:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Valami mégis, különben nem pukkanna a bizti.
sorszám: 42099 (127997)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-18 13:16:09)
Ez nekem pedig ZÁRLAT szaga van,főleg ugy hogy inditás közben ellővi a biztit.Ne erőltesd az indítás. Szolj valakinek aki még nem nézte,nézze ő is át. az akksi polaritást üti a töltés valahol.
valalmi bekötés fel van cserélve.
Szerintem, de majd nyilatkozik más is.
üdv.
sorszám: 42098 (127988)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-18 13:16:09)
Sziasztok. Ma vegig ellenoriztem a karburatort es ujbol is allitottam latszolag jo, majd szetszedtem az osszes elektromos csatlakozot es letakaritottam majd ujbol osszeraktam azutan a benzintartajt is ellenoriztem illetve a szurot es a csapot, h megfeleloen engedi-e a benzint s minden okes volt. Elindul es majd leal. Gazadasra neha felugrik a fordulat es ujbol leal. Menyi kene legyen a trafon a tapfeszultseg? Valaki segitsen mert tanacstalan vagyok. :-(
A voltosoknál kevés a 4 amperórás aksi.
Ha fel van kapcsolva a világítás és az index, a 8 amperes bizti kiég. minimum 35W+15W+5W+gyújtótrafó osztva 6 volttal jóval több mint 8 amper.
Ezen kívül valahol átvezetés is van, vagy rajta marad a helyzetjelző, ezért merül le másnapra. Mindent kapcsolj le, úgy mérj ellenállást a plussz és a minusz között.
Az is elképzelhető hogy rossz bekötés vagy feszszab hiba miatt az aksiból áram folyik a dinamóba vissza. Mondjuk rossz a szabályzóban az iránycsatoló, vagy az aksi is a generátor plussza mellé van kötve a szabályzón. De tud fura dolgokat művelni a töltés visszajelzés is.
sorszám: 42096 (127984)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-18 13:16:09)
Ja é skérlek benneteket hogy aki Salgótarjánhoz közelebb lakik az szoljon legfőképp:)
ziasztok skacok hagy kérdezzem már meg tudom nem ez a forum :D de nekem kellene egy simson henger ! baráti áron :) aminke nincs válla , nem akarok most ide oda vinni köszörülgetni :)várom jelentkezőket !S
Teljesen új, savas 6V4Ah, teljesen feltöltve, ha a motoron van, rácsatlakozva, reggelre 4-5V közötti értékrn van. A + on lévő üvegbizti (akksihoz jár)elpukkant, kicseréltem 8A-re, indításpróbálgatás közben az is elpukkant. Elméletileg a "fő" vezetékek,( világítást,indexet , féket nem néztem,) nem szakadtak, és nem testelnek, és össze sem érnek
Ennyi erővel bármi lehet.
Kezdetnek az akkut vetném alá terheléses próbának az asztalon egy 21W-os izzóval nézve meddig világít feltöltés után.
Aztán keresném a többi hibát, mert ha 2V-ra leesik az akkufesz az már jó eséllyel nehezéknek jó csak.
sorszám: 42092 (127974)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-18 07:52:11)
Nekem is vannak elektromos problémáim, megosztom veletek, én feladtam egyenlőre. Akksi feltöltve,ha gyujtást kapcsolok, 6-ról leesik 2V alá egy percen belül. A lámpafejben a piros vezetéken ami megy a kapcsolóra , ha egyből rámérek 1,9V-ot mutat a műszerem.
kb egy hete mentem vele egy próbakört, azóta karbit pucoltam de előjött ez a baja. vezetékcsatlakozókat már átnéztem, néhányat összecsipogtattam, testeléseket tisztítottam ,meghúztam. gyújtótrafó lehet a ludas? Azt még nem ellenőriztem, mert nem tudom hogyan kell. Ez egy kis TS elektromos fesszabbal.
naja, én is szívtam ezzel.
Nálam a gyujtotrafó volt hibás de szopatósan, mert a csere trafó is rossz volt.
Ezt egyébként lehetne ellenőrizni itt is, mert az hogy van szikra, nem jelenti, hogy üzem közben is mindig van.
hasonló volt a problémám, nekem a vadi új 3hónapos kisipari gány semmirevaló szemét ... szénkefe adta meg magát. a gyári bírta 20évig az utángyártott 3 hónapig.
