hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 24. csütörtök 
György

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Árpád
válasz erre | email2011-06-05 20:17:16
Nekem a jawám indult néha hátrafelé.

Lehet úgy is rossz az előgyújtás hogy be van állítva. :) Mármint a gyújtás és nem az ember. :)
Üt az excenter, vagy rossz, és kettő vagy több helyen szakít. Én mindig körbe forgatom a javításra hozzám került motorok tengelyét és számolom a megszakításokat. :)
sorszám: 42215 (128300)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-05 19:44:18
Pedig rossz előgyújtás lesz az.
Ha nagyon lecsökken az tud ilyet okozni.
Én is jártam így nemrég. Megálltam, majd az indulásnál elkezdett tolatni :)))
sorszám: 42214 (128298)
(előzmény: BazsaEtz, 2011-06-05 19:02:47)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2011-06-05 19:37:07
van hátra 5 sebb? király !!!egyébbként passz,elméletileg lehetetlen, de a gyakorlat mást mutat.
üdv
sorszám: 42213 (128297)
(előzmény: BazsaEtz, 2011-06-05 19:02:47)

 
 
BazsaEtz
válasz erre | email2011-06-05 19:02:47
Sziasztok!Olyan problélmám lenne,hogy az 150-es tzmen,alapjáraton megfordul a forgási irány.A gyujtást már próbáltam állítani,semmi változás.előre is köszi a segítségeteket.
sorszám: 42212 (128296)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-05 10:12:35
A csavarodást pedig bármin elő tudom idézni egy hirtelen irányváltással :)
Eddig csak az aluvázas Yamaha R6-on nem éreztem ilyesmit :)
sorszám: 42211 (128295)
(előzmény: Jaky16, 2011-06-05 08:31:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-05 10:11:06
Nem lazult le. Az nem rázódik le csak a blokk elejénél lévő csavart kell utána húzni néha.

sorszám: 42210 (128294)
(előzmény: Jaky16, 2011-06-05 08:31:28)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2011-06-05 08:31:28
Kis TS-nél, blokkmegfogadásban, az önzárósanyára, tegyél még egy kontra anyát mindenhol, úgy már nem fog lelazulni, nálam így müködik egy ideje.
Viszont én még nem éreztem a vázcsavarodást ilyen szinten, biztos nem rázta le az alu váznyúlvány csavarjait is?
sorszám: 42209 (128292)
(előzmény: Keri, 2011-06-04 06:58:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-04 07:07:23
Ezek szerint neked is szaggatja a csavarokat.
Szerezzél 10-es keménységűt, azzal nem lesz gondod.
sorszám: 42208 (128291)
(előzmény: Troster07, 2011-06-04 07:01:10)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-06-04 07:01:10
Az enyém is kicsit jobbra áll úgyhogy kezet foghatunk:))
Ez ugye a kislánckerék mozgása miatt van, csavraja a blokkot az a marha nagy nyomaték:))
Nekem volt olyan is, másik trophynál, annyira jobbra húzta a blokkot, hogy a láncburkolatot átszakította a lánc, kibújt a sárvédő fele.
Én pont az Etz-nél nem tapasztaltam csavaró hatást, a trophy meg (már a második) állandóan kis mértékben csavarja.
A mostaniban a két hátsó csavar is azért új, mert utánhúzásnál egyszerűen leszakadt a csavar feje, pedig még neki se estem.Tehát a blokk rezonancia szépen meggyengítette.
Azóta azért ha tehetem "profin" nyomatékkulcsal rögzítek mint a nagyok:))
sorszám: 42207 (128289)
(előzmény: VGGábor, 2011-06-03 23:12:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-04 06:58:09
Várj, most nézem a /1 nem bölcsővázas. A Trophy a bölcsővázas, meg a kis TS.
A /1 hídvázas, szinte olyan mint az ETZ, de még csőből, nem dobozszerkezetből.

Valószínűleg azért mondják merevebbnek, mert több anyag van benne. Így az eséseket tényleg jobban bírja, mint az ETZ papírvékony doboz szerkezete. Azonban az ETZ (amíg nem roggyan meg a doboz) merevebben viselkedik a fő problémát okozó csavaró erőkkel szemben.

Persze a mai modern motorok deltabox, vagy térhálós acélváza mellet már csak egy érdekes próbálkozásnak számít, ráadásul a mindennapi közlekedésben szinte mindegy melyikkel mész, mert ahogy mondtad, az ember nem versenytempóban megy amúgy sem ezekkel a gépekkel :)

A /1 pedig azért húz jobban, mert tényleg alacsonyabb fordulaton adja le a nyomatékot.

De visszatérve az eredeti témára, szerintem az ETZ rugalmas blokkfelfüggesztése jó megoldás a fixen rögzített blokkokhoz képest.

Nem tudom miért mondják hogy vibrál az ETZ. Nekem a TS-en szokott elzsibbadni a kezem, meg ott kell a csavarokat rendszeresen utána húzni a rugós alétét és az önzáró anyák ellenére.
Az ETZ-nek csak a blokk ugrál a helyén.
sorszám: 42206 (128288)
(előzmény: VGGábor, 2011-06-03 23:12:46)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-06-03 23:12:46
ÉÉn nem aggódok, nekem csak egy ismerős mondta h a /1esemen is picit jobbra húz a blokk :D amíg bírja nem érdekel.
KisTsnél ilyen csavarodási tapasztalatom még nem volt, mondjuk nem is sportmotorként használom :D
/1esnél nem értem mondjuk h mért mondják csavarodásállóbbnak a duplacsővázat mint az ETZ zártszelvényvázát..
sorszám: 42205 (128287)
(előzmény: Keri, 2011-06-03 21:46:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-03 21:46:46
2 csavar fogja hátul.
Nem tudom miért aggódnak az emberek, szerintem az ETZ motor felfüggesztése, a maga nemében jól ki van találva. Pont azért van a hengernél csak egy rugalmas felfüggesztés, hogy ne adja át a vibrációt a váznak.
Hátsó részénél is elforduló felfüggesztés van, így a dugó által keltett függőleges rezonancia itt sem adódik át a vázra, miközben mégis mereven követi a váz elfordulását, így stabilabb motort eredményezve.

Minden tiszteletem a szimpla bölcsővázaknak, de az ETZ hídvázához képest úgy csavarodnak mint a rágógumi.
Néha megpróbálok a TS-el olyan manővereket végrehajtani mint az ETZ-n és azt veszem észre hogy az elejét már fektetem a hátsó kerék pedig még csak akkor kezdi követni a döntést.

A dupla bölcsőváz (mint a Jawa) már sokkal jobb, az elég merev, de nehezebb is.
sorszám: 42204 (128286)
(előzmény: VGGábor, 2011-06-03 19:00:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-03 21:31:34
Trophyt nem ismerem, de ETZ blokk nem esik ki ha eltörik a csavar, csak romlik a stabilitása. Túrán szerintem észre sem veszel egy eltört blokkcsavart, csak amikor ki kéne szedni akkor jössz rá hogy mekkorát fogsz szívni.
sorszám: 42203 (128285)
(előzmény: Troster07, 2011-06-03 16:24:29)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2011-06-03 20:31:46
Köszi szépen a tanácsokat! Jó kis meló lesz! :)
sorszám: 42202 (128284)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-06-03 19:00:16
Ott azért a bölcsőváz fogja elől, ráadásul az nem 1 ponton fogja mint az etzken a hengeren lévő felfogató...(tudom a hengerfejhez 2 ponton csatlakozik, de asszem a vázhoz a tartó csak egy nagy csavarral, azt meg elvileg könnyebben lehet hajlásra bírni)
sorszám: 42201 (128283)
(előzmény: Troster07, 2011-06-03 16:24:29)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-06-03 16:24:29
Na az enyémbe 8.8-as van:(
Ja és vasárnapra van egy 300 km-es túra...Most aztán megnyugodtam...
Bár a trophy elvileg annyira nem blokkcsavarós. Vagy tévedek?
sorszám: 42200 (128279)
(előzmény: Keri, 2011-06-03 09:08:40)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-06-03 14:12:40
Enyém is eltört tavaly. Vettem egy utángyártottat, ami alakra jó, de az anyaga szart sem ér. Ezért hozzá egyenesítettem és melléhegesztettem a görbült és törött gyárit.
Azóta vidámság van! :-)

