:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Lefelé tegyél fel 21-es lánckerekt. :-D
Az igazán előnyös megoldás hegymászsáshoz nem az első lánckerék kisebbre cserélése, hanem a hátsó nagyobbra cserélése lenne.
Nagyobb láncsebesség, kisebb húzóerő a láncon, és a nagyobb első lánckerék is kevésbé hajlítgatja a láncot, ami előnyös az élettartama szempontjából.
kijebb tekerd,
De a szervíz rovatba írtam egy részletes karburátor beállítás cikket.
Szeretném, hogy kicsit gyorsabban essen vissza a motor fordulata. Ezt hogy tudom elérni?
Alapjárati levegő csavar beljebb csavarásával?
Üdvözlet!
Én biztos nem cserélem kisebbre az első lánckereket, esetleg oldalkocsihoz látom értelmét.
Ja, hegyre FEL lehet előnye, de lefelé szétforogja magát.
Szóval gyári áttétel....a többire meg ott a kis kar a bal lábamnál amivel 5db sebességi fokozat kapcsolható.
Legrosszabb esetben 1-esben 20-al felmegy bárhova :)
OK kösz, nincs szándékomban versenyezni, csak mondják hogy hegyekbe inkább a nyomaték kell, azt meg a kisebb lánckerék adná inkább. azt meg nem szeretném ha emiatt befulladna ott a messzi mecseken..
Ne cserélgesd, felesleges.
Hacsak nem időrekordot akarsz dönteni az "első túlméretes 150ccm-es MZ" kategóriában, akkor nincs jelentősége, hiszen úgy is vissza kell váltanod, úgy meg garantáltan felmegy. Nekem Visegrád felé az emelkedőkön, 40-et megy, ami még mindig gyorsabb mint kerékpárral ugyan ott lefelé :)
Üdv
Olyan kérdésem lenne hogy egy MZ TS 150es 1. túlméretű hengerrel és 16os lánckerékkel 80 kilóm + kb 20 kg csomag alatt alkalmas egy Mecseki szerpentin megmászására? Vagy rakjak rá 15ös lánckereket? Én úgy gondoltam hogy még épp elbírna...
Futárpetinél is van, de ha nem akkor mellette a 4kelemennél, de végszükség esetében esztergálok magamnak :)
sorszám: 42391 (128961)
( előzmény: 150esRolleres, 2011-07-18 09:07:20)
Köszi, Keri a segítséget, haza tudtam vergődni, viszont ma reggel megállt. Töltéslámpa sötét. Töltésem pedig van.Ugyanaz a bajom mint mikor tavaly leállítottam. Szegecset a kis TS hez a körúton a Rákóczi tér környékén egy kis barkácsboltban találtam véletlenül. Pontosan nem tudom a házszámot, de ha a Petőfi híd felé indulsz, a jobb oldalon van valaho.l
Lehet hogy hamarabb találnék 0 km-es ETZ-z, minthogy szegecset hozzanak. :-)
Keddig még várok, utána gányolok csavarral.
Mért nem keresel új kuplungkosarat? Lehet gyorsabban találnál mint szegecset...:D
Ha nem végigmenetelt csavarból csinálod akkor a menettel nincs bajod.
keri kukac szocimotoros pont hú-ra elküldöd a postacímed, veszek neked és feladom postán. Éppen az enyémhez is kell.
Szerintem is röhejes hogy egy csavarboltban nem tudnak szegecset adni tetszőleges méretben.
Csavart még nem próbáltam, de a sima 5.5-ös csavar, az talán elég puha a szegecseléshez, csak azért aggódnék, hogy a menetek hogy viselkednek a zömítésre, lehet hogy az lenne a gyenge pontja, azaz amiatt lazulna fel a szegecselés.
Szőnyben van egy motorszerelő /Dudás György/. Ő biztosan meg tudja oldani a gondod. Öreg rutinos róka.
Szőnyben van egy motorszerelő /Dudás György/. Ő biztosan meg tudja oldani a gondod. Öreg rutinos róka.
Komárom - Esztergom megye. Nincs semmi fémipari ismerősöm.
hol vagy?én Mezőtúron bevittem egy esztergályoshoz és lazán elvállalta.
Üdv!
125-ös ETZ-ben a kuplung szegecset lehetne helyettesíteni mondjuk egy keményebb süllyesztett fejű csavarral aminek a végét ugyanúgy eldolgozzuk mint a szegecsnek? Egy hete szét van szedve a motor, és nem tudom összerakni, mert 60 km-es körzetben nem tudnak szegecset szerezni hozzá. Sem motoros, sem kötőelem boltban. A lánckereket a Futár boltban vettem, de akkor nem volt hozzá szegecs csak egy darab, ráadásul az sem süllyesztett fejű volt, hanem félgömbfejű. Vicces, hogy egy 50 forintos alkatrész miatt hetekig nem tudom összerakni a motort.
sziasztok!!!
S.O.S ben kellene nekem TESHO telefonszáma.
Tudna valaki nekem segíteni ebben?
Esetleg emailben is küldhetné.
horgasz78@citromail.hu ra.
Köszönöm!
Sajnos elveszett a telefonomból.
csak a vodafonra emlékszem de az nagyon kevés.
Gyuri
...persze nem utcán, de azért ott is előnyös hogy ilyen helyzetben nem esik ki alólad a motor.
Ha szélesebb gumit raksz rá mint a felni, akkor összehúzza, más lesz a gumi formája, ami instabilitást okozhat (nem feltétlenül, de jó eséllyel) az úthibákra, illetve kanyarodás közben.
Alapvetően a keskenyebb gumi stabilabb motort eredményez, azonban elsősorban divatból a széles gumikat használják manapság, arra hivatkozva, hogy át kell adni a nyomatékot a talajnak. Na most a 85pacis CB750-nek 120-as gumi az előírása. Az ETZ-ben most nekem 130-as van, és a CB-vel is jártam ki a Hungaroringre. Soha nem a gumi volt a korlát, és még csak gyorsabban sem kopott.
Persze a mai széles gumik sem rosszak, olyan geometriát csinálnak neki, hogy azért könnyen kezelhető maradjon, de ez persze csak azon a felnin jön ki, amire kitalálták.
A széles guminak megvan az a másik hátránya, hogy nagyobb felületen érintkezik a talajjal. Ez persze jól hangzik, de így kisebb a felületi nyomás is, ami adott gumi minőség esetén a gumi kisebb deformációját eredményezi, ami azt jelenti, hogy az út érdességében kevésbé kapaszkodik meg. Ezért szélesebb gumiból puhább kell.
Ezt nem értették annak idején a Hungaroringen sem a többiek, hogy én a 120-as "kőkemény" túragumival hogy tudom csutkáig csiszolni a lábtartómat, hát úgy hogy 50%-al keskenyebb gumim, és 50%-al nehezebb motorom volt, így pedig már elég jól kapaszkodott :) Az is igaz viszont, hogy a kanyarokból kigyorsítást akkor még nem műveltem, amire viszont már lehet hogy kevés lett volna a gumim.
A kigyorsításra olyan gumi kell ami ha meg is csúszik továbbra is hasonló erővel fogja a motort. Kanyarban gázzal a leg gyengébb motorral is meg lehet csúsztatni a hátulját, még a kis TS-el is sikerült :) ezért fontos, hogy csúszás közben is irányítható maradjon, mert egy jó kigyorsításnál kötelező picit csúsznia a motornak.
Kösz az infót, elférni tuti elfér mert mostis az van fenn, csak érdekelt a miértje, MZknél ugye van pár egyedi műszaki megoldás is, amitől nem jó eltérni.
Szerintem elfér.
A TS hátsó felnije kb. olyan keskeny mint az ETZ elsője. ETZ-re 110-est még fel lehet rakni és én a használt ETZ elsőmet raktam be a TS hátuljába.
A 3.00 a szélességet jelöli inch-ben, de motornál nem egyértelmű számomra.
Mert a 3 inch az kb. 76mm de a 3.00-as gumi kb a 90/90-esnek felel meg az új jelölés szerint, aminél az első szám a gumi szélessége mm-ben, a második szám a gumi magassága és szélességének százalékos aránya.
Szóval arra tippelnék hogy a felni szélességét jelölték a régi jelölésnél, de valaki cáfoljon meg ha tudja.
Ha kisTSre a gyári 3.00-18as abroncs helyett 3.25-18asat rakok az okoz valami rosszat? csak látom h a 250esekre írja a 3.50es abroncsot. egyáltalán a 3.00 az az abroncs melyik értéke?
"De Ő csak centírozó, állítólag bitang jó,.."
Barát kezességet vállalt érte, most kiderül. De ettől függetlenül, továbbra is a Kovács munkája marad az etalon nékem itt Szögeden.
Teknőc
Gabi: persze, hogy ért hozzá, de sok idő, míg bekerülök hozzá,(sorban állás idő nagy) de lehet, hogy találtam itt egy helyit pluszban.(Szőregen...)
Még meglátom, hogy dolgozik.
Tudod, nekem a szabadidő ritka, nehéz az adott időben, pont akkor ráérni.
Teknőc
Köszönöm, tényleg annyi a fűzés.
A teleszkópi infót is köszönöm.
Teknőc
Erre már én is gondoltam!
szerintem csere érett az olaj.
Nem, akkor csúszna a kuplung.
Vagy lelazult a kuplungkosárnál az anya, vagy szétesett a kiemelő mechanika, esetleg deformálódtak a lamellák, de az más hibákat is okozna.
Üdv!
Nemrégiben a 150-es ETZ-m elkezdte azt művelni, hogy nem emel ki teljesen a kuplung. Beteszem egyesbe és lecsökken a fordulat, a motoron finoman érezni, hogy menne előre.
A kuplung karnál levő állítócsavarral belőttem az előírt 3mm-es holtjátékot, de így is fent áll a probléma. Ezután a durva beállítással próbálkoztam, de ezzel sem változott a helyzet....
A blokk bontatlan, gyári állapotú(nagyapámé volt a gép, ő vette boltban ). 30300km van benne...
Mi lehet a gond? Mit próbáljak meg?
Csere érettek lettek a lamellák?
Pár ezer forint a fűzés.
Sajnos miután megcsináltam magamnak utána derült ki ez :)
EZ nem Jawa teló, direkt ETZ-hez adják, csak "Jawa telónak" mondjuk mert a Csehek gyártják.
Igen, ha nem derült ki én is kis TS-re használom.
Pár centit megemeli a hátulját, de szerintem erre szüksége is van, mert nekem belevert a sárvédőbe a gumi.
A másik hogy hihetetlen stabil és jól manőverezhető lett a TS amióta ez van rajta...önmagához képest.
Az még vár rám, eddig elmaradt, mint kiderült nálam a fő baj az abroncs, az miatt nyolcal eléggé. Am a héten megkérdeztem gumisnál, azok centíroznak is de a küllős kerekekkel szakszerűen nem tudnak mit kezdeni, a centírozógép nem lenne a legegészségesebb. Héten már lesz munkám is, lesz pénz az új Heidenaura, ott majd kiderül.
Az ilyen régimotor szerelők pl Kovács nem ért a küllőzéshez véletlenül?
Szia! Értelek!
Gabi, tényleg, itt dél-alföldön mennyibe kerül egy centrírozás?
Ha jól tudom, te is mostanság centíroztatál…
Van most 4 kerék is, amit meg kell javíttatnom…
Addig el se indulok sehová…
Pedig innen látom a jó hűvös, déli hegyeket, lankákat….
Teknőc
A Jawának kisebb a hátsó rugóútja (90mm), a kisTSnek meg 105mm, mondjuk nekem csak 638as füzete van meg abban ez az érték volt. Ezek szerint rövid lenne bele...
Köszönöm szépen, de kis ts-re is jó lett volna?
Ha igen, akkor következőleg ebben fogok gondolkodni. Biztosan....
Legalább okosodtam, köszi az infót.
Nekem előre kell a krómozott teleszkópszár, a hátsó szerencsére rendben van. Használtat nem találtam egyelőre, újból van indiai 6-7000 forintért, vagy török 13-14000-ért vagy német 16000.
futárpetinél 9000 a cseh "Jawa" teló.
Az jó hozzá, csak a rugót kell áttenni, és még tartós is, a racing ETZ-n is ilyen van.
Bontott pár ezer forint, de kb 10-15ezer egy átlagos új lengéscsillapító, kocsihoz is motorhoz is.
Én hátsót vettem 9000-ért.
Szia!
Nekem is most kellett volna hátsó teleszkóp…
De kis ts-t nem tudtam felhajtani.
Csak kis etzjét kaptam, használtat, 10 ropi volt a pár.
Újonnan, utángyártottat 16-17 körül láttam a neten és Szeged környékén.
De még mindig jobb az eredeti alkatrész, mint az utángyártott.
Szerintem.
A nagyok áraival nem vagyok tisztában.
Teknőc
Üdv!
Etz teleszkóp szárnak mostanában mi a reális ára? kérdeztem a közeli motoros boltban, de ott 16.000 Ft-ot mondtak, pesten a Futár-nál 10.000, győrben 8600. A mostanival az a baj, hogy sérült és kidörzsöli a szimeringet. Érdemesebb újat venni, vagy inkább keressek használtat, az még pár évet kibír?
Heló!
Nincs sajnos, de gyári azmár kincset ér!
Helló! Láncvédő bakelited nincs véletlenül?
Helló! Láncvédő bakelited nincs véletlenül?
Motor nélkül nem tudtam elmenni fűzetni :)
Heló!
Eladó kistz alkatrészeim vannak még mindig.
Generátór(alló, forgórész)3000HUF
16-os felni, agy, küllő nélkül 1500HUF
125ös henger(dugó, szívócsonk nélkül) 2500HUF
váltóalkatrészek(2motorból van)2500HUF
hátsólánckerék(új, csak letört a kmspirál meghajtásához szükséges csigarész)1000HUF
4 Blokk oldal, jó csapágyházakkal 3000HUF
fordulatszámmérő+gumitakaró(aluminium mutatós, töltésvisszajelzős, és a mutatója nem ugrál)3000HUF
kilóméteróra+gumitakaró(aluminium mutatós, a mutatója nem ugrál)3000HUF
stb, stb, kérdezzetek bátran!
kisszirt@citromail.hu
képet kérésre küldök!
Nem értem miért vagy ezen felháborodva, újrahasznosított sörös dobozokból nem lehet jobbat önteni, pláne, ha véletlenül pár tejfölös pohár is keveredett közé... :-D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|