:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ha nem tévedek erről a típusról van szó http://www.jawaczownersclub.co.uk/images/wpe16.jpg, évekig nálam az udvaron "raktározta" egy haver az övét. A gyújtólapja megegyezik a "széria" egyhengeresekével (átmérő 72 mm), készítek hozzá el. gyújtás lásd ezt http://jawa.5mp.eu/honlapkepek/jawa/z66BHLk_Tg/eredeti/004.jpg vagy ezt http://jawa.5mp.eu/honlapkepek/jawa/z66BHLk_Tg/eredeti/6v_poz.jpg . Az egyetlen "különlegessége" (gyújtás szempontjából), hogy a gyertya a motor jobb oldalán kb. 45 fokban döntve van elhelyezve, ami macerássá teszi az előgyújtás beállítását.
Na, elhibáztam. 485 a típusszám...bocsi.
üdv.: R
Remélem ebben a kérdésben (elektromosság) nem annyira különleges, amúgy nem titok, már írtam is korábban, a nyár végén találtam egy CZ 486 motort, sajnos, csak most foghattam hozzá érdemben vizsgálgatni.
6V 65W dinamós gép, szerintem a dinamó olyan lehet, mint a kortárs ('80-'85) CZ 472-n, az alaplap is a szokványos, de egy megszakító van, mert egyhengeres.Az alaplap nem olyan, mint az 559 Jawa, ezért gondoltam, hogy ritkább darab.
Lehet célszerűbb, ha mérek pár dolgot, meg lefotózom, akkor talán többet tudunk.
Ja, hogy RT 125/3 ? Na, most kellene egy ilyen, az érdekes lenne.
Bizonyos célok miatt épp ilyen motor kellett, de alapban sem rossz, én így számoltam: 124 kg menetkész tömeg, 24 Nm (2,5 Kpm), 13KW, mindkettő 5000 fordulaton.Ez egyben fontossági sorrend is nálam.
Nem tudtam korábban, hogy kis példányszámban készült, azóta olvastam, hogy talán valami 3000 db. volt összesen, ebből magyar piacra kb. 30-40 juthatott annó.
Ránézésre olyan, mint a többi hasonló CZ modell.
üdv.: R
Kíváncsivá tettél, milyen gépről van szó? Valamikor én is MZ-vel jártam, egy RT 125/3-as volt, nagyon megbízható gép volt.
Ilyenkor sajnálom, hogy nincs egy MZ motorom a garázsban, akkor rögtön pályáznék rá.
Használtam egy TS 150-et, de régen volt, valami 6 évig szaggattam, végig egyben maradt.
Nekem is 6V-os rendszerem van, de sajnos eléggé ritka fajta, azt hiszem, ilyenhez még nem készült elektronikus gyújtás.
üdv.: R
Elkészült a Hall jeladós tranzisztoros gyújtás MZ-hez való változata. Mivel saját motorral (MZ) nem rendelkezem keresek egy olyan motoros társat aki a saját motorján tesztelné az áramkört, ennek fejében önköltségi áron (kb. 3 eFt) megkapja a gyújtó áramkört.
A jelöltnek a következő feltételeknek kell megfelelnie:
- rendelkezzen mindennapi használatban lévő bármilyen típusú 6V-os MZ motorral,
- legyen eszterga padhoz "hozzáférése", a mágnes tartó forgórész elkészítéséhez
- legyen kb. 2x fél óra ideje a felszerelés-beállításhoz
- tapasztalatairól, az esetlegesen szükséges módosítás(ok) érdekében számoljon be
Az érdeklődőket a reruamalugy@gmail.com címen várom.
Nekem igazából csak azért kellene katonai cső mert nekem jobban tetszik a hangja, ércesebb. Egyébként nincs szükségem rá, mert van egy szép krómosom ami megvan hajlítva, tehát csak ezért kellene... De ez nem olyan fontos mint amilyen fontos a kormány volt, szóval ha találok egyet megveszem oszt jóvva':)
Figyu, ha ilyen szép rezót tudtok csinálni Simóra (Simson topik) miért nem csináltak MZ-re katonai másolatot?
Szerzel egy lepusztult darabot, és lemásolod. Én már régóta tervezgetem ezt, de még a vaslemezt sem volt időm megvenni hozzá, most meg a hegesztőm is összefosta magát :(
Nem tudok róla. De miért égne szét?
Inkább az a bajom, hogy kívülről kopik el amikor túl mélyre sikerül dönteni :)
Jövőre nagyon ráindultam már a versenyzésre. Idén próbáltam visszafogni magam, mert építkezés meg minden, de minden bajom volt, hogy nem jutottam el egy futamra sem. Bár annyi előnye ennek volt, hogy elég jó kondiba kerültem a beton törés, sóder lapátolás, tégla rakodás következtében, és még a versenysúlyom is kezd helyreállni. Minusz 4kg már komoly tuningnak számít bármelyik motoron :)
Ahham.A katonaid az belül kezd szétégni?
Jövőre racinges szezon lesz?:)
Igen.
Persze jók ezek, csak arra értettem hogy nem túl vad.
nem kifejezetten viselkedik rezóként?Vagy úgy érted inkább felhasználóbarát, utcai használathoz optimalizált nem?
Én így vettem észre.Persze nekem lehet nem is ilyen van:)
Szeretnék már menni vele vagy 100km-ert vegyesen,hogy viselkedik, csak jött a rosszidő,plusz festem is, centírozok, meg ilyesmi, plusz most nagyon lefoglalnak a kakis pelenkák.A gyerekben jól dolgozik a diffúzor:)
Megnem nevezett kémeim jelentették, hogy nem lesz engedélyezve a belső rezós kipu, mert a nagyobb átmérő miatt előbb leér, meg nehogy már valakinek jobb legyen és valószínüleg lesz jobb alternatíva, ami közelebb van a mostani dobokhoz, szóval várj még vele.
Mindenesetre utcára ettől még jó az a kipufogóm bár Bambi szerint nem kifejezetten viselkedik rezoként.
Nincs valakinek felesleges első hátsó keréke ETZ250-re?
Csere keréknek kell. Gumi nem kell, de azért a féktárcsa meg felni használható legyen.
Ha keződik a következő idény mindenképpen ki fog derülni:)
Úgy tudom, mivel rendes gyári már csak elvétve van, az utángyártottak közül pedig ez a megbízható kategória.
Legalább is szezon elején még ez volt az álláspont, de azért kérdezd meg az illetékest is.
Lehet használni jövőre a belsőrezóst?
Épp erről beszélünk. Bambinál előfordul a rejtet rezós kipufogó azok elég jók és "race legal" jövőre én is veszek olyat, mert a katonai kezd elkopni.
Hello Laci!
Katonai kormányt sikerült szereznem egy patent állapotút, de még egy kipufogó is jól jönne. Ezt sem tudsz véletlen:)?
Egyébként nincs közvetlen tapasztalatom, csak tesztelte az egyik srác. Katonai kipufogó helyett rakta fel, azt mondta, jól megy vele a motor, nem lett rosszabb, mint katonaival.
Miből áll egy egyszerű rezo?
Leömlő cső, táguló diffúzor tölcsér, középső dobrész, szűkülő konfúzor tölcsér, végcső, esetleg hangtompító.
A gyári dobon is megvan kb. talán csak a konfúzor nincs rajta, nem tudom mert soha nem vágtam szét, de a gyári diffúzor szöge az megfelelő egy rezonátorhoz.
Tényleg Keri Neked van tapasztalatod a Bambi rezóról? Nekem a srác úgy árulta, hogy belső A-s rezó,5-10%-al növekedik a teljesítmény.
Azért vettem meg, mert kisértetiesen hasonlított a Bambiéra.
Mondjuk én ilyenről sosem hallottam, hogy van belsőrezós, gyári tervezés alapján készült termék, de attól még lehetett valaha ilyen.
Nos egyáltalán nem gagyirezó.Igazából nem arra kell gondolni, hogy elájulsz, olyat megy tőle, hanem frissebb, intenzívebb tőle a motor."50-es Etz-re van csak ilyen, kivülről sem ugyanaz, a fékpedélnál szűkül, és hátrébb bővül, de nem aránytalanul, holnap lefotózom.
Doboz hangja van, annyit vettem észre, hogy már üresben jóval jobban veszi a lapot, menet közben semmi állítás mellett is jó, lendületesebb a motor,kicsivel megy jobban.Azt mondják, 5-10 %,hát kb annyi is.
Rezo, csak nem gagyi. Ennek rendesen van méretezve a rezonátora, és a fojtása.
Nem igazán pakol rá teljesítményt, és nem is vesz el. Az MZ kupán is ezért megengedett a használata.
Katonai kipufogóm van, annak is doboz hangja van. Ha nincs teli korommal akkor ez természetes :)
Én is erre lennék kiváncsi, hogy gagyirezós érzete van vagy marad használható alsó tartomány? Mennyivel dolgozik fentebb, hol a legjobb? Ja és milyen motoron használod?
Az szép, ha jól értem kívülről sima krómozott kipufogó, belülről meg mint a gagyirezó? :D
Én vettem egyet.Elég doboz hangja lett tőle, de nem hangosabb.Viszont tényleg sokat jelent neki, nem kamu,és a beállításokon sem változtattam.Amugy szerintem totál Bambi 2 rezó, csak valaki koppintja.Kivülröl ugyanaz,szép rajta a króm is, szóval nekem bejött.
Sziasztok! Olyan kérdéssel zaklatnálak titeket, hogy: láttam eladó belsőrezós kipufogót. Szép, de mi ez?
Ezaz, enyimet meg lefestették, és mikor próbáltam szépen lekapirgálnmi csak annyit sikerült láthatóvá tenni h Motorradwerk Zu.. :S Kár érte.
én is leszedtem, homokfújás nem tesz jót neki
Ebből ki lehet következtetni sok mindent.Ha az alvázszám előtt szerepel egy "E" betű akkor az vázcserés volt a gyár által.Megnevezése:"pótlás"
Anno gyártottak számnélküli vázakat, és a szervíz adta meg a sérült vázszámot, a gyár beütötte, és azzal adták ki csak előtte egy "E" betű.
Ezt elég kevesen tudják, de nem problámáznak a hivatalok.Nekem is ilyen van, a forgalmiban és az adattáblán nem szerepel betű csak szám.
Lehet tévedtem, Pannoniáknál tuti úgyvan, csak ezt találtam:
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&view=article&id=571
Vagy ha maga a tábla nincs is meg akkor a szegecsek helye árulkodik. Sajna vannak olyan barmok akik leszedik, vagy csak festésnél lefújják az egész táblát , mint pl ahogy az én motoromon is van.. Amugy a vázszámból is ki lehet nézni hogy mikori, valahol olvastam már.
Adattáblája az ülés alatt a hátsó sárvédőn van,a motor bal oldalán jól látható helyen, csak guggolj le.Azon a vázszám, motorszám, évjárat szerepel, és a tipus.
Hali!
A motorszám a blokk elején a megfogató füleknél van azon az oldalon ahol nincs kipukönyök, a vázszám pedig mellette a vázfülén.
Hali Mindenki,
Új belépőként kérem a segítségeteket. Több más régi vas után hozzám került egy MZ ES 150-es, egyben van, de semmi papír. Nem találom rajta az adattáblát, lécci segítsetek, hogy hol keressem. Az alvázszám és a motorszám nem azonos, ez normális az MZ-nél? A gyártás éve megállapítható valamelyik beütött számból? A választ előre is köszönöm! Üdv. SB
Meg akkor már megcsináltatom a többi cuccot is.
Ja, hogy potyázol, egy balek ismerőst :)
Nem egy bonyolult munkadarab, de azért pár órát el lehet vele tökölni, ennyiért magamnak sem csinálnám meg, nemhogy másnak.
Az ingyennél mi olcsóbb??
Mofakernél rendelni is lehet. Még úgy is olcsóbb mint az esztergályos...legalább is ennyiért én nem kapcsolnám be az esztergámat.
Erre felé egy kisebb összeg(nincs konkurencia), szóval érdemesebb ingyen megcsináltatnom az esztergályos ismerősömmel.
http://kepfeltoltes.hu/view/111006/085_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
parancsolj.
http://www.mofaker.hu/termek/Kuplungfogaskerek_lehuzo_ETZ150_MZ-ETZ__300710
500 forintért vettem, szerinted megéri a macerát?
Én úgy csináltam hogy kicsavartam a csavart a főtengelyből, alátét le, majd visszacsavartam nem túl szorosra hogy legyen hely. Aztán elő a csapágylehúzó, közepe rátámaszkodik a csavarra és gyorsan ledurran. Kíméletesebb mint a 2 kalapáccsal meg ékkel 2 oldalról leütni...
vida87 kukac freemail pont hu-ra jöhet.
De ugye nem csak a képük szerepel ott, hanem a méretezésük is?
Mert a képükkel nem vagyok kisegítve :)
Köszi!!
Hello atom!
Ha írsz egy e-mail címet küldök egy javítási könyvet ami végén ott vannak a célszámok.
Üdv!
Szeretnék készíttetni kis ETZ-hez primer oldali lánckerék lehúzót. Tud valaki esetleg szolgálni rajzzal, méretekkel?
Esetleg, ha a többi szereléshez való célszerszám rajza is megvan, az sem baj :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|