:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Megkezdődött a trophy 2012-es evo módosítások:)
Kapni fog szép új főtengelyt, a kérdésem az lenne, hogy fúratom a hengert ami még alapméretű, de a hengerbe egy 3-as van ütve.Könyv szerint nullának kéne lennie.
Szerintetek?
Akkor berta dugó,krómgyűrű a tuti?
Szólj ha találtál ilyet :)
Berta dugó, krómgyűrűvel, az a tuti.
Elég valószínű, hogy a németek is innen veszik, esetleg a lengyelektől.
Helló!
Jövőhéten fúrják a kis ETZ-met és olyan kérdésem lenne, hogy milyen jó dugót lehetne venni hozzá? Német után gyártott a legjobb amit találtam. De abból is csak 57 es van. Ezekhez valami kis "tuning" dugó nincs? Legalább vékony króm gyűrűs vagy ilyesmi?
Ennél olcsóbban (ingyen) nem lehet, ha privátban adsz egy címet elküldöm.
Köszönöm a felajánlást, de tényleg elég olcsón lehet kapni AC pumpa membránt, nekem meg kell 4db ~50forintos méretű.
Igazából kívül is lehet szerintem, a zégergyűrű meg tudja fogni. Nekem olyan baj volt h a csapágyat a zéger+eredeti fém simeringperselyhez ütöttem be, így elveszett 2 mm ami miatt nem fért el a 47es kívül.
Nekem sincs már nincs benne a fém persely, de találtam otthon olyat.
Ezek szerint két főtengely szimeringet lehet berakni a kuplung felöl? A 20*47*7est a forgattyúsház felöl, vagy pedig a 20*30*7est kívülről? Gondolom a kettő együtt nem férne el.
Én ha egyszer még cserélnem kell a bal főtengelycsapágyat meg szimeringet akkor a 20*47*7est teszem be tuti, nekem a fém persely nem illeszkedett jól 1 éve, most egy csomó tömítőpaszta van a szélein úgy bírja.
Ja és én hallottam belső szimmeringesről, főleg az első szériás TS.eken volt így, hogy a váltóolaj kenje a csapágyat, de nem volt a legjobb megoldás.
ha meg a váltó kuplung felé fordítja a rugós részt, akkor a váltó olaj keni.
Általában ez az állás szokott lenni, de gyakorlatilag teljesen mindegy. Mindkét megoldással egyformán megbízható maradt nekem.
Nem is hallottam olyan TSről ahol belül lett volna a szimmering, én csak a 20*30*7est tudom a fémházban, meg a 20*47*7est amit csak a zéger gyűrű fog... Na mind1 én is kérdeztem már, a rugós résznek kell befele (a fogattyúsház felé) néznie, mert így a keverék keni azt is.
SZIA!
No, végre, hallani felőled!
Arról nem is szólva, hogy újra nekiálltál a kis gépnek!-Hurrá!
Majd írok emailt is!
Halihó!
Teknőc
Sziasztok!
Érdeklődnék, hátha tudja valaki, hogy Ts 125-ös, kuplung felőli főtengely szimeringjét melyik oldalával kell berakni? Külsőszimeringes kivitelről van szó. Válaszokat előre is köszönöm!
Membránnak való, vászonbetétes gumi, lemezt tudok "szervírozni".
Van alkatrész ezekhez a régi Hondákhoz is külföldről, csak pénz kérdése az egész. Viszont tény, hogy olcsóbb legyártani, vagy gyártattni néha.
Már kétszer ragasztotam :) harmadjára már nem lehet, szétporladt az egész a blokkcserénél, egyszerűbb újat faragni.
Nincs azzal gond. Ha nem találok olcsóbban, akkor esztergálok egy műanyag csövet hogy a gáz simán áramoljon és ráhúzom a hűtővíz csövet.
Tömítés= szilikonpaszta vagy klingerit/papír+kés, HF tömítést meg gyártanak minta alapján profi minőségben.
Membrán sem vészes. Fém alkatrész: sárgaréz+eszterga, a membránt pedig vagy valami autó AC pumpájából kell kiszedni.
Nekem se a gazdaságossága miatt kellene a Honda. Egyszerűen birtokolni és naponta nézegetni akarom. Főleg a 350f gyönyörű. Az a négy kipufogó....
A fenntartása ha megyek is vele, horror pénzbe lenne. 75 körüli, minden alkatrészt egyedileg kell legyártatni, minőségi anyagból, kiváló mesterrel.
Dehát egy Van Gogh is sokba kerül. :D
A fenntartási költség egyébként is a vásárlás után jön csak. Amíg összeszedem a szükséges 350-400 ezret, van legalább egy szép álmom. :D
A szívócsonkot megpróbálhatnád ragasztani. Egy ismerősöm évek óta jár olyannal. Ha sokallod a tömítést, szerintem elfogadható minőséget lehet házilag gyártani. Megint előjön a sörösdoboz téma..... :D Ezért megint megköveznek majd.... :D
A membrán lenne meredek dolog szerintem.
Van, ha a hengerek fele megy akkor kb 400ccm :)
Most rakom össze ahogy van pénzem alkatrészre:
Gumi szívócsong készlet 4db: 24ezer forint. (sajnos ami rajta volt bakelt kemény lett és eltört)
Hátsó lámpabúra, 18ezer forint. (jó lesz a törött)
Tömítés készlet 20ezer
karbi felújító készlet is kb 20ezer.
Hát hogy őszinte legyek, lehet hogy inkább legyártom magamnak ezeket az alkatrészeket. Plexit tudok vákumformázni. Esztergám van, két komponenses szilikonnból szerintem membránt is tudok gyártani a karbiba.
Szívócsonk állítólag azonos méretű az MTZ traktor hűtővíz csöveivel :)) szóval ha hozzá is jutsz egy öreg Hondához, azért csak óvatosan vele, mert vagy sokat ráköltesz, vagy többet szereled mint az MZt/Jawat és nem azért mert megbízhatattlan, hanem azért mert egyszerűen ez is elhasználódik.
Anyagilag nekem ez semmiképpen nem éri meg, olcsóbb lenne eladni alumínium árban és venni valami jó 10 éves gépet, de ez nálam szerelem a szó mindkét értelmében :D
Jut eszembe. Mintha neked sornégyesed is lenne(vagy volt). Tagadj le a köbcentiből, aztán te is megfelelsz. :D
Kéthengeres, 350es motorom van. Az már majdnem megfelel a kritériumnak. :D
De majdnem lett egy négyszázas négyhengeresem is. Zacskóban vehettem volna egy Honda cb400ast. Csak garázsom nem volt ahol összerakhattam volna. Na meg 120 ezrem.:)
Főleg ez utóbbi akadályozott meg. Volt már a jawám blokja is szétborítva a szőnyegpadlón, Csak össze raktam volna a hondát is valami kertben, sátor alatt. :D
De mint írtam párszor, tutira veszek egyszer egy honda cb350Fest, vagy négyszázast. A cbx1000ről már letettem.De az úgyse sor négyes. Az hatos. :)
nincs, de kérdezz nyugodtan, én és az apukám mindenre tudjuk a választ :)))
Sziasztok lehetne egy kérdésem? akik jelen esetben itt vannak? és közölük van valakinek 400 as kategóriájú és sor 4 es motorja ? :)
Elnézést, nem ide akartam beírni.
Eladó 250/1-es TS blokk.
Aukció: http://www.vatera.hu/mz_ts_250_1_blokk_komplett_1501703069.html
Valószínűleg elkopott a ford.szám kihajtás csigája, és szorul, ami a berugó karnak a racsniját is tönkre fogja tenni. Én is ezzel szívtam.
Üdv mindenkinek!
Ötleteket várnék azzal kapcsolatban, hogy mitől lehet az, hogy a 150es TSe-m, a fordulatszámmérő kihajtásnál ereszti az olajat, régebben volt vele szimering probléma, de az cserélve lett, és a gyertyakép, meg a füst mennyiség sem arra utal, hogy az lenne a gond.
Még egy érdekesség a fordulatszámmérőnél, hogy hidegen sokkal kevesebbet mutat, mint melegen, ezt úgy kell érteni, hogy ha óra szerint 70et megyek, akkor míg be nem melegszik motor, a fordulatszámmérő egy szűk ezressel kevesebbet mutat, szerintetek a kettő összefügghet?
Elektromos fesszabályzóm van... ha zárlat lenne valahol akkor az a biztosítékot is baszogatná, meg most nemrégi húzású a rendszer, szal igazából nem aggódok, csak érdekelt mi a fene van.
A satu pofái megfelelő alátámasztást biztosítanak, az egyetlen általam ismert helyettesítő erőmű az MZ Ts(?) dinamója. Valamivel jobb mint az eredeti és "faragás" nélkül (egy 2 mm-es gyűrűvel beépíthető) az egyhengeres JAWA-CZ típusokba.
Igen, ezt láttam egyedüli megoldásnak, mindenesetre az alátámasztás okoz némi gondot, de majd kitalálok valami alkalmas darabot.A javítás után is így marad, ezzel a 6V-os rendszerrel, de lehet, hogy muszáj lesz lépni valamilyen jobb irányba.
Sok minden attól függ, fizikailag mi fér be a régi dinamó helyére.
Kb egy 12 V 150-200 W tökéletesen elég lenne.
üdv.:R
Ha tudnám, hogy a fesszabon a gerjesztést szabályzó oldal rugója bimetál és ezzel a szabályzás hőkompenzált, akkor azt mondanám, ezért van, sok fesszabban van ilyen, pl. Ducellier, Femsa stb.
De nem ismerem az MZ fesszabot, ezért nem tudk válaszolni.
Sok más kérdés is felmerül, nem elektronikus az indexrelé?Igaz, annak meg elvileg mindegy lenne...
Vagy csak magához tért az akkud?Bár az akksik nem szoktak ilyeneket tenni...
üdv.: R
Lehet amatőr kérdés, de mitől van hogy amióta hidegebb az idő, azóta ha ráadom a gyújtást az álló motorra, az index gyorsabban villog, erős a lámpa fénye? Nyár végén már attól féltem hogy meghal az aksim, mert ha nem járt a motor az indexet is alig villogtatta, lámpa is halovány volt addig amig nem mentem pár km-t.
Ismerős a "húzzuk jól meg, nehogy elmozduljon" által okozott probléma, türelemmel a leszerelt állórész pólusai (tekercsei) között átdugott kb. D6 rúd és kalapács segítségével javítható.
Valóban ez a típus, ahogy látom, lenne is hozzá gyújtás, azonban, tüzetesebben vizsgálódva az derült ki, hogy a dinamó háza annyira elvetemedett a túlzott csavarmeghúzástól, hogy gyakorlatilag eldobható.Az van ugyanis, hogy találtam egy új alaplapot, amely még tényleg síklap, de nem lehet felszerelni, mert az alaplapot támasztó 3 vezető már régen nincs egy síkban, a lap a levegőben lóg, jelképesen szólva.Tehát más megoldást kell keresnem, ha viszont át kell alakítani, lehet, hogy inkább a 12V és nagyobb teljesítményű helyettesítés az ésszerű.
A másik, csak mellékes probléma, hogy semmilyen mai eszközhöz nem alkalmas a 6V.
Na, majd agyalok kicsit, mi legyen, köszönöm az eddigi fáradozást.
üdv.: R
Ha nem tévedek erről a típusról van szó http://www.jawaczownersclub.co.uk/images/wpe16.jpg, évekig nálam az udvaron "raktározta" egy haver az övét. A gyújtólapja megegyezik a "széria" egyhengeresekével (átmérő 72 mm), készítek hozzá el. gyújtás lásd ezt http://jawa.5mp.eu/honlapkepek/jawa/z66BHLk_Tg/eredeti/004.jpg vagy ezt http://jawa.5mp.eu/honlapkepek/jawa/z66BHLk_Tg/eredeti/6v_poz.jpg . Az egyetlen "különlegessége" (gyújtás szempontjából), hogy a gyertya a motor jobb oldalán kb. 45 fokban döntve van elhelyezve, ami macerássá teszi az előgyújtás beállítását.
Na, elhibáztam. 485 a típusszám...bocsi.
üdv.: R
Remélem ebben a kérdésben (elektromosság) nem annyira különleges, amúgy nem titok, már írtam is korábban, a nyár végén találtam egy CZ 486 motort, sajnos, csak most foghattam hozzá érdemben vizsgálgatni.
6V 65W dinamós gép, szerintem a dinamó olyan lehet, mint a kortárs ('80-'85) CZ 472-n, az alaplap is a szokványos, de egy megszakító van, mert egyhengeres.Az alaplap nem olyan, mint az 559 Jawa, ezért gondoltam, hogy ritkább darab.
Lehet célszerűbb, ha mérek pár dolgot, meg lefotózom, akkor talán többet tudunk.
Ja, hogy RT 125/3 ? Na, most kellene egy ilyen, az érdekes lenne.
Bizonyos célok miatt épp ilyen motor kellett, de alapban sem rossz, én így számoltam: 124 kg menetkész tömeg, 24 Nm (2,5 Kpm), 13KW, mindkettő 5000 fordulaton.Ez egyben fontossági sorrend is nálam.
Nem tudtam korábban, hogy kis példányszámban készült, azóta olvastam, hogy talán valami 3000 db. volt összesen, ebből magyar piacra kb. 30-40 juthatott annó.
Ránézésre olyan, mint a többi hasonló CZ modell.
üdv.: R
Kíváncsivá tettél, milyen gépről van szó? Valamikor én is MZ-vel jártam, egy RT 125/3-as volt, nagyon megbízható gép volt.
Ilyenkor sajnálom, hogy nincs egy MZ motorom a garázsban, akkor rögtön pályáznék rá.
Használtam egy TS 150-et, de régen volt, valami 6 évig szaggattam, végig egyben maradt.
Nekem is 6V-os rendszerem van, de sajnos eléggé ritka fajta, azt hiszem, ilyenhez még nem készült elektronikus gyújtás.
üdv.: R
Elkészült a Hall jeladós tranzisztoros gyújtás MZ-hez való változata. Mivel saját motorral (MZ) nem rendelkezem keresek egy olyan motoros társat aki a saját motorján tesztelné az áramkört, ennek fejében önköltségi áron (kb. 3 eFt) megkapja a gyújtó áramkört.
A jelöltnek a következő feltételeknek kell megfelelnie:
- rendelkezzen mindennapi használatban lévő bármilyen típusú 6V-os MZ motorral,
- legyen eszterga padhoz "hozzáférése", a mágnes tartó forgórész elkészítéséhez
- legyen kb. 2x fél óra ideje a felszerelés-beállításhoz
- tapasztalatairól, az esetlegesen szükséges módosítás(ok) érdekében számoljon be
Az érdeklődőket a reruamalugy@gmail.com címen várom.
Nekem igazából csak azért kellene katonai cső mert nekem jobban tetszik a hangja, ércesebb. Egyébként nincs szükségem rá, mert van egy szép krómosom ami megvan hajlítva, tehát csak ezért kellene... De ez nem olyan fontos mint amilyen fontos a kormány volt, szóval ha találok egyet megveszem oszt jóvva':)
Figyu, ha ilyen szép rezót tudtok csinálni Simóra (Simson topik) miért nem csináltak MZ-re katonai másolatot?
Szerzel egy lepusztult darabot, és lemásolod. Én már régóta tervezgetem ezt, de még a vaslemezt sem volt időm megvenni hozzá, most meg a hegesztőm is összefosta magát :(
Nem tudok róla. De miért égne szét?
Inkább az a bajom, hogy kívülről kopik el amikor túl mélyre sikerül dönteni :)
Jövőre nagyon ráindultam már a versenyzésre. Idén próbáltam visszafogni magam, mert építkezés meg minden, de minden bajom volt, hogy nem jutottam el egy futamra sem. Bár annyi előnye ennek volt, hogy elég jó kondiba kerültem a beton törés, sóder lapátolás, tégla rakodás következtében, és még a versenysúlyom is kezd helyreállni. Minusz 4kg már komoly tuningnak számít bármelyik motoron :)
Ahham.A katonaid az belül kezd szétégni?
Jövőre racinges szezon lesz?:)
Igen.
Persze jók ezek, csak arra értettem hogy nem túl vad.
nem kifejezetten viselkedik rezóként?Vagy úgy érted inkább felhasználóbarát, utcai használathoz optimalizált nem?
Én így vettem észre.Persze nekem lehet nem is ilyen van:)
Szeretnék már menni vele vagy 100km-ert vegyesen,hogy viselkedik, csak jött a rosszidő,plusz festem is, centírozok, meg ilyesmi, plusz most nagyon lefoglalnak a kakis pelenkák.A gyerekben jól dolgozik a diffúzor:)
Megnem nevezett kémeim jelentették, hogy nem lesz engedélyezve a belső rezós kipu, mert a nagyobb átmérő miatt előbb leér, meg nehogy már valakinek jobb legyen és valószínüleg lesz jobb alternatíva, ami közelebb van a mostani dobokhoz, szóval várj még vele.
Mindenesetre utcára ettől még jó az a kipufogóm bár Bambi szerint nem kifejezetten viselkedik rezoként.
Nincs valakinek felesleges első hátsó keréke ETZ250-re?
Csere keréknek kell. Gumi nem kell, de azért a féktárcsa meg felni használható legyen.
Ha keződik a következő idény mindenképpen ki fog derülni:)
Úgy tudom, mivel rendes gyári már csak elvétve van, az utángyártottak közül pedig ez a megbízható kategória.
Legalább is szezon elején még ez volt az álláspont, de azért kérdezd meg az illetékest is.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|