:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Karbi problémával küzködök:Nemrég vettem egy 250-es Etz-t, utángyártott új karbi van rajta, megörültem neki, nincs síberzörgés!
Tényleg nincs, viszont mostanában furcsa dolgot művel, és nem áll össze a fejemben mi lehet a baja.:
egyik nap tökéletes az alapjárat, levegőcsavar is hozzálőve, megteszek vele 10 km-ert, 12 óra múlva indítom, de már semmi alapjárat.hmmm
Másik gondja:az úszóház alsó csücskén túlfolyik a benzin,de ha álló motornál nyitva van a csap nem egyből folyik, 30percet vártam vele, és még akkor sem.Másnapra viszont mindíg tócsa van alatta.Ma már kijártam a karbiból a benzint, ne pisiljen a sarokba.
Eddig túl vagyok egy teljes karbipucoláson, úszószint állításon,próbáltam precízen összerakni,üzemelt is, de csak egy kis ideig.azóta megint csinálja.
Elolvastam a szervíz rovatban a karbibeállítást, végig ahhoz igazodtam.
Egyedül még a tűszelep 20-as átmérőjét nem néztem meg.
Úszó nem szorul, lepróbáltam szépen nyit-zár.
Indul, jól megy és jó a fogyasztása, nem az első karbi ami a kezemben van, de ez most elgondolkodtat.Vagy csak ez is az utángyártott ipar minőségi gyöngyszeme?
Tényleg valaki tud karbi perselyezést?A régi tulaj ideadta a gyárit is, a súber az nagyon kotyog, de még érdemes kezdeni vele vmit.
Szia!
Ha nem kapsz építs egyet.
Nincs benne semmi különleges. 6db filléres diódából össze lehet forrasztani.
eladó egy újonnan bőrözött MZ tányérülés,az összekötő elemekkel együtt. telefonon tudtok érdeklődni 06202084310
képet emilben tudok küldeni. telefonos egyeztetés után. az árat megbeszéljük. Üdv a szocisoknak. qtya
szevasztok!
rég jártam erre, gondolom nem hiányoztam. :P
KERESEK ETZ EGYENIRÁNYÍTÓ DIÓDAHIDAT!
Budapest és Zsámbék közelébe érdekel csak, mert a posta többe kerül mint amennyit ér, személyesen venném át!
Legyen szíves ÍRJON, akinek van, és megszabadulna tőle! CSAK E-MAIL!
waresz89@freemail.hu
Sziasztok! Segítséget kérnék egy érdekes problémában :) A motoromat szétszedtem, és a gyári vezetékelések helyett egy egyszerűsített bekötést akarok csinálni, mivel úgy is csak hobbimotor lesz,/terepre megy majd :) / És nem kell a sok felesleg rá, mit az index, stb. SZeretném megkérdezni, hogy a gyújtáskulcsot hogyan tudnám sima kapcsolókkal helyettesíteni, mert nekem azok is megfelelnek, nem kell a sokállású központi kapcsoló :) A gépem egy Ts 250/1 :) Előre is köszönöm a segítséget
Rossz hírem van, gyárilag összerakják a vázat és a hátsó futómű mérőpontjaihoz illesztik össze sablonnal az egészet, hogy jó legyen a futómű geometria.
Szóval, ha elég pontosan nézzük (már pedig úgy kell), az illesztése vázanként egyedi.
Szép jó estét!
Szeretném megkérdezni, hogy az ETZ váznyaka a zártszelvényre derékszögben van-e felhegesztve vagy ha nem, akkor milyen szöget zár be?
Ha nem érted: az MZ úgy tűnik, nagyon sokat fogyaszt. :-(
Úgy tűnik, az E85 árát is meg akarják emelni 50Ft/ literrel. Szeretnének többet ellopni ...
Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket, ha még nem találtad meg:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2009/12/30/kis_fogyasztas_hazilag/
Namost ebből szerintem senki nem értett semmit, pedig én igyekeztem :)
Gondolom arra azért rájöttél, hogy hasraütésre megállapított teljesítményre nem lehet pontos eredményeket alapozni.
Viszont ha tudsz lassulást mérni (telefonom tud) akkor a sebesség, tömeg, lassulási értékekből már számíthatsz adott sebességre vonatkoztatott közelítő teljesítmény igényt...mert ugye azért a kommersz gyorsulásmérők nem túl pontosak.
Bár az nem lesz túl meglepő ha sebesség/teljesítmény grafikon egy exponenciális görbe lesz.
A fogyasztással persze még mindig nem lehet arányítani, mert a motorok több fajta belső veszteségei terhelés nélküli hatékonysága végtelenül rossz és van egy optimális terhelés ameddig a hatékonyság növekszik, de egy idő után a belső súrlódások növekedése nagyobb lesz mint a terhelés növekedése miatti hatékonyság növekedés, ezért egy elég bonyolult görbe lesz a végeredmény ami a sebesség/fogyasztást meghatározza bármely belsőégésű motoron.
Ezért egy ilyen egyszerű arányítással nem lehet meghatározni hogy mennyit kéne fogyasztania a gépnek 50-nél, ha 100nál annyit fogyaszt.
A fogyasztási görbét csak méréssel tudod megállapítani és csak nagyon szűk tartományban lehet extrapolálással becsülni.
Uraim!
A fogyasztással kapcsolatosan:
A kis ETZ 100-at tud 7kW-tal. 50-nél 1-1,5kW lehet a teljesítményigény.
50-nél 3 liter az 1 óra alatt 1,5 liter. 740g-jával 1110g üzemanyag. 1kW-tal 1110!g/kWh, 1,5kW-tal még mindig 740g/kWh.
Fullgázon 100-nál 6 liter, azaz egy óra alatt 4440g. 643g/kWh.
450g/kWh-val, ami még mindig nem kevés, 50-nél 1,21 litert, 1,5kW-tal 1,82 litert, 100-nál 7kW-tal 4,26 litert kellene ennie.
Ja, bocsi az előbb nem küldtem neked e-mail címet: nyakozsolt@freemail.hu
Előre is köszi!!!
Helló!
Nekem érdeklődés miatt tudnál küldeni az oldalcsomagtartóról képet és árat?
Érdekelne valakit egy pár oldalcsomagtartó? TS125-ön volt. Fekete. Képet mailben küldök.
Nézd meg még egyszer a fékbetétet. Mintha találkoztam volna vagy 8 éve olyan betéttel amelyik túl nagy volt vagy túl lötyögöt, és a szélei akadoztak.De ez nagyon ködös emlék. Azért érdemes megnézni hogy a betéteket szabadon tudod e mozgatni ha nincs még a fék feltöltve folyadékkal.
Köszönöm a segítséget. Valahogy csak felteszem rá. Majd ha összejön esetleg leírhatom a menetét meg hogy mekkora közdarab kellett.
csak betétet cseréltem,valószínűleg ráférne egy teljes takarítás,idejét se tudom mikor volt.csak azt furcsálom hogy a régi betéttel nem csinált ilyet.szerintem nem lazít vissza dugattyú.
Hello!
Olyan kérdésem lenne, hogy dellortó vásárláson gondolkodok a 150-es ETZ-mre. Van egy 24-es phbl (körtolattyús) és egy 22-es + oválra mart vhb (síktolattyús).
Én a VHB-t szeretném de nem tudom mit változtat rajta a marás. Állítólag mind a 2 jól működött... Tud valaki hasznossat hozzáfűzni?
A Techmobilon láttam ilyet, igaz 2-3kw-os de beépített fék van rajta...és az is igaz hogy inkább autóhoz való :)
Viszont most látom, hogy 1000W-os beépített vezérlős motor is kapható, különböző méretű felnikkel, ez jó lehet Babettához, hibrid hajtásnak :)
Sziasztok! Ts 250 alkatrészeim eladóvá váltak komplett blokkom is van bontva! váz alkatrészek stb! E-mailben elértek!
Hajjaj! Egyik elektromos kerékpáromba tettek izomrugót. Leszárad a kezem, ha nem húzom, lelassul a gép. :-( A másikon tempomat van. Az a kerálság. :-)
Ha be lehetne szerezni 1000W-ot hubmotort 130mm szélességben beépített fékkel, mehetne kerékpárba, Babettába, Suzuki Ekoba. 40-50km/h körül lenne az utazósebessége sík úton. El se nagyon tudna benne mi romlani. :-)
Illetve ha szennyeződés vagy karmantyú gyűrődése, esetleg kopás miatti rossz illeszkedés miatt nem mozog eléggé könnyen a dugattyú az is okozhat ilyet.
Össze rakás előtt beáztattad a tömítéseket?
Ha visszanyomod teljesen a dugattyúkat, és újra felpumpálod, akkor is?
Elvileg a karmantyú rugalmassága húzza vissza a dugattyúkat, de az utángyártott esetén ez nem mindig igaz.
Miért szorul a tárcsafékem? most cseréltem fékbetétet,és nem nyit vissza! fog állandóan?
igen, ilyesmi de sehol nem találok méreteket.
A kis TS-nél nagyon kevés hely van ezért lenne fontos tudni.
Amit láttam ETS250-esen, ott egy vékony gyűrű volt a közdarab.
Viszont be kellet hegeszteni.
Másik megoldás hogy meg kell fúrni a blokkot
Hogy pontosan hogy csinálták azt nem tudom.
Igen arra gondoltam, hogy a dinamó helyére, hogy tudnám feltenni az ETZ generátorát. Már rápróbáltam a forgórészt az jó rá. Az állórésszel nem vagyok még tisztában. Azt tudom, hogy le kell maratni a blokkból és fog kelleni egy közdarab is de, ahogy néztem a közdarabba nem túl sok anyag lesz, a szimmering ház és a forgórész között kb 3-4 mm hely van.
Lényegében ez az a gyujtás amit a pannoniákra is fel szoktak rakni? http://www.powerdynamo.biz/hun/systems/7014/h7014main.htm Ehhez hasonló?
Ha valakinek sikerül egy ilyen 12 volos rendszert felépíteni az szóljon már érdekelne :)
Igen, annak több értelme van.
Nem tudja valaki hogy a Yamaha JOG generátora milyen méretű? ELsősorban az átmérő érdekelnek mert az a szűk keresztmetszet.
Ha befér, akkor a tengelykúpot könnyen tudom illeszteni esztergával, és az egy komplett generátor/gyújtás rendszer és elég olcsó, és nincs szénkefe ami nem egy utolsó szempont.
Szerintem a kérdező nem erre gondolt, hanem arra,hogy a 6 V-os dinamós rendszert hogyan tudná 12 V-os generátorosra cserélni.
Van olcsó gyújtás, van jó gyújtás és van könnyen felrakható gyújtás.
Azonban a három paraméterből egyszerre csak kettő tud teljesülni :)
Mivel az összes MZ-n ugyan olyan a gyújtás alaplap és a megszakító bütyök, szerintem simán rámegy könnyedén bármelyikre az elektronikus MZ gyújtás...feltéve hogy tudsz neki 12V-ot adni.
Jó Napot Urak.
TS 250/1-esemre akarnék Etz gyújtást.
Ennek a menetéről találok valahol leírást?
Esetleg árban nem horror 12 voltos, könnyen felszerelhető (kevés átalakítás)gyújtás létezik? Vagy ilyenről ne is álmodjak? :)
Igen. Lényegében ha beindítjuk rezonál :)
10 000! Na persze.
Az enyém stabilan 1000-1100-tól rezonál. :-D
Ne pörgesd 11ezerrel :D
Egy hengeres kiegyenlítő tengely nélkül.
Elég esélytelen hogy sima legyen a járása.
Nekem is zsibbad a kezem, ezért megállok pihenni.
De hogy megnyugtassalak a sor4-es Hondám is elzsibbasztja a kezemet hosszútávon, bár ott nem annyira a vibráció, inkább a túl erős gázrugó miatt (4 kőkorszaki karburátort kell nyitni)
MEgoldás lehet ha más fordulatra állsz be ahol nem alakul ki rezonancia, esetleg kormányvégsúly is segíthet. Nekem is van, bár inkább csak azért mert jól néz ki :D
Mit lehetne csinálni az MZ-nek, hogy ne rezonáljon 10-11000-es fordulatszám felett? Egyszerűen elzsibbadok a hosszú túrákon. :-(
Köszönöm a segítséget a regisztrálásban!
Remélem érdemleges hozzászólásokkal fogom bővíteni a fórumot.
Üdv: Takács Dániel
Citrom mailes...azzal sok gond van.
Elvileg már tud ide írni, aktiváltam kézzel.
dünci360, már próbálta párszor.
Nincs becsípődve, körbeigazgattam amikor tettem fel a deklit. Beigazolódott a gyanúm, más méretet adtak. Megmértem a régit, az 20*2, az új szemre is kisebb az átmérője és vastagabb is.
Ha a dekliben lévő furat belső élét 30-45
fokban letöröd, nem tudom, hogy az MZ-nél lehet e, a JAWA-nál igen akkor nem csípődik be az O gyűrű.
Igen, én is csapágyboltban vettem.
Megjegyzem átlagos autósboltban is van O gyűrű készlet, esetleg a jobb csapágyboltokban...de pár ezer forintért a Metróban lehetett kapni teljes készletet.
Esetleg barkácsáruházakban is szokott lenni néhány méret, igaz ott elég drágán adják.
Akkor meg a becsípődés lesz a problémád.
Én is kisebbet raktam rá mint a gyári, mert olyan volt otthon, amikor teszed fel a deklit, be kell tűrni a vájatban egy vékony csavarhúzóval, és nem lesz gond.
Legegyszerűbb az lett volna h a berugótengelyt viszed el és rápróbálod. Én mikor vettem vagy 4 féle méretet hoztam, 10-20 ft-os ára nagyon megfeküdte a pénztárcám...
A 20*2-es méretet a honlapon található doksiból néztem ki, de a motorosboltban is ezt a méretet adták. Még azt tudom elképzelni, hogy nem 20*2-es az O gyűrű amit adtak. Már magára a berúgótengelyre is nehezen ment fel, amikor másodszor próbáltam feltenni a dekli nélkül. holnap megmérem a régit, de amikor kivettem, egyértelmű volt, hogy vékonyabb és nagyobb az átmérője, mint az újnak.
Milyen néven próbálkozik, megnézem.
A bevágás hiánya nem gond a lamellán.
Tömítés. Ha nem igazítod be csavarhúzóval, akkor összerakáskor becsípheti, levágja és az a levágott darab beszorul a tengely és a furat közé és attól szorul leginkább.
Ha nem csípte be, és úgy is túl szoros akkor nem jó méret, vagy gyenge a rugó.
De igazából a 20*2-esnek jónak kéne lennie szerintem.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|