:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én nem értem mi bajotok van a dugattyúkkal.
Ha valaki flancolni akar, vegyen lengyel dugót króm gyűrűvel, de momentán nekem a Berta is vígan ketyeg.
Nekem volt gyári dugattyúm is, az is elég hitványan volt öntve, szóval nevezhetjük gyári minőségnek is :)
tényleg fel se tűnt :D, azért kár hogy egy simohoz lehet venni fasza szinte gyári minőségű dugattyút vékony gyűrűvel, ehhez meg csak ilyen szarokat...
Amit linkeltél, az meg használt dugattyú felpolírozva :)
Látszik a tetején a beverődés, a gyűrűknél a beégés, vagy öntési hiba, és a dugattyú falán nem látszik az esztergálás, azonban szép fényes.
Hát a berta dugótól nem voltam elájulva, mikor dugót cseréltem a múltkor, akkor egy kis koksz a hengerfalán le is rendezte a felső élét, amikor belepróbáltam a hengerbe. Mondjuk ettől használható maradt, de hát na...
Egyébként meg nekem is Magyar dugattyúm van. Nincs vele semmi gond.
Németek nem gyártanak ilyet már régóta.
Egy időben a Berta dugattyút lehetett megrendelni a német webshopokból is, mos tnem tudom.
Szóval ha elfekvő készletből DDR dugattyú akkor jó, de ha utángyártott, akkor Lengyel, vagy Magyar dugattyút vegyél.
Üdv!
Sajnos tönkre ment a kis Mz-m, leszakadt a tűgörgős kosárból egy darab, lerendezte a dugattyút, meg az alsó tűgörgőt is, szóval ha lesz pénzem majd kap egy új hajtókart, meg meg lesz fúrva.
Na már most láttam hozzá drágább, meg olcsóbb dugattyút is pl. http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/MZ_TS_150_DUGATTYU_56_50_KPL.php
ez tényleg jobb mint a magyar? vagy nem jelentős a különbség?
Válaszokat előre is köszönöm.
ja, és a krómhoz szét kell vágni, és patyolatra takarítani. ha tényleg gyári matt krómos A-s dob, akkor 20ért ajándék, csapj le rá.
króm 30 alatt nincs. és szar mind.
Sziasztok!
Szeretném egy nagyon ígéretes programra felhívni mindannyiótok figyelmét: www.kvvt.hu
Gyertek, várunk/várnak a szervezők szeretettel!
M
Fééél nap???:| DOS-ban kell parancsokat gépelgetni, vagy mi lehet ilyen sok? Ilyen lassú lenne a szerver?
HyGy tud jogosultságot adni egyébként, csak el is kéne magyarázni az egész használatát, ami kb. annyi mintha én tenném fel :)
Hát inkább fél nap...
Ezért is nem buzgolkodok, még nem volt egyben fél nap szabadidőm, mindig kitalálnak nekem valamit.
Hát nemtom, én a 150es TSre raktam egy keveset használt sztem utángyártott ETZ kipufot, semmi bajom vele, max az új könyökkel annyi hogy a Mecsek túrán húzatás alatt szépen belilult a felső része, a sárga rész meg lejjebb ment :D
Apropó Mecsek ha adsz hozzáférést el tudom intézni a feltöltéseket. Csak nem telik bele fél óránál többe egy ilyen művelet, bár nem vagyok infó szakos :D
Mert rosszúl használtad a motort.
1/30-as keverékkel kell járni, jó füstölősre beállítani a karbit, és alapjáraton pöfögni.
Na akkor a lerakodások jól összefogják a kipufogót és nem esik szét :)))))))))
Nekem is zörög az utángyártott kipufogó. Folytás már nincs benne így jó hangos is, de nem izgat. Gyártani fogok magamnak rozsdamentes lemezből rezonátorosat...majd...egyszer..valamikor, addig meg jó ez is.
sorszám: 42485 (129322)
( előzmény: zsolt-etz250, 2011-08-13 19:14:56)
nekem a TS 250-en Futár Petinél vásárolt utángyártott dob van és tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Kiváló a krómozás, 4 év után semmi negatív dolog nem jött elő, szép és a motor hangja kiváló.
Hááát igen az utángyártott kipufogó dobbal már én is megjártam. Amikor megvettem, akkor még jó volt, bár a hangja nem az igazi. Majd egy hét múlva kilazult benne a hangtompító és elkezdett csörögni elég durván :( , így azóta a gyári van a motoron (250-es ETZ). Amúgy a cserét az esztétika (szép krómozás) miatt vállaltam, mert a gyári elég karcos.
Nekem is van utángyártptt dob. Nem a motor teljesítményével van a baj, hanem a gyártási minőséggel. Mindenhol kifújt, pontatlan méretű, nagyon gáz. Bár szerintem semmivel nem lenne drágább előállítani, ha mondjuk normálisra gyártanák.
Legalábbis nem hiszem, hogy egy normális hegesztés sokkal drágább mint egy szar, ami használatkor kifúj.
Nem annyira gáz.Persze meg nem közelíti a gyárit, doboz hangja van, de ha találsz esetleg gyárit, inkább tedd rendbe azt, még ha krómoztatni nem is éri meg és kicsit csúnya is szerintem jobban jársz.
Én ideiglenesen gyári trophy dobot tettem az etz-re és király!Szépen ki lett előtte égetve, gáz ahogy kinéz, de napi munkamotorra a jó műszaki állapot fontosabb mint az esztétikum.
Trophyra utángyártott másolatot vettem, hát övön aluli minőség, de az évi 1000km futásteljesítményhez ez is megfelel.
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy az itthon kapható mofakeres 250es ETZ-kipufogót érdemes-e megvenni, mert nem találtam sehol se használt gyárit. Teljesítményben, fogyasztásban van-e különbség az eredeti NDK-s hoz képest?
Krómozás is van már egy tizes:)
Hát nekem 20-ért akarja adni, elvileg anno ez a mókus is "részt vett" az M zárolt készletek kifosztásában:))
Kicsit soknak tartom, de még elmegy, csak attól tartok ismét egy nagy mesemondóval állok szemben és soha nem hív fel, hogy megvan a dob mehetek érte.
9-10körül kaptam annó barátilag.
Ez korrekt ár ha figyelembe veszed, hogy csak a krómozás 5-7ezer ha nem olyan hogy csak 1 szezont bírja.
Apropó kipufogó!:
Tudom senki sem adja el, de szerintetek egy katonai kipufogónak mi az értéke?
Kaptam egy árajánlatot, egy elvileg még soha nem használt(el nem akarom hinni, de vannak még csodák) katonai Etz kipufogóra,és mihez tartás végett érdekelne a dolog.
kipufogó dugulás, vedd le és láss csodát :)
Sziasztok!
Tuti volt már szó a dologról, de elég hosszú a fórum, így nem olvastam végig.. :)Tehát: a problémám a következő: egy ts125-ös motorom van. Indul szépen, minden oké vele, kivéve, hogy nagyon-nagyon erőtlen....Üresben jól felpörög, de menetközben alig megy 30-40 köré és slussz... Szeretném, ha valaki adna némi jó tanácsot :) Köszi: Gábor
Éppen lehet róla szó, ezt az aktivitási rátát alva is tudom tartani :D
Nem sértesz meg senkit :)))
Ugyanis nincs akit megsérthetnél vele :(((
Ezért is lassú, közelít a nullához, a frissítés.
A mecseki cikk megjött, és elhatároztam hogy kirakom, mert jónak ígérkezik, de még csak a mobiltelefonon láttam, onnan meg elég nehéz beszerkeszteni :)
Valahogy fel kéne pörgetni az aktivitást, de legutóbbi felhívásra 1 lelkes ember jelentkezett, aki kapott hozzáférést, de végül ő is eltűnt :)
Te már régebb óta aktív vagy, nincs kedved cikkeket beszerkeszteni? :))
Off, de egyik ismerős, név szerint Teknőc írt egy túrabeszámolót a mult heti Mecseki MZs túránkról és elküldte ide. (még nem olvastam) Esetleg elképzelhető-e hogy karácsony előtt felkerül? :P Nem akarok senkit se megsérteni, de a cikkek újulása elég lassú.
Egy cserét azért megér.Ez grafit magos, bár szerintem sem érzékeny rá.
Plusz még annyi, hogy a múltkor nem szedtem szét a karbit mikor elment az alapjárat hanem az alapjárati csavaron egy felet betekertem és egyből jó volt.Arra is gyanakszok, hogy kirázódik egyszerűen a csavar a rugó ellenére is, még megnézem a hosszát, meg, hogy nem-e görbült.
Jó kis elgondolkodtató rejtett hiba, de nem fog ki rajtam, nem engedem neki:)
Illetve ha feszül a bowden és ezért nem zár el, az szokott leggyakoribb gond lenni a gumi elöregedése után.
A szilikon kábelnek elvileg jónak kéne lennie, nekem is az van. nagyobb feszkót bír el, meg strapabíróbb. Esetleg van olyan hogy sima rézmagos, meg van grafit magos gyújtókábel, bár szerintem erre nem érzékeny az MZ.
