:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ez ocsmány munka! Fűzzön kereket a kerékfűző én már elkényelmesedtem, tuti nem állnék neki. :-D
Én szeretek kereket fűzni, még ha nem gyakran is csinálom.Általában magamnak fűzök kereket, mert pl. ha 16-ról 19-es abroncsra térek át,akkor nehéz találni olyan kerékfűzőt, aki rábólint.
Legérdekesebbek a régi kerekek, pl a 40 küllős veteránok, amelyeknél 4 különböző osztókörön négyféle hosszúságú küllő van.Mindezt ha csomagban kapom, akkor először a helyzetfelmérés, válogatás jön, csak aztán a fűzés.Ezek az igazi csemegék.
üdv.: R
Nekem se ártana kitanulnom, most épp centírozásra szorul az első kerekem...
Viszont már csak nagyon kevesen csinálják.Hozzunk létre egy országos kerékfűző láncolatot,200év múlva olyanok leszünk mint a tecskó..:)
Én még nem hallottam olyan emberről aki szeret kereket fűzni :))
Ilyet én a múlt héten játszottam, klassz volt...Utálom csinálni, de meglepetésemre tök jól sikerült a centírozás.A trophyval a szélfogós első sárvédővel élmény oldalszélben motorozni, úgy teszteltem a kerekeket, 4-es főúton jó sok kamion közt.:)
Ja meg a fotósorozat a kerékfűzés folyamatáról:
Ja a megoldás az volt, hogy visszaraktam egy még régebbi, a kopottság miatt lecserélt komplett, de eredeti kuplungkosárra.
Történt, hogy még műszaki előtt egyszer csak nem működött a berúgókar.
Semmi gond, a fogasív szokott eltörni, elmentem vettem fogasívet, fogaskereket, meg racsnilapot, meg szegecseket, hogy kicserélem.
Szétszedtem a kuplungot, és meglepetésemre a régi szegecselés volt elnyíródva, de úgy hogy csak a racsnilap forgott, el a kuplungkosár meg a fogaskerék ha lazán is de gond nélkül meghajtotta a motort.
De ha már megvettem ezt a sok mindent, mindenből felpakoltam az újat. Működött is ahogy kell, egészen másnapig, amikor reggel megint csak nem működött a berúgókar. Szétszedem nagy önbizalommal, hogy biztos valamit nem raktam össze jól, vagy lelazult a kuplungkosár és nem éri el a racsni.
De nem, egész pontosan ez történt.
Bal oldalon az a régi racsnilap van amit kicseréltem újra 30 év használat után, jobbra pedig az 50km-ert futott tajvani van felszegecselve:
Na most az oké hogy ha ráfordítva marad a fogasív a racsnira az ott folyamatosan dörgölődik, de annak éktelen borzalmas hangja van, márpedig semmi ilyesmi nem történt, ráadásul a fordulatszám mérő is a fogaskerékről kapja a meghajtást, tehát ha azt megállítja valami, akkor az sem mutatott volna semmit.
Én eddig 40-50 körül kevertem mikor megvettem az MZt, aztán a bronzperselyes főtengellyel viszont kénytelen voltam 40esre lemenni :S Majd talán most már mehetek 50 körülre..
Én úgy szoktam keverni, hogy kb 1:50-1:60 közé ez azt jelenti, hogy mondjuk 10-14 literhez még 2dl olaj, de 15-től teletankig már 3dl.
Ennek ellenére eddig ahányszor szét kellett szednem, minden tocsogott az olajban. Nem hiszem el, hogy mondjuk 1:40-es keveréktől jobb kenést kap, inkább csak a kipufogót nyomja tele.
A lényeg, hogy a hengerfalon ne szakadjon meg az olajfilm, mert akkor csúnyán elintézi a dugót. A tűgörgők meg annyira igénytelenek, hogy szerintem azoknak az olaj nélküli benzin is elég lenne. :-D
Én kísérletező alkat vagyok.
Nem hiszem el feltétel nélkül azt a városi legendát, hogy ha olajba folytom a motort, az jobb neki. A motor benzinnel megy, az olaj a szükséges rossz, tehát az a legkevesebb mennyiség kell neki amivel még nincs gond.
Kipróbáltam több keverési arányt egészen addig amíg el nem kezdett szorulgatni és olyat használok amivel még stabilan megy.
Egyébként egy rendes direkt olajzású motor ennél sokkal, de sokkal kevesebb olajat használ. Csak azért kell ilyen sokat belerakni a keverékolajozásúba, mert a legszélsőségesebb és legrosszabb esetre kell keverni.
Lehet hogy a sima főtengely csapágy miatt van? :)
Hát ja ez elég durva szinte csoda ha nem sül fel az egész
Papír blokközépen gyárilag se volt. Tömítőpaszta kell oda; FBS, soudal, ultra copper ki tudja mi van még. (nekem a soudal bevált)
Elfelejted, hogy én nem gyári tűt használok, hanem egy jóval hosszabb c6-t, ami a 250-be való, plusz TS-em van :D:D:D
Persze, hogy elírtam.
A blokközéphez milyen tömítés kell? Papír vagy paszta?
Behajolás.. pucsíts! :-))))))
Zavart érzek az erőben.. 115-ös fúvókával is csak 2,9 liter? Biztos jól mér a távolságmérő?
sima csapágyat is rakhatsz bele nyugodtan.
Lehet csak elírtad, vagy különleges motorod van, mert a gyújtásoldalon 6304es csapágy van... vagy ha mégis akkor elvileg a tiedben a kuplungoldali szimmering is 22x47x7es?
C3 kell mindkét oldalra.
C4 a hivatalos előírás, de az felesleges és drága.
Most szedtem szét egy TS125-öst.A blokk csak pasztával volt összerakva. A gyújtásoldali főtengelycsapágy sima 6204, a kuplung felöli két csapágy 6204 C4. Ennek így kell lennie?
én 50es keveréket használok, így király, mondjuk az ásványi kérte a 40est, különben melegedett.
Na, viszont kivettem a fő fúvókát, feldörzsáraztam 115re, és ejtettem egyet a tűn, mert már kezdett a sok tönymörgéstől füstölni a kipu, ilyet akkor csinált nálam ha túl dúsult, és mikor kutya kajáért mentem, észre vettem, hogy melegen alapjáraton is füstöl, félszint Recordal 50be keverve.
A tű ejtés és a dörzsárazás után, már a füst pár km múlva megszűnt, és észre vettem, hogy alul sokkal finomabban megy, mondjuk most nem olyan nyomatékos, viszont a 3500 körüli lyukat, sikerült betömni, most onnan indul meg igazán.
Így 22km-re 6,5 dl kért, kétszeméllyel, húzatgatva, meg ugye csontoltam is néha, városban viszont ugyanúgy vezettem, 3000-3500on.
Összeségében rosszabb nem lett, viszont ami pozitiv, hogy most fent nem zajos annyira, és kettőnk alatt is megfutotta 4dikben az 5800as fordulatot, ami olyan 87 körül lehet, régebben alattam tudott ennyit behajolva, most viszont nem hajoltunk be.
Ja, kedden mentem vele 100-at tartósan 1/80-as keverékkel Jászladány felé...morogtam is hogy mi ez a lustaság 105-öt szokott menni és sokkal virgoncabban. Valami dugulásom lehet az alapjárati fúvókánál.
Én tépem neki rendesen.
Csutkagáz, motorfék.
Annyi hogy jó olajat használok, és nem szegényítem el kéklángig a keveréket mint te, hanem adok neki annyi benzint amennyit kíván.
Favorital vagy a félszintetikus repsol scooter olajjal, meg társaival gondolhatod, hogy nem keverem 1/80-ra.
Elégedett vagyok ezekkel is, de kb 1/60-ra keverem ezeket.
Néha megnézem mi van a forgattyúsházban és még nem sikerült olyan olajszegény keveréket tankolnom hogy ne tocsogjon ott az olaj.
1:100-as keverésnél az sem mindegy, hogy 1kW 3000-nél és 50-nél, vagy 7kW 6000-nél és 100-nál. Gondolom Bambi sem tépte a gázt erősen.
A TS más, az dinamós, az megy akku nélkül is. A múltkor elszállt a biztosítékom és nem volt töltés lemerült az akku, úgy hogy nem vettem észre, vígan ment 2000-es fordulat felett akku nélkül is. :)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/motor/az-utszeli-melo-89727
Ebben a vidiben a TSben mintha laposelem lenne 6:30nál, azért kérdeztem h itt próbálta-e már valaki..
Mert az 4,5voltos laposellem volt ami kb. 2 ampert bír rövid ideig. Egyébként a régi laposellem megegyezik 3darab ceruza elemmel.
A 9voltos elem jóval kisebb, és igaz hogy 9V de töredéke áramot tud.
Namost ha azt vesszük, hogy mennyibe kerül egy olyan elem ami képes beindítani az MZ-t, gyorsan belátjuk, hogy jóval olcsóbb és egyszerűbb bármelyik elektronikai vagy riasztós boltban venni egy kicsi 4Ah-s akkut amivel aztán évekig gond nélkül használható a motor.
Gyerekkoromban indítgattunk laposelemmel MZ-t. Igaz, hamar lemerült.
Megjegyze, a legtöbb olajra csak 1/50-es keverést írnak, amire rá merik írni az 1/100 1/200-at az viszont 4000 forint fölött van.
Akkor ne csináld.
Én nem beszélek rá senkit, nehogy én legyek az oka ha besül.
Én is csak tuti szintetikussal járatom így. És fokozatosan jutottam el idáig.
Nekem mondjuk 1/80 felett már kezdett szorulgatni, de addig semmi gondom nem volt.
Bambi egyszer ment 100-as keverékkel az ETS-el, mert nem volt nála olaj, de tankolni kellet és a benne lévővel ennyire jött ki. Igaz az űber észter alapú olaj volt ami jobb mint a sima bolti szintetikus.
Nem fog működni. Néhány amper szükséges a beindításhoz, a 9V-os ellem pedig negyed ampert sem tud.
http://totalbike.hu/hirek/2011/06/28/visszaternek_a_ketutemuek/
Igaz Jaky már írta, de 80-as keverék TS-be, 100-as keverék Jawába...én nem merném.
http://totalbike.hu/hirek/2011/06/28/visszaternek_a_ketutemuek/
Igaz Jaky már írta, de 80-as keverék TS-be, 100-as keverék Jawába...én nem merném.
Szevasztok
Péntekig aksi nélkül maradtam a nagy MZmel, kérdésem az lenne hogy egy 9 V-os laposelemmel 250es TS adna szikrát?
Nem próbáltam még ilyet, meg nem tudom h a 9V nem-e sok, mertmax töltésen is tudtommal 8V-ot tölt a dinamó..
Én nem merem hajszolni az ETZ-t fogyókúrás beállítással. 50-nel elcammogok. 70-nél már 4 litert kér. 50-nél 3 körül elmeneget E85-tel.
100-nál 5-6000-es fordulaton 3 liter esetén a keverékkel bejutó olaj is arányosan kevesebb, ez gondot okozhat. Ha több olajat teszel, romlik az égés minősége.
3000 alatt gyér a hatásfok, 5000 felett széthullik hosszú távon. 3500-4500 között lehet a legjobb. Biztosan lehetne faragni a hengeren-kipufogón a jobb fogyasztásért. Ha sikerül eltalálni a jó beállítást, e öröm, e bódottá, E örö bódottá. :-)
Megfogod neki a szelet, és még be is csomagolod? :-)
lehet kicsit off, de szerintem tök jó: http://totalbike.hu/hirek/2011/06/28/visszaternek_a_ketutemuek/
Nos, a fogyasztás egy motoron tényleg tág kör!
Nem csak a motor műszaki állapotától függ,(sőt ebben a körben is ezer lehetőség is van!) rengeteg más tényező is van!
A motoros súlya, vezetői képessége, stílusa, a túrafelszerelés súlya, elhelyezése, egy személlyel, vagy kettővel, stb.
Nos, egynyolcadliteres ts-re kivetítve, ami majdnem gyári:
Nálam a kis ts fogyasztása: 2,6 L/100 km, de volt olyan is, 4,1 L volt.
Ezért én ha túrázok, fogyasztásban alapból 4l/100km veszek etalonba.
Ha kevesebb lesz, mert nem úgy vezetek, az nem baj.
A tényleges, gyakorlati fogyasztásom egy túrán 3,2-3,5 l/100 km.
Aki ennél kevesebből kijön, az nem 1 mázsa, nem visz túrafelszerelést. (ami néha 25 kg is szokott lenni!)
Persze, én mz ts 125-re értettem, -nem másra!
Vagy napelemet is használ..;) D
Teknőc
Én 2 tankolás között néztem amíg el nem romlott a km órám. Akkor 3 liter volt a legjobb, legrosszabb 4
A 3 literes fogyasztás autópályán 100-al lett produkálva, egy teherautó mögötti szélárnyékban :D
Hova akarsz ennél kevesebbet???? nekem eddig egyszer volt 3,1 ami a legkevesebb, átlag 3,5-4 körüli, szélsőséges esetben 4,5...
b+ 2,9liter? Hozzánenyúlj! :))
Viszont rettenetes dologgal szembesültem...városba kettőnk alatt(125 kg) 3000-3500ig húzatva, 2.9-es a fogyasztás, alulra valószínűleg sok az anyag, holnap megy szedés közbe fúvóka dörzsárazás, és tű ejtés. :D
Én biztos fogom majd a szelet neki a csomagokkal. :D
A "vontatás" felénk nem azt jelenti, hogy kötéllel húzzák a motort.
Csak azt, hogy az erősebb motor szélárnyékában megy a gyengébb, így az nem erőlködik, jobban megy.
Valószínű, hogy nem csapágy, mert én még c3-as csapágyat, soha nem tettem az enyémekbe, és semmi bajuk nem volt.
A probléma forrása, minden bizonnyal a probléma, a motor beállításában, gondolok itt karbi/gyújtás-ban keresendő.
Egyébként túlmelegedésnél csinál ilyet, az enyém, ha 5000 feletti fordulaton közlekedek tartósan, 85 felett.Drasztikusan szegény keverék mellett előfordulhat alacsonyabb fordulaton/sebességnél is.
Nincs mihez kötni, minden csomagtartó foglalt! :D
Valóban jobban jönnénk ki, fogyasztásilag, de ha a rendőr meglát, valószínűleg sokkal rosszabbul.
Most csak utánanéztem már, a TSnél is C4est ír a főtengely mellé???? :|
Mondom nem tudom az ETZknél hogy van, lusta voltam kikeresni :) Azthittem ez egyezik a TSsel...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|