Nem lenne nagy dolog a csere, a berohadt tengely viszont szét szívatott! :-(
sorszám: 42199 (128277)
(előzmény: zsolt-etz, 2011-06-03 08:27:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-03 12:19:42
Ízlések és pofonok :)
Szerintem az enyém nem vibrál jobban mint egy utcai, ellenben eszméletlen jók a visszajelzései és jól kezelhető.
sorszám: 42198 (128275)
(előzmény: VGGábor, 2011-06-03 10:56:20)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-06-03 10:56:20
Gumiszilent van boltban, asszem 2 részből áll, 2 oldalról kell összenyomni, és fasza. Ilyen gépeknél nincs nagy jelentősége, de a lengővillánál azért van gumiszilent hogy kevesebb rezgés jusson el a lengővilláig. Mert ugye bronzpersely is jó, bírja az ütés jellegő igénybevételt, de tompítani nemnagyon képes, a gumi viszont igen. Megjegyzem a hülye németek nyugodtan pakolhattak volna a blokkok felfüggesztéseinek környékére is belőle....
sorszám: 42197 (128273)
(előzmény: Keri, 2011-06-03 09:08:40)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-06-03 10:48:19
Na jó inkább hagyjuk :D
sorszám: 42196 (128272)
(előzmény: Keri, 2011-06-03 07:35:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-03 09:08:40
Eltört???
Keményen tolod :)
Jó az utángyártott.
Racingos körökben kettőt összehegesztünk a biztonság kedvéért.
Szétszedéssel nincs nagy macera, kihúzod a tengelyt, kiesik a lengővilla.
A gumi szilentet valószínűleg érdemes cserélni, nem tudom mennyibe kerül, de nem lehet drága, ha lehet kapni.

Én bronzperselyre cseréltem, (gyártani kell) de méreteket ne kérdezz, ott helyben levettük a méreteket nem nagy dolog.

Amúgy a csavar szokott inkább eltörni, de az is csak akkor ha nem gyári.
A 8.8-as csavar oda kevés.
10-es keménységű kell, erre figyelj.
sorszám: 42195 (128271)
(előzmény: zsolt-etz, 2011-06-03 08:27:22)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2011-06-03 08:27:22
Sziasztok!
A 250-es ETZ-m blokktartója(a lengővillánál) eltört, így cseréle szorul. Szerintetek jó a kisipari blokktartó hozzá, vagy szerezzek be egy bontott gyárit? Amúgy eléggé meglepődtem, mikor megláttam. Ja és a cseréjéhez szét kell bontani a lengővillát, mivel ezt a területet még nem barkácsoltam a motoron, esetleg van e valami jó tanácsotok, hogy ilyenkor ezt hogy célszerű megvalósítani.
sorszám: 42194 (128270)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-03 07:40:47
Amúgy meg írd le nyugodtan, hogy kuruc.info
Ez nem az az oldal ahol ez káromkodásnak számít :))
sorszám: 42193 (128269)
(előzmény: VGGábor, 2011-06-03 00:06:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-03 07:35:45
A hazaszeretetnek mi köze a diszlexiához?
Ezt annyira nem értem, ha szar nyelvtanos vagyok akkor én már nem szeretem annyira a hazámat?
Vagy tarsolylemez és nyelvészeti diploma az alaptartozéka egy IGAZI Magyarnak?

A tököm kivan a fórumos nyelvtannácikkal.

Igen törekedni kell a helyesírásra és az érthetőségre. Ha cikket írok 5* átellenörzöm, plusz még mással is átnézetem. De egy csevegő fórumon, ami lényegében az élő beszéd pótléka, maximum a böngésző helyesírási hiba kijelzője, amire veszem a fáradságot és amíg érthető mit akar az illető én bizony nem vagyok hajlandó azzal foglalkozni milyen gépelési hibát vétett.
sorszám: 42192 (128268)
(előzmény: VGGábor, 2011-06-03 00:06:32)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-06-03 00:06:32
Nem tanárnénit jáccottam csak név alapján azt hinné az ember hogy tiszteled és szereted kishazánkat, akkor elég íllúzióromboló az ilyen írásmód. nem a reklám helye de ezzel a k****.info is foglalkozott és nem is ok nélkül...
sorszám: 42191 (128267)
(előzmény: Honvéd1990, 2011-06-02 21:20:16)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-06-02 23:17:15
Akkor csak tiszteletemmel köszönök :)
sorszám: 42190 (128265)
(előzmény: Árpád, 2011-06-02 21:30:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-02 21:30:31
Ha már a lehetséges hibáknál tartunk. A féktárcsa is okozhat rossz fékhatást ha üt vagy nagyon barázdált már.
De engem a dupla karmantyú gondolkoztatott el. Az nagyon arra utal hogy valaki már próbálta a föfékhenger kopottságát orvosolni.
De el lehet dönteni a dolgot. Ha lassan behúzva nem fog a fék, vagy a fogás után teljesen be lehet húzni a féket ha nehezen is, az karmantyú vagy főfékhenger, esetleg féknyeregnél valami, vagy a csőnél ereszt. De az utóbbi kettő esetén fogy a fékfolyadék.Ha határozottan áll meg a kar behúzáskor és nem a végén, de rosszuzl fog, akkor fékbetét vagy tárcsa. Ha tul nagy a távolság a fékezés kezdeti állapota és a teljes fogás között, a fékcső a hibás.
Szerintem. Szintén szerintem egyetlen fékpróbával rutinosabb ember megmondja mi a baj.Legfeljebb szemrevételezés kell még.
Főfékhenger 6500 forintól huszon valamennyi az új. A huszon akármennyi a Brembó. Bár ahhoz valószínüleg ügyeskedés kell a fékcső miatt.Vagy féknyerget is cserélni kell. :D
Én a tajwanit választanám 11ért, vagy az üres Kanuni házat 6 és félért. Most vettem dugattyút, karmantyúkat kell venni még, kijön 7 ből. Van annyira jó mint az eredeti ETZ. Vagyis szar, de bírja legalább 15 évig. Használtat nem akarok venni, mert ki tudja meddig jó, drágábbra pedig sajnálom a pénzt. Nekem a 15 év bőven elég, ha meg is tartom az ETZt addig. Nem valószínű hogy tovább motorozzak. De még élni se fogok sokkal tovább a stasztikák szerint. Reális becslés szerint még egyszer kell a jogsimat meghosszabítanom két év mulva. Tehát a Kanuni kitartana.
sorszám: 42189 (128263)
(előzmény: Keri, 2011-06-02 20:33:16)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-06-02 21:20:16
Köszönöm mindenkinek, főleg aki segiteni próbált a kérdésemre válaszolva és nem tanárnnénit játszott :)
sorszám: 42188 (128262)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-02 20:33:16
Nekem Yamaha robogó főfékhengerem van, de Hyosung, vagy Suzuki főfékhengerrel is láttam már racingos ETZ-t.
Ha már költesz rá, akkor ne MZ-t tegyél rá. A Yamaha egyébként kissebb átmérőjű, ezér nem olyna kemény a nyomáspontja mint a Hyonak vagy ETZ-nek, de fém fékcsövel kombinálva eszméletlen harapós.

Szerkezetére nem emlékszem fejből, de elsőre a karmantyúkat cserélném, mert lehet hogy megoldja a problémát. A karmantyúk mindig nyomó irányba vannak berakva, tehát arra kell állnia amerről a nyomás várható.

A puhaságot az elöregedett, vagy rosszminőségű fékcső is okozhatja, vagy a sikertelen légtelenítés.

Az hogy nem harap az a rossz betét, vagy az asszimetrikus nyomás eloszlás amit a hibás karmantyú, vagy szoruló, elszenyeződött dugattyú okozhat.