Próbálj meg szerezni gyári szénkefét (wartburg,trabi), ha meg nem az a ludas tedd el mert ugy is kelleni fog.
üdv
Valaki nem tud egy reszletes elektronikai leirast illetve technikai rajzot adni egy Minsk 125 92 es hez.Koszonom szepen.
Koszonom Arpad. Megnezem amiket tanacsoltal a kipufogot foleg mivel, h egy garazsban telen piheno hobby motor ez igy konyeden lehet,h valamitol eltomodott ha bar mikor felugrik a fordulat akkor jon ki fust jo bovon.
Ha van olyan hogy leállás előtt megugrik a fordulat, az fals levegőre utal. Akkor mégis lehet a szimering is. Lehet rossz a blokk felek közötti tömítés is. Vagy valami szuszog a karbi és a henger között.
De van valami fura érzésem ezzel. Üresben nem szokta visszafogni magát annyira, hogy leálljon a plussz levegőtől.Ha pedig annyi lenne a levegő, alapjáraton se pöfögne.
Ha van autószerelői végzettséged és 4 évig gyakoroltál már MZ-n, akkor valószínüleg valami trükkös hiba lesz, nem valami szokványos. Azért nézd meg a kipufogót is, esetleg a hengertalp tömítést is. Pucold le nagyon a blokkot és nézd sokáig, hátha meglátsz valami rendellenességet.
Öszintén megvalva, nem sok tanácsot tudok neked adni, főleg így a távolból.
Koszonom a tanacsokat. Levego szuro nelkul mar probaltam az volt az elso dolog illetve gyertyan szikrat is ellenoriztem es az is rendben volt majd benzin es az is van.Azutan jott a karburator takaritas de mivel uj igy abban sem talaltam hibat viszont a regivel is ugyan ezt a hibat csinalta szoval logikusan nem az a problema gyokere. Alap fordulat rendben mikor egy keves gazt probalok adni mindha megnyuvadna a motor es leall. Nagyon ritkan van, h felugrik a fordulat egy pillanatra majd ujbol megall. Auto szereloi vegzetseggel rendelkezek annak is a villamossagi reszere szakosodtam es az MZ\ETZ met mindig en szereltem kb 4 evig, ugy gondolom van egy keves szakkepesitesem is hozza megis kifog rajtam. :-(
Feszszab a leggyanúsabb. Ha gyári, akkor mechanikus. Lehetne vele ügyeskedni, de jobb ha szerzel egy elektronikusat.
14.4 voltnak kellene lennie a felső fezsültség értéknek.
Persze ha nem is abbira esélyes, de még lehet sok más hibaforrás is. Menetzárlatos álló vagy forgórést. Esetleg akkora ütése vab a forgórésznek hogy nem tudja megfelelően követni a szénkefe.
A diódahíd ami szinte garantáltan jó. Annak hibája nagyobb eltérést okozna.
Én a helyedben a feszszabot kicserélném, utána kezdenék el másfele keresgélni. A mechanikus szabályzót akkor sem árt lecserélni elektronikusra, ha egyébbként jó.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném MZ ETZ 150 (1987) ügyben:
Jelenség: a töltésjelző lámpa 1600 körül kezd halványodni és 2000 körüli fordulaton alszik el.
Fontosabb jellemzők:
40e km, utóbbi egy évben vagy 100 km-t ment, üa rendszer kipucolva, vadi új akksi, generátor szénkefék, csatlakozók megpucolva, fesz.szab és diódahíd gyári, 5-6 évvel ezelőtt 1 db dióda volt cserélve.
Akksira rámérve fordulattól függően: 12,5 V.. 13,5 V.
Vizsgálólámpám van. Szerelési könyv szerint vizsgáljam meg a fesz.szabályzót és a diódasorokat, vagy mit tanácsoltok?
Köszönöm előre is.
"Nem megy a motor" problémánal első dolgod h megnézd van-é szikra, de azért hallgass a szakikra is akik írtak :)
Én még hozzátenném a légszűrőt is.
Azzal kezdeném a javítást hogy kipucolnám rendesen a karbit. Ha nem jön be, légszűrő nélkül próbálnám. Ha az se nyert, leszedném a kipuffot, hátha valami egér ott helyezte magát végső nyugalomra. Ha még mindig nem megy a motor, jöhet a gyújtás. beállítás, érintkezők pucolása, majd gyertya csere, végül trafó, gyújtáskábel, pipa csere.Ha ez se válik be, marad a szerelő.
