:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Aztán csak látunk egy futamon is remélem:-)
De be lehet tenni,a generátor kúpnál van eltérés.Nem biztos,hogy a nagy csapos erősebb,mert ha vesszük a gyári hajtókarokat,a TS 4 rockwellel erősebb,mint az ETZ.Ráadásul az ETZ elég extrém,még az 500 japánoknak sincs ekkora csapszege alul.
nekem is etz főtengely van a TS 250/1-be az alsó csap átmérője az összes különbség. TS 28mm ETZ 32mm.
Ja és a tuning hengerhez a kipufogót is cserélni kéne megfelelő hangolásúra, szóval ne a henger árát nézzed hanem inkább egy komplett tuning készletét.
Ha jó a megszakító és jó a motorbeállítás, a hallos gyújtás nem okoz érezhető változást.
Annyi hogy pontosabb és erősebb a szikra, és nem kopik el.
RZT hengernél erre gondolsz?
http://www.rztpower.com/
Biztos jó, de megéri?
Ennyiért már inkább egy alap 250-est vennék, az kevesebbet is fogyaszt, erősebb, nyomatékosabb, és tartósabb, mint egy túlhajtott 150-es.
Vagy ha a jogsi a probléma, akkor egy 70ccm-es minarelli blokkos Olasz motort vennék az majdnem megy úgy mint egy 250es ETZ.
N15C való bele.
17-es hőértéke túl magas, nem tud kiégni rendesen, ami okozhatja az általad említett hibát.
Persze lehet a rossz karburátor beállítás is, de gyertyát cserélj.
Üdv sorstársak :) egy kérdésem lenne hozzátok.
Találtam egy hirdetést: 17,5 Le-s négyfelmömlős RZT hengerrel. ETZ-150
Erről a hengerről hallott már valaki?
Jobb mint a gyári?érdemes ilyenbe gondolkozni? vagy többet ér egy hallos gyújtás,a gyári megszakítós helyett?
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy 250-es ETZ-be milyen gyertya való, mert már sok variációt hallottam, és a héten a motor is megállt alattam(persze a gyertya tiszta olaj volt). Amúgy a mostani gyertya Brisk N17C.
Az széép, ha megoldod akkor mond el hogy csináltad mert nekem egy ugyanilyen TS150es hengerem van. :D
Most nincs előttem egyik henger se, lehet baromság, de a kipufnyílás mellett az anyagba 2 csavarmenetet kéne fúrni, abba bele egy ászokcsavar, és lényegében karimás csőkötéssel lenne rögzítve az egész. Kérdés hogy a kipufogónyílás mellett van-e annyi anyag, meg nem gyöngítené-e meg túlságosan az öntvényt...
Ja, a végellenállás-tekercs :) Mostmár ok...és azt is értem mi a baj így...köszi szépen a segítséget! :) Jóéjszakát!
A dinamón lévő kis dróttekercs.
Az elképzelésednek megfelelően jól rajzoltad, le de, nem igazán fog működni úgy, mert a fesszabb az akku feszültségét figyeli, ami ugye lehetetlen ha nincs akku.
Azt akku (a rossz is) stabilizálja a feszültséget ami hiányzik a fesszabb működéséhez.
A TS-nek van egy vészindító üzemmódja ami úgy köti gyárilag ahogy én elmondtam. Azzal be lehet tolni ha döglött az akku, de használni nem igazán lehet, mert elég magasan kell pörgetni, hogy ne álljon le.
Ha akku nélkül akarod használni akkor babetta vagy más mágneses gyújtás kell.
Azzal vígan működik.
Kösz! Milyen ellenállásra gondolsz? Úgy nem jó ahogy lerajzoltam?
Üdv Urak!
Tegnap Mz es250/2-esem kiköpte a kipufogó menetet a hengerből:))
próbálkoztunk drótozással,ékeléssel, de a vége csak tréler lett...
Halkan jegyzem meg ez sem az Mz hibája, az én hanyagságom volt, már régóta meg kellett volna csinálni.
Most tölteni kéne, aztán új menetvágás.
Ötleteket várok, rutinosabbak, hogyan orvosolják a problémát, marad a menetsűrűség, vagy új egyedi hollander stb...
(hengerben a kipuf menet 100% kuka, hollander szintén zenész...)
