:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Na így már érthető.
Szóval olyan ETZ főtengely kell nekünk amit TS-hez csináltak, csak ETZ-be rakták :))
vazze, egy halom számot soroltál fel, én a villanyhoz értek nem a számokhoz :D
Akku mentes üzemhez, a D+ rákötöd az ellenálláson keresztül a DF-re, meg a trafó 15-ös pontjára és ha elég gyorsan tolod akkor működni fog.
Ha világítást is akarsz, akkor meg tegyél bele akkut, mert így megszalad a feszültség 16voltra és első gázfröcsnél elszállnak az izzók.
Mondta, hogy nem ért az elektromossághoz.
Én elmondtam amit lehetett, ezek után ha próbálkozni, akar had próbálkozzon. Én is így tanultam meg a szakmát :))
Egyébként értem én, hogy az akku egy érzékeny drága alkatrész, ezért szeretné kihagyni, de ha ilyen egyszerűen ki lehetne hagyni egy problémás alkatrészt akkor bele sem tették volna.
Egy állandómágneses robogó vagy babetta generátort kellene felrakni gyújtással együtt, azzal lehet akku mentes üzemet megvalósítani, külső gerjesztésű generátor/dinamónak szüksége van külső áramforrásra.
Ami közös alkatrész ahhoz nem szoktak külön tartani, hanem ráírják hogy TS,ETZ alkatrész.
Ahogy elnézem az alsó csapszeg más méretű
A felső azonos mert szoktak ETZ dugattyút adni amit be is lehet építeni aztán csodálkoznak a népek, hogy miért ver bele a főtengelybe és törik le a szoknya, következés képen más a hajtókar és főtengely méretezése is.
Üdv. Bambi! És a nagycsapost azt nem lehet betenni a ts-be? A két furat távolsága a hajtókaron egyező. A nagyobb csap erősebb, többet bír /szerintem/, de a sonkák ill. a tengelyek megegyeznek? Előre is köszönöm válaszod.
A vizuális típusoknak itt van a kapcsolás :)
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuning/?dr=52555&cmd=pic&id=690414
Ha szerencséje van akkor lehet hogy jó ts/1 hajtókar az ETZ-be,mert az első szériás főtengelyekbe,még a TS hajtókarokat rakták,így néha még én is találkozok kis csapos ETZ sonkával.
Ez azért van.mert egy nagykeres elszúrta a rendelést kínában,és több ezer bronzperselyest jött.azt most el kell sütni valahogy.
Árpád kérdésére válaszolva, azért lenne akksi nélküli a dolog, mert ez egy "tanya bike", semmi nincs rajta és az kellene, hogy minél egyszerűbb legyen a gyújtás. Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy jól kötöttem-e a dolgokat, bíztam benne, hogy Keri bácsi, aki érti a villanyosságot, majd kisegít :)
Én csak egy dolgot nem értek továbbra sem. Miért nem tesz aksit be, ha a dinamót benne hagyja?
Ha valami nás árramtermelőt tenne bele, érteném a dolgot, bár nem értenék egyet vele. De így?!! Azt megérteném, ha fordítva, a dinamót szedné ki és aksiról használná.
Vagy az is érthető lenne, ha aksi hiba estére szeretne valami eljárást. De tartósan berendezkedni ilyen összeállításra?!!!
Üdv sorstársak :) egy kérdésem lenne hozzátok.
Találtam egy hirdetést: 17,5 Le-s négyfelmömlős RZT hengerrel. ETZ-150
Erről a hengerről hallott már valaki?
Jobb mint a gyári?érdemes ilyenbe gondolkozni? vagy többet ér egy hallos gyujtás?
Nem tudom... Ez akkor lenne meggyőző, ha lenne etz, és kétféle görgős ts hajtókar a boltban. Így lehet hogy a régi tsét árulják tsnek, a másik féle ts és etz közös hajtókart etznek.
Le kellene mérni. Én is úgy tudom, a ts történetének közel felén akkora átalakítást csinált a gyár, hogy közel se biztos hogy a régi hengerhez jó az új hajtókar.
A parkolóban egy 250 es ts be állítólag etz főtengelyt tettek és jó volt.
