:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szia! Arra gondoltam, hogy a régi simson-om 70-es hengerrel nagy meglepetést okozott négyes váltóval, mert sokkal használhatóbb lett. Az élettartama sem változott belátható időn belül, még most is megy, pedig 15-18 éve cseréltem ki a hengert. Biztos egy kicsit túltervezték ezeket a blokkokat, mert akkoriban nem öt évre terveztek. Ezt a kis pluszt szeretném én is kihozni, nem többet. Nem versenygépet akarok, csak hobbiból alakítgatnám kicsit a magam és a feleségem örömére, mert ketten szoktunk motorozni. Tudom, egy 250-es sokkal jobb választás lenne két személyhez, de nekem ez a gép van és nem akarom eladni. Ezért gondoltam arra hogy 180-asra fúratnám és nem 200-ra. 200-nál már tényleg sokkal vékonyabb a hengerfal, de a 180-at még simán elbírná különösebb élettartam csökkenés nélkül, de érezhető nyomatékot adna. A 4 felömlőről pedig nem tudok semmit, hogy az egyáltalán mit befolyásol, milyen hatásai vannak az élettartamra, stb... Nagyobb lesz a fordulat, sokkal többet fog enni, vagy mi lesz akkor? Csak azt látom, hogy sok fórumon ezt a 4 felömlőt favorizálják, mint elérhető tuningot, főleg simson-nal kapcsolatban. De láttam sok helyen 150-es etz-vel kapcsolatban. Ha valaki adna erről egy kis tájékoztatást, leírást azt megköszönném. Vagy egy link is megtenné, de én tegnap nem találtam, pedig keresgettem sok helyen. Előre is köszönöm.
Szia!Mi lenne ebben a fejlesztes?250Mz teljesitmenyt tudna sokkal rovidebb elettartammal.
Sziasztok! Bocsi, hoyg ide is leírom, de a tuning fejlesztésbe 2014 az utolsó komment. Van egy 150-es etz-m, amit elég sokat hajtok és így tíz év után elgondolkodtam, hogy lehetne-e rajta fejleszteni kicsit. Építettem bele elektromos gyújtást és led-es indexet. Azt szeretném megtudni, hogy Balassagyarmat környékén tudtok-e valakit, aki a 150-es hengeremet felfúrja 180-ra? Vagy Pesten ki tudná ezt megcsinálni nekem? Még azt szeretném kérdezni, hogy a négy felömlős hengerek miben tudnak többet? Nagyobb erő, nagyobb fordulatszám? Gyári karbival és kipufogóval érdemes egyáltalán a 4 felömlőben gondolkodni? Előre is köszönöm a válaszokat!
:D nálam nem oylan tragikus a helyzet, a váltó faszán működött eddig is, csak ha szét van szedve akkor legyen esze az embernek :D
Szilikonban bízok én is, az a 1,5 milis tömítőfelület is ha jól be van kenve akkor nem lesz ott gond. Meg úgy vettem észre hogy a TSeknél elég gyakori hiba volt ez, legalábbis, nálam egy másik blokkon is felfedeztem, hogy hibás az átfedés a 2 blokközép között.
Hengertalp nem túl problémás rész.
Szilikon mindent megold :)
Melyikre gondolsz? Ami a váltókar tengelyen van? Az nem túl érzékeny. Amíg tudsz léptetni vele az jó.
A fogaskerék tologató villánál a villa lemezének elvékonyodása növeli a működési hézagot, és így egy idő után nem tudod olyan jól beállítani a váltót a túl nagy játék miatt.
Ugyan ez a kopás a fogaskerék vezető hornyában is fellép, talán kisebb mértékben, de arra is érdemes odafigyelni.
Na most ha ebből nem kapsz jó minőségűt (eredetit) és nem tragikus a kopás, azaz be tudod állítani a hézagolást úgy hogy jól kapcsoljon minden, akkor nem biztos hogy érdemes cserélni, mert sokáig elmegy még.
