:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
Verseny motort építek az MZ kupába és sok embertől hallottam, hogy használnak Katonai Mz kipufogót. Én tudnék szerezni egy gyári állapotút, de nem tudom, hogy tényleg jobb-e lenne.
Ebben kérném segítségeteket, hogy légyszíves írjátok le miben más, miben jobb-rosszabb mint egy sima ETZ kipufogó.
Nagyon köszönöm.
Karburátort is rendbe raktad?
Elsőre nézd meg hogy a tűszelep zárjon, és az úszószint rendben legyen.
És vedd le a kipufogót, próbád meg úgy is. Lehet hogy el van dugulva, akkor az is visszafoghatja durván (nagyon hangos lesz)
Azután a "szerviz" rovatban van egy cikk egy nagyon okos, szép és szerény srác írta (ÉN :)))
Szóval nézd át először azokat a dolgokat, és ha továbbra is gond van, már tudsz konkrét kérdéseket is feltenni.
Mindig van itt valaki aki válaszol, vagy legalább bele okoskodik (ez is én szoktam lenni)
Akkor nem szoktam válaszolni, ha nincs értelme a kérdésnek és nem tudnak mit válaszolni.
Sziasztok! Van nekem egy TS 125-ösöm, ami évekig kint állt az udvaron esőben, fagyban, benőtte a gaz, kerék se volt alatta és hasonló finomságok... És pár hónapja úgy döntöttem felújítom, nos ott tartok, hogy motor minden részét kitisztítottuk, ahova csak tudtunk új tömítés meg minden és mivel egy 6v-os aksit is sikerült szereznem, ezért ma sikerült beindítani nagy örömömre, ujjongtam is, hogy hála Istennek nem volt hiábavaló ez a sok munka, amit beleöltem én meg barátom, de van egy kis böki, na jó nem is olyan kicsi.... :S Szinte pöccre indul, de a kipufogóból csak úgy folyik az olaj meg a benzin, minél több gázt húzok neki annál jobban köpi és nagyon nagy mennyiségben és nincs is ereje arra, hogy elinduljak vele, amint beteszem 1-esbe lefullad. Nos igen gondolom túl sok benzint kap, nagyon sokat, de nem tok vele mit csinálni, a síbertű a legalsó állásban van. Mit tegyek??? Légyszi segítsetek, mert tanácstalan vagyok és kezdő, úgyhogy részletesen írjátok le. Köszi!
Sziasztok
Van egy eladó 80mm-es műszerpárom. A sebességmérő mechanikus, a fordulatszámmérő elektronikus, 2 ütemű motoron volt, így jó MZ-re is!
[url=http://postimage.org/image/6u58svjwh/][img]http://s8.postimage.org/6u58svjwh/Aprilia_002_resize.jpg[/img][/url]
Az árakat és a további eladó cuccokat itt találjátok meg:
https://picasaweb.google.com/110329867520540369198/Borze
A cuccok alkuképesek!
Üdv.:Sub-ee
Keress a fenti címen.
sorszám: 42795 (130900)
( előzmény: zsolt-etz250, 2011-12-20 20:34:46)
Bocs az email cím lemaradt: reruamalugy@gmail.com
Helló!
Engem lehet érdekelne. Az e-mail címemre tudnál küldeni képet, árat és használati, bekötési útmutatót. (250-es 12V-os ETZ-re kellene)
Kellemes karácsonyi ünnepeket minden kedves fórumozónak.
Elkészült és megrendelhető (email) az
Elektronikus gyújtás minden MZ típushoz, 6 és 12 V-os kivitelben:
Rövid ismertető: - Hall, mágneses, gondozás mentes jeladó
- Elektromos paraméterei megegyeznek a gyári rendszerrel
- Átalakítás, faragás nélkül beépíthető
Amivel többet tud a gyári rendszernél:
- Bolond biztos, bekapcsolva felejtett gyújtás esetén 1,5-2
másodperc elteltével készenléti üzemmódba kapcsol megvédve az
akkumulátort és önmagát
- Tartalmazza az előgyújtás pontos beállításához szükséges "próba
lámpát"
MZ Tropy kiskorában :)
Vajon a kulcstartó karika tartozék, vagy extra? :)
Próba, szerencse :-)
Mz Trophy az űrkorszakban:
http://totalbike.hu/hirek/2011/12/09/na_mi_van_a_dobozban_egy_millio/#comments
Azért az picit túlzás ezekhez, illetve olyan olaj is kell....nekem mondjuk van, de még nem mertem kipróbálni...na majd fúrás előtt :)
Sehogy. De leginkább sok szenvedéssel, illetve az illető érintett alkatrészek cserélgetésével, ha megjavul akkor az volt a rossz.
Ha van szikra még akkor is lehetséges hogy nem elég erős. És ha nem folyik olaj a dinamó alól, akkor is csak úgy tudom megmondani hogy VALÓSZÍNŰLEG szimmering hiba, ha egyszer beindul.
A többi hibát kizártad?
1:100-as keverési arány. :-)
Sziasztok! Teljesen új vagyok a fórumon és a segítségeteket kérném. Egy 1973-as MZ Trophy ES 125/1-es motorom van, ami nem indul. Meg tudnátok mondani, hogy mi alapján tudom megállapítani, hogy a gyújtás miatt, vagy a főtengely szimmering hiba miatt nem indul a motorom? Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv. Paca78
...emellett még jóval kisebb a kenésigénye, ez egy felső gyűrűnél tudjuk, mit jelent.
üdv.: R
"A króm pedig nem azért jó mert kemény" ezért is jó, ritkábban kell cserélni.
Tapasztalatom szerint a krómozott gyűrű csak akkor "eszi" a hengert ha a gyűrű túl "kemény" vagyis túlzott erővel feszít a henger falra. Sajna a mai utángyártottak közt gyakori.
Azért azt ne felejtsed el, hogy egy szezon alatt, nem megyünk 1000km-et sem.
A króm pedig nem azért jó mert kemény, hanem azért mert simán alacsonyabb a súrlódási tényezője, vagyis pont hogy kevésbé kellene kopnia, ami már csak azért is valószínű, mert bronz-keménykróm párosítás is előfordul csapágyaknál. (google a jóbarátom)
Pont mielőtt fúrattam sok eltérő választ kaptam a dugattyúgyűrű kérdésénél is.
Valaki azt mondta, hogy fúrott hengerhez, nehogy krómgyűrűt tegyek, mert megeszi a hengert.Valaki azt mondta csak azt tegyek.
Végül pazarló életvitelt kezdtem el folytatni, az alapméretes henger első lépcsőre lett fúrva, és berta dugót, és csak azért is krómgyűrűt kapott:)
Ha megeszi a hengerem akkor jó étvágyat neki.Puff még van egy alapméretes tartalékba.
Versenyzésnél érdekes módon nem azt vettem észre, hogy a racingesek túl sokat újjítanák a blokkot, ahhoz képest jól bírják.
Anno trabival rallyztam, ha jó volt a motor, ha nem két versenyenként főtengelycsere, hogy a harmadik versenyen ne adja meg magát.(kb.1000km, ebből kb700km volt a gyorsasági)
Nos az, hogy jó olajjal járok az én problémám pontosabban a pénztárcámé, de a hengeren nem ez az egy befolyásoló tényező hagy nyomot.Azt tudnod kell, hogy nem volt egy világminőség dugó, és főtengely sem, bár ezzel is jól működött.
Mi kell a hosszú élettartamhoz?amit felsoroltál abban teljesen igazad van, de ez csak az elmélet.
Sajnos manapság annyi gány van a kereskedelemben, hogy ha hosszú élettartamú motort raksz össze akkor az olyan mintha lottó5-öd lenne!:)
Pont ma indítottam be a felújított blokkomat, és nagyon szép hangja lett.Persze ezért feláldoztam a régóta dédelgetett gyári főtengelyem, és a gyári kuplunglamelláimat:( Mondjuk azt mondják 2012-ben úgy is világvége, akkor meg jó főtengellyel olvadjon össze a trophy a földdel:)
Na szóval nagyot csodálkoztam a trophy-n, hogy szép meg jó, erre látom az etz alsó fékmunkahengeréből folyik az olaj...álló helyben adta meg magát természetesen...
Gondolom után gyártott semmire nem való, aki mostanság újított fel elárulná nekem mire érdemes cserélni?A futármotorosbolt-ban láttam lehet kapni felújító készletet azt írták mellé, hogy gyári..persze-persze.
A második henger az:
-kopásálló dugattyúgyűrűk
"Én castrol racing 2t fullszintet használok, szerintem az sem túl rossz minőség:)Mégis látszanak a kopás hatásai a hengerben,"
Mi kell a hosszú élettartamhoz?
-kis terhelés
-túlmelegedés elkerülése
-kopásálló henger
-kopásálló dugó
-kopásálló henger
-jó kenőképességű olaj
-elegendő olaj
Versenymotornál elsődleges, a magasab ár ellenére is. Hétköznapi motornál olcsóbb lehet pár tízezrenként cserélni a futott még minőséget, mint beruházni a drágára.
Sajna nem én szedtem szét... :(
Te is előbb szétszeded, és akkor kezdesz el gondolkodni hogy is volt? :)))))
Egy apró megjegyzés az MZ-ben nincs elektronika, amit a gyár beleszerelt (színtiszta elektrotechnika) azt megtalálod a "Szakirodalom"-ban.
Sziasztok! Sajna nem vagyok otthon az Mz-k elektronikájában, és van egy teljesen lecsupaszított motorom, amire vissza kellene pakolni a kábeleket. Egy részével már megvagyok, de sajna a gyújtás oldalon a dekliben nem tudom mit hova kössek :( Lécci küldjön már valaki egy képet, vagy leírást a bekötés mikéntjéről. Előre is köszi
Hello!
Keresek MZ Ts 250/1 hez tankra jobb oldali gumit és 1 db MZ emblémát. Ajánlatokat :zbogyo@gmail.com ra!
Köszönöm!
Elvileg meglehet a forráskód, de erről Pdaranyi tudna mondani valamit.
Nemrégen találkoztunk, itt járt az E75 E5 vonalon és benézett hozzánk, örültem neki, mert régen találkoztunk.
Valami olyat mondott, hogy a program egészben jó, működik, nem is kell bántani, van viszont a Delphi demo verziójában egy szakasz, amely a rendszeridőt figyeli.Mivel demo progi volt, ami lejárt, ezért nem engedi megnyitni, holott a progi egyben van, működik.
Persze, Péter olvassa is a fórumot, ezt is, majd reagál, ha lesz rá ideje.
Nekem csupán az a gondom a rendszeridő visszaállítással, hogy összekavarodik egy csomó dolog, pl. az utolsó működő rendszer-visszaállítás funkciót zavarja, mellesleg a postáim időpontjai és beállításai is összekavarodnak.
Ennek ellenére használom, mert szükség van rá, most is például.
Autóhoz is használható, csak akkor a primer áttétel mindig 1 kell hogy legyen.
Kapok időnként leveleket, hogy hogyan lehetne "újraéleszteni" és használni, meg is értem az embereket.
Én magam nem tudom megcsinálni, ehhez programozó kell.
üdv.: R
Az Excelt is ki lehet glancolni "piacképesre", lásd angol cég rezó méretező programja, igaz akkor már sok vele a macera.
Excelt én is szeretem, de néha jó dolog ha piacképes formába tudja önteni az ember, mert nem mindenki ért hozzá.
Az ilyen program "röhögve" megírható Excel-ben, pofon egyszerű és örökös mint a nyomorúság.
Ezek szerint megvan a forráskód?
Mert akkor szerintem újra tudnánk fordítani. Alapvetően egyébként nem bonyolult ilyen programokat írni. Jóval egyszerűbb mint anno BASIC-ben, de sajnos ezekhez a grafikus felületekhez én sem értek, főleg a mostaniakhoz nem, mert régen azért Java,Delphi,C++, VisualBASIC tök világos volt. Egérrel össze húzgáltam a menüből a gombokat, megírtam a gombokhoz tartozó funkciókat pár sorban, aztán már működött is.
Még a telefonomra is írtam pár egyszerű dolgot, de manapság a csililvili programokban már azt sem találom hogy lehet új programot kezdeni, a programozói fórumokon meg csak bunkók vannak, nem válaszolnak a kérdéseimre amiből kiderülne mit is kell csinálni. MIndegyik, csak annyit mond, hogy hát ezt tudni kéne ha programozni akarok, meg google a barátom (naja, a google mindig ilyen kretén fórumokra küld)
Valószínűleg ma sem bonyolult, csak a sok csicsából kellene kibogarászni, illetve tudni kéne hogy a régi funkciókat milyen hangzatos elnevezések mögé rejtették. Sajnos egy programozói tanfolyam pedig egy havi fizu, és semmi sem garantálja hogy ér is valamit, mivel programozni tudok, csak a hozzá való programokat nem értem a sok sallang miatt.
ETZ 250 blokk (henger+kuplung hiányzik róla) kb 5km van benne Új csapágy(TOYO) felújitott főtengely stb 15ezer az ára
Kecskemét
06203364242
Így van, azzal, hogy én írtam a cikket, a kérésemre Pdaranyi írta a programot hozzá.Akkoriban azt hiszem második/harmadikos diák volt és a suliban futó demo Delphi programban írta.
Ha valaki újrakompillálná az egészet, akkor működne megnyitásra, de a rendszeridő visszaállításával így is megy a progi.
Sajnos, nem vagyok programozó, az én részem a cikkben a műszaki háttér volt.
üdv.: R
Üdv!
Köszönöm a segítséget.Ez nekem nem jutott volna eszembe.Így már működik.
Köszönettel, steew
krómnak kisebb a súrlódása, meg nem olyan törékeny, kevésbé érzékeny, de amúgy a TS-en nekem is öntöttvas gyűrűk vannak, nincs vele gond.
Régen a Berta hátrányának azt róták fel, hogy sokkal vastagabb anyagból van mint az eredet, és nehéz :D Úgy látszik most már ez erény :)
Én mértem mérlegen, és pár gramm körül volt a különbség.
Ezt a programot a cikk írója készítette.
Természetesen nem állított be olyat, hogy járjon le a program, ingyen bérmentve, freeware jelleggel írta ezt nekünk.
A probléma az, hogy nem vásárolta meg az amúgy méregdrága programozói környezetet, hanem egy diák változattal írta (mivel diák volt) ami viszont úgy tűnik néhány év után nem nem engedi futtatni a programot. Nyilván az elején az apróbetűs részben volt, amit senki nem olvas el :)) Szóval ha máshonnan le is töltöd, nem fog működni, ugyan ezen okból.
De nincs veszve minden. Simán visszaállítod a Windows órát 2007-re, azonnal indulni fog a program, legalább is nekem megy.
Hát nekem a berta maradt.A gyűrű az olcsóbbik, nálunk 200 ft.:)Nem akarok fúrott hengert krómgyűrűvel összerakni,alapméretesnél az a tuti, de fúrottnál van némi veszélye.Ez puhább gyűrű, nyilván sokkal hamarabb kopik,de nekem előtte is ez volt,semmi bajom vele.
500 forinttal drágább a német után gyártott 250hez, csak nem komplett, nincsen hozzá csapszeg, de szerintem ennyit megér.
Én a 150hez németet rendeltem és nem átcimkézett berta. Vastagabb a fala, bele vannak öntve a gyári jelölések, és a gyűrű is sokkal keményebb amit adtak hozzá, mint amit felénk lehet kapni 150 forintért.
Szerintem megérte, ha nem ragasztom meg 300 km-nél akkor most nem is lenne alapjáraton zaja, viszont a szokásos motorfékes csörgése nincs.
Üdv!
Találtam itt az oldalon egy olyan cikket amely az áttételszámításról szól "Fogas kérdés" címmel, ebben van egy program amit letöltöttem megnyitni/telepíteni viszont nem tudtam azt írta, hogy a próbaverzió lejárt. Ha valaki használta már ezt a programot vagy esetleg tudja honnan lehetne letölteni kérem írjon.
Előre is kösz!
steew
De akkor sose használnék kézkrémet:)
Mondom, hogy ütve csavarozó!
Manapság már nem is drága egy készlet.
Szerintem az egyik leg fontosabb szerszám 10évnél öregebb gépek birtokában. Bármit kényelmesen és kíméletesebben kinyit mint a sima kézi csavarhúzó.
Én castrol racing 2t fullszintet használok, szerintem az sem túl rossz minőség:)Mégis látszanak a kopás hatásai a hengerben, hiába a jó olaj a km-ek ellen nincs ellen szérum.
Hiába a jó olaj ha elcseppen a dugattyú:)Ma néztem a motorboltban kiváló indiai minőségű szart, hát még hamuzónak se jó.Ma már semmi sem számít csak a darabszám.Viszont pecáztam bertát,elvittem a hengert fúratni.Szét akartam húzni a blokkot, de még egy csavar nem adta meg magát, természetesen a kedves előző tulaj a príma minőségű gyári, szétsarkalt kereszthornyos csavarokat hajtotta vissza a blokkba, hogy ne unatkozzak.
Szépen nőnek a hólyagok a kezemen.Ja és felgyújtottam a blokkot, pedig még nem is akartam:)
Előzőleg brigéciolos fürdő után valószínű nem száradt még meg a blokk, azt az egy csavart pedig megmelegítettem gázégővel, de az egész blokk bemelegedett.:)
Elhiszem, hogy a német eredeti az etalon, de szerintem egy egyszerűbb dugattyúval is el tud menni egész jól egy MZ. Pl én eddig nem is hallottam Berta dugattyúról :D Fontosabb sztem a jó olaj ami pl nekem a Repsol Sintético. Mecsek túrára is 800 kmrel indultam el, ott pár lejtőn kapott rendesen terhelést mégis kibírta. És még nem is csörög...
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/kenyelmes-kis-varosnezes-95143
Köszönöm a segítségeteket!Igen én is dugóval megyek a gépműhelybe.Szerencsére van egy zsírpapíros új főtengelyem és kuplungom is, ez a vésztartalék most felélem:)Dugóban találtam egy embert, akinek gyári +2-es van, lehet azt megcsípem.
Ja és vedd meg előbb a dugattyút, azzal együtt add le fúratni, mert a jobb gépműhelyes ahhoz illeszti, ugyanis ha elég gondos az ember akkor kényelmesen tudnak 0,01mm pontossággal fúrni, így nem a szerencsén fog múlni az illesztési pontosságod.
Ha tudsz vadászni eredeti németet akkor az a tuti, de nekem Berta van minden motoromban, és hibátlanul működnek. Sajnos a hajtókar a gyenge pont egy ilyen felújításkor. Abból is a DDR a tuti, ezen felül van olcsó, drága, még drágább taiwani, és egyik sem üti meg a szintet. Árulnak Proxx matricával is, de az is taiwani.
Hali Troster07!
Az MZ gyári jelölése szerint a 0-ás a névleges méretet jelenti,a többi szám a kitevőtől függően(- vagy + ) az ettől való eltérést jelenti 00,mm-ben.Vagyis század miliméterben.A gyári tűrés ennyit enged.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|