A szimering hiba estén szerintem ha be lehet indítani a motort, akkor fullad le inkább, amikor megpróbál elindulni vele, vagy nagyon magas fordulaton. Tapasztalatom szerint a közepes fordulatit bírbi szokta üresben.
"Nem megy a motor, mi lehet a baja"
Azért ebből nem nagyon lehet hibát meghatározni, remélem érzed :D
Pár dolog amit ellenőrizz:
1. Nem hozzá való a karburátor
2. Eldugult a főfúvóka (rozsdás tank)
3. Hibás főtengely szimering vagy más fals levegő befolyásolja a karburátor működését
4. állott benzin, 2T olaj helyett motorolaj, a gyári előírásnál dúsabb keverék (cseréld le frissen kevertre és rendes 2T olajra...arol2T-t kerüld)
5. Gyertya/gyújtáshiba...és innen válik végtelenné a hibák lehetősége amit vagy kínkeservesen vaktyúk is talál szemet elven tudsz megjavítani, vagy értesz hozzá és a logikus hibakeresés elvei alapján megtalálod a hibát, kicsivel rövidebb idő alatt.
sziasztok. nekem van egy Minsk 125 92 es motorom ami konyeden elindul viszont gazadaskor leall. uj Karburatort kapott es kipufogot is az elozo tulajtol aki feladta a javitasat igy en vettem at. tudna valaki segiteni, h mi lehet a gond? Koszonom elore is.
És akár használt étolajat is "vontathatok" a kerékpárral. Autó tankjában ezért azonnali főbelövés járna...
Mert nem kell rá sisak, műszaki, biztosítás. :-)
Persze max 30-as tempóig lenne biztonságos.
nekem 14 ment bele de akkor teljesen csurig van,a sapka pont rátehető,vagyis az alatt még van kb 2 cm .Annyira nyakig nem tettem :)
Ha meg van MZ akkor mi a fenének mennél ilyen borzalmas életveszélyes szerkezettel egy métert is?
Meg keresem neked a bringa szervízkönvét.
Valami 1000km-et bír egy gumi, a lánc is csak pár ezret.
Mondjuk ez nem kevés, én egy év alatt tettem bele annyit hogy cserélni keljen mindent.
Nem annyira mint ugyan ez egy kulival :)
De tényleg nem mindennapos 90-el tekerni egy bringát :)
Én a volán buszok mögött vákumozva rendszeresen mentem 80-at, versenybringával. A bringa még bírta volna, meg stabil is volt, azzan nincs is gond, de ilyenkor azért kell már pörögni rendesen és én nem bírtam a kormot.
Saját erőből leejtőn volt 68km/h, sík úton 50 körul tudtam tekerni rövidtávon, de hosszabb távon is aláztam a Babettákat :)
Meglesném a vékonykerekű, vázú versenybringát közúton 90km/h körüli tempóban. Az tényleg életveszély.
"Ha 200kmre akarsz menni de csóró vagy, válladra veszed a bringát és felszállsz a vonatra,"
Ha csóró vagy, ne menj vonattal. Drágább, mint ha MZ-vel mennél. :-(
Élettartam: gumi több év, csapágy szintén, a lánc csak pár hónapot bír.
Azért ahhoz izom is kell.
De egy dongó motort minden további nélkül rá lehet tenni vagy levenni és nem ilyen veszélyes.
Mondjuk fénykoromban is csak rövidtávon bírtam 50-el tekerni, de a Népstadion-Moszkvatér távon hamarabb ott voltam mint a metró :)
Ha meg mégis vki olyan távot akar lenyomni, vesz egy vékonykerekű, vázú versenybringát, azzal gond nélkül lehet száguldani lehet gyorsabban is mint ezzel a kulival :)
Ez így akkor is baromság.
Nem gazdaságos.
A bringa nem erre való, és életveszélyes egy ilyen toló motor, főleg ekkora sebességen.
És ahogy elnéztem vadi új áramfejlesztő motorjából volt építve, amiből már vehetett volna bármit.
Ez jópofa játék, de kb annyi értelme mint a 750-es Kawa blokknak egy robogóban.
Ha 200kmre akarsz menni de csóró vagy, válladra veszed a bringát és felszállsz a vonatra, esetleg összehajtható bringát veszel (csepel kemping, nem valami drága dolog)
Ráadásul egy bringa gumija, lánca, csapágyai szerinted mennyit bírnak ki?
Megdöbbentően keveset egy motorhoz képest, mivel viszonylag kevés olyan ember van aki ekkora távot tenne meg bringával.
Tegyük fel, 200km-re akarok eljutni kerékpárral. Bedörrentem a bicajtolót. Odaérek, lecsatolom a kerékpárról, és használom azt normál kerékpárként. Visszafelé megint felkötöm, és huss.
Feleslegesen nem kell cipelni a motort(akkut, villanymotort).
Ha az MZ-n lenne pedál és villanymotor, azt is olcsóbban, sokoldalúbban lehetne használni. A futómű, jó fék már meglenne.
Bár pedálos üzemben feleslegesen cipelnénk a villanymotort, akkut, benzint, belsőégésű motort. Villamos üzemben a pedált, belsőégésű motort, benzint(viszont lejtőn haladva áramot termelhetnénk, 2T benzintermelése nehezebben megoldható :-)). Normál használatban a pedált, villanymotort, akkut. Viszont dugóban nem kellene feleslegesen járatni a motort, kuplungolni. Ez az előnye. Egy mozdulattal olyan meghajtást csatlakoztatsz rá, amire épp igényed van.
A robogó pénz, nyersanyag, munkaidő, plusz államnak fizetendő költség, és az üzemanyagon lévő extraprofitról se feledkezzünk meg.
Tulajdonképpen egy tágas bölcsővázzal rendelkező motorban is lehetne cserélgetni a meghajtást (benzines motor, dízelmotor, gázmotor, villanymotor).
Mondjuk ezt a "pusher bike"ot nem értem.
Ha valaki bringázni akar akkor minek motor, ha meg nem akar tekerni akkor miért nem vesz egy robogót.
Első pillanatban azt hittem hogy ez a VW tanulmányautója, de rákerestem és csak az áramvonalasság miatt hasonlít rá. Bár pár megoldást szerintem arról lestek el.
http://www.origo.hu/auto/20110126-volkswagen-xl1-bemutato.html
Mestermunka:
http://www.youtube.com/watch?v=lTPGTliB6fg&feature=related
Írtátok a modellrepülős villanymotort (Turnigy) az MZ-hez anno. Más motorokat már építettek át vele.
http://www.youtube.com/watch?v=bDSkjz8tOcY :-)
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2011/05/13/delta_ronda_csucstechnika/
"a két ultrakönnyű motor. Ezeket az Oxfordi Egyetemen fejlesztették, egyenként csupán 23 kilósak, viszont 120 lóerősek, és egyenként 600 Nm a maximális nyomatékuk."
http://www.mzclubhungary.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=8
Dénes nevű klubtag intézi,irj neki privát üzit,azt kérdezz rá.
Az mz klub oldalán szokták gyüjteni a rendelést és gyártatják. ha jól tudom.Biztos van itt is közülük valaki.
Dobd fel e kérdést egy párszor hogy minél többen lássák.üdv.
http://www.mzclubhungary.com/index.php
Helló!
Nem tudja valaki, hogy 250-es ETZ-hez honnan tudok teleszkóp(első) merevítőt szerezni?
sziasztok, kis TS-em van, szeretnék rá valamilyen elektronikus gyújtást. van valakinek ebben a témában infója? köszi
Kíváncsi leszek, mert adtunk neki még benyát, most sokkal jobban megy, és nem is füstöl.
12,5liter és ebből 1,5 a tartalék eredetileg.
Ha a sima kerek tartályosra gondolsz (Mint a gyári, csak fekete a tartály, nem átlátszó) az nekem bevált. Pár éve vettem, olyan 30 000km-t mentem vele és tökéletes. A baj az, hogy ez nem jelent semmit,az ezeknek a bajuk, hogy nem állandó a minőség.
80km/h-nál 2 liter/100km egész baráti lenne...
Van valakinek tapasztalata a Mofaker által forgalmazott főfékhengerrel és fékcsővel?
Nem emlékszem már a kis TS-em tartálya hány literes volt.Megmondaná valaki?Mintha 15 literre emlékeznék.
És a fogyasztással sem vered át magad. A km számláló az jóval pontosabb.
Azt csak a kerék átmérő és nyomás befolyásolja :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|