Igazából énis furcsáltam, hogy kinek kéne bronzperselyes, amit jobban kell kenni. Én ahogy tudom aki mindennapi használatba akarja a gépet az tűgörgőset rak bele... még Pannoniákba is, bár abból azér keveset látni felénk.
Csak van kivétel, nemtom írtam e de a héten a Horváth gépműhelyben én kaptam meg az utolsó tűgörgőset, azért is kérdeztem a hézagolás témát. De belegondolva eddig 3 TS blokkot szedtem szét, egyikben se volt hézagoló a belső oldalon, csak kívül a szimerint alatt.
hiphip hurrá :(
asszem idén is csak csapszeget meg görgőket cserélek.
Na így már érthető.
Szóval olyan ETZ főtengely kell nekünk amit TS-hez csináltak, csak ETZ-be rakták :))
vazze, egy halom számot soroltál fel, én a villanyhoz értek nem a számokhoz :D
Akku mentes üzemhez, a D+ rákötöd az ellenálláson keresztül a DF-re, meg a trafó 15-ös pontjára és ha elég gyorsan tolod akkor működni fog.
Ha világítást is akarsz, akkor meg tegyél bele akkut, mert így megszalad a feszültség 16voltra és első gázfröcsnél elszállnak az izzók.
Mondta, hogy nem ért az elektromossághoz.
Én elmondtam amit lehetett, ezek után ha próbálkozni, akar had próbálkozzon. Én is így tanultam meg a szakmát :))
Egyébként értem én, hogy az akku egy érzékeny drága alkatrész, ezért szeretné kihagyni, de ha ilyen egyszerűen ki lehetne hagyni egy problémás alkatrészt akkor bele sem tették volna.
Egy állandómágneses robogó vagy babetta generátort kellene felrakni gyújtással együtt, azzal lehet akku mentes üzemet megvalósítani, külső gerjesztésű generátor/dinamónak szüksége van külső áramforrásra.
Ami közös alkatrész ahhoz nem szoktak külön tartani, hanem ráírják hogy TS,ETZ alkatrész.
Ahogy elnézem az alsó csapszeg más méretű
A felső azonos mert szoktak ETZ dugattyút adni amit be is lehet építeni aztán csodálkoznak a népek, hogy miért ver bele a főtengelybe és törik le a szoknya, következés képen más a hajtókar és főtengely méretezése is.
Üdv. Bambi! És a nagycsapost azt nem lehet betenni a ts-be? A két furat távolsága a hajtókaron egyező. A nagyobb csap erősebb, többet bír /szerintem/, de a sonkák ill. a tengelyek megegyeznek? Előre is köszönöm válaszod.
A vizuális típusoknak itt van a kapcsolás :)
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuning/?dr=52555&cmd=pic&id=690414
Ha szerencséje van akkor lehet hogy jó ts/1 hajtókar az ETZ-be,mert az első szériás főtengelyekbe,még a TS hajtókarokat rakták,így néha még én is találkozok kis csapos ETZ sonkával.
Ez azért van.mert egy nagykeres elszúrta a rendelést kínában,és több ezer bronzperselyest jött.azt most el kell sütni valahogy.
Árpád kérdésére válaszolva, azért lenne akksi nélküli a dolog, mert ez egy "tanya bike", semmi nincs rajta és az kellene, hogy minél egyszerűbb legyen a gyújtás. Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy jól kötöttem-e a dolgokat, bíztam benne, hogy Keri bácsi, aki érti a villanyosságot, majd kisegít :)
Én csak egy dolgot nem értek továbbra sem. Miért nem tesz aksit be, ha a dinamót benne hagyja?
Ha valami nás árramtermelőt tenne bele, érteném a dolgot, bár nem értenék egyet vele. De így?!! Azt megérteném, ha fordítva, a dinamót szedné ki és aksiról használná.
Vagy az is érthető lenne, ha aksi hiba estére szeretne valami eljárást. De tartósan berendezkedni ilyen összeállításra?!!!
Üdv sorstársak :) egy kérdésem lenne hozzátok.
Találtam egy hirdetést: 17,5 Le-s négyfelmömlős RZT hengerrel. ETZ-150
Erről a hengerről hallott már valaki?
Jobb mint a gyári?érdemes ilyenbe gondolkozni? vagy többet ér egy hallos gyujtás?
Nem tudom... Ez akkor lenne meggyőző, ha lenne etz, és kétféle görgős ts hajtókar a boltban. Így lehet hogy a régi tsét árulják tsnek, a másik féle ts és etz közös hajtókart etznek.
Le kellene mérni. Én is úgy tudom, a ts történetének közel felén akkora átalakítást csinált a gyár, hogy közel se biztos hogy a régi hengerhez jó az új hajtókar.
A parkolóban egy 250 es ts be állítólag etz főtengelyt tettek és jó volt.
De én csak a mérésben bíznék ebben a mai világban.
Engem egyébbként se ráz meg a dolog, megszoktam hogy a jawához mindig magammal kellett vinni a kopott, törött alkatrészt az új vásárkásához, Mert a per jelek miatt a 634hez pár alkatrészből három féle is van.
Gondolom a fordulatszám mérőt nézte.
És valóban kevés egy öngerjedéshez, főleg egy gyengébb dinamóval.
És te hasonlítottad össze? Vagy csak tippelsz te is?
Mert a boltban külön árulják a TS és ETZ hajtórudat.
Én abban se lennék biztos hogy akármilyen fúrógép megpörgeti 1300al a főtengelyt kivett gyertyával. De ha meg is tudja 1500al pörgetni, szerintem is kevés lehet az még.
állítólag? miért? próbáltad már? győződj meg róla. 76 július elötti blokkba persze hogy nem jó, mert az más méretekkel van, de utána már ugyanaz. alsó csap ugyanakkora, löket ugyanakkora, dugattyú is. mi kell még?
akksi nélkül a jó dinamót is legalább 2000ig kell pörgetni. a bekötés meg elvileg lehetett volna jó is. aksi nélkül a gyári mechanikus fesszab, dinamó állásba kapcsolt gyújtáskapcsolóval egy alapos tolás után 2esbe megmozdítva, majd egyesbe kapcsolva azért általában beindul, viszont, 1600 alatt a gyújtótrafótól és dinamó állapottól függetlenül szinte tuti hogy leáll.
Már nemrég volt téma, állítólag mégse passzolnak, bár kétségtelen hogy nagyon hasonlóak...
Sziasztok!
Még mindig a kis TS akksi nélküli gyújtásán dolgozom...nézzétek el nekem, de elektronikából elég kezdő vagyok...én úgy gondolkoztam, hogy a dinamóból jövő D+ és DF kábel ugyanúgy a fesszab D+ és DF pontjára megy, a D- testre, az 1-es pedig a trafó egyes pontjára. a trafó 15-ös pontjára pedig a fesszab 51-es pontját kötöttem. A motoron nincs semmi fogyasztó, csak a dinamó, fesszab., és a trafó nameg a gyertya. Meghajtottuk fúrógéppel a főtengelyt, de semmi szikra...elvileg olyan 1300-1500-as fordulat felé már lennie kellene elegendő feszültségnek...rosszul kötöttem volna? pls help me és kellemes húsvéti ünnepeket kívánok nektek! :)
alapból úgy van kialakítva a főtengelysonka, hogy minden passzol. ne felejtsd el, ez szoci. amit fel tudtak használni a meglévőből, azt fel is használták. 76július után már minden kis TS tűgörgős, és a főtengelycsapágyon kívűl van a szimering. ja, és innentől a komplett főtengely csereszabatos a kis etz főtengelyével. kérdés van-e?
halló! menj be egy motoros boltba, kérj egy kis etz főtengely felújító készletet, és egy kis TS-hez valót, majd csak úgy szemre hasonlítsd össze, van-e köztük különbség? van bizony, a kis etz tűgörgős a dugattyúcsapnál. más különbség nincs.
Nagyon a nyuszi hatása alá kerültem. :)
Írok ide is egy locsolóverset, mert ide illik. :)
ETZ-vel érkeztem
70 métert fékeztem
Okos vagyok,szép és laza
locsoljak vagy húzzak haza?!
Forognia azért csak szabad?!!! :D
Az is mozgás. :D
Ja, a főtengelynek nem szabad mozognia.
Nem mozog, csak észrevettem hogy egy milivel keskenyebb lett. A bronzperselyesnél anno mondta a fickó h ne rakjak alá hézagolót mert egy milivel vastagabb lett. Azon gondolkoztam h emiatt rakjak e hézagolókat, mert a főtengelynek a forgattyúsházban nem szabadna oldalra mozogni gondolom...
Lassan már kisTS témában nem lesz, annyit szarakodtam vele :D A bronzperselyes meg még lehet helyet nyer egy krosszgépben amit nem kell annyira félteni :D
Már hogy oldalra mozog?
Az nem gond. Direkt ilyen laza. Olvasd el a hogyan tovább MZ-ben, miért ilyen ha érdekel.
Még nekem is van egy főtengelyem, vedd meg a kollekcióhoz:)))
Szerintem a hajtókartémában lassan már nem lesz ellenfeled:))
Szert tettem egy másik főtengelyre :D Olyat valaki hallott már hogy eltérés lenne a bronzperselyes meg tűgörgős hajtókar között? Mert én precíz ember lévén lemértem, szélességben bő egy mm, a hajtókar alsó csapjánál meg 0,5-0,8 mm a különbség. Gondolom bajt nem okozhat de hézagolnom nem kéne így?
Szerintem nem kell ezt ennyire túlbonyolítani.
Méretezni egy átlag rezót és ahhoz ki kell számolni, hogy magas fordulaton milyen hosszú könyök kell, és alacsony fordulaton milyen hosszú könyök kell.
Venni pár ezerért egy kipufogóba való elektromos szelepet és legyártani a cuccot.
A szelep kis fordulatnál a hosszabb könyökön át engedi az anyagot, bizonyos fordulatszám felett pedig átkapcsol a rövidebbre. És kész is! (Esetleg nem is kell két könyök, csak egy zárt tér, ami eltolja a rezonanciát.)
Vagy nagyon elvetemülteknek két különböző rezonátort kell felrakni két oldalra és kedvünk szerint terelgetni a gázt az egyikbe vagy a másikba. :-D
Ebben az esetben, lehet, hogy nem is kellene automatikusan kapcsolgatni. Reggel fölkel a bájker, belenézel a tükörbe és eldöntöd, hogy ma lassan túrázgatok úgyhogy a bal kiput hasznélom, vagy ma sportosan ébredtem, úgyhogy nem engedem a fordulatszámot 5000 alá, gázt a jobb dobba! :-DDD
http://bikealapitvany.hu/cikk/0630/877642/azt_mondjak_1.htm
Így néz ki.
De elég bonyolult lenne belefaragni.
Viszont a Hondának volt egy kísérleti motorja EXP-2 néven.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/honda/honda-exp2-14293.html
k.nagy powerszelep, ami szinte teljesen el tudta zárni a kipufogót.
Állítólag jobb fogyasztást produkált mint egy 4T és mindez brutális dinamikával.
Csak sajnos a 2T-t kinyírták. Pedig egy közvetlen befecskendezéssel, egy EXP2 szeleppel, meg direkt olajozással és persze megfelelő minőségű olajjal a környezetvédelmi követelményeknek is jobban megfelelne mint bármelyik diesel.
De mindegy is, én már azt a napot várom amikor a 4T motorok felett sopánkodnak ugyan így mert az elekromos meghajtás kiütötte a nyeregből :D és tuningolás címszó alatt mágneses körök számításait fogjuk találni :)))
hm...nem is rossz ötlet... valami 50-70 poweres gépé még jó is lehet, bár nem tudom hogy néz ki egy ilyen, de valahogy megoldanám. :D
Valaha régen tudtam volna Ferrarit vezetni. Ha lett volna. :D
A seregben gyakoroltam egy keveset öreg Csepelen. Az is szinkron gyűrűk nélküli váltójú volt, azon is kétszer kellett kuplungolni.
Jut eszembe. Ma végre megint megcsináltam ideiglenesen a féket, gurultam pár tíz kilométert. nem csak féket, de kuplung kinyomót is cserélnem kell előbb utóbb. Talán még ezt a szezont kihúzom így. Ha fék enyhe puhasága valóban csak légtelenítési hiba. Ha nem az, akkor jön a főfékhenger csere. 6500 egy üres. De ha vennem kell azt, akkor másfél hónap benzin megvonás. De egy hónap biztosan. :(
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|