:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
ezt a márkát egyáltalán nem ismerem,sajnos az Etz-től mindegyik jobb:)
Áá én alacsony költségvetésből szeretném kivitelezni a dolgot,nekem jó a "gyári" ETZ fékcső is! :)
Szted ezért érdemes egy 5öst adni?
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/italjet_formula_elso_hatso_fek_munka_henger_1533187370.html
Igaz ez nem japán,hanem olasz..
A jó fék nem olcsó mulatság!:)Én fém fékcsövet vettem hozzá, ahhoz olyan méretű fittinget kapsz amilyet akarsz.
Alkudj a főfékhengerből ha tudsz, az tényleg kicsit sok.Utángyártott újjal ne foglalkozz, az se sok mindenre jó.
A fém fékcső kb.5500ft-ot emészt fel, de utána biztonságos motorod lesz.
És a fékcsövet hogy hoztad össze vele? Vagy teljesen megegyezik a kettő? Én is nézegettem bontott robogóét,de 9ért akarta adni.. Azt meg kicsit sokallottam értük,m az állapotuk sem volt makulátlan..
A legjobb ha lecseréled az egészet.Én nemrég cseréltem Honda diora 4ezerért vettem, azóta tökéletesen működik.
Japán bontottad próbálj, majdnem mindegyiken Nissin márkájú van, többet nem lesz vele bajod.
Folyik a fékolajam a fékkarnál. Már kicseréltem a gumikarmantyúkat is,jobb lett,m nem úgy folyik mint a csap,de motorozás közben összepöttyöz. Van valakinek ötlete,mit lehetne még kezdeni vele? Cseréljem ki a munkahengert is,v kuka az egész és vegyek valahonnan egy másikat?
A 150-essel még nem próbáltam hosszabb távon, de 125-tel se az 50km/h-t!
Városban igen,(ugye,...) de ott a lámpák, lassítás-gyorsítás miatt torzulna a mérés.
Tehát részemről marad elmélet.
Teknőc
Elméletileg a 125-ös 1 decivel kevesebbet eszik a 150-esnél 50km/h-nál.
gyári 125ös vs gyári 150, összehasonlításra gondoltam, nálam pozitív változás volt, fogyasztás terén is, igaz én sajátosan vezetek. :D
Nem biztos, hogy a végcső szűkítése azonos hatású a hengerben lévő kipufogószűkítő hatásával.
Nem akarok vacakolni a szelepekkel, vezérműtengellyel, vezérműlánccal. :-)
Jól el lehetne játszani még a beömlő, kipufogó hosszával, átmérőjével is. Anno 3000/min-re valami 2,5-3 méteres kipufogóhosszat számoltam. :-)
Gyors számolás:
kb. 180 fokos nyitási idővel 3000/ min nél a kipucsatorna nyílt ideje 0,01s.
380m/s-os nyomáshullámmal 3,8m út a kipu végéig és vissza, a kipu tehát 190cm hosszú. :-)
Ahogy szűkíted, úgy tudod a felső peremet is befolyásolni. Beraksz egy lemezt. Nem kell hozzáérni a dugattyúhoz.
Ha már fojtani akarsz, akkor a végcsövet kell szűkíteni
4T. Mióta mondom már ezt? Te találsz mindig kifogást miért nem jó neked :D
Mit találtam:
http://racing-bazar.hu/szolgaltatas/szerviz-tuning/mz_etz_henger_tuning
ETZ, TS henger egyaránt a képeken.
A 125-ös henger előnye, hogy 52-52,5-53-53,5-54-54,5-55-55,5-56-56,5-57-57,5-58-ra lehetne fúrni. 12 éltű henger, túl az egymillió kilométeren. :-)
TS125 rossz hatásfoka, vs TS 150:
Melyik eszik legkevesebbet?
TS 125, TS 150, vagy 150-re fúrt 125-ös?
Gyanítom, hogy mint az ETZ-nél, TS-nél sem azonosak a nyílásméretek és vezérlési idők a 125 és 150-hengernél. A 150-es gyári ETZ henger beömlése, átömlése kipufogása szélesebb, és magasabb.
Próbáltam kipufogó nyílás szűkítést. 1cm-ről indult a lik, aztán növeltem. A szűkítőt a könyökcső és a henger közé tettem be.
Fogyasztásban változást nem tapasztaltam. Benzinnel 50km/h 2,8 liter, 60km/h 3,3 liter. A szívó és átömlési időt is módosítani kellene.
Viszont 5-ben, alapjáraton(1500/min) 25km/h-val képes volt haladni és gázadásra gyorsulni a kis ETZ, de úgy rezonált, mint egy KTM. :-)
Szóval az alsó tartományban a gázreakciót, nyomatékot növeli a kipuszűkítő. Ki kellene próbálni membrános szívással kombinálva.
Egyről beszélünk, már megláttam előtte.
Le is írtam,
hogy Lacibá gépje miért áll úgy.
A többi képet is megnézted?
Sok jó mz a túrán..
Jó kis sorozat,
VG munkája a Mecsek túráról..
Teknőc
Nem tudom a kipunyílás tetejét lentebb vinni. Ahhoz más hengerpersely kellene. Végülis megoldható gépmunkával. Sok idő, sok kísérletezés.
A kipunyílást viszont lehet szűkíteni.
Illetve a henger aljából lemunkálással lehet csökkenteni a kipu és az átömlők nyitási idejét. Ekkor a szívónyílás ideje növekszik meg, amit hosszabb dugattyúszoknyával lehet orvosolni.
3000/min-re optimalizálva akár áramfejlesztőt is hajthatna a TS-blokk, bár a 2T kenőolaj ára (1:50) és mennyisége miatt(Ha 800Ft/liter árú szutyokkal bírná az 1:100-as keverést, talán), és az alacsonyabb (kb. kétharmada)fogyasztás miatt is gazdaságosabb egy négyütemű.
Honda EXP-2. Gyakorlatilag szabályozott öngyulladás. Közel állandó terhelésre(pl. 50km/h) a sűrítés növelésével lehet optimalizálni a motort. 125-ös fejjel a 150-es 60-nál már kezdett detonálni néha.
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=59129&cmd=pic&id=787017
Na, jó!
Az első képen tényleg néhány centire a levegőben van. Lacibá úgy megpakolta a kis gépet, hogy hietetlen....
A nagy súlya hátsó keréken van, mikor lábra állította, akkor változott a dolog.
Eddig észre sem vettem a képen..DDD
Teknőc
Ahan! Több kép is van. ;) :))
Szerintem VG gépjére gondolsz, a kempingben,
mikor lábra állította a kis kék ts-ét.
Ott tényleg a levegőben van.DDD
De a kis kék etz sehol sincs egykeréken levegőben..;)
Az öreg Lacibá ilyet már nem csinál szerintem.;) DD
Teknőc
Sokan mondják ezt, nálam épp nőtt a fogyasztás.
Kb. 0.5 literrel.
Lehet, sőt biztos is, hogy erre rájátszott az etz kipuff is.
De dinamikában és sebességben nagyon pozitív a változás.
Régen 3-3,2 litert kért, manapság inkább 3,5 -3,8 liter/100 km.
A változás eredeti 150-es DDR henger, és etz kipuff.
Minden más maradt eredeti ts 125-ös.
De más lett, mostanában igaz, megyek is vele rendesen.
Mostanság olyan mintha még csak 75 kilós 19 éves lennék..
Mint 13 éve…
Csak a fogyasztás nem, de úgy látszik ez az ára.
Teknőc
Ebben van valami. Mondjuk kipróbálni egyszerűbb ezt.
Egy másik dolog viszont, hogy Tsnél pl. a 125 rosszabb hatásfokon üzemel, mint 150es.
A 125 hengerrel nekem rendre 3l fölött fogyasztott, pedig lassabban közlekedtem vele, mint a 150sel.
Az nem módosítja a vezérlést, csak lefojt az áramlást.
Az meg kb ugyan az mint ha nem húzod a gázt.
egy szimpla kipufogónyílás szűkítés, nem volna egyszerűbb?
csak berakni egy szűkítő gyűrűt a tűz karika elé.
Ja amit mondani akartam a fecsegés mellet, hogy te szeretsz kísérletezni ilyesmivel. Próbáltad már lejeb vinni a kipufogó nyitást? 1mm már érezhető változást okoz, csak vigyázz a gyűrűk ne akadjanak el ha beraksz oda egy lemezt.
Az ETZ erősebb is...na meg nem is éppen optimális szerkezetek ha fogyasztásról van szó. A TS eléggé le van folytva. Alacsonyan van a kipufogó nyitás, és ez ami javítja a fogyasztást és csökkenti a teljesítményt. Ezen felül az átömlők is elég szűkek. Nem tudom milyen az ETZ de TS bőven a lehetőségek alatt van.
Hondának volt egy olyan kísérleti blokkja, aminél a kipufogó nyitást tág határok között változott, a fordulatszámmal. Ezzel a széles nyomaték görbe mellett (ami ugye inkább a 4T motorok erénye) tiszta és gazdaságos 2T motort csináltak.
Egy befecskendezős 2T-vel kombinálva szerintem csúnyán verne mindent fogyasztásban és teljesítményben. Hogy mennyire megbízható, vagy tartós...na azt viszont nem tudom.
Ha nyugdíjas leszek csinálni fogok egy ilyen blokkot :D
Apropó, szereztem AW7075-ös Alumínium ötvözetet, ami (nem túlzok) erősebb mint a c45-ös acél!!! és nem kicsivel, miközben harmad olyan súlyú.
Csináltam keménység vizsgálatot, az is jobb, valamint ha megütöd kalapáccsal ugyan úgy hosszan cseng mint egy acéldarab. Kéne hajtókart, meg dugattyút csinálni belőle :)
3 litert nálm csak 50-nél eszik a kis ETZ, 60-nál már 3,3 litert kér.
Szóval nektek a TS 70-nél eszik annyit, mint az ETZ 50-nél.
Lehet, hogy az a túlfogyasztás oka, hogy a Ladát vontatom vele? :-D
Azona képen, amit linkeltél. Nem ér le az első kereke. :-)
Létezik az, hogy a TS ennyivel kevesebbet egyen azonos tempóban?
Építek egy TS-blokkos házi áramfejlesztőt. :-)
Fogyasztás témához csak annyit szólnék hozzá, hogy nem emlékszem mikor tankoltam utoljára, de ebben az évben túrával mindennel együtt a legnagyobb fogyasztás 3,4 volt. Mecsek túrán meg 3,0.
Végre ismét jó a gép, a nehéz indítást meg a problémákat konkrétan gyertya okozta. :D
Nekem is hasonlóak a tapasztalataim, mint Teknőcnek, bár nekem valamivel könnyebb, mert felfelé nem kell húznom az utazó sebességemet, a kisebb túratársak miatt, de ha barátom összerakja az ETZ 250ét, akkor kaphatom a szívrohamokat. :D
Egy jól beállított MZ TS 125 átlag 70-75 km/h –nál
a fogyasztása ~3 L/100 km körül mozog.
Felpakolva, s jól megterhelve 3,2-3,4L/100km.
Legalábbis saját tapasztalatom után.
Az hogy neked miért fogyasztott annyit, nem tudom.
Beállításoktól és vezetőtől is függ a fogyasztás.
3,6-3,8 L/100km-es fogyasztás 80-85km/h van,
(Túrafelszereléssel!) Legalább is nálam.
De nem szoktam magamat másokkal összehasonlítani.
Volt mikor csak 2,6 L/100km is volt,
ha olyan hangulatom volt. (60km/h)
Melyik képen egykerekezik a kék kis ETZ?
Hol látod? Az engem is érdekel…DDD
Teknőc
A képen egykerekezik a kék kis ETZ. :-)
Nekem 70-nél 3.7-3,8-at evett a kis ETZ.
Létezik, hogy 27%-kal többet eszik a kis ETZ a kis TS-nél????
Marad az elektromos, és elektromotlan kerékpár. :-(
Lassan már a 2 liter alatti fogyasztás lesz a cél...
Ha nem boldogulok vele, mármint ha az ETZ kipuval nem tudom 3l-n tartani, akkor megy rá vissza a kis TS-é.
500 forintos benzinnel nem járhatok 3-3,5l fölötti fogyasztással.
lehet venni belsőrezos mza németkipúfogot aval kéne kiprobálni +10%teljesitmény igérnek !!
Ki kéne próbálni TS kipuval is a kis ETZ-t.
Ha 70-nél enne 3 litert 50km/h helyett, a seggem verném a földhöz örömömben.
De a 80-nál 2,5 liter még jobb lenne :-)
az nem gond a blok be van épitel egy etx 350-es vázba,az birja a strapát,csak a szekunder hajtáson gondolkodom,nem kéne gyorsabbnak lennie 70-80km/h-nál
Nem kell ilyesmit. Elég a 16-os lánckerékkel, így is elforgatja a kereket és gyorsabb, mint amit mersz menni terepen.
Jawa hátsó telót kell berakni, meg valami keményebb első rugót, mert nekem már kisebb szántáson is alul felül csattant...és kb. ez be is határolja a terep képességét az MZ-nek.
ám legyen egy próbát megér aztán majd elvállik
Ne nyúlj a hátsóhoz, és próbáld ki 17-el.Az is tökéletesen elég lesz.Még mindíg le tudod csökkenteni 16-ra, na azzal már nagyon rövid.
sziasztok,egy kérdés ismét,etz 250-esemet szeretném átalakitani terepezésre,ugy gondoltam az első lánckereket lecsökkentem 15 fogura a hátsót 52 fogura(csináltatom).szerintetek mi lessz a végsebessége?tul rövidek lesznek a sebességek?és a start jó-e lessz?
Tegnap ígértem, hogy leírom a tapasztalatokat a Mikuniról, ha lesznek.
Nos ma végre összeraktam, mentem is vele, igaz légszűrő nélkül, mert csak légszűrő ház volt rajta.
Az eredmény menetdinamika szempontjából nem rossz, viszont a kipun ömlik ki az olaj 40es keveréken is, így gondolom a fogyasztás nem kifejezetten barátságos.
Visszaraktam rá a gyári karbit a 22es szívótorokkal, és az olaj folyás a kipuból egyből megszűnt.
Másik aggály volt még a Mikunival hogy nem lehetett, értelmes alapjáratot állítani, mert ha a sibertűt nagyon beejtettem akkor egyből felment 3800ra. Valószínűleg nagyobb vákumra lenne szükség amit csak egy nagyobb mocival lehet elérni.
Tavaly így találtam rá egy null km-es kmórára a trophyhoz, ami már nagy különlegesség,de az ember tudta is mit árul:(
A gyári, eredeti a legjobb, ezért kell börzékre, vagy jó ismerősökhöz járni.
Olcsóbb, könnyebb felújítani, jobban bírja a strapát.
Jó centírozót nehéz találni, de lehet még keresni, érdemes.
Az utángyártott alkatrészek gagyisága miatt van rossz híre az mz-nek.
Néha én is veszek utángyártott alkatrészt,
de előbb-utóbb visszacserélem egy régi, de felújítottra.
Kétszer tovább tart, és kevesebből is megvan.
Tehát az eredeti a legjobb mindenben..
Kivétel például a légszűrő, és az indexrelé..
Bár, néha eredeti, gyári csomagolásban azt is lehet venni,
Újonnan, mert valaki eldobozolta, majd most találta meg.
Ilyen is előferdül, nagy örömömre!
Teknőc
Szerintem valami bontottat kéne venned, tárcsával már láttam 8-9 körül gumival.
A legjobb ha a régi gyáridat újítod fel, centrírozás, ha a felni kuka, akkor vegyél másik komplett fűzött kereket.Azt tudod polírozni, políroztatni.Az után gyártottak nagyon gyatra minőségűek, semeddig sem bírják.
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e valami lényeges különbség az alu és a krómozott (acél??) felni között? Az ETZ-én nagyon meg van ütve az első felni, és gondoltam, hogy idén kicserélem, mert már a műszakin is szóltak érte (másba biztos nem tudtak belekötni).
A futár boltban néztem, 1.6X18 alumínium felni 11.000 Ft, krómozott 12.800 Ft. Az alu könnyebb, viszont könnyebben is sérül, viszont a krómozás minősége nem biztos hogy túl tartós, de talán erősebb, mint az alu. Melyik lenne jobb vétel?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|