Egyébként én csináltam olyat, hogy vettem spéci nagy keménységű felrakó hegesztőpálcát 15ezer kilója. A munkagépem kanalának az élét hegesztettem fel vele eredetileg, mert olyan keménységű és erősségű hogy nem kopik. Gyakorlatilag szerszám acél keménységű az ilyen bevonat. Na ezzel hegesztettem fel egy bütykös tengelyt és köszörültem vissza (AC pumpát mozgatta, csak annyira lekopott hogy megállt a gép) Ez jó lehet ide is, csak vigyázni kell, nehogy elfröccsenjen a vékony anyag hegesztés közben, mert viszonylag nagy áram és fordított polaritás kell ennek a pálcának, szóval előtte hasonló lemezen kell gyakorolni a szép hegesztést.
Ugyan ezzel a módszerrel Riga Delta lenyalódott fogaskerekét is hegesztettük fel, majd kézből flexel újra kifaragtuk a hiányzó pár fogat :) a váltó bár kicsit zörgött de működött. A hegesztés jól bírta azt a rövid időt amíg más baja nem lett annak a tragacsnak :D
Én amit most szereztem ezen is a tömíítő felületek szépek, csak a fúró drótkoronja kicsit megsértette a henger alatti részt, de majd oda több tömítőt teszek.
Ami igazán zavar, hogy a 2 blokkfél átfedése felül egy részen elég rossz, kb 1,5 mm csak, remélem elég lesz.
Viszont a váltókar kapcsolóvilláján mit kell kopás szempontból figyelni? Gondolom ha már hegyesre kopott akkor eldobós, de van-e még valami?
Nekem is van két komplett blokkom.
Az egyiket én raktam össze, tiptop állapotra, a másikat BONTATLAN állapotban vettem. Ráadásul nagyon jó állapotú...csak össze kéne már rakni a motort.
Nem érdemes átütni.
Véletlenül megsérül és olvashatatlan lesz, akkor annak nincs következménye, mivel a motor már nem fődarab, csak a váz. (csak ezt nem reklámozzák)
Hát az elvonási tünetek engem is kínoznak, ki is mentem ma este munka után egy körre, de lefagytam róla a lányommal együtt. Azért jó volt nagyon, jöjjön már megint a meleg!
Az is lesz, találtam egy másik blokkot, de ha már lúd legyen kövér kicsit csinosítok is rajta. De mondom ahoz képest most sem lett volna muszáj szétszedni, aztán valamikor összeáll legalább jó lesz. :)
5 éve is zöldfülűként raktam össze de azért nem maradtam ott sehol se blokkhiba miatt szerencsére. Most egyedüli bajom h jelentkeznek a motorozás elvonás tünetei... :D
Szia Gábor!
Olvasgatom amit írtál, hát jó sokat melózol ezzel a vassal. A blokkot kivenni, szétszedni, javítani, összerakni, visszaszerelni nem kis munka. Szerintem visszatérő gondod lesz ez a főtengely téma, pedig egy jó blokkhoz 5-10-15 évig nem kell nyúlni, csak használni. Nem érné meg kicserélni az egész blokkot? A motorszám is megoldható, már nem problémáznak annyit az átütött számokon ilyen régi gépeken.
Kösz, igazából én úgy is akartam, hogy a csapágyat felragasztom a főtengelyre, aztán ha beválik akkor a felmelegített blokkfelet rá. A blokkfélben meg szorul normálisan szerencsére. A hézagolás volt 5 éve is a gond, szétszedve láttam hogy a száraskerék (kihajtás) kuplung tengely vége is színeződött, vagyis melegen nem volt neki elég hézag... :/
LED hez olyan villogtató kell, ami LED-hez való. Ahogy nagyon jól rájöttél pont a kisebb áram miatt.
vegig gondolva a dolgot, valahol atszivaroghat az aram a masik index korbe is. A ledeknek sokkal kevesebb aram is eleg, ez megmagyarazna hogy normal izzokkal miert nem jott elo a hiba. Szerintetek mi lehet, volt mar valakinek ilyen gondja?
