:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Értem, utánanéztem, utánaolvastam, lehet, hogy veszek egyet;)
Úgy veszem észre, hogy minden ok.Nem látok kotyogást, egyben van az egész cucc,mzcub fórumon visszaolvasva látom nem egyedi a problémám.A szitálás minimális, kanyarban nem érezni semmit,nagy sebességnél semmi.
Arra is gondoltam, hogy nagyon ki kéne már égetnem a kipufogót, 50-nél dadof rángat, és lehet a blokk rezonancia okozza.Országúton bármikor elengedem a kormányt.Hát nemtom...
Első csillapító kotyog, kormánycsapágy laza, kerékcsapágy kotyog (hátsó is), hátsó lengőkar nem stabil.
Kerék ütése mekkora a gumin? 3mm még tolerálható.
Igazából nem kéne remegnie egyenesben, főleg nem 50-nél.
Kanyarban sem jó, de azt nehezebb kiszedni belőle, pedig több másodperccel jobb köridőket lehet menni, mivel előbb elcsúszik az eleje ha nem simán fut, de ehhez mindennek tökéletesnek kell lennie...sajnos az ETZ felnije borzalmas, egy rendes márkás felni meg túl drága.
Kérdés:Gumicsere után is, első kerék centírozás után is kb 50-55km/h-ás sebességnél remeg a kormány.
Tudom Etz betegség, de ezzel együtt kell élni?Van vmi házi praktikátok?
Kormánycsapágyat nem érzem darálósnak, esetleg megbontás nélkül mit ellenőrízzek rajta?Ha kétszemélyre állítom akkor csökken a remegés.
Pont ilyen van nekem:
Viszont ehhez spéci kétszer sodrott bowden is kell, mert a sima bowden nem veszi be a 90fokos kanyart.
http://www.domino-group.com/en/catalogue/throttleControls_Detail.aspx?idmaster=2690
http://www.domino-group.com/en/catalogue/throttleControls_Detail.aspx?idmaster=2696
Nekem Domino márkájú olasz gázkarom van, nem pont ilyen, mert ez jobb:
http://www.aunergyor.hu/alkatreszek/kormany-es-tartozekai/domino-gyors-gaz.html
Szerintem jó ETZ-re ez is.
Ez arra jó, hogy kisebbet kelljen forgatni a gázkaron ugyan akkora nyitáshoz. Normál gázkarnál kicsit macerás csutkát húzni, mikor fülig döntesz. Attól nagy gázkar, hogy az a rész, ahol feltekeredik a bowden, nagyobb átmérőjű.
Ez persze a finom gázkezelés ellen hat, ezért szokatlan eleinte, illetve úgy érzed, hogy jóval erősebb a motor :)
Hol lehet kapni? Nemtom, motorosbolt?
Én valakitől lejmoltam :)
Közben beugrott, hogy sajnos elkelt..
Keress rá a neten, de Keri elmondja mi jó rá, én ebben nem vagyok jártas.
Igen, érdekelne. (már ha jó az ETZ-re) Köszi.
Igen így hozza...
Várj holnapig, lehet még nekem is megvan valahol, egyszer bontottam egy gixxert azon az volt, utánanézek ha kell.
Gyorsgáz úgy tudom...nézem
Esetleg tudnál linkelni egyet? Mert ha beírom a Google-ba, hogy "nagy gázkar" semmi használhatót nem dob ki.
Versenymotorokon kezdték el alkalmazni, kb.negyed fordulat a gáz teljes útja.
Mz-nél még nem próbáltam ilyennel menni, nagy teljesítményűnél, nekem nagyon szokatlan volt, bár csak egy kört mentem vele.
Lényege, hogy ne csavarodjon ki a csuklód, de érzékenyebb a kis gázfordításokra, ami nagy teljesítménynél gondot is okozhat.
Kivitelét Mz-nél nem ismerem, de lehet ilyen speciális gázszektort venni, szerintem azt fel lehet tenni az Mz-re is.
Ez a nagy gázkar ez mit takar? Fogalmam sincs mi ez, miben más, hol lehet kapni és hogy mennyiért, de olvastam a Racingos szabályzatban is, hogy megengedett. Leírnád légyszíves, hogy mi is ez pontosan? Köszi:)
Szeretnem megkoszonni annak a ket fiatalembernek (egy MZ es Skoda tulajdonos ) a szives segitseget amikor 2011/09/13-an a Gyor Ipari Park hidon a Jawa/350 motorom leallt muszaki ok miatt .....Koszonom megegyszer is !
Fújni nem én fogom, én elcseszném, kinlódjon a festő.Szürkének kéne maradni a forgalmi miatt,most vacilálok, hogy gyári szin legyen vagy vmi szép ezüstös vmi.
Ha jól meg van csinálva akkor nekem tetszenek a szürke szamarak:)
Szürke? Nemár. Az nem is igazi versenymotor, az inkább "olvadjunk be a tömegbe, hogy a rendőr ne szúrjon ki a sorok között" szín :) valami feltűnő, harsány szín kell neki...RAL-1018 stipistop az enyém.
Ráadásul az ETZ az nem metál szürke? Na azt nehéz fújni.
Elhatároztam ősszel kap egy új fényt az Etz.Kerestem de nem találtam Etz gyári szürke színkódot, ha valaki tudja akkor megoszthatná velem.Előre is köszönöm.
Köszi előre is!!
Hát sajna kicsit nagy a távolság....
Na meg a héten már csak vasárnap estig dolgozok:(
Nekem már csak egy kis pályázás hiányzik, ha nem lesz mivel ,tavasszal megyek az utcaival, úgyis már az is fél racing:)
Én viszont nem vagyok irigy, odaadom pár körre ha kijössz.
Azért nem kell hasraesni a racingos MZ-től sem. Egy jó állapotú utcaival kb. azonos érzés menni. Szélsőséges helyzetekben jön ki a sok apróság.
Najó, azért a könnyített főtengely, meg a nagy gázkar, miatt határozottabban reagál a gázra, de pl. végsebessége nem több mint az utcaiknak.
Hedenau RSW, ez csak versenyzőknek jár :)))
Najó, nemcsak, de olyan rohadt drága, hogy rajtunk kívül más nem veszi meg.
Utcára felesleges is, mert gyorsan kopik és utcán nem lehet kihasználni, de pályán eszméletlen jól tapad és nagyon jól viselkedik akkor is ha megcsúszik.
Ebben persze a sima Heideneau is jó, de ez még sokkal inkább.
Az milyen tipus az RSW gumi?Én is ma gumiztam én 2005ös pincében talált félavas Mitassal járok:))
Viccet félretéve most tényleg ezt kapta a gép, remélem hamar kap zsír újat,csak hát a költségvetés...
Ezért is érdeklődöm a gumi felől.
Keri irígy vagyok ám, de jó lenne egy racingessel menni pályán...Na ha minden jól megy jövőre...
Az tuti, hogy lekormolja magát.Hét minden napján járok az Etz-vel, kb 2x8km a meló.Tele lámpa, trafi, tehát fix tötymörgés 50-el a lámpáig.Hétvégén túráztam egyet vele, hát a városból kifelé, még a castrol racing fullszint olajjal is olyan lerakódást kapott, hogy vagy 2 km-ert füstölt mint állat.A gyertya is épphogy letisztul a sok várostól, pedig nem hagyom ellustítani.
Azt mondom, hogy ezek a porlasztók távol vannak az ideálistól. Nem lehet minden üzemállapotra jól beállítani.
De amúgy igazad van, akkor is fekete a gyertya ha nem melegszik be rendesen mert csak rövid utakon használják.
Ha rendesen bemelegítik és meghajtják, akkor tényleg őzbarnának illik lennie.
Na közben kiderült, hogy az én katonaim annyira meggyűrődött, hogy hiába egyengettem ki, a gázmarkolat szorul rajta. Valami komolyabb hidraulikus préssel lehetne helyrepofozni, de a Mofakerben körülnéztem, és a Simson kross kormány méretei SZINTE megegyeznek a katonaival. kb. 5cm-ert szélesebb, meg nincs annyira hátra hajtva a markolat, meg kicsivel vékonyabb a cső...pont annyival, hogy a gázmarkolatot ne tudjam rögzíteni alátétlemez nélkül, meg a kormányvégsúlyt is reszelni kelljen, hogy belemenjen :D
De felraktam, azt az 5cm-ert levágtam a végéből, így most jónak tűnik, tartaléknak meg majd kipofozom a katonait.
Menni még nem mentem vele, mert lefestettem pár dolgot, és szárad.
Most van fent vadi új RSW gumi, kicseréltem a fékolajat, légtelenítettem, nagyon határozott lett, pedig eddig is nagyot harapott.
Kapott két jó lengéscsillapítót előre.
Ja meg a letört kormányütközőt vissza hegesztettem, de nem ám azt a vacak 4mm-es lemezt, hanem össze hegesztettem két db 6mm lemezt, és azt hegesztettem fel :) Szerintem a váz előbb görbül mint az ütköző :)
Holnap ha minden jól megy kimegyek a Ferihegy mögé a krosszpályára kipróbálom, hogy viseli magát.
Ez évet gyárival versenyeztem végig. Ideje valami mást is kipróbálni:)
Hát nem vagyok egészen biztos abban amit kihámoztam a mondandóból. Az én JAWA-mon (634) MZ porlasztó van és úgy "tötyögve" mint "országúti" (90-100-zal hajtva) üzemben tökéletes őz-barna gyertyát produkál. Mellékesen nem használok semmilyen "extra" gyertyát.
Lehet vöröses a gyertya a benzin/olaj adaléktól. Ha nincs rajta nagy vörös salakszerű réteg, csak normális lerakódás, ami vörös, akkor nem gond.
MZ Racing oldal fórumán kérdezted már a kormányt?
Ott előbb lesz katonai szerintem.
Másik, hogy elsőre nyugodtan pályára léphetsz az eredeti kormánnyal, majd kitapasztalod mi nem tetszik rajta, és annak megfelelően kereshetsz.
Én is csak akkor raktam fel a katonait, miután összegyűrtem az eredetit.
Ja és acél, kormányvégsúlyt tegyél rá, az nagyon praktikus, mert nem a kormányod, gázkar, kuplungkar kopik esésnél hanem az.
A katonai jóval masszívabb. Bírja az esést, meg szélesebb, merevebb, ezért stabilabb kanyarban.
Nekem mondjuk kicsit magas a katonai, mert kanyarokban nagyon előre kell helyezni a súlypontot, hogy ne az eleje csússzon el, ehhez meg egy alacsony kormány jobb lenne.
Amúgy utcára nekem is a gyári van, teljesen jó.
Vannak ezek a kereszt merevítős kormányok, ilyenek kellenek:
http://www.nagyvas.hu/phpThumb/phpThumb.php?src=../kep_termek/luc_mcl15.jpg&w=300&fltr[]=wmi|../kep_dizajn/nagyvas_copyright1.gif|C|15&sia=nagyvas&hash=eb69be8676721383ed70092b7d9c1a6e
Csak ebből keskenyebb kell, és nem bolti, mert rohadt drága.
Nem figyeltél :)
Én azt írtam hogy kis terhelésen kevesebbet AD hozzá mint amennyit nagy terhelésen AD hozzá.
Tehát dúsít, de nem lineárisan.
Vagy ha alapjárat környékén pöfögsz a géppel és nem pörgeted rendesen, mivel ilyen üzemi körülmények között az ideálisnál dúsabb keveréknek kell lennie ezzel a karburátorral, vagy ha motorfékezel leejtőn, akkor sem lesz jó a gyertyakép.
Azért ez a BVF karburátor nem tökéletes, csak többnyire ad jó keverekét.
Lehet nem jobb, de még nem próbáltam mennyivel másabb krosszal. Viszont ha már veszek olyat veszek amit sokan ajánlanak.
Nekem tökéletesen kényelmes a gyári kormány, nem értem mért jobb a krosszkormány.Mondjuk versenyzésnél jó, mert sokkal jobban ívre lehet húzni,de túrázáshoz lehet nem érdemes cserélni.
Mondjuk ez kinek mi a kényelmes szitu.
Vaterán jópár kormány van, de két féléből van tömegcikk. Van az Univerzális krosszkormány ami majdnemhogy egyenes, nem magas és 82cm széles és van az úgynevezett Simson Cross kormány, ennek a méreteit nem tudom. Az első az nekem biztosan széles volna hiszen alacsony, kicsi vagyok, a másodikon gondolkozok. Az jónak néz ki. Vaterára beütöd egyből kiadja.
Az utcai Simsonomon nekem is csutka kormány van, szeretem nagyon. Mz-re is rápróbáltam és nagyon jónak bizonyult, csakhát igen, Bambi nem engedélyezi:)
Isolator fekete-őzbarna-dárgás-fehér, illetve, ezek átmenete szokott lenni. Vörössel nem találkoztam, valszeg az üzemanyag, kenőolaj valamely alkotórésze lehet, vagy a tankból kioldott anyag.
A karbiba beszárítva a "minőségi üzemanyagot" meglepő dolgokat lehet találni...
"A probléma a tű felhúzással, kis terhelésen kevesebb naftát ad hozzá mint nagyon"
A tű emelve dúsít, süllyesztve szegényít.
"Tökéletes motorbeállításnál is lehet fekete a gyertya, vagy egy rossz beállításnál is kifehéredhet,.." de csak nem megfelelő hőértékű gyertya esetén, ha a hőérték megfelelő (nem feltétlenül a gyári előírás, használat és külső hőmérséklet függő) akkor a gyertya porcelánja őz-barna.
Ja és az úszószint. ELvileg ugyan az kell mint az 250-esnek, de nekem magas úgy. Viszont nekem 150-re fúrt TS-em van, ETZ karbival, egyedi reszelésű tűvel, 115-ös fúvókával, szóval nem mérvadó az hogy nekem mi volt jó :)
Egységesen mindenki azt mondja, hogy a gépkönyv adatait vedd figyelembe, mert az a tuti :)
A vasoxid szép piros, de a benzinben lévő rozsda legfeljebb dugulást okoz.
Inkább a gyertya elektródájának anyaga oxidálódik a benzinszegény keverék így túlzottan oxigéndús és forró gáz hatására, de ez sem jellemző, mert az elektródák nem kifejezetten vasból vannak, hanem hőálló rozsdamentes ötvözetből, hiszen a szikrák minimum 5000 C fokos hőmérsékletét is viszonylag tartósan bírniuk kell.
Ásványi olajnál inkább sötétebb barnás, feketés szokott lenni, normál esetben, de mivel gyakran piros színezéket adnak az ásványi olajakhoz, ezért inkább a festék kicsapódására gondolnék.
Valaki esküszik rá, de szerintem nem érdemes a gyertyaképpel túl sokat foglalkozni, mert nem túl pontos visszajelzés. Tökéletes motorbeállításnál is lehet fekete a gyertya, vagy egy rossz beállításnál is kifehéredhet, használattól függően, csak egy általános indikátornak célszerű használni. Pl. ha jön haver hogy miért nem megy a motor, kiveszem a gyertyát és már tudom is melyik irányba érdemes tapogatózni, de a motort a hangra, menetdinamikára, és füstölésre állítom mindig.
Egy jól beállított, bemelegített motor nem füstöl még ásványi olajjal sem kék füsttel, csak nagyon enyhe alig látható füstöt ad, illetve szintetikussal még annyit sem.
Én mindig alapjáratra állítok egy tökéleteset, ez nem bonyolult, hiszen levegő csavar, súbertűvel mindig be lehet állítani (ha más gond nincs) azonban ha gyorsulsz egyet és nem pörög ki 6000-6500-at (TS pörög ennyit, szerintem a kis ETZ is) akkor tű feljebb, levegő csavarral utána állítok.
A probléma a tű felhúzással, kis terhelésen kevesebb naftát ad hozzá mint nagyon, ezért borítja a karakterisztikát, de esetedben a tű felhúzása pont jó irányba döntené, viszont mivel alsó tartományban már így is sokat kap, amit nem biztos, hogy kompenzálni lehet a levegő csavarral, ami inkább az alsó tartományra hat, tovább kell kompenzálni a benzin szinttel, ami szintén inkább az alsó fordulatszám tartományban fejti ki a hatását.
Az alapjáratot és csutkagázas kihúzatást bármilyen tűvel be lehet állítani így, de ha közepes terhelésen nem megy rendesen a motor, nagyon röcög, füstöl, nem finom a kezelése akkor lehet sejteni, hogy a tű karakterisztikája nem megfelelő.
Na az Isten sem fog rajtatok kiigazodni. Az egyik hozzászólásban azt mondjátok hogy kevés a 100-as fúvóka, a másikban meg azt hogy jó :D
Keri, esetleg rozsda a benzinben? Az okozhatja a vöröses elszíneződést nem?
Súbertűt is cseréltem a fúvókával, mert volt benne egy V alakú elég mély kopás. A benzinszint szerintem jó, bár az itteni karbi beállítási cikk 250-es ETZ-hez van, de ugyanígy állítottam be az enyémet is.
hát ne is várd hogy fejből mondják mi kell a te motorodba :)
Ha a gépkönyv a tiedhez 100-ast ír, akkor azt tedd bele. Úszószintet halálpontosan löd be, onnantól kezdve csak a tű magasságával és melléklevegővel kell játszani...hacsak nincs, gagyi utángyártott tűd, falslevegő vagy rossz szívatód.
a rossz karbibeállítás tud ilyet okozni. Rendesen beállított gép, atom stabil alapjáratot produkál. Nekem picit ugyan csökken a fordulat, kuplunggal, vagy lámpára, de nem áll le.
Persze a leállás lehet gyenge töltés, vagy gyenge akku is, esetleg gyenge gyújtás.
115 a gyári fúvóka nem?
Akkor azt tedd bele. 100-as még a TS-nek is kevés. Erre utal, hogy nem pörög ki rendesen.
Szóval vissza a gyári fúvóka, úszószintet csökkentsed, tűt húzzad feljebb, melléklevegőt állítsad hozzá, és jó lesz. Persze a rossz méretű tű is el tudja így szúrni, a karakterisztikát, hogy alul sokat, felül keveset kapjon.
Krossz kormányok kb. olyanok, csak vigyázz mert durván szélesek szoktak lenni, és kiülésnél nem éred át :)
Én egy Simson csutka kormányt tettem fel, ami rohadt jó ha a motor mellet lógok, de baromi kényelmetlen és hülyén néz ki ha rajta vagyok a motoron.
Szóval most a régi gyűrött katonai kormányomat egyengetem és rakom vissza...főleg mert Bambi kitiltotta a Simson kormányomat :)
Ha a gépkönyv szerint 100-as kell bele akkor annak jónak kell lennie (nem véletlen, hogy a 125-össel kormos volt a gyertya). Ha nem akar kipörögni (gyújtás rendben?) emelj a szabályozó tűn, ha így is kevésnek bizonyul tegyél bele 0,05 mm-rel nagyobbat.
Az első hozzászólásomban nem írtam, hogy 125-ös ETZ-ről van szó, ahhoz pedig úgy tudom 100-as főfúvóka kell, legalábbis a gépkönyv szerint. A fórumon is kérdeztem, de senki nem válaszolt, így ezt tettem bele.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|