:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
"A főfúvókát most cseréltem le 115-ről 100-ra"-nekem kissé "meredek" cserének tűnik ui. ily módon kb 24%-al csökkentetted a fúvóka keresztmetszetét és az átáramló benzin mennyiségét, próbálj gyári méretűt (+/-0,05mm) beszerelni. Ha a gyertya vöröses barna (őz-barna)akkor az a ráégett olaj maradéka és teljesen normális.
De, 125-ös.
Ja igen, van egy olyan probléma, hogy ha le van terhelve a generátor pl rajta a világítás, megy az index, plusz a féklámpa akkor hajlamos a motor a leállásra. Olyan, mintha az index ütemére elmenne a gyújtás. Ilyenkor utána mindig "tüsszent" egyet :-) Általában akkor, amikor állok a piros lámpánál és pont zöldre vált. Ha a gyújtáskulccsal állítom le akkor nincs ilyen probléma. Egyelőre még nem volt időm foglalkozni vele, csak a gyertyát néztem meg, akkor vettem észre rajta ezt a vöröses színű lerakódást.
Nem kicsi már neki a főfúvóka?
Mondjuk ettől független a vörös,homály számomra, még a gagyi isolator sem szineződik el.
Ja kis Etz?
Isolator special, ha jól emlékszem 260-as hőértékű. A főfúvókát most cseréltem le 115-ről 100-ra, mert előtte túl sokat kapott és fekete volt a gyertya. Mondjuk akkor 5-ben kipörgött 6000-ig, most megáll 5000 körül.
Milyen tipusú a gyertya?Anyagából kifolyólag az is lehet bűnös.
Üdv!
A gyertyának mitől lehet vöröses színű árnyalata? Nem, nem most vettem ki a hengerből és még izzik :D Én valami adalékra gondolok a benzinben vagy az olajban. Lukoil 2T mineral olajat használok.
Rákérdeztem az illetőnél a krosszkormányra. Várom a válaszát. Hátha valami hasonló dolog lehet:) Köszi a tippet.
Na még pumpáltam egy kicsit ütögetéssel,hát most már beton kemény.Feltettem a villahidat,instabilitás nulla,sőt lehet a fékhatásba is besegít.
Most elégedett vagyok...mindaddig míg ki nem találok vmi hülyeséget:)
Figyu van helyben egy srác (Debrecen) aki árul krosszkormányt, talán valami 2000 pénz, és úgy emlékszem krómozott. Persze valami utángyártott termék.Én rendeltem Tőle belsőrezós dobot(kisértetiesen ugyanaz mint a Bambi 1 rezó, nem tudom, hogy ki kivel van de profi a termék, talán mindenki mindenkivel gyárt, és elcsen ötleteket, mindegy nem is érdekel) szóval ha megyek a kipuffért akkor megnézem, lefotózom és ha tetszik veszek, Keri küldök majd Neked is fotót.
A sráctól függ mikor értesít.
Kb. nekem is ilyen a fék vele.Álló helyben bemegy a kar a kormányig, de motorozás közben nem zavar, hogy puha.
Ütögetve nem próbáltam kipumpálni, inkább lassú pumpálásokkal.Lehet maradt benne egy kis levegő, még megpróbálom ütögetni.
Le legyen tekerve a tartálykupak légtelenítéskor, vagy hagyjam rajta?
És esetleg van olyan kormány ami kisértetiesen hasonló hozzá?
Köszi a választ Laci. Úgy hallom jövőre ismét indulsz a kupán, majd találkozunk;)
Én Pesten vettem a Motoroázisban (Nagy Lajos király útja 138).
Elég drága, de megéri hihetetlen nyomáspontot lehet vele elérni. 6300 volt a cső és a 2db fitting hozzá.Azt még össze kell rakni, nem egy nagy tudomány.
Ha találsz, engem is érdekelne, sajnos katonai kipufogóval együtt ezek is elfogytak.
Fém fékcsövet gyártatni szoktak, vagy gyárthatsz magadnak.
Nekem Bambi csinált. A Hondámhoz annak idején a nagyvas.hu-nál vettem alkatrészt hozzá, de szerintem bármelyik komolyabb motorosboltban kapsz. Árak között nem fedeztem fel túl nagy különbséget.
Megkérdezhetem, hogy honnan szereztél Etz-re fém fékcsövet? Meg mennyiért?
Szevasztok!
Katonai Mz kormányra lenne szükségem. Nincs valakinek egy eladó?
Fékdugattyúk vagy nagyon visszahúzódnak (rossz karmantyú, vagy nagy dugattyú hézag) vagy a főfékhenger nem enged elég olajat utána, ezért húzza vissza túlzottan.
Fékkar gyors apró ütögetésével nem tudod felpumpálni?
Meg gondolom ismert az a jelenség,hogy letekert tetejű féktartály spriccel amikor meghúzod a fékkart. Na kb. onnantól dolgozik valójában a fékrendszer, amikor ez a spriccelés abbamarad, mert akkor záródik el a visszaeresztő járat. Tehát ha ez a pont nagyon behúzott karnál van, akkor rövid az utángyártott dugattyú, vagy fékkar bütyke.
Különben nekem is csutkára lehet húzni (álló helyzetben) de a fék, már viszonylag magasan érinti a tárcsát, és onnantól nagyon harapósan kezd fékezni, miközben a nyomáspont puha valójában.
Ez nálam azért van, mert a gyárinál kisebb átmérőjű a főfékhenger, de én így szeretem, és aki kipróbálta mindenki el volt ájulva hogy milyen durva a fékem.
Sziasztok
Ma az Etz-re feltettem fém fékcsövet,és légtelenítés után is eléggé bennt fog a fék.Tökéletes a fékhatás, nem folyik, nem levegős, de eléggé bennt fog, majdnem koppanásig lehet húzni.Nem értem..
Megszokható, ma mentem egy 160km-es karikát, de még mindíg furcsa.
Sikerült összereakni.
Tökéletesen működik.
Már ideje volt! :)
Üdv Mindenkinek!
Segítségét kérnék tőletek, Dünci360 150es ETZjét szerelgettük ma, de a váltójával ne m boldogultunk.
A váltót robbantott ábráról raktuk össze, viszont nem sikerült tökéletesre, a mai nap addig jutottunk, hogy a 4diken kívül minden sebesség meg van, viszont 5dik van.
A léptető villák és a fogaskerekek, helyes sorrendben vannak berakva, minden csapágy tügörgő benne van.
Én személy szerint a váltó összerakási állásában, vagy a hézagolók hiányában látom a problémát, viszont ilyen a rajzokon nem volt.
Aki esetleg rakott már össze ilyet az legyen szíves, írjon már pár tippet, hogy mi lehet a bibi, mik ennek a váltónak a sajátosságai.
Előre is köszi!
Multi parkolójában ritkán fordulok elő. Viszont a Havanna lakótelepen lakom. Itt ha elejtesz valamit, nem koppan. Már ha van még időd elejteni.
Ha a töltő kifekszik azt se sajnálom, médinkína, 1000huffért mérik.
Mondjuk megnézném egy multi parkolójában meddig lenne fennt a gps...
GPS nek valószínüleg nem lenne baja a túlfeszültségtől. Nem 12 voltos az aksija, tehát a töltőben van feszültségszabályzó. Legfeljebb az nem bírná. :) De a gpsben is van egy azt hiszem.
Az én motoromon nem lenne hosszúéletű a gps. Feledékeny vagyok, egyszer biztos a motoron felejteném.
GPS nek valószínüleg nem lenne baja a túlfeszültségtől. Nem 12 voltos az aksija, tehát a töltőben van feszültségszabályzó. Legfeljebb az nem bírná. :) De a gpsben is van egy azt hiszem.
Az én motoromon nem lenne hosszúéletű a gps. Feledékeny vagyok, egyszer biztos a motoron felejteném.
Ok! Köszi, van hely a biztitáblán akkor onnan viszek, ha bekrepálna a fesszabom akkor se fekszik ki a gps.
Én ilyesmire az aksitól viszem a delejt. A biztosíték táblán van üres hely hozzá. Ha mégse lenne, egy anya és két apa saruval valamint két rövid kábeldarabbal és két műanyag csövecskével(szigetelés) csinálok helyet.
Azért az aksira rakom a szivart, mer így akkor is lehet használni ha nincs gyújtás a motoron. Magát a szivar csatit lengőn szereltem, gyorskötözővel valahol a tank alá volt felkötve. De te kiviheted a kormányig, ahhoz is kötheted.
Tervezek az Etz-re hétvégén felszerelni egy szivar gyújtót.Véleményetekre vagyok kiváncsi, hogy honnan vigyek 12V-ot, Gps töltésére használnám a szivar gyúitót.
Ha jól tudom negyedikben együtt forog a tengellyel a fogaskerék, tehát nem kopik, de sokat járok terepen, és már látható kopása /kottyanása/ van. Majd télen kicserélem, különben nincs vele gond. Azért kérdezttem, hogy milyen az utángyártott, mert ez még az eredeti benne.
Ha jól tudom negyedikben együtt forog a tengellyel a fogaskerék, tehát nem kopik, de sokat járok terepen, és már látható kopása /kottyanása/ van. Majd télen kicserélem, különben nincs vele gond. Azért kérdezttem, hogy milyen az utángyártott, mert ez még az eredeti benne.
Azt minek akarod kicserélni? nemhiszem hogy annyit kopna...
Nem. A szekunder hajtás kis fogaskerék közepe, amibe a kuplngtengely megy.
futárpetinél vettem nem tudom milyen.
Most ugye kuplung nagy fogaskerekéről beszélünk? Mert azért az nem olyan komoly szerkezet, hogy ne lenne jó bármiből.
Kösz a választ. Csak az a kérdés, hogy az utángyártott mennyi ideig bírja. Ezért tartok tőle.
Üdv!
125-ös ETZ-ben mekkora főfúvóka kell? Az enyémben 115-ös volt, úgy tudom 100-as kell bele.
Ts nél nem tudom. de a jawa nagyon hasonló. Azon lehetett volna talán cserélni, a boltok szerint nem, így csak új fogaskereket árultak.De mivel 2ezer alatt volt az ár, belenyugodtam idővel a dologba.
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a fogaskerékben lévő perselyt lehet cserélni/amiben a kuplungtengely van/, vagy új fogaskereket kell venni. Kis ts. Előre is kösz a választ.
Láttam/hallottam a videót, az enyémnek is köbö ilyen hangja van, van egy kis hengerfej által felerősített zaj, nekem eddig ennyi sem volt. :D csak "surrogása" hallatszott. :D
Nem lehetetlen megcsinálni csörgésmentesre, könnyebb sztem mint csöpögésmentessé tenni :D
Nekemis most összerakás óta egész szép a hangja... hallgasd meg, videón jobban kihalatszana.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-most-meg-csorgesmentesen-91351
Nem lehetetlen,hogy sikerül.Beszámolsz majd az eredményről?
sorszám: 42558 (129712)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2011-09-06 20:45:57)
Üdv mindenkinek!
Ma megcsapágyaztam a hátsólánckereket, aztán a próba út során, rájöttem hogy a primer lánc is annyira kopott már, hogy meg-meg ugrik, kattog. Na gondoltam fasza, kis fogaskerék is elszállt, nem baj mocisbolt még hátha nyitva, láncot veszek, fogaskerék meg van. Nyilván nem volt csak ETZ-é, hát gondoltam szétnézek a padon. Találtam is a megfelelő lomosban, 2 db, és az egyik egy picivel rövidebb is volt, örültem van remény. :D
Amikor szétszedtem, látom hogy nem is a kis primer kerék fogazott le, hanem a kuplung kosár, mivel a "padon" nem találtam kosarat, ki kellett szedni az udvaron álló régiből, ott is kuplung szét, majd össze.Aztán össze az enyémet is.
Viszont most már faszán működik, nem ugrál nincs a hajtóláncnak sem hangja, meg a primer sem csilingel üresen.
Fejlődés tudható be karbi terén is, találtam egy gyárinak tűnő kis-etz tűt, bele raktam egy 105ös fúvókát. Most már fent is jó, úgy néz ki működő képes lesz már így, meg is húzattam minden fokozatban 5500ig, hát elég jól vette, jól gyorsul, viszont mikor haza értem, mintha már egy picit zajosabb lenne mint friss összerakás után, de szerintem nem vészes, a régihez képest sehol sincs zajban :D.
Keri!
Szerintem ne vesződj a tűkkel, egyenlőre jó lesz, teljesítményben mindenképp, a fogyasztást meg majd meglátjuk. :D
oh...azt nagyon megköszönném :D
kis etz karbi van rajta (ts 150) tehát szerintem, egy a tiédhez hasonlóra lenne szükség, mert egyszerűen fent nem tudok neki már többet adni, és még így is kevés, de hétvégén még kipróbálok pár dolgot, megnézem a gyújtást is, meg csökkentek egy picit a kompresszión, mert 125 hf van rajta.
egyébként nem sürgős egyáltalán, járni így is tudok vele, csak lassabban, legalább jó a fogyim :D
Kellene csinálni egy sorozat súbertűt. Végül is első lépésben csak a tű kúposságát, kell belőni. Utána jöhet a domborúsága, hogy részterhelésen is jobb legyen, de lehet hogy már erre sincs szükség.
Najó, ha nagyon ráérek csinálok neked egy sorozatot, aztán visszaküldöd ami nem kell. Milyen karbid van? Vagy igazából az lenne a jó ha a hosszát beméreteznéd, mi az ami még elfér, meg hogy a kúpnak hol kell kezdődnie.
végülis a benzin szinten kívül már mindent állítottam.
ha sok időm lesz mindenképp bele fogok :D:D
köszi a segítséget.
Én a motorhoz reszeltem érzésre. Nem biztos hogy a tiedhez is jó.
Szóval a motorod nélkül nem tudom hozzá reszelni.
Nem bonyolult amúgy, te is meg tudod csinálni. Egy fúrógép és egy fémreszelő kell hozzá, valamint fél méter bronzpálca... (vagy sárgaréz keményforrasztó pálca) ja és pár nekifutás.
A hornyokat, vasfűrés lappal vágtam bele, szintén a fúróval forgatva.
Amit elmondtál a mostani tűdnél kicsit meredekebb kell, de első körön én úszószintet csökkentenék, az is alul erősebben hat mint a felső tartományban, lehet hogy a tű magasabbra emelésével tudod kompenzálni, így nem kell másik tű hozzá.
Szerintem elég megbízhatók, az jött amit kértünk, ami nincs raktáron, arról küldtek e-mailt, és gyorsan is szállítottak.
sorszám: 42552 (129685)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2011-09-07 10:18:55)
Sziasztok !
http://e-motorparts.addel.hu/ ezzel az internetes üzlettel vannak e tapasztalatok ? (jó ? rossz ? megbízható ? Azt küldik amit kérsz ?) Még sohasem rendeltem alkatrészt internetről , ezért a kérdés . Kis ts hez kellene bazár . Üléshuzat , láncvédő gumi . Sajnos kezdi megenni az idő a kis mzt , de próbálok küzdeni ellene :)
Üdv!
Keri mennyiért tudnál nekem egy olyan sibertűt gyártani mint ami neked van?
Mert most hogy meg lett fúrva, sokkal jobban sokal alul és kevesel fent, meg nyírja a gyertyákat városba, szóval ha esetleg lenne rá időd, én kifizetném neked, sztem egy boritékba el is lehet küldeni levélként. előre is köszi :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|