hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Török Laci
válasz erre | email2011-08-03 22:12:45
Köszönöm a segítséget. Valahogy csak felteszem rá. Majd ha összejön esetleg leírhatom a menetét meg hogy mekkora közdarab kellett.
sorszám: 42449 (129222)
(előzmény: Keri, 2011-08-02 19:58:34)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2011-08-03 19:41:33
csak betétet cseréltem,valószínűleg ráférne egy teljes takarítás,idejét se tudom mikor volt.csak azt furcsálom hogy a régi betéttel nem csinált ilyet.szerintem nem lazít vissza dugattyú.
sorszám: 42448 (129218)
(előzmény: Keri, 2011-08-02 20:23:40)

 
 
dunci360
válasz erre | email2011-08-03 13:00:36
Hello!
Olyan kérdésem lenne, hogy dellortó vásárláson gondolkodok a 150-es ETZ-mre. Van egy 24-es phbl (körtolattyús) és egy 22-es + oválra mart vhb (síktolattyús).
Én a VHB-t szeretném de nem tudom mit változtat rajta a marás. Állítólag mind a 2 jól működött... Tud valaki hasznossat hozzáfűzni?
sorszám: 42447 (129210)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-03 07:47:50
A Techmobilon láttam ilyet, igaz 2-3kw-os de beépített fék van rajta...és az is igaz hogy inkább autóhoz való :)

Viszont most látom, hogy 1000W-os beépített vezérlős motor is kapható, különböző méretű felnikkel, ez jó lehet Babettához, hibrid hajtásnak :)
sorszám: 42446 (129207)
(előzmény: szsrobert, 2011-08-02 22:23:53)

 
 
Petrov
válasz erre | email2011-08-02 23:11:05
Sziasztok! Ts 250 alkatrészeim eladóvá váltak komplett blokkom is van bontva! váz alkatrészek stb! E-mailben elértek!
sorszám: 42445 (129206)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-08-02 22:23:53
Hajjaj! Egyik elektromos kerékpáromba tettek izomrugót. Leszárad a kezem, ha nem húzom, lelassul a gép. :-( A másikon tempomat van. Az a kerálság. :-)
Ha be lehetne szerezni 1000W-ot hubmotort 130mm szélességben beépített fékkel, mehetne kerékpárba, Babettába, Suzuki Ekoba. 40-50km/h körül lenne az utazósebessége sík úton. El se nagyon tudna benne mi romlani. :-)
sorszám: 42444 (129203)
(előzmény: Keri, 2011-08-01 07:53:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-02 20:23:40
Illetve ha szennyeződés vagy karmantyú gyűrődése, esetleg kopás miatti rossz illeszkedés miatt nem mozog eléggé könnyen a dugattyú az is okozhat ilyet.

Össze rakás előtt beáztattad a tömítéseket?
sorszám: 42443 (129199)
(előzmény: Laca_D, 2011-08-02 20:11:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-02 20:21:38
Ha visszanyomod teljesen a dugattyúkat, és újra felpumpálod, akkor is?

Elvileg a karmantyú rugalmassága húzza vissza a dugattyúkat, de az utángyártott esetén ez nem mindig igaz.
sorszám: 42442 (129198)
(előzmény: Laca_D, 2011-08-02 20:11:42)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2011-08-02 20:11:42
Miért szorul a tárcsafékem? most cseréltem fékbetétet,és nem nyit vissza! fog állandóan?
sorszám: 42441 (129197)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-02 19:59:15
igen, ilyesmi de sehol nem találok méreteket.
A kis TS-nél nagyon kevés hely van ezért lenne fontos tudni.
sorszám: 42440 (129196)
(előzmény: VGGábor, 2011-08-02 11:05:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-02 19:58:34
Amit láttam ETS250-esen, ott egy vékony gyűrű volt a közdarab.
Viszont be kellet hegeszteni.
Másik megoldás hogy meg kell fúrni a blokkot
Hogy pontosan hogy csinálták azt nem tudom.
sorszám: 42439 (129195)
(előzmény: Török Laci, 2011-08-02 17:00:32)

 
 
Török Laci
válasz erre | email2011-08-02 17:00:32
Igen arra gondoltam, hogy a dinamó helyére, hogy tudnám feltenni az ETZ generátorát. Már rápróbáltam a forgórészt az jó rá. Az állórésszel nem vagyok még tisztában. Azt tudom, hogy le kell maratni a blokkból és fog kelleni egy közdarab is de, ahogy néztem a közdarabba nem túl sok anyag lesz, a szimmering ház és a forgórész között kb 3-4 mm hely van.
sorszám: 42438 (129193)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-08-02 11:05:39
Lényegében ez az a gyujtás amit a pannoniákra is fel szoktak rakni? http://www.powerdynamo.biz/hun/systems/7014/h7014main.htm Ehhez hasonló?
Ha valakinek sikerül egy ilyen 12 volos rendszert felépíteni az szóljon már érdekelne :)
sorszám: 42437 (129188)
(előzmény: Keri, 2011-08-02 10:12:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-02 10:12:03
Igen, annak több értelme van.

Nem tudja valaki hogy a Yamaha JOG generátora milyen méretű? ELsősorban az átmérő érdekelnek mert az a szűk keresztmetszet.

Ha befér, akkor a tengelykúpot könnyen tudom illeszteni esztergával, és az egy komplett generátor/gyújtás rendszer és elég olcsó, és nincs szénkefe ami nem egy utolsó szempont.
sorszám: 42436 (129185)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-08-02 08:31:19)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-08-02 08:31:19
Szerintem a kérdező nem erre gondolt, hanem arra,hogy a 6 V-os dinamós rendszert hogyan tudná 12 V-os generátorosra cserélni.
sorszám: 42435 (129183)
(előzmény: Keri, 2011-08-01 22:52:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-01 22:52:01
Van olcsó gyújtás, van jó gyújtás és van könnyen felrakható gyújtás.
Azonban a három paraméterből egyszerre csak kettő tud teljesülni :)

Mivel az összes MZ-n ugyan olyan a gyújtás alaplap és a megszakító bütyök, szerintem simán rámegy könnyedén bármelyikre az elektronikus MZ gyújtás...feltéve hogy tudsz neki 12V-ot adni.
sorszám: 42434 (129178)
(előzmény: Török Laci, 2011-08-01 17:49:59)

 
 
Török Laci
válasz erre | email2011-08-01 17:49:59
Jó Napot Urak.

TS 250/1-esemre akarnék Etz gyújtást.
Ennek a menetéről találok valahol leírást?
Esetleg árban nem horror 12 voltos, könnyen felszerelhető (kevés átalakítás)gyújtás létezik? Vagy ilyenről ne is álmodjak? :)
sorszám: 42433 (129168)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-01 13:00:52
Igen. Lényegében ha beindítjuk rezonál :)
sorszám: 42432 (129160)
(előzmény: Atilla, 2011-08-01 12:19:26)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-08-01 12:19:26
10 000! Na persze.

Az enyém stabilan 1000-1100-tól rezonál. :-D
sorszám: 42431 (129158)
(előzmény: Keri, 2011-08-01 07:53:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-01 07:53:34
Ne pörgesd 11ezerrel :D

Egy hengeres kiegyenlítő tengely nélkül.
Elég esélytelen hogy sima legyen a járása.
Nekem is zsibbad a kezem, ezért megállok pihenni.

De hogy megnyugtassalak a sor4-es Hondám is elzsibbasztja a kezemet hosszútávon, bár ott nem annyira a vibráció, inkább a túl erős gázrugó miatt (4 kőkorszaki karburátort kell nyitni)

MEgoldás lehet ha más fordulatra állsz be ahol nem alakul ki rezonancia, esetleg kormányvégsúly is segíthet. Nekem is van, bár inkább csak azért mert jól néz ki :D
sorszám: 42430 (129156)
(előzmény: szsrobert, 2011-07-31 21:56:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-07-31 21:56:38
Mit lehetne csinálni az MZ-nek, hogy ne rezonáljon 10-11000-es fordulatszám felett? Egyszerűen elzsibbadok a hosszú túrákon. :-(
sorszám: 42429 (129154)

 
 
dunci360
válasz erre | email2011-07-31 16:47:57
Köszönöm a segítséget a regisztrálásban!
Remélem érdemleges hozzászólásokkal fogom bővíteni a fórumot.
Üdv: Takács Dániel
sorszám: 42428 (129152)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2011-07-30 16:33:32
Köszi szépen!
sorszám: 42427 (129148)
(előzmény: Keri, 2011-07-30 09:28:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-30 09:28:27
Citrom mailes...azzal sok gond van.
Elvileg már tud ide írni, aktiváltam kézzel.
sorszám: 42426 (129147)
(előzmény: Jaky16, 2011-07-29 21:31:28)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2011-07-29 21:31:28
dünci360, már próbálta párszor.
sorszám: 42425 (129145)
(előzmény: Keri, 2011-07-28 17:14:25)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2011-07-29 15:39:11
Nincs becsípődve, körbeigazgattam amikor tettem fel a deklit. Beigazolódott a gyanúm, más méretet adtak. Megmértem a régit, az 20*2, az új szemre is kisebb az átmérője és vastagabb is.
sorszám: 42424 (129138)
(előzmény: Keri, 2011-07-29 09:46:21)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-07-29 15:27:18
Ha a dekliben lévő furat belső élét 30-45
fokban letöröd, nem tudom, hogy az MZ-nél lehet e, a JAWA-nál igen akkor nem csípődik be az O gyűrű.
sorszám: 42423 (129137)
(előzmény: vadmotoros, 2011-07-28 20:46:10)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-07-29 11:22:27
Igen, én is csapágyboltban vettem.
sorszám: 42422 (129134)
(előzmény: Keri, 2011-07-29 09:48:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-29 09:48:00
Megjegyzem átlagos autósboltban is van O gyűrű készlet, esetleg a jobb csapágyboltokban...de pár ezer forintért a Metróban lehetett kapni teljes készletet.
Esetleg barkácsáruházakban is szokott lenni néhány méret, igaz ott elég drágán adják.
sorszám: 42421 (129133)
(előzmény: VGGábor, 2011-07-28 21:29:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-29 09:46:21
Akkor meg a becsípődés lesz a problémád.
Én is kisebbet raktam rá mint a gyári, mert olyan volt otthon, amikor teszed fel a deklit, be kell tűrni a vájatban egy vékony csavarhúzóval, és nem lesz gond.
sorszám: 42420 (129132)
(előzmény: vadmotoros, 2011-07-28 20:46:10)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-07-28 21:29:45
Legegyszerűbb az lett volna h a berugótengelyt viszed el és rápróbálod. Én mikor vettem vagy 4 féle méretet hoztam, 10-20 ft-os ára nagyon megfeküdte a pénztárcám...
sorszám: 42419 (129131)
(előzmény: vadmotoros, 2011-07-28 20:46:10)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2011-07-28 20:46:10
A 20*2-es méretet a honlapon található doksiból néztem ki, de a motorosboltban is ezt a méretet adták. Még azt tudom elképzelni, hogy nem 20*2-es az O gyűrű amit adtak. Már magára a berúgótengelyre is nehezen ment fel, amikor másodszor próbáltam feltenni a dekli nélkül. holnap megmérem a régit, de amikor kivettem, egyértelmű volt, hogy vékonyabb és nagyobb az átmérője, mint az újnak.
sorszám: 42418 (129130)
(előzmény: Keri, 2011-07-28 17:13:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-28 17:14:25
Milyen néven próbálkozik, megnézem.
sorszám: 42417 (129125)
(előzmény: Jaky16, 2011-07-28 16:23:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-28 17:13:38
A bevágás hiánya nem gond a lamellán.

Tömítés. Ha nem igazítod be csavarhúzóval, akkor összerakáskor becsípheti, levágja és az a levágott darab beszorul a tengely és a furat közé és attól szorul leginkább.

Ha nem csípte be, és úgy is túl szoros akkor nem jó méret, vagy gyenge a rugó.
De igazából a 20*2-esnek jónak kéne lennie szerintem.
sorszám: 42416 (129124)
(előzmény: vadmotoros, 2011-07-27 22:38:28)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2011-07-28 16:23:40
Üdv!
Egyik barátom nem tud beregisztrálni a fórumba, nem tudja valaki mi lehet a baj?
Bocs az off-ért.
sorszám: 42415 (129123)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2011-07-27 22:38:28
Üdv!

Kaptam kuplungszegecset a Futár boltban, össze is raktam a motort, viszont volt egy törött lamellám, azt ES 125-ösből kukázottal helyettesítettem, mivel még egyszer nem volt kedvem felmenni Pestre, itt meg jövő hétre sem tudnak hozni. Annyi a különbség a kettő között, hogy az ES lamellája teljesen sima, nincs benne sugárirányban bevágások. Méretben teljesen egyformák.
Viszont a berugókarnál kicseréltem az O-gyűrűt, 20*2-est adtak, és nem igazán akar a berugókar visszamenni a helyére, kicsit szorul. A dekli is nehezen akart felmenni a helyére. Várjak vele amíg kicsit tágul és könnyebben fog mozogni, vagy tegyem vissza a régit?
sorszám: 42414 (129121)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-07-27 12:13:40
Pont ma kukáztam egy Es-t, gyárinak tűnő lamellákkal, még gyári csapággyal,ki is van egyensúlyozva, lehet fel is próbálom az etz-re.
Mindenkinek köszi az infót, talán lehet még jobban is fog tetszeni,ha nem pörög úgy:)
sorszám: 42413 (129120)
(előzmény: Jaky16, 2011-07-27 10:26:29)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2011-07-27 10:26:29
A TS ETZ kuplung kb. teljesen ugyanaz, az ES kuplung viszont acél tolólapos így fél kg-val nehezebb, lassabban pörög fel a motor, viszont nyomatékosabb lesz.
sorszám: 42412 (129119)
(előzmény: Troster07, 2011-07-26 07:38:06)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-07-26 11:37:13
a motor nem tudna olyat csinálni magával, ahoz én kellettem hogy megolvadjon :D
kösz az infókat
szerintem egyformák a kuplungok, a kicsiknél se volt sok fejlődés ES sorozat óta...
sorszám: 42411 (129116)
(előzmény: Troster07, 2011-07-26 07:38:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-26 08:26:04
Azt érdemes felrakni, nem azért mert annyival erősebb mint a gyári, hanem azért mert, jobb mint a szétkormolt, elhasználódott gyári, vagy akármelyik utángyártott.
De ha jó gyárit raksz fel, az is ugyan olyan jó.

Versenyre inkább azért szeretjük mert fel van hajtva a vége és nehezebben ér le. Bár jelenleg a blokk alatti felfogatóbilincs ami le szokott érni, ehhez viszont az egész motorblokkot feljebb húztam illetve a hátsó lengés csillapítót megemeltem, így ha leér akkor már nem a kipufogó a legnagyobb bajom, hanem az elgörbült kormány :D
sorszám: 42410 (129114)
(előzmény: Troster07, 2011-07-26 08:20:34)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-07-26 08:20:34
Akkor ennyi erővel a katonai dob sem dob annyit a motoron?Persze ha valakinek lenne eladó arra vevő lennék:))
sorszám: 42409 (129113)
(előzmény: Keri, 2011-07-26 08:14:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-26 08:14:43
Persze el lehet járkálni, semmi különösebb gondot nem okoz, amíg kezelhető a motor.

Nem tudom hogy van e különbség a kosarak között. Soha nem láttam TS250-est belülről.

Felesleges utcára könnyíteni a kuplungot, elvesz az alsó nyomatékból, utcán pedig az hasznos tud lenni, az idegesebb gázreakciók, pedig szintén nem az utcai motorozást támogatják. Végeredményben a gyári reakciók könnyebben kezelhető motort eredményeznek.

Persze nagy különbség nincsen, a könnyített kuplung önmagában nem sokat változtat, nálam a sok apró finomságok összeadódtak. Nem is igazán éreztem egyiknél sem a változást, de amikor visszaültem egy utcai ETZ-re teljesen ledöbbentem, mennyivel másabb.
sorszám: 42408 (129112)
(előzmény: Troster07, 2011-07-26 08:01:52)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-07-26 08:01:52
Most a terv az, hogy a fene ott egye meg z egészet.Finom indulással el lehet járkálni így is én úgy gondolom.Szerinted?Amúgy az lesz a sorsa, hogy összelegózok egy pattent ki kuplungot?Akkor a kosarak elvileg megegyeznek a korábbi tipusokkal?
Esetleg szerinted érdemes utcára egy könnyített kuplungot készíteni?
sorszám: 42407 (129111)
(előzmény: Keri, 2011-07-26 07:54:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-26 07:54:44
Görbék a lamellák.
Tized milliméteres hullámosság elég a jelenséghez, ami nagyon nem feltűnő.

Ha van több kuplungod válogass össze egy jó kollekciót, nekem bevált.
És azt is nézd, hogy az összeállított lamellák a lehető leg kevesebbet rugózzanak, mert minél merevebb a kapcsolat annál finomabban adagolható a kuplung.
sorszám: 42406 (129110)
(előzmény: Troster07, 2011-07-26 07:38:06)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-07-26 07:47:29
Az igazi MZ-s szereti a kihívásokat! :-)
sorszám: 42405 (129109)
(előzmény: Keri, 2011-07-26 07:34:52)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-07-26 07:38:06
Melege lett a kuplungnak ebben a hidegben?:D
Szerintem tök ugyanaz.Ezzel kapcsolatban bennem is felmerült egy kérdés:Mz Ts, Es, Etz (250)komplett kuplungok közt van különbség?
Ugyanis el vagyok látva vagy 4db-al még nem néztem meg tüzetesen, de vettem egy 250-es Etz-t, és a gond az nála, hogy indulásnál a fogási pontnál -amikor már az egész motor elindul- kicsit rángat a kuplung, de csak nagyon enyhén.Ha kintebb engedem akkor már szépen old, amúgy is szépen dolgozik.Mi lehet vele a gond? Lehet csak váltóolaj.A fokozatokat szépen veszi, üres is mindíg pontosan van.
sorszám: 42404 (129107)
(előzmény: VGGábor, 2011-07-25 23:00:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-07-26 07:34:52
Szerintem lefelé haladva nem túl könnyű szerelni semmit. Jobban járnak ha megállnak hozzá :DDDD
sorszám: 42403 (129106)
(előzmény: szsrobert, 2011-07-25 07:18:52)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-07-25 23:00:54
üdv
nem tudjátok hogy a 250/1es TS és az ETZ 250nek a kuplung kisdeknije (amiben a fordulatszám kihajtás van) egyezik-e, vagy van minimális eltérés köztük? A /1esemnek ez az alkatrésze sajnálatos módon "elolvadt" nem részletezném hogyan :D
sorszám: 42402 (129104)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-07-25 11:42:19
Sziasztok! T.bánya, Komárom,Esztergom,Dorog térségében keresnék eladó,jó állapotú, TS125-ös első kereket. vml@gmx.com
sorszám: 42401 (129094)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-07-25 07:18:52
Lefelé haladva szereljetek fel állandómágneses villanymotort, ami visszatermeli a "benzint" a "tankba".
sorszám: 42400 (129089)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu