hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. június 19. csütörtök 
Gyárfás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

babgulyas
válasz erre | email2012-02-03 14:47:11
Nem, ilyen gond van velük. A rúd ami fel-le mozog középen elkoptatta a lyukat amiben mozog és így lötyög benne a rúd. Mindegyiknél ugyanez a probléma.
sorszám: 43015 (131527)
(előzmény: Jaky16, 2012-02-03 14:05:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-03 14:47:08
Nem a szimmering a fő baja ezeknek, hanem szétkopik a belseje. És elsőre lehet hogy kibír 1-2 szezont még, de 2. szimmering után már annyit se.
sorszám: 43014 (131526)
(előzmény: Jaky16, 2012-02-03 14:05:04)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2012-02-03 14:05:04
Szerintem meg csináld meg az otthoni szarokat :D , szimering+olaj, és van is egy frankó pár teleszkópod ami többet bír mint 1 szezon. :D
sorszám: 43013 (131525)
(előzmény: babgulyas, 2012-02-03 10:20:21)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2012-02-03 10:20:21
Értem, tehát jobb ha beruházok a törökre. Az legalább úgy néz ki mintha bírná és lehet, hogy tényleg jó. A Mofás az nagyon lófasznak néz ki valóban.

Rendben, köszönöm mindkettőtök válaszát.

babgulyas
sorszám: 43012 (131522)
(előzmény: Keri, 2012-02-03 10:18:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-03 10:18:09
Egy szezont bármelyik kibír szerintem :)
De ezek a nagyon olcsó tajwaniak nem túl tartósak.

Gyári Jawa telót vettem 9000ért darabját, de az nem pont olyan mint az MZ. Viszont megbízható.
Futárpetissel nincs tapasztalatom. Ránézésre ezt aligha lehet eldönteni, mert a hüvely és szár kopása ami döntően befolyásolja a minőséget, ez meg csak használatban derül ki.
sorszám: 43011 (131521)
(előzmény: babgulyas, 2012-02-03 10:08:26)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2012-02-03 10:14:28
Egyébként nem is 9-10 alatt keresek hanem 10-11 környékén.
sorszám: 43010 (131520)
(előzmény: Keri, 2012-02-03 10:02:44)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2012-02-03 10:08:26
Akkor például a MOFAkeressel szart sem érek?
sorszám: 43009 (131519)
(előzmény: Keri, 2012-02-03 10:02:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-03 10:02:44
Normális lengéscsillapító darabját nem kapsz 9-10ezer alatt. Autóhoz is ez az alapár, csak ott nincsenek annyira übergagyik mint az MZ-s témakörben.
sorszám: 43008 (131518)
(előzmény: babgulyas, 2012-02-03 08:31:50)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2012-02-03 09:59:38
Igen, ez is olyan mint a Futár Motoroson, csak olcsóbb, de sajnos nem sokkal.
sorszám: 43007 (131517)
(előzmény: Teknőc, 2012-02-03 09:35:03)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-02-03 09:35:03
De van drágán is:
http://webmotors.hu/spl/687710,15/ETZ_Univerzalis
jó választék, jó bolt, érdemes előre fizetni, akkor olcsóbb.
Csak ha itt rendelnél...;)
Teknőc
sorszám: 43006 (131516)
(előzmény: Teknőc, 2012-02-03 09:31:00)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-02-03 09:31:00
Ezt is nézted?
http://webmotors.hu/spl/687710,14/ETZ_Univerzalis
14 oldal alja..
Teknőc
sorszám: 43005 (131515)
(előzmény: babgulyas, 2012-02-03 08:31:50)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2012-02-03 08:31:50
Sziasztok!

Hátsó teleszkóppal kapcsolatban lenne kérdésem.

Van itthon jópár darabom ami szar, és venni szeretnék újat. Kérdés, hogy milyet. Árban kb 10ezer környékére gondoltam.

1. Találtam gyárias minőségűt (lehet csak kinézetűt) a Futár motorosbolton, de ebből 1 pár 19.000ft. http://www.futarmotorosbolt.hu/images/110623_08.JPG

2. Van ez a krómos tajwani 5 fokozatú 10400ft-ért: http://n2.vatera.hu/photos/56/83/1eb5_1_big.jpg
Ezt sok helyen meg lehet találni, viszont ennek még a kinézete sem hasonlít a gyárira.

3. Illetve van ez a teljesen fekete tajwani a Mofán. Ez azért már inkább hasonlít a gyárira és árban is 10700ft környéke. http://www.mofaker.hu/termek/pix/301610.jpg

4. Valami más ötlet esetleg?:)

Versenyezni kellene, szóval a lényeg, hogy 1 szezont hibátlanul teljesítsen, aztán nem gond ha cserés...

Köszönöm.

babgulyas
sorszám: 43004 (131514)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2012-02-02 23:50:50
igen erről beszél, a hátsó aluöntvény fülek, ES-nél kb. 20-25mm, míg Ts-nél 40mm szélesek.
sorszám: 43003 (131513)
(előzmény: VGGábor, 2012-02-02 23:29:39)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-02-02 23:29:39
Váz az nincs hozzá, csak a blokk, ami tudtommal kívülről szinte egyforma, max annyi h nincs fordulatszám kihajtás.
sorszám: 43002 (131512)
(előzmény: KisTSávó, 2012-02-02 22:15:36)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2012-02-02 22:15:36
Ha a hátsó blokktartó fülek keskenyek akkor ES ha pedig szélesek akkor TS
sorszám: 43001 (131508)
(előzmény: VGGábor, 2012-02-02 19:42:01)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-02-02 19:42:01
Egy kis típuskérdés: duplex láncos, belső szimmeringes, főtengely kuplung kiskeréknél külső menetes, vagyis anya tartja, és azon az oldalon is van retesz. Ez ES, vagy nagyon korai TS vajon? :/
sorszám: 43000 (131507)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-02-01 07:46:55
Etz125 blokkcsere 250-esre:
Egy ilyen motort láttam így az Mz klubon.
Egy rendőr kollega csinálta meg.
De szinte mindenkit lebeszélt utána erről.
S később ő is eladta a gépet,
ha jól tudom egy másik motort vett.
Matt1989 néven szerepel.
Őt kérdezd, első kézből megmondja,
mi is volt jó, s mi nem.
Egyébként már más is kérdezte őt ebben.
Idézek onnan,- jó?
„Láttam egyszer egy túra beszámolós képen:
ETZ 150 -s motor 250 blokkal érdeklődöm
milyen átalakítások szükségesek,
hogy be lehessen rakni a nagyobb blokkot?
Valaki csinált-e már ilyent?”
Matt1989 válasza:
„Inkább vegyél egy 250-est vagy 251-est...”
Ennyi!
Teknőc
sorszám: 42999 (131470)
(előzmény: dunci360, 2012-01-31 19:29:06)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-02-01 07:46:03
Jól válaszolt Csimbóknak Dunci360!
Ha már 150-esre adod a fejed, akkor karbi,
és komplett henger csere. Az a legjobb.
DE!
Meglehet csinálni, de okosan.
Sokan járnak így, ha visszaolvasol kicsit, láthatod.
Nos, nekem a csak a henger 150-es.
Minden más 125-ösé.
Kemény járás, alacsony fordulaton szinte repül.
De 80-nál már igencsak eszik,
az eredeti 125-öshöz képest bő fél literrel.
Detonálás miatt jobb egy szakival előre beszélned.
S ha mégis emellett döntesz, lehetőleg ne valami
tré kisipari hengert tegyél bele, mert tuti,
hogy nem fogja bírni szerintem.
Teknőc
sorszám: 42998 (131469)
(előzmény: csimbók, 2012-01-31 15:32:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-01-31 21:01:47
Lehetetlennek.
sorszám: 42997 (131468)
(előzmény: dunci360, 2012-01-31 19:29:06)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-31 19:44:29
Ma utaztam busszal. 100km-re 2240Ft.
Ehhez képest egy TS két személlyel is 3 literes fogyasztása maga gazdaságosság csúcsa. :-)
Persze ilyen orrszőrre páraráfagyós időben a motorozás felejtős. A biciklim lakatját is öngyújtóval kellett kimelegíteni, mert nem nyílt ki reggel.
sorszám: 42996 (131467)

