:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
http://totalbike.hu/hirek/2011/06/28/visszaternek_a_ketutemuek/
Igaz Jaky már írta, de 80-as keverék TS-be, 100-as keverék Jawába...én nem merném.
Szevasztok
Péntekig aksi nélkül maradtam a nagy MZmel, kérdésem az lenne hogy egy 9 V-os laposelemmel 250es TS adna szikrát?
Nem próbáltam még ilyet, meg nem tudom h a 9V nem-e sok, mertmax töltésen is tudtommal 8V-ot tölt a dinamó..
Én nem merem hajszolni az ETZ-t fogyókúrás beállítással. 50-nel elcammogok. 70-nél már 4 litert kér. 50-nél 3 körül elmeneget E85-tel.
100-nál 5-6000-es fordulaton 3 liter esetén a keverékkel bejutó olaj is arányosan kevesebb, ez gondot okozhat. Ha több olajat teszel, romlik az égés minősége.
3000 alatt gyér a hatásfok, 5000 felett széthullik hosszú távon. 3500-4500 között lehet a legjobb. Biztosan lehetne faragni a hengeren-kipufogón a jobb fogyasztásért. Ha sikerül eltalálni a jó beállítást, e öröm, e bódottá, E örö bódottá. :-)
Megfogod neki a szelet, és még be is csomagolod? :-)
lehet kicsit off, de szerintem tök jó: http://totalbike.hu/hirek/2011/06/28/visszaternek_a_ketutemuek/
Nos, a fogyasztás egy motoron tényleg tág kör!
Nem csak a motor műszaki állapotától függ,(sőt ebben a körben is ezer lehetőség is van!) rengeteg más tényező is van!
A motoros súlya, vezetői képessége, stílusa, a túrafelszerelés súlya, elhelyezése, egy személlyel, vagy kettővel, stb.
Nos, egynyolcadliteres ts-re kivetítve, ami majdnem gyári:
Nálam a kis ts fogyasztása: 2,6 L/100 km, de volt olyan is, 4,1 L volt.
Ezért én ha túrázok, fogyasztásban alapból 4l/100km veszek etalonba.
Ha kevesebb lesz, mert nem úgy vezetek, az nem baj.
A tényleges, gyakorlati fogyasztásom egy túrán 3,2-3,5 l/100 km.
Aki ennél kevesebből kijön, az nem 1 mázsa, nem visz túrafelszerelést. (ami néha 25 kg is szokott lenni!)
Persze, én mz ts 125-re értettem, -nem másra!
Vagy napelemet is használ..;) D
Teknőc
Én 2 tankolás között néztem amíg el nem romlott a km órám. Akkor 3 liter volt a legjobb, legrosszabb 4
A 3 literes fogyasztás autópályán 100-al lett produkálva, egy teherautó mögötti szélárnyékban :D
Hova akarsz ennél kevesebbet???? nekem eddig egyszer volt 3,1 ami a legkevesebb, átlag 3,5-4 körüli, szélsőséges esetben 4,5...
b+ 2,9liter? Hozzánenyúlj! :))
Viszont rettenetes dologgal szembesültem...városba kettőnk alatt(125 kg) 3000-3500ig húzatva, 2.9-es a fogyasztás, alulra valószínűleg sok az anyag, holnap megy szedés közbe fúvóka dörzsárazás, és tű ejtés. :D
Én biztos fogom majd a szelet neki a csomagokkal. :D
A "vontatás" felénk nem azt jelenti, hogy kötéllel húzzák a motort.
Csak azt, hogy az erősebb motor szélárnyékában megy a gyengébb, így az nem erőlködik, jobban megy.
Valószínű, hogy nem csapágy, mert én még c3-as csapágyat, soha nem tettem az enyémekbe, és semmi bajuk nem volt.
A probléma forrása, minden bizonnyal a probléma, a motor beállításában, gondolok itt karbi/gyújtás-ban keresendő.
Egyébként túlmelegedésnél csinál ilyet, az enyém, ha 5000 feletti fordulaton közlekedek tartósan, 85 felett.Drasztikusan szegény keverék mellett előfordulhat alacsonyabb fordulaton/sebességnél is.
Nincs mihez kötni, minden csomagtartó foglalt! :D
Valóban jobban jönnénk ki, fogyasztásilag, de ha a rendőr meglát, valószínűleg sokkal rosszabbul.
Most csak utánanéztem már, a TSnél is C4est ír a főtengely mellé???? :|
Mondom nem tudom az ETZknél hogy van, lusta voltam kikeresni :) Azthittem ez egyezik a TSsel...
Egyébként, ha az MZ könyvet nézed, a váltóba is C4-et ír.
Ez csak a gazdag MZ tulajoknak ajánlott, amúgy a C3 mindenhova jó, a főtengelyhez is. :-)
ETZ-be ráadásul C4 az előírás főtengelynél :)
De váltóba mehet a sima, főtengelyhez a C3
Egy mai jó minőségű csapágy sokkal többet bír.
Főtengelyre sima csapágy...hááát, megfogni nem fogja meg, mert elforog a csapágyházban :D
Ezek a problémák 1000 más dologtól is lehetnek, és legkevésbé a csapágyra gondolnék.
Ezért vannak az alkatrészjegyzékek, megsúgom a blokkon belül max a kihajtás lánckeréknél van sima csapágy, a többi MIND C3as ( TSnél tuti, sztem ETZnél is így van) Pannonia meg az MZ se egy kategória, a 125-150es MZk max teljesítménye meg fogatónyomatéka 6000nél illetve a nyomatékcsúcs ~4500nál van, na ez egy pannoniánál 5100 és 4300, vagyis jóval kevesebbet forog mint egy MZ, lehet abba elment a sima csapágy is...
Bár én még nem hallottam olyanról hogy csapágy megfogná a motort mert a keverék valamennyire hűti, remélem nem zárt csapágyat raktatok bele. :D
Műszakira felkészítés keretében szétszedtem az első fékemet is karbantartásra.
A kopó rétegvől nem sok hiányzott (előző műszakira cseréltem) de a fékkulcs teljesen keresztbe fordulva éri csak el a fékdobot, pedig a dob sincs elkopva. A fékkulcs is jó állapotu. Csokoltatom az utángyártott alkatrészek mérethűségét újfent.
Beraktam 1-1db 1,5mm-es lemezt a pofák és a kulcs közé. Na kb. ez a tartomány ahol optimálisan működik a fékmechanika. A kulcsokba is simább ívet csiszoltam. Összeraktam és olyan durva fékhatásom lett hogy már viszonylag kicsi húzásra is blokkol az első kerekem. Majdnem el is estem, mert nem számítottam ilyenre.
Nem tudom, csomóan szidják az MZ fékeit, a tárcsát is, de nekem a dobból és a tárcsából is brutál teljesítményt sikerült kihozni. Ha egyszer kirúgnak a munkahelyemről, MZ fék tuningolásból fogok megélni :D
Ha vontatod a Simot, mennyit eszik (az MZ)? :-)
És ha nagyobb első lánckereket teszel fel az MZ-re, a Simo szélárnyékában haladáshoz? :-D
Viccet félretéve optimális áttétellel a Simot vontatva az MZ kevesebbet fogyasztana, mint az MZ+Simo külön 50-nel.
1 Simo 2 liter, 4 Simo 8 liter. Az már egy Ladának is elég, és nem is 50-60 az utazó. Suzukinak a fele is. ;-)
Egyébként meg lettek kerülve a főutak a lehető legnagyobb mértékben, így, a három nap alatt 400km fogunk megtenni.
Hát a simo-nak az a csúcs, most kössem magam után? :D:D
380km 50-nel?
Mazók vagytok? :-)
Sziasztok! Van egy ETZ 150-esem. Vettem egy úgymond hulladék motort. Az lett komlpetten felújítva, blokk szétszedve, ahogy kell. Na most amit rendeltünk bele főtengely csapágyakat, azok nem c3-as minősítésűek voltak. Fater régi Pannoniás időszakából mondta, hogy akkor is olyan csapágyakat raktak a motorokba, amilyen éppen volt. Szóval beleraktuk. Akkor kezdeném a problémámmal. Elindulok szépen a motorral, bemelegítem, és mikor elkezdeném hajtani, mondjuk 70-nél negyedikben húzom neki, akkor meg-meg akad, olyan mint amikor fulladozik, vagy beállna a dugó. Ha ez nem jelentkezik, és tudom neki rendesen húzni, akkor 4-ikben kihúzatom ameddig lehet, raknám neki az 5-t, de már nem bírja el, visszafullad. 70-et képes tartani 5-ikben, többet nem igazán. 1-2-3-ban szépen húz, nincs semmi gond, megy ahogy kell. Gyújtás rendben, karburátor beállítva. Új dugót megy gyűrűket kapott, fúrás nélkül. Ugye sima csapágy, az radiális hézag kisebb, mint a c3-c4-nél, lehet, hogy ez fogja meg? megszorulna a csapágy? Jah meg amikor ilyent észlelek, hogy meg-megfogja a motort, akkor utána érezhetően gyengül a kisebb fokozatokban is. Negyedikben sem megy valami jól már, ötödik meg használhatatlan. Dugó mérete jó, henger nem vállas, se karcos. A dugó szépn ég, semmi rosszat nem észleltünk, ezért gyanakodunk a csapágyra. A segítségeteket előre is köszönöm!
Jaaa, így több értelme van :D
Én értettem félre, felénk is ismert ez a szó :)
Nálam is ez a helyzet, lehet hogy furán fogalmaztam, nem azt írtam hogy általában, hanem azt hogy álltában, úgy értve, hogy álló állapotban, felénk így használják, ez olyan tócsnyi-lapcsánka dolog. :D
Mostanába már csak akkor megyek vele, ha muszáj, boltba, meg nyilván Tuzsérra. Aldizni egyre ritkábban, mert messze is van az aldi (6km), meg ugye egy kör 250m, és ott nem számolhatunk 2,5 fogyasztással.:D
Nekem elég megbízható, lehet hajtani, az nem zavarja, nem szokott cserben hagyni, de úgy látszik nem szeret műszakira járni :D megértem nekem is a tököm ki van vele. Soha nem akkor van a mászaki vizsga amikor semmi baja a motornak :)
Nálam 90%-ban álltában romlik el, amikor hajtva van, vagy csak kell hogy működjön mindig megy, de bezzeg amikor csak mennék aldizni, hirtelen előtör a pukkadozás, aztán a gyújtáskapcsoló nem hajlandó működni, majd beszorul a gázkar...na ez mind egy este amikor csak a hűvösön poroszkálnék.
Ez csak Miskolcra, a lidibe, meg persze Tuzsérra szeret menni :D , remélem a túrát bírni fogja.
Egy kis élménybeszámoló.
Motort szereltem, készítem fel a műszakira.
Még a múltkor kifűztem a hátsó kereket, és a fékdobot felszabályoztattam.
A felnit kikalapáltam egész jól, de azért egy nagyobb beütés megmaradt rajta, azt nem sikerült kiszedni.
Ma befűztem új küllőkkel, felnit felpolíroztam egy kicsit acélgyapottal és a centrírozással tököltem rengeteg időt, de a szomszédok azt hitték új kereket vettem :) szóval elégedett vagyok az eredménnyel.
2mm ütés azaz +-1mm maradt benne. Ezt már küllővel nem lehet kiszedni, de ez már elegendő pontosság. Hogy őszinte legyek szerintem a sérülés mentes kerékben is van ekkora ütés a gumit tartó peremnél belül, mert a hegesztésnél van benne a legnagyobb ütés. A lényeg hogy most már szépen fut a kerék is meg a fék is.
Persze kapott új fékpofákat, meg bowdent, meg jól lezsíroztam mindent.
Még a hét elején megjavítottam a berúgó racsniját, erre most a pár nap állás alatt megint elromlott. Pedig cseréltem a racsni kereket, meg a lapot is átszegecseltem és frankón működött is. :( szedhetem le a kuplungot megint, megnézni miért nem akad össze.
A gyújtás kapcsolót is megcsináltam múltkor mert a tompítottat nem kapcsolta, az is tök jó lett, erre megint felakadt az a kapcsoló rugó. Legalább a műszaki vizsgát kibírhatná ez a förmedvény.
Ja meg rá raktam egy régi versenyzős gumit, úgyhogy már csak a lábtartót kell feljebb hajtani és mehet a kanyarvadászat a TS-el :D
Meg lesz :), mert megyünk túrázni simsonos barátommal, igaz ketten leszünk hugimmal+csomagok (3 emberé).
Végülis 380km meg lehet mérni a fogyasztást :D.
90kg vagyok 185cm-el :)
Bár két személlyel sem evett nekem többet, de az is igaz, hogy olyankor nem is húzom annyira, mert meg is kell tudni állni.
Mérd meg 50-es tempóban is.
75kg vagyok 174 cm-hez.
Letaszítasz a trónról. :)
168cm magas, és 72kg(erősen fogyókúrázok:D).
Viszont tegnap barátommal ketten mentünk Tuzsérra a bontóba.Barátom 80 kg felett van egy picivel, így kettőnk alatt szembe szélbe 70nel, hát szélbe 80nal :D közlekedtünk.Megtettünk összesen 38km-t.Skálázott üveg mérőpohárba mértem le a benzint, mind a kétszer, indulásnál 1,75l volt mikor hazaértünk 0,65l. Ez azt jelenti, hogy 38 km-en 1,1l evett két személlyel, a fogyasztás így 2,9l/100km, megjegyezném még, hogy két oldaltáska is fel volt kötve, igaz csak töltött káposzta meg tojás volt benne :D.
Nem 17km-re mértem, hanem 61-re, ebben volt város 25km, a többi tuzsér oda(19km)-vissza(17km az 4esen).Így maradt a 2.6lből, 1.2l, így a fogyasztás 2,3l/100km.
Apropó, hány kg vagy és mennyi Jaky?
Szerintem ez is belejátszhat.
Egy hosszabb távú mérés engem is érdekelne, mert ha úgy is kevesebbet fogyaszt mint a tied, akkor nem te leszel a példaképem, hanem Jaky :)))
Mennyi benzinből maradt meg a 1,2 liter?
100km-re 3 liternél a 17 km-re 0,51 litert kérne a gép.
Tegnap megviccelt a Simo. Lehörgött, átváltottam takarékra... és nem folyt a benya. Vissza normál állásba és balra döntögetés. 5-6 alkalommal megjátszva, km-enként, tolás nélkül hazaértem. :-)
Így érthető a fogyasztás különbség és a nyomaték szegénység.
Mondjuk utazóba kb. mind a kettő ugyanott van, mert Kerin kívül nem sok embert tudok aki 95-100al járkálna ezekkel a motorokkal.
"Jó tudom hogy 4t, meg újabb,de teljesítménybe pont 150es MZ"
Nem közvetlen befecskendezős 2T-k 450-550g/kWh körül kérnek. 4T fogyasztása max kétharmada, de inkább kevesebb. Honda Innovának 1,7 litert írnak 90-nél.
Akkor nekem ezért megy a TS annyira, mert eleve ETZ karbi és kipu van rajta.
Nekem 6000ig húz két személlyel is.
6000fölő már kínlódva megy.
5000-5500-nál szoktam váltani
Legutóbb amikor mértem GPS-el 104km/h volt a vége.
Az eredeti kipu annyira el volt tömődve, hogy 40 fölé nem ment a motor :D
Na az nekem is feltűnt hogy mikor lecseréltem a régit akkor ugyanazokkal a beállításokkal sokkal magasabb fordulaton pörgött... Hangja szubjektív, nekem jobban teccik :D
A kipuff is más,..
Cimborám írta még anno:
„Az ETZ-k nincsenek nagyon megfojtva mint a TS ek mivel 5,be így könnyeben muzsikálnak"a TS 4 be már pörög rendesen ugyanakkora sebességnél. Ezt sokan nem tudják én is csak azért mert egy komoly szaki elmondta és vágtam már szét min a két kipufot így láttam a különbségeket(fojtás csövek átmérője picit nagyobb az ETZ be és a végcső is öblösebb és a dob is hosszabb .”
Azóta ezt én is megerősítem, mert a kis ts-re került fel az új etz kipuff.
Hátrány: csúnyább hang, rövidebb kipuff, a régebbi szebb volt.
Előny: dinamikusabb, jóval pörgősebb lett a motor, majd500/min fordulattal.
Teknőc
És milyen igazad van, énis észrevettem már hogy a TSt normálisan nemnagyon lehet 6500fölé vinni 3-4.ben, az ETZ meg egyrészt jobban pörög addig, másrészt üresben gázrántásra is azonnal 7000ig ugrik a fordulatszámmérő, TSnél meg nem annyira... mostmár akkor okát is tudom :)
Egyébként a ts, meg az etz annyira különböző, nem csak a nagyok, de a kicsik is.
Barátom kis etz-je tök lelkesen pörög 7000et, még negyedikben is, a ts 3ba 6500ig is nehezen tudom húzatni, a legjobb neki ha picivel 4500 felett váltok, max 5000nél. Viszont az etz-ben semmi rugalmasság nincs 4000 alatt.A ts viszont két személlyel is jól használható 3-3500ig húzatva is.
Nagyábból amivel a TS gyengébb felül, annyival gyengébb az ETZ alul.
Meg tudom majd neked mondani, ugyanis remélhetőleg lesz dolgom egy ilyen kis etz-vel majd a közeljövőben, át kell néznem az elektromos rendszerét meg tenni kell rá egy jól beállított karbit.
szerintem lehetséges lenne, mert ha azt vesszük, hogy egy kis CBR 125ös eljár ennyiből.
Jó tudom hogy 4t, meg újabb,de teljesítménybe pont 150es MZ, sőt még kicsit lustább is.
És nem is ment többet, mert 70-es(Simson) fúvóka volt benne. :-)
Nekem is volt ETZ 150-nel 2,39l/100km alatt, de 40-50 volt a tempó. :-)
A TS gazdaságosabb. Át kellene alakítani az ETZ-t is jobb hatásfokúra.
Próba: ETZ TS kipufogóval?
85-höz a 2,5 liter gyanúsan kevésnek tűnik.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|