sorszám: 42187 (128261)
(előzmény: Honvéd1990, 2011-06-02 14:22:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-02 20:18:13
A Firefox elég jó helyesírás javítóval rendelkezik :))))
Én már csak tudom, mert a céges gépen expolrer van, szóval ha túl sok hibát vétek akkor bentről írok én is :D
sorszám: 42186 (128260)
(előzmény: Honvéd1990, 2011-06-02 14:20:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-02 16:21:38
Hidd el, a dugattyún egy karmantyú van. Normálisan gyártott, jó anyagú karmantyút kettőt csak nyirbálás után lehet rá feltenni mert a második már sehogy sem fér el a vájatban. Mondom, én is ezzel játszottam tavaly és idén.
De nem ajánlott a kétkarmantyús megoldás.
Ha nem vagy elég körültekintő bármikor leugorhat a második karmantyú és teljesen megszűnik az első fék. Esetleg fékezés közben. Ha nagyon figyelsz erre ls úgy alakítod ki a karmantyúkat hogy ne következhessen be a második lejövetele, az első ilyen javításnál kb egy évet byersz, utána egyre sűrűbben kell javítanod a féket, egyre többször adsz esélyt arra hogy hibát kövess el. A hiba könnyen súlyos balesethez vezethet.
Én azért eszeltem ki ezt a módszert mert nagyon nincs pénzem. Nem kevés van, hanem semmi. De még én se fogom tovább folytatni ezt az eljárást, hanem cserélek.
Csak még nem tudom miből. A jawát is le kellene vizsgáztatnom végre. Meg tartozásom is van. :( De a biztonság a legfontosabb. Egy rossz fékkel nem csak magamat. hanem a többi közlekedőt is veszélyeztetem.
sorszám: 42185 (128258)
(előzmény: Honvéd1990, 2011-06-02 14:22:00)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-06-02 14:22:00
Valaki még esetleg tippet ? Vagy akkor tényleg le kell cserélnem az egészet? Pfffffffff az gáz, de am én ugy tudom hogy a dugattyún 2 karmantyú van és még mögöttük ugye ami le is zárja a nagy , akko rmost mégis mint hog yvan?
sorszám: 42184 (128257)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-06-02 14:20:39
Köszi de azért irok ig yhibásan mert, ezta kérdésem is kb 10 másodperc alatt irtam le és nem jutottam még el odáig hog ygyorsan irva is helyesen irjak. :) De ha nem tetszik barátom akkor ne olvasd el :)
sorszám: 42183 (128256)
(előzmény: VGGábor, 2011-06-01 19:06:30)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-06-01 19:06:30
Segíteni nem tudok bocs.
Mindenki mást mond, én azt mondom hogy kurvagyorsan csapj fel egy nyelvtankönyvet mert számítógépes szlenghez képes is nagyon hibásan írsz. Vagy akkor válts nevet mittom én smittpál 90re...:P
sorszám: 42182 (128246)
(előzmény: Honvéd1990, 2011-06-01 14:59:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-01 17:04:23
Az ETZ főfékhengerben két karmantyú van gyárilag. Egy nagy a házában abban mozog a dugattyú. Egy kicsi a dugattyún. A szoknyája néz befelé, azaz a nagy karmantyútól szembe.
Ha neked kettő van, az azt jelenti hogy valaki ugyanúgy javította mint én. Ez akkor ad átmeneti megoldást ha kopott a főfékhenger. De csak ideiglebeset és nem teljesen megbízhatót. Nem igazából ajánlom senkinek sem, újra átgondolva a dolgot.
A kopott a főfékhenger cserélni kell. Egy üres ház kb 6500, de komlettet lehet már kapni újat 11 ezerért, tajwanit . A torok kanuni kb 17ezer, az olyan mint az eredeti volt.
Ha a főfékhenger kopott, hiába cserélsz kis karmantyút, ha lassan húzod a féket, nem fog. Ha normálisan húzod, hosszabb a fékkar mozgása és miután már tökre fog, tovább lehet a kart húzni. Magyarán a kopott főfékhenger cserélgetett kis karmantyúkkal is úgy viselkedik mint a jó kopott karmanytyúval.
sorszám: 42181 (128244)
(előzmény: Honvéd1990, 2011-06-01 14:59:32)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2011-06-01 14:59:32
Sziasztok segitsetek kérlek , szégyenlem de ez van sosem buktam még meg álltalában Etz 250 essel kapcsoltabna főlega blokkto illetően , most van eg ypiti kérdésem ami nem is anyira egyszer , miota Etz-m van nekem sosem volt kő kemény a fékem , nem is érdekelt de fogott, azóta sokat megnéztem másokét beton kemény harap min tállat (nekem iskell ilyen mondtam én) szétszedtem összeraktam , nem jó ezt eljátszottam 5 ször kérdésem köetkező , - Háy darab karmantyú van benne mert mindenki mást mond !- a másik pedig hogy aha kettő akkor egymással ellenkező irányban néznek vagy mindekettő előre.Elöre is köszönnma válaszokat és sgitséget
sorszám: 42180 (128239)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-01 14:32:07
Engem pedig a jawa foglalkoztat. Jó lenne összerakni ás megszabadulni az ETZ-től.
Sok jót nem halottam a 300as hengerről. Gondolom még jobban rezeg tőle a motor. Pedig rezeg az már így is eléggé.A fogyasztás is nő. Pedig az se alacsony 250es hengerrel sem.
Szerintem maradj a Jawánál. :D

vagy vegyél egy ilyent: :D
http://www.tanshanomi.com/wp-content/uploads/2010/07/Honda-CB350F-73.jpg
sorszám: 42179 (128238)
(előzmény: hzoltaan, 2011-06-01 13:52:57)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-06-01 13:52:57
Mostanaban foglalkoztat az MZ temakore. :D Lehet kesobb veszek egyet. Szeretnem megtudni, hogy a 300-as hengernek milyen elonyei/hatranyai vannak?
sorszám: 42178 (128237)
(előzmény: Árpád, 2011-06-01 09:53:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-01 09:53:54
Nézd meg az ülés alatt. Mintha nekem ott szelelne.
sorszám: 42177 (128230)
(előzmény: KisTSávó, 2011-06-01 00:47:45)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2011-06-01 00:47:45
Azt szeretném kérdezni, hogy azokon a 250-es ETZ-ken amelyiken nincsenek lyukak a váz tank alatti részén, ott honnan kapja a levegőt a motor?
sorszám: 42176 (128221)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2011-05-31 13:53:29
Esetleg ha valaki tud gyári 250es etz kipuffot annak örülnék. Nem baj ha króm nincs rajta csak ne legyen megbontva.
sorszám: 42175 (128215)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2011-05-31 13:42:21
A kipu ki lett égetve mielőtt használtam volna szóval szép fémes a hangja ha kocogtatom és ha megyek vele akkor se tompa. Egyedül a végéből esett ki egy kis cső aminek egyik vége zárt és oldalról található rajta 2 vágás. A kipufogó gyári, nem volt még szétszedve, csupán annyi hogy a krómozás az teljesen kuka és a végén volt 4db 4-es furat amit mi betömtünk. A gépen a gyári 19-es lánckerék van rajta. Próbáltam elég sok mindent és mégse akar úgy menni ahogy kellene.
sorszám: 42174 (128214)
(előzmény: waresz, 2011-05-31 12:38:59)

 
 
waresz
válasz erre | email2011-05-31 12:38:59
ja, azt elfelejtettem, hogy ha utángyártott peregy dob, akkor az még szarnak sem jó, mert annak a hülye kisiparos ugyanolyan hosszú diffúzort csinált mint az etz dobhoz szóval fos az utángyártás.
sorszám: 42173 (128213)
(előzmény: waresz, 2011-05-31 12:33:00)

 
 
waresz
válasz erre | email2011-05-31 12:36:22
mekkora kis lánckerék van rajta? nem ritka hogy valami hülye 21fogút rak a 18as kerékhez, és csodálkozik hogy csak 4.ig használható a motor, és iszonyat szarul gyorsul. 18 vagy inkább 19 fogú kel etz-be.
sorszám: 42172 (128212)
(előzmény: KisTSávó, 2011-05-31 00:11:52)

 
 
waresz
válasz erre | email2011-05-31 12:33:00
a peregy kipufogó két dologba olyan mint az etz, és az a könyökkel találkozó része. mert az azonos átmérőjű. meg a külső átmérője. aztán ennyi, semmi más hasonlóság nincs. rovidebb a diffúzora, a furulyarendszer csövekből áll, és nem zártszelvényekből, egyenes szabású dob, nem törik a felénél felfelé... minden egyéb mérete más stb. etz-re peregy dobot szerelve elérhető hogy magasabb fordulaton induljon meg, és tovább forogjon. de mivel a vezérléséből és a szívórendszeréből adódóan nem képes tovább forogni, így csak nyomatékvesztés a végeredmény. az etz dob lejjebb van hangolva, pont azért, hogy a nyomatékszegény rugalmatlan 4 felömlős képességeit valamelyest javítsa. ha ilyet rakunk peregy blokkhoz, akkor viszont elérhető, hogy az amúgy 2700as fordulaton kialakuló rezonancia(ekkor indul meg igazán) lemegy 2500ra, viszont akkor meg forogni nem akar annyira. mondjuk nem is kell. szóval peregy dob ha szép,és gyári akkor engem érdekel, ha etz-re akarják rakni, akkor nem jó döntés. kiégetett súlya 3700g.
sorszám: 42171 (128211)
(előzmény: Keri, 2011-05-31 07:36:33)

 
 
Vitya
válasz erre | email2011-05-31 09:34:36
Köszönöm a tanácsokat!
sorszám: 42170 (128203)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-31 07:36:33
A jó beállíthatóság alapfeltétele a kipufogó, mivel a 2T motorokat a kipufogó hangolása erősen befolyásolja.

A gyári kipufogó karakterisztikája egyértelműen jobb mint az utángyártott.
Ráadásul az olcsó (~7000HUF) boltik kipufogó anyagminőségével és kidolgozásával sem vagyok elégedett.
A /1-es kipu tudomásom szerintem nem különbözik az ETZ-től (szóljon ha valaki tudja), de jobb mint a bolti.

A régi kipufogók baja az szokott lenni, hogy teli van korom lerakódással (valaki írta hogy 5kg-al lett könnyebb égetés után), ami csökkenti az átjárhatóságot, ez visszafogja a motort. Erre az "okos" ember fogja és áttolja a betonvasat a kipufogón amitől átjárható lesz de a hangolása megy a levesbe. Na ennél viszont már jobb a bolti kipufogó.

Tehát ha a kipufogó nehéz, csendes, tompa mély hangja van a motornak vele, nem fémesen zengő, ha megkocogtatod, akkor hallatszik hogy ki van tömve, na akkor egy égetés ráfér. Ha rendesen kiégetik akkor olyan lesz mint az új.
Van leírás itt Waresztől a kipu égetésre. Az az egyetlen működő módszer, de vigyázz vele, mert ha sok levegővel túlhevíted, volt olyan akinek a belső fém alkatrészek egy csinos kis tócsa formájában gyűlt össze a betonon :)))
sorszám: 42169 (128200)
(előzmény: KisTSávó, 2011-05-31 00:11:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-05-31 07:24:25
Engem az még nem is zavarna annyira, csak a blokk többi része amit nem látok amiatt aggódnék ha a látható helyeken van gányolva megoldva.

Gondolom nem az első motorod, akkor nem vakít el a lelkesedés remélhetőleg és észreveszed ha a motor általános állapota milyen tulajdonosra vall, és hogy attól vennél e motort vagy nem.

Valamilyen szinten ez zsákbamacska, de ha gagyi (neolux spray, ecset) fényezéssel van feldobva, ha az apró műszaki problémák nem cserélve, korrekt módon javítva hanem szigetelőszalaggal, gyors kötözővel, szilikonpasztával vannak javítva, és ha frissen felújított blokkal hirdeti, az aggodalomra ad okot.

Aztán meghallgatnám a hangját, kipróbálnám milyen a motor reakciója és az mindent elárul mennyire volt szakértő kezekben. Mondhatnám azt is hogy mutasd a karburátor beállításodat, megmondom ki vagy :D

Ja és ha nem belevaló gyertya van benne, az is gánymesterre utal.
sorszám: 42168 (128199)
(elözmény: Árpád, 2011-05-30 19:35:53)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2011-05-31 00:11:52
Egyébként azt szeretném kérdezni, hogy az utángyártott kipuffokkal mik a tapasztalatok 250es etz-re? Nekem egy /1-esé van fennt rajat és nem az igazi. Igazábol nemtudom hogy a gyujtás, karbi vagy a kipuff ami nem stimmel. 5-ikben nem akar gyorsulni, csak addig megy ameddig meghuzatom 4-edikben és 5-ösben csak tartja a tempót. Kicsit sokat is eszik. Nem rég lett fúrva, éppen csak be lett járatva.
sorszám: 42167 (128198)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2011-05-31 00:08:49
A legszélső dekliben van a kuplung csavarja, és ha sérült a menet az cserélhető könnyen. Nem a blokkfélben van a menet.
sorszám: 42166 (128197)
(elözmény: Árpád, 2011-05-30 22:34:01)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu