:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
No, most már én is felteszek egy kérdést:
„Valahol hallottam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.”
Egy ts 125-ös gazdája vagyok immár 13 éve.
Nekem jó két éve gyári, akkori vadonatúj, (nullkm-es,
zsírágyban eltett,) 150-es DDR henger lett feltéve.
Sajnos, a kipuffom egy utángyártott kis etz-jé.
Egy baleset után -jó egy éve- kénytelen voltam szerezni egy másikat.
Az új kipuff miatt jóval pörgősebb lett, erősebb.
Kb 800/ min fordulattal.
Persze, a fogyasztás is nőtt kb. 0,3-0,5l/100km-rel.
Minden más gyári 125-ösé a gépen.
De szó szerint...
A 150-es hengerrel és a kipuffal biztos vagyok,
hogy a gép teljesítménye ~12 paci körül van.
De a fogyasztás átlagom épp 4l/100km alatt van nem sokkal,
elég sok, főleg, ha gyári adat alatt voltam az eredeti 125-össel.
A úti sebességem persze nőtt,a 70km/h-ról most bő 85 körül van.
Hegyekben is jól jött az erő, főleg, hogy elől a lánckerék 15-ös.
Ja, és mindig 110 kilóval van megpakolva minimum.
Ez szerény személyem, beöltözve.
De nagyon jól sikerült eddig, csak a fogyasztással van némi gond.
De ha nem megyek állandóan full gázon,
akkor azzal se lesz probléma.
Ezért kérdezem, mire érti a detonálást?
Teknőc
Megjegyzem, a Toyota Priusban van ilyen elven működő benzinmotor.
ha ennyi módosítasz akkor inkább növeld a lökettérfogatot, csökkentsd a kupufogó nyitás magasságát egészen alacsonyra, és szűkítsed a szívócsonkot. Rezonátort pedig úgy méretezd hogy kiszívja a kipufogógázt, de ne töltsön vissza a hengerbe. Mivel sűrítés elején így vákum lesz a hengerbe, a kompressziót drasztikusan növelheted, amiről javul a hatásfok, illetve több ideje van leadni a gáznak a tágulási energiát.
Ezt mondjuk 4T motoron egyszerűbb megvalósítani.
Másik hogy nem a hosszú lökettől lesz gazdaságos egy motor, hanem az alacsony fordulattól. Tehát csinálhatsz rövid löketűt is, annak kevesebb a súrlódási vesztesége, csak ne pörgesd.
Múltkor olvastam, hogy az SR50 DiTech-nél az x ezer km-es szervíz csak huszonikszezerbe került(variátor, egyéb).Azt a pénzt egy kis TS-nél, ETZ-nél üzemanyagra költöm. :-)
100 köbcentire visszaperselyezett hosszúlöketű, kitűnő hatásfokú kis TS-t akarok PB-gázzal, és kempingbicikli-kerekekkel. 1000Ft-ból 80 napig a Föld körül! :-)
4000km gyertyacsere? 54000km futásteljesítmény? EZt azért az MZ is tudja :)
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/Aprilia%20SR%2050
"z injektoros motornál még fontos, hogy a gyújtógyertyát minden 4000 km után cserélni kell, mert különben egyenetlen járás, nehézkes hidegindítás és más, nem gyertyára utaló probléma lehet a következménye. Az injektoros modellek különben 2 liter körüli fogyasztással hálálják meg a némileg magasabb vételárat. Más téren is bebizonyította a DiTech, hogy nemcsak marketingfogás, vagy környezetvédelmi megfontolásból kifejlesztett használhatatlanság: a tízezer kilométeres tesztünk teljesen újszerűként mutatkozott a belseje, mivel a benzin nem hígítja fel, és nem mossa le az olajt a hengerfalról, a dugattyúról és a forgattyús tengelyről. De azóta léteznek 54 000 km-t futott, gyáridugattyús példányok is!"
Naba33, épp ezért idegenkedtem a gázos, szivattyús olajozású MZ fejlesztésétől. Most kiderül, hogy tartósabb, mint a benzines...
http://totalbike.hu/tesztek/bmwf650/
"A BMW és a Rotax közös fejlesztése az F650 GS motorja. Az apriliás közös ősből csak az ötsebességes váltót, a főtengelyt és a kiegyenlítő tengelyt használták fel. A többi alkatrész vadonatúj, és a vezérműtengelyek kivételével a Rotax Ausztriai gyárában készültek. Ezeket a BMW nem engedi ki a kezei közül. A hengerfej tervezésből a BMW autók (M3) gyári tuning műhelye is kivette a részét.
A Mikuni karburátorpár munkáját átvette a BOSCH-sal kozösen kifejlesztett elektronikus benzinbefecskendező rendszer."
Akkor ez a jó hatásfok titka. Veszek BMW veztengelyt az MZ-be. :-)
Nekem teccik, sorkettes, nem egy őrült batár, tank helyén 22 liter csomagtér, fogyasztás alacsonyabb egy 250es MZnél.... jól hangzik, kár hogy nincs fölös 1,7 millám :(:(:(
hiába a korszerűsítésnek, néha előnyei is vannak. :D
http://totalbike.hu/hirek/2012/01/25/itt_az_olcso_honda/
"Furának tűnhet, de igenis képes egy nagyobb motor ugyanannyit vagy akár kevesebbet enni, mint egy jóval kisebb. Alvaro F650-ese (cs, úgyhogy 650 köbcentis, 50 ló) annyit eszik, mint az én 250 köbcentis Hyosung GV250-esem (cruiser az istenadta és alig több, mint feleannyi ló, mint a bmw), legalábbis 90-nél. S a kis Hyónál mindig kiemelik, hogy keveset eszik. Nagyobb sebességnél a BMW a jobb, mert a kis cruiser már nagyon pörög, igen lassan viszont a kicsi a jobb, bár ezt nem tudtuk mérni, de a BMW-t már vissza kell váltani ötödikből, a kicsi pedig elemében van, a túl rövid fokozatai miatt. Mindkettő 3 liter alatt eszik, de persze nem megyünk gyorsan. Szép időben hegyi túrákon a BMW-nek a 2.6, a Hyónak a 2.7 már igen jónak számít a szemünkben, alá nem sokszor mentünk még. Valami szolid városban biztos menne, de a fene fog egy tankot ott elhasználni. Inkább a Bakony, a rekordfogyasztásom is ott született s még növelte is az élvezetet és a dinamizmust a hypermiling, persze ahhoz elég kezdőnek és bátortalannak kell lenni, hogy ezt tegye, de az nálam megvolt."
Durva.
Valamelyik nap Simsonnal tettem egy kis utat GPS-sel sebességet mérve. 4.-ben 27km/h alatt rángat, 35km/h felett rezonál. :-(
Kemény voltam, kesztyű nélkül. Majdnem sírva fakadtam, mire hazaértem. Pedig csak néhány km volt. Jó lett volna a fix gáz, mint az MZ-n. Akkor felváltva dughatom zsebre a kezem.
Én régebben rendszeresen motoroztam ilyen időben. VOlt hogy a leheletem elkezdett ráfagyi a plexi belső felére :)
Na de a lényeg. Akkoriban jégeralsó, farmer, vastag gyapjúzokni, 2 pulcsi, erre protektoros bőrruha, téli motoroskesztyű, surranó, később beszereztem egy kézzsákot, ez alapvető ilyen hidegben. Persze ettől még fáztam 230km-es távon, de ki lehetett bírni.
Ha nagyon fáztam erre az egészre felvettem még az esőruhát és akkor még fázni sem kellet.
Városi motorozásra normál utcai ruházat amiben aktuálisan nem fázok, erre az esőruha, kézzsák.
De manapság papírkutya vagyok, 10 fok alatt nem nagyon ülök már fel, mert lusta vagyok beöltözni :D
A szembejövők nem értették, miért mutogatsz nekik. Pedig csak azt mutattad, a középső ujjad fázik a legjobban. :-)
Hidegben többet eszik a gép.
ja az öltözék leggyengébb pontja a kesztyű, a jobb középső ujjam eléggé fázott, ezzel csak az a gond hogy itt már nincs mit felvenni, mert így is alig érem el az első féket.
De ennyit még bevállalok. :D
Nem az ON témához: ma voltam motorozni, mondván készüljünk a Hóbagoly party-ra.
Kint 0, -1 fok volt (celsiusban), az öltözék a következőkből épült fel: felülre poló, pulóver, (nagyon)télikabát. Alulra: cicanadrág vagy jégeralsó ki, hogy mondja, erre egy melegítő, erre egy gördeszkás térdvédő, erre a Lidl-s munkásnadrágból, készített motorosnadrágom, ez belehúzva a katonai bakancsba, két zokni, és még ezekre egy Lidl-s esőoverál, a kezemre pedig egy ugyancsak Lidl-s orkánkesztyű, az arcomra a bukó alá egy motoros kendőt húztam, ilyen kalózos stílusban. :D
Eredmény, fent egyáltalán nem fáztam, és a bukó se párásodott, köszönhetően a kendőnek.Lent itt ott éreztem egy kis hideget, de a térdem nem ropogott, és egyáltalán nem fagytam szét, a bakancsba egy kicsit bele is izzadt a lábam.
A motor jól viselkedett, viszont a fogyasztás rémes: 21km 7,5dl benzin, ami 3,5 feletti fogyasztást jelent, valószínűleg az általam kalibrált főfúvóka okozza a problémát, a tempó egyébként nem volt túl gyors, az éppen lefagyó út miatt, falvakba 50km/h, kint max 75, de inkább 65-70.
Na most akasztom fel magam:)
Hogy legyen ON téma is:
Ki milyen olajat használ?
Melyik a legjobb gyertya az MZ-be? :-D
Egyébként a vasút lenne a kis gördülési ellenállása miatt, kezdőállomásról indulással, célállomáson megállással, köztes fékezések(megállás okozta energiapazarlás), felesleges gyorsítások nélkül, kis tömegű és légellenállású kocsikkal.
Csak a jegyek ára eltúlzott. 2 liter benzinnek felet meg 100km-nyi vasutazás.
Most 4,65 liternek.
Kösz a bókot. :-)
Egyszerűen a legköltséghatékonyabb megoldást keresem közlekedésre, áruszállításra.
Dehogy nézem le. Ráadásul keveset is eszik. Ami nem tetszik, a kis élettartama.
Bár kissé bonyolultabb, nagyobb tömeggel:
biztonságos fékkel, futóművel ellátva egy jó hatásfokú motor áramot termelne, ami meghajtaná a hátsó kerékagyba épített villanymotoros gépet.
Pl. jobb híján egyszerű és könnyű Babetta blokk generátort hajt. Vagy motoros fűrész blokkja, de az eszik rendesen.
Jaja, ezres suzis terved se semmi... saját üzemannyaggal..
Egy biztos, te sem vagy olyan egyszerű lélek, de nem baj..;)
Le a kalappal, aki átlát rajta, vagy rajtad..DDDD
Teknőc
Sokféle igénye van.
Olyan motort nem lehet építeni, ami könnyű, jólkezelhető a sárban, keveset eszik, de 200-nál is jól fekszi az autópályát, nem bidereg akamionok menetszelére. Neki több motor kell.
Egy terepre.
Egy túrázni.
Egy a városba.
Egy a mopedrallyra.
Szereti a változatosságot.
Én ilyennel kezdtem, illetve dörzshajtásossal...Nem semmi!
Sőt, volt mikor Nagyapámék ilyennel túráztak....Persze, mással is..
Tehát ne nézd le, más világ, neked más az értéked..
Teknőc
Ha már olvasod, ő se találja a neki megfelelő motort, azért is javasoltam.
Neki volt már minden, mindent kipróbált már, de egyiket se nagyon hagyta meg 3 évnél tovább...mindig váltott.
Mikor milyen volt a hangulata, olyan motort vett, használt. Volt mikor városi forgalom, volt mikor terep, volt mikor a poroszkálásba kóstolt be.
Ennyi!
Ez:
http://www.takacsek.hu/dongo/dongo.html
Alább olvasva megtaláltam a plexit.
Ez az ember...alig kapok levegőt a nevetéstől. :-DDDDD
"Pannónia P10-et. Nagyon élveztem ezt a motort, de mégis mélységes családsással töltött el, hogy a 250 köbcentis motor nem megy 5-ször olyan jól mint az 50-es... Sőt, alig-alig megy jobban... :)
A pancser 90km/h-nál mindig megszorult és megállt... pár perc pihenő után elsőre indult és lehetett vele tovább menni... 85-tel. :)"
"Nagyon megkomáltam ezt a motort. Három fokozatú váltó és semmi erő jellemezte... :)" :-DDDDDDDDDDDDDDDDD
A győztes a Moszkva K55. Kis fogyasztás, jó nyomaték. Mintha TS blokkot szerelnénk Csepel vázba. Tetszik.
No meg ez is kerál, de 10000km/henger az nem gyenge...
Azért küldtem egy kis elmélkedést, remélem használhatónak Ítéled meg.
Vannak benne jó és rossz részek is.
Valamikori cikk vázlata.
Sok sikert!
Összegzésben:
ezért is van meg 13 éve a kis ts....:))))
Teknőc
Csodaplexi- fogalmam sincs, de látom már a 125 kat. is ugrott,
hiszen most már negyedliteres gépet nézel, a DR 250-est.
A Bőség zavara,..DDDD
Látom, a cm3 sincs eldöntve igazán.
Tudod mit, majd eldöntöd, milyen motort szeretnél....DDDD
Oszt meg látjuk a következő túrán mivel is leszel ott.;)
Teknőc
"román túrán nagyon barátságos tempónál (sehol nem mentünk 70 km/h felett, és csak kisebb terheléseket vállaltunk be...) szóval több mint 380 km-t mentünk úgy, hogy még nem kapcsoltuk át tartalékra!!! Ez olyan 2.2 liter/100km-es fogyasztást sejtet. És a teljes távon többször is simán mentünk 2.5-2.6 literes fogyasztással."
Ez a DR250 se semmi. Biztosan többet bír, mint egy 125-ös.
"Erre az útra rászereltem az DRZ-t is megjárt univerzális pleximet, ami nagyon jó hatással volt a motor végsebességére és a fogyasztására is. Így aztán elmondhatom, hogy most már simán ment 60 km/h felett önerőből is... és bizony (a többi motor miatt) ha a barátságos 55km/h-ás sebességnél sehol nem mentünk többet, akkor bizony a fogyasztása 2.2 l/100km-re is képes volt lecsökkeni."
Milyen lehet ez a csodaplexi?
Azért ez...
Szóval nekem túrázáshoz 60-70-el 2liter alatt evett, végig csutka gázon, felpakolva.
TS-t 3-3,5 alá soha nem tudtam levinni, bár tény hogy ezt 80-90-el produkálta 125-ös hengerrel. 150-essel 3,5 volt a legkisebb fogyasztásom.
Azt persze elhiszem, hogy 2,2-őt eszik a TS 50-el, de ezt soha nem volt türelmem kipróbálni :D
Viszont amelyik Simó ennél többet eszik, az egyszerűen rossz.
Húha..ezek szerint a Simson többet eszik, mint a TS.
Hogy mennyire érdemes a Szögedit figyelembe venni?
Ezért is:http://www.takacsek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=58:taki-motoron&catid=1:friss-hirek&Itemid=50
Egyébként alulról a tizedik fölfelé az Innova.
Teknőc
Az a honda kinézettre totál honda cub.
Szerintem az is, könnyen lehet, hogy „a nyugati simson”
nagyobb testvére szöröstűl-böröstűl. Képről nézve.
Igaz, a váltó is az, tehát kicsi fogyasztás, szinte semmi karbantartás.
Nekem nem tűnik jól pakolhatónak a képek alapján, de a teszt szerint igen.
Bár ott csak az egyetlen kicsi helyre hívatkozik,
„az utasülésen elfér a málhazsák…”
Akkor azt nagyon oda kell rögzíteni, arra kicsi a hely szerintem.
Amúgy szimpatikus robogó, használhatónak tűnik.
Bár a 9Le és automataváltó?
Nem egy erőgép, hegyekben is ki kellene ám próbálni.
Ott mit tud?
A síkon elhiszem a 70-80-at, de írja: motorikusan 65-nél van otthon.
Végsebbessége sík úton 110km/h.
Emelkedőket nem bírja,..
A tesztelő véleménye:
„Összességében elmondható, balgaság 50 kilométernél nagyobb távolságra elindulni az Innovával.” Ára600 ezer körül van. Szép az ára is.
http://totalbike.hu/tesztek/honanf125/
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/Honda_ANF_125_Innova
Legjobb Szögedi tesztelő, gyakorlatias tesztje:
http://www.sportmotor.hu/teszt/honda/?c=1012&r=847
Érdemes őt, s tesztjét komolyan venni.
Összeségében nálam még mindig a kis mz a befutó. De ez talán az asszonykának jó volna, de ezen az áron inkább vennék neki egy Skoda feliciát, jobban megéri.
Ha lenne rá pénzem...
Teknőc
Apám simsonjai túrázáskor:2,6- 2,8 L/100km.
40-50km/h átlaggal túrázott vele akkoriban.
Régen a TS 125, 125-ös hengerrel, gyári kipuffal,
50-nél tényleg 2,2 körül volt, túracuccal megpakolva.
Egyszer próbáltam, tájat nézegettem.
Az SR-nél e seb. tartományban nem volt próbálva.
75km/h nál evett 2,5l/100km.
Teknőc
Németországban biztos lenne rá kereslet, de szerintem ennyit ott sem adnának érte.
50nél az enyém felpakolva, két személlyel 2,6, igaz alulra sokalt picikét, a gyertya fekete volt mint állat.
Nekem személyes tapasztalatom 125 4t-vel egy Honda CG-n volt, a rutinpályán jónak éreztem, de kint a főúton, roppant esetlennek.
Érdekes, hogy sebességtartása szinte semmi sem volt, már az első kamion is csúnyán visszabillentette az órát 80ról 70re, én picit féltem rajta.
A vége 110 volt, ekkor szólt az oktatóm, hogy másoknak is kell még a vas, tehát illene lassítani, nyilván mindezt eléggé indulatosan közölte. :D
Egyébként roppant megbízható volt, indult hidegen melegen, de azzal együtt nem kéne.
Tekintve, hogy alig volt 3 éves, de már írtó nagy szelep hangja volt pl., ami biztos nem két fillér.
4 milla:
http://www.kepesmotor.hu/mz-veteran_motor/p804243&st=kle%20500
http://www.google.hu/search?q=honda+innova+125&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a
Szóval kíváncsi vagyok, mennyi az SR valós fogyasztása. Simson, TS125, vagy SR125 az adu ász 50km/h-nál?
"A fogyasztásban jobb, mert a négyütemű kevesebbel is beéri."
KívA gyári görbe szerint 70-80-ig 3-at eszik a TS. 50-nél 2,2-t. Szóljon, akinek sikerült.
"A fogyasztásban jobb, mert a négyütemű kevesebbel is beéri."
KívA gyári görbe szerint 70-80-ig 3-at eszik a TS. 50-nél 2,2-t. Szóljon, akinek sikerült.
Lehet, azt nem ismerem ;):)))
Teknőc
Olcsóbb benzinnel, olajjal az MZ toronymagasan nyerne.Alkatrészköltség, szerelhetőség mellette szól.
A Honda Innovát dícsérik még. Állítólag 1,5 litert eszik 50-70-es tempóban.
Hopplá, a műszaki költségével már 300 körül járok.
De mégis 300eFt/13 év=23 ropi egy évben a kis ts fenntartási költsége.
Havi szinten elég jó ez, azaz 1eFt/hó.
Ennyi még nekem is telik,
"Olcsó Jancsinak."
Azért az SR hosszabb távon többre jön ki, s nem csak ebben az esetben.
Tény, kevesebb felújítás kell, de az jóval drágább, többe kerül.
Így azonos a két motor gazdasági mutatója. A fogyasztásban jobb, mert a négyütemű kevesebbel is beéri.
De itt sem érzékelek túl nagy különbséget, főleg, ha valaki a 4T-hez is használ valami adalékot.
Teknőc
„Használható teljesítmény, kicsi fogyasztás, minimális fenntartási költség.”
Ez a kis mz ts-re is igaz szerintem.
Az SR is 75km/h körül volt otthon, de 80 felett már szitált egy kicsit.
Valahogy az enyém erősebb volt, sztem a bölcsőváz miatt.
Jobban is bírta a túrafelszerést, cuccokat is, mint a műanyag.
Vagy a jóval több anyag miatt?
Tehát Yahama SR 125-tel azonos a teljesítmény,
bár fogyasztása 2,5L körül volt.
Az enyém (Mz TS) 3L felett nem sokkal.
A fenntartási költség rövid és középtávon magasan az SR nyert,
de mikor alkatrész kellett bele, akkor nagyon gyorsan
megfordult a gazdaságossági mutató a TS javára.
Jóval drágább bele az alkatrész.
Ekkor eladta az ismerősöm, mert szerinte nem éri meg.
Itt hibázott, s bukta a felújítás árát is.
A motort 150eFt vette anno, legalább 180eFt volt a felújítás.
A motort 160eFt adta el 3 éve.
Mindössze két évig használta.
Ez volt a legnagyobb pancserség szerintem.
Ha már ennyit ráköltött, akkor nem kellett volna eladni.
Vagy többért.
Az mz-re a 13 év alatt mindenestül 250eFt költöttem a benzinen kívül.
Papírozás, alkatrészek, gumik, ülés,
és rengeteg tartalék alkatrész megvétele-tartalékban van az árban.
Végül is mindkettő jól használható kis gép.
Mindkettőnek azonos a létjogosultsága.
Teknőc
Húha!
Ezek túl drágák, és túl jók mindennapi használatra. Inkább egy mattfekete/mattzöld TS pb-gázzal. :-)
A jó 125-ös 4T tényleg drága. Nem véletlenül. Használható teljesítmény, kicsi fogyasztás, minimális fenntartási költség.
AZ ennél nagyobak valóban többet nyújtanak teljesítményben, és talán élményben, de közel nem olyan gazdaságosak.
Babettázással egyet értek....DDD
Simó már jó választás.
Jó, csak 4T és 125cm3 kat volt felhozva,..
Az tény, ennyi pénzért, illetve többért már az 500cm3 tesója is szóba kerülhetne.:)
Nekem ennyi nincs, és jó alternatíva a kis ts.:)));)
Aki meg 4T és egynyolcadliteres gépet keres, annak mélyen be kell nyúlni a zsebbe,..ennyi!DD
Teknőc
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|