:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szevasztok
Az lenne a kérdésem hogy kuplung összeragadását mi okozhatja egy használatban lévő motoron? Olaj jó benne, eddig egy évig nem volt vele ilyen baj. Ha rossz a bal szimmering akkor az okozhat ilyen bajt? Ötletem nincs, és már elegem van a folytonos szétszedésből...
Megerősítem, az MZ jobboldali dekli alatt tiszta, opto rés jeladót használtam évekig koszmentesen, sőt, most térek át reflexiós optóra, ami csak rávilágít a bügyökre, amin van egy fekete csík. Egyszerű, megbízható, gyors, érzéketlen. Csak a panellal van némi most gondom, ld. elektronika rovat...
Vigyázzatok, mert valószínüleg csak a fél hiba van meg, ha a feszszab hibás. Mint sejtettem, a a gerjesztés ráadásakor túlságosan terhelődik a rendszer.
De a gyújtás elektronikának ha jó, egész alacsony feszt is bírnia kell. Tehát a gyújtás fesz érzékeny. Ha a fesszab cserére meg is szünne a gyújtás hiba, érdemes tovább méregetni, mert ami most félig rossz, az előbb utóbb teljesen elromolhat. Tényleg érdemes a hall kimenetét mérni, forgás közben is, ha lehet. Álló helyzetben max 0.8 és aku fesz érték lehet a két állapot. Köztes állapot nem lehet. Ha ez jó, majd kitaláljuk hogy lehet legegyszerúbben nérni forgó állapotban, oszcilloszkóp nélkül.
Valószínűleg feszab. hiba, mert barátom most hívott, hogy 3.5v-os tápról gerjesztette a forgórészt és működött a gép.
Köszönjük a segítő hozzászólásokat!!!
Én ha jól emlékszem a Ladára, akkor az simán a tengelyre rögzített lemez.
A környékén semmi mágneses zavarás nincs, ennek megfelelően nem is igazán árnyékolták. Van a tetején egy műanyag lap porvédőnek, de azt is ki szokták felejteni belőle. Annyira érzékeny, hogy ha az olcsóbb gyújtókábelek kerültek rá, már bezavarta a gyújtást.
A 3000-es fordulatot viszont tuti bírja, mivel a Lada 4 henger 4T, szóval dupla annyi jelet kap mint az MZ esetében.
Ez a baj a barkácsolással, bármi baja lehet.
Valóban nem pontosan fogalmaztam, de a lényeg, hogy egy forgó mágneses gép, aminek van egy jókora légrése tehát eleve nem zárt, és ha nincs szerencsénk akkor a légrésen kilépő változó fluxusvonalak, tudják zavarni a túl közel lévő mágneses térre érzékeny berendezéseket.
Nem gond, el tudtam olvasni. Ezek csak sima elütések. Ennél sokkal durvábbakkal is lehet találkozni a neten.
Emlékszem, amikor a nyelvtan nácik pitiáner helyesírási hibákra még ráugrottak...szerintem mostanra már öngyilkos lett mindegyik :D
Nem értem erről minek vitát nyitni?
Logikus hibakeresés:
1. az ismert hibajelenségekből kiindulva felvetünk lehetséges hiba okokat amik azt előidézhetik.
(te is én is adtunk pár ötletet)
2. felvetéseinket méréssel igazoljuk vagy cáfoljuk. MÉRÉSSEL! nem elméleti vitákkal.
3. ha mindent megcáfolunk a mérésekből újabb elméleteket állítunk fel, amit megint ellenőrzünk.
Fogalmam sincs kinek a hiba jóslata jön be, de nem is izgat. Szép sorban ellenőrizni kell az összes hülye ötletet amíg meg nem találja a hibát.
Egyértelmű hogy a tápfeszültséggel kell kezdeni, amit te is javasoltál, aztán a HALL-ról kijövő jeleket ellenőrizném szkóppal, mert lehet hogy simán nem elég gyors ahhoz, hogy 3000-es fordulat felett működjön.
Illetve ebből kiderül, az is, ha egyéb mágneses terek okozta vezérlési hiba lép fel.
Bár ennek ellentmond az, hogy a gerjesztés lehúzásával viszont pörög szépen, tehát vagy a tápfesz zavar be, vagy külső mágneses tér (nem feltétlenül a gerjesztő tekercsé) zavar be.
És igaz, nem vagyok szerszámgép szervizes, de azért van 3db optikai enkóderes E240-es ipari szervó a fiókomban, aminek nem az enkódere koszolódott el, hanem a csapágyai mentek tönkre előbb ;-))))
És az is egyértelmű, hogy nincs tapasztalatod optikai gyújtásokkal, mert ott sem jellemző az elkoszolódás.
Elég sokáig volt ugyanis ilyen gyújtás a Trabantunkban.
Ebben az esetben nem oda van rögzitve.
Az erővonal fontos.Csak a hall felületére merőleges komponens számít.
De ez mellékes, Fontosabbnak tartom azt, hogy a tapasztalat szerint nem a generátor vagy a dinamó mágneses tere zavar be. Egyébként ha így lenne, akkor tipus függő lenne a hiba és nem ennél a motornál lenne csak meg.
Nem tudom hogy vannak a vonalak, én csak azt tudom, hogy működés közben a tengelyre odaragad a csavarhúzó a generátornál rendesen.
Gondolom a jeladó mágnese oda van rögzítve.
Keressed, ki tart vissza :P:D
ingyen is odaadtam volna a TS régi karbiját....
Nem teljesen értelek....
Illetve egy picit mégis.
Valóban, a generátornál a forgórész szokott gerjesztve lenni. De a dolog marad ugyanaz. A merőleges erővonalak is, a viszonylagos zártság is. Valamint az is, hogy eddig még senki nem tapasztalt generátor vagy dinamó szórt teréből eredő zavart hall jeladón.
Ettől persze lehetséges. Csak nem valószínű.
Üdv!
keresek ETZ 150 es(24n2-2) karburátort!
dkorom@gmail.com
"Jut eszembe: A generátor állórészből nem sok fluxus mászik ki."
Gondolom Keri a forgórészre gondolt.
Generátorról beszélünk, nem dinamóról!
Bocsi. Átfutottam amit írtam, de nem eléggé. Megint sok elütés van benne. Tényleg kellene vennem végre egy új billentyűzetet amin még felirat is van. Úgy látszik, rosszul gépelek vakon.
rlgen rossz ha meg tudja abbyira szorbi a hallt a generátor. Az azt jelentebé amit írtam. Távol van a hall a mágnestől. Táadásuk ha ez lenne, akkor magasabb fordulaton kezdene el javulni a helyzet, nem 3000nél. Amikor már jelebtősen csökkennne a szükséges gerjesztés.
Látszik hogy nem voltál szerszámgép szervizes. Ott megtabulja az ember, hogy az optó kivédhetetlenül szebbyeződik.
Az optós vagy bagyon érzékeny, vagy sok erősítő elem kell hozzá. Nem véletlen, hogy nagyon hamar eltünt a jármű elektronikából.
Jut eszembe: A generátor állórészből nem sok fluxus mászik ki. Egyfelől eléggé zárt.másfelöl az erővonalak kevés kivétellel merőlegesek a tengelyre, és nem párhuzamossak vele.
Hall jeladóval még nem volt gond, ha jól volt nagyon rosszul megcsinálva.
Ebben az esetben nekem az a gyanum hogy a hall tipusa lett elszúrva. Líneáris hall lett beletéve. Illetve régebbi, rosszabb hallok néha úgy mennek tönkre, hogy csak a meredekség megy el, nem leszmek utánna kétéllapotúak, a tápfesztől és mágneses térerőtől függően függően köztes állapotokat is tudnak produkálni.
Vagy egyszerűen a generátor megneses tere megszórja a hallt, és amíg nincs gerjesztés addig ez nem következik be.
Mindig mondom, nem olyan rossz az az optó :D
Lehet hogy kettős hiba van. Egyrészt a gerjesztéssel kevesebb alacsony fordulaton a fesz mint gerjesztés nélkül. Azt hiszem ezt ezt állórész vagy fesszab hiba okozza.
Másrészt a gyújtás feszültségérzékenyre sikeredett. Leggyanúsabb a hall ic. Vagy rossz tipus, vagy rossz. Esetleg nég lehet hogy az első trabyós fokkal vab gond, nem erősít eleget, pkusszban túlságosan terhelo a hallt. Mobdjuk fordítva van a trabyó beforrasztva, esetleg össze lett cserélve a bázisellenállás valamivel.
Az a gyanús, hogy a jó hallos cucc széles feszültségtartományban ugyabazon a ponton gyújt. Itt pedig ha jól értelnezem a leírást, a akacsony feszültségnél korábban kapcsol mint normál esetben. Ezért lehet a visszafelé forgás.
Ez tioikusan az az eset amit nem lehet távgyógyítani, mert még akár mechanikus hoba is lehez, távol van a hall a mágbestől, pont az érzékelés határán. De ezenkívül bármilyen hiba lehetséges az elektrónikában.
A motor elektromos rendszerét is át kellene méregetni. PL tényleg kevesebb e a feszültség alacsonyabb fordulaton mint az aku fesz lehúzott gerjesztésnél.
Kicsit siettem a kérdés lemaradt :D
na az a kérdés hogy ez vajon miért van?
a kábelek már voltak egymástól távol, külön, nem egymás mellett, de akkor is fen állt a hiba, barátom már kondenzátort is kötött az elektronika elé, jel simítási célzattal, de ez sem segített.
Hello!
Egyik barátom, épített egy gyári zsiguli hall-os elektronikus gyújtást, 150-es ETZ-re, a hal jeladó a lyukas forgótárcsás elven működik, amiről itt is lehet olvasni a tuning/fejlesztés rovatban.
Na most, a probléma az a szerkezettel, hogy 2000es fordulat körül, nem hajlandó üzemelni, ha van gerjesztés, gerjesztés levétele után, remek az alapjárat meg minden, de gerjesztéssel, nem veszi a fordulatot, néha vissza fele is forog.
Egyébként 2-2500felett gerjesztéssel is kíválóan üzemel.
Tisztelt Motoros Barátaim!
Szeretettel meghívlak benneteket a 6. alkalommal megrendezésre kerülő Fekete Holló motoros találkozóra Ráckevére. Időpontja: 2010 május 29. 06 órai kezdettel. Helyszíne: Ráckeve autósmozi.
A rendezvény háromnapos, de külön a veteránosoknak a harmadik nap a lényeg / vasárnap/. A rendezvényen veterán motorok kerülnek kiállításra. Így ha gondolod a te motorod is kiállíthatjuk. 29-i program: 06 órától veterán börze, 14 órától veterán motoros felvonulás Ráckeve és környékén, 14 óra 30 perctől veterán motor szépségverseny. Erre a napra a belépés ingyenes! A fenti programok mellett együttesek lépnek fel, vetélkedők és különböző árusok teszik színesebbé a rendezvényt. Ha érdekel a rendezvény akkor e-mailban pontosabb információkat küldök.
Köszönöm a válaszod! Akkor csak kipróbálom a viton szimringet.
Ja és a szín szinte semmit nem jelent, mert ahány gyártó annyi féle jelölés és az anyagon belül is több féle keménység lehetséges.
Itt vannak az anyagok:
http://www.germalex.hu/anyag.php
Szerintem is túlzás a Viton az MZhez, de ettől még tökéletesen alkalmas hozzá, és vannak itt akik gyilkolni is képesek ha vitonostól eltérőt ajánlok :D
A barna, vagy sötétvörös viton -40 és +220fok között üzemképes, és 15ezres fordulatig használható.
A kékszínű "csak" 160fokig és 8000ig
A fekete 110fokig és 6000ig.
(kb. értékek)
Van még a piros, ami szilikonos lenne, de az nem szereti a szennyezett , poros környezetet és a gyenge kenést.
A zöld huber féle szimmeringről nem találtam adatot miböl is van, de valószínüleg az is NBR-ből mint a fekete, csak annál puhább, és azt biztosan járművekhez gyártják, és főtengelyhez is ajánlják.
A főtengelynél nincs 100fok, a gyári is fekete volt, tehát szinte bármit tehetsz oda, működni fog, akár kéket is, bár nekem a versenyzős ETZ-ben volt vele gondom, de ez egyszeri tapasztalat volt, nem mérvadó. zöld került be helyette és azzal nincs probléma. Érted verseny körülmények között, szarrá huzatva a motort. Az utcai kis TS-ben vitonos van most, azzal sincs gondom.
Na ennyit tudok, hazudni meg nem akarok, vond le a végkövetkeztetést.
Voltam a SKF-ben. Vitonos szimeringet kértem az Mz főtengelyéhez. Lebeszéltek róla, mert azt mondták, hogy az forró helyre való, és nekem ott nem fog megfelelően működni. Kék színűt akartak rám sózni. Nem vettem egyiket sem, a ti véleményetekre vagyok kíváncsi.
nekem is halogén van a kis ts ben,nem nézi azt senki sem,na abba nem köthetne bele ha józan eszű a biztos.Azzal csak jobban látsz.
hát ha nagyon olyan helyre mész ahol félsz ettől tedd be a régi foncsort addig.
Az a szám am a kipufogónyílás bal oldalán van, de ha nem figyelik akkor jó :D
A halogént meg azér kérdeztem mert h elvileg azse lehetne, csak ha gyárilag olyan...
Kösz a választ
Halogén foncsor nem érdekes. Típushoz való és E betűs a világítótest az a lényeg. Márpedig ugyan ez a lámpatest volt a Trabantban, Skodában, Ladában IFAban, sőt talán még a mozdonyokban is.
Ha henger már érdekesebb, ha észreveszik reklamálhatják, de nem szokták figyelni.
Én nem is emlékszem hogy az enyémen hol van ilyen szám. Csak a hengerfej alján láttam, az meg nem látszik összerakott állapotban.
Bocs elírtam xD Természetesen kiszúrnák xD
Ha már ennyire bennevagytok a témában, a halogénfoncsort, vagy a kipufogónyilásnál lévő számot (125,150) szerintetek kiszárnák? Hengerbe bizok h nem de a foncsor az érdekesebb...
Képességnem semmi köze hozzá ki a főnök. Az a főnök aki gátlástalanabb, és jobb a családi összeköttetése.
A képességek szerint csak a legmagasabb olyan pozíciót foglalhatod el, ahol még nem fizetnek annyit, hogy mindenki azt a pozíciót akarja.
Igen, azért buktathatnak, ha valaki véletlenül tudja hogy a TS nem tárcsafékes gyárilag.
Ha szerencséd van akkor ezt nem tudják, vagy nem érdekli őket ha normálisan van megcsinálva.
Én műszakira visszaraktam a dobféket, de azóta lusta vagyok visszarakni a tárcsát, meg már el is használtam az alkatrészeket az ETZ-hez :)))
akarom mondani:
...már a képességeiddel nem tudsz betölteni....
A fék átalakításért bizony buktatnak.
A vezető beosztások elosztása úgy működik, hogy először csicska vagy, majd képességeid szerint vagy az is maradsz, vagy elkezdesz emelkedni a ranglétrán.
Addig emelkedsz amíg jól csinálod a dolgod. Azután bekerülsz egy olyan helyre amit már nem a képességeiddel tudsz betölteni. Ott már nem csinálod jól a dolgod, így onnan nem mész feljebb, ottmaradsz! Nem az utolsó lépcsőn állsz meg, amit még jól tudsz csinálni, hanem az elsőn amit már nem.
Ezért vannak nálunk minden vezető beosztásban olyan emberek, akik nem alkalmasak a feladatukra.
Bizony buktatnak. bár néha vannak akik állítólag átmennek ilyen átalakítással, de a jogszabályok és a személyes tapasztalatom alapján nem megy át a vizsgán Talán valami kihelyezett pénzes helyen.....
De ha át is megy a vizsgán, a zsaruk úz közben is leszedhetik a rndszámot ilyesmiért. Elvileg.
Az igazán okos emberek nem akarnak vezetők lenni.A vezetőknek is vannak általában vezetői, így nem lesz önálló az ember. A beosztottak feletti uralom pedig nem szórakoztató Legjobb függetlennek lenni. Vezető és beosztott nélkül, magányosan.
A bölcs ember politikai posztot sem vállal. Ha elkötelezett akkor tanácsadóként tevékenykedik. Akkor megőrizheti valamelyest a függetlenségét.
Műszakin buktatnak, ha egy kis TS-be ETZ tárcsás elsőkereket szerelsz???
Ha a vezető pozícióért nem harcolnak az okos emberek, ne csodálkozzunk, ha mindenféle hozzá nem értők foglalják el a pozíciókat.
Nem az ország tehet erről, de a nemzet végképp nem.
Van nemzet, van ország és van állam. Ez utóbbi a felelős az "okos" rendeletekért, törvényekért.
De gondolom ezt mindenki tudja....
Azért én valamelyik nap legyártom az új ledes hátsólámpám.