Sziasztok! Vettem b15s foglalatba led index égőket. Már előzőleg kicseréltem a relét tranzisztorosra és normál égőkkel működik is. A ledekkel viszont nem jó valami, mert egyszerre villog mind a négy. Mi lehet a gond szerintetek?
Elvileg C4 van ám ott! De amúgy bírja a C3 is.
Ha jó vastagon megkened és rendesen melegítve összerakod, ahogy azt kell, akkor képes összenyomni a csapágygyűrűt. És akkor mindegy, hogy C mennyi, az nem tesz jót neki. Vékonyan és keveset szabad csak kenni és hidegen összerakni.
Sajna hamisítják, vagy néha használtat sóznak az emberre. SKF, Koyo stb. csak légmentesen lezárt gyári csomagolásban ajánlott.
Elvileg a C3as csapágy nem azért van ott? Amugy ha tönkre is megy akkoris jól állok, 5 évet ígyis kibírt szépen, pedig 2011ben még sokkal kókányabbul lett összerakva - saját magam által, de na tanul az ember mindig és jobbat akar :D
Nem az a baja, hogy nem fogja meg, hanem sz hogy nem lesz hézag. Bemelegszik, szorulni kezd és tönkremegy a csapágy. Szóval óvatosan kell vele bánni.
Elküldte mielőtt befejezhettem volna a mondatot. De közben úgyis megnéztem. Van még boltjuk, sőt mintha ott is lenne mint rég, bár neked kissé messze lenne, pedig ha jó eladót fognál ki.... De teljes katalógusok szinte biztosan van.
A sörös dobozt erre a célra nem ajánlanám ellapulhat egy picit idővel.
Régen a katalógusokban benne voltak a mínusz ősök is. Csak ki kellett nézni a kódjukat. De manapság mintha nem lenne divat a javítás, dobtunk mindent el. Gondolom a szabványnák,kisebbet pont a kopott tengelyekremtalálták ki. A nagyobb kulsőjüeket pedig a megtágult csapágyfészekre. De lehet hogy még most is van ilyesmi, csak nemmlátok jó katalógusok át. Be kellene nézni az SKF-hez, ha még
De azt hogy? Kérjem h 6304es C3as minuszos csapágyat kérnék? Amugy most hogy mondod a sörösdobozon gondolkodtam, de a legegyszerűbb a loctite, ha megfogná akkor jó.
Amugy az egyik Koyo csapágyat ma vittem vissza, mert lötyögött mint egy csörgő... beleválasztottam :D
Köszi Laca! Akkor veszek izzókat, az indexrelét már kicseréltem tranzisztorosra. Lehet állítani a villogás sebességét, nagyon jó! :)
Üdv. Nekem nem fogadták el a robogó indexeket (bejentéskor rákérdeztem ). Műszakira így visszatettem a gyárit.Nem akartam buktát, majd visszacseréltem. Kb 1-2 órai munka. Szerintem a ledes izzóval nem foglalkoznak.Bár lehet hogy vizsgaállomás válogatja.Ha ledesre váltasz relét is cserélned kell. üdv Dlaca
Elvileg nem csak túl méretes, hanem kisebb csapagy is van. Ha egyáltalában szabványos csapágyról van szó. És ha jól értettem a problémát. De ha jól értettem, akkor nem lehet acél fóliát alátenni? Az jobban tart ha melegítve húzod rá a csapágyat.
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani a tárcsafékes, 18-as ETZ első kerék küllőjének a hosszát?
Elvittem centríroztatni és sajnos a küllők fele össze van rohadva az anyával, ezért rendelni szeretnék hozzá, csak nincs nálam a kerék sajnos.
Akkor remélem... De jót se biztos hogy talál az ember könnyen manapság :(
Szevasztok venni szeretnék egy tükröt egy ezt 125 motorra de nem vagyok benne biztos hogy jól emlékszem e hogy M10 jobb menetes tükör való rá ugye?
Hááát, ha kicsi a hézag akkor elvileg megfogja. Próba cseresznye, de amúgy még mindig azt mondjuk hogy kuka.
Még valami... a 150-es etz-hez lehet kapni 13-14-15-16-os első lánckereket. melyikkel megy a legjobban szerintetek? érdemes egyáltalán a gyárit nagyobbra cserélni?
miért küldte el kétszer a hozzászólást, csak frissítettem a lapot. na mindegy...
sziasztok!
etz-hez árulnak keleti led-es indexet, ezen a linken:
http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/mz-etz-251-ledes-index-szett-4db
van valakinek tapasztalata róla és a műszaki vizsgán mit szólnának hozzá? vagy vegyek inkább ilyen led izzókat?
http://ledszaki.hu/adatlapok/Autos-ledek/200-Lumen-BA15S-foglalat-2,5W/LD00618.html
sziasztok!
etz-hez árulnak keleti led-es indexet, ezen a linken:
http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/mz-etz-251-ledes-index-szett-4db
van valakinek tapasztalata róla és a műszaki vizsgán mit szólnának hozzá? vagy vegyek inkább ilyen led izzókat?
http://ledszaki.hu/adatlapok/Autos-ledek/200-Lumen-BA15S-foglalat-2,5W/LD00618.html
Mai felfedezés utáni kérdés: a Loctite csapágyragasztója megfogja a főtengelyen a csapágy belső gyűrűjét, ha az hidegen is simán felmegy egyik oldalra koppig (még az új csapágy is)??? A szervízkönyv azt írja hogy eldobós, de akkor még nem volt loctite :) Mind2 főtengelyem olyan...
Igen, leginkább próbálgatással, de én is olyan 1,6-1,8 között használom.
Rosszat írtam. A TS-en K39-es és K33-ast használok. A csúszáshatáron való viselkedéssel pedig egyet értek. Mikor elkezd csúszni, nem megfoghatatlanul és hirtelen, hanem jóindulatúan teszi azt.
Na most már teljes a káosz :) Egy másik helyről meg azt hallottam hogy ugyan ez volt a gond a motorral és ugyan ez a gumi volt rajta, viszont lecserélte Metzelerre és megjavult.
Te is használtál ilyen gumit, ráadásul versenykörülmények között, és ott jól szerepelt tehát mégis jó gumi.
Először is a kereket kicentríroztatom amennyire lehet, szétszedem az első telókat és kicserélem benne a műanyag gyűrűket, rakok bele 10w-s olajat, amitől remélem lesz végre normális csillapítás.
Milyen keréknyomás az ideális? Vagy ezt inkább próbálgatással lehet eldönteni? 1,6bar-ra szoktam belőni.
Ha ezek után sem javul a helyzet, akkor elgondolkodom a gumicserén.
Egyébként párhuzamosan használom a kis TS-sel, és ott k36-os Heidit használok, nem csúszik egyáltalán és bátrabban lehet rátenni az ívre még ebben a hideg időben is, ezért nem értettem a 250-es viselkedését.
Amúgy a Heidenau k36 a legtutibb mintázat, csak sajna nem lehet már kapni ETZ méretben. Legalább is pár éve hiány volt. Igazi jó esőmenő gumi, de szárazon sem rosszabb mint a K65, persze cserében gyorsabban kopik.
Kezdjük ott, hogy üt a felnid és rossz a lengéscsillapítód, ilyen előzményekkel a szuper tapadós RSW-vel is eltolja az elejét az ETZ.
Én évekig versenyeztem az utcai Heidenauval, annyira le lehet tenni a motort, hogy a lábtartóból le kellet vágni és felhajtani, miközben még ki is ültem. Ráadásul a Heidit azért szerttük, mert jóindulatúan előre jelezte a csúszást, míg jó néhány márkás gumi bár lehet hogy jobban tapadt (Pirelli), de hirtelen csúszásra volt hajlamos ami automatikus eséssel jár ledöntött állapotban.
Szóval inkább tedd rendbe a motort, mert a kerék centrírozására iszonyat érzékeny, ahogy a lengéscsillapító megfelelő csillapítására is (nem a kemény csillapító a jó, hanem ami puha, de megakadályozza a lengéseket)
Aztán be kell lőni a keréknyomást is, be kell melegíteni a gumit, pályát. Hideg aszfalthoz a rágógumi sem tapad. Ilyen időben gyakorlatilag még téli gumi kellene, ha volna.
Arról is ejtsünk szót, hogy milyen az útfelület minősége, szennyezettsége, nedvessége, mert ilyentájt az is elég változatos tud lenni.
Valakinek tapasztalata Metzeler ME22 90/90 - 18-as gumival?
Most az ETZ-n elől Heidenau K65 van fent, de nem vagyok vele megelégedve. Kanyarban nem valami stabil, és egy bizonyos fokú döntés után elkezd csúszni szépen a kanyar külső íve fel, ami elég ijesztő.
Nahát, téged is látni?
Mi van veled, van még motorod, vagy teljesen felhagytál a motorozással?
Szerencsére moped 91-nél is van, aztán van itthon egy bolt ahol tudtam rendeltetni. Érdekes hogy szinte minden kis apróság kapható hozzá.
Remélem ha ezt kicserélem akkor végre az alacsonyabb viszkozitású olajjal is lesz némi csillapítás.
Most azt vettem észre, hogy igazából nem csillapít az eleje, kb ugyan annyi idő a be és kirugózás is, csupán a hajtóműolaj miatt van benne egy kis keménység.
Pedig már volt szétszedve, egyedül szimmeringet cseréltem csak, mindent szépen átmostam, könnyen mozgott a szelep is az alján. Viszont a kis műanyag gyűrű állapotát nem figyeltem.
Asszem ez az.
Remélem megerősít valaki, de nagyon más cserélhető alkatrész nincs ott.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?cPath=41_293&products_id=1698
Ha valakinek kell, kérem mailen válaszoljon: bartalpal@gmail.com
Sziasztok! Tudom nem ez lenne a megfelelő hely, de ez a legaktívabb fórum. Szóval helyszűke miatt feleslegessé vált több mint 10 évnyi motor-revü újság. 1992-2005 évszámok, egy egy darab hiányzik, nem teljes minden évszám. Ha valakinek kell, akkor szóljon, mert sajnálnám kidobni. Tatabányáról elvihető tőlem, legkésőbb április közepéig. Súlyban 20 kg lehet. :-)
Lehet kapni a műanyag tömítő gyűrűt?
Ja, mondjuk lehet neked más a szár átmérője, nekem utolsó szériás a TS-em, abban ugyan az van mint az ETZ-ben.
Gyakorlatilag ugyan olyan teló van a TS-n mint az ETZ-n, én szoktam cserélgetni köztük csak azért tudom :)
A rugó erőben tér el.
10W-s villa olaj való bele. Ezzel lehet puhának érzed, de pályán ezzel a puhasággal együtt fogja legjobban az utat, de 15W is elférhet ha olyan az ízlésed.
Én amikor motor olajat raktam bele akkor is 10W40-essel mentem.
80W90-el nekem olyan mintha rögzítve lenne.
Ha neked azzal kezd jó lenni akkor a teló dugattyú műanyag tömítő gyűrűjét cseréld, vagy csak simán felakadt a húzóági szelep. Szét kell szedni kipucolni, amit kell kicserélni és akkor jó lesz. Ez egyébként okozhatja azt hogy nem stabil kanyarban. Borzasztó így menni.
ETZ eleje könnyű, és erős a motor hozzá. (mármint a súlyponthoz)
Kupások úgy tudják elviselni, hogy terhelünk az elejére kanyarokban, meg kigyorsításkor. Ha jól csinálod akkor a hátsó csúszik el inkább a kanyarból kijövet :)
https://www.youtube.com/watch?v=EVL8-GHMG-w
Jó az amúgy, mozgékony az ETZ is, csak szokni kell. Nem hagyományos a felépítés, közelebb van a SuperMoto-hoz.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|