hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 24. csütörtök 
György

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

szsrobert
válasz erre | email2011-05-14 15:33:18
Tegyük fel, 200km-re akarok eljutni kerékpárral. Bedörrentem a bicajtolót. Odaérek, lecsatolom a kerékpárról, és használom azt normál kerékpárként. Visszafelé megint felkötöm, és huss.
Feleslegesen nem kell cipelni a motort(akkut, villanymotort).
Ha az MZ-n lenne pedál és villanymotor, azt is olcsóbban, sokoldalúbban lehetne használni. A futómű, jó fék már meglenne.
Bár pedálos üzemben feleslegesen cipelnénk a villanymotort, akkut, benzint, belsőégésű motort. Villamos üzemben a pedált, belsőégésű motort, benzint(viszont lejtőn haladva áramot termelhetnénk, 2T benzintermelése nehezebben megoldható :-)). Normál használatban a pedált, villanymotort, akkut. Viszont dugóban nem kellene feleslegesen járatni a motort, kuplungolni. Ez az előnye. Egy mozdulattal olyan meghajtást csatlakoztatsz rá, amire épp igényed van.
A robogó pénz, nyersanyag, munkaidő, plusz államnak fizetendő költség, és az üzemanyagon lévő extraprofitról se feledkezzünk meg.
Tulajdonképpen egy tágas bölcsővázzal rendelkező motorban is lehetne cserélgetni a meghajtást (benzines motor, dízelmotor, gázmotor, villanymotor).
sorszám: 42065 (127898)
(előzmény: Keri, 2011-05-14 13:55:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-14 13:55:49
Mondjuk ezt a "pusher bike"ot nem értem.
Ha valaki bringázni akar akkor minek motor, ha meg nem akar tekerni akkor miért nem vesz egy robogót.
sorszám: 42064 (127897)
(előzmény: szsrobert, 2011-05-14 10:22:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-14 13:52:51
Első pillanatban azt hittem hogy ez a VW tanulmányautója, de rákerestem és csak az áramvonalasság miatt hasonlít rá. Bár pár megoldást szerintem arról lestek el.

http://www.origo.hu/auto/20110126-volkswagen-xl1-bemutato.html
sorszám: 42063 (127896)
(előzmény: szsrobert, 2011-05-13 22:05:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-05-14 10:22:03
Mestermunka:
http://www.youtube.com/watch?v=lTPGTliB6fg&feature=related

Írtátok a modellrepülős villanymotort (Turnigy) az MZ-hez anno. Más motorokat már építettek át vele.
sorszám: 42062 (127895)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-05-13 22:05:13
http://www.youtube.com/watch?v=bDSkjz8tOcY :-)
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2011/05/13/delta_ronda_csucstechnika/
"a két ultrakönnyű motor. Ezeket az Oxfordi Egyetemen fejlesztették, egyenként csupán 23 kilósak, viszont 120 lóerősek, és egyenként 600 Nm a maximális nyomatékuk."
sorszám: 42061 (127892)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2011-05-12 05:45:26
http://www.mzclubhungary.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=8

Dénes nevű klubtag intézi,irj neki privát üzit,azt kérdezz rá.
sorszám: 42060 (127877)
(előzmény: zsolt-etz, 2011-05-11 17:04:43)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2011-05-11 20:32:00
Az mz klub oldalán szokták gyüjteni a rendelést és gyártatják. ha jól tudom.Biztos van itt is közülük valaki.
Dobd fel e kérdést egy párszor hogy minél többen lássák.üdv.

http://www.mzclubhungary.com/index.php
sorszám: 42059 (127863)
(előzmény: zsolt-etz, 2011-05-11 17:04:43)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2011-05-11 17:04:43
Helló!
Nem tudja valaki, hogy 250-es ETZ-hez honnan tudok teleszkóp(első) merevítőt szerezni?
sorszám: 42058 (127857)

 
 
rolleros
válasz erre | email2011-05-11 16:39:12
sziasztok, kis TS-em van, szeretnék rá valamilyen elektronikus gyújtást. van valakinek ebben a témában infója? köszi
sorszám: 42057 (127855)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-10 22:41:17
Kíváncsi leszek, mert adtunk neki még benyát, most sokkal jobban megy, és nem is füstöl.
sorszám: 42056 (127847)
(előzmény: szsrobert, 2011-05-10 19:41:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-10 22:40:05
12,5liter és ebből 1,5 a tartalék eredetileg.
sorszám: 42055 (127846)
(előzmény: mz250, 2011-05-10 19:05:20)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-05-10 20:08:24
Ha a sima kerek tartályosra gondolsz (Mint a gyári, csak fekete a tartály, nem átlátszó) az nekem bevált. Pár éve vettem, olyan 30 000km-t mentem vele és tökéletes. A baj az, hogy ez nem jelent semmit,az ezeknek a bajuk, hogy nem állandó a minőség.
sorszám: 42054 (127842)
(előzmény: mz250, 2011-05-10 19:10:31)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-05-10 19:41:04
80km/h-nál 2 liter/100km egész baráti lenne...
sorszám: 42053 (127841)

 
 
mz250
válasz erre | email2011-05-10 19:10:31
Van valakinek tapasztalata a Mofaker által forgalmazott főfékhengerrel és fékcsővel?
sorszám: 42052 (127840)

 
 
mz250
válasz erre | email2011-05-10 19:05:20
Nem emlékszem már a kis TS-em tartálya hány literes volt.Megmondaná valaki?Mintha 15 literre emlékeznék.
sorszám: 42051 (127839)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-09 22:46:24
És a fogyasztással sem vered át magad. A km számláló az jóval pontosabb.
Azt csak a kerék átmérő és nyomás befolyásolja :)
sorszám: 42050 (127825)
(előzmény: Atilla, 2011-05-09 22:05:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-09 22:42:38
Az Műszakilag nem lenne korrekt, ha csak százalékot adnak meg.

A műszerhibák két fajta hibából tevődnek össze. Az egyik a relatív ami a kitéréssel arányos. Ezt lehet megadni százalékosan. Ezt egyébként hitelesítésnél pontosan meg lehet mérni és egy hitelesítő táblázattal pontosítani lehet a mérést. (laborműszereknél) A másik az abszolút hiba, ami a mutató beállási pontatlanságból adódik, ennek a mértéke esetleges és a kitéréstől többnyire nem nagyon függ. Egyébként nem is szokott túl nagy mértékű lenni

Szóval azért van így megadva mert műszakilag így KELL magadni egy műszerhibát.

Az hogy a köztudatba csak a % jutott el az más dolog.
Szerencsére a digitális műszerek korában nincs ilyen probléma, mert a sebesség mérők jóval pontosabbak lehetnek a szükségesnél.
sorszám: 42049 (127824)
(előzmény: Atilla, 2011-05-09 22:05:53)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-05-09 22:05:53
Így van, az még pont belefér.
Szerintem ez EU-s túlbonyolítás, százalékban korrektebb lenne.
Mész az órád szerint jogkövetően a 30-as táblánál, közben meg csak 20-al haladsz. Az már azért durva!
Nem beszélve arról, hogy ha ehhez számolod a fogyasztást, nagyon átvered magad.
sorszám: 42048 (127823)
(előzmény: Keri, 2011-05-09 21:47:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-09 21:47:53
Most így belegondolva, ha egy MZ 120-at megy miközben 140-et mutat az óra az még pont megfelel a szabványnak :)
sorszám: 42047 (127821)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-09 21:45:10
Ja és robogóknál és segédmotornál csak 10%+4km/h eltérés lehet.
sorszám: 42046 (127820)
(előzmény: Keri, 2011-05-09 21:42:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-09 21:42:36
Ez nem az eu, hanem egy szabványos, teljesen korrekt, műszer hibatűrés megadás.

Azt írja hogy a megengedett eltérés felfelé 10%+8km/h, negatív irányba nem térhet el.

Akkor meg is felel az MZ óra ennek :D
sorszám: 42045 (127819)
(előzmény: Atilla, 2011-05-09 20:31:30)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-05-09 20:31:30
Rosszul emlékeztem!

Itt van:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:25:32000L0007:HU:PDF

A 3.2-es pont a lényeg.
Az EU-t tekintve túl egyszerűnek is tűnt simán százalékot megadni.
sorszám: 42044 (127815)
(előzmény: Atilla, 2011-05-09 20:09:06)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-05-09 20:09:06
Szerintem az autó 10%. De mindjárt megnézem!
Mikor az MZ-t gyártották, nem hiszem, hogy ilyen szabályok voltak.
sorszám: 42043 (127814)
(előzmény: Keri, 2011-05-09 19:45:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-09 19:45:38
Én még 10%-ra emlékszem és ezt minimum tartják is az MZ-k :)
De ha azt mondod hivatalosan 5% nem veszünk össze :)

Az viszont tény, hogy lefelé nem szoktak csalni.
sorszám: 42042 (127813)
(előzmény: Atilla, 2011-05-09 09:04:05)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-05-09 18:49:38
Legutóbb mikor meghajtottam akkor ment órája szerint pont 100at. Bár mondom az meg lefele csal, amikor kb 80nal mentem, haverom szerint az 90 volt, bár az ő óráját mértem most be szal nemtom... :S Majd rövidesen bemérem már az enyém is.
sorszám: 42041 (127810)
(előzmény: Keri, 2011-05-08 23:03:47)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-05-09 13:11:56
igen én is ezt mondom, hogy felfelé.
sorszám: 42040 (127806)
(előzmény: Atilla, 2011-05-09 09:04:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-05-09 09:04:05
Ki mondta ezt hogy csalnia kell?
Motorkerékpár kilométeróra 5%-ot csalhat felfele, lefelé semmit. Ez egy EU irányelv.
sorszám: 42039 (127805)
(előzmény: Troster07, 2011-05-08 20:57:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-08 23:06:04
Ja egyébként pár napja állítgattam haverom 80ccm-es Yamaha RD-jét. Tudod ami 2 litert fogyaszt és 80-at megy.
Kiderült hogy túl dúsra volt állítva ezért ment csak ilyen lassan :DDDDDD
Azóta állítólag 100-at is viszi, de ezt nem néztem GPS-el, viszont a TS-emet tudja követni, még ha nem is gyorsul olyan jól, szóval a sebesség igaz lehet a fogyasztás pedig hát biztosan kevesebb mint a TS-é
sorszám: 42038 (127804)
(előzmény: szsrobert, 2011-05-04 19:36:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-08 23:03:47
:)))
És a te TS-ed mennyit megy?
sorszám: 42037 (127803)
(előzmény: VGGábor, 2011-05-08 21:08:48)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-05-08 21:08:48
Elmondtam mert a kedves tulaj folyton baszogatott h vegyek énis ETZt az többel megy mint a bóvli TSem meg faszább stb. Most kiderült az igazság...
sorszám: 42036 (127794)
(előzmény: Laca_D, 2011-05-08 18:38:15)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-05-08 20:57:03
Biztos a gps volt pontatlan.:))
Nehogymá az űrtechnológia pontosabb legyen mint egy precíz német technika:))
Én két hónapja kaparintottam meg egy gyári km órát trophyba, és érdekes módon hajszálpontos, kis és nagy sebességnél egyaránt.Bár ha vmi pontos, az se pontos, mert ugye minden mérő műszernek 6%-ot kell csalnia felfele gyárilag.(kivéve tachográfos gk-k.)
sorszám: 42035 (127793)
(előzmény: Laca_D, 2011-05-08 18:38:15)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2011-05-08 18:38:15
TEEE !!! tudod mekkora csalodást okoztál a tulajnak,te szégyentelen.Remélem neki nem mondtad meg.
:))
sorszám: 42034 (127791)
(előzmény: VGGábor, 2011-05-08 11:17:45)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-05-08 11:17:45
Kis érdekesség, hogy mennyit is csalnak a km órák :D Tegnap előtt egy 110zel menni tudó etz 150en mentem, bemértem gpssel. a mutató a 110et ostromolta megint, aztán később megnéztem a gpst, a max sebesség 93(!) km/h... :D:S
sorszám: 42033 (127787)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2011-05-06 17:50:48
http://antik.vatera.hu/jatek/mz_motor_makett_1454230476.html

ha esetleg valaki fanatikus.
üdv
sorszám: 42032 (127773)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-05-04 19:36:32
Nem gondoltam, hogy arra még ülőhely sincs a vonaton...
Hosszú ideig kb 2 liter benzin ára volt 100km vonatozás.
Most 1711Ft. :-(
sorszám: 42031 (127756)
(előzmény: Keri, 2011-05-04 18:49:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-04 18:49:07
Mentem azzal is, főleg télen, de ha lehet soha többet.
4,5óra út (azóta hosszabb), gyakran végig állva két sorban a folyosón egymással szemben, miközben bagófüsttől fuldokoltam.
Azóta csak romlott a helyzett.
A motoron mindig van ülőhelyem. Még TS-el is 3-3,5óra alatt ott voltam, Hondával volt hogy 2 óra, akkor indulok amikor akarok, és 1000* élvezetesebb.
sorszám: 42030 (127755)
(előzmény: szsrobert, 2011-05-04 17:53:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-05-04 17:53:56
Mentél volna vonattal. Azon lehet aludni. Ha a menetszelet kívánod élvezni, kidugod a fejed az ablakon. :-D

sorszám: 42029 (127753)
(előzmény: Keri, 2011-05-02 22:08:21)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-05-04 16:01:57
:D amugy mostanra kiküszöböltema hibádzást :D kiderült a végén igaz hajnali 3 ig fent voltam miatta :D ugyanis a porlasztó igen szegény benzin állást parodukált igy felhuztama sublertüt és kicseréltem benne akompressziót :D igy most voltam vele és 5 dikben félgázon 110 :D szal megjavult a szerelmem :D
sorszám: 42028 (127752)
(előzmény: Keri, 2011-05-04 14:30:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-04 14:30:33
annyi idő alatt szét is lehet hajtani egy motort, szóval nem a bejáratás lesz a gondod :)

Gyenge kompresszió viszony, előgyújtás, kipufogó tudja drasztikusan csökkenteni a teljesítményt, meg persze a karburátor beállítás, persze ha feltételezzük, hogy minden más rendben van.

Esetleg nézd meg a kerekeket hogy üresben könnyen forognak e.
Én a Jawammal jártam úgy hogy nem akart menni, meg melegedett a motor, aztán meglazítottam a hátsó féket, mert picit, de folyamatosan fékezett :)
sorszám: 42027 (127751)
(előzmény: Honvéd1990, 2011-05-04 12:00:47)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-05-04 12:00:47
3000 km vanb benne azóta miót aösszeraktam :)
sorszám: 42026 (127748)
(előzmény: Keri, 2011-05-04 08:59:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-04 08:59:37
Üdv újra itt! :)

Csapágyaknak nincs szüksége időre hogy összekopjanak.

A henger-dugó-gyűrű esetén 400-1000km (motor függvényében) kellett, hogy teljesen bejáratottnak érezzem.

Km órád jó?
Általában elég pontatlanok.

GPS-el mérve és nem sörözés közben mesélt adatok alapján 120 már jó eredmény sík úton.
sorszám: 42025 (127747)
(előzmény: Honvéd1990, 2011-05-04 07:28:02)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-05-04 07:28:02
Szisztok lenne hozzátok eg ykérdésem rég voltam már itt fenn.......:D na szóval van egy Etz 250 esem, 2 éve cseréltem minden csapágyat a blokkban használt de faszább főtengelyt tettem bele áthúza hajtókar csapszeg görgők, szimeringek csapágyak,ujj kuplung szal patent ablokk nem csörög nagyon szépen jár,kérdésem következő mivel két éve raktam össze elég volt e neki ez az idő hogy szépen összekopjon vagy nem mennyi idő kell neki átlagba hog yszépen öszzeáljon, azért kérdem mert azóta 100 at viszi egyenesen 1, és 2 személyel is 110 h adombon lefele jövök, nekem nem tetszik ez a dolog most vagy szar ablokk vag yninc sössze kopva gondoltam én , nem azért nem tetszik mert mindig full üvegen akarok vele menni csak hát na........várom válaszotokat ! ÜDv :GÁbor
sorszám: 42024 (127745)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-05-04 07:24:18
őőőőőőőő
sorszám: 42023 (127744)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-05-03 21:04:07
Főtengelynél 1 mm eltérésnél (keskenyebb) kell e oldalirányú elmozdulás ellen hézagolni? Vagy a csapágyban eléggé megszorul hogy ne tudjon oldalra mozogni?
Én mondjuk nem találkoztam ilyennel de fene tudja...
sorszám: 42022 (127742)

 
 
mz250
válasz erre | email2011-05-03 11:53:20
Üdv mindenkinek.
Szükségem lenne egy Trophy 250es km kihajtására ami a 21/47-es fogaskerék áttételhez illeszkedik.Ha van valakinek és megválna tőle kérem jelezze.
sorszám: 42021 (127733)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-05-02 23:31:06
Nem otto elvű gép révén nyugodtan foroghat ennyit :P
sorszám: 42020 (127731)
(előzmény: Keri, 2011-05-02 22:13:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-02 22:13:24
Na az igazán pörgős motor. Mennyit forog 150ezret? :D
sorszám: 42019 (127726)
(előzmény: Atilla, 2011-05-02 21:57:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-02 22:10:39
A Simsonklub úgy tudom Horvátországba szokott nyaralni menni.

Kell hozzá türelem, de a motor bírja.
sorszám: 42018 (127725)
(elözmény: Laca_D, 2011-05-02 20:07:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-02 22:08:21
Én Pestről jártam mostani feleségemhez, akkori menyasszonyomhoz Debrecenbe meg Balmazújvárosba.
Jártam Jawaval, Hondával, kis TS-el. Na hát annyit tudok hogy bármelyik motorral mentem mindig csutkára akasztottam :))
Jobbkéz a gázon, lábam a hátsó lábtartón, balkézzel könyökölök a tankon és próbálok nem elaludni. Nézek előre és a tök egyenes út valahol a végtelenben egy pontban találkozik...

Mindezt csak egy nőért vállaltam be mert már akkor is a hegyvidéki motoros voltam. Persze előfordult, hogy Kékestető-Eger-Miskolc érintésével mentem Debrecenbe :) de azt meg a pénztárcám nem bírta :)
sorszám: 42017 (127723)
(elözmény: Laca_D, 2011-05-02 20:03:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-05-02 21:57:19
Akkor már inkább az Y2K. Az is egy fölösleges szar, de legalább tökös cucc, nem egy ilyen elcseszett teherautó. :-)
sorszám: 42016 (127722)
(elözmény: Laca_D, 2011-05-02 21:12:16)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu