:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Jó ez, meg ha hajtják se eszik sokat, ez mind szép és jó, de 300.000-ért már lehet venni nagyobbat, láttam Suzuki GS-t, DR-t, ha nem csak városba kell, hanem túrázni is.
Akkor már inkább ezek mellé, tartanám a TS-t, vagy vennék valami kis 50es simo-t vagy robogót.
A magamfajta Babettázásra senkit nem biztatok. :D
Ma bármilyen járművet veszel, igen nagy az állami sarc.
Egy kis gép sarca is majd 50 ropi.
Lazán,…:(
Teljes mindegy, mit veszel, régi mz-t, vagy régi 4T japant.
DE! A 4T kb fél-egy literrel eszik kevesebbet.
Végül is nem sokkal kevesebbet szerintem.
De olyan motor vagy jármű nincs, főleg használtan,
amire előbb-utóbb költeni ne kelljen rá.
Az alkatrész ára, utánpótlása, a motor karbantartása is jó szempont,
S nem csak a fogyasztás..
Egyébként mire gondoltál?
Ha már 4T és nyolcadliteres:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_sr125-4976505
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_sr125-5327394
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_sr_125-4886034
Mit szólsz hozzá?
Bár szerintem a kis ts-nél, az igazi kis mindennapi igáslónál jobb nincs.
Mindennapra, munkába járáshoz, városi használathoz s kisebb túrára nagyon alkalmas. Olcsó, egyszerű, masszív, megbízhatóan serény, mégis igénytelen kis gép. Alkatrész utánpótlás is fillérekben van más motorokhoz képest.
Igaz, inkább egyszemélyes használatra jó, de arra kiváló.
Teknőc
Sok lenne az állami sarc utána.
Lehet, hogy 4T 125 lesz a vége az ETZ mellé.
cseréld el az etkót egy TS-re, és megoldódik a problémád a fogyasztással. :D
Ezt, hogy érted, hogy felemás?
Olyan fittinget teszel rá amilyenre szükséged van, az olaj útjának a belső átmérője nem változik.
Akkor fékcsövet csináltatnom kell hozzá,h "felemás" legyen?
HELP!
Hol találom meg a kis TS-ek vezérlési adatait?
Kis ETZ-k vezérlési adatai:
125/150/150
induction 151 151 155
transfer 114 114 120
exhaust 165.5 169.5 179
http://www.ostmotorrad.de/mz/ts/bedts/bedts.php
Két szívmelengető fotó motorosoknak:
http://baldy.smugmug.com/photos/262771524_n47mQ-XL.jpg
http://baldy.smugmug.com/photos/139814785_2Gvtv-L.jpg
http://totalcar.hu/tesztek/haszon/t72/
"Egy köbméteres tankjának tartalmával 480 km-t képes megtenni. Elmegy dízellel, benzinnel és kerozinnal is. Elindul melegben, a jeges Szibériában, be lehet bikázni, egyszerűen megállíthatatlan. 5 méter mély vízben 1 kilométert képes megtenni. "
Kerozinnál, benzinnél mi keni abebecskendező fúvókákat?
3 tankba/harckocsiba elférő üzemanyagmennyiségért bármikor odaadom az MZ fékét. :-)
Ezaz, adjuk el a féket a motorról, 3 tank benzin :D
Kár fékezéssel elpazarolni az egyre drágább üzemanyag elégetésével létrejövő mozgási energiát. :-)
Ez szerintem ugyan az mint a Yamahákon van, de nem biztos hogy adnék ennyit egy ütött kopott robogófékért. Ennyiért szinte robogót is lehet már venni.
Google a jóbarátod első találata a "Hyosung főfékhenger" kifejezésre:
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_adsmanager&view=details&id=746&catid=2&Itemid=100026
Ár nincs de ha 15nél többet kér keress tovább a googlen.
Tedd le neki az 5000-est és ha nem adja annyiért köszönj el tőle :)
Ennyi pénzért vadi új, vagy alig használt Hyosung féket lehet kapni okos helyen, és azok is nagyon jók. MZ kupában is előszeretettel használják.
Szemét bontósok rájöttek, hogy az MZ-sek viszik a robogó féket (mert a robogón nem romlik el tehát ők nem viszik) azóta pofátlan árakat akarnak kérni.
Fékcsövet gyártatni kell hozzá, vagy csinálhatsz magadnak hollandis fittingel. Mindkettő egyformán jó.
A fém fékcső magasztalásával pedig nem esnék túlzásba. A gumi fékcső is biztonságos, de ha már egyszer csináltatni kell, érdemesebb a fémszövetest, mert merevebb és keményebb a nyomáspont, jobban adagolható a fék, de igazából MZ-n nekem az eredeti fékkel sem volt ezzel gondom...persze nem utángyártott cső volt rajta.
ezt a márkát egyáltalán nem ismerem,sajnos az Etz-től mindegyik jobb:)
Áá én alacsony költségvetésből szeretném kivitelezni a dolgot,nekem jó a "gyári" ETZ fékcső is! :)
Szted ezért érdemes egy 5öst adni?
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/italjet_formula_elso_hatso_fek_munka_henger_1533187370.html
Igaz ez nem japán,hanem olasz..
A jó fék nem olcsó mulatság!:)Én fém fékcsövet vettem hozzá, ahhoz olyan méretű fittinget kapsz amilyet akarsz.
Alkudj a főfékhengerből ha tudsz, az tényleg kicsit sok.Utángyártott újjal ne foglalkozz, az se sok mindenre jó.
A fém fékcső kb.5500ft-ot emészt fel, de utána biztonságos motorod lesz.
És a fékcsövet hogy hoztad össze vele? Vagy teljesen megegyezik a kettő? Én is nézegettem bontott robogóét,de 9ért akarta adni.. Azt meg kicsit sokallottam értük,m az állapotuk sem volt makulátlan..
A legjobb ha lecseréled az egészet.Én nemrég cseréltem Honda diora 4ezerért vettem, azóta tökéletesen működik.
Japán bontottad próbálj, majdnem mindegyiken Nissin márkájú van, többet nem lesz vele bajod.
Folyik a fékolajam a fékkarnál. Már kicseréltem a gumikarmantyúkat is,jobb lett,m nem úgy folyik mint a csap,de motorozás közben összepöttyöz. Van valakinek ötlete,mit lehetne még kezdeni vele? Cseréljem ki a munkahengert is,v kuka az egész és vegyek valahonnan egy másikat?
A 150-essel még nem próbáltam hosszabb távon, de 125-tel se az 50km/h-t!
Városban igen,(ugye,...) de ott a lámpák, lassítás-gyorsítás miatt torzulna a mérés.
Tehát részemről marad elmélet.
Teknőc
Elméletileg a 125-ös 1 decivel kevesebbet eszik a 150-esnél 50km/h-nál.
gyári 125ös vs gyári 150, összehasonlításra gondoltam, nálam pozitív változás volt, fogyasztás terén is, igaz én sajátosan vezetek. :D
Nem biztos, hogy a végcső szűkítése azonos hatású a hengerben lévő kipufogószűkítő hatásával.
Nem akarok vacakolni a szelepekkel, vezérműtengellyel, vezérműlánccal. :-)
Jól el lehetne játszani még a beömlő, kipufogó hosszával, átmérőjével is. Anno 3000/min-re valami 2,5-3 méteres kipufogóhosszat számoltam. :-)
Gyors számolás:
kb. 180 fokos nyitási idővel 3000/ min nél a kipucsatorna nyílt ideje 0,01s.
380m/s-os nyomáshullámmal 3,8m út a kipu végéig és vissza, a kipu tehát 190cm hosszú. :-)
Ahogy szűkíted, úgy tudod a felső peremet is befolyásolni. Beraksz egy lemezt. Nem kell hozzáérni a dugattyúhoz.
Ha már fojtani akarsz, akkor a végcsövet kell szűkíteni
4T. Mióta mondom már ezt? Te találsz mindig kifogást miért nem jó neked :D
Mit találtam:
http://racing-bazar.hu/szolgaltatas/szerviz-tuning/mz_etz_henger_tuning
ETZ, TS henger egyaránt a képeken.
A 125-ös henger előnye, hogy 52-52,5-53-53,5-54-54,5-55-55,5-56-56,5-57-57,5-58-ra lehetne fúrni. 12 éltű henger, túl az egymillió kilométeren. :-)
TS125 rossz hatásfoka, vs TS 150:
Melyik eszik legkevesebbet?
TS 125, TS 150, vagy 150-re fúrt 125-ös?
Gyanítom, hogy mint az ETZ-nél, TS-nél sem azonosak a nyílásméretek és vezérlési idők a 125 és 150-hengernél. A 150-es gyári ETZ henger beömlése, átömlése kipufogása szélesebb, és magasabb.
Próbáltam kipufogó nyílás szűkítést. 1cm-ről indult a lik, aztán növeltem. A szűkítőt a könyökcső és a henger közé tettem be.
Fogyasztásban változást nem tapasztaltam. Benzinnel 50km/h 2,8 liter, 60km/h 3,3 liter. A szívó és átömlési időt is módosítani kellene.
Viszont 5-ben, alapjáraton(1500/min) 25km/h-val képes volt haladni és gázadásra gyorsulni a kis ETZ, de úgy rezonált, mint egy KTM. :-)
Szóval az alsó tartományban a gázreakciót, nyomatékot növeli a kipuszűkítő. Ki kellene próbálni membrános szívással kombinálva.
Egyről beszélünk, már megláttam előtte.
Le is írtam,
hogy Lacibá gépje miért áll úgy.
A többi képet is megnézted?
Sok jó mz a túrán..
Jó kis sorozat,
VG munkája a Mecsek túráról..
Teknőc
Nem tudom a kipunyílás tetejét lentebb vinni. Ahhoz más hengerpersely kellene. Végülis megoldható gépmunkával. Sok idő, sok kísérletezés.
A kipunyílást viszont lehet szűkíteni.
Illetve a henger aljából lemunkálással lehet csökkenteni a kipu és az átömlők nyitási idejét. Ekkor a szívónyílás ideje növekszik meg, amit hosszabb dugattyúszoknyával lehet orvosolni.
3000/min-re optimalizálva akár áramfejlesztőt is hajthatna a TS-blokk, bár a 2T kenőolaj ára (1:50) és mennyisége miatt(Ha 800Ft/liter árú szutyokkal bírná az 1:100-as keverést, talán), és az alacsonyabb (kb. kétharmada)fogyasztás miatt is gazdaságosabb egy négyütemű.
Honda EXP-2. Gyakorlatilag szabályozott öngyulladás. Közel állandó terhelésre(pl. 50km/h) a sűrítés növelésével lehet optimalizálni a motort. 125-ös fejjel a 150-es 60-nál már kezdett detonálni néha.
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=59129&cmd=pic&id=787017
Na, jó!
Az első képen tényleg néhány centire a levegőben van. Lacibá úgy megpakolta a kis gépet, hogy hietetlen....
A nagy súlya hátsó keréken van, mikor lábra állította, akkor változott a dolog.
Eddig észre sem vettem a képen..DDD
Teknőc
Ahan! Több kép is van. ;) :))
Szerintem VG gépjére gondolsz, a kempingben,
mikor lábra állította a kis kék ts-ét.
Ott tényleg a levegőben van.DDD
De a kis kék etz sehol sincs egykeréken levegőben..;)
Az öreg Lacibá ilyet már nem csinál szerintem.;) DD
Teknőc
Sokan mondják ezt, nálam épp nőtt a fogyasztás.
Kb. 0.5 literrel.
Lehet, sőt biztos is, hogy erre rájátszott az etz kipuff is.
De dinamikában és sebességben nagyon pozitív a változás.
Régen 3-3,2 litert kért, manapság inkább 3,5 -3,8 liter/100 km.
A változás eredeti 150-es DDR henger, és etz kipuff.
Minden más maradt eredeti ts 125-ös.
De más lett, mostanában igaz, megyek is vele rendesen.
Mostanság olyan mintha még csak 75 kilós 19 éves lennék..
Mint 13 éve…
Csak a fogyasztás nem, de úgy látszik ez az ára.
Teknőc
Ebben van valami. Mondjuk kipróbálni egyszerűbb ezt.
Egy másik dolog viszont, hogy Tsnél pl. a 125 rosszabb hatásfokon üzemel, mint 150es.
A 125 hengerrel nekem rendre 3l fölött fogyasztott, pedig lassabban közlekedtem vele, mint a 150sel.
Az nem módosítja a vezérlést, csak lefojt az áramlást.
Az meg kb ugyan az mint ha nem húzod a gázt.
egy szimpla kipufogónyílás szűkítés, nem volna egyszerűbb?
csak berakni egy szűkítő gyűrűt a tűz karika elé.
Ja amit mondani akartam a fecsegés mellet, hogy te szeretsz kísérletezni ilyesmivel. Próbáltad már lejeb vinni a kipufogó nyitást? 1mm már érezhető változást okoz, csak vigyázz a gyűrűk ne akadjanak el ha beraksz oda egy lemezt.
Az ETZ erősebb is...na meg nem is éppen optimális szerkezetek ha fogyasztásról van szó. A TS eléggé le van folytva. Alacsonyan van a kipufogó nyitás, és ez ami javítja a fogyasztást és csökkenti a teljesítményt. Ezen felül az átömlők is elég szűkek. Nem tudom milyen az ETZ de TS bőven a lehetőségek alatt van.
Hondának volt egy olyan kísérleti blokkja, aminél a kipufogó nyitást tág határok között változott, a fordulatszámmal. Ezzel a széles nyomaték görbe mellett (ami ugye inkább a 4T motorok erénye) tiszta és gazdaságos 2T motort csináltak.
Egy befecskendezős 2T-vel kombinálva szerintem csúnyán verne mindent fogyasztásban és teljesítményben. Hogy mennyire megbízható, vagy tartós...na azt viszont nem tudom.
Ha nyugdíjas leszek csinálni fogok egy ilyen blokkot :D
Apropó, szereztem AW7075-ös Alumínium ötvözetet, ami (nem túlzok) erősebb mint a c45-ös acél!!! és nem kicsivel, miközben harmad olyan súlyú.
Csináltam keménység vizsgálatot, az is jobb, valamint ha megütöd kalapáccsal ugyan úgy hosszan cseng mint egy acéldarab. Kéne hajtókart, meg dugattyút csinálni belőle :)
3 litert nálm csak 50-nél eszik a kis ETZ, 60-nál már 3,3 litert kér.
Szóval nektek a TS 70-nél eszik annyit, mint az ETZ 50-nél.
Lehet, hogy az a túlfogyasztás oka, hogy a Ladát vontatom vele? :-D
Azona képen, amit linkeltél. Nem ér le az első kereke. :-)
Létezik az, hogy a TS ennyivel kevesebbet egyen azonos tempóban?
Építek egy TS-blokkos házi áramfejlesztőt. :-)
Fogyasztás témához csak annyit szólnék hozzá, hogy nem emlékszem mikor tankoltam utoljára, de ebben az évben túrával mindennel együtt a legnagyobb fogyasztás 3,4 volt. Mecsek túrán meg 3,0.
Végre ismét jó a gép, a nehéz indítást meg a problémákat konkrétan gyertya okozta. :D
Nekem is hasonlóak a tapasztalataim, mint Teknőcnek, bár nekem valamivel könnyebb, mert felfelé nem kell húznom az utazó sebességemet, a kisebb túratársak miatt, de ha barátom összerakja az ETZ 250ét, akkor kaphatom a szívrohamokat. :D
Egy jól beállított MZ TS 125 átlag 70-75 km/h –nál
a fogyasztása ~3 L/100 km körül mozog.
Felpakolva, s jól megterhelve 3,2-3,4L/100km.
Legalábbis saját tapasztalatom után.
Az hogy neked miért fogyasztott annyit, nem tudom.
Beállításoktól és vezetőtől is függ a fogyasztás.
3,6-3,8 L/100km-es fogyasztás 80-85km/h van,
(Túrafelszereléssel!) Legalább is nálam.
De nem szoktam magamat másokkal összehasonlítani.
Volt mikor csak 2,6 L/100km is volt,
ha olyan hangulatom volt. (60km/h)
Melyik képen egykerekezik a kék kis ETZ?
Hol látod? Az engem is érdekel…DDD
Teknőc
A képen egykerekezik a kék kis ETZ. :-)
Nekem 70-nél 3.7-3,8-at evett a kis ETZ.
Létezik, hogy 27%-kal többet eszik a kis ETZ a kis TS-nél????
Marad az elektromos, és elektromotlan kerékpár. :-(
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|