem.Nekem a korrekt gyújtásbeállítás és a forgórész cseréje, plussz aksi csere segített. A végén már eősebb izzót is bele tudtam tenni, mégis bírta a dinamó.
Tavasssal majd összelapátolom a jószágot, ha még lehet. Majd kiderül, van e még olyan jó a világítása mint most az ETZnek.
Jut eszembe. Nem túl meglepő, de azért leírom. A 6 voltos trafó annyi teljesítnényt vesz fel mint a 12 voltos. Gondolom azért, mert a szikra azonos teljesítmébyű, a veszteség is közel azonos. Vagyi zárt helyzetben a 6 voltoson kétszer akkora áram folyik.
Köszönöm a válaszokat. Eredeti trafó beszerzése folyamatban van, a halogénesítésre én is gondoltam már, be is szereztem egy trabi foncsort. Tervben van még a elektromos rendszer 12 voltossá alakítása is. Nem tudtok olyan szerelőt, aki el tudna végezni egy ilyen munkát Szeged környékén? Előre is köszönöm.
Érdemes 35W-os halogén belerakni, jobban is világít mint az eredeti nem halogén.
Te egy látnok vagy! :-)
E1N gépeket nézegettem én is, volt 120-ért is nagyon szakadt.
Ez amit belinkeltél viszont elég kívánatos! :-D
Az értékek kb jók, viszont az utánagyártott trafónak megvan az az előnye, hogy fogja magát és szó nélkül elromlik! Ha jót akarsz magadnak, inkább szerezz egy eredetit.
Még utánna gondoltam a dolognak. még kevesebb lessz a szagatott teljesítmény, mivel a trafó induktivitás is. Az eredő impedancia nagyobb jóval mint az egyenáramú ellenállás, a teljesítmény kisebb.
Szóval ebből a szempomtból jó lesz az utángyártott trafó. De más szempontból.... Nekem egy-max két évente száll el.Megint cserélnem kell, mert már alig ad szikrát, de kellemesen melegszik. Menetzárlatos.
Nincs hivatalos adat tudomásom szerint a dologról. De én is e körül az érték körül mértem.
Azért van egy jó hírem is. Ez a teljesítnény nálam zárt helyzetben adódott. Menet közben a megszakító megszaggatja kört. Az átlag fogja terhelni a dinamót, generátort az aksi simító hatása miatt. Mechanikus megszakítónál ha jól van beállítva, és jól emlékszem, kb a kétharmada lesz a teljesítmény a folyamatosan zárt helyzetnek. Vagy még kevesebb. A megszakítási szögtől függ. Elektronikus gyújtásnál általában a fele a folyamatosan zárt teljesítménynek. Ha 45/40 wattos első izzót használsz, hátra ötöst, csak a szükséges műszer világítást, keveset fékezel és indexelsz, elég lesz a delej, ha jól van beállítva a gyújtásod.
Örülj hogy nem jawa 634ed van.Annak a dinamója max 75 wattos, de két trafója van.
Sziasztok! Van egy TS 250/1-es motorom. Sajnos jelenleg utángyártott gyújtótrafóval van ellátva. Ez önmagában még nem lenne baj, de egy szerelő megmért egy pár dolgot rajta és arra a megállapításra jutott, hogy a trafó teljesítménye 18W. Ugyebár a dinamó 60W-ot tud... Lehetséges az, hogy a trafó ennyi áramot vegyen fel? Illetve, hogy gyárilag a gyújtásnak mennyi a teljesítménye?
Ja, kimaradt.
Az SKF ben is sok féle szimeringet árulnak :D
Milyen a színe?
Barnás fos szín az a vitonos, az a tuti, a zöld kb 5-800 forintért, a huberféle puha, amit könnyű elcseszni, és nem olyan tartós, de ha rendesen bent van akkor a sérült főtengelyel is megbízható. Ha kéket vagy pirosat adtak az nem jó ide. Jófajták amúgy, működik, de nem a legjobbak erre az alkalmazásra.
Ez olcsó volt, kínai természetesen.
Nem egy komoly gép, még be kell fejezni a gyártását, de ilyenekre kiváló.
http://www.uni-max.hu/femeszterga-cq9318-mini/d/
Itt vettem, de még ennél is olcsóbban, karácsony utáni akcióban.
Valójában azonban ha van helyed akkor egy ilyet vegyél, mert igaz hogy kétszer annyi, és régi, de lényegesen használhatóbb gép:
http://szerszampiac.hu/ipari_gep/femipari_gepek/e1n_eszteragep_kdf_250_keretes_femfuresz
Én csak a helyhiány miatt voltam kénytelen ilyen pici esztergát venni.
Nincs előttem a TS váltószerkezete, ezért csak általánosságban mondom el mi a gond.
Egy jó váltó magától fokozatban marad, nem szabad erőltetni. Ilyenkor szokott előfordulni, hogy görbül, vagy megég léptető villa, amíg már be sem veszi a fokozatot.
Természetesen normális jelenség hogy kopik a léptető villa, ezért eljön az a pont, amikor már nem tudja kellően betolni a fokozatot, csak félig. Ezzel összejön még a kapcsoló köröm kopása. A kapcsoló köröm amúgy félig betolva is hajtja a fogaskereket, de nyilván gyorsabban kopik és lekerekedik, amíg nem elkezdi kidobálni fokozatból.
Namost ha rendes léptetővillát beleraksz, akkor a kapcsolóköröm még kopott lesz, de ha rendesen betolja, akkor még mindig eléggé kapaszkodik.
Persze már nem fogja olyan sokáig bírni.
Ehhez a fogaskereket is cserélni kéne, de azt nem szokták mert drága, vagy nem kapni.
Ilyenkor szokták megreszelni a kapcsolókörmöt ami nem biztos hogy tartós megoldás, mert nem tudod szimmetrikusan reszelni kézzel, ezért egyenetlen lesz a terhelés, ami gyorsabb kopást eredményez.
Na meg persze van valami kemény réteg is állítólag ezeken, amiben én annyira nem hiszek, már csak azért sem mert ha volt is már lekopott, különben nem kéne reszelni :)
Amit mondtak még, a csapágy okozta oldalirányú lötyögés is ezt okozza, hogy nem rakja be rendesen fokozatba.
Milyen esztergát vettél? Én is ezen agyalok évek óta, de nagyon drágák. :-(
Az úszószintem jó, azzal nincs baj.
Az SKF boltba vettem bele szimeringet.
Hézagolva nekem sosem volt a váltóm, mégis jó volt sokáig, nem tapasztaltam rajta oldalirányú mozgást. Megpróbálom kicserélni a léptető villát. De a rudazat kopása is okozhat ilyen gondot? Vagy csak golyót cserélni nem lenne elég benne?
Enyim most bejáratós, 3. állásban van a suber, de ugy szaggat meg leáll. De ha ráhúzom a szivatót akkor meg ugy ahogy megy. Mitől van? Pedig azt hinném hogy épp sokat kap, erre utal a gyertya is.
Holnap nekiesek az állitgatásnak de ha vkinek van vmi ötlete? :)
heló
tedd üresbe a motort,vedd le a jobb oldali deknit,hogy lásd a lánckereket.
Aztán ha nagyon olajos a környék akkor ronggyal fogd meg a lánckereket mert az egy olyan mocskos fekete olaj és zsir tud lenni amit épp elég levakarni a kézről,és mozgasd meg minden irányba,sugár illetve be és kifele is.Ha érzel valamerre kotyogást ami rendellenesnek tűnik akkor lehet h a lánckerék csapágy rossz,ha ki ill befele kotyog,csúszik akkor hézagolás problémák.
Nekem is kidobja néha de csak domboknál szokta ott meg alapból rátartok a váltókarra 4. be tartva a többit nem ejti ki.Majd lassan ugyis szét kell huznom a blokkot más ügyben is.
Vettem egy kisesztergát.
Természetesen az első dolog egy kézitekerős melléklevegő csavar volt amit legyártottam.
Végre nem kell a silány kisipari karburátor alkatrészekkel kínlódnom.
Vagy elkopott a váltó villa vagy kihagytál egy hézagoló lemezt és így nem jó pozícióban van, vagy mindkettő.
Nem a karburátorból folyik a lélegző lukon át a benzin, bele a váltóba, mert mondjuk magas az úszószinted?
Ha a szimmering megy tönkre, akkor a főtengelyen nézd meg hogy ki van e kopva ahol a tömitő él hozzáér, Ha igen, akkor próbáld fordítva berakni a a szimmeringet, hátha úgy máshol ér hozzá. Esetleg ha felületi sérülés van a tengelyen azt orvosolni kell.
Szerencsére már elég megbízható megoldások vannak erre a problémára.
Ja és milyen szimmeringet használsz?
Ha nem vered szét berakáskor akkor még lehet hogy nem megfelelőt vettél bele.
Sziasztok!
Eladnám a motorom.
250-es MZ narancs színű, teljesen felújítva:
Részletek itt:
MZ 250
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Ts 125-ös motorom kidobálja a negyediket hármas és négyes közé. A váltó melyik részét kellene elsősorban cserélnem ami a hiba fő oka lehet?
A másik problémám, hogy a váltórész egy idő után benzinnel telik meg. A szimeringet már többször cseréltem, de reménytelen. Ez okozhatja amúgy a váltó rendellenességét?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Flexet használhatok? :))))))))
Az hogy azt hallod hogy a TS-ekmek ez "típus betegsége" azért van mert a legfiatalabb TS is 30éves.
Nekem pl. működik egy ideje, miután kicseréltem azt a fogaskereket.
De ha nincs kialakítva a helye, akkor kár szétfurkálni ezért a motort. Ha van helye viszont nem áll semmiből belerakni. Bonyolultabb beszerezni, mint kicserélni.
Hello!
Tudom nem mz, de hátha van köztetek értő szaki :)
Jó rég írtam ide, de jön a tavasz és alig várom a motorom összerakását. A festés van még hátra valamint egy alapos blokk pucolás. Ez utóbbihoz keresek nem szakbarbárt, aki segítene / megcsinálná a motor teljes újracsapágyazását.
Feladat: Jawa 350/638 összes csapágy cseréje, ha szükséges fúrás + dugó + gyűrű + csapszeg...
Elvárások: tiszta, felelősségteljes munkavégzés, lehetőleg minimális véső+kalapács használattal.
Honorálás: Természetesen ami jár az jár.
Tel: 06702717737
Skyped: creationmz
Mail: verhovina@vipmail.hu
Köszönöm a hozzászólásokat.
Szerintem akkor elfelejtem a fordulatszám mérőt mert amúgy sincs ilyen csigakerekem és ha nem valami jól műkodik akkor inkább ne legyen benne.
borzalmas kerregő hangot ad, azt hittem szét akar esni a motor, de nem okoz gondot. Nekem a primerlánc nem túlzottan zörög, igaz én komplet cseréltem lánckerékkel együtt, eredetire, és abban még nincs sok.
Enyémben benne van.
Ha elkopik, akkor zörög, meg nem hajtja az órát, nem nagyon lehet kapni rendeset azért nincs benne a legtöbb motorban.
Meg a TS-ből csak a delux kivitelen volt fordulatszám mérő, ezért sem gyakori.
Vannak olyan hiedelmek h azis adhat csörgő zörgő hangot, nem tudom igaz-e, mindenesetre a kuplungláncot sztem nem fölözi. Enyimben minden baj nélkül bírja...
Helló !
Valaki tud véleményt mondani a Ts 125 fordulatszám mérő csigakerekéről, mert még nem nagyon találkoztam olyan motorral amibe benne lett volna.
Gyenge pontja ez?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|