:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az Műszakilag nem lenne korrekt, ha csak százalékot adnak meg.
A műszerhibák két fajta hibából tevődnek össze. Az egyik a relatív ami a kitéréssel arányos. Ezt lehet megadni százalékosan. Ezt egyébként hitelesítésnél pontosan meg lehet mérni és egy hitelesítő táblázattal pontosítani lehet a mérést. (laborműszereknél) A másik az abszolút hiba, ami a mutató beállási pontatlanságból adódik, ennek a mértéke esetleges és a kitéréstől többnyire nem nagyon függ. Egyébként nem is szokott túl nagy mértékű lenni
Szóval azért van így megadva mert műszakilag így KELL magadni egy műszerhibát.
Az hogy a köztudatba csak a % jutott el az más dolog.
Szerencsére a digitális műszerek korában nincs ilyen probléma, mert a sebesség mérők jóval pontosabbak lehetnek a szükségesnél.
Így van, az még pont belefér.
Szerintem ez EU-s túlbonyolítás, százalékban korrektebb lenne.
Mész az órád szerint jogkövetően a 30-as táblánál, közben meg csak 20-al haladsz. Az már azért durva!
Nem beszélve arról, hogy ha ehhez számolod a fogyasztást, nagyon átvered magad.
Most így belegondolva, ha egy MZ 120-at megy miközben 140-et mutat az óra az még pont megfelel a szabványnak :)
Ja és robogóknál és segédmotornál csak 10%+4km/h eltérés lehet.
Ez nem az eu, hanem egy szabványos, teljesen korrekt, műszer hibatűrés megadás.
Azt írja hogy a megengedett eltérés felfelé 10%+8km/h, negatív irányba nem térhet el.
Akkor meg is felel az MZ óra ennek :D
Rosszul emlékeztem!
Itt van:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:25:32000L0007:HU:PDF
A 3.2-es pont a lényeg.
Az EU-t tekintve túl egyszerűnek is tűnt simán százalékot megadni.
Szerintem az autó 10%. De mindjárt megnézem!
Mikor az MZ-t gyártották, nem hiszem, hogy ilyen szabályok voltak.
Én még 10%-ra emlékszem és ezt minimum tartják is az MZ-k :)
De ha azt mondod hivatalosan 5% nem veszünk össze :)
Az viszont tény, hogy lefelé nem szoktak csalni.
Legutóbb mikor meghajtottam akkor ment órája szerint pont 100at. Bár mondom az meg lefele csal, amikor kb 80nal mentem, haverom szerint az 90 volt, bár az ő óráját mértem most be szal nemtom... :S Majd rövidesen bemérem már az enyém is.
igen én is ezt mondom, hogy felfelé.
Ki mondta ezt hogy csalnia kell?
Motorkerékpár kilométeróra 5%-ot csalhat felfele, lefelé semmit. Ez egy EU irányelv.
Ja egyébként pár napja állítgattam haverom 80ccm-es Yamaha RD-jét. Tudod ami 2 litert fogyaszt és 80-at megy.
Kiderült hogy túl dúsra volt állítva ezért ment csak ilyen lassan :DDDDDD
Azóta állítólag 100-at is viszi, de ezt nem néztem GPS-el, viszont a TS-emet tudja követni, még ha nem is gyorsul olyan jól, szóval a sebesség igaz lehet a fogyasztás pedig hát biztosan kevesebb mint a TS-é
:)))
És a te TS-ed mennyit megy?
Elmondtam mert a kedves tulaj folyton baszogatott h vegyek énis ETZt az többel megy mint a bóvli TSem meg faszább stb. Most kiderült az igazság...
Biztos a gps volt pontatlan.:))
Nehogymá az űrtechnológia pontosabb legyen mint egy precíz német technika:))
Én két hónapja kaparintottam meg egy gyári km órát trophyba, és érdekes módon hajszálpontos, kis és nagy sebességnél egyaránt.Bár ha vmi pontos, az se pontos, mert ugye minden mérő műszernek 6%-ot kell csalnia felfele gyárilag.(kivéve tachográfos gk-k.)
TEEE !!! tudod mekkora csalodást okoztál a tulajnak,te szégyentelen.Remélem neki nem mondtad meg.
:))
Kis érdekesség, hogy mennyit is csalnak a km órák :D Tegnap előtt egy 110zel menni tudó etz 150en mentem, bemértem gpssel. a mutató a 110et ostromolta megint, aztán később megnéztem a gpst, a max sebesség 93(!) km/h... :D:S
http://antik.vatera.hu/jatek/mz_motor_makett_1454230476.html
ha esetleg valaki fanatikus.
üdv
Nem gondoltam, hogy arra még ülőhely sincs a vonaton...
