:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Naja :)
Bár Hondából ültem olyanon amin elfelejtettem hogy már jár a motor :)
Ja, néha ki lehet fogni, börzéken.
Szóval nem szeretem a túl szoros illesztést, mert pörgetem a gépet általában és egy ilye fúrás meg is szorul.
normál 5század vagy még nagyobb is. Könnyebben fut a dugattyú és jól pörög a gép.
Fogyasztás? Lehet hogy nagyobb, de ha nagyon számítana nem 150-re fúrt hengerem lenne :D
Na akkor mégsem a hajtókar csörög! :)))
Én már a 3. fúrást hajtom végig ugyan azzal a hajtókarral és most kezdett el csörögni ténylegesen a hajtókar.
Azokat a becsörgéseket, amiket te említesz, nekem a rossz karburálás (ezért reszeltem magamnak saját súbertűt) vagy a rossz üzemanyag/olaj tudott okozni, illetve a túl erős kompresszió okozta.
Préssáv is okozhatja, de én arra soha nem figyeltem, csak az volt a lényeg, hogy a dugattyú ne verjen a hengerfejbe :D
Ja és nem szeretem a túl szoros illesztést, mert
Főleg, ha a nagy csend előtt erős sivító hang, hangos reccsenés hallatszik.
Üdv.csak eddig nem hallottam erről a hengerről.nincs tervem tuningolni,jó ez így ahogy van. egyszer azért elvinném egy profihoz beállításra. üdv Dlaca.
Az jó ha zörög, azt jelenti működik. Mikor hirtelen nagy csönd lesz, akkor van baj! :-D
Jaja, dugattyú zörög. De engem nem zavar.
A villanymotor nem fog csörögni benne. :-D
nem ezer km hanem pár száz km.:P
én még tudok gyárit, de nem mondom meg. bocs:D alig van belőle pár darab, dugattyú még van bőven.
nem a frászt nem! nekem a nagy TS gyári dugattyúval lett szerelve, 4 századra illesztve, minden vezérlési idő a helyén, préssáv a megadott értéken. jól bekarburálva. gyári zsír új hajtórudat szereztem hozzá jóformán a föld alól. az első gázfröccsig nem zörgött, a második után már igen. ilyen, ha jól ki van derékszögelve, akkor billeg benne a dugattyú és kész. nem a csapszeg szól, hanem a dugattyú prellezik.
a kis TS-t ugyanígy megcsináltam 3(!!!) századra illesztett gyári dugattyú, ugyan abba a hajtórúd keveset futott gyári volt, de 100km-ig nem zörgött(jól mutatja a példa, hogy nem csapszegcsapágy zörög, hanem dugó) majd egyszer meghajtottam, és máris jött a tipikus 3500-4000 fölötti fordulatról visszaeső csörgés. ahogy kopik, ez a határ szépen megy egyre lejjebb. most már 2500fölötti fordulatejésnél is zörög. ha normálisan van illesztve, akkor ilyen. ha nem derékszöges, akkor mivel nem billeg a dugó, nem zörög annyira. cserébe nem is tud annyit, és bármikor megragadhat.
Tajvanin kivül nincs is más :D
A gagyi tajwani hajtókartól jön elő a csörgés, eredetivel nem csörög.
Meg aki alacsony fogyasztást akar, az sem :))))
Atért jön elő a csörgés hamar, mert az alkatrészek nem az ifánál készültek, készülnek. Német gyári alkatrész nem készül vagy húsz éve.Ts alkatrész pedig majd 25 éve. Én mentem gyári új TSeken, de nem emlékszem hány ezer kilométer után csörögtek.
Vitatkoztok itt a kínai cuccok minőségén meg minden, az MZk anyagból voltak, mégis akkor mitől jön elő x kilométer után mindnél a csörgés? Pedig ezeket nem 5000 kmre tervezték anno :D
Mz-nek nem kell nagyon erősnek lenni, és 10000-et pörögni sem. Legyen egyszerű szerkezetű, strapabíró, üzembiztos, ne egyen sokat, és lehessen egyszerűen szerelni, valamint guruljon gazdaságos Nevesincs kence 2T-vel. Aki visító, bivalyerős gépet akar magas fogyasztással és drága alkatrészekkel és olajjal, az úgysem MZ-t vesz.
