:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Lehet nem jobb, de még nem próbáltam mennyivel másabb krosszal. Viszont ha már veszek olyat veszek amit sokan ajánlanak.
Nekem tökéletesen kényelmes a gyári kormány, nem értem mért jobb a krosszkormány.Mondjuk versenyzésnél jó, mert sokkal jobban ívre lehet húzni,de túrázáshoz lehet nem érdemes cserélni.
Mondjuk ez kinek mi a kényelmes szitu.
Vaterán jópár kormány van, de két féléből van tömegcikk. Van az Univerzális krosszkormány ami majdnemhogy egyenes, nem magas és 82cm széles és van az úgynevezett Simson Cross kormány, ennek a méreteit nem tudom. Az első az nekem biztosan széles volna hiszen alacsony, kicsi vagyok, a másodikon gondolkozok. Az jónak néz ki. Vaterára beütöd egyből kiadja.
Az utcai Simsonomon nekem is csutka kormány van, szeretem nagyon. Mz-re is rápróbáltam és nagyon jónak bizonyult, csakhát igen, Bambi nem engedélyezi:)
Isolator fekete-őzbarna-dárgás-fehér, illetve, ezek átmenete szokott lenni. Vörössel nem találkoztam, valszeg az üzemanyag, kenőolaj valamely alkotórésze lehet, vagy a tankból kioldott anyag.
A karbiba beszárítva a "minőségi üzemanyagot" meglepő dolgokat lehet találni...
"A probléma a tű felhúzással, kis terhelésen kevesebb naftát ad hozzá mint nagyon"
A tű emelve dúsít, süllyesztve szegényít.
"Tökéletes motorbeállításnál is lehet fekete a gyertya, vagy egy rossz beállításnál is kifehéredhet,.." de csak nem megfelelő hőértékű gyertya esetén, ha a hőérték megfelelő (nem feltétlenül a gyári előírás, használat és külső hőmérséklet függő) akkor a gyertya porcelánja őz-barna.
Ja és az úszószint. ELvileg ugyan az kell mint az 250-esnek, de nekem magas úgy. Viszont nekem 150-re fúrt TS-em van, ETZ karbival, egyedi reszelésű tűvel, 115-ös fúvókával, szóval nem mérvadó az hogy nekem mi volt jó :)
Egységesen mindenki azt mondja, hogy a gépkönyv adatait vedd figyelembe, mert az a tuti :)
A vasoxid szép piros, de a benzinben lévő rozsda legfeljebb dugulást okoz.
Inkább a gyertya elektródájának anyaga oxidálódik a benzinszegény keverék így túlzottan oxigéndús és forró gáz hatására, de ez sem jellemző, mert az elektródák nem kifejezetten vasból vannak, hanem hőálló rozsdamentes ötvözetből, hiszen a szikrák minimum 5000 C fokos hőmérsékletét is viszonylag tartósan bírniuk kell.
Ásványi olajnál inkább sötétebb barnás, feketés szokott lenni, normál esetben, de mivel gyakran piros színezéket adnak az ásványi olajakhoz, ezért inkább a festék kicsapódására gondolnék.
Valaki esküszik rá, de szerintem nem érdemes a gyertyaképpel túl sokat foglalkozni, mert nem túl pontos visszajelzés. Tökéletes motorbeállításnál is lehet fekete a gyertya, vagy egy rossz beállításnál is kifehéredhet, használattól függően, csak egy általános indikátornak célszerű használni. Pl. ha jön haver hogy miért nem megy a motor, kiveszem a gyertyát és már tudom is melyik irányba érdemes tapogatózni, de a motort a hangra, menetdinamikára, és füstölésre állítom mindig.
Egy jól beállított, bemelegített motor nem füstöl még ásványi olajjal sem kék füsttel, csak nagyon enyhe alig látható füstöt ad, illetve szintetikussal még annyit sem.
Én mindig alapjáratra állítok egy tökéleteset, ez nem bonyolult, hiszen levegő csavar, súbertűvel mindig be lehet állítani (ha más gond nincs) azonban ha gyorsulsz egyet és nem pörög ki 6000-6500-at (TS pörög ennyit, szerintem a kis ETZ is) akkor tű feljebb, levegő csavarral utána állítok.
A probléma a tű felhúzással, kis terhelésen kevesebb naftát ad hozzá mint nagyon, ezért borítja a karakterisztikát, de esetedben a tű felhúzása pont jó irányba döntené, viszont mivel alsó tartományban már így is sokat kap, amit nem biztos, hogy kompenzálni lehet a levegő csavarral, ami inkább az alsó tartományra hat, tovább kell kompenzálni a benzin szinttel, ami szintén inkább az alsó fordulatszám tartományban fejti ki a hatását.
Az alapjáratot és csutkagázas kihúzatást bármilyen tűvel be lehet állítani így, de ha közepes terhelésen nem megy rendesen a motor, nagyon röcög, füstöl, nem finom a kezelése akkor lehet sejteni, hogy a tű karakterisztikája nem megfelelő.
Na az Isten sem fog rajtatok kiigazodni. Az egyik hozzászólásban azt mondjátok hogy kevés a 100-as fúvóka, a másikban meg azt hogy jó :D
Keri, esetleg rozsda a benzinben? Az okozhatja a vöröses elszíneződést nem?
Súbertűt is cseréltem a fúvókával, mert volt benne egy V alakú elég mély kopás. A benzinszint szerintem jó, bár az itteni karbi beállítási cikk 250-es ETZ-hez van, de ugyanígy állítottam be az enyémet is.
hát ne is várd hogy fejből mondják mi kell a te motorodba :)
Ha a gépkönyv a tiedhez 100-ast ír, akkor azt tedd bele. Úszószintet halálpontosan löd be, onnantól kezdve csak a tű magasságával és melléklevegővel kell játszani...hacsak nincs, gagyi utángyártott tűd, falslevegő vagy rossz szívatód.
a rossz karbibeállítás tud ilyet okozni. Rendesen beállított gép, atom stabil alapjáratot produkál. Nekem picit ugyan csökken a fordulat, kuplunggal, vagy lámpára, de nem áll le.
Persze a leállás lehet gyenge töltés, vagy gyenge akku is, esetleg gyenge gyújtás.
115 a gyári fúvóka nem?
Akkor azt tedd bele. 100-as még a TS-nek is kevés. Erre utal, hogy nem pörög ki rendesen.
Szóval vissza a gyári fúvóka, úszószintet csökkentsed, tűt húzzad feljebb, melléklevegőt állítsad hozzá, és jó lesz. Persze a rossz méretű tű is el tudja így szúrni, a karakterisztikát, hogy alul sokat, felül keveset kapjon.
Krossz kormányok kb. olyanok, csak vigyázz mert durván szélesek szoktak lenni, és kiülésnél nem éred át :)
Én egy Simson csutka kormányt tettem fel, ami rohadt jó ha a motor mellet lógok, de baromi kényelmetlen és hülyén néz ki ha rajta vagyok a motoron.
Szóval most a régi gyűrött katonai kormányomat egyengetem és rakom vissza...főleg mert Bambi kitiltotta a Simson kormányomat :)
Ha a gépkönyv szerint 100-as kell bele akkor annak jónak kell lennie (nem véletlen, hogy a 125-össel kormos volt a gyertya). Ha nem akar kipörögni (gyújtás rendben?) emelj a szabályozó tűn, ha így is kevésnek bizonyul tegyél bele 0,05 mm-rel nagyobbat.
Az első hozzászólásomban nem írtam, hogy 125-ös ETZ-ről van szó, ahhoz pedig úgy tudom 100-as főfúvóka kell, legalábbis a gépkönyv szerint. A fórumon is kérdeztem, de senki nem válaszolt, így ezt tettem bele.
"A főfúvókát most cseréltem le 115-ről 100-ra"-nekem kissé "meredek" cserének tűnik ui. ily módon kb 24%-al csökkentetted a fúvóka keresztmetszetét és az átáramló benzin mennyiségét, próbálj gyári méretűt (+/-0,05mm) beszerelni. Ha a gyertya vöröses barna (őz-barna)akkor az a ráégett olaj maradéka és teljesen normális.
De, 125-ös.
Ja igen, van egy olyan probléma, hogy ha le van terhelve a generátor pl rajta a világítás, megy az index, plusz a féklámpa akkor hajlamos a motor a leállásra. Olyan, mintha az index ütemére elmenne a gyújtás. Ilyenkor utána mindig "tüsszent" egyet :-) Általában akkor, amikor állok a piros lámpánál és pont zöldre vált. Ha a gyújtáskulccsal állítom le akkor nincs ilyen probléma. Egyelőre még nem volt időm foglalkozni vele, csak a gyertyát néztem meg, akkor vettem észre rajta ezt a vöröses színű lerakódást.
Nem kicsi már neki a főfúvóka?
Mondjuk ettől független a vörös,homály számomra, még a gagyi isolator sem szineződik el.
Ja kis Etz?
Isolator special, ha jól emlékszem 260-as hőértékű. A főfúvókát most cseréltem le 115-ről 100-ra, mert előtte túl sokat kapott és fekete volt a gyertya. Mondjuk akkor 5-ben kipörgött 6000-ig, most megáll 5000 körül.
Milyen tipusú a gyertya?Anyagából kifolyólag az is lehet bűnös.
Üdv!
A gyertyának mitől lehet vöröses színű árnyalata? Nem, nem most vettem ki a hengerből és még izzik :D Én valami adalékra gondolok a benzinben vagy az olajban. Lukoil 2T mineral olajat használok.
Rákérdeztem az illetőnél a krosszkormányra. Várom a válaszát. Hátha valami hasonló dolog lehet:) Köszi a tippet.
Na még pumpáltam egy kicsit ütögetéssel,hát most már beton kemény.Feltettem a villahidat,instabilitás nulla,sőt lehet a fékhatásba is besegít.
Most elégedett vagyok...mindaddig míg ki nem találok vmi hülyeséget:)
Figyu van helyben egy srác (Debrecen) aki árul krosszkormányt, talán valami 2000 pénz, és úgy emlékszem krómozott. Persze valami utángyártott termék.Én rendeltem Tőle belsőrezós dobot(kisértetiesen ugyanaz mint a Bambi 1 rezó, nem tudom, hogy ki kivel van de profi a termék, talán mindenki mindenkivel gyárt, és elcsen ötleteket, mindegy nem is érdekel) szóval ha megyek a kipuffért akkor megnézem, lefotózom és ha tetszik veszek, Keri küldök majd Neked is fotót.
A sráctól függ mikor értesít.
Kb. nekem is ilyen a fék vele.Álló helyben bemegy a kar a kormányig, de motorozás közben nem zavar, hogy puha.
Ütögetve nem próbáltam kipumpálni, inkább lassú pumpálásokkal.Lehet maradt benne egy kis levegő, még megpróbálom ütögetni.
Le legyen tekerve a tartálykupak légtelenítéskor, vagy hagyjam rajta?
És esetleg van olyan kormány ami kisértetiesen hasonló hozzá?
Köszi a választ Laci. Úgy hallom jövőre ismét indulsz a kupán, majd találkozunk;)
Én Pesten vettem a Motoroázisban (Nagy Lajos király útja 138).
Elég drága, de megéri hihetetlen nyomáspontot lehet vele elérni. 6300 volt a cső és a 2db fitting hozzá.Azt még össze kell rakni, nem egy nagy tudomány.
Ha találsz, engem is érdekelne, sajnos katonai kipufogóval együtt ezek is elfogytak.
Fém fékcsövet gyártatni szoktak, vagy gyárthatsz magadnak.
Nekem Bambi csinált. A Hondámhoz annak idején a nagyvas.hu-nál vettem alkatrészt hozzá, de szerintem bármelyik komolyabb motorosboltban kapsz. Árak között nem fedeztem fel túl nagy különbséget.
Megkérdezhetem, hogy honnan szereztél Etz-re fém fékcsövet? Meg mennyiért?
Szevasztok!
Katonai Mz kormányra lenne szükségem. Nincs valakinek egy eladó?
Fékdugattyúk vagy nagyon visszahúzódnak (rossz karmantyú, vagy nagy dugattyú hézag) vagy a főfékhenger nem enged elég olajat utána, ezért húzza vissza túlzottan.
Fékkar gyors apró ütögetésével nem tudod felpumpálni?
Meg gondolom ismert az a jelenség,hogy letekert tetejű féktartály spriccel amikor meghúzod a fékkart. Na kb. onnantól dolgozik valójában a fékrendszer, amikor ez a spriccelés abbamarad, mert akkor záródik el a visszaeresztő járat. Tehát ha ez a pont nagyon behúzott karnál van, akkor rövid az utángyártott dugattyú, vagy fékkar bütyke.
Különben nekem is csutkára lehet húzni (álló helyzetben) de a fék, már viszonylag magasan érinti a tárcsát, és onnantól nagyon harapósan kezd fékezni, miközben a nyomáspont puha valójában.
Ez nálam azért van, mert a gyárinál kisebb átmérőjű a főfékhenger, de én így szeretem, és aki kipróbálta mindenki el volt ájulva hogy milyen durva a fékem.
Sziasztok
Ma az Etz-re feltettem fém fékcsövet,és légtelenítés után is eléggé bennt fog a fék.Tökéletes a fékhatás, nem folyik, nem levegős, de eléggé bennt fog, majdnem koppanásig lehet húzni.Nem értem..
Megszokható, ma mentem egy 160km-es karikát, de még mindíg furcsa.
Sikerült összereakni.
Tökéletesen működik.
Már ideje volt! :)
Üdv Mindenkinek!
Segítségét kérnék tőletek, Dünci360 150es ETZjét szerelgettük ma, de a váltójával ne m boldogultunk.
A váltót robbantott ábráról raktuk össze, viszont nem sikerült tökéletesre, a mai nap addig jutottunk, hogy a 4diken kívül minden sebesség meg van, viszont 5dik van.
A léptető villák és a fogaskerekek, helyes sorrendben vannak berakva, minden csapágy tügörgő benne van.
Én személy szerint a váltó összerakási állásában, vagy a hézagolók hiányában látom a problémát, viszont ilyen a rajzokon nem volt.
Aki esetleg rakott már össze ilyet az legyen szíves, írjon már pár tippet, hogy mi lehet a bibi, mik ennek a váltónak a sajátosságai.
Előre is köszi!
Multi parkolójában ritkán fordulok elő. Viszont a Havanna lakótelepen lakom. Itt ha elejtesz valamit, nem koppan. Már ha van még időd elejteni.
Ha a töltő kifekszik azt se sajnálom, médinkína, 1000huffért mérik.
Mondjuk megnézném egy multi parkolójában meddig lenne fennt a gps...
GPS nek valószínüleg nem lenne baja a túlfeszültségtől. Nem 12 voltos az aksija, tehát a töltőben van feszültségszabályzó. Legfeljebb az nem bírná. :) De a gpsben is van egy azt hiszem.
Az én motoromon nem lenne hosszúéletű a gps. Feledékeny vagyok, egyszer biztos a motoron felejteném.
GPS nek valószínüleg nem lenne baja a túlfeszültségtől. Nem 12 voltos az aksija, tehát a töltőben van feszültségszabályzó. Legfeljebb az nem bírná. :) De a gpsben is van egy azt hiszem.
Az én motoromon nem lenne hosszúéletű a gps. Feledékeny vagyok, egyszer biztos a motoron felejteném.
Ok! Köszi, van hely a biztitáblán akkor onnan viszek, ha bekrepálna a fesszabom akkor se fekszik ki a gps.
Én ilyesmire az aksitól viszem a delejt. A biztosíték táblán van üres hely hozzá. Ha mégse lenne, egy anya és két apa saruval valamint két rövid kábeldarabbal és két műanyag csövecskével(szigetelés) csinálok helyet.
Azért az aksira rakom a szivart, mer így akkor is lehet használni ha nincs gyújtás a motoron. Magát a szivar csatit lengőn szereltem, gyorskötözővel valahol a tank alá volt felkötve. De te kiviheted a kormányig, ahhoz is kötheted.
Tervezek az Etz-re hétvégén felszerelni egy szivar gyújtót.Véleményetekre vagyok kiváncsi, hogy honnan vigyek 12V-ot, Gps töltésére használnám a szivar gyúitót.
Ha jól tudom negyedikben együtt forog a tengellyel a fogaskerék, tehát nem kopik, de sokat járok terepen, és már látható kopása /kottyanása/ van. Majd télen kicserélem, különben nincs vele gond. Azért kérdezttem, hogy milyen az utángyártott, mert ez még az eredeti benne.
Ha jól tudom negyedikben együtt forog a tengellyel a fogaskerék, tehát nem kopik, de sokat járok terepen, és már látható kopása /kottyanása/ van. Majd télen kicserélem, különben nincs vele gond. Azért kérdezttem, hogy milyen az utángyártott, mert ez még az eredeti benne.
Azt minek akarod kicserélni? nemhiszem hogy annyit kopna...
Nem. A szekunder hajtás kis fogaskerék közepe, amibe a kuplngtengely megy.
futárpetinél vettem nem tudom milyen.
Most ugye kuplung nagy fogaskerekéről beszélünk? Mert azért az nem olyan komoly szerkezet, hogy ne lenne jó bármiből.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|