Hosszú ideig kb 2 liter benzin ára volt 100km vonatozás.
Most 1711Ft. :-(
Mentem azzal is, főleg télen, de ha lehet soha többet.
4,5óra út (azóta hosszabb), gyakran végig állva két sorban a folyosón egymással szemben, miközben bagófüsttől fuldokoltam.
Azóta csak romlott a helyzett.
A motoron mindig van ülőhelyem. Még TS-el is 3-3,5óra alatt ott voltam, Hondával volt hogy 2 óra, akkor indulok amikor akarok, és 1000* élvezetesebb.
Mentél volna vonattal. Azon lehet aludni. Ha a menetszelet kívánod élvezni, kidugod a fejed az ablakon. :-D
:D amugy mostanra kiküszöböltema hibádzást :D kiderült a végén igaz hajnali 3 ig fent voltam miatta :D ugyanis a porlasztó igen szegény benzin állást parodukált igy felhuztama sublertüt és kicseréltem benne akompressziót :D igy most voltam vele és 5 dikben félgázon 110 :D szal megjavult a szerelmem :D
annyi idő alatt szét is lehet hajtani egy motort, szóval nem a bejáratás lesz a gondod :)
Gyenge kompresszió viszony, előgyújtás, kipufogó tudja drasztikusan csökkenteni a teljesítményt, meg persze a karburátor beállítás, persze ha feltételezzük, hogy minden más rendben van.
Esetleg nézd meg a kerekeket hogy üresben könnyen forognak e.
Én a Jawammal jártam úgy hogy nem akart menni, meg melegedett a motor, aztán meglazítottam a hátsó féket, mert picit, de folyamatosan fékezett :)
3000 km vanb benne azóta miót aösszeraktam :)
Üdv újra itt! :)
Csapágyaknak nincs szüksége időre hogy összekopjanak.
A henger-dugó-gyűrű esetén 400-1000km (motor függvényében) kellett, hogy teljesen bejáratottnak érezzem.
Km órád jó?
Általában elég pontatlanok.
GPS-el mérve és nem sörözés közben mesélt adatok alapján 120 már jó eredmény sík úton.
Szisztok lenne hozzátok eg ykérdésem rég voltam már itt fenn.......:D na szóval van egy Etz 250 esem, 2 éve cseréltem minden csapágyat a blokkban használt de faszább főtengelyt tettem bele áthúza hajtókar csapszeg görgők, szimeringek csapágyak,ujj kuplung szal patent ablokk nem csörög nagyon szépen jár,kérdésem következő mivel két éve raktam össze elég volt e neki ez az idő hogy szépen összekopjon vagy nem mennyi idő kell neki átlagba hog yszépen öszzeáljon, azért kérdem mert azóta 100 at viszi egyenesen 1, és 2 személyel is 110 h adombon lefele jövök, nekem nem tetszik ez a dolog most vagy szar ablokk vag yninc sössze kopva gondoltam én , nem azért nem tetszik mert mindig full üvegen akarok vele menni csak hát na........várom válaszotokat ! ÜDv :GÁbor
Főtengelynél 1 mm eltérésnél (keskenyebb) kell e oldalirányú elmozdulás ellen hézagolni? Vagy a csapágyban eléggé megszorul hogy ne tudjon oldalra mozogni?
Én mondjuk nem találkoztam ilyennel de fene tudja...
Üdv mindenkinek.
Szükségem lenne egy Trophy 250es km kihajtására ami a 21/47-es fogaskerék áttételhez illeszkedik.Ha van valakinek és megválna tőle kérem jelezze.
Nem otto elvű gép révén nyugodtan foroghat ennyit :P
Na az igazán pörgős motor. Mennyit forog 150ezret? :D
A Simsonklub úgy tudom Horvátországba szokott nyaralni menni.
Kell hozzá türelem, de a motor bírja.
Én Pestről jártam mostani feleségemhez, akkori menyasszonyomhoz Debrecenbe meg Balmazújvárosba.
Jártam Jawaval, Hondával, kis TS-el. Na hát annyit tudok hogy bármelyik motorral mentem mindig csutkára akasztottam :))
Jobbkéz a gázon, lábam a hátsó lábtartón, balkézzel könyökölök a tankon és próbálok nem elaludni. Nézek előre és a tök egyenes út valahol a végtelenben egy pontban találkozik...
Mindezt csak egy nőért vállaltam be mert már akkor is a hegyvidéki motoros voltam. Persze előfordult, hogy Kékestető-Eger-Miskolc érintésével mentem Debrecenbe :) de azt meg a pénztárcám nem bírta :)
Akkor már inkább az Y2K. Az is egy fölösleges szar, de legalább tökös cucc, nem egy ilyen elcseszett teherautó. :-)
van benne automata,:)) szóval igazat adok nektek ! nem igazi motor.
Simson starral 14 évesen ledöftem egy Debrecen-balatonföldvár távot, így az is túragép.:))
5 nap múlva indultunk vissza, de már akkor vonattal, nem vettük rá magunkat, hogy visszamotorozzunk,a Simsonok jöttek kerékpárokkal a vonaton. Egy hétig testápolóztam a hátsó felem:))
Gyakran motorozok Debrecen-Tiszafüred közt.Ugyebár közte van Hortobágy település ami áll egy sorház, egy sor tükör.A többi puszta.
Kawasakival 140-es tempónál kezdtem elaludni, míg a 70 km-t megtettem, na azt a tipust eladtam, csak az öreg trophym maradt.
Na azzal milyen jókat alszok míg átrötyögök 80-90-el.:))
A Simson jobb túragép a Hayabusánál, mert kevesebbet eszik. :-)
Akkor mégegyszer mert nem figyelsz.
Félre ne érts, nincs azzal baj, hogy valaki 350-essel túrázik, nagyon jó kis motorok. Én is 150-essel mászkálok többnyire, de ne gondold hogy az a kategória a csúcs mert tud 160-at papíron, hátszélben, meg fölötte minden csak felesleges hülyeség.
Teljesítménye egy 250-esnek is elég. Az is megy 160-at, felmegy minden emelkedőn. Én azt is imádom, ahogy pörögnek ezek a kis japán szúnyogok. Iszonyat jót lehet városban és hegyvidéken állatkodni velük.
DE az öreg túrások azon a véleményen vannak hogy annak ellenére hogy 80-as átlaggal, nyílt egyenes úton, alacsony fordulaton, nyomatékból jó túrázni, ehhez meg kell a 600-900ccm hogy kényelmes legyen és még csak nem is sor4 hanem V2 a népszerűbb, mert a sor4 600-asból is nagyon pörgős.
Lásd: DL650,Transalp600,BMW1200 a legnépeszerűbb motorok a túrások körében. Persze az egy dolog, hogy szociális motorosok körében már a 300-as MZ is luxusnak számít, de azokban a körökben ahol meg tudják fizetni 600ccm az alap.
sor4 400-ast csak gazdaságos, tanuló, vagy női motornak használják (mert arról leér a lába a csajnak). És annyira nem népszerűek, mert már nem gyártanak ilyeneket az éredeklődés hiánya miatt.
Lehet hogy a 350-es sem pörög többet, de hogy kényelmes nyomatéka nincs az is biztos. Megy persze, de pedálozhatsz rendesen a váltóval egy hegyi uton, én meg kényelmesen ötödikben végigmotorozok és előzök váltás nélkül :) Na ez a nem mindegy.
Különben ha az alföldön motorozol akkor a 200 is kevésnek tűnik :D
Párszor megzavartam a Hondámat 170-es utazóval arrafelé, ez kb. a vége amit utazóban elvisel, csúcsban persze megy 200-at de ott már az életedért kapaszkodsz ezen a nagy dögön is, a 170 meg kb olyan mint MZ-n a 100-as tempó.
hát nem tudom.....
Szerinted az általam említett 350 es honda mennyit pöröghet ötösben a 90es tempóhoz? szerintem max 4000et. Úgy tudom, a 160at 6000 körüli fordulattal viszi. Ne felejtsd el, 1970 körüli masina, akkoriban a sor négyesek se pörögtek annyira eszelősen. 1980 körül jött ki a 250es four,, valami negyven lóerővel. Az már pörög.
Amúgy úgy hallottam, külföldön eléggé közkedvelt a 400as, 500as kategória.
De ez mindegy is. A lényeg, hogy nekem bőven elég a 350es, és az 500asnál nagyobbat értelmetlennek tartom itt Európában. Főleg hazánkban. 160nál gyorsabban menni a magyar utakon öngyilkosság. Meg gyilkossági kísérlet.
Az autópályás 130 hoz egy 500as gépnek nem kell szétpörögnie az agyát.
Jut eszembe. Az öreg 500as BMW tudta a 130at, mégse mondhatod rá hogy zavaróan nagy a fordulata, vagy rövid a lökete. :D
meglepődnél, pont a hozzád hasonló lassú tempójú túristák nem szeretik a kis ccm-es pörgős gépeket.
Egy 600-900ccm-es motorral alacsony fordulaton kényelmesebb, aztán meg kit zavar az ha mellékesen bír nagy fordulatot is?
Amúgy teljesítményre a 125-ösből is ki lehet elegendő teljesítmény szedni egy elegendő tempóhoz.
A Boss Hoss nem az a motor amiben nincs váltó, azaz 1 fokozatban megy végig?
megnéztem a videot.Hát a süket pilota csa k alapjáraton ment !! hallgasd meg.
::) gondolom fosott.:))
Nekem bőven elég lenne az öreg Honda CB 350 four 36 lóereje. A 180 kilós motort még felpakolva, két dagadt emberrel s felviszi bármilyen emelkedőn, sík uton pedig elporoszkál 160al. Mikor megyek én annyival?!!!! De másnál se látom sok értelmét nagyobb sebességnek. 130 bőven elég motoron, és akkor még van 30 vésztartaléknak.
Ráadásul klasszikus motor, normális testtartással lehet rajta ülni, kényelmes, az úttartása stabil, még kanyarodni is lehet vele.
Ráadásul 350 ezerért meg is vehetem. Jó, az alkatrészek kicsit drágák hozzá.
Viszont van négy kipufogója. :D
Szerintem az egy tipikus eltúlzott amerikai fos.
Ha száguldozni akarsz nem jó, ha kanyarodni akarsz nem jó. Túrázni meg túl nehéz.
Mivel semmire nem jó próbálják a nagy süket marketingdumával eladni. Életérzés, meg az utak királya, na persze...
Egyébként egyenesben sem király:
http://www.youtube.com/watch?v=fI_GvCl8ei8&feature=related
Minek a hegyekben álló sok nyomaték, ha úgy ülsz rajta mint egy fotelben és amúgy sem lehet az aszfaltra átvinni.
Boss Hoss az utak királya...az első kanyarig, mert ott egy ETZ-vel is lenyomom :D
Nem veszem bántásnak.Fúrni faragni nem fogom,csak nem hallottam még erről a hengerről.Gondoltam megveszem ,felteszem,karbit hangol, majd kidobom és vissza az eredetit.
A vasam nem versenymotor, már 24éves nagyfiú,tavaly esett át egy teljes felújításon,csak hát a terhelés az sajnos nem kevés.(mármint amivel ráülök)
Vigyázok a motoromra , ezt fater tolta ki a műszaki boltból 1988ba. használta és nekem adta. kb itt ér véget a tulajdonosi lista.
hirtelen ennyit akartam.köszi az infót.
üdv mindenkinek.
BOSS HOSS az utak királya !!!akinek a méret a lényeg !!!
http://www.youtube.com/watch?v=BUBio8Evsx8&feature=related
Nem lepődnék meg ha bemennél, egy ismertebb tuning szakihoz, elmondanád az elképzelésedet, és ez történne:-elő venne egy poros műszaki rajzot, amin a henger felömlőinek méretei, és elhelyezései vannak, majd ezt mondaná:- Látod barátom itt ez a rajz, ha így átalakítom neked, a jobb 250ket is odaveri a 150sed,igaz 1,5 akkora fogyasztással, az első 5000km-n. A második 5000 km-en, már a jobbak elfognak melletted menni csúnyán, de cserébe a vasad már majd kétszer annyit eszik a gyárinál. Ezidáig mentél egy bő szezont, és még mindig egy 150es MZ-n ülsz, ami már közel nem olyan megbízható, mint a gyári, ami szar illesztésekkel, sem eszik többet 4l-nél, és ha karbi+gyújtás jó, még mindig rúgásra indul.
Jó ezt csak most hasra ütésből mondtam, de valószínűleg ilyen okai lehetnek annak, hogy nem gyakori az MZ tuning, mindenki max, a nagyobb köbcentit választja csupán, akármilyen tuning helyett.
Nyilván teljesen máshogy áll ez a helyzet egy angol MZ kupában, ott eléggé durva vasak is vannak, de gondolom az is rengeteg pénz, ha csak a dugót nézzük pl: olvastam, hogy 250es rm dugókkal használják őket, ami hát ugye nem 5000 forint mint az után gyártott német.
Ezzel nem megbántani akartalak, vagy lelombozni, csak nyilván oka van annak, hogy itthon inkább a simo faragás a jellemző.
Megnéztem azt a tuning hengert amit belinkeltél, nagyon durva.
Nem szerények, más ennyiért motort vesz!
Ja, bocs, mindig elfeledkezek hogy a kérdésre válaszoljak okoskodás helyett :D
MEgy, persze hogy megy ez a tuning henger, de annyira nem nagy szám, itthon is csinálnak ilyen átalakítást nem rosszabb minőségben...sőt azon se lepődnék meg ha innen szállítanák a németeknek.
Ahogy régebben valaki rendelt dugattyút a németektől jó sok pénzért, aztán kapott egy Berta dugattyút :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|