:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem az ON témához: ma voltam motorozni, mondván készüljünk a Hóbagoly party-ra.
Kint 0, -1 fok volt (celsiusban), az öltözék a következőkből épült fel: felülre poló, pulóver, (nagyon)télikabát. Alulra: cicanadrág vagy jégeralsó ki, hogy mondja, erre egy melegítő, erre egy gördeszkás térdvédő, erre a Lidl-s munkásnadrágból, készített motorosnadrágom, ez belehúzva a katonai bakancsba, két zokni, és még ezekre egy Lidl-s esőoverál, a kezemre pedig egy ugyancsak Lidl-s orkánkesztyű, az arcomra a bukó alá egy motoros kendőt húztam, ilyen kalózos stílusban. :D
Eredmény, fent egyáltalán nem fáztam, és a bukó se párásodott, köszönhetően a kendőnek.Lent itt ott éreztem egy kis hideget, de a térdem nem ropogott, és egyáltalán nem fagytam szét, a bakancsba egy kicsit bele is izzadt a lábam.
A motor jól viselkedett, viszont a fogyasztás rémes: 21km 7,5dl benzin, ami 3,5 feletti fogyasztást jelent, valószínűleg az általam kalibrált főfúvóka okozza a problémát, a tempó egyébként nem volt túl gyors, az éppen lefagyó út miatt, falvakba 50km/h, kint max 75, de inkább 65-70.
Na most akasztom fel magam:)
Hogy legyen ON téma is:
Ki milyen olajat használ?
Melyik a legjobb gyertya az MZ-be? :-D
Egyébként a vasút lenne a kis gördülési ellenállása miatt, kezdőállomásról indulással, célállomáson megállással, köztes fékezések(megállás okozta energiapazarlás), felesleges gyorsítások nélkül, kis tömegű és légellenállású kocsikkal.
Csak a jegyek ára eltúlzott. 2 liter benzinnek felet meg 100km-nyi vasutazás.
Most 4,65 liternek.
Kösz a bókot. :-)
Egyszerűen a legköltséghatékonyabb megoldást keresem közlekedésre, áruszállításra.
Dehogy nézem le. Ráadásul keveset is eszik. Ami nem tetszik, a kis élettartama.
Bár kissé bonyolultabb, nagyobb tömeggel:
biztonságos fékkel, futóművel ellátva egy jó hatásfokú motor áramot termelne, ami meghajtaná a hátsó kerékagyba épített villanymotoros gépet.
Pl. jobb híján egyszerű és könnyű Babetta blokk generátort hajt. Vagy motoros fűrész blokkja, de az eszik rendesen.
Jaja, ezres suzis terved se semmi... saját üzemannyaggal..
Egy biztos, te sem vagy olyan egyszerű lélek, de nem baj..;)
Le a kalappal, aki átlát rajta, vagy rajtad..DDDD
Teknőc
Sokféle igénye van.
Olyan motort nem lehet építeni, ami könnyű, jólkezelhető a sárban, keveset eszik, de 200-nál is jól fekszi az autópályát, nem bidereg akamionok menetszelére. Neki több motor kell.
Egy terepre.
Egy túrázni.
Egy a városba.
Egy a mopedrallyra.
Szereti a változatosságot.
Én ilyennel kezdtem, illetve dörzshajtásossal...Nem semmi!
Sőt, volt mikor Nagyapámék ilyennel túráztak....Persze, mással is..
Tehát ne nézd le, más világ, neked más az értéked..
Teknőc
Ha már olvasod, ő se találja a neki megfelelő motort, azért is javasoltam.
Neki volt már minden, mindent kipróbált már, de egyiket se nagyon hagyta meg 3 évnél tovább...mindig váltott.
Mikor milyen volt a hangulata, olyan motort vett, használt. Volt mikor városi forgalom, volt mikor terep, volt mikor a poroszkálásba kóstolt be.
Ennyi!
Ez:
http://www.takacsek.hu/dongo/dongo.html
Alább olvasva megtaláltam a plexit.
Ez az ember...alig kapok levegőt a nevetéstől. :-DDDDD
"Pannónia P10-et. Nagyon élveztem ezt a motort, de mégis mélységes családsással töltött el, hogy a 250 köbcentis motor nem megy 5-ször olyan jól mint az 50-es... Sőt, alig-alig megy jobban... :)
A pancser 90km/h-nál mindig megszorult és megállt... pár perc pihenő után elsőre indult és lehetett vele tovább menni... 85-tel. :)"
"Nagyon megkomáltam ezt a motort. Három fokozatú váltó és semmi erő jellemezte... :)" :-DDDDDDDDDDDDDDDDD
A győztes a Moszkva K55. Kis fogyasztás, jó nyomaték. Mintha TS blokkot szerelnénk Csepel vázba. Tetszik.
No meg ez is kerál, de 10000km/henger az nem gyenge...
Azért küldtem egy kis elmélkedést, remélem használhatónak Ítéled meg.
Vannak benne jó és rossz részek is.
Valamikori cikk vázlata.
Sok sikert!
Összegzésben:
ezért is van meg 13 éve a kis ts....:))))
Teknőc
Csodaplexi- fogalmam sincs, de látom már a 125 kat. is ugrott,
hiszen most már negyedliteres gépet nézel, a DR 250-est.
A Bőség zavara,..DDDD
Látom, a cm3 sincs eldöntve igazán.
Tudod mit, majd eldöntöd, milyen motort szeretnél....DDDD
Oszt meg látjuk a következő túrán mivel is leszel ott.;)
Teknőc
"román túrán nagyon barátságos tempónál (sehol nem mentünk 70 km/h felett, és csak kisebb terheléseket vállaltunk be...) szóval több mint 380 km-t mentünk úgy, hogy még nem kapcsoltuk át tartalékra!!! Ez olyan 2.2 liter/100km-es fogyasztást sejtet. És a teljes távon többször is simán mentünk 2.5-2.6 literes fogyasztással."
Ez a DR250 se semmi. Biztosan többet bír, mint egy 125-ös.
"Erre az útra rászereltem az DRZ-t is megjárt univerzális pleximet, ami nagyon jó hatással volt a motor végsebességére és a fogyasztására is. Így aztán elmondhatom, hogy most már simán ment 60 km/h felett önerőből is... és bizony (a többi motor miatt) ha a barátságos 55km/h-ás sebességnél sehol nem mentünk többet, akkor bizony a fogyasztása 2.2 l/100km-re is képes volt lecsökkeni."
Milyen lehet ez a csodaplexi?
Azért ez...
Szóval nekem túrázáshoz 60-70-el 2liter alatt evett, végig csutka gázon, felpakolva.
TS-t 3-3,5 alá soha nem tudtam levinni, bár tény hogy ezt 80-90-el produkálta 125-ös hengerrel. 150-essel 3,5 volt a legkisebb fogyasztásom.
Azt persze elhiszem, hogy 2,2-őt eszik a TS 50-el, de ezt soha nem volt türelmem kipróbálni :D
Viszont amelyik Simó ennél többet eszik, az egyszerűen rossz.
Húha..ezek szerint a Simson többet eszik, mint a TS.
Hogy mennyire érdemes a Szögedit figyelembe venni?
Ezért is:http://www.takacsek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=58:taki-motoron&catid=1:friss-hirek&Itemid=50
Egyébként alulról a tizedik fölfelé az Innova.
Teknőc
Az a honda kinézettre totál honda cub.
Szerintem az is, könnyen lehet, hogy „a nyugati simson”
nagyobb testvére szöröstűl-böröstűl. Képről nézve.
Igaz, a váltó is az, tehát kicsi fogyasztás, szinte semmi karbantartás.
Nekem nem tűnik jól pakolhatónak a képek alapján, de a teszt szerint igen.
Bár ott csak az egyetlen kicsi helyre hívatkozik,
„az utasülésen elfér a málhazsák…”
Akkor azt nagyon oda kell rögzíteni, arra kicsi a hely szerintem.
Amúgy szimpatikus robogó, használhatónak tűnik.
Bár a 9Le és automataváltó?
Nem egy erőgép, hegyekben is ki kellene ám próbálni.
Ott mit tud?
A síkon elhiszem a 70-80-at, de írja: motorikusan 65-nél van otthon.
Végsebbessége sík úton 110km/h.
Emelkedőket nem bírja,..
A tesztelő véleménye:
„Összességében elmondható, balgaság 50 kilométernél nagyobb távolságra elindulni az Innovával.” Ára600 ezer körül van. Szép az ára is.
http://totalbike.hu/tesztek/honanf125/
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/Honda_ANF_125_Innova
Legjobb Szögedi tesztelő, gyakorlatias tesztje:
http://www.sportmotor.hu/teszt/honda/?c=1012&r=847
Érdemes őt, s tesztjét komolyan venni.
Összeségében nálam még mindig a kis mz a befutó. De ez talán az asszonykának jó volna, de ezen az áron inkább vennék neki egy Skoda feliciát, jobban megéri.
Ha lenne rá pénzem...
Teknőc
Apám simsonjai túrázáskor:2,6- 2,8 L/100km.
40-50km/h átlaggal túrázott vele akkoriban.
Régen a TS 125, 125-ös hengerrel, gyári kipuffal,
50-nél tényleg 2,2 körül volt, túracuccal megpakolva.
Egyszer próbáltam, tájat nézegettem.
Az SR-nél e seb. tartományban nem volt próbálva.
75km/h nál evett 2,5l/100km.
Teknőc
Németországban biztos lenne rá kereslet, de szerintem ennyit ott sem adnának érte.
50nél az enyém felpakolva, két személlyel 2,6, igaz alulra sokalt picikét, a gyertya fekete volt mint állat.
Nekem személyes tapasztalatom 125 4t-vel egy Honda CG-n volt, a rutinpályán jónak éreztem, de kint a főúton, roppant esetlennek.
Érdekes, hogy sebességtartása szinte semmi sem volt, már az első kamion is csúnyán visszabillentette az órát 80ról 70re, én picit féltem rajta.
A vége 110 volt, ekkor szólt az oktatóm, hogy másoknak is kell még a vas, tehát illene lassítani, nyilván mindezt eléggé indulatosan közölte. :D
Egyébként roppant megbízható volt, indult hidegen melegen, de azzal együtt nem kéne.
Tekintve, hogy alig volt 3 éves, de már írtó nagy szelep hangja volt pl., ami biztos nem két fillér.
4 milla:
http://www.kepesmotor.hu/mz-veteran_motor/p804243&st=kle%20500
http://www.google.hu/search?q=honda+innova+125&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a
Szóval kíváncsi vagyok, mennyi az SR valós fogyasztása. Simson, TS125, vagy SR125 az adu ász 50km/h-nál?
"A fogyasztásban jobb, mert a négyütemű kevesebbel is beéri."
KívA gyári görbe szerint 70-80-ig 3-at eszik a TS. 50-nél 2,2-t. Szóljon, akinek sikerült.
"A fogyasztásban jobb, mert a négyütemű kevesebbel is beéri."
KívA gyári görbe szerint 70-80-ig 3-at eszik a TS. 50-nél 2,2-t. Szóljon, akinek sikerült.
Lehet, azt nem ismerem ;):)))
Teknőc
Olcsóbb benzinnel, olajjal az MZ toronymagasan nyerne.Alkatrészköltség, szerelhetőség mellette szól.
A Honda Innovát dícsérik még. Állítólag 1,5 litert eszik 50-70-es tempóban.
Hopplá, a műszaki költségével már 300 körül járok.
De mégis 300eFt/13 év=23 ropi egy évben a kis ts fenntartási költsége.
Havi szinten elég jó ez, azaz 1eFt/hó.
Ennyi még nekem is telik,
"Olcsó Jancsinak."
Azért az SR hosszabb távon többre jön ki, s nem csak ebben az esetben.
Tény, kevesebb felújítás kell, de az jóval drágább, többe kerül.
Így azonos a két motor gazdasági mutatója. A fogyasztásban jobb, mert a négyütemű kevesebbel is beéri.
De itt sem érzékelek túl nagy különbséget, főleg, ha valaki a 4T-hez is használ valami adalékot.
Teknőc
„Használható teljesítmény, kicsi fogyasztás, minimális fenntartási költség.”
Ez a kis mz ts-re is igaz szerintem.
Az SR is 75km/h körül volt otthon, de 80 felett már szitált egy kicsit.
Valahogy az enyém erősebb volt, sztem a bölcsőváz miatt.
Jobban is bírta a túrafelszerést, cuccokat is, mint a műanyag.
Vagy a jóval több anyag miatt?
Tehát Yahama SR 125-tel azonos a teljesítmény,
bár fogyasztása 2,5L körül volt.
Az enyém (Mz TS) 3L felett nem sokkal.
A fenntartási költség rövid és középtávon magasan az SR nyert,
de mikor alkatrész kellett bele, akkor nagyon gyorsan
megfordult a gazdaságossági mutató a TS javára.
Jóval drágább bele az alkatrész.
Ekkor eladta az ismerősöm, mert szerinte nem éri meg.
Itt hibázott, s bukta a felújítás árát is.
A motort 150eFt vette anno, legalább 180eFt volt a felújítás.
A motort 160eFt adta el 3 éve.
Mindössze két évig használta.
Ez volt a legnagyobb pancserség szerintem.
Ha már ennyit ráköltött, akkor nem kellett volna eladni.
Vagy többért.
Az mz-re a 13 év alatt mindenestül 250eFt költöttem a benzinen kívül.
Papírozás, alkatrészek, gumik, ülés,
és rengeteg tartalék alkatrész megvétele-tartalékban van az árban.
Végül is mindkettő jól használható kis gép.
Mindkettőnek azonos a létjogosultsága.
Teknőc
Húha!
Ezek túl drágák, és túl jók mindennapi használatra. Inkább egy mattfekete/mattzöld TS pb-gázzal. :-)
A jó 125-ös 4T tényleg drága. Nem véletlenül. Használható teljesítmény, kicsi fogyasztás, minimális fenntartási költség.
AZ ennél nagyobak valóban többet nyújtanak teljesítményben, és talán élményben, de közel nem olyan gazdaságosak.
Babettázással egyet értek....DDD
Simó már jó választás.
Jó, csak 4T és 125cm3 kat volt felhozva,..
Az tény, ennyi pénzért, illetve többért már az 500cm3 tesója is szóba kerülhetne.:)
Nekem ennyi nincs, és jó alternatíva a kis ts.:)));)
Aki meg 4T és egynyolcadliteres gépet keres, annak mélyen be kell nyúlni a zsebbe,..ennyi!DD
Teknőc
Jó ez, meg ha hajtják se eszik sokat, ez mind szép és jó, de 300.000-ért már lehet venni nagyobbat, láttam Suzuki GS-t, DR-t, ha nem csak városba kell, hanem túrázni is.
Akkor már inkább ezek mellé, tartanám a TS-t, vagy vennék valami kis 50es simo-t vagy robogót.
A magamfajta Babettázásra senkit nem biztatok. :D
Ma bármilyen járművet veszel, igen nagy az állami sarc.
Egy kis gép sarca is majd 50 ropi.
Lazán,…:(
Teljes mindegy, mit veszel, régi mz-t, vagy régi 4T japant.
DE! A 4T kb fél-egy literrel eszik kevesebbet.
Végül is nem sokkal kevesebbet szerintem.
De olyan motor vagy jármű nincs, főleg használtan,
amire előbb-utóbb költeni ne kelljen rá.
Az alkatrész ára, utánpótlása, a motor karbantartása is jó szempont,
S nem csak a fogyasztás..
Egyébként mire gondoltál?
Ha már 4T és nyolcadliteres:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_sr125-4976505
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_sr125-5327394
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_sr_125-4886034
Mit szólsz hozzá?
Bár szerintem a kis ts-nél, az igazi kis mindennapi igáslónál jobb nincs.
Mindennapra, munkába járáshoz, városi használathoz s kisebb túrára nagyon alkalmas. Olcsó, egyszerű, masszív, megbízhatóan serény, mégis igénytelen kis gép. Alkatrész utánpótlás is fillérekben van más motorokhoz képest.
Igaz, inkább egyszemélyes használatra jó, de arra kiváló.
Teknőc
Sok lenne az állami sarc utána.
Lehet, hogy 4T 125 lesz a vége az ETZ mellé.
cseréld el az etkót egy TS-re, és megoldódik a problémád a fogyasztással. :D
Ezt, hogy érted, hogy felemás?
Olyan fittinget teszel rá amilyenre szükséged van, az olaj útjának a belső átmérője nem változik.
Akkor fékcsövet csináltatnom kell hozzá,h "felemás" legyen?
HELP!
Hol találom meg a kis TS-ek vezérlési adatait?
Kis ETZ-k vezérlési adatai:
125/150/150
induction 151 151 155
transfer 114 114 120
exhaust 165.5 169.5 179
http://www.ostmotorrad.de/mz/ts/bedts/bedts.php
Két szívmelengető fotó motorosoknak:
http://baldy.smugmug.com/photos/262771524_n47mQ-XL.jpg
http://baldy.smugmug.com/photos/139814785_2Gvtv-L.jpg
http://totalcar.hu/tesztek/haszon/t72/
"Egy köbméteres tankjának tartalmával 480 km-t képes megtenni. Elmegy dízellel, benzinnel és kerozinnal is. Elindul melegben, a jeges Szibériában, be lehet bikázni, egyszerűen megállíthatatlan. 5 méter mély vízben 1 kilométert képes megtenni. "
Kerozinnál, benzinnél mi keni abebecskendező fúvókákat?
3 tankba/harckocsiba elférő üzemanyagmennyiségért bármikor odaadom az MZ fékét. :-)
Ezaz, adjuk el a féket a motorról, 3 tank benzin :D
Kár fékezéssel elpazarolni az egyre drágább üzemanyag elégetésével létrejövő mozgási energiát. :-)
Ez szerintem ugyan az mint a Yamahákon van, de nem biztos hogy adnék ennyit egy ütött kopott robogófékért. Ennyiért szinte robogót is lehet már venni.
Google a jóbarátod első találata a "Hyosung főfékhenger" kifejezésre:
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_adsmanager&view=details&id=746&catid=2&Itemid=100026
Ár nincs de ha 15nél többet kér keress tovább a googlen.
Tedd le neki az 5000-est és ha nem adja annyiért köszönj el tőle :)
Ennyi pénzért vadi új, vagy alig használt Hyosung féket lehet kapni okos helyen, és azok is nagyon jók. MZ kupában is előszeretettel használják.
Szemét bontósok rájöttek, hogy az MZ-sek viszik a robogó féket (mert a robogón nem romlik el tehát ők nem viszik) azóta pofátlan árakat akarnak kérni.
Fékcsövet gyártatni kell hozzá, vagy csinálhatsz magadnak hollandis fittingel. Mindkettő egyformán jó.
A fém fékcső magasztalásával pedig nem esnék túlzásba. A gumi fékcső is biztonságos, de ha már egyszer csináltatni kell, érdemesebb a fémszövetest, mert merevebb és keményebb a nyomáspont, jobban adagolható a fék, de igazából MZ-n nekem az eredeti fékkel sem volt ezzel gondom...persze nem utángyártott cső volt rajta.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|