:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szerintem is.
Csak annyit tennék hozzá hogy ebből a szemponból minél több erű, annál rosszab. A nagyobb felületen gyorsabban korrodeál.
Szerintem ha elég sok idő eltelik akkor mindkettő igaz lehet.
Ilyet már én is láttam, de azt nem értem hogy tud így elrohadni. A két végétől befelé, vagy a műanyag átereszt annyi oxigént?
Erről egy történet ugrott be.
Egyszer esőben megálltam segíteni egy lerobbant Simósnak. Gyertapipa lehúz és kezemben maradt. Megnézem a gyertyakábelt, csak zöld rozsda volt réz helyett benne. Elkezdem levágni és nem találtam ép rezet. Váltig esküdött hogy ez rendesen ment, csak az esőtől állt le. Hihetőnek tűnt a Hortobágyi pusztaság közepén, mert egyetlen lakott település sem volt a horizontig, idáig tuti nem tolta el potya szerviz miatt.
Szóval volt nálam kábel, kapott egy darabot, és gond nélkül ment tovább.
A tanulság, hogy a nagyfeszültség sem húz át bármekkora hézagot, és nem szereti a párát sem.
Én vízügyben a Simsonnal szívok folyton, mostmár esőállóra megcsináltam, de autómosóból mindig haza kell tolnom... A TSsel meg sose volt még vizes bajom.
Ezt mondjuk én is tapasztaltam. Jawaval soha nem volt vizes gondom, pedig rengeteget mentem vele, de az MZ-t is megcsináltam megbízhatóra.
Egyszer azért állt le mert elérte a vízszint a légszűrőt, de soha máskor :)
Ahogy leírod, egyértelmű, hogy valahol víz jut a karburátorba.
Ez rajta van a gáz/szívató bovdenen?
http://e-motorparts.addel.hu/43317-simson-univerzalis/627428-simson-univerzalis-gumi-sapka-gazbowdenre-090751-deu
Az a bizonyos vízcsepp nekem is okozott pár kellemes percet, órát. De nekem nem csak esőben, hanem a melletünk lévő Shell kútnál,tankolás után is jelentkezett vagy két évig. De az első etzm ellopása és a kút javulása megoldotta a gondot.
Mostmár teljesen biztonságban vagyok. A jawa valahogy átszívja a vizet is, kicsit hörög, de megy tovább. Egyébbként se szokott vizet gyűjteni a karbiban.
Ilyet nekem is játszott. 10-es kulcs, karbi meglazít, kifordít, benzin kiborít, aztán megy tovább. Egy csap víz a főfúvóka alatti kis gyűjtőcsészében is tud ilyet okozni, főleg nagyobb terhelésen kapja fel a vizet és szívatja az embert. A szivató magasabbról szívja, ezért ott nincs ilyen gond.
Érdemes kicserélni a gumi tömítést, hátha az repedezett ki.
Illetve nekem a gázbowden vezette be a karburátorba a vizet, ez főleg álló motornál volt probléma. Tettem rá gumi harangot, megszűnt a jelenség.
De amiket csináltál azokat amúgy is érdemes ha vizes üzemre készülsz. Ja meg a trafónál a csavard le a hollandert, kenjél be alá szilikont (FBS, vagy szaniter szilikon) és így tekerd vissza. Meg előtte a gyertyakábelt ellenőrizd, mert szeret kirohadni a közepe és akkor is hasonló a jelenség.
Legközelebb vigyél magaddal szerszámot amivel ki tudod venni a karbit, és le tudod venni az alját, hogy megnézd a vízet. Általában elég szembetűnő. Ha nem kóvályog a kis opálos vízcsepp a benzin alján, akkor másfelé kell nézelődni a hibakereséssel.
Kedves kollégák!
A motor, amiről szó van, egy MZ ETZ 250 (DE LUXE) példány, 1986-os évjáratú, mechanikus (üllő-kalapács) gyújtású.A porlasztó aljáról egy kis kiegyenlítőcső vezet (gyárilag)az úszó feletti részhez.
Egy teljesen megoldhatatlan problémával szembesülök, akárhányszor elered az eső. A motor fogja magát, és leáll. Olyan érzésem volt eddig, hogy a gyújtás adja fel (ázik be), de a lentebb leírt dolgok ezt egyre kevésbé igazolják. Mivel korábban gyújtásproblémára (nedvességben testzárlatra) gyanakodtam, ezért a következő dolgok lettek kicserélve. A szekunder kábel, a gyertyapipa (gumis lett, rácuppan a gyertyavégre, szerintem víz alatt is működne), a gyújtótrafó (hermetikusan szigetelve). Problémát találtam a gyújtásoldali deklin is, mivel esőben levételkor víz folyt ki a dekliből. Kiderült, hogy a motorblokkon a jobb oldalon belül található három gumidugó - amely nem engedi be a vizet a generátorhoz - vetemedett, és gyakorlatilag beengedte a vizet esőben az üllőhöz és kalapácshoz. Ez a hiba is kijavítva. Gyanakodtam a hengerfejen lévő kis nyílásra is, amely arra hívatott, hogy a szemből a gyertyához bekerülő vizet a szabadba vezesse. Kis kő volt benne, hiba megszüntetve, ember örül. Viszont minden eddigi javítás és csere ellenére a motor továbbra is leállt az esőben. Újabb hibát orvosoltam, a légszűrő és a porlasztó közötti összekötő gumicső ki volt szakadva, esetleg ott víz kerülhetett a porlasztóba, kicseréltem. A motor továbbra is leállt az esőben.
Az eddigi legutolsó túrám Budapestről Tolcsvára vezetett pár hete, boldogan indultam neki az útnak az időjárás-előrejelzés ellenére, ami zivatarokat prognosztizált. Biztos voltam benne, hogy végre esőben is motorozhatok. Hatvan város határáig enyhén szitált csak az eső, és a motor nem állt le. Kezdtem büszke lenni, megtaláltam végre a hibát. Ám Hatvan várost elhagyva, erősen elkezdett esni az eső, és egyszer-egyszer egy pillanatra megtorpant a motor. Majd egy enyhe emelkedőn az egyre sűrűbb esőben leállt megint a motor. Pontosan úgy mint amikor az üzemanyag elfogy, és tartalékra kell átkapcsolni.Álltam a zuhogó esőben,kiszedtem a szerszámaimat a hátsó ládából. gyújtásdekli le, ellenőrzés, az üllő és kalapács száraz (hiszen korábban megoldottam a szigetelést). Próbálom beindítani a motort, nem megy akárhány berúgásra sem. Dühömben a meleg motort szívatóval próbáltam beindítani, mire (meglepetésre) beindult. Álló helyzetben kiválóan vette a fordulatszámot,a szívatót visszatoltam alaphelyzetbe. Egy fél percig így próbálgattam. . Elindultam vele, amint kezdtem kihúzatni, a motor megint leállt. Nagy nehezen újra beindítottam (melegen, szívatóval), és óvatosan kihúzatva a következő fokozatig próbáltam haladni vele. Észrevettem, ha nem húzatom nagyon ki, akkor csak 3. sebességben, de haladok a motorral. De a nagyobb teljesítményt (és sebességet) nem érem el vele. Kezdett elállni az eső, és egyre feljebb tudtam kapcsolni. Mire száraz lett az út, a motor teljesen visszanyerte az erejét, és 5. fokozatban is tudtam menni vele.
Összegzés: Ha ragyogóan süt a nap, gond nélkül tudok motorozni, akár 5-600 km-t is megállás nélkül. Amint nedvesedik az idő, azt érzem, mintha veszítene az erejéből a motor, ami oda vezet, hogy a zuhogó esőben minden esetben le is áll a motor.
Köszönöm!
Én is elgondolkodtam a préssáv eltünésén. (Ezen a billentyüzeten nincs hosszú i és ü, csak a többi, na mindegy.)
Lehet inkább békén hagyom a hengerfejet, nem nyernék vele olyan sokat, de még meggondolom.
Tudtok valakit Budapest-Balassagyarmat viszonylatban, aki rászánná az időt és átalakitaná 4 felömlősre a gépemet? Csak 7000-es fordulathoz, gyári kipufogóval és karbival használnám. A 4 felömlős átalakitást a hengerfúrás után is el lehet végezni, vagy inkább utána kellene, tehát az átalakitáshoz is ki kell melegiteni a perselyt?
Ha leszedsz a hengerfejből, akkor a préssávból is le kell szedni ugyanannyit, mert különben belever a dugó.
Ha ezután meg akarod emelni a hengerfejet, akkor a túl nagy préssáv miatt detonálni fog, amitől meglepően hamar tönkremegy a motor.
Tehát a emelgetés nem megoldás, annyi alutömítés kell alá, hogy a préssáv jó legyen.
Egyébként, ha tudod milyen sűrítést szeretnél nem nagy dolog kiszámolni mennyit kell leszedni. De csak ésszel, mert utána visszarakni marha nehéz. :-)
Amúgy nem sok értelme van, kicsit javul a hatásfok, de nem sokat. Meg amúgy is minek?
Valójában az ilyen átalakítás inkább szórakozás, mint hasznos tevékenység. Jó muri, de jól át kell gondolni, ha nem a színesfémgyűjtőket akarod gazdagítani.
Ha már levetetted akkor ja, ezt teheted szükség esetén.
Igen, az ón az jó a préssáv méret ellenőrzésre.
Akkor a bejaratas alatt annyival vastagabb alutomitest rakok a hengerfej ala, amennyivel alacsonyabb lett a hengerfej. Van itthon harom fele meret, majd osszekombinalom. Persze a belso peremhezag ellenorzesevel egyutt. Forrasztoon megfelel erre a celra?
Fúrás után? Örülj neki ha nem kell alápakolnod valamit, hogy ne csörögjön be :D
Sziasztok!
ti szedtetek már le a hengerfejből? Azt szeretném kérdezni, hogy ha a 150-es etz hengerfejéből leszedetnék, akkor mennyit érdemes? Mondjuk 0,3mm-t észre lehet venni, vagy 0,5mm alatt észre sem venni a változást?
Neked lesz igazad. Másra emlékeztem.
Köszi a segítséget, ami a képen van az a kapcsolásrögzítő rugója, akkor először megnézem azt, hátha nálam is ez a gond, ez úgy nézem a blokk széthúzása nélkül is javítható.
Felraktam egy képet és pirossal megjelöltem a stift helyét, ami nálam beesett. Kívülről is lehet pótolni, de akkor bent marad a beesett darab. Ha jól beleragad az olajsárba, akkor semmi gond, de ha elszabadul...
https://drive.google.com/file/d/0B9h_n2_gTVzFOENtVDhBRGR3MDA/view?usp=sharing
Megnézve a rajzokat, nálam lehet hogy a kapcsolásrögzítő rugó tartótengelye esett be, már nem emlékszem pontosan. A hibajelenség ugyanaz volt, mint amit leírtál.
Szia Keri!
Te már csináltál ilyet? Én csak robbantott ábrákat néztem, ebből úgy látom, hogy az ollórugó a kapcsolótengely jobb oldali végén, a két középső blokkfél között van,tehát a blokkot szét kell húzni a cseréhez. A kuplungoldali dekni alatt a kapcsolásrögzítő rugója van, de állítólag nem ez a probléma. Köszi a segítséget: Liter
Sziasztok!
Nekem is volt ilyen hibám, de nálam az okozta hogy a villarugó közepén levő stift beesett a blok közepébe. Az a kis tengely, ami alaphelyzetbe téríti a villarugót, amihez képest elmozdul. Sehogy nem tudtam kiszedni a váltótérből, pedig mágnestől kezdve mindent bevetettem, de erősen beleragadt a váltó alján lévő olajsárba. Sajnos szét kellett húzni a blokkot és beütöttem egy recézett kis tengelyt a helyére, amire még csapágyrögzítőt is raktam.
Ezt a motort még 1993-ban vettem 4 éves korában, akkor elhittem a 8000-et.
Nem kell széthúzni a blokkot, bal deklit kell levenni, a váltókar tengelyén van egy ollórugó, az tört el, azt kell cserélni.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?manufacturers_id=39&products_id=1528
Remélem nem hitted el a 8000-et.
Sziasztok!
Sajnos valami megmekkent a váltómban (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Ahhoz hogy ezt rendbe tudjam rakni, szét kéne húzni a blokkot, de én ebbe már nem akarok belekontárkodni. Tudtok-e valami szerelőt Nagykanizsa környékén, akire ezt nyugodtan rábízhatnám?
Köszi: Liter
Sziasztok!
Motorépítésben vagyok és egy kis információra lenne szükségem. A 250-es, tárcsafékes ETZ első villájában az alsó villaszárak közötti távolság hány mm?
Előre is köszi a segítséget! :)
A 150-es kis etz alapméreten(56) 143cm3. A mostani 58-as furattal és az 58-as lökethosszal lett pontosan 153cm3-es. Na hát mindegy, ez akkor is 10köbcenti. A simson-nál is 10 köbcenti emelés (60) érezhető teljesítményt ad. Sajna az etz-nél arányaiban így is kevés, de azért valami. Plusz a hengerfejből is leszedettem 3 tizedet... lehet tényleg venni kellene egy 250-est. Régen 251-re áhítoztam, de nem tudtam annyi pénzt összeszedni, ezért lett a kis etz, ami nagyon hasonlít rá. Pedig a 251 lenne az igazi!
Ez a fórumos számolás kb. olyan lehetett mint a trabant dugattyús 300ccm-es ETZ, ami jó ha 260ccm, mivel igaz hogy a trabant 600-as két hengerrel, de hosszabb a lökete is :)
Nem kell beleszámolni.
Lökettérfogat a lényeg.
lökethossz*(dugó átmérő/2)^2*pi
Hát pontosan én sem tudom, csak abból indultam ki, hogy a neten több fórumon is írták, hogy a 60-ra fúrt kis etz 200köbös lesz, az enyém 58-ra lett fúrva, azzal arányosan 165. Ha a henger térfogatképletével számolok, akkor nekem se jön ki, de biztos azért, mert az égésteret is bele kell számolni. a hengerfejből is leszedettem 3 tizedet, most bejáratós. sajna a nagyobb dugó mind egyedi méret, 16ezerért készítik el darabját.
Kozbe szamoltam 61 mm furat.
Hogy jon ki a 170? Milyen dugo kell hozza ? 58- as a legnagyobb gyari,az meg csak 153. hengefejet is fel bövitetted?
Megjött a 250-es 18-as fogasa, nemsokára megnézem hogy fel lehet-e rakni a 170-re fúrt kis etz-re.
Sajnos rajzot sem találtam a fogasokról, amiről kiderülne, hogy kompatibilisek-e. Közületek senki nem próbált még 250-es gépre való 18-as fogast rakni a felfúrt 150-es gépre? Tudom a 250-es fogasának van egy plusz pereme, amit le kell köszörülni, de egyébként rámenne szerintetek?
Úgy látom, az etz 150 és 250 első lánckereke mind 6 bordás. Meg tudnátok mondani, hogy a tengely átmérője megegyezik-e ezeknél, a 250-es 18-as lánckereke rámenne a 150-es tengelyére? Előre is köszönöm!
Vagy a 250-es 17 vagy 18-as szélesebb lánckerekét rá lehet alakítani, ugyanannyi a belső bordák száma?
Sziasztok! 150-es etz-hez lehet kapni 17-es első lánckereket? Most 16-os van rajta, de az egyes fokozat nagyon hamar kifut és ötödikben érzem, hogy bírná még nyomatékkal.
Hasonlóan gondolom.
Hibázni emberi dolog, de egy tisztességes ember vállalja a hibája következményét.
Pedig nem hülye a Tábori. Elég komoly tudása van a szocimotorok terén, de úgy látszik túl sok munkája van, ha nem figyel oda a reputációjára.
Köszönöm! Sajna Táborinál én is pórul jártam tavaly nyáron. Egy 70 éves Simson motorblokkját újíttattam fel 64ezer forintért és kihagytak belőle egy pici alkatrészt a kuplungból. Beszerelés után nem működött és nem ismerték el a hibát. Végül szétszedtem és egyből megvolt a hiba, de 64 ezer forintért elvárom, hogy legalább megnézze és belássa, majd kijavítsa a hibát. Azóta nem ajánlom őket senkinek.
Esetleg a PÁL dugattyú-hoz is viheted. Van ott egy gépműhely a bolt alatt. A kocsim motorját ott generáloztattam, de szoci motorokhoz nem tudom mennyire értenek. A dugattyúik régen nem voltak rosszak. Gyártottak mindenhez.
Kossuth és Társához.
http://autojavitas.j9.hu/budapest/kossuth-es-tarsai-bt/
Táborinak túl nagy az arca. Durván le akart húzni, amikor még zöldfülü voltam, a Kossuth, meg lazán megcsinálta olcsón azt ami a Tábori szerint lehetetlen. (Jawa főtengely felújítás)
Oké, de mégis foglalkozik még vele valaki, vagy már csak Táboriék fúrnak hengert? Ti kihez vinnétek?
Nem sok gépműhelyes van itt :)
Hengerfejnél az esetleg belógó sík felület peremét kell lemunkálni, hogy ne verjen bele a dugóba, ehhez egy dremmel is elég.
Illetve összerakáskor be kell állítani a préssáv hézagát.
Köszi a válaszokat!
Szereztem még egy 150-es hengert. Elvállalná nekem valaki a 180-as fúrást dugóval kompletten, hogy itthon már csak fel kelljen rakni? (Meg a karbit hozzáfinomítani.) A hengerfejhez is érdemes nyúlni ilyenkor? Balassagyarmat, Fót és Pest környékén szoktam mozogni.
Már nem emlékszem pontosan hogy épül fel, de mintha ott lenne zéger, szóval be tud jutni az olaj a csapágyakba.
Azért nyilván az olajcsatornát ellenőrizd, hogy átjárható legyen, de nekem nem volt ilyen gond vele.
Keri! TS bal oldalán a nagy szimering és a csapágy közé kenés juthat vajon elég? Te ezt próbáltad már tartósan? Mert ahogy nézem, az alu persely az pont azért rovátkolt, hogy a kenőanyagjáratot ne fedje le, de ez a 20x47x5ösnél nem tudok ilyet. Ha helyére ütöm a csapágyat akkor elfedi és ott leszek ahonnan indultam kb.
Amúgy ha kevésnek érzed, miért nem veszel egy 250-es ETZ-t?
Sokkal egyszerűbb.
A tuningolás ugyanis nem áll meg ott hogy hengert cserélsz, de a karburátorral is minimum utána kell hangolni. Nekem pl. egyedileg reszelt fúvókatűvel hajlandó csak normálisan viselkedni, és viszonylag jól fogyasztani. (minimum 1 literrel többet eszik mint 125-ös hengerrel)
Ja és a nagyobb ccm főleg a csapszeg csapágyakat terheli, tehát abból valami nagyon jót kell belerakni. Nekem a 150-esre fúrással nem romlott az élettartama a csapágyaknak, de 180-nál nem tudom mit csinálnának.
Róbert takarékosság mániás, szóval ne aggód túl amit ő mond :)
A 4 felömlő jobb átöblítést jelent, nagyobb fordulaton is. Azaz főleg magas fordulaton rátesz a nyomatékra.
Nagyobb CCM sem tragédia, de azért a 150-es ETZ már eleve 125-re tervezett gépre van rátuningolva gyárilag. Mondjuk az ETZ-t nem ismerem, de a TS150-nél alul már az öntvényt fúrták nekem, annyira elvékonyodott a hengerfal. Ez önmagában persze nem gond, mert úgy is az alu tart, az acél csak a kopás miatt kell. Igazából még jó is a vékony hengerfal, mert jobb a hűtése.
A fogyasztás mind a CCM mind a felömlő tuninggal természetesen drasztikusan növekedni fog. Elvégre ez az értelme, hogy több levegő és üzemanyag tudjon a hengerbe kerülni.
Tartósság. CCM tuning a henger kopását nem növeli, mivel a nyomaték megnövekszik, egy hosszabb áttétellel kb. ugyan abban a fordulatszám tartományban fogod használni. A nagyobb nyomaték viszont a váltót és a kuplungot jobban terheli. Főleg a kuplung ami gyenge a kis TZ esetén. Szokták azt csinálni hogy a TS kuplungját rakják rá mert az egy fokkal erősebb, de manapság ez már a fehér holló kategória. Én pl már kitaláltam hogy fogom saját magamnak legyártani ha egyszer elfogytak a bontott alkatrészeim. Sokkal jobbat tudnék amúgy gyártani mint az eredeti DDR csak sajnos vagy 20ezer forint lenne anyagáron egy lánckerekes kuplung agy. (ez a fogyó alkatrész, a többi átrakható)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|