Olyan lehet hogy valamiért megszakadt a vezeték benne, de ez sem gyakori.
Én simán új dugót rakok bele és akkor nincs gond :)
Volt már olyan, hogy túl vékony volt és nem lógott ki az alu dugattyúból a gumi, de amúgy nem túl igényes az a szelep.
Megvilágosodtam!!!!:)
A múlt héten gyúitókábelt tettem rá, mert kaptam a motorhoz spéci szilikonkábelt, na a régit levettem, ez már úgy is öreg címszóval.Visszagondolva onnantól kb szarakodik az alapjárat, holnap próbaképp visszaugrik rá a régi...
Amúgy én is a szivatóra gondolok, még ehhez nem nyúltam, mert nem tudom spécin beállítani.
Ennek van valami trükkje?
Én úgy szoktam, hogy a dugót bekrétázom, majd betekerve ráhúzom, visszatolom, és megnézem mennyire zár-e vagy se.Kicsit parasztos megoldás, és pontatlan is, ebben kicsit vakon vagyok.
Előre is köszi az infót és az előzőeket is.
Karbit perselyezni egyébként szerintem bármelyik esztergályos tud.
Elvileg én is, de nekem elég kis gagyi esztergám van, nagyon macerás lenne vele.
Ez aztán szívatós problémának néz ki.
Én is kínlódtam ilyesmivel, miután 5* belőttem az úszószintet, kipucoltam a karbit, beállítottam mindent, végül nálam a gyújtótrafó volt a ludas, pedig a mért paraméterei jók, szikra erős, de ahogy kicseréltem megtáltosodott a paripa, és azóta sincs gondom.
Persze vannak még ötleteim. Ugye abból indulunk ki, hogy a hibajelenség változik. Hol tökéletes a motor, hol meg minden baja van.
-Valami festék, vagy rozsda szemcse okozta dugulás, ami változtatja helyzetét, vagy víz/alkohol/olaj emulzió, ami tud még furcsa dolgokat csinálni (sajnos az olcsóbb kutak nagyobb arányban kevernek etanolt a benzinhez és ez már nekem is okozott gondot, és általában előbb utóbb kijárja a motor ha beindul)
-Szívató nem zár rendesen és annak a folyamatosan változó pozíciója mindig más jelenséget okoz.
-az úszószinted nem stabil, ami a szoruló, befeszülő úszószerkezet is okozhat, ez magyarázat lehet a túlfolyásra is.
Más hirtelen nem jut eszembe.
Karbi problémával küzködök:Nemrég vettem egy 250-es Etz-t, utángyártott új karbi van rajta, megörültem neki, nincs síberzörgés!
Tényleg nincs, viszont mostanában furcsa dolgot művel, és nem áll össze a fejemben mi lehet a baja.:
egyik nap tökéletes az alapjárat, levegőcsavar is hozzálőve, megteszek vele 10 km-ert, 12 óra múlva indítom, de már semmi alapjárat.hmmm
Másik gondja:az úszóház alsó csücskén túlfolyik a benzin,de ha álló motornál nyitva van a csap nem egyből folyik, 30percet vártam vele, és még akkor sem.Másnapra viszont mindíg tócsa van alatta.Ma már kijártam a karbiból a benzint, ne pisiljen a sarokba.
Eddig túl vagyok egy teljes karbipucoláson, úszószint állításon,próbáltam precízen összerakni,üzemelt is, de csak egy kis ideig.azóta megint csinálja.
Elolvastam a szervíz rovatban a karbibeállítást, végig ahhoz igazodtam.
Egyedül még a tűszelep 20-as átmérőjét nem néztem meg.
Úszó nem szorul, lepróbáltam szépen nyit-zár.
Indul, jól megy és jó a fogyasztása, nem az első karbi ami a kezemben van, de ez most elgondolkodtat.Vagy csak ez is az utángyártott ipar minőségi gyöngyszeme?
Tényleg valaki tud karbi perselyezést?A régi tulaj ideadta a gyárit is, a súber az nagyon kotyog, de még érdemes kezdeni vele vmit.
Szia!
Ha nem kapsz építs egyet.
Nincs benne semmi különleges. 6db filléres diódából össze lehet forrasztani.
eladó egy újonnan bőrözött MZ tányérülés,az összekötő elemekkel együtt. telefonon tudtok érdeklődni 06202084310
képet emilben tudok küldeni. telefonos egyeztetés után. az árat megbeszéljük. Üdv a szocisoknak. qtya
szevasztok!
rég jártam erre, gondolom nem hiányoztam. :P
KERESEK ETZ EGYENIRÁNYÍTÓ DIÓDAHIDAT!
Budapest és Zsámbék közelébe érdekel csak, mert a posta többe kerül mint amennyit ér, személyesen venném át!
Legyen szíves ÍRJON, akinek van, és megszabadulna tőle! CSAK E-MAIL!
waresz89@freemail.hu
Sziasztok! Segítséget kérnék egy érdekes problémában :) A motoromat szétszedtem, és a gyári vezetékelések helyett egy egyszerűsített bekötést akarok csinálni, mivel úgy is csak hobbimotor lesz,/terepre megy majd :) / És nem kell a sok felesleg rá, mit az index, stb. SZeretném megkérdezni, hogy a gyújtáskulcsot hogyan tudnám sima kapcsolókkal helyettesíteni, mert nekem azok is megfelelnek, nem kell a sokállású központi kapcsoló :) A gépem egy Ts 250/1 :) Előre is köszönöm a segítséget
Rossz hírem van, gyárilag összerakják a vázat és a hátsó futómű mérőpontjaihoz illesztik össze sablonnal az egészet, hogy jó legyen a futómű geometria.
Szóval, ha elég pontosan nézzük (már pedig úgy kell), az illesztése vázanként egyedi.
Szép jó estét!
Szeretném megkérdezni, hogy az ETZ váznyaka a zártszelvényre derékszögben van-e felhegesztve vagy ha nem, akkor milyen szöget zár be?
Ha nem érted: az MZ úgy tűnik, nagyon sokat fogyaszt. :-(
Úgy tűnik, az E85 árát is meg akarják emelni 50Ft/ literrel. Szeretnének többet ellopni ...
Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket, ha még nem találtad meg:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2009/12/30/kis_fogyasztas_hazilag/
Namost ebből szerintem senki nem értett semmit, pedig én igyekeztem :)
Gondolom arra azért rájöttél, hogy hasraütésre megállapított teljesítményre nem lehet pontos eredményeket alapozni.
Viszont ha tudsz lassulást mérni (telefonom tud) akkor a sebesség, tömeg, lassulási értékekből már számíthatsz adott sebességre vonatkoztatott közelítő teljesítmény igényt...mert ugye azért a kommersz gyorsulásmérők nem túl pontosak.
Bár az nem lesz túl meglepő ha sebesség/teljesítmény grafikon egy exponenciális görbe lesz.
A fogyasztással persze még mindig nem lehet arányítani, mert a motorok több fajta belső veszteségei terhelés nélküli hatékonysága végtelenül rossz és van egy optimális terhelés ameddig a hatékonyság növekszik, de egy idő után a belső súrlódások növekedése nagyobb lesz mint a terhelés növekedése miatti hatékonyság növekedés, ezért egy elég bonyolult görbe lesz a végeredmény ami a sebesség/fogyasztást meghatározza bármely belsőégésű motoron.
Ezért egy ilyen egyszerű arányítással nem lehet meghatározni hogy mennyit kéne fogyasztania a gépnek 50-nél, ha 100nál annyit fogyaszt.
A fogyasztási görbét csak méréssel tudod megállapítani és csak nagyon szűk tartományban lehet extrapolálással becsülni.
Uraim!
A fogyasztással kapcsolatosan:
A kis ETZ 100-at tud 7kW-tal. 50-nél 1-1,5kW lehet a teljesítményigény.
50-nél 3 liter az 1 óra alatt 1,5 liter. 740g-jával 1110g üzemanyag. 1kW-tal 1110!g/kWh, 1,5kW-tal még mindig 740g/kWh.
Fullgázon 100-nál 6 liter, azaz egy óra alatt 4440g. 643g/kWh.
450g/kWh-val, ami még mindig nem kevés, 50-nél 1,21 litert, 1,5kW-tal 1,82 litert, 100-nál 7kW-tal 4,26 litert kellene ennie.
Ja, bocsi az előbb nem küldtem neked e-mail címet: nyakozsolt@freemail.hu
Előre is köszi!!!
Helló!
Nekem érdeklődés miatt tudnál küldeni az oldalcsomagtartóról képet és árat?
Érdekelne valakit egy pár oldalcsomagtartó? TS125-ön volt. Fekete. Képet mailben küldök.
Nézd meg még egyszer a fékbetétet. Mintha találkoztam volna vagy 8 éve olyan betéttel amelyik túl nagy volt vagy túl lötyögöt, és a szélei akadoztak.De ez nagyon ködös emlék. Azért érdemes megnézni hogy a betéteket szabadon tudod e mozgatni ha nincs még a fék feltöltve folyadékkal.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|