:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Kössz a gyors válasz!
Akkor végülis csak a fantázia szab határt a rögzítésnek. Az enyémen egy rúdanyag bedugva és a bilincsel rögzítve a váz csövébe.A rúd végére egy kis laposvas van hegesztve, az két helyen átfuva, távtartóval összehúzva 2 csavarral ott ahol az oldalrács(a kis paralelogramma) van rögzítve a nagy oldalsó részhez.
Ez elég stabil, nincs is gond vele csak így párhuzamos a vázzal és ezért a kiputartót meg kellet hajlítanom(meg egy kicsit megtoldani).
Végülis akkor ez majdnem ugyanaz mintha a kapaszkodóhoz rögzítem nem?
Mégegyszer kössz!
Csáó!
Hali!
Én úgy oldottam meg, hogy kifúrtam az öntvényt középen, ott ahol "közösítve" fel lehet csavarozni a marévas vázhoz csatlakozással. 6 éven át nem is volt vele gond, pedig terheltem alaposan. Aztán eljött 2010 júliusa, az erdélyi túra, ahol bizony eleget kapott az útnak nem nevezhető helyeken és az off road részeken pl. mire felmotoroztunk a Madarasi Hargitára. Lényeg hogy eltört a furattal meggyengített részen.
Kolléga ezután meghegesztette, én pedig más módon oldottam meg a hátsó rögzítést:
A platni alatt beraktem egy M16 menetes szárat, alul a hátsólámpa kereszttartóját fúrtam ki, és mindkét oldalon rugósalátét+önzáró anya. Szépen be lehet szintezni vele a megfelelő pozíciót. Bár szinte felesleges, de még a majrévasnál oldalanként 1-1db awab bilincset is feltettem biztonságként.
Üdv:
Zozy
Szevasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a krauzer hogy van felfogatva hátul az ülés végénél?Nézegettem de nem találok sehol képet amin kivehető lenne.
Bár felraktam a sajátomra de módosítani kellett a kipu tartóját mert összeértek.
Ha esetleg tudnátok linkelni egy képet vagy csak elmagyarázni azt megköszönném.
Ja, még egy kérdés annó lehetett ezt gyárilag rendelni a motorhoz vagy csak később kezdték el gyártani őket?
Előre is kössz!
Csáó!
Gyárilag nem is, de lehet kapni.
Előttem szólók elmondták a lényeget.
Karbihangolás és áttétel cserélgetés.
Én személy szerint reszeltem magamnak súbertűt mert nem voltam elégedett a boltival, és lánckerékből is van egy sorozatom.
Ezen felül az előgyújtást is növeld a gyári tűrés maximumára. Ha ettől elkezd kopogni, vagy csörögni, vegyél vissza belőle, de nem szokott gond lenni, csak a végsebességre van jótékony hatással egy jól beállított gyújtás.
Ja és az elkokszolódott kipufogó is lefoghatja a motor teljesítményét.
Amikor megvettem a TS-t 40km/h volt a végsebessége a motornak. Ezért is kaptam meg nagyon olcsón. Cseréltem rajta kipufogót és felébredtek a szunnyadó lovacskák.
Nem is tudtam h szereltek ETZket 14es lánckerékkel is... TSnél legalábbis tudtommal csak 15-16 volt, én a 150es hengerhez vettem egy 16ost...
125-ös 16-ossal lejtőn, hátszélben pörög ki. 150-esre 16-15, 125-re 15-14-es kislánckerék szokott jó lenni.
Ha nem pörög ki akkor nem árt megnézni a subertűt, hátha kopott. Nekem a simóm amióta kicseréltem megy mint a meszes 3.ba is, de egyik haver ETZjén meg ugyanilyen baj miatt volt iszonyatos a fogyasztás...
Üdvözlet Mindenkinek!
Újra írok, most üzemeltetési kérdésem lenne. Van ugye a kis 125ccm-es MZ ETZ-m. Az 5. fokozatba 80 a végsebesség, 4. be 90. Értem ezt úgy, hogy nyélgázon vagyok, és ennyit meg a motor. Tehát 5. be jóval kevesebb fordulaton megy a motor, de nem tud kipörögni. Én úgy hallottam, hogy az összes kis ETZ ilyen. Ez igaz? 16 os lánckerekem van elöl, ezt tervezem lecserélni egy 15 ösre, hogy legyen már kihasználva az 5. sebesség is.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv Mindenki!
Kérdezném, hogy a kis ts kuplungját kell hézagolni? Tengely irányában kb: 0.5-1 mm holtjátéka van. Jó ez így, vagy hézagolni kell? Ha kell hogyan?
Nem mindegyik bimetálosnak kell sípolnia azt hiszem. Ugyanis mintha lenne olyan amiben a fűtőszál és a kapcsoló rész párhuzamosan van kötve. Hidegen a kapcsoló nyitva van, ha felmelegíti a fémet az átfolyó áram, zár a kapcsoló. Ha pedig zár a kapcsoló, rövidre zárja a fűtőszálat, az emiatt hűlni kezd, a fém vele együtt. Ha eléggé kihűlnek, megint nyit a kapcsoló. Ez így váltakozik amíg az index kapcsoló zárva van és az izzókon keresztül tud áram folyni.
Ha az indexrelé kapcsolója nyitva van, kevés az áram ahozz hogy az izzók világítsanak. Ha ez a kapcsoló zár, az izzók világítanak.
Ha szakadás mérővel méred, a műszertől függően előfordul hogy a fűtőszál ellenállását túl nagynak találja, szakadásnak veszi. Pedig hidegen a fűtőszálon folyik az áran, mint írtam.
Az ilyen idexrelélénél előfordul hogy nagyobb terhelésre méretezték, a te izzóidon kevés áram folyik ahhoz hogy felmelegedjen elléggé a bimetál. Tehát ebben az esetben nem villannak fel az izzók.
De más szerkezetű, relével kiegészített bimetál belsejű indexrelékkel is találkoztam olyanokkal hogy csökkent akufesznél, zúl kicsi áramnál nem működtek.
Mindenestre próbáld ki hogy járó motornál, 3000 fordulatbál kigyulladbak e az indexek.Ha már járatod a motort mérj rá a feszültségre az indexrelén. jó lenne, ha legalább 14 voltot tudnál ott mérni. Ha kicsi ott a fesz, mérj rá az aksira, még mindig háromezres fordulatnál. 14.4 voltnak kell lennie. Hogy tudjál mérni, keresd meg a gázmarkolatin a visszaforgást fékező csavart. MZken van ilyen. a gázmarkolat bowdenházának az alján, ha minden igaz.Beállíthatod úgy hogy tudjon forogni, de magától ne.
Ha az aksin nincs ennyi feszültség, a töltésed rossz. Ha a relén nincs csak meg, egyik lábon sem, akkor valahol rossz a vezetékezés, Ha ott megvan még a fesz, mérj rá ügyesen az index kapcsolóra. Ha ott is rendben van minden, akkor állítsd le a motort és mérj ellenállást az indexkapcsoló és az indexlámpa. az indexlámpa és a föld között, illetve ha tudsz, minden eddig említett pont között, azaz ellenőrizd a vezetékezést műszerrel is. Ehhez hosszú mérőzsinor és és egy segítő kellhet, mert a karod esetleg rövid. :D
Köszönöm válaszod. Ez esetben viszem vissza a relét, mert sehogy sem működik... Ráadásul multiméterrel is megnéztem (szakadásvizsgálat módban) és nem nagyon akar sípolni. A régivel sípol.
Az indexrelé ha bimetálos azaz régi tipusú, nem elektronikus, akkor tökmindegy hogy van bekötve. Illetve van három lábú is, ott a harmadik lábra megy a visszajelző. De kétlábúnál tök mindegy.
Az olajtéma:
Vigyázz némelyik furat nem zsákfurat a generátor oldalon, hanem átmegy a váltórészhez! . Ezekben a lukakban eredetileg kemény műanyag vagy bakelit dugó van, ami idővel kilazul. Akkor szépen szivárog ott az olaj. Ha egyáltalán nincs benne dugó, akkor nem szivárog, hanem folyik.
Legalábbis nagyon ilyen emlékeim vannak.Mintha az első ETZ-m pont emiatt folyt volna amikor megvettem. Úgy emlékszem erről magyarázott a szerelő. De ez vagy tíz éve volt...
Ja és nem tudom, hogy ez számít-e, és lehet, hogy hülyeséget is beszélek (akkor bocs), de az az olaj ami a kuplung fedél alól folyt a múltkor, sötét volt, viszont az ami a motor alatt gyűlik tócsába, ill. ami az üresjelző gomba környékén is gyűlik, az tiszta, világos sárga. Ebből lehet esetleg következtetni valamire?
Halihó!
Vettem új indexrelét, de szerencsére ezen mások a jelölések, mint a régin. Ugyanígy jártam anno a feszültségszabályozóval is, de ahhoz legalább találtam rajzot ami alapján kitalálhattam, hogy mit hova kell dugni. De ehhez nem. A régin van egy 14-es és egy 54-es számú láb, az újon meg van egy L és egy X. Akkor most melyik új láb melyik réginek felel meg?
Egyébként az olajfolyással még nem jutottam előbbre. hétvégén ugyebár kitöröltem a jobb dekni belsejét, azóta nem is használtam a motort (mivel nincs töltés), tegnap szétszedtem újra, és mindenhol olajos volt... Még az üresjelző gomba hernyócsavarja is... Emellett a gomba mellett van egy kis zsákfurat vagy mi, abban is állt az olaj. Na oda honnan kerülhet? Viszont ami érdekes, hogy a kuplung fedél alatt egy csöpp olaj sem volt, pedig a múltkor onnan folyt rendesen, és akkor nem is töröltem ki. Biztos jöttek az UFO-k és elvitték belőle az olajat. :)
Az én TSem bronzpersellyel megy, de Repsollal nem fogok 1:40 alá mennni az fix.. inkább bontott főtengely ha egyszer szétmegy...
Kösz a választ. Akkor sajnos marad a kínlódás. Lehet hogy ahogy romlik a hallásom már kevésbé fog zavarni. Csak az a szomorú, hogy 30 évvel ezelőtt még lehetett jó anyagból cuccot kapni, most pedig a nagy része gagyi. Pedig állítólag a technika fejlődik.
Igen. Biztosan nincs tűgörgős persely amit bele lehetne rakni.
Anyagfelhordás kíválóan működik a Hondámon. Meg nem mondtad volna hogy az nem saját anyaga a főtengelynek.
Biztos hogy nem lehet tűgörgőhöz perselyezni? Nagyon vékony perselyek is vannak.Az más kérdés, ha az ovalitás nem kopás, hanem anyag nyúlás miatt van. Akkor a körkörösítés nem fér el.
Valamit ki kellene találni, mert lassan elfogynak a jó bontott cuccok, az utángyártottak pedig továbbra is gagyik általában.
Az anyag felhordással eddig rosszak a tapasztalataim. Szivacsos volt mind amivel találkoztam. Persze én külön eset vagyok, minden negatívum engem talál meg. :D
Azt lehet, hogy plazmaszórással, vagy szikraforgácsolással anyagot visznek a futófelületre, cementálják, vagy nitrálják, vagy mitudomén mint csinálnak, majd visszaköszörülik méretre. Ez elég jó megoldás de ez is többe kerül mint a TS-em :D
Bronzpersellyel természetesen meg lehet oldani, szokták is, de a franc sem akar 1/30-as keverékkel járni.
Tűgörgőhöz meg nem lehet perselyezni, mert ahhoz vékony az anyag.
Azért egy vaslemezt kifúrni egyszerűbb volt, és nem akarom hogy le tudja szedni a rendőr :))))
Szerintem a felső szemnél lehet segíteni a kopáson úgy hogy kerekre munkáljuk a likat, majd megfelelő perselyt préselünk bele melegen.Az alsó rész is megoldható talán valami persely szerűséggel.
A TS hajtókarok eleinte mintha bronz perselyesek lettek volna. Azokban sem lehet perselyt cserélni csörgés esetén?
De nem is tudom, nem vagyok gépész.
Üvegszálas lapban nem gondolkodtál még megfelelő csavarozott felfogató fülekkel? Mintha láttam volna megfelelő füleket a barkácsboltban, talán üveglapok tartásához találták ki. Ha ki gumizod őket akkor csörögni sem fog a tábla.
Akkor a rendőr is le tudja majd szedni. :D
És ETZ-hez kapsz jó hajtókart? :) mert én nem kaptam.
A hajtókar hossza egyezik, csak az alsó csap erősebb, és szélesebb. Arra gondoltam, hogy gépműhelyben a ts sonkák csapjának furatát hozzáilleszteni az erősebb csaphoz, és kiszedni belőle, hogy elférjen a szélesebb alsó csap.
Apropó rendszámtábla.
Miután többször elhagytam, a jó kis törékeny műanyagos tartóknak köszönhetően, megoldottam, hogy többet ne hagyjam el, és még olyan ormótlan nagy se legyen.
Egy 2mm vastag horganyzott acéllapból vágtam kb. tábla méretű lapot, azt felcsavaroztam és erre szilikongumi ragasztóval a teljes felületén felragasztottam a táblát.
Azóta nem csörög és atombombával sem lehet eltávolítani, bár kicsit farnehéz lett a motor :D
Erre azért ne vegyél mérget, hogy jobban tudom :))
De párszor már volt téma és mindig az lett a vége, hogy nem lehet kicserélni, csak súlyos reszelgetések árán.
Ha jól emlékszem, bele lehet tenni az ETZ főtengelyt a TS-be, de a tengelyvégek tuti nem egyeznek, és bár a löket egyezik, de a hajtókar hossza is más.
ETZ és TS dugattyút fel lehet cserélni, tehát ez nem lenne gond.
Egyébként nem lenne vészes gyártani főtengelyt, (egy átlag TS árából meg is lenne) csak a hajtókar a problémás, mert az MZ hajtókar nem egyezik semmivel, pedig egy rendes Japán hajtókarral csoda lenne ez a masina.
Én eddig bontott hajtókarokat használtam, de már elfogyott, a mostani is majd fél mm kottyanással jár, de furcsamód nem csörög kifejezetten.
Jó persze azért észre lehet venni a hangjában, de amire többen panaszkodnak csörgés olyan nincs.
Olyat a karburátorom csinál, meg a rendszámtáblám :)
TSnek csörgőshangja van teccik nemteccik... Am elvileg lehet meg lehetne csinálni, ha a lökethossz egyezik... bár Keri kolléga sztem jobban tudja...
Kérdésem lenne hozzátok! A ts és etz 150 főtengely cserélhető egymással? A hajtókarok hossza ugyanolyan, csak az etz alsó csapja erősebb. Ha nem cserélhető, gépműhelyben a ts átalakítható etz hajtókarral? Unom hogy 5000 km után hajtókart kell cserélnem, mert olyan hangja van mint egy betonkeverőnek.
Én mondom, az aksi mögé akarom feltenni, de a középső bordák miatt kilógna. A szélső bordákat még el tom hajlitani de nem az öszeset, meg sztem a bal fedél alatt több levegőt kapna, mint a szerszámosban (arról nem beszélve hogy megmarad a hely)
Én mondom, az aksi mögé akarom feltenni, de a középső bordák miatt kilógna. A szélső bordákat még el tom hajlitani de nem az öszeset, meg sztem a bal fedél alatt több levegőt kapna, mint a szerszámosban (arról nem beszélve hogy megmarad a hely)
Azért jól szellőző helyre tedd, mert ha nem volt elég nagy a borda és te még kurtítod is, túlmelegedhet. Főleg amikor rajta felejted a gyújtást.
Amúgy a megszakítóra épülő elektronikus gyújtás egy időben nekem is rokonszenves volt. A szikra erőssége akkora mint a teljesen elektronikus cuccoké, de nem kell jeladót fabrikálni. A megszakítón kisebb áram folyik mint eredetileg. Ezért ritkábban kell gyújtást állítani. Az MZ megszakítók elég jók. Általában. Aztán belefutottam pár nagyon vacak utángyártottba, ezért tettem le a dologról.
Talált, első volt :D Nekem az lett logikusabb ha az egész fedelet leszedem, azt csak egy kereszthornyos csavar fogja.
Még majd azt kell megoldanom hogy víztől is védett legyen, mert az aksi mögé, félig a sárhányóra akarom rakni.
tranzisztor
Két féle kinézet lehet rajta az első kinézet a valószínűbb:
http://www.szmt.org/sites/default/files/2n3055.jpg
http://shop3.unas.hu/shop_ordered/6529/shop_pic/47636.jpg
Megértem ha váltójavításnak vagy generálozásnak nem állsz neki, de ezek amikor mondtál csak apróságok :) ilyenekre azért lehet számítani...én momentán nem foglalkozok ilyesmivel :)
Nekemis lenne egy bajom, a megszakítóvezérelt tranzisztoros gyujtás dobozát (a hűtőbordákat) akarom befaragni hogy elférjen, ezt a levelet kaptam:
"Kis TS-ről lévén szó valóban szűkös egy kicsit a hely, különben levághatsz a bordákból, ha az segít, csak szedd le előtte róla a tranyót és úgy vágd!"
Kérdésem mi az a tranyó??? xD
A fedél alatt van gyárilag egy tömítőgyűrű, az elvileg nem engedi h olaj follyon, de ha kicsavarod a csavarokat akkor folyni fog valamennyi tuti, ha mást nem azér mer olaj csapódik fel oda.
Másik oldalt pedig csöpöghet az üresjelző alatt is, de kevésbé jellemző, inkább arra tippelnék h a csavarok mellett csordogál picit. Legalábbis a kisTSnél nekem eddig szinte csak ott folyt...
Majd kitanulod, énis megismertem pár szerelőt már, manapság csak finombeállításokat bízom oda, a blokk szerelését, tömítését NEM.
Heló!
Eladó 150-es tz alkatrészek, kerekek, 2 váz, első telók, henger, elektronikai cuccok, váltók karbik stb stb...A cuccok CSAK egyszerre elvihetőek.30-ért.
kisszirt@citromail.hu
Nos, akkor menjünk sorba. :)
Rámértem járó motornál, de semmi emelkedés. Csak az akku feszültségét mutatja. Akkor ez nem jó jel...
Kitörölgettem rendesen a motor jobb oldalát, hogy lássam konkrétan honnan jön a olaj, de persze most nem jött semmi. Törlés előtt is csak 1-2 cseppnyi olaj volt ott, ami tömítés híján könnyen kifolyhatott az illesztésnél, de ez nem sok. Majd azért ránézek még egyszer, hátha gyűlik az olaj. Viszont! Találtam egy komolyabb olajforrást. Most ugyanis amikor a töltést néztem, láttam, hogy nem megy a fordulatszámmérő (csak hogy teljes legyen a boldogságom). Gondoltam, megnézem, biztos megint elkopott az a nyomorult fogaskerék. Hát ekkor láttam meg, hogy ott azért csordogál rendesen az olaj. Lecsavartam azt a kerek fedő bigyót - tudom ám a neveket :) - és dőlt az olaj ezerrel az alsó csavar helyén. Ez mennyire /nem/ normális?
Na, megnéztem a kézikönyvben, tengelykapcsoló-fedélnek hívják.
Ami pedig azt illeti ,hogy magam szereljem a motort... már sokszor volt ilyen irányú indíttatásom, csak amikor így felhalmozódtak a bajok, akkor mindig bepöccentem és mivel marhára nem értek hozzá, azt mondtam, hogy akkor most elviszem valakihez aki mindent átnéz és helyrepofozza. De látható, hogy ez nem vált be...
No, ezért kell minden saját kezűleg csinálni amit lehet.
A deklinél előfordul hogy sérült a felület valahol annyira, hogy a tömítés nem elég. Én emiatt ha módomban áll, mindig rakok rá tömítő pasztát is a tömítésen kívül. Olyan paszta kell, ami bírja a benzint is. Hiába csak olaj van a dekliben, kívülről ráfolyhat benzin, az szép lassan keszi a rossz pasztát.
Ja és van egy rossz hírem a motorszerelődnek :) mostantól te fogod szerelni a motort, mert úgy is ráveszünk :)
Igen a töltésed ment el.
Akkun érdemes mérni első körben.
Ha odahúzod a gázt, fel kell mennie a feszültségnek 13V fölé, maximum 14,4V-ig.
Üres jelző kapcsoló.
A kapcsoló engedi át vagy a tömítése?
No, hát megnéztem ezt a gipszporos mókát. Úgy fest, hogy igaza lehetett a szerelőnek, aki tavaly azt mondta, hogy a jobb oldali dekli alól jön az olaj. Csak hát azt mondta, hogy megcsinálta. Viszont úgy tűnt, hogy ennek az illesztésénél sötétedett be a por. Letöröltem újra, hátha csak nem volt elég száraz, de aztán 10 perc után megint sötét volt. A múltkor említett repedés meg az olajleeresztő csavarnál van, és belegondolva, onnan szerintem nem is jöhetne az olaj, mert az lejjebb van, mint a blokk többi része. Márpedig a blokk egész alja olajos szokott lenni, tehát az eleve csak feljebbről származhat. Gondolom. Úgyhogy jelenleg úgy fest, hogy a képen bejelölt helyről jöhet talán az olaj.
http://celeborn.uw.hu/017.jpg
Viszont idő közben adódott újabb problémám... Tegnap azt vettem észre menet közben, hogy az indexem nem működik, aztán a fényszóróm kezdett erőtlenné válni, végül leállt a motor, de gyorsan lekapcsoltam a fényszórót és így még el tudtam jönni hazáig. Az aksim 1 hetes kb. akkor 12,5V-ot mértem rajta, most 11V-ot. Lehet, hogy a generátorral is baj van? Hol kéne rámérnem járó motornál, hogy lássam, tölt-e rendesen. Egyszer már volt szakadása, a javítása elég költséges volt, úgyhogy remélem nem azzal van a baj.
http://www.forstrade.hu/pdf/brisk/Plachta%20A3%20svicky%20HU%20last.pdf
http://www.forstrade.hu/pdf/brisk/Plachta%20A3%20svicky%20HU%20last.pdf
Kb.1000Ft környéke.Kedden megyek egy boltba itt Debrecenbe, és kérek árlistát,+megírom a tapasztalatot,ez a cég a helyi brisk terjesztőmaffia:))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|