Ez igaz :)))
Kici ocó, 0% hitel a praktikerben és minden hülye olyat vesz, aztán viszik Bambihoz 5000km után hogy nem találják a főtengelyt mert elkopott :)
valahol olvastam, hogy egy kinai motorgyarat megkerdeztek, hogy miert nem javitjak a minoseget. Es az jott le belole, hogy a kinaiak ugyan eladnak cuccot itt, de azert nagy ivben szarnak a nyugati minosegigenyes piacra. Azsiaban a motor a fo munka- es kozlekedoeszkoz. Az atlag keresek pl Kambodzsaban 50 dollar, egy hasznalt kinai 4 utemu olyan 200 dollar. Egy motorgeneral alkatreszigenye kb 50 dollar. En lattam ott kint, hogy mit kapni a helyi szimpla "vegyes" boltban. hajtokarok, vezermutengelyek, minden irtozatos mennyisegben, mert a 40 millio Kamodzsainak van kb 35 millio motorja es ha kell disznot, ha kell 5 masik faszit szallit vele. Millioszam adjak el a motorokat es az alkatreszeket de ezt meg kell hogy tudja engedni a helyi melos. Tehat legyen olcso. Ez a filozofia. Ehhez kepest a par ezer europai aki pont jobb minosegu Daelimra, meg Sym-re vagyik... semmi.
ez olyan szép volt :D és tökéletesen igaz.
Ez már nem modern!
Azóta a Kínaiak arra jöttek rá, hogy ha csökkentik az aretáló tömeget meg az anyagminőséget és az összeszerelés minőségére is szarnak rá, akkor a pocsék mechanikai szilárdság dacára viszik a motorokat mint a cukrot!
Ráadásul ettől még az alkatrészipar is felvirágzik! :-D
Nem a lendtömeg a lényeges nagy fordulaton, hanem a kis aretáló tömeg, mivel az okoz terhelést a csapágyaknak, hajtókarnak, főtengelynek.
A lendtömegben igazad van, bár a nyomatékcsúcs feljebb kerül, meg jobb lesz a gázreakció, egyenetlenebb járással és kicsivel sem nagyobb teljesítménnyel fizetünk ezért.
A japánok azonban arra jöttek, rá ha csökkentik az aretáló tömeget, úgy hogy az anyagminőséggel kompenzálják a szerkezet mechanikai szilárdságát, azzal változatlan terhelés mellet, nagyobb fordulatot bír el a szerkezet, így pedig nagyobb teljesítményt ad le.
Mindezek mellet a csökkentett aretáló tömeg és a nagyobb üzemi fordulat kisebb lendtömeget is lehetővé tesz annak káros hatásainak jelentkezése nélkül miközben az előnyös tulajdonságait élvezhetjük.
Ugye a japán kétüteműnél a gázkar egyenes összefüggésben van a fordulattal, egy keleteurópai 2T esetén pedig elég hosszú fel és lepörgési idők vannak.
MZ-nek egyébként jót tett hogy levettük a generátor forgórészt, és könnyítettük a kuplungot. Jópár kilóval lett könnyebb, de alsó tartományban alig észrevehetően csökkent felső tartományban sem változott semmi, de a reakciója és kezelhetősége összehasonlíthatatlanul jobb lett.
A Lada eleve hosszúlöketű, amit a zsugor hajtókar tovább növel. Annál viszont a te példádból is látható, hogy előnyösebb a nagyobb lendtömeg.
nehogy azt hidd, hogy a kis lendtömeg kedvez a fordulatnak. alacsony fordulaton van némi előnye, mert nem kell akkora súlyt megmozgatni a kis számú munkaütemeknek, de pl ladáknál manapság egyre inkább a nehezebb lendkerék dupla sonkás főtengely a nyerő, ha tuningról van szó. én csináltam trabantblokkot 3kg lendkerékkel, a gyári 6,5kg helyett. nem forgott jobban, sőt, 3.ba 70körül már kezdett torpanni, míg a gyári 80-90ig vígan ment, a könnyű előnye ennyi volt: kicsit mérgesebben ugrott kis fordulatról. na meg közbe kirázta az agyam a helyéről.
