:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Egyébként, ha az MZ könyvet nézed, a váltóba is C4-et ír.
Ez csak a gazdag MZ tulajoknak ajánlott, amúgy a C3 mindenhova jó, a főtengelyhez is. :-)
ETZ-be ráadásul C4 az előírás főtengelynél :)
De váltóba mehet a sima, főtengelyhez a C3
Egy mai jó minőségű csapágy sokkal többet bír.
Főtengelyre sima csapágy...hááát, megfogni nem fogja meg, mert elforog a csapágyházban :D
Ezek a problémák 1000 más dologtól is lehetnek, és legkevésbé a csapágyra gondolnék.
Ezért vannak az alkatrészjegyzékek, megsúgom a blokkon belül max a kihajtás lánckeréknél van sima csapágy, a többi MIND C3as ( TSnél tuti, sztem ETZnél is így van) Pannonia meg az MZ se egy kategória, a 125-150es MZk max teljesítménye meg fogatónyomatéka 6000nél illetve a nyomatékcsúcs ~4500nál van, na ez egy pannoniánál 5100 és 4300, vagyis jóval kevesebbet forog mint egy MZ, lehet abba elment a sima csapágy is...
Bár én még nem hallottam olyanról hogy csapágy megfogná a motort mert a keverék valamennyire hűti, remélem nem zárt csapágyat raktatok bele. :D
Műszakira felkészítés keretében szétszedtem az első fékemet is karbantartásra.
A kopó rétegvől nem sok hiányzott (előző műszakira cseréltem) de a fékkulcs teljesen keresztbe fordulva éri csak el a fékdobot, pedig a dob sincs elkopva. A fékkulcs is jó állapotu. Csokoltatom az utángyártott alkatrészek mérethűségét újfent.
Beraktam 1-1db 1,5mm-es lemezt a pofák és a kulcs közé. Na kb. ez a tartomány ahol optimálisan működik a fékmechanika. A kulcsokba is simább ívet csiszoltam. Összeraktam és olyan durva fékhatásom lett hogy már viszonylag kicsi húzásra is blokkol az első kerekem. Majdnem el is estem, mert nem számítottam ilyenre.
Nem tudom, csomóan szidják az MZ fékeit, a tárcsát is, de nekem a dobból és a tárcsából is brutál teljesítményt sikerült kihozni. Ha egyszer kirúgnak a munkahelyemről, MZ fék tuningolásból fogok megélni :D
Ha vontatod a Simot, mennyit eszik (az MZ)? :-)
És ha nagyobb első lánckereket teszel fel az MZ-re, a Simo szélárnyékában haladáshoz? :-D
Viccet félretéve optimális áttétellel a Simot vontatva az MZ kevesebbet fogyasztana, mint az MZ+Simo külön 50-nel.
1 Simo 2 liter, 4 Simo 8 liter. Az már egy Ladának is elég, és nem is 50-60 az utazó. Suzukinak a fele is. ;-)
Egyébként meg lettek kerülve a főutak a lehető legnagyobb mértékben, így, a három nap alatt 400km fogunk megtenni.
Hát a simo-nak az a csúcs, most kössem magam után? :D:D
380km 50-nel?
Mazók vagytok? :-)
Sziasztok! Van egy ETZ 150-esem. Vettem egy úgymond hulladék motort. Az lett komlpetten felújítva, blokk szétszedve, ahogy kell. Na most amit rendeltünk bele főtengely csapágyakat, azok nem c3-as minősítésűek voltak. Fater régi Pannoniás időszakából mondta, hogy akkor is olyan csapágyakat raktak a motorokba, amilyen éppen volt. Szóval beleraktuk. Akkor kezdeném a problémámmal. Elindulok szépen a motorral, bemelegítem, és mikor elkezdeném hajtani, mondjuk 70-nél negyedikben húzom neki, akkor meg-meg akad, olyan mint amikor fulladozik, vagy beállna a dugó. Ha ez nem jelentkezik, és tudom neki rendesen húzni, akkor 4-ikben kihúzatom ameddig lehet, raknám neki az 5-t, de már nem bírja el, visszafullad. 70-et képes tartani 5-ikben, többet nem igazán. 1-2-3-ban szépen húz, nincs semmi gond, megy ahogy kell. Gyújtás rendben, karburátor beállítva. Új dugót megy gyűrűket kapott, fúrás nélkül. Ugye sima csapágy, az radiális hézag kisebb, mint a c3-c4-nél, lehet, hogy ez fogja meg? megszorulna a csapágy? Jah meg amikor ilyent észlelek, hogy meg-megfogja a motort, akkor utána érezhetően gyengül a kisebb fokozatokban is. Negyedikben sem megy valami jól már, ötödik meg használhatatlan. Dugó mérete jó, henger nem vállas, se karcos. A dugó szépn ég, semmi rosszat nem észleltünk, ezért gyanakodunk a csapágyra. A segítségeteket előre is köszönöm!
Jaaa, így több értelme van :D
Én értettem félre, felénk is ismert ez a szó :)
Nálam is ez a helyzet, lehet hogy furán fogalmaztam, nem azt írtam hogy általában, hanem azt hogy álltában, úgy értve, hogy álló állapotban, felénk így használják, ez olyan tócsnyi-lapcsánka dolog. :D
Mostanába már csak akkor megyek vele, ha muszáj, boltba, meg nyilván Tuzsérra. Aldizni egyre ritkábban, mert messze is van az aldi (6km), meg ugye egy kör 250m, és ott nem számolhatunk 2,5 fogyasztással.:D
Nekem elég megbízható, lehet hajtani, az nem zavarja, nem szokott cserben hagyni, de úgy látszik nem szeret műszakira járni :D megértem nekem is a tököm ki van vele. Soha nem akkor van a mászaki vizsga amikor semmi baja a motornak :)
Nálam 90%-ban álltában romlik el, amikor hajtva van, vagy csak kell hogy működjön mindig megy, de bezzeg amikor csak mennék aldizni, hirtelen előtör a pukkadozás, aztán a gyújtáskapcsoló nem hajlandó működni, majd beszorul a gázkar...na ez mind egy este amikor csak a hűvösön poroszkálnék.
Ez csak Miskolcra, a lidibe, meg persze Tuzsérra szeret menni :D , remélem a túrát bírni fogja.
Egy kis élménybeszámoló.
Motort szereltem, készítem fel a műszakira.
Még a múltkor kifűztem a hátsó kereket, és a fékdobot felszabályoztattam.
A felnit kikalapáltam egész jól, de azért egy nagyobb beütés megmaradt rajta, azt nem sikerült kiszedni.
Ma befűztem új küllőkkel, felnit felpolíroztam egy kicsit acélgyapottal és a centrírozással tököltem rengeteg időt, de a szomszédok azt hitték új kereket vettem :) szóval elégedett vagyok az eredménnyel.
2mm ütés azaz +-1mm maradt benne. Ezt már küllővel nem lehet kiszedni, de ez már elegendő pontosság. Hogy őszinte legyek szerintem a sérülés mentes kerékben is van ekkora ütés a gumit tartó peremnél belül, mert a hegesztésnél van benne a legnagyobb ütés. A lényeg hogy most már szépen fut a kerék is meg a fék is.
Persze kapott új fékpofákat, meg bowdent, meg jól lezsíroztam mindent.
Még a hét elején megjavítottam a berúgó racsniját, erre most a pár nap állás alatt megint elromlott. Pedig cseréltem a racsni kereket, meg a lapot is átszegecseltem és frankón működött is. :( szedhetem le a kuplungot megint, megnézni miért nem akad össze.
A gyújtás kapcsolót is megcsináltam múltkor mert a tompítottat nem kapcsolta, az is tök jó lett, erre megint felakadt az a kapcsoló rugó. Legalább a műszaki vizsgát kibírhatná ez a förmedvény.
Ja meg rá raktam egy régi versenyzős gumit, úgyhogy már csak a lábtartót kell feljebb hajtani és mehet a kanyarvadászat a TS-el :D
Meg lesz :), mert megyünk túrázni simsonos barátommal, igaz ketten leszünk hugimmal+csomagok (3 emberé).
Végülis 380km meg lehet mérni a fogyasztást :D.
90kg vagyok 185cm-el :)
Bár két személlyel sem evett nekem többet, de az is igaz, hogy olyankor nem is húzom annyira, mert meg is kell tudni állni.
Mérd meg 50-es tempóban is.
75kg vagyok 174 cm-hez.
Letaszítasz a trónról. :)
168cm magas, és 72kg(erősen fogyókúrázok:D).
Viszont tegnap barátommal ketten mentünk Tuzsérra a bontóba.Barátom 80 kg felett van egy picivel, így kettőnk alatt szembe szélbe 70nel, hát szélbe 80nal :D közlekedtünk.Megtettünk összesen 38km-t.Skálázott üveg mérőpohárba mértem le a benzint, mind a kétszer, indulásnál 1,75l volt mikor hazaértünk 0,65l. Ez azt jelenti, hogy 38 km-en 1,1l evett két személlyel, a fogyasztás így 2,9l/100km, megjegyezném még, hogy két oldaltáska is fel volt kötve, igaz csak töltött káposzta meg tojás volt benne :D.
Nem 17km-re mértem, hanem 61-re, ebben volt város 25km, a többi tuzsér oda(19km)-vissza(17km az 4esen).Így maradt a 2.6lből, 1.2l, így a fogyasztás 2,3l/100km.
Apropó, hány kg vagy és mennyi Jaky?
Szerintem ez is belejátszhat.
Egy hosszabb távú mérés engem is érdekelne, mert ha úgy is kevesebbet fogyaszt mint a tied, akkor nem te leszel a példaképem, hanem Jaky :)))
Mennyi benzinből maradt meg a 1,2 liter?
100km-re 3 liternél a 17 km-re 0,51 litert kérne a gép.
Tegnap megviccelt a Simo. Lehörgött, átváltottam takarékra... és nem folyt a benya. Vissza normál állásba és balra döntögetés. 5-6 alkalommal megjátszva, km-enként, tolás nélkül hazaértem. :-)
Így érthető a fogyasztás különbség és a nyomaték szegénység.
Mondjuk utazóba kb. mind a kettő ugyanott van, mert Kerin kívül nem sok embert tudok aki 95-100al járkálna ezekkel a motorokkal.
"Jó tudom hogy 4t, meg újabb,de teljesítménybe pont 150es MZ"
Nem közvetlen befecskendezős 2T-k 450-550g/kWh körül kérnek. 4T fogyasztása max kétharmada, de inkább kevesebb. Honda Innovának 1,7 litert írnak 90-nél.
Akkor nekem ezért megy a TS annyira, mert eleve ETZ karbi és kipu van rajta.
Nekem 6000ig húz két személlyel is.
6000fölő már kínlódva megy.
5000-5500-nál szoktam váltani
Legutóbb amikor mértem GPS-el 104km/h volt a vége.
Az eredeti kipu annyira el volt tömődve, hogy 40 fölé nem ment a motor :D
Na az nekem is feltűnt hogy mikor lecseréltem a régit akkor ugyanazokkal a beállításokkal sokkal magasabb fordulaton pörgött... Hangja szubjektív, nekem jobban teccik :D
A kipuff is más,..
Cimborám írta még anno:
„Az ETZ-k nincsenek nagyon megfojtva mint a TS ek mivel 5,be így könnyeben muzsikálnak"a TS 4 be már pörög rendesen ugyanakkora sebességnél. Ezt sokan nem tudják én is csak azért mert egy komoly szaki elmondta és vágtam már szét min a két kipufot így láttam a különbségeket(fojtás csövek átmérője picit nagyobb az ETZ be és a végcső is öblösebb és a dob is hosszabb .”
Azóta ezt én is megerősítem, mert a kis ts-re került fel az új etz kipuff.
Hátrány: csúnyább hang, rövidebb kipuff, a régebbi szebb volt.
Előny: dinamikusabb, jóval pörgősebb lett a motor, majd500/min fordulattal.
Teknőc
És milyen igazad van, énis észrevettem már hogy a TSt normálisan nemnagyon lehet 6500fölé vinni 3-4.ben, az ETZ meg egyrészt jobban pörög addig, másrészt üresben gázrántásra is azonnal 7000ig ugrik a fordulatszámmérő, TSnél meg nem annyira... mostmár akkor okát is tudom :)
Egyébként a ts, meg az etz annyira különböző, nem csak a nagyok, de a kicsik is.
Barátom kis etz-je tök lelkesen pörög 7000et, még negyedikben is, a ts 3ba 6500ig is nehezen tudom húzatni, a legjobb neki ha picivel 4500 felett váltok, max 5000nél. Viszont az etz-ben semmi rugalmasság nincs 4000 alatt.A ts viszont két személlyel is jól használható 3-3500ig húzatva is.
Nagyábból amivel a TS gyengébb felül, annyival gyengébb az ETZ alul.
Meg tudom majd neked mondani, ugyanis remélhetőleg lesz dolgom egy ilyen kis etz-vel majd a közeljövőben, át kell néznem az elektromos rendszerét meg tenni kell rá egy jól beállított karbit.
szerintem lehetséges lenne, mert ha azt vesszük, hogy egy kis CBR 125ös eljár ennyiből.
Jó tudom hogy 4t, meg újabb,de teljesítménybe pont 150es MZ, sőt még kicsit lustább is.
És nem is ment többet, mert 70-es(Simson) fúvóka volt benne. :-)
Nekem is volt ETZ 150-nel 2,39l/100km alatt, de 40-50 volt a tempó. :-)
A TS gazdaságosabb. Át kellene alakítani az ETZ-t is jobb hatásfokúra.
Próba: ETZ TS kipufogóval?
85-höz a 2,5 liter gyanúsan kevésnek tűnik.
Nekem van egy Deloto, csak mindig lusta vagyok felrakni :D
Az a baj, hogy 125-ös TS-en már ment az a karbi, de nekem is 150-esem van és nem úsznám meg állítgatás nélkül.
Én már sokat gondolkodtam a kérdésen fúvókaügyben, aztán jutottam arra h sztem nincs jelentős különbség a TS és ETZ karbi között, de viszont a résvezérlése lehet más a 2 motornak, ezért maradtam végül a 100asnál, az közelebb áll a gyári spaecifikációhoz. És ment vele...
120as fúvóka sose volt benne :D, mert nincs itthon ilyen :D
és nekem nem ts karbi van rajta, hanem kis etz-é, ráadásul a torok is 22.
A gyári ts karbiba kéne 95-s főfúvóka, a 150hez.
Egyébként értelmes motort egy 22-24 mikuni delorto, vagy bing karbival lehetne elérni, mert akkor lenne a 2,5l fogyasztáshoz, mondjuk 80-85ös utazó.
A gyári karbik mára már teljesen szét koptak, rengetegbe csörög a suber is, az enyémbe még hál'Istennek nem.
Nekem volt egy alapméretes gyári 150es hengerem, csak ez a drága gép mikor letört egy darab a dugattyúból akkor húzott bele egy csíkot, így most +1es...:@
Idősebb motorszakiknál még lehet elfekvőben pár kincs, nekem egy gyári TS kipuf kéne, mert most ETZé van rajta (mondjuk jó így is:D)
Nekem a racingos ETZ-n is teljesen gyári minden beállítás. Azok az eltérések amiről te beszélsz, tű és levegő csavarral elég jól beállítható.
