:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
csáo
kellene egy kis segítség
új főtengelycsapágyakat raktam az etzm be, viszon egy bizonyos idő után (párezer km)a főtengely nyolcalni kezd.Ezzel meg elcseszi a gyujtást. kézzel nem lehet oldalra mozdítani, viszont észrevehetően ver. na most ha megint kicserélem a csapágyakat azzal nem jutok előrebb. A főtengellyel mit lehetne csinálni, centírozni? előre is kösz
Emlékszel amikor azt modtad hogy csörög a motorom. :) Tudod, amikor a Kipuff rögzítése, vagy a hollander csörgött: :)
Milió dolog csöröghet a blokk környékén.
Jól oda kell fülelni, honnan jön a zaj. Néha segít ha egy vaspálcát szorítunk a fülünk és a hallgatandó rész közé, úgy előfordul hogy egész pontosan be lehet határolni a helyet.
Ha csörgés a hengerből jön, Gyújtást kell állítani, egy picit dúsítani a keveréket. Ha ez nem jön be, henger le.
Szerintem más a hangja ha tűgörgős a dugattyúnál. Mintha egy kissé fütyülne is a csörgés mellé.
Csak csatlakozni tudok Kerihez.
Ezek annyira igénytelenek, hogy nem negyon adják meg magukat egyből, kivéve, ha villanyoltás van a gyujtásnál:))
Ne foglalkozz egyébként kisebb zajokkal, csörgésekkel, jó Neked most más a helyzet, erre érdemes ránézni.
Ilyenkor nekem is kezd egy kis tűgörgő, vagy csapágy vagy akármi zörgése lenni bizonyos fordulaton, de nem igazán izgat már a dolog, lehet ha belenyúlok rosszabb lesz, így meg elmegy még egy darabig.
Kétüteműek amúgy is érzékenyek a beszívott levegő hőmérsékletére.
Az enyém tavasszal szép csendes, bizonyos fordulatnál erősödik egy kicsit, de most felerősödött.Haveré ugyanez. Indulnak könnyen jól fogyasztanak, jól mennek, kap egy kis Fimolt aztán jóccakát.:))
figyu, ne nagyon aggódj, ezek tényleg igénytelen gépek, nekem a Jawam amikor megvettem össze volt rozsdásodva a henger a dugóval és a csapágyak sem voltak jobb állapotban. Beáztattam olajban, másnap fakalapáccsal kivertem belőle a dugattyút, megcsiszoltam összeraktam és egy szezont motoroztam vele motorhiba nélkül.
Igen nehezen indult, sokat fogyasztot, de szépen pörögött nem csörgött, nem dadogott.
Az MZ TS-em is járt úgy hogy kiesett a csapszeg zéger, a csapszeg szétcseszte a hengert, a dugattyú gyűrűk eltörtek, levettem a hengert az út szélén, kiszedtem a darabokat, gyűrű nélkül összeraktam, és még hetekig motoroztem vele így mire kicseréltem a hengert.
Olyan is volt hogy előző tulaj rosszul rakta be és eldurrant a szimmering, na attól tényleg elég szarul ment, és iszonyat füstölt, de hazamentem vele, még azzal sem csinált ilyen dolgokat mint a tied.
Ezért mondom, ha ilyet csinál az gyújtás vagy karburátor hiba miatt lehet.
Lehet a trafód is rossz.
Az hogy csörög, meg minden baja van nem motor hiba, hanem azt jelenti hogy visszarúg, rosszkor kapja a gyújtást, vagy nem gyújt a rossz benzin-levegő aránytól és azért durran vissza.
Ha motorikus hiba miatt csörög egy motor durván, akkor azt jelenti, hogy a tűgörgők már a hengerfej belsejébe sajtolódtak, de jó beállítás esetén egy extrém szétkopott motor sem csörög különösebben. Persze elég jellegzetes a hangja, de ami csörgést hallasz egy MZ-ből az általában nem a főtengely.
Megnéztem a megszakítót, és semmi gond nem volt vele, sőt nagyon jó állapotban volt. Na ezek után mi a teendő????? :(
azóta vettem más forrásból egy marékkal...az nem hozza azt a színvonalat :( te jártál jól :)
Amit nekem küldtél nemrég, azok királyok, látod nem vásároltad fel a készletet:))!
Most van egy marék megszakítóm, de ha ezek tényleg ennyire gyorsan kopnak át fogok én is térni a FET-esre.
Jól van, rúgj belém te is :DDD
,de igazad van.
Éppen lehet motorikus is, de nem jellemző, mivel ezek irtó igénytelen gépek és a tünetek alapján inkább a felsorolt problémákra gondolok először.