Tudom, rágta a fülemet, szívesen mentem is volna Kecskemétre, mert az egyik kedvenc pályám, de megy a meló ezerrel.
Kalocsát már betábláztam, remélem ott tudok lenni.
Cserébe, ha minden jól megy, a szezonzáró sörözést tarthatjuk az új házamban :)))
Ez alapvetően igaz, de VALÓSZÍNŰLEG annyira azért nem nagy átmérő hogy itt bejátszon ez a probléma.
Sima mélyhornyú 28-as golyóscsapágyra a saját zsírjával 30-ezres fordulatot rá szoktak engedni maró/gravírozó gép főtengelyén. (ne kérdezd mennyire tartós, de rentábilisan bírja a munkát)
Ráadásul (ne kérdezd miért) a kis átmérőjű golyók/görgők is jobban bírják a magasabb fordulatot.
ETZ esetén szerintem masszívabb főtengelyt akartak csinálni, de az anyagminőséget nem akartak növelni, ezért nagyobb a csap.
A japánok pedig a fordulatra, így a könnyítésre mentek rá jobb tervezéssel, anyagminőséggel, és pontossággal, ezért vékonyabbak.
A japánok amúgy is szembe mentek az akkori tervezési elvekkel/szokásokkal. Ugye arról voltak híresek hogy különösen magas fordulatú gépeket csinálnak. Mindenki azt mondta, ezek nem is lehetnek tartósak, de a japánok ezt nem tudták így mégis sikerült nekik magas fordulatú és a kor motorjainál tartósabbat alkotniuk :)
amit írtam abban van valami, de nem biztos hogy egy ilyen csapágynál. pl mai autógenerátoroknál a csúszógyűrű jó ha van olyan átmérőjű mint a tengely(10-15mm)régen meg mindenhol kb30mm-est alkalmaztak. kisebb kerületi sebesség, kevésbé kopik, jobb a kontakt.
Biza vannak fiatalok.
De presi is hiányol:-)
Sok érdekeség van amit nem értek én sem.Ha érteném lehet,hogy a HRC-nél dolgozhatnék?:-)
Előbb utóbb, látni fogsz, de egyenlőre motor helyett Bobcat hidraulikát szerelek :)
Lengés csillapítókat kell cserélnem majd, meg gumikat, egy kis gyújtás és mehet a menet.
Legalább Varga Tominak is lesz sikerélménye :)
Ahogy nézem sok új név van, szóval talán még utolsó sem leszek? :)
troster@citromail.hu
erre írj címet, merre laksz, és mi is a problémád vele? Egyeztetünk és ha tudok segítek.
Szia Troster07!
Ígérted, hogy megnézed az etz-m, hogy mi lehet a gond vele. Hogyan oldhatnánk ezt meg (én is debreceni vagyok). Fontos lenne, előre is köszi!!
nagyobb csap, nagyobb kerületi sebesség. talán jobban kopnak a görgők?
Aztán csak látunk egy futamon is remélem:-)
De be lehet tenni,a generátor kúpnál van eltérés.Nem biztos,hogy a nagy csapos erősebb,mert ha vesszük a gyári hajtókarokat,a TS 4 rockwellel erősebb,mint az ETZ.Ráadásul az ETZ elég extrém,még az 500 japánoknak sincs ekkora csapszege alul.
nekem is etz főtengely van a TS 250/1-be az alsó csap átmérője az összes különbség. TS 28mm ETZ 32mm.
Ja és a tuning hengerhez a kipufogót is cserélni kéne megfelelő hangolásúra, szóval ne a henger árát nézzed hanem inkább egy komplett tuning készletét.
Ha jó a megszakító és jó a motorbeállítás, a hallos gyújtás nem okoz érezhető változást.
Annyi hogy pontosabb és erősebb a szikra, és nem kopik el.
RZT hengernél erre gondolsz?
http://www.rztpower.com/
Biztos jó, de megéri?
Ennyiért már inkább egy alap 250-est vennék, az kevesebbet is fogyaszt, erősebb, nyomatékosabb, és tartósabb, mint egy túlhajtott 150-es.
Vagy ha a jogsi a probléma, akkor egy 70ccm-es minarelli blokkos Olasz motort vennék az majdnem megy úgy mint egy 250es ETZ.
N15C való bele.
17-es hőértéke túl magas, nem tud kiégni rendesen, ami okozhatja az általad említett hibát.
Persze lehet a rossz karburátor beállítás is, de gyertyát cserélj.
Üdv sorstársak :) egy kérdésem lenne hozzátok.
Találtam egy hirdetést: 17,5 Le-s négyfelmömlős RZT hengerrel. ETZ-150
Erről a hengerről hallott már valaki?
Jobb mint a gyári?érdemes ilyenbe gondolkozni? vagy többet ér egy hallos gyújtás,a gyári megszakítós helyett?
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy 250-es ETZ-be milyen gyertya való, mert már sok variációt hallottam, és a héten a motor is megállt alattam(persze a gyertya tiszta olaj volt). Amúgy a mostani gyertya Brisk N17C.
Az széép, ha megoldod akkor mond el hogy csináltad mert nekem egy ugyanilyen TS150es hengerem van. :D
Most nincs előttem egyik henger se, lehet baromság, de a kipufnyílás mellett az anyagba 2 csavarmenetet kéne fúrni, abba bele egy ászokcsavar, és lényegében karimás csőkötéssel lenne rögzítve az egész. Kérdés hogy a kipufogónyílás mellett van-e annyi anyag, meg nem gyöngítené-e meg túlságosan az öntvényt...
Ja, a végellenállás-tekercs :) Mostmár ok...és azt is értem mi a baj így...köszi szépen a segítséget! :) Jóéjszakát!
A dinamón lévő kis dróttekercs.
Az elképzelésednek megfelelően jól rajzoltad, le de, nem igazán fog működni úgy, mert a fesszabb az akku feszültségét figyeli, ami ugye lehetetlen ha nincs akku.
Azt akku (a rossz is) stabilizálja a feszültséget ami hiányzik a fesszabb működéséhez.
A TS-nek van egy vészindító üzemmódja ami úgy köti gyárilag ahogy én elmondtam. Azzal be lehet tolni ha döglött az akku, de használni nem igazán lehet, mert elég magasan kell pörgetni, hogy ne álljon le.
Ha akku nélkül akarod használni akkor babetta vagy más mágneses gyújtás kell.
Azzal vígan működik.
Kösz! Milyen ellenállásra gondolsz? Úgy nem jó ahogy lerajzoltam?
Üdv Urak!
Tegnap Mz es250/2-esem kiköpte a kipufogó menetet a hengerből:))
próbálkoztunk drótozással,ékeléssel, de a vége csak tréler lett...
Halkan jegyzem meg ez sem az Mz hibája, az én hanyagságom volt, már régóta meg kellett volna csinálni.
Most tölteni kéne, aztán új menetvágás.
Ötleteket várok, rutinosabbak, hogyan orvosolják a problémát, marad a menetsűrűség, vagy új egyedi hollander stb...
(hengerben a kipuf menet 100% kuka, hollander szintén zenész...)
Igazából énis furcsáltam, hogy kinek kéne bronzperselyes, amit jobban kell kenni. Én ahogy tudom aki mindennapi használatba akarja a gépet az tűgörgőset rak bele... még Pannoniákba is, bár abból azér keveset látni felénk.
Csak van kivétel, nemtom írtam e de a héten a Horváth gépműhelyben én kaptam meg az utolsó tűgörgőset, azért is kérdeztem a hézagolás témát. De belegondolva eddig 3 TS blokkot szedtem szét, egyikben se volt hézagoló a belső oldalon, csak kívül a szimerint alatt.
hiphip hurrá :(
asszem idén is csak csapszeget meg görgőket cserélek.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|