De én csak a mérésben bíznék ebben a mai világban.
Engem egyébbként se ráz meg a dolog, megszoktam hogy a jawához mindig magammal kellett vinni a kopott, törött alkatrészt az új vásárkásához, Mert a per jelek miatt a 634hez pár alkatrészből három féle is van.
Gondolom a fordulatszám mérőt nézte.
És valóban kevés egy öngerjedéshez, főleg egy gyengébb dinamóval.
És te hasonlítottad össze? Vagy csak tippelsz te is?
Mert a boltban külön árulják a TS és ETZ hajtórudat.
Én abban se lennék biztos hogy akármilyen fúrógép megpörgeti 1300al a főtengelyt kivett gyertyával. De ha meg is tudja 1500al pörgetni, szerintem is kevés lehet az még.
állítólag? miért? próbáltad már? győződj meg róla. 76 július elötti blokkba persze hogy nem jó, mert az más méretekkel van, de utána már ugyanaz. alsó csap ugyanakkora, löket ugyanakkora, dugattyú is. mi kell még?
akksi nélkül a jó dinamót is legalább 2000ig kell pörgetni. a bekötés meg elvileg lehetett volna jó is. aksi nélkül a gyári mechanikus fesszab, dinamó állásba kapcsolt gyújtáskapcsolóval egy alapos tolás után 2esbe megmozdítva, majd egyesbe kapcsolva azért általában beindul, viszont, 1600 alatt a gyújtótrafótól és dinamó állapottól függetlenül szinte tuti hogy leáll.
Már nemrég volt téma, állítólag mégse passzolnak, bár kétségtelen hogy nagyon hasonlóak...
Sziasztok!
Még mindig a kis TS akksi nélküli gyújtásán dolgozom...nézzétek el nekem, de elektronikából elég kezdő vagyok...én úgy gondolkoztam, hogy a dinamóból jövő D+ és DF kábel ugyanúgy a fesszab D+ és DF pontjára megy, a D- testre, az 1-es pedig a trafó egyes pontjára. a trafó 15-ös pontjára pedig a fesszab 51-es pontját kötöttem. A motoron nincs semmi fogyasztó, csak a dinamó, fesszab., és a trafó nameg a gyertya. Meghajtottuk fúrógéppel a főtengelyt, de semmi szikra...elvileg olyan 1300-1500-as fordulat felé már lennie kellene elegendő feszültségnek...rosszul kötöttem volna? pls help me és kellemes húsvéti ünnepeket kívánok nektek! :)
alapból úgy van kialakítva a főtengelysonka, hogy minden passzol. ne felejtsd el, ez szoci. amit fel tudtak használni a meglévőből, azt fel is használták. 76július után már minden kis TS tűgörgős, és a főtengelycsapágyon kívűl van a szimering. ja, és innentől a komplett főtengely csereszabatos a kis etz főtengelyével. kérdés van-e?
halló! menj be egy motoros boltba, kérj egy kis etz főtengely felújító készletet, és egy kis TS-hez valót, majd csak úgy szemre hasonlítsd össze, van-e köztük különbség? van bizony, a kis etz tűgörgős a dugattyúcsapnál. más különbség nincs.
Nagyon a nyuszi hatása alá kerültem. :)
Írok ide is egy locsolóverset, mert ide illik. :)
ETZ-vel érkeztem
70 métert fékeztem
Okos vagyok,szép és laza
locsoljak vagy húzzak haza?!
Forognia azért csak szabad?!!! :D
Az is mozgás. :D
Ja, a főtengelynek nem szabad mozognia.
Nem mozog, csak észrevettem hogy egy milivel keskenyebb lett. A bronzperselyesnél anno mondta a fickó h ne rakjak alá hézagolót mert egy milivel vastagabb lett. Azon gondolkoztam h emiatt rakjak e hézagolókat, mert a főtengelynek a forgattyúsházban nem szabadna oldalra mozogni gondolom...
Lassan már kisTS témában nem lesz, annyit szarakodtam vele :D A bronzperselyes meg még lehet helyet nyer egy krosszgépben amit nem kell annyira félteni :D
Már hogy oldalra mozog?
Az nem gond. Direkt ilyen laza. Olvasd el a hogyan tovább MZ-ben, miért ilyen ha érdekel.
Még nekem is van egy főtengelyem, vedd meg a kollekcióhoz:)))
Szerintem a hajtókartémában lassan már nem lesz ellenfeled:))
Szert tettem egy másik főtengelyre :D Olyat valaki hallott már hogy eltérés lenne a bronzperselyes meg tűgörgős hajtókar között? Mert én precíz ember lévén lemértem, szélességben bő egy mm, a hajtókar alsó csapjánál meg 0,5-0,8 mm a különbség. Gondolom bajt nem okozhat de hézagolnom nem kéne így?
Szerintem nem kell ezt ennyire túlbonyolítani.
Méretezni egy átlag rezót és ahhoz ki kell számolni, hogy magas fordulaton milyen hosszú könyök kell, és alacsony fordulaton milyen hosszú könyök kell.
Venni pár ezerért egy kipufogóba való elektromos szelepet és legyártani a cuccot.
A szelep kis fordulatnál a hosszabb könyökön át engedi az anyagot, bizonyos fordulatszám felett pedig átkapcsol a rövidebbre. És kész is! (Esetleg nem is kell két könyök, csak egy zárt tér, ami eltolja a rezonanciát.)
Vagy nagyon elvetemülteknek két különböző rezonátort kell felrakni két oldalra és kedvünk szerint terelgetni a gázt az egyikbe vagy a másikba. :-D
Ebben az esetben, lehet, hogy nem is kellene automatikusan kapcsolgatni. Reggel fölkel a bájker, belenézel a tükörbe és eldöntöd, hogy ma lassan túrázgatok úgyhogy a bal kiput hasznélom, vagy ma sportosan ébredtem, úgyhogy nem engedem a fordulatszámot 5000 alá, gázt a jobb dobba! :-DDD
http://bikealapitvany.hu/cikk/0630/877642/azt_mondjak_1.htm
Így néz ki.
De elég bonyolult lenne belefaragni.
Viszont a Hondának volt egy kísérleti motorja EXP-2 néven.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/honda/honda-exp2-14293.html
k.nagy powerszelep, ami szinte teljesen el tudta zárni a kipufogót.
Állítólag jobb fogyasztást produkált mint egy 4T és mindez brutális dinamikával.
Csak sajnos a 2T-t kinyírták. Pedig egy közvetlen befecskendezéssel, egy EXP2 szeleppel, meg direkt olajozással és persze megfelelő minőségű olajjal a környezetvédelmi követelményeknek is jobban megfelelne mint bármelyik diesel.
De mindegy is, én már azt a napot várom amikor a 4T motorok felett sopánkodnak ugyan így mert az elekromos meghajtás kiütötte a nyeregből :D és tuningolás címszó alatt mágneses körök számításait fogjuk találni :)))
hm...nem is rossz ötlet... valami 50-70 poweres gépé még jó is lehet, bár nem tudom hogy néz ki egy ilyen, de valahogy megoldanám. :D
Valaha régen tudtam volna Ferrarit vezetni. Ha lett volna. :D
A seregben gyakoroltam egy keveset öreg Csepelen. Az is szinkron gyűrűk nélküli váltójú volt, azon is kétszer kellett kuplungolni.
Jut eszembe. Ma végre megint megcsináltam ideiglenesen a féket, gurultam pár tíz kilométert. nem csak féket, de kuplung kinyomót is cserélnem kell előbb utóbb. Talán még ezt a szezont kihúzom így. Ha fék enyhe puhasága valóban csak légtelenítési hiba. Ha nem az, akkor jön a főfékhenger csere. 6500 egy üres. De ha vennem kell azt, akkor másfél hónap benzin megvonás. De egy hónap biztosan. :(
Mondjuk nem juttatta csődbe a Ferrarit, de azért jó történet :))
A Lamborgini is csak traktorokat gyártott, egyszer vett egy Ferrarit, de szar volt a váltója, mikor megemlítette Ferrarinak elküldte a francba hogy egy traktorgyáros ne oktassa ki. Erre bedurrant és megcsinálta az első Lamborgini sportautót aminek jó volt a váltója :)
"Na mostmár az elektronikák mellet a gépalkatrészek gyártására is rá fogok állni és csődbe juttatom az összes ilyen mocskot....ha egyszer lesz időm :DD"
Ezt a dumát!! :-D
Ma elég szar napon volt, de belegondoltam az igazságosztás eme módjába és most könnyesre röhögtem magam. :-D
Fel lehet használni. Ha jó a hajtókar, akkor elég a tűgörgőt/csapszeget kicserélni és mehet tovább.
Ja meg ha jó állapotú akkor még be lehet tenni a bontottat.
Nekem is ilyen van bent most.
Komplet főtengelyt átraktam, most már azért csörög elégé de még megy :)
Hát fel lehet újítani a hajtókart is...kb 15 rugó.
Haverom RD-jén így lett megcsinálva.
Azért csinálnak bronzperselyest, mert a szétkopott tűgörgősből csinálják :)
Illetve most van ez a roncstelepről szerzett főtengelyem, az tűgörgős, de a hajtókarokat tudtommal nem lehet többször felhasználni, akármilyen állapotú is...
Ezaz, énis tudom ezt, de még egy boltot nézek meg, ha nincs akkor jólesz ígyis. :/
15 ezret nem ér, meg nem fogom fel hogy miért a bronzperselyest gyártják mindenütt. Ahol meg a főtengelyt csináltattam ott a szereléssel volt 7 ezer bár mivel ottis csak olyan hajtókar volt, megkaptam h akkor majd lassabban mék.
Nem rossz.
Power szelepet mikor raksz rá? :)
Az is csökkenti a fogyasztást, és a használható tartományból sem vesz le.
Ezeket a kamu királyokat!
Szakirodalom>Hogyan tovább MZ
Le van írva benne, hogy csak az első szériáknál volt bronz, majd lecserélték tűgörgősre, és hogy a bronzosokat is ajánlott tűgörgős hajtókarra átszerelni generálozáskor.
Nyomtasd ki, dugd az orruk alá, meg vigyél egy tűgörgős hajtókart és azzal verd szét a fejét annak amelyik ilyet mond. De utálom az ilyen kereskedőket amelyik hülyének akar nézni, ahelyett hogy olyat tartana amire igény van.
Na mostmár az elektronikák mellet a gépalkatrészek gyártására is rá fogok állni és csődbe juttatom az összes ilyen mocskot....ha egyszer lesz időm :DD
Na, végre fogyasztási adatokkal is szolgálhatok, aldizgatva, városban bolyongva, de nagy részben túrázva : 3-3,2l/100km.
Mondjuk két személlyel elbírna még egy kis naftát úgy mindenhol, de egyszemélyes túrázásra király.
Azért még lehet bepróbálok egy 105-ös fuvókát. :D
Keresgéltem kicsit TS 150eshez tűgörgős hajtókart, mindenütt a pofámba vágják h csak bronzos van mert azt gyárilag nem görgővel szerelték :/ Ma találtam egy helyen, de 15000ért :O Szal marad a bronzperselyes hajtókar.
Ha valaki tudna jutányos áron ilyet az szóljon már.
Félek, hogy az olaj még a porlasztás minőségét is rontja.
Az olaj nem ég túl jól, gátolja az égést, és csökkenti a benzin oktánszámát.
Ezért olyan jók az észter alapú full synt olajok, mert az nem olaj, tisztán és jól ég a benzinnel együtt.
Egyszer egy TS-es srác jön oda hozzám, hogy kifogyott a benzin. Adtam neki az racingos ETZ-ből pár litert.
Másnap jön, hogy micsoda jó versenybenzint használok, mert a TS úgy megy tőle mint a golyó. Sima 95-9ös volt Castrol Scooter2T olajjal 1/60-ban :D
Sehogy.
Alkatrésznek és szinesfémnek lehet eladni.
Sziasztok!
Van nekem egy 1976-os 125ös TS-em. Nincs semmi papírja, a blokkja egy trophyé volt és nem egyezik meg a vázszám az adattáblán levő számmal. Azt szeretném kérdezni, hogy valamilyen módon le lehetne-e ezt papírozni?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|