:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Etz125 blokkcsere 250-esre:
Egy ilyen motort láttam így az Mz klubon.
Egy rendőr kollega csinálta meg.
De szinte mindenkit lebeszélt utána erről.
S később ő is eladta a gépet,
ha jól tudom egy másik motort vett.
Matt1989 néven szerepel.
Őt kérdezd, első kézből megmondja,
mi is volt jó, s mi nem.
Egyébként már más is kérdezte őt ebben.
Idézek onnan,- jó?
„Láttam egyszer egy túra beszámolós képen:
ETZ 150 -s motor 250 blokkal érdeklődöm
milyen átalakítások szükségesek,
hogy be lehessen rakni a nagyobb blokkot?
Valaki csinált-e már ilyent?”
Matt1989 válasza:
„Inkább vegyél egy 250-est vagy 251-est...”
Ennyi!
Teknőc
Jól válaszolt Csimbóknak Dunci360!
Ha már 150-esre adod a fejed, akkor karbi,
és komplett henger csere. Az a legjobb.
DE!
Meglehet csinálni, de okosan.
Sokan járnak így, ha visszaolvasol kicsit, láthatod.
Nos, nekem a csak a henger 150-es.
Minden más 125-ösé.
Kemény járás, alacsony fordulaton szinte repül.
De 80-nál már igencsak eszik,
az eredeti 125-öshöz képest bő fél literrel.
Detonálás miatt jobb egy szakival előre beszélned.
S ha mégis emellett döntesz, lehetőleg ne valami
tré kisipari hengert tegyél bele, mert tuti,
hogy nem fogja bírni szerintem.
Teknőc
Ma utaztam busszal. 100km-re 2240Ft.
Ehhez képest egy TS két személlyel is 3 literes fogyasztása maga gazdaságosság csúcsa. :-)
Persze ilyen orrszőrre páraráfagyós időben a motorozás felejtős. A biciklim lakatját is öngyújtóval kellett kimelegíteni, mert nem nyílt ki reggel.
Ha nem cserélsz hengerfejet keményebben fog járni mert nagyobb lesz a kompresszió viszony, könnyebben detonál. A 125 ösnek 22mm-es a karbi és a szívótorka is, a 150 esek 24mm-es. Ha ezeket nem cseréled működik gond nélkül, esetleg magasabb fordulaton nem lesz olyan jó.
Értem a ts-trophit cserét. De ha én etz 125 ös bolokkot cserélném etz 250-esre az minek minősül?
Hengerfejjel együtt cseréld ha van, illetve azt nem tudom hogy a karburátor török átmérője talán nagyobb, de erre nem esküdnék. Az MZ hogyan tovább c. könyvben benne vannak az adatok.
Üdv!
125ös ts hengert szeretném cserélni 150es hengerre.Az lenne a kérdésem,hogy pontosan mi a menete,mi is kell hozzá: 150es henger,150es dugattyú-gyűrűkel ennyi vagy a hengerfejet is cserélni kel,esetleg még mást is??
Na ez annyira nem egyszerű, hogyha te nem az Orange Country Choppers helyi irodájának a vezetője vagy.
Először is egy regisztrált járműtervező mérnökkel kell csináltatnod egy tervet az átépítésről, számításokkal és nyilatkozattal hogy ez megfelel mindennek. Ez után átépíted, elviszed a KPM-hez, ahol először nem fogják érteni mit akarsz de 20 kör után amikor unják hogy nem tettél le a szándékodról rájönnek hogy ezért tartjuk őket, tehát megcsinálnak mindenféle nevetséges tesztet.
Mivel a motor hála Istennek már nem nyilvántartott fődarab, legfeljebb számla kell róla illetve vámpapír ha külföldről hoztad be.
De mi a fenének akarnál te nem típus azonosat beépíteni és mibe? Ha Trophyból TS-be rakod az típus azonos.
Ekkor sokkal egyszerűbb a helyzet, mert átrakod, elmész egy síma műszaki vizsgára, ahol bepecsételik hogy típus azonos motor csere, és annyi. Ha régi forgalmid van akkor azt cserélni kell, de az újban már nem szerepel a motorszám, tehát ennyi dolgod sincs.
Helló!
Nem tudjátok véletlenül, hogy működik a motorcsere nem típus azonos motor esetén?
Donor blokkról kell-e valami papír, új műszaki is kell vagy csak forgalmi-törzskönyv? Ezeken kívül kell-e még valami?
Szabadonfutó nincs az MZkben, DE üres az van nem is egy, méghozzá gyárilag. Amikor a TSem blokkját csináltam kb 1 éve, akkor 3 blokkot is szétszedtem , mindnek a váltójában volt 1-2 között üres, meg 3-4 között. És ez nem az a recsegős fajta, mint 2-3 közötti, ez rendesen bekattan, ilyenkor nem ér össze a 3. fogaskerék a 4.kel, nem darál sehol, bár ha nagyon becsavarjátok a váltóállító csavart, ez fog leghamarabb eltűnni :) Mecsek túrán is sokszor úgy gurultam lefele, Teknőc bizonyíthatja.
Zoli, sztem még most rakd bele a spurit, hogy mikor megyünk már erre-arra addigra kipucolja magát :D
Mikor legyorsultam a kornyekbeli kis MZ-ket, 6 liter felett evett. Az eleg sok. Es nem f0stam vegig a labam szarat a hatalmas tempotol, vagy lancszaggato motorerotol. :-)
Ma neztem, hogy a szeles hatso endurogumi is noveleti agepem fogyasztasat tobb decivel. 3.25, de szelesebb, mint a 3.50-esek. Majd kiprobalom 3-assal is, de lehet, hogy akkor csalni fog a tavolsagmero. Most 106,1km-en mer 100km-t, akkor lehet, hogy 95-on.
Lehet, hogy 2 liter alatt ker a gepem, csak rossz a tavmero. :-)
Az en MZ-m és az adrenalin Mako Jeruzsalemtol. :-)
Sajnos engem sem tud érdekelni a fogyasztás.Ha 15 litert enne akor is ennyit mennék, és akkor is nagy terveim lennének.Persze néha megnézem a fogyasztást, de ha valami a menetteljesítményében nem tetszik az engem már zavar és orvoslom a problémát.Ezáltal nem is fog sokat fogyasztani.
Véleményem szeint ha a kipufogó mindíg tiszta, nem folytom meg feleslegesen sok olajjal, és alapértéken van a gyujtás, és a karbi is(még ha az nem is tökéletesen felel meg) Akkor akár kopott hengerrel sem tud sokat enni.
A decik pedig soha nem érdekeltek, csak a pálinkánál:)
Az én szememben a motor, pedig egy olyan eszköz, ami a benzint közvetlenül adrenalinná alakítja :D
Nem izgat a fogyasztás, (így is fele annyit fogyaszt mint a kocsim) csak az hogy rendben legyen a gép és jól menjen. Ez nagyjából a fogyasztás csökkenést is magával vonja, de persze nem erre van kihangolva.
No, ezzel egyetértek. Gyakorlatilag.
Tapasztalatom szerint totál igazad van.
Kis fordulatokon élénk, harapós, kis fogyasztás. 4500/min felett már nagyon megnő a fogyasztás. de továbbra is dinamikus, pörgős a gép.
Teknőc
Ki kellene próbálni, bár csak kis fordulaton lehet érezhető hatása, de hátha javítja a nyomatékot/hatásfokot:
elektromos ventillátort építeni be a porlasztó elé. Anno olvastam, valaki próbálta, és kis fordulaton élénkebb lett a gép.
A lényeg, hogy jó a gépetek, és üzembiztosan elvisz oda, ahova menni akartok. ;-)
A fogyasztáscsökkentés az én hóbortom. Szeretek többet motorozni ugyanannyi pénzből. Ha így emelik az üzemanyagok árát, egyre hasznosabbá váló hobbi. ;-)
125-ös henger 150-re fúrása téma:
A 125-ös hengernek kisebbek a vezérlési idejei, és a beömlő, átömlő, kipufogónyílás, mint a gyári 150-esnek. Ezért 125-öt 150-re fúrva nagy valószínűséggel alul több, felül kevesebb nyomatékot ad, mint a már gyárilag 150-es henger. Ezért elméletileg a 150re fúrt 125 kis fordulaton (3000/min) használva kevesebbet, nagy fordulaton (5-6000/min) használva többet eszik a gyári 150-es hengernél.
Gyakorlatilag meg puding próbája az evés. :-)
Valszeg azért csörgött, mert egyhe motorféknél, és közepes egyenletes terhelésnél volt szegényebb a keverék az általad használt motorbeállítással.
Nálam motorféknél nem csörög, mert a tolattyú teljesen lezár. Akkor 0 a fogyasztása. Észleltem is a hatótáv növekedésen.
A legjobb lenne (ha lehetne) az 5-ből üresbe tenni, és leállított motorral kigurulni megállásig. Vagy szabadonfutó, á la Wartburg/Trabant.
Teljesen nem ugyanaz, mert a 125-ös fejben kisebb a gömb alakú égéstér. Akkor is kisebb lesz, ha vastagabb tömítéseket tesz alá. Bár ez számunkra inkább előny.
Akkor belerakunk egy másik dugattyút a megtakarított üzemanyag árából. Nem csak ankeverék anszegény, a motor tulaja is. :-)
Értem, tehát nem rossz így!
Jó a gép, jól megy.
Kicsit többet eszik.
De az erőnek ez lett az ára.
Két év alatt nem volt gond,
s bízok benne nem is lesz.
A szakira bíztam és jól csinálta meg.
Teknőc
OK, nincs gond csak nem értettem a szitut.
Tőlem első kézből hallhatod :) én is 125-ből 150-re fúrt géppel járok. A leírt kezdeti gondok kijavítása után megbízható a gép.
Nincs baj, és senki sem vitatkozik.
Ennyi, kíváncsi voltam a véleményetekre.
Nem is értem miért kell vitázni, vagy bajt észlelni.
Csupán véleményt gyűjtöttem.
Nos, miután kénytelen voltam a gépet újabb hengerrel felfúratni,
(mert felfúrtan vettem), jött az ötlet,
ne egy 54 mm-es utángyártott henger legyen benne.
Ha lehet, akkor egy jó eredeti, DDR-es henger inkább.
De minden más maradjon a ts 125-ösé.
Így jobb, erősebb lesz a gép. Gondoltam.
Ahogy utána néztem, sok mindent hallottam,
De(!) mindenki mástól hallotta…..
Mégis mai napig hallok mindenfélét.
A hengerfej 125-ösé, henger pedig 150-es.
Ezért komolyan véve, megkérdeztem egy szakit, aki meg is csinálta.
Két éve használom, s eddig nem tapasztaltam problémát.
A 150-es komplett henger biztos jobb volna, ez nem kétség.
De egy probléma miatt jött össze ez az átmenet.
Kénytelen voltam 125-öt megfúratni akkor
Az meg tény, hogy igen dús keverékkel is járok.
S néha még spurit is teszek hozzá, ugye, Gabi?
Nos….Meglátjuk, mi lesz később.
Teknőc
Azért ez nem ennyire lineáris mint gondolod. Nekem mindig akkor csörgött, amikor enyhe motorfék üzemben mentem, illetve közepes egyenletes terhelésnél.
A dugattyú azért lukad át, mert ha detonál akkor a benzin energiája fűtésre megy el, nem mozgatásra és elolvad a dugattyú, de ez is csak akkor jellemző ha nagyon szegény a keverék.
De tényleg kretén aki folyamatosan detonálló motorral jár. Amikor felteszem a hengerfejet addig nem tekintem késznek amíg meg nem oldom a problémát. Eleve a detonállást lehet csökkenteni, azzal hogy dúsabra állítod a keveréket. Ez megakadályozza a dugattyú lukadást is, valamint az hogy néha néha bekopog attól még nem ment tönkre MZ.
Azt viszont nem igazán értem hogy Teknőc kivel vitatkozik. Olyan érzésem van mintha félig valakit közvetítene félig ő maga vitatkozna és nem igazán értem mi a baja.
Leírtam hogy addig kell növelni a 125-ös hengerfej térfogatát simán vastagabb tömítéssel amíg meg nem szűnik a detonálás, és akkor az égvilágon semmi gondot nem okot, hiszen pontosan ugyan az az eredmény mintha 150-es hengerfeje lenne. Persze ha van 150-es hengerfej akkor azt kell felrakni, sőt igazából 150-es hengert is, mert a felfúrt henger soha nem lesz olyan erős mint az eredeti.
Ugye minél jobban nyitjuk a karbi torkát, annál több levegőt szív be a gép. Annál magasabb lesz a sűrítési nyomás.
Ha full nyitásra állítjuk be, részterhelésen a lehetségesnél kisebb lesz a sűrítés. Gyengébb hatásfok.
Ha részterhelésre, akkor fullgázon túl nagy. Detonálás.
Ha közel állandó terhelésen használod, könnyebb beállítani. Legyen akkora a sűrítés, hogy detonáljon, aztán lehet csökkenteni a terhelést, vagy hézagolóval a sűrítést detonálás megszűnéséig. Vagy jobb üzemanyagot használni. :-D
"125ös hengerfej tönkreteheti a főtengelyt."
A hengerfej nem. A főtengelyt a terhelés teheti rövidebb élettartamúvá. Pl. kövér gázzal vegyített nagyra fúrt henger(nagy terhelés nagyobb nyomatéknál), kevés olaj, nagy fordulatszám, illetve akármilyen okból történő detonálás, ami lefelé kalapálja a dugattyú tetejét, mikor az még felfelé haladna. Ha a süket, fakezű lovas detonáláskor nem kíméli a motort, akkor szétrongálja.
Egyébként az optimális üzemhez épp kopogáshatár előtt lévő előgyújtás és sűrítés szükséges.
Példa: ha beállítva 70-nél kopog a motor, használd 65-tel.
Köszönöm a sok hozzászólást...
Beszéltem már sok emberrel erről, s furcsa, mindenkinek volt valami teóriája,
elmélete, hogy miért nem jó.
Vagy szerinte hogyan lenne jó.
Sokan ezt is elismerik:
„Bár van, aki régóta használja a 150-est a 125-ös hengerfejjel
De halottam olyat is, akinek beszakadt a dugó.”
Gondolom a próbák széles sávjában,
rossz anyagminőségű hengertől-hengerfejtömítési próbák
különbözőségétől sok minden bejátszik.
Széles a sáv, sok paraméter beállításától függ.
Detonálás, akitől legutóbb kérdeztem levélben:
„A 125-ös hengerfej elméletileg túl pici a 150-es hengerre mert a robbanástér
túl kicsi lesz, ezért a dugó nem tudja a keveréket összenyomni.
Ebben az esetben van a detonálás aminek
következtében beszakadhat a dugó teteje.”
Én anno kitaláltam, s egy jó szerelőnek elmondtam,
mit is gondoltam ki, miért, hogyan….
Erre ő ajánlotta fel egy tartalék DDR-es hengerét,
„mert Kell, ami bírja a nyomatékot,…stb.
…Persze, hogy meg lehet csinálni.”
Miután kész lett, azt mondta, hogy nagyon jó lett, nagyon pörgős,
harapós kis gépre sikerült..„Nagyon jó ötlet volt részemről”... Szerinte.
Még neki is bejött a kis gép tunningja, pedig egyáltalán nem híve ennek.
Tehát, ha tudatosan, hozzáértők szakszerűen alakítják át,
akkor szerintem működőképes a dolog. Jól használható.
De kíváncsi voltam az itteni véleményekre is, …
Sokan vélemény szerint nem működőképes, sőt képtelenség jól megcsinálni.
Tapasztalatomat már leírtam, csak a fogyasztásom ugrott meg,
De(!) ebben benne van az új kipuff változása is.
Teknőc
ezt már beszéltük, nekem is mondta már nem is egy ember, hogy a 125ös hengerfej tönkreteheti a főtengelyt. De mondjuk láttam már 125ös ETZt 172 köbcire fúrva... sokat bírnak ezek.
"Esetleg lehet azt is hogy nagyobbra kiesztergálni, mert amúgy beleér a dugattyú a hengerfej szélébe, és az is csúnyán tud kopogni."
Kiigazítja magához a hengerfejet. Automata. :-)
"De nagyon jól sikerült eddig, csak a fogyasztással van némi gond."
Vissza a 125-ös hengert,a fogyasztás bajnokát! :-)
Már azon is gondolkodtam, hogy a kis TS 22-es karburátorát(kis fúvókával) és kipufogóját teszem fel a 125-ös ETZ-re.
Utána már csak a motorblokkot, a vázat, a kerekeket, a kormányt, a teleszkópokat és a lámpákat kell kicserélni TS125-ösére, akkor tényleg keveset fog enni. :-)
kopogásos égés, túl nagy a sűrítés a kisebb hengerfejjel és öngyulladás miatt túl nagy lesz az "előgyújtás"
Nekem annyi volt a megoldás, hogy vastagabb hengerfejtömítést tettem be, és ez már lecsökkentette annyira, hogy ne detonáljon. Esetleg lehet azt is hogy nagyobbra kiesztergálni, mert amúgy beleér a dugattyú a hengerfej szélébe, és az is csúnyán tud kopogni.
No, most már én is felteszek egy kérdést:
„Valahol hallottam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.”
Egy ts 125-ös gazdája vagyok immár 13 éve.
Nekem jó két éve gyári, akkori vadonatúj, (nullkm-es,
zsírágyban eltett,) 150-es DDR henger lett feltéve.
Sajnos, a kipuffom egy utángyártott kis etz-jé.
Egy baleset után -jó egy éve- kénytelen voltam szerezni egy másikat.
Az új kipuff miatt jóval pörgősebb lett, erősebb.
Kb 800/ min fordulattal.
Persze, a fogyasztás is nőtt kb. 0,3-0,5l/100km-rel.
Minden más gyári 125-ösé a gépen.
De szó szerint...
A 150-es hengerrel és a kipuffal biztos vagyok,
hogy a gép teljesítménye ~12 paci körül van.
De a fogyasztás átlagom épp 4l/100km alatt van nem sokkal,
elég sok, főleg, ha gyári adat alatt voltam az eredeti 125-össel.
A úti sebességem persze nőtt,a 70km/h-ról most bő 85 körül van.
Hegyekben is jól jött az erő, főleg, hogy elől a lánckerék 15-ös.
Ja, és mindig 110 kilóval van megpakolva minimum.
Ez szerény személyem, beöltözve.
De nagyon jól sikerült eddig, csak a fogyasztással van némi gond.
De ha nem megyek állandóan full gázon,
akkor azzal se lesz probléma.
Ezért kérdezem, mire érti a detonálást?
Teknőc
Megjegyzem, a Toyota Priusban van ilyen elven működő benzinmotor.
ha ennyi módosítasz akkor inkább növeld a lökettérfogatot, csökkentsd a kupufogó nyitás magasságát egészen alacsonyra, és szűkítsed a szívócsonkot. Rezonátort pedig úgy méretezd hogy kiszívja a kipufogógázt, de ne töltsön vissza a hengerbe. Mivel sűrítés elején így vákum lesz a hengerbe, a kompressziót drasztikusan növelheted, amiről javul a hatásfok, illetve több ideje van leadni a gáznak a tágulási energiát.
Ezt mondjuk 4T motoron egyszerűbb megvalósítani.
Másik hogy nem a hosszú lökettől lesz gazdaságos egy motor, hanem az alacsony fordulattól. Tehát csinálhatsz rövid löketűt is, annak kevesebb a súrlódási vesztesége, csak ne pörgesd.
Múltkor olvastam, hogy az SR50 DiTech-nél az x ezer km-es szervíz csak huszonikszezerbe került(variátor, egyéb).Azt a pénzt egy kis TS-nél, ETZ-nél üzemanyagra költöm. :-)
100 köbcentire visszaperselyezett hosszúlöketű, kitűnő hatásfokú kis TS-t akarok PB-gázzal, és kempingbicikli-kerekekkel. 1000Ft-ból 80 napig a Föld körül! :-)
4000km gyertyacsere? 54000km futásteljesítmény? EZt azért az MZ is tudja :)
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/Aprilia%20SR%2050
"z injektoros motornál még fontos, hogy a gyújtógyertyát minden 4000 km után cserélni kell, mert különben egyenetlen járás, nehézkes hidegindítás és más, nem gyertyára utaló probléma lehet a következménye. Az injektoros modellek különben 2 liter körüli fogyasztással hálálják meg a némileg magasabb vételárat. Más téren is bebizonyította a DiTech, hogy nemcsak marketingfogás, vagy környezetvédelmi megfontolásból kifejlesztett használhatatlanság: a tízezer kilométeres tesztünk teljesen újszerűként mutatkozott a belseje, mivel a benzin nem hígítja fel, és nem mossa le az olajt a hengerfalról, a dugattyúról és a forgattyús tengelyről. De azóta léteznek 54 000 km-t futott, gyáridugattyús példányok is!"
Naba33, épp ezért idegenkedtem a gázos, szivattyús olajozású MZ fejlesztésétől. Most kiderül, hogy tartósabb, mint a benzines...
http://totalbike.hu/tesztek/bmwf650/
"A BMW és a Rotax közös fejlesztése az F650 GS motorja. Az apriliás közös ősből csak az ötsebességes váltót, a főtengelyt és a kiegyenlítő tengelyt használták fel. A többi alkatrész vadonatúj, és a vezérműtengelyek kivételével a Rotax Ausztriai gyárában készültek. Ezeket a BMW nem engedi ki a kezei közül. A hengerfej tervezésből a BMW autