:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ránézésre is elég silány a forrasztása, ezért fékét(azt is cseréltem) újraforrasztottam, úgy hogy széthajtogattam a végeit. Ettől még elszakadhat, de a szemből nem tud kicsúszni.
Sajnos már csak ilyet lehet kapni :( régebben kicsit több pénzért volt rendes bowden is. Nem értem én ezt, nem romlik meg, miért ezeket a szarokat adják.
A legrosszabb, hogy amit nekem adtak fékbowdent a 3ból 3 elszakadt az első jobbkezes utcánál ahogy elindultam otthonról. Szóval féknél vigyázz vele.
Bowdenessel csináltattam 9ezer forintért, de erre örök élet garanciát adott. Azt mondta bármikor elszakad, ingyen ad egy másikat. Valószínűleg azért mondta, mert elszakadni soha nem fog :)
Van itthon műszerolajom, majd azzal kenem. Új bovden, biztos kisipari mert a ház átmérője vékonyabb. Még az a jó, hogy a belseje ugyanolyan. Kösz a tanácsokat.
Van itthon műszerolajom, majd azzal kenem. Új bovden, biztos kisipari mert a ház átmérője vékonyabb. Még az a jó, hogy a belseje ugyanolyan. Kösz a tanácsokat.
Ma én is így jártam a kis ts-el. Télen fűtött helyen volt. Mai program a motorozás lett volna. Feltöltött akksi be, gyújtás, indítás, semmi. Nem világít a töltésjelző. Biztik megmozgatva, kábelsarúk ellenőrizve, látszatra semmi. Gyújtáskapcsolónál nincs delej. Hoppá, delej van, csak test nincs. Az akksiról a bizti után van egy csavarral letestelve a vezeték. Ott nem volt érintkezés. Csavar ki, csiszolóvászon, vissza és pöcc-röff. Ősszel mikor leraktam semmi gond nem volt vele. A fene sem érti ezt a technikát. Mindenesetre egy 6km-es kört mentem. Az élményt csak a viharos szél csökkentette, de csodás volt. Sajna a következő napokra az idő nem kényeztet el bennünket, pedig megtehetné.
Van benne valami, de ugye azt is könnyű belátni, hogy az össze rozsdásodott bowden sem éppen optimális. Akkor inkább koszolódjon kicsit, híg olaj nem gyűjti annyira a koszt.
Évente kezelni. Általában előbb elfárad a huzal és elszakad minthogy elkopjon valahol.
Ezért jó a teflonos, azt nem kell kenni, nem koszolódik, bár arra is javasolta a bowdenes szaki, hogy mossam át WD40-el évente.
Igen, nagyon híg olaj a javasolt. A 2T olajat is ezért szeretem, és mert kéznél van.
Esetleg a WD40 vagy szilikon olaj is jó lehet még. Vagy zárolajzó spray.
A láncsprayt is azrért mertem javasolni mert rá van írva az enyémre legalább is hogy lánc és bowden kenésre.
Utálom a telet. Ma megprónáltam beindítani az ETZ-t. Naná hogy nem sikerült. Előre látón rugdosás előtt leszedtem a légszűrő csövét. Így a légszűrő házban lévő liter vizet nem szívta be. Viszont a benyám is vizes a kondenzvíztől. Azt is cserélnem kell. De valami egyéb gond is van, mert a kipucolt karbival párat röffenni szokott vizes benzinnel is, most meg semmi életjel. Csatos karbim van, lehet hogy az alapjárati átömlő furat dugult el. Majd holnap tovább kínlódok. 15én szeretnék a motorozz.hu szezonnyitójára menni.
Most már biztos hogy amint tudok, vissza jawásodok. Azzal kevesebb a nyűg.
Köszönöm. Azért kérdeztem meg, mert van olyan vélemény is, hogy ártasz vele mert elkoszolódik. mindenesetre meg fogom olajozni. Az előzővel lényegesen könnyebben működött
Énis Keri módszerével kenem meg, fecskendővel, de én inkább műszerolajat nyomok bele, az állitólag kevésbé hajlamos elszennyeződni... Am ajánlott minden bovdent olajozni, én már mult évben jártam ugy h olajozás nélkül egy idő után ugy felkeményedett a bovden h nem is tudtam behúzni...
Akkor megolajozom. Kösz a tanácsot.
Akkor megolajozom. Kösz a tanácsot.
Nem emlékszem hogy van a bal oldali szimmering mert nagyon régen kellet az enyémet szétszedni, de az nem olyan mint a jobb oldali tartó, hogy 3 darab csavar fogja?
Én ragaszkodnék a gyári megoldáshoz.
Túl nagy gondod nem lesz belőle ha körbenyomod ragasztóval, de nem tudom meddig bírja a nyomást és mikor lövi ki a helyéről.
Egyszer kell rendesen megcsinálni, utána el is felejtheted, de ha kókányolsz, könnyen megeshet, hogy 3* szeded szét mire ugyan oda jutsz :))
Igen szükséges kenés neki.
Én injekciós tűvel felülről szoktam 1-1ml 2T olajat beküldeni neki, szép lassan.
Ha ki lehet szedni a tokból a huzalt, akkor teflonos láncspryvel szoktam inkább befújni, mert az jobban bírja az időjárást, és nem szedi össze a port.
A fékemen teflonos bowden van, azt viszont nem kell kenni, mert a teflon önmagában is tökéletesen csúszik, az olaj pedig össze szedi a szennyeződéseket ami viszon már nem csúszik.
Na látod ezt nem ellenőriztem.
Kössz a tippet.
A szivató valóban tud érdekes jelenségeket produkálni.
Egy feltöltött karbival 2 sarokig el tudok jutni, normál esetben, most meg már indulás után is kihagy/felpörög.
Hasonló a jelenség mint amikor túl kicsi volt a főfúvóka, de ott azért kisgázon stabil volt a motor járása.
Meg aztán nekem átlátszó a benzincső így pontosan látom hogy mennyire folyik a benzin.
Nagybáttyám mesélte egyszer, hogy ha kevés cukrot tesznek a tankba, akkor csinál ilyesmit. Nem sűl be, csak ahol felgyorsul az áramlás ott dugulást okoz, majd amikor megszűnik, akkor újra feloldódik. Nem tudom ebből mi az igazság, mert soha nem próbáltam ki, de társasházban lakok szóval el tudom képzelni :(
Bár ennek ellentmond, hogy majd 10 liter benyát rátettem a 2 liternyire, szóval erősen fel van már higítva az eredeti benzin.
A karburátort átnéztem. Kétszer is. Minden frankó rajta, nem akad, nem dugult, báll az űszószint és tökéletesen zár.
Sziasztok! Egy kérdésem lenne. Az új kuplungbovdent lehet olajozni? Most cseréltem és az újjal nehezebben működik.
Sziasztok! Egy kérdésem lenne. Az új kuplungbovdent lehet olajozni? Most cseréltem és az újjal nehezebben működik.
Akkor nekedis sok sikert, enyim most szét van szedve, megnézem a simeringet, ha mást nem visszarakom a gyárit és a szélét telenyomom soudallal xD
Potya ötlet, de nem lehet hogy a szivató gumija öregedett el és az dúsítja fel nagyon a benzint? Akkor a pöccre indulás megvan, de szivatóval egy jól beállított motor hamar leáll
És gondolom nálad a beállításokkal nincs baj :D
Ötlet mindig van. :)
Pl. csak hiszed hogy rendesen folyik a benya. Régen találkoztam egy motorral aminek eldugult a tanksapkája. Ha lehúztam a csövet, kinyitottam a csapot, folyt a lé rendesen. Aztán ha járatni akartam a motort, ahhoz már kevés volt a benzin. Egy idő után szaggatni kezdett, majd leállt.
De hasonló hibát eredményezhet a tűszelep. Szorulhat, el lehet dugulva. Lassanként fel tudja tölteni a karbit, de a folyamatos üzem esetén kifogy a karbiból a benya. aztán ha lassan szeded le a karbit leállás után, megint normális lesz a benzinszint benne. Az úszó is akadozhat.
Különben most én is kínlodok a TS-el.
Kíáncsi vagyok hogy tudtok e ötleteket adni, mert már ott tartok hogy szét kell borítanom a blokkot.
Összel amikor leállítottam pöcre indult, nem füstölt és ment mint a golyó.
Most is beindul első rugásra, felpörög de szaggatva jár. Majd kis idő múlva egyre nagyobb kihagyásokkal leáll.
-Elsőre benzinhiányra gondoltam, de folyik a benzin rendesen.
-Kipucoltam a karburátort, a fúvókák tiszták, átjárhatóak, szintek stimmelnek.
-Kicseréltem a benzint frissre.
-Megszakítót, kondit, gyertyát cseréltem, gyújtást beállítottam.
-gyújtótrafót kiváltottam egy nagyenergiás CPI gyújtással
-kompresszió van.
Egyikre sem volt semmi változás, maradt minden jelenség.
Ezek után nincs ötletem mi a gond.
A szimmering problémára, vagy alacsony kompresszióra, nem indulna pöcre, és ha beindul, akkor utána már megy.
A jelenség főfúvóka dugulásra utal, de azt már miszlikbe szedtem, tiszta.
Lehet gyújtás hiba is, de azt is lecseréltem gyakorlatilag. Villany megvan mindenhol, ráadásul a CPI gyújtást egy feltöltött 12V-os független akkuról próbáltam.
Mit lehetne még megnézni mielőtt szétszedem?
Nem tudom fejből a méreteket, de keress rá a méretekre a katalógusban:
http://www.superseal.hu/al/katalog_szimeringek.htm
Ha itt megtalálod, akkor csapágyboltban tudnak adni.
IIgen szerintem átfolyt egy kis keverék a szélein, meg most h nem akartam a csapágyakat kiütni eléggé megszenvedtem vele hogy kiszedjem a házat bal oldalról.
A kérdésem meg az hogy nem-e létezik olyan szimmering, ahol maga a szimmering a csapágyházba illeszkedik és pl egy zégergyűrű tartja a helyén (pont úgy mint a 250esek szimmering megoldása, mert ezt szerelni egy átok)
????
szabvány szimmering való bele, bármelyik csapágyboltban kapható.
Vagy a szimmering háznak van baja? Szerintem az jó dolog, sokkal könnyebb azzal szerelni, mint az ETZ-nél. Szerezz bontóból másikat, de egy esztergájos is képes legyártani, nem egy bonyolult dolog.
Nyugodtan, nekem egész télen kint volt.
KisTSt hajtó bajtársak
A bal oldali szimmeringház és gyári szimmering helyett van-e valakinek valami jó alternatívája? Olyan méretű és kialakítású szimmering egyáltalán létezik, mint ami a 250eseken van, amit egy az egybe be lehetne tenni ennek a szarnak a helyére?
Köszönöm, Keri, akkor holnap felrakom.
Fémházas főtengelyszimmeringről van vkinek tapasztalata? Csak ilyet kaptam a boltban...
A magyar viszonyokat kényelmesen bírja.
Sziasztok,
Azt szeretném megtudni, hogy a feltöltött akku milyen mínuszokat bír el. Sajnos, csak fedett beállóban tudom tárolni a motort, a garázsban nem fér el.
Napsütéses és balesetmentes ünnepeket Mindenkinek!
Szerintem amire céloztál, arra jobb a láncfűrész.szakemberek is azt ajánlják. lásd a texasi szakit. :D
Ott a sajátod ki tart vissza :P
A flex jelen pillanatban amugyse a /1est fenyegeti..:D
fogod a kisflexet, és szépen 3 ba vágod a kuplungházat, akkor biztos nem fog összeragadni :D
Alapvetően a motor nyomatéka szétválasztja a lamellákat ha a rugók nem fogják össze. Ha mégis összeragad az mechanikus kopás és beszorulás miatt szokott lenni.
Szevasztok
Az lenne a kérdésem hogy kuplung összeragadását mi okozhatja egy használatban lévő motoron? Olaj jó benne, eddig egy évig nem volt vele ilyen baj. Ha rossz a bal szimmering akkor az okozhat ilyen bajt? Ötletem nincs, és már elegem van a folytonos szétszedésből...
Megerősítem, az MZ jobboldali dekli alatt tiszta, opto rés jeladót használtam évekig koszmentesen, sőt, most térek át reflexiós optóra, ami csak rávilágít a bügyökre, amin van egy fekete csík. Egyszerű, megbízható, gyors, érzéketlen. Csak a panellal van némi most gondom, ld. elektronika rovat...
Vigyázzatok, mert valószínüleg csak a fél hiba van meg, ha a feszszab hibás. Mint sejtettem, a a gerjesztés ráadásakor túlságosan terhelődik a rendszer.
De a gyújtás elektronikának ha jó, egész alacsony feszt is bírnia kell. Tehát a gyújtás fesz érzékeny. Ha a fesszab cserére meg is szünne a gyújtás hiba, érdemes tovább méregetni, mert ami most félig rossz, az előbb utóbb teljesen elromolhat. Tényleg érdemes a hall kimenetét mérni, forgás közben is, ha lehet. Álló helyzetben max 0.8 és aku fesz érték lehet a két állapot. Köztes állapot nem lehet. Ha ez jó, majd kitaláljuk hogy lehet legegyszerúbben nérni forgó állapotban, oszcilloszkóp nélkül.
Valószínűleg feszab. hiba, mert barátom most hívott, hogy 3.5v-os tápról gerjesztette a forgórészt és működött a gép.
Köszönjük a segítő hozzászólásokat!!!
Én ha jól emlékszem a Ladára, akkor az simán a tengelyre rögzített lemez.
A környékén semmi mágneses zavarás nincs, ennek megfelelően nem is igazán árnyékolták. Van a tetején egy műanyag lap porvédőnek, de azt is ki szokták felejteni belőle. Annyira érzékeny, hogy ha az olcsóbb gyújtókábelek kerültek rá, már bezavarta a gyújtást.
A 3000-es fordulatot viszont tuti bírja, mivel a Lada 4 henger 4T, szóval dupla annyi jelet kap mint az MZ esetében.
Ez a baj a barkácsolással, bármi baja lehet.
Valóban nem pontosan fogalmaztam, de a lényeg, hogy egy forgó mágneses gép, aminek van egy jókora légrése tehát eleve nem zárt, és ha nincs szerencsénk akkor a légrésen kilépő változó fluxusvonalak, tudják zavarni a túl közel lévő mágneses térre érzékeny berendezéseket.
Nem gond, el tudtam olvasni. Ezek csak sima elütések. Ennél sokkal durvábbakkal is lehet találkozni a neten.
Emlékszem, amikor a nyelvtan nácik pitiáner helyesírási hibákra még ráugrottak...szerintem mostanra már öngyilkos lett mindegyik :D
Nem értem erről minek vitát nyitni?
Logikus hibakeresés:
1. az ismert hibajelenségekből kiindulva felvetünk lehetséges hiba okokat amik azt előidézhetik.
(te is én is adtunk pár ötletet)
2. felvetéseinket méréssel igazoljuk vagy cáfoljuk. MÉRÉSSEL! nem elméleti vitákkal.
3. ha mindent megcáfolunk a mérésekből újabb elméleteket állítunk fel, amit megint ellenőrzünk.
Fogalmam sincs kinek a hiba jóslata jön be, de nem is izgat. Szép sorban ellenőrizni kell az összes hülye ötletet amíg meg nem találja a hibát.
Egyértelmű hogy a tápfeszültséggel kell kezdeni, amit te is javasoltál, aztán a HALL-ról kijövő jeleket ellenőrizném szkóppal, mert lehet hogy simán nem elég gyors ahhoz, hogy 3000-es fordulat felett működjön.
Illetve ebből kiderül, az is, ha egyéb mágneses terek okozta vezérlési hiba lép fel.
Bár ennek ellentmond az, hogy a gerjesztés lehúzásával viszont pörög szépen, tehát vagy a tápfesz zavar be, vagy külső mágneses tér (nem feltétlenül a gerjesztő tekercsé) zavar be.
És igaz, nem vagyok szerszámgép szervizes, de azért van 3db optikai enkóderes E240-es ipari szervó a fiókomban, aminek nem az enkódere koszolódott el, hanem a csapágyai mentek tönkre előbb ;-))))
És az is egyértelmű, hogy nincs tapasztalatod optikai gyújtásokkal, mert ott sem jellemző az elkoszolódás.
Elég sokáig volt ugyanis ilyen gyújtás a Trabantunkban.
Ebben az esetben nem oda van rögzitve.
Az erővonal fontos.Csak a hall felületére merőleges komponens számít.
De ez mellékes, Fontosabbnak tartom azt, hogy a tapasztalat szerint nem a generátor vagy a dinamó mágneses tere zavar be. Egyébként ha így lenne, akkor tipus függő lenne a hiba és nem ennél a motornál lenne csak meg.
Nem tudom hogy vannak a vonalak, én csak azt tudom, hogy működés közben a tengelyre odaragad a csavarhúzó a generátornál rendesen.
Gondolom a jeladó mágnese oda van rögzítve.
Keressed, ki tart vissza :P:D
ingyen is odaadtam volna a TS régi karbiját....
Nem teljesen értelek....
Illetve egy picit mégis.
Valóban, a generátornál a forgórész szokott gerjesztve lenni. De a dolog marad ugyanaz. A merőleges erővonalak is, a viszonylagos zártság is. Valamint az is, hogy eddig még senki nem tapasztalt generátor vagy dinamó szórt teréből eredő zavart hall jeladón.
Ettől persze lehetséges. Csak nem valószínű.
Üdv!
keresek ETZ 150 es(24n2-2) karburátort!
dkorom@gmail.com
"Jut eszembe: A generátor állórészből nem sok fluxus mászik ki."
Gondolom Keri a forgórészre gondolt.
Generátorról beszélünk, nem dinamóról!
Bocsi. Átfutottam amit írtam, de nem eléggé. Megint sok elütés van benne. Tényleg kellene vennem végre egy új billentyűzetet amin még felirat is van. Úgy látszik, rosszul gépelek vakon.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|