Ráadásul ezeket könnyű le ellenőrizni, és a logika azt diktálja hogy mielőtt újra csapágyazom a motort inkább az egyszerűbb hiba lehetőségeket nézzem meg :)
Azért ellenőrizd a gyújtást, nekem alig 4 tank benzin elfogyasztása alatt kopott el az "eredeti német" megszakítóm, miközben a valóban német kiszolgált két generálozás között.
Nyugodtan javíts ki ha ilyen van.
A detonálás szó nem tudom mennyire szakszerű, de elterjedt jellemzés arra a jelenségre amikor az öngyulladás miatt egyszerre robbanás szerűen ég el a henger töltete és ezért kopogó járása van a motornak. Ezt egyébként spec. mikrofonnal mérni is lehet és régebben voltak olyan előgyújtás szabályzók amik erre állították a gyújtást.
A korom lerakódás pedig túl korai gyulladást okoz, vagyis olyan mintha túl nagy lenne az előgyújtás.
Trabantnál volt olyan, hogy levettem a gyújtást és még járt a motor 10 másodpercig mire lefulladt :)
Köszönöm az eddigi válaszokat!! Még annyit kérdeznék, hogy szerintetek nem motorikusan van vele valami (vagy akkor más problémákat generálna) probléma? Amúgy a gyújtással nem lehet gond, mert az egy féléve pontosan be lett állítva.
Nem akarok bele szólni, de ha fogy a megszakítóhézag, akkor csökken a zárásszög, vagyis később nyit és hamarabb zár a megszakító.
Szóval nem nő az előgyújtás, hanem inkább csökken.
Nem tom melyik részébe kössek bele, lássuk csak...:))
Félre ne értsd csak engem is megkavartál, sokan vagyunk akik hisznek a tanácsaidban, nekem is sokat segítettél már.
De akkor megnyugodtam, melegben meleg gyertya, hidegben, meg amivel hamarabb bemelegszik....
Ez a detonálás ez tetszik, ez állat szakszerű:))
Na most jól megkavartál, pedig olyan okosan hangzott :)
Azt teszem bele amelyiknek mélyebben van a szikraköz így jobban bírja a meleget. Na ebbe kössél bele :D
De utána néztem. A 15ös hőelvezetési kapacitása kissebb, vagyis jobban felmelegszik ugyan abban a motorban mint a 14-es, szóval valószínűleg a 14-es kell.
Egyébként akár magas, akár alacsony a hőérték hasonló lesz a jelenség. Ha hideg a gyertya lerakódik a korom és azért kezd detonálni (mert a korom viszont felizzik) ha túl meleg a gyertya akkor meg az elektróda túlhevülése okoz idő előtti elhasználódást és detonálást.
A melegben az enyém is ad ki hangokat:))
N15-ös alacsonyabb hőértékkel jobb melegben? Nem melegben kell magasabb hőérték? Lehet érdemesebb nekem is egy hidegebb gyertyával próbálkozni?
Elfogyott a megszakító hézagod, ezért túl nagy az előgyújtás.
Esetleg a kevés alapjárati levegő is csinál ilyesmit, de ha beállítod és nem javul, mivel magas fordulaton szaggatott a járása arra gondolnék, hogy vagy a súbertű van magasan, vagy az úszószinted emelkedett meg.
Valamint télen még elmegy ezzel a gyertyával, de nyáron jobb az N15C. A 14-essel hajlamos ciceregni ha bemelegszik.
Van benne, savval töltöttem.Még nem működik,de legalább nem esek egy ilyet:http://auto.indavideo.hu/video/16_Motor_baleset
Sziasztok!
A 250-es ETZ-mnek, most olyan problémája lett, hogy 30 km után teljesen nullára eset a fordulat alapjáraton, és egy kis csörgést lehet hallani a motorból, illetve 90 km-es tempónál kicsit szaggatott a járása. Néztem a gyertyát (Brisk N14C) szépen ki volt égve (barna színű). A gyújtótrafó, a gyújtókábel és a gyertyapipa is most lett kicserélve. Ha beindítom azonnal beindul, csak ezeket a problémákat generálja. Szerintetek mi lehet a gond. A motorba 39000 km van, és még nem volt megbontva a henger.
A fogyasztás szempontjából hozzá kell tennem, hogy az eredeti 125-ös felállással nekem jobban fogyasztott a motor. A végsebességei nem voltak sokkal kisebbek, de én szeretem 150-esen mert feltűnően nyomatékosabb.
De még mennyire.
tized mm nagyságrendeken múlik hogy detonál vagy simán jár.
Nálam a 150es hengerfej+henger alatt is volt egy nagyonvékony (~0,5mm) gyűrű, valszeg h jobban tömítsen. Ez okozhat jóval kisebb kompressziót?
Bármi jó csak rendesen be kell állítani.
Nekem is 125-ös volt csak felfurtam 150-re. 22-es karbival, meg raktam rá hengerfej tömítést (sörösdobozból vágva), ez lecsökkentette a sűrítést üzemképes mértékre.
Karbit ne cserélgesd, így is elég macerás egy ilyen átalakított géphez hozzá állítani.
Én amúgy digitális gázkart használok (vagy csutkát húzok vagy semennyit :DD)
90-et rendszeresen megyek vele, a végsebessége 105 így 4 liter fölött nem fogyasztott még. Normális tempóval országúton 3,5liter körül volt.
sorszám: 42126 (128059)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2011-05-22 18:25:12)
A 125ös hengerfejjel jó ha vigyázol mert ha túl nagy kompresszió lesz akkor az a főtengely rovására mehet... de várd meg mások mit írnak.
sorszám: 42125 (128058)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2011-05-22 18:25:12)
Szia!
Nekem is kis ts-em van.
Én BVF 22-es karbit, 150-es hengerrel, hengerfejjel, valamint elől 15-ös lánckereket használok. Így nálam egész jól megy minden, a mostani túrán az átlagseb.-em 65 km/h.
Fogyasztásom3,6l fogyasztással. Szerintem elég beszédes az infó.Bár a fogyasztás a tempótól is függ, a használatól is, vagyis a vezetőtől is. Ha nem nyomtam volna neki az Alföldön bő 80-85-ös tempón, (hanem 70-ennel mentem volna) akkor valszeg a fogyasztásom is 3,2l lenne kb.
Teknőc
sorszám: 42124 (128054)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2011-05-22 18:25:12)
Köszönöm szépen az iránymutatást ! Remélem lentebb megy majd a fogyasztásom . Eddig hihetetlenül nagy előgyújtással jártam , jó ez a próbalámpás módszer !
Számít e hogy 22 vagy 24-es karbival használom ? Illetve a hengerfej számít e ? Úgy értve hogy a 150-es hengeren 125 ös vagy 150 es hengerfej van ? Gondolom a 125 ös hengerfejével nő a kompresszió , és hatékonyabb lehet az égés ? Vagy esetleg többet árt mint használ ?
Köszönöm a segítséget !
Kedvcsináló:
http://auto.indavideo.hu/video/Ha_felbukkan_az_autos
Ne felejtsd el hogy járatós motor többet eszik amig össze nem kopik !
sorszám: 42121 (128049)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2011-05-22 10:04:15)
Karbi beállítást megtalálod a szerviz rovatban.
sorszám: 42120 (128047)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2011-05-22 10:04:15)
Optimális karbi és gyújtás beállítás. Kipuff tiszta legyen belül.
A karbi nehezen fog menni, mert szinte lehetetlen jó tűt kapni bele. Saját kezűleg kellene csiszolgatni.
sorszám: 42119 (128045)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2011-05-22 10:04:15)
Tisztelt MZ-sek!
Van egy TS 150 es motorom. munkába használom, illetve kirándulgatni szoktam vele. KB 70 es utazóval (óra szerint) szoktam közlekedni. A fogyasztásom mégis 4.5-5 liter között mozog. Ezt kicsit sokkalom, mivelhogy hallottam ilyen 3-3.5-ös fogyasztásokat is. Hogyan lehetne elérni ilyen alacsony fogyasztást? A blokk relatíve egyben van, most volt motor generál (henger fúrás főtengely felújítás stb..)
Válaszokat előre is köszönöm!
nem :) ez a rendes ts 125 re való tankom van,de belement annyi ,azthiszem itthon le is szivtam kannában is megnéztem,és akkor skáláztam be egy hegesztőpálcát tanknivónak literenként:) na még ma ugyis le kell mennem a pincébe ránézek arra a pálcára meddig skáláztam :) Mert rémlik valami h akkor literenként megfilceztem a mérő pálcámat és az rémlik h akkor volt 14 l benzinem.
valamelyik nap pontosan megmondom, :) és ha majd jól állok teli is teszem ujra :)
sorszám: 42117 (128041)
( elözmény: 150esRolleres, 2011-05-16 14:51:43)
Én próbáltam már. A szikrázás tényleg nagyobb a megszakítón, a szikra kisebb volt a gyertyán. De indult vele a motor, csak nem volt az igazi. A melegedést nem néztem. Nagyon a kezdetekben volt, örültem hogy rájöttem mi a baj.
Ad csak kissebbet és jobban melegszik és a megszakító jobban szikrázik.
Elvileg...még nem próbáltam.
Hülye kérdés de ha a trafót fordítva kötöm be akkor ad szikrát? :D
Sziasztok. friss tag vagyok, ezért ha rossz helyre írom, akkor előre is bocsi. A problémám a következő.
Kaptam 1 etz 250-est, működésképtelen állapotban,(az előző tulaj hozzáértő volt, felhegesztette a kuplungont a főtengelyre, no comment.)a motor ingyen volt. Felújítottam, 57.000,- ft-ból, Bambi mester nélkül nem ment volna, utólag is köszönet. A blokkban csak a dugó, illetve a gyűrük a régiek, persze meg a hener+fej ill. adeklik, +blokközép. összeállt a motor, kivittem probálgatni, és tetszett, ezért lepapíroztam(52.000,-ft),mert már két éve nem volt motorom, sajnos el kellett adnom őket. :( Én azonban világ életemben jawas voltam, és mz-m nem volt még, mivel sok jót hallottam róla, pont kapóra jött gondoltam adok neki egy esélyt. 2 hónapja használom most már, de nem az igazi.. Érzés tekintetében visszahúz a szívem a jawa-hoz. Tehát eladnám 120 ezer forintért, úgy, hogy üzembentartói is megoldható(nincs átírás 5000, törzskönyv15.500 új forgalmi6000) tehát ha valakit érdekel küljön mailt az rkrmadcat@gmail.com emilcímre, küldök képet, vagy meg lehet tekinteni, a vas pesten van. még annyit, hogy a tank lukas volt, ezért szereztem rá egy jót, de az kék, a motor pesig narancs(gyári). 2013.04-hóig műszaki.
Sav van benne?
sorszám: 42112 (128028)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-20 07:21:27)
A motorban lett ennyi, vagy kivéve onnan?
Ha a notorban, akkor először tényleg azt nézd meg, nem folyik e áram vissza a dinamóba. Kiszeded az aksit és az oda vezető plusst csengeted össze a dinamó plusszával. Egyik irányban szakadás, a másik irányban vezet. Ha elektronikus a szabályzó.
Ha mechanikus, akkor mindkét irányban szakadás.
sorszám: 42111 (128027)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-20 07:21:27)
Tegnap reggeltől (6-tól) este 18-ig töltöttem a zsír új akksimat, ma reggelre 0V! Kell egy új.
Az kissé messze van.
sorszám: 42109 (128012)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-19 11:23:09)
Árpád! Jó volt a sejtésed! ;)
Próbalámpás tesztelést követően kiderült: fesz.szab. tekercsszakadásom volt.
Elektronikust megvettem, gumiágyba ágyazva betettem.
Szuperul működik. 1000-1100 körül néha be-bevillan a töltésjelző, de ez már sztem normális.
Fesz.mérővel azért majd az akksira rámérek. Remélem tartós lesz és az akksit sem teszi tönkre.
sorszám: 42108 (128010)
( elözmény: 150esRolleres, 2011-05-17 16:29:22)
Merre laksz?
sorszám: 42106 (128008)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-19 09:50:33)
Utánfutón tudom vinni csak, mert a rendszámomon nincsen matrica. És nemmegy...
Ha el tudsz jutni a tesco parkolóig, megnézem neked, mi lehet a zárlat oka.
sorszám: 42104 (128005)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-05-19 07:50:32)
Ezeket már megoldottam, újrakábelezésen gondolkodom, van is egy kötegem egy fiatalabb modellből. Csináltattam egy villogó relét, ami folyamatosan villog(a visszajelzője) mert vmi kütyüt be kell iktatnom, ezt tavaly nem oldottam meg de müködött így is. Kicserélem simára, kicserélem a kábelzatot,és majd jelentkezem...köszi
Ezer százaléák hogy agyujtásod hagy ki néha néha begyujt de semmi más szerintem cseréld le a konditól a trafóig a megszakitóig és agyertyáig mindent :) de csak egyesével :) ha nem eza gond akkor nemt tudom hirtelennyébe hog ymi lehet :)
sorszám: 42102 (128001)
( elözmény: 150esRolleres, 2011-05-18 16:04:01)
Kb. az akkufesz kerül rá a trafóra, persze menetközben trafón feszültséget ne mérjél mert megfekteti a műszert :)
De ha a trafó hibás azt nem méred ki.
Vegyél nyugodtan egy újat, tartalék soha sem árt, ha mégsem az a probléma.
sorszám: 42101 (128000)
( elözmény: 150esRolleres, 2011-05-18 16:04:01)
Nem neked volt az az akku kábeled amelyik 3 darabból volt és 2 helyen volt megszakadva és csodálkoztunk miért nincs töltés? :))))
Mert ha igen, akkor elektronikai téren nem hiszek el neked semmit :DDDD
sorszám: 42100 (127998)
( elözmény: 150esRolleres, 2011-05-18 13:16:09)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|