:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Üdv!
Egyik barátom nem tud beregisztrálni a fórumba, nem tudja valaki mi lehet a baj?
Bocs az off-ért.
Üdv!
Kaptam kuplungszegecset a Futár boltban, össze is raktam a motort, viszont volt egy törött lamellám, azt ES 125-ösből kukázottal helyettesítettem, mivel még egyszer nem volt kedvem felmenni Pestre, itt meg jövő hétre sem tudnak hozni. Annyi a különbség a kettő között, hogy az ES lamellája teljesen sima, nincs benne sugárirányban bevágások. Méretben teljesen egyformák.
Viszont a berugókarnál kicseréltem az O-gyűrűt, 20*2-est adtak, és nem igazán akar a berugókar visszamenni a helyére, kicsit szorul. A dekli is nehezen akart felmenni a helyére. Várjak vele amíg kicsit tágul és könnyebben fog mozogni, vagy tegyem vissza a régit?
Pont ma kukáztam egy Es-t, gyárinak tűnő lamellákkal, még gyári csapággyal,ki is van egyensúlyozva, lehet fel is próbálom az etz-re.
Mindenkinek köszi az infót, talán lehet még jobban is fog tetszeni,ha nem pörög úgy:)
A TS ETZ kuplung kb. teljesen ugyanaz, az ES kuplung viszont acél tolólapos így fél kg-val nehezebb, lassabban pörög fel a motor, viszont nyomatékosabb lesz.
a motor nem tudna olyat csinálni magával, ahoz én kellettem hogy megolvadjon :D
kösz az infókat
szerintem egyformák a kuplungok, a kicsiknél se volt sok fejlődés ES sorozat óta...
Azt érdemes felrakni, nem azért mert annyival erősebb mint a gyári, hanem azért mert, jobb mint a szétkormolt, elhasználódott gyári, vagy akármelyik utángyártott.
De ha jó gyárit raksz fel, az is ugyan olyan jó.
Versenyre inkább azért szeretjük mert fel van hajtva a vége és nehezebben ér le. Bár jelenleg a blokk alatti felfogatóbilincs ami le szokott érni, ehhez viszont az egész motorblokkot feljebb húztam illetve a hátsó lengés csillapítót megemeltem, így ha leér akkor már nem a kipufogó a legnagyobb bajom, hanem az elgörbült kormány :D
Akkor ennyi erővel a katonai dob sem dob annyit a motoron?Persze ha valakinek lenne eladó arra vevő lennék:))
Persze el lehet járkálni, semmi különösebb gondot nem okoz, amíg kezelhető a motor.
Nem tudom hogy van e különbség a kosarak között. Soha nem láttam TS250-est belülről.
Felesleges utcára könnyíteni a kuplungot, elvesz az alsó nyomatékból, utcán pedig az hasznos tud lenni, az idegesebb gázreakciók, pedig szintén nem az utcai motorozást támogatják. Végeredményben a gyári reakciók könnyebben kezelhető motort eredményeznek.
Persze nagy különbség nincsen, a könnyített kuplung önmagában nem sokat változtat, nálam a sok apró finomságok összeadódtak. Nem is igazán éreztem egyiknél sem a változást, de amikor visszaültem egy utcai ETZ-re teljesen ledöbbentem, mennyivel másabb.
Most a terv az, hogy a fene ott egye meg z egészet.Finom indulással el lehet járkálni így is én úgy gondolom.Szerinted?Amúgy az lesz a sorsa, hogy összelegózok egy pattent ki kuplungot?Akkor a kosarak elvileg megegyeznek a korábbi tipusokkal?
Esetleg szerinted érdemes utcára egy könnyített kuplungot készíteni?
Görbék a lamellák.
Tized milliméteres hullámosság elég a jelenséghez, ami nagyon nem feltűnő.
Ha van több kuplungod válogass össze egy jó kollekciót, nekem bevált.
És azt is nézd, hogy az összeállított lamellák a lehető leg kevesebbet rugózzanak, mert minél merevebb a kapcsolat annál finomabban adagolható a kuplung.
Az igazi MZ-s szereti a kihívásokat! :-)
Melege lett a kuplungnak ebben a hidegben?:D
Szerintem tök ugyanaz.Ezzel kapcsolatban bennem is felmerült egy kérdés:Mz Ts, Es, Etz (250)komplett kuplungok közt van különbség?
Ugyanis el vagyok látva vagy 4db-al még nem néztem meg tüzetesen, de vettem egy 250-es Etz-t, és a gond az nála, hogy indulásnál a fogási pontnál -amikor már az egész motor elindul- kicsit rángat a kuplung, de csak nagyon enyhén.Ha kintebb engedem akkor már szépen old, amúgy is szépen dolgozik.Mi lehet vele a gond? Lehet csak váltóolaj.A fokozatokat szépen veszi, üres is mindíg pontosan van.
Szerintem lefelé haladva nem túl könnyű szerelni semmit. Jobban járnak ha megállnak hozzá :DDDD
üdv
nem tudjátok hogy a 250/1es TS és az ETZ 250nek a kuplung kisdeknije (amiben a fordulatszám kihajtás van) egyezik-e, vagy van minimális eltérés köztük? A /1esemnek ez az alkatrésze sajnálatos módon "elolvadt" nem részletezném hogyan :D
Sziasztok! T.bánya, Komárom,Esztergom,Dorog térségében keresnék eladó,jó állapotú, TS125-ös első kereket. vml@gmx.com
Lefelé haladva szereljetek fel állandómágneses villanymotort, ami visszatermeli a "benzint" a "tankba".
Lefelé tegyél fel 21-es lánckerekt. :-D
Az igazán előnyös megoldás hegymászsáshoz nem az első lánckerék kisebbre cserélése, hanem a hátsó nagyobbra cserélése lenne.
Nagyobb láncsebesség, kisebb húzóerő a láncon, és a nagyobb első lánckerék is kevésbé hajlítgatja a láncot, ami előnyös az élettartama szempontjából.
kijebb tekerd,
De a szervíz rovatba írtam egy részletes karburátor beállítás cikket.
Szeretném, hogy kicsit gyorsabban essen vissza a motor fordulata. Ezt hogy tudom elérni?
Alapjárati levegő csavar beljebb csavarásával?
Üdvözlet!
Én biztos nem cserélem kisebbre az első lánckereket, esetleg oldalkocsihoz látom értelmét.
Ja, hegyre FEL lehet előnye, de lefelé szétforogja magát.
Szóval gyári áttétel....a többire meg ott a kis kar a bal lábamnál amivel 5db sebességi fokozat kapcsolható.
Legrosszabb esetben 1-esben 20-al felmegy bárhova :)
OK kösz, nincs szándékomban versenyezni, csak mondják hogy hegyekbe inkább a nyomaték kell, azt meg a kisebb lánckerék adná inkább. azt meg nem szeretném ha emiatt befulladna ott a messzi mecseken..
Ne cserélgesd, felesleges.
Hacsak nem időrekordot akarsz dönteni az "első túlméretes 150ccm-es MZ" kategóriában, akkor nincs jelentősége, hiszen úgy is vissza kell váltanod, úgy meg garantáltan felmegy. Nekem Visegrád felé az emelkedőkön, 40-et megy, ami még mindig gyorsabb mint kerékpárral ugyan ott lefelé :)
Üdv
Olyan kérdésem lenne hogy egy MZ TS 150es 1. túlméretű hengerrel és 16os lánckerékkel 80 kilóm + kb 20 kg csomag alatt alkalmas egy Mecseki szerpentin megmászására? Vagy rakjak rá 15ös lánckereket? Én úgy gondoltam hogy még épp elbírna...
Futárpetinél is van, de ha nem akkor mellette a 4kelemennél, de végszükség esetében esztergálok magamnak :)
sorszám: 42391 (128961)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-07-18 09:07:20)
Köszi, Keri a segítséget, haza tudtam vergődni, viszont ma reggel megállt. Töltéslámpa sötét. Töltésem pedig van.Ugyanaz a bajom mint mikor tavaly leállítottam. Szegecset a kis TS hez a körúton a Rákóczi tér környékén egy kis barkácsboltban találtam véletlenül. Pontosan nem tudom a házszámot, de ha a Petőfi híd felé indulsz, a jobb oldalon van valaho.l
Lehet hogy hamarabb találnék 0 km-es ETZ-z, minthogy szegecset hozzanak. :-)
Keddig még várok, utána gányolok csavarral.
Mért nem keresel új kuplungkosarat? Lehet gyorsabban találnál mint szegecset...:D
Ha nem végigmenetelt csavarból csinálod akkor a menettel nincs bajod.
keri kukac szocimotoros pont hú-ra elküldöd a postacímed, veszek neked és feladom postán. Éppen az enyémhez is kell.
Szerintem is röhejes hogy egy csavarboltban nem tudnak szegecset adni tetszőleges méretben.
Csavart még nem próbáltam, de a sima 5.5-ös csavar, az talán elég puha a szegecseléshez, csak azért aggódnék, hogy a menetek hogy viselkednek a zömítésre, lehet hogy az lenne a gyenge pontja, azaz amiatt lazulna fel a szegecselés.
Szőnyben van egy motorszerelő /Dudás György/. Ő biztosan meg tudja oldani a gondod. Öreg rutinos róka.
Szőnyben van egy motorszerelő /Dudás György/. Ő biztosan meg tudja oldani a gondod. Öreg rutinos róka.
Komárom - Esztergom megye. Nincs semmi fémipari ismerősöm.
hol vagy?én Mezőtúron bevittem egy esztergályoshoz és lazán elvállalta.
Üdv!
125-ös ETZ-ben a kuplung szegecset lehetne helyettesíteni mondjuk egy keményebb süllyesztett fejű csavarral aminek a végét ugyanúgy eldolgozzuk mint a szegecsnek? Egy hete szét van szedve a motor, és nem tudom összerakni, mert 60 km-es körzetben nem tudnak szegecset szerezni hozzá. Sem motoros, sem kötőelem boltban. A lánckereket a Futár boltban vettem, de akkor nem volt hozzá szegecs csak egy darab, ráadásul az sem süllyesztett fejű volt, hanem félgömbfejű. Vicces, hogy egy 50 forintos alkatrész miatt hetekig nem tudom összerakni a motort.
sziasztok!!!
S.O.S ben kellene nekem TESHO telefonszáma.
Tudna valaki nekem segíteni ebben?
Esetleg emailben is küldhetné.
horgasz78@citromail.hu ra.
Köszönöm!
Sajnos elveszett a telefonomból.
csak a vodafonra emlékszem de az nagyon kevés.
Gyuri
...persze nem utcán, de azért ott is előnyös hogy ilyen helyzetben nem esik ki alólad a motor.
Ha szélesebb gumit raksz rá mint a felni, akkor összehúzza, más lesz a gumi formája, ami instabilitást okozhat (nem feltétlenül, de jó eséllyel) az úthibákra, illetve kanyarodás közben.
Alapvetően a keskenyebb gumi stabilabb motort eredményez, azonban elsősorban divatból a széles gumikat használják manapság, arra hivatkozva, hogy át kell adni a nyomatékot a talajnak. Na most a 85pacis CB750-nek 120-as gumi az előírása. Az ETZ-ben most nekem 130-as van, és a CB-vel is jártam ki a Hungaroringre. Soha nem a gumi volt a korlát, és még csak gyorsabban sem kopott.
Persze a mai széles gumik sem rosszak, olyan geometriát csinálnak neki, hogy azért könnyen kezelhető maradjon, de ez persze csak azon a felnin jön ki, amire kitalálták.
A széles guminak megvan az a másik hátránya, hogy nagyobb felületen érintkezik a talajjal. Ez persze jól hangzik, de így kisebb a felületi nyomás is, ami adott gumi minőség esetén a gumi kisebb deformációját eredményezi, ami azt jelenti, hogy az út érdességében kevésbé kapaszkodik meg. Ezért szélesebb gumiból puhább kell.
Ezt nem értették annak idején a Hungaroringen sem a többiek, hogy én a 120-as "kőkemény" túragumival hogy tudom csutkáig csiszolni a lábtartómat, hát úgy hogy 50%-al keskenyebb gumim, és 50%-al nehezebb motorom volt, így pedig már elég jól kapaszkodott :) Az is igaz viszont, hogy a kanyarokból kigyorsítást akkor még nem műveltem, amire viszont már lehet hogy kevés lett volna a gumim.
A kigyorsításra olyan gumi kell ami ha meg is csúszik továbbra is hasonló erővel fogja a motort. Kanyarban gázzal a leg gyengébb motorral is meg lehet csúsztatni a hátulját, még a kis TS-el is sikerült :) ezért fontos, hogy csúszás közben is irányítható maradjon, mert egy jó kigyorsításnál kötelező picit csúsznia a motornak.
Kösz az infót, elférni tuti elfér mert mostis az van fenn, csak érdekelt a miértje, MZknél ugye van pár egyedi műszaki megoldás is, amitől nem jó eltérni.
Szerintem elfér.
A TS hátsó felnije kb. olyan keskeny mint az ETZ elsője. ETZ-re 110-est még fel lehet rakni és én a használt ETZ elsőmet raktam be a TS hátuljába.
A 3.00 a szélességet jelöli inch-ben, de motornál nem egyértelmű számomra.
Mert a 3 inch az kb. 76mm de a 3.00-as gumi kb a 90/90-esnek felel meg az új jelölés szerint, aminél az első szám a gumi szélessége mm-ben, a második szám a gumi magassága és szélességének százalékos aránya.
Szóval arra tippelnék hogy a felni szélességét jelölték a régi jelölésnél, de valaki cáfoljon meg ha tudja.
Ha kisTSre a gyári 3.00-18as abroncs helyett 3.25-18asat rakok az okoz valami rosszat? csak látom h a 250esekre írja a 3.50es abroncsot. egyáltalán a 3.00 az az abroncs melyik értéke?
"De Ő csak centírozó, állítólag bitang jó,.."
Barát kezességet vállalt érte, most kiderül. De ettől függetlenül, továbbra is a Kovács munkája marad az etalon nékem itt Szögeden.
Teknőc
Gabi: persze, hogy ért hozzá, de sok idő, míg bekerülök hozzá,(sorban állás idő nagy) de lehet, hogy találtam itt egy helyit pluszban.(Szőregen...)
Még meglátom, hogy dolgozik.
Tudod, nekem a szabadidő ritka, nehéz az adott időben, pont akkor ráérni.
Teknőc
Köszönöm, tényleg annyi a fűzés.
A teleszkópi infót is köszönöm.
Teknőc
Erre már én is gondoltam!
szerintem csere érett az olaj.
Nem, akkor csúszna a kuplung.
Vagy lelazult a kuplungkosárnál az anya, vagy szétesett a kiemelő mechanika, esetleg deformálódtak a lamellák, de az más hibákat is okozna.
Üdv!
Nemrégiben a 150-es ETZ-m elkezdte azt művelni, hogy nem emel ki teljesen a kuplung. Beteszem egyesbe és lecsökken a fordulat, a motoron finoman érezni, hogy menne előre.
A kuplung karnál levő állítócsavarral belőttem az előírt 3mm-es holtjátékot, de így is fent áll a probléma. Ezután a durva beállítással próbálkoztam, de ezzel sem változott a helyzet....
A blokk bontatlan, gyári állapotú(nagyapámé volt a gép, ő vette boltban ). 30300km van benne...
Mi lehet a gond? Mit próbáljak meg?
Csere érettek lettek a lamellák?
Pár ezer forint a fűzés.
Sajnos miután megcsináltam magamnak utána derült ki ez :)
EZ nem Jawa teló, direkt ETZ-hez adják, csak "Jawa telónak" mondjuk mert a Csehek gyártják.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|