:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha összegyűltek az adatok, s tapasztalatok, remélem elmeséled, hogy mi is az összértékelésed a fejlesztéssel..
Főleg, hogy 70 év után ismét aktuális:
"A BENZIN VÉR!"
De ne kövezzetek meg ezért, csak ez aktuális..
Teknőc
Akkor nem számítok túl sok jóra, fojtatlan dob, nagy karbi, muszáj leszek lélekben felkészülni, egy gigantikus fogyasztásra. :D
Szerencsére a régi lomok is meg vannak.
Egyébként most karbi fejlesztésre adtam a fejem, először csak a kopott karbi beállításán fáradoztam, viszont gondoltam rá keresek néhány weboldalon(vatera, expressz, racing-bazar) egy értelmes karburátorra(delorto, bing, mikuni) max 22es méretben, találtam is párat, 10-15 ezer forintos áron.
Aztán egyszer csak ráakadtam egy pár 22es Mikunira, ami elég olcsó volt. Az üzlet meg is köttetett, múlthéten jött meg a csomag, nézem-nézem hát látom, hogy semmi szívató, meg mintha nagyon nagy a lyuk rajta, megmértem és 28mm, megmértem egy nem digitális tolómérővel is, azzal is hasonló eredményt kaptam.
Ettől függetlenül, viszont felrakom, mert az egész olyan kis precíz, és érdekes módon simán bele megy a karbi a kis TS légszűrő gumijába.
Most ott tartok hogy sikerült rá feltenni, már mentem is vele egy kört viszont még a felfogatást át kell alakítani, mert nem férnek el az oldal burkolatok, mert nagyon hátul van a karbi.
Nem hiszem, hogy egy fogyasztás király lesz, de majd meglátjuk.
Bő 80 körül, volt mikor jobban is, volt mikor alig pöszörögtünk..
Ha a két kipuff hosszát nézed, feltűnik, hogy az eredeti kb. 8-10 cm hosszabb.
A gyáriban van egy eredeti fojtás, ezért hosszabb.
Az utángyártott etz kipuffba nincs, hogy az ötödik seb.-be is erősebb legyen.
Persze, ezért is rövidebb, gondolám.
Szerintem ezért lett nekem is erősebb kb.800/min fordulattal azonos gázon.
Erősebb, pörgősebb így a motor, de nekem a gyárival jobban tetszett,
és a hangja is jobb volt a régivel.
Persze, ez is dob a fogyasztás növekedésen, nem is kicsit..
Teknőc
Mennyivel mentetek itt úgy átlagba a főutakon?
Egyébként az a helyzet, hogy a régebbi kis TS kipun volt egy kis horpadás, ez annyit jelentett, hogy magasabb fordulaton, mondjuk úgy 75-80 körül, már nagyon furán ciripelt, aztán nem is húztam neki jobban.
Mióta a kis ETZ kipu van rajta, hát nagyon táltos lett, alulról nem vett el semmit viszont fent is nagyon király, 85ről még dombnak fel is gyorsult és nem is erőlködve rángatva mint régen.
Nekem már nincs rajta semmi, elfelejtettem rendelni a múltkor. :D
Bár a képen kék szigetelő van rajta, ami nem esztétikus annyira...
Teknőc
Azonos helyről, azonos motorról:
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=59129&cmd=pic&id=787017
Teknőc
Válasz erre a az egyik kép aláírásod, amit elhiszek simán:
"két személy egy heti lom, hugival megyünk koliba, sajnos most rossz idő jött ránk :( , 70km/h-val 3l/100km.."
Annyi terhelésnél, hasonló beállítással, azonos sebességnél nekem is ennyi a fogyasztás. De ha jobban megyek a társaság kedvért, akkor bizony nő is a fogyasztásom is, egyértelműen.
Már régebben megnéztem e képeket,tetszik most is.
Egyébként nálad is a berúgó gumi csere gyakori? DDD ;)
Nálam is az volt, DE fekete szigetelőszalag nagymértékben megnöveli a tartósságát, mert az utángyártott gagyi, gyakran tönkremegy...
Nekem bevált, és nem annyira feltűnő, mintha nem is lenne rajta...
Teknőc
Azért nem csak egyedül használom:
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=61961,
ennyi csomag mellé, még hugi aki 55kg, én meg 73kg a cuccok kb. 30kg, tehát összesen 158 kg.
Fogyasztás:
Jaj, nekem volt már 4,5l mikor 85-90-nel mentem hosszabb távon.De nekem 3,3-38L/100 km a megszokott.
De volt már 2,6L/100 km is..
Függ a vezetőstílusától, szokásától is nagy mértékben tehát.
Ezért nem szabad szentírásnak venni a mások fogyasztását, csak a sajátod az érvényes, az is magadnak.
Teknőc
Értem, azonos beállítás, de láttam, te jóval kisebb súllyal vagy megáldva.
Így lehet, hogy neked elég is a 16-os is.
De hidd el, lehet, hogy másnak meg így jobb.
De nem jelenti azt, hogy Halálra pörgeti az ember.Egyébként is egy fogaskerék fokon nem múlik ez annyira...D
Teknőc
Én nagyon nem szerettem 15el, felesleges hogy 2000es fordulatról húzzon 4be, és olyan rövidek a fokozatok, hogy az egyesnek pl. semmi értelme, mert a gyakorlatban egy kereszteződésből félig tudok kifordulni, és már szúrni kell a kettest, 25nél rakom 3ba 35nél 4be, aztán 45nél érzem, hogy még raknám, ha lenne egy ötödik.
Hozzá kell tenni, hogy én városba 3000ig szoktam pörgetni, ha sietek max. 4000. Országúton általában 60nál már 4be vagyok, egyedül is, meg két személybe is. Szerintem elég nyomatékos, és ezt 16al lehet igazán kihasználni. Az enyémen gyári 150es henger van nem rég volt fúrva, a 22es karbi és a szívócsonk 22es, és egy után gyártott kis ETZ kipufogó van rajta, eddig kis TS kipuval használtam úgy kijöttem vele 2,8l-ből, az ETZ kipuval még nem mértem értelmes fogyasztást, a legutóbb 3,7l volt,(majdnem infarktust kaptam :D ) de éreztem, hogy mindenhol sok neki nem picit, még beállításra szorul.
"16-os- 15-ös között alig van különbség, azaz mégis:
Sebességben, azonos többi beállításnál kb 5 km/h jelent, vagyis kb. 6-700/min fordulatot."
Félreértések végett jellemzem a méréskor a motort és környezetet is néhány szóban:
Ezt utazósebességnél fellépő különbségre értettem, sík úton.
Azaz 75km/h volt 15-össel, 80-85km/h 16-ossal azonos fordulaton,
5000-5200/min között tapasztaltam.
Full gyári kis ts 125-tel,
majd ugyanez 150-es hengerrel.
16-os nekem nem vált be.
De halálba forgatás nem lép fel sztem.
Lehet hogy mást tapasztalt, nekem ennyi ezzel kapcsolatban.
Teknőc
"Halálba forgatni?"
16-os- 15-ös között alig van különbség, azaz mégis:
Sebességben, azonos többi beállításnál kb bő 5 km/h jelent, vagyis kb. 6-700/min fordulatot.
DE! Aki nagy tömegű,(jó mázsa, vagy nagy terheléssel használja a kis mz-ét)
akkor inkább a 15-ös lánckerék használata jelent előnyt,
mert nagyobb nyomatékot ad egyértelműen.
Ez leginkább az emelkedőkön jelent előnyt.
Tapasztaltam.
Ugyanis, nekem már 150-es henger van, de minden más 125-ösé.
Én vagyok 110 kiló mindenestül, erre jön még a jó 30 kilónyi túrafelszerelés.
Azaz ez már közelít a kis ts teherbírásához.
De 15-ös lánckerékkel szépen elmegyek mai napig is 80-nal.(f=5500/min)
Ez 16-ossal f=5000/min alatt lenne, de hegyekben azonban erőtlenebbül is menne alattam.
Jó netes bolt:-Fordulat motoralkatrész
Nagyon jó kiszolgálás, profi kapcsolattartás, jó kiszolgálás..
Sőt az árak is nagyon barátiak!
Ja, javaslom az előre fizetést, még olcsóbb lesz a kiszállítás.
Utólag tapasztaltam!
DE Ajánlom minden motorosnak!
Sok sikert!
Én innen már rendeltem, írt is, mikor a csomagot feladta, szólt, mikor várhatom.
Minden profi volt! Le a kalappal előtte!
A link a motoros boltnak:
http://webmotors.hu/
Teknőc
Ide lenne egy megjegyzésem:
Lehet kapni az internet szerint az E-motorparts-nál 17ES első lánckereket kis TS-re, mivel rendelnem kellett ezt-azt, rendeletem hát egyet, de nem jött meg, még szerencse, hogy rendeltem egy 16ost is így most nem kell a 15el halálba forgatni.
Meg rendeltem még olcsó NGK gyertyát (550huf)láttam nálunk 650 huf-ért halogén égőt, ezek közül semmi sem jött.
Szóval minden olcsó, de nincs semmi. :D
Naja. Amikor én erről tanultam, akkor a 12 fogas lánckerék nagyon nagyon elméleti határ volt. Azt mondták gyakorlatban 14 fognál kevesebbet nem szabad használni, a túlzott mechanikai igénybevétel miatt.
De ugye kapitalizmusban mindent lehet kapni amire van igény, még ha az hülyeség is.
Működni persze fog, de nem sokáig.
Kis ETZ-hez 12-13 is van, neten láttam valahol. Bár inkább hátra lenne érdemes nagyobbat felrakni, ha számít a lánc hosszú élettartama.
éppen lehet akku gyenge, de az hidegen sem indulna, inkább rossz keverék ami karburátortól kezdve, szimeringig, vagy alacsony kompresszió is lehet.
Csak megkérdem már itt is. Az lehet csak az aksi gyengülése hogy melegen nem mindig indul elsőre? Pontosabban ha leállítom és egy percen belül rárúgok indul, csak utána már nem, csak szivatóval. Azt is észrevettem hogy alapjáraton hagyva nagyon lecsökken a fordulat, van h leáll akkor is, meg menet közben is az index akkor szeret működni ha előtte pörgettem a motort.
Érik még egy téli biztonsági szervíz, de ha nem muszáj szimeringig nem akarok leásni :)
ja, most nézem 125-öshöz van 14-es
na jó, de az egy verseny gép :D
15-fogu a legkisebb,ha jól tudom,de azért kösz a segitséget.az oldalkocsisokra szokták a 15 fogut rakni nagyobb legyen az ereje
Asszem van 14 fogas is.
Hátulra viszont csak csinálni lehet nagyobbat mert nem tudok róla hogy boltban lehetne kapni.
Egyébként én 16 fogassal mentem ki homokozni és így is a túl sok nyomaték volt a bajom, leg kissebb gázra szórta a homokot :)
15 fogas a legkisebb első lánckerék.
Ezzel kb 100at fog menni 5ben.
A hátsó lánckeret meg addig lehet növelni míg nem éri az aszfaltot. :D
B.U.É.K mindenkinek.Tudna-e valaki segiteni?Van egy etz 250-em,szeretném átalakitani terepezésre ugy hogy a végsebessége ne legyen 70-80km/óránál nagyobb.A szekunder meghajtásnál nilyen átételezést használjak????
Helló! Boldog új esztendőt mindenkinek!
Etz 150 re szeretnék ilyen belsőrezós kipufogót.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=284683808245781&set=a.246454645402031.57904.100001124927806&type=3&theater
Valakinek esetleg van ilyen vagy esetleg tudtok róla valamit? Jól működhet napi közlekedésre nem csapatásra?
Köszi, egyébként Jawaról valő a tank.
BUÉK!!!!!
Bár az eredetibben a legjobb sztem!
Teknőc
Szép kis gép! Hasonló lenni enyém is, sőt, színre is, csak....
Tényleg, a tank milyen motorról való?
Teknőc
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/az-oreg-csuhos-97899
Levideóztuk a csühöst, lessétek meg ha van időtök.
Sziasztok!
Kérdezni szeretném valakitől, a 250es ETZ-nél a felső holtponttól hány mm-re, hány főtengelyfokra nyitja a dugattyú a forgattyúsházba beáramló friss keveréknek az utat?
Vagy ha van valakinek egy hengerpalást rajza méretekkel, az is tökéletes lenne!
A válaszokat előre is köszi!
Sima hagyományos NBR gumi szimering, porvédős kivitel tökéletes.
Kiszeded a telót a helyéről, vékony csavarhúzóval kifordítod a régit a szár mellett benyúlva, (vigyázz, ne sértsed meg a szárat) berakod az újat, vigyázz vele, hogy amikor berakod ne deformálódjon, vagy sérüljön. Én be szoktam áztatni olajba pár órára.
Nem a szimering a gyenge pont, hanem a szár sérülés vagy kopás amitől problémás lesz, azon meg nem segít a legdrágább szimering sem.
sorszám: 42814 (131000)
( előzmény: zsolt-etz250, 2011-12-28 17:58:40)
Helló!
Érdeklődnék, hogy a 250-es ETZ első teleszkópjainak a szimeringet hogyan érdemes kicserélni, és szerintetek milyen típusút érdemes belerakni (jó minőségűt)?
Városba kerékpárt és supermoto-t kell használni. :-)
hosszabb útra biztos király, de városba megőrülsz vele :D
Bódog Karácsonyt!
http://www.evomoto.de
1 liter 100km-en 90km/h-nál. 130 a vége.
Ez is érdekel!:)
troster@citromail.hu
Mennyi az ára?Engem érdekel!
sorszám: 42808 (130961)
( előzmény: citromosgosser, 2011-12-25 12:14:29)
Boldog Karácsonyt mindenkinek!! ETZ 250 papír nélküli,kitűnő állapotban van cserélném, P20 alkatrészekre vagy eladnám az árat megbeszéljük......
Rendben, köszönöm szépen a válaszokat.
Eredetileg nem festve volt, hanem homok fújva és krómozva, tehát matt krómozás volt rajta.
Szóval ha festve van akkor az már nem hibátlan :)
Amúgy ha sérülés mentes és nincs el olajosodva, nem volt szétvágva, 10ezer körül mentek, de manapság már nincs túl sok közforgalomban.
sorszám: 42805 (130954)
( előzmény: citromosgosser, 2011-12-25 08:05:05)
Leginkább abban jobb, hogy fel van hajtva a vége, de egy eredeti MZ kipufogóhoz képest nem jobb. Viszont egy utángyártotthoz képest, abban jobb, hogy még ennek nincs elszúrva a méretezése a silány kivitelezéssel, ezért úgy viselkedik a motor, ahogy a német mérnökök megálmodták, és nem úgy ahogy a kisiparnak sikerült.
A 2T motorok ugyanis nagyon érzékenyek a kipufogóra. Tulajdonképpen csupán egy jó kipufogó duplájára emelheti a teljesítményt...persze ezek nincsenek engedélyezve az MZ kupában és maga a blokk sem bírná.
Te mennyit adnál egy ilyenért? (hibátlan cső, ezüst színre lefújva)
Azon kívűl, hogy jobb szögben áll, ezáltal nem ér le kanyarban és jobb anyagból van sokkal többet nem ér.Bár öblösebb lesz a hangja és frissebb a motor, de nagy csodát ne várj tőle.Nekem utcain van fenn én nagyon szeretem, és nekem tetszik az állása.Bár verseny terén Keri többet tud majd segíteni Neked.
Trabi ügyben lehet én is tudok Neked segíteni,menjünk át a csevegőbe.
Waresz!
Úgy tudom, hogy neked volt dolgod néhány Trabival is. Segítségedre lenne szükségem néhány kérdésben.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|