Véletlenül egy utánfutó lámpát szereztem. Egy jó darabig csak néztem, mi az a valami, ami zavar benne. Nézem, rendszámtábla világítás fehér ablaka meg van. Akkor meg mi nem stimmel?!! Aztán rájöttem, nincs prizma rajta, de van index sárga felület. :D
De 300 forintért sikerült egy lada prizmát vennem, a sárga rész leszedhető, pont jó a helyére a prizma. :) Ha nem mondom el , senki nem látja hogy nem így csinálták gyárilag. :) Tényleg pöpec. :)
Először azt gondoltam, veszek neki egy párt, felteszem indexes állapotban a rendszámtábla két oldalára, felűlre középre a prizmát, akkor lesz indexem is, de aztán maradtam az inndex nélküli egy darabnál.
Ki tudja, mit szólna rendőr a kétdaraboshoz.Nem bízom bennük. Így el fogadja gyárinak mert úgy néz ki.
Különben a Magyar törvények szerint reflektorba nem lehet LED-es lámpa.
Sőt ha nem gyári akkor sehol.
Ahogy az eredeti MZ tárcsaféket sem rakhatom be a dobfék helyére.
Magyarország én így szeretlek.
Ja, hát tavaly én is vettem még a Mofakerben. Szerencsére nekem azon felül ami a motorban van még van 2db tartalék, szóval amíg nem fejlesztem ki a LED-es reflektort, addig elég lesz ez nekem :)
Blokkra szerelt pálinkafőzőt a népnek!! :-D
van pedig 6v 35/35 w os halogén izzó.Én is azt vettem a kis ts be kb 1 éve.ha jól emlékszem akkor 7-800ft vagy 1300ft volt.Én szombathelyen vettem motoros-biciklis boltban.remélem van még azóta is mert pluszban én se vettem.
Annyit megért nekem.Meg vettem egy tök uj halogén foncsort is igy szuper minden.A fényerő megvan a régi 45/40 w os izzóhoz képest,sőt én se hittem el ,de fényesebb a lámpa vmivel.
Meg tompitott / reflektor váltáskor egy szempillantás kell ahhoz h a másik izzószál felvillanjon,a régi sima izzónál azért volt egy kis késedelem,de halogénnál ilyen nincs :) én szeretem.
Bár a sima égővel sem volt sose gondom,de egyszer kipróbáltam én ezt a halogént,a fényerő jó,a foncsor is jó,2-dikra sikerült jót vennem.Az első az cseh bura,de nem jól oszlatta a fényt,a tompitottnál szinte sötétség volt a motor előtt egy 10 m en ,csak azon túl volt megvilágitva az ut.ha lejjebb nyomtam a lámpafejet akkor a refi nem ment jó helyre.De a 2. foncsor meghozta a várt fényt :) és jó helyre :)
Bontóban 1000 ft volt a foncsor,a 2. foncsort ismerőstől vettem 1500ért de az ujszerű,meg jó is lett.
Meg maradt 10 w nyi energiám még ha a dinamót nézem :)
Én este is szerettem menni sokat akármelyik izzó volt nekem elől jól láttam,nyári estéken 80-100 al mentem,jó volt :) de csak tavaly előtt.A tavalyi évben nemsokat mz-ztem.
Nem túl veszélyes, mert minimális hidrogén fejlődik, éppen csak annyi hogy javítsa az égés hatékonyságát, de ennyire azért nem, mint állítják.
Azt hiszem Intravénásbenzinfaló járkál egy házi építésű vízbontóval a 150-es ETZ-jén.
sorszám: 41622 (126402)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-02-14 20:24:24)
Ti minden vizes újítást leszóltok.
Az én blokkra szerelt kolbász és teafőzőmet is.....
Bezzeg a alkoholos megoldásokhoz nincs egy rossz szavatok se.
:D :D :D
Én szeretem a keverék szagomat, nem rontanám el. Durranógázzal meg veszélyes lehet szerintem.Beújítottam egy Wartburgot is , persze 2t, kombi, kamaz helyett az építkezéshez.Abban sem lesz vizesfazék...
Persze természetesen.
sorszám: 41619 (126399)
( elözmény: 150esRolleres, 2011-02-14 07:38:12)
Főleg 100ezerért egy közönséges vízbontót :)
30% fogyasztás csökkentés, na persze.
Nagy kamucég lehet ez.
Nem kell ám minden marhaságot bevenni. :-D
sorszám: 41617 (126395)
( elözmény: 150esRolleres, 2011-02-14 15:58:34)
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/brisk_sportgyertya1
Ilyet meg még csak nem is láttam .Én.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|