Gyári állapottal nem igen találkozhatsz. Túl sok idő telt el. Pl a főfúkatartó fele ennyi idő után szarrá kopik. Tehát vagy teljesen kopttal futhatsz össze, vagy utángyártottal. Ugyan ez igaz a tűre is, hiába kopik az lassabban talán. De azt hiszem alapméretes gyári henger is kevés van. Kipuff se sok. Talán a légszűrő ami legjobban hasonlít az eredetihez.
Majd elfelejtettem. A benzin se 86os már.
Az ideális fúvóka méret a tűtől és az úszószinttől is függ.
Gyári alap motornál a gyári értékekhez érdemes ragaszkodni, de egy átalakított motornál kell egy kicsit tökölni az ideális állapothoz.
Nekem 115-ös fúvóka és egyedileg reszelt tű hozott jó eredményt. Sajnos gyári tűhöz nem volt szerencsém, a bolti pedig nem volt jó.
Egy-két próba nem bizobyít szerintem sokat. Változó milyen fúvóka byerő. Ugyanis függ a főfúka tartó állapotától ls a tűtöl. Ezek egyokéből se lehet tisztességes darabot szerezni túl gyakran. Amikor volt kedvem vacakolni, mind a kettőt csiszolbom kelettett az ideálishoz közeli állapotért.. Illetve először olyanokat kellett szereznem amik túlméretesek voltak. Mert vékony vagy rövid tűn, vagy rövid fúvóka tartón nem lehet segíteni. Azon se ha már új állapotában is túl nagy a belső átmérője a tartónak. Ilyenkor csak a szabványtól eltérő fúvókák segitenek egy picit.De még a kipuff is beleszól a fúvóka választásba az átöblítés miatt. Szerintem
Én már próbáltam 120as főfúvókát, és csak csodálkoztam mér nem megy és mér eszik sokat... azért mert az ETZbe kell 120as. TS 150esben gyárilag tudtommal 95ös van, 125ösben 90es. Enyimben most van 100as, azzal úgy ahogy megy...
Ügyes vagy, hogy jól belőtted a karburátort.
A fogyasztásra meg próbáld ki hosszabb távon is.
Üdv mindenkinek!
Látom pangás van, gondoltam megosztom veletek a fogyasztási mizériám csúcspontját.Ts 150 22es kis ETZ karbi 22 szívótorok (gyári 24mm)
Na szóval: A gyári előírt érték a 150eshez, 24es karbi, gyári tűvel 120as főfúvóka.Ugye a legutóbb használt beállítás: C6(hosszabb) tű teljesen kiemelve, 105 fúvóka.
Így alul sokallt, fent picit kevés volt, 70-75 átlaggal 3,2es fogyasztás, igaz mentségére legyen mondva, hogy 1 éve felbontott Lukoil-os ásványi olajjal 1:40be keverve használtam.Azóta 1:50be kevert félszint Recordot használok.
Gondoltam egyet, feldörzsáraztam egy 100as fúvókát 110 körülire, eggyel vissza ejtettem a c6os tűt, és sokkal jobb lett, rugalmasabb alul, igaz 3-500 között van egy kis lyuk, de amúgy fent is jobban megy, 4500 körüli fordulattal stabilan használható(70km/h), 5000re "szegezve" a mutatót kb 78-80km/h, lassú melegedést tapasztaltam.
A múlt héten voltam nagy mamámnál, aki 17 km lakik, mikor haza értem kipocsoltam egy kis benzint mi közbe leengedtem, mert túlfolyt az 1l kanna, kicsit meg is lepődtem ezen, mert 9dl-re számítottam.Így 2.6-2.7es fogyasztást számoltam, tök elégedett voltam, és vidám, végre megtaláltam az igazi beállítást.
Ma megint voltam mamámnál, és direkt néztem a km számlálót, hogy jól mér-e, 17km re 16,9km-t mért, gondoltam ki is számolom gyorsan mennyi benzinem van még, 9,5 dl kellett volna lennie. Mondtam is, hogy itt jövőhétig csak boltba járás lesz :D, de azért gondoltam lefejtem azt a keveset, csak hogy megbizonyosodjak, és nagy meglepődéssel tapasztaltam, hogy az 1l-es flakon megint túl csordult volna ha nem figyelek, ugyanis 1,2l jött le belőle.
Utána számolva ez 2,5l alatti fogyasztást feltételez, vegyesen használva.
Megjegyezném hogy mindig ugyanazt a km számlálót és ugyanazt a mérő edényt használtam.
Na erre mondjatok valamit!!
Köszi, mindig tanul valami újat az ember. Én úgy tudtam hogy ami ezen a képen van az a dupla ajkú szimering, és van olyan hogy dupla ajkú, dupla rugós, ennél van mindkét oldalon rugó.
A dupla ajkú azt jelenti két rugós.
Tehát kívül belül van rugó. Gyakran ilyenek a telószimeringek.
Ha egy rugós, akkor a rugó nélküli tömítő ajak az porvédő/szenny lehúzó szerepet lát el, annak kell kívül lennie, a rugós tömítő ajaknak, pedig belül, hogy (ahogy Attila is mondta) legyen kenése.
Olaj kérdése. Kit érdekel mennyi az előírás? Én legalább is soha nem tudom megjegyezni, de ha mégis, akkor honnan tudjam, hogy mennyi maradt még benne és eleve mennyit öntök mellé? Szóval én ezt nem tartom megbízható precíz teló feltöltésnek. Leginkább mérőpálcával szoktam megnézni a szintjét ha érdekel, de csak annyira hogy egy szintbe legyen a kettő.
A szintet pedig úgy állítod be hogy:
Befogod a teló alsószárát hogy ne neked kelljen tartani, felhúzod a belső szárat, belerakod a rugót (mert annak is van kiszorítása) és elkezded tölteni bele az olajat. Néha egy kis ülepedés után lenyomod a szárat és amikor eléri az olaj szintjét határozottan megérzed, hol tart. A lényeg hogy a teljesen kihúzott szár lenyomásakor és leülepedett olajjal, legfeljebb ~5mm csillapítás nélküli szakasz legyen. A habosodás miatt üzem közben ez eltűnik, ráadásul ha ráülsz, akkor nem is szabad teljesen felkoppannia a csillapítónak.
Ez az legalsó olajszint ahol még jól működik. Ehhez képest (ha zárt rendszerű a teló) óvatosan lehet kevés plusz olajat adni. Ez a levegőkamra méretének csökkenése miatt, keményíti a rugózást, de óvatosan ezzel a tuninggal, mert egyrészt növeli a szimeringekre jutó nyomást (tehát eldurranhat a szimering), másrészt ha teljesen összenyomott telónál nem marad hely a levegőnek, akkor a rugózás útját is csökkenti, ami garantált szimering kilövést eredményez, egy gödörbe hajtáskor.
Viszont minimális plusz mennyiséget mégis javaslok, hogy ha csökken is az olajszint, ez ne azonnal okozzon problémát, hanem akkor amikor már feltűnően jön az olaj a szimering mellet.
Elvileg dupla ajkú, az ETZ-be is olyat tettem, csak furcsa volt, hogy rugóval kifelé állt a szimering. Van rajta egy porvédő gumi pluszban, de az is el van repedezve, úgyhogy az is cserés lesz. Már csak azt kellene tudni, hogy mennyi olaj kell bele, a szerelő 3-4 decit mondott de a GN 250 kézikönyvében 216 ml-t írnak. Tudom nekem nem az van, de a TU 250X-nek nincs kézikönyve, a netet végigtúrtam de sehol nem találtam konkrét információt.
Ja és szégyelld magad, ez az MZ fórum! :-D
Ez nem dupla ajkú szimering?
Egyébként tömítési szempontból mindegy hogy merre áll. Viszont a kenés és a rugóba ragadó kosz miatt én mindenképp befelé tenném a rugót.
És dupla ajkút tennék bele, a fölső megfogja a port, az alsó meg tömít, így sokkal jobban bírja.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|