 
 
dunci360
válasz erre | email2012-01-31 19:32:38
Ha nem cserélsz hengerfejet keményebben fog járni mert nagyobb lesz a kompresszió viszony, könnyebben detonál. A 125 ösnek 22mm-es a karbi és a szívótorka is, a 150 esek 24mm-es. Ha ezeket nem cseréled működik gond nélkül, esetleg magasabb fordulaton nem lesz olyan jó.
sorszám: 42995 (131466)

 
 
dunci360
válasz erre | email2012-01-31 19:29:06
Értem a ts-trophit cserét. De ha én etz 125 ös bolokkot cserélném etz 250-esre az minek minősül?
sorszám: 42994 (131465)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-01-31 16:00:05
Hengerfejjel együtt cseréld ha van, illetve azt nem tudom hogy a karburátor török átmérője talán nagyobb, de erre nem esküdnék. Az MZ hogyan tovább c. könyvben benne vannak az adatok.
sorszám: 42993 (131462)
(előzmény: csimbók, 2012-01-31 15:32:49)

 
 
csimbók
válasz erre | email2012-01-31 15:32:49
Üdv!

125ös ts hengert szeretném cserélni 150es hengerre.Az lenne a kérdésem,hogy pontosan mi a menete,mi is kell hozzá: 150es henger,150es dugattyú-gyűrűkel ennyi vagy a hengerfejet is cserélni kel,esetleg még mást is??
sorszám: 42992 (131460)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-01-31 07:31:53
Na ez annyira nem egyszerű, hogyha te nem az Orange Country Choppers helyi irodájának a vezetője vagy.

Először is egy regisztrált járműtervező mérnökkel kell csináltatnod egy tervet az átépítésről, számításokkal és nyilatkozattal hogy ez megfelel mindennek. Ez után átépíted, elviszed a KPM-hez, ahol először nem fogják érteni mit akarsz de 20 kör után amikor unják hogy nem tettél le a szándékodról rájönnek hogy ezért tartjuk őket, tehát megcsinálnak mindenféle nevetséges tesztet.

Mivel a motor hála Istennek már nem nyilvántartott fődarab, legfeljebb számla kell róla illetve vámpapír ha külföldről hoztad be.

De mi a fenének akarnál te nem típus azonosat beépíteni és mibe? Ha Trophyból TS-be rakod az típus azonos.

Ekkor sokkal egyszerűbb a helyzet, mert átrakod, elmész egy síma műszaki vizsgára, ahol bepecsételik hogy típus azonos motor csere, és annyi. Ha régi forgalmid van akkor azt cserélni kell, de az újban már nem szerepel a motorszám, tehát ennyi dolgod sincs.
sorszám: 42991 (131459)
(előzmény: dunci360, 2012-01-30 21:23:53)

 
 
dunci360
válasz erre | email2012-01-30 21:23:53
Helló!
Nem tudjátok véletlenül, hogy működik a motorcsere nem típus azonos motor esetén?
Donor blokkról kell-e valami papír, új műszaki is kell vagy csak forgalmi-törzskönyv? Ezeken kívül kell-e még valami?
sorszám: 42990 (131457)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-01-30 10:11:34
Szabadonfutó nincs az MZkben, DE üres az van nem is egy, méghozzá gyárilag. Amikor a TSem blokkját csináltam kb 1 éve, akkor 3 blokkot is szétszedtem , mindnek a váltójában volt 1-2 között üres, meg 3-4 között. És ez nem az a recsegős fajta, mint 2-3 közötti, ez rendesen bekattan, ilyenkor nem ér össze a 3. fogaskerék a 4.kel, nem darál sehol, bár ha nagyon becsavarjátok a váltóállító csavart, ez fog leghamarabb eltűnni :) Mecsek túrán is sokszor úgy gurultam lefele, Teknőc bizonyíthatja.
Zoli, sztem még most rakd bele a spurit, hogy mikor megyünk már erre-arra addigra kipucolja magát :D
sorszám: 42989 (131456)
(előzmény: szsrobert, 2012-01-29 13:23:24)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-29 20:49:11
Mikor legyorsultam a kornyekbeli kis MZ-ket, 6 liter felett evett. Az eleg sok. Es nem f0stam vegig a labam szarat a hatalmas tempotol, vagy lancszaggato motorerotol. :-)
Ma neztem, hogy a szeles hatso endurogumi is noveleti agepem fogyasztasat tobb decivel. 3.25, de szelesebb, mint a 3.50-esek. Majd kiprobalom 3-assal is, de lehet, hogy akkor csalni fog a tavolsagmero. Most 106,1km-en mer 100km-t, akkor lehet, hogy 95-on.
Lehet, hogy 2 liter alatt ker a gepem, csak rossz a tavmero. :-)
sorszám: 42988 (131455)
(előzmény: Troster07, 2012-01-29 20:04:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-29 20:44:37
Az en MZ-m és az adrenalin Mako Jeruzsalemtol. :-)
sorszám: 42987 (131454)
(előzmény: Keri, 2012-01-29 14:21:18)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-01-29 20:04:29
Sajnos engem sem tud érdekelni a fogyasztás.Ha 15 litert enne akor is ennyit mennék, és akkor is nagy terveim lennének.Persze néha megnézem a fogyasztást, de ha valami a menetteljesítményében nem tetszik az engem már zavar és orvoslom a problémát.Ezáltal nem is fog sokat fogyasztani.
Véleményem szeint ha a kipufogó mindíg tiszta, nem folytom meg feleslegesen sok olajjal, és alapértéken van a gyujtás, és a karbi is(még ha az nem is tökéletesen felel meg) Akkor akár kopott hengerrel sem tud sokat enni.
A decik pedig soha nem érdekeltek, csak a pálinkánál:)
sorszám: 42986 (131453)
(előzmény: Keri, 2012-01-29 14:21:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-01-29 14:21:18
Az én szememben a motor, pedig egy olyan eszköz, ami a benzint közvetlenül adrenalinná alakítja :D

Nem izgat a fogyasztás, (így is fele annyit fogyaszt mint a kocsim) csak az hogy rendben legyen a gép és jól menjen. Ez nagyjából a fogyasztás csökkenést is magával vonja, de persze nem erre van kihangolva.
sorszám: 42985 (131447)
(előzmény: szsrobert, 2012-01-29 13:33:45)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-01-29 13:45:27
No, ezzel egyetértek. Gyakorlatilag.
Tapasztalatom szerint totál igazad van.
Kis fordulatokon élénk, harapós, kis fogyasztás. 4500/min felett már nagyon megnő a fogyasztás. de továbbra is dinamikus, pörgős a gép.
Teknőc
sorszám: 42984 (131446)
(előzmény: szsrobert, 2012-01-29 13:30:49)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-29 13:36:12
Ki kellene próbálni, bár csak kis fordulaton lehet érezhető hatása, de hátha javítja a nyomatékot/hatásfokot:
elektromos ventillátort építeni be a porlasztó elé. Anno olvastam, valaki próbálta, és kis fordulaton élénkebb lett a gép.
sorszám: 42983 (131445)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-29 13:33:45
A lényeg, hogy jó a gépetek, és üzembiztosan elvisz oda, ahova menni akartok. ;-)
A fogyasztáscsökkentés az én hóbortom. Szeretek többet motorozni ugyanannyi pénzből. Ha így emelik az üzemanyagok árát, egyre hasznosabbá váló hobbi. ;-)

sorszám: 42982 (131444)
(előzmény: Teknőc, 2012-01-29 09:09:01)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-29 13:30:49
125-ös henger 150-re fúrása téma:
A 125-ös hengernek kisebbek a vezérlési idejei, és a beömlő, átömlő, kipufogónyílás, mint a gyári 150-esnek. Ezért 125-öt 150-re fúrva nagy valószínűséggel alul több, felül kevesebb nyomatékot ad, mint a már gyárilag 150-es henger. Ezért elméletileg a 150re fúrt 125 kis fordulaton (3000/min) használva kevesebbet, nagy fordulaton (5-6000/min) használva többet eszik a gyári 150-es hengernél.
Gyakorlatilag meg puding próbája az evés. :-)
sorszám: 42981 (131443)
(előzmény: Keri, 2012-01-29 07:36:21)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-29 13:23:24
Valszeg azért csörgött, mert egyhe motorféknél, és közepes egyenletes terhelésnél volt szegényebb a keverék az általad használt motorbeállítással.

Nálam motorféknél nem csörög, mert a tolattyú teljesen lezár. Akkor 0 a fogyasztása. Észleltem is a hatótáv növekedésen.
A legjobb lenne (ha lehetne) az 5-ből üresbe tenni, és leállított motorral kigurulni megállásig. Vagy szabadonfutó, á la Wartburg/Trabant.
sorszám: 42980 (131442)
(előzmény: Keri, 2012-01-28 20:52:16)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-29 13:18:31
Teljesen nem ugyanaz, mert a 125-ös fejben kisebb a gömb alakú égéstér. Akkor is kisebb lesz, ha vastagabb tömítéseket tesz alá. Bár ez számunkra inkább előny.
sorszám: 42979 (131441)
(előzmény: Keri, 2012-01-28 20:44:25)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-29 13:16:11
Akkor belerakunk egy másik dugattyút a megtakarított üzemanyag árából. Nem csak ankeverék anszegény, a motor tulaja is. :-)
sorszám: 42978 (131440)
(előzmény: Keri, 2012-01-28 20:44:25)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-01-29 09:09:01
Értem, tehát nem rossz így!
Jó a gép, jól megy.
Kicsit többet eszik.
De az erőnek ez lett az ára.
Két év alatt nem volt gond,
s bízok benne nem is lesz.
A szakira bíztam és jól csinálta meg.
Teknőc
sorszám: 42977 (131434)
(előzmény: Keri, 2012-01-29 07:36:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-01-29 07:36:21
OK, nincs gond csak nem értettem a szitut.

Tőlem első kézből hallhatod :) én is 125-ből 150-re fúrt géppel járok. A leírt kezdeti gondok kijavítása után megbízható a gép.
sorszám: 42976 (131432)
(előzmény: Teknőc, 2012-01-28 22:43:09)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-01-28 22:43:09
Nincs baj, és senki sem vitatkozik.
Ennyi, kíváncsi voltam a véleményetekre.
Nem is értem miért kell vitázni, vagy bajt észlelni.
Csupán véleményt gyűjtöttem.
Nos, miután kénytelen voltam a gépet újabb hengerrel felfúratni,
(mert felfúrtan vettem), jött az ötlet,
ne egy 54 mm-es utángyártott henger legyen benne.
Ha lehet, akkor egy jó eredeti, DDR-es henger inkább.
De minden más maradjon a ts 125-ösé.
Így jobb, erősebb lesz a gép. Gondoltam.
Ahogy utána néztem, sok mindent hallottam,
De(!) mindenki mástól hallotta…..
Mégis mai napig hallok mindenfélét.
A hengerfej 125-ösé, henger pedig 150-es.
Ezért komolyan véve, megkérdeztem egy szakit, aki meg is csinálta.
Két éve használom, s eddig nem tapasztaltam problémát.
A 150-es komplett henger biztos jobb volna, ez nem kétség.
De egy probléma miatt jött össze ez az átmenet.
Kénytelen voltam 125-öt megfúratni akkor
Az meg tény, hogy igen dús keverékkel is járok.
S néha még spurit is teszek hozzá, ugye, Gabi?
Nos….Meglátjuk, mi lesz később.
Teknőc
sorszám: 42975 (131431)
(előzmény: Keri, 2012-01-28 20:44:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-01-28 20:52:16
Azért ez nem ennyire lineáris mint gondolod. Nekem mindig akkor csörgött, amikor enyhe motorfék üzemben mentem, illetve közepes egyenletes terhelésnél.
sorszám: 42974 (131430)
(előzmény: szsrobert, 2012-01-28 18:54:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-01-28 20:44:25
A dugattyú azért lukad át, mert ha detonál akkor a benzin energiája fűtésre megy el, nem mozgatásra és elolvad a dugattyú, de ez is csak akkor jellemző ha nagyon szegény a keverék.

De tényleg kretén aki folyamatosan detonálló motorral jár. Amikor felteszem a hengerfejet addig nem tekintem késznek amíg meg nem oldom a problémát. Eleve a detonállást lehet csökkenteni, azzal hogy dúsabra állítod a keveréket. Ez megakadályozza a dugattyú lukadást is, valamint az hogy néha néha bekopog attól még nem ment tönkre MZ.

Azt viszont nem igazán értem hogy Teknőc kivel vitatkozik. Olyan érzésem van mintha félig valakit közvetítene félig ő maga vitatkozna és nem igazán értem mi a baja.

Leírtam hogy addig kell növelni a 125-ös hengerfej térfogatát simán vastagabb tömítéssel amíg meg nem szűnik a detonálás, és akkor az égvilágon semmi gondot nem okot, hiszen pontosan ugyan az az eredmény mintha 150-es hengerfeje lenne. Persze ha van 150-es hengerfej akkor azt kell felrakni, sőt igazából 150-es hengert is, mert a felfúrt henger soha nem lesz olyan erős mint az eredeti.
sorszám: 42973 (131429)
(előzmény: szsrobert, 2012-01-28 18:48:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-28 18:54:37
Ugye minél jobban nyitjuk a karbi torkát, annál több levegőt szív be a gép. Annál magasabb lesz a sűrítési nyomás.
Ha full nyitásra állítjuk be, részterhelésen a lehetségesnél kisebb lesz a sűrítés. Gyengébb hatásfok.
Ha részterhelésre, akkor fullgázon túl nagy. Detonálás.
Ha közel állandó terhelésen használod, könnyebb beállítani. Legyen akkora a sűrítés, hogy detonáljon, aztán lehet csökkenteni a terhelést, vagy hézagolóval a sűrítést detonálás megszűnéséig. Vagy jobb üzemanyagot használni. :-D
sorszám: 42972 (131428)
(előzmény: szsrobert, 2012-01-28 18:48:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-28 18:48:29
"125ös hengerfej tönkreteheti a főtengelyt."
A hengerfej nem. A főtengelyt a terhelés teheti rövidebb élettartamúvá. Pl. kövér gázzal vegyített nagyra fúrt henger(nagy terhelés nagyobb nyomatéknál), kevés olaj, nagy fordulatszám, illetve akármilyen okból történő detonálás, ami lefelé kalapálja a dugattyú tetejét, mikor az még felfelé haladna. Ha a süket, fakezű lovas detonáláskor nem kíméli a motort, akkor szétrongálja.

Egyébként az optimális üzemhez épp kopogáshatár előtt lévő előgyújtás és sűrítés szükséges.
Példa: ha beállítva 70-nél kopog a motor, használd 65-tel.
sorszám: 42971 (131427)
(előzmény: VGGábor, 2012-01-28 14:45:07)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-01-28 16:04:42
Köszönöm a sok hozzászólást...
Beszéltem már sok emberrel erről, s furcsa, mindenkinek volt valami teóriája,
elmélete, hogy miért nem jó.
Vagy szerinte hogyan lenne jó.
Sokan ezt is elismerik:
„Bár van, aki régóta használja a 150-est a 125-ös hengerfejjel
De halottam olyat is, akinek beszakadt a dugó.”
Gondolom a próbák széles sávjában,
rossz anyagminőségű hengertől-hengerfejtömítési próbák
különbözőségétől sok minden bejátszik.
Széles a sáv, sok paraméter beállításától függ.

Detonálás, akitől legutóbb kérdeztem levélben:
„A 125-ös hengerfej elméletileg túl pici a 150-es hengerre mert a robbanástér
túl kicsi lesz, ezért a dugó nem tudja a keveréket összenyomni.
Ebben az esetben van a detonálás aminek
következtében beszakadhat a dugó teteje.”

Én anno kitaláltam, s egy jó szerelőnek elmondtam,
mit is gondoltam ki, miért, hogyan….
Erre ő ajánlotta fel egy tartalék DDR-es hengerét,
„mert Kell, ami bírja a nyomatékot,…stb.
…Persze, hogy meg lehet csinálni.”
Miután kész lett, azt mondta, hogy nagyon jó lett, nagyon pörgős,
harapós kis gépre sikerült..„Nagyon jó ötlet volt részemről”... Szerinte.
Még neki is bejött a kis gép tunningja, pedig egyáltalán nem híve ennek.
Tehát, ha tudatosan, hozzáértők szakszerűen alakítják át,
akkor szerintem működőképes a dolog. Jól használható.
De kíváncsi voltam az itteni véleményekre is, …
Sokan vélemény szerint nem működőképes, sőt képtelenség jól megcsinálni.
Tapasztalatomat már leírtam, csak a fogyasztásom ugrott meg,
De(!) ebben benne van az új kipuff változása is.
Teknőc
sorszám: 42970 (131425)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-01-28 14:45:07
ezt már beszéltük, nekem is mondta már nem is egy ember, hogy a 125ös hengerfej tönkreteheti a főtengelyt. De mondjuk láttam már 125ös ETZt 172 köbcire fúrva... sokat bírnak ezek.
sorszám: 42969 (131424)
(elözmény: Teknőc, 2012-01-27 15:46:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-27 19:35:18
"Esetleg lehet azt is hogy nagyobbra kiesztergálni, mert amúgy beleér a dugattyú a hengerfej szélébe, és az is csúnyán tud kopogni."

Kiigazítja magához a hengerfejet. Automata. :-)
sorszám: 42968 (131421)
(előzmény: Keri, 2012-01-27 18:59:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-01-27 19:31:12
"De nagyon jól sikerült eddig, csak a fogyasztással van némi gond."

Vissza a 125-ös hengert,a fogyasztás bajnokát! :-)
Már azon is gondolkodtam, hogy a kis TS 22-es karburátorát(kis fúvókával) és kipufogóját teszem fel a 125-ös ETZ-re.
Utána már csak a motorblokkot, a vázat, a kerekeket, a kormányt, a teleszkópokat és a lámpákat kell kicserélni TS125-ösére, akkor tényleg keveset fog enni. :-)
sorszám: 42967 (131420)
(elözmény: Teknőc, 2012-01-27 15:46:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-01-27 18:59:29
kopogásos égés, túl nagy a sűrítés a kisebb hengerfejjel és öngyulladás miatt túl nagy lesz az "előgyújtás"

Nekem annyi volt a megoldás, hogy vastagabb hengerfejtömítést tettem be, és ez már lecsökkentette annyira, hogy ne detonáljon. Esetleg lehet azt is hogy nagyobbra kiesztergálni, mert amúgy beleér a dugattyú a hengerfej szélébe, és az is csúnyán tud kopogni.
sorszám: 42966 (131419)
(elözmény: Teknőc, 2012-01-27 15:46:53)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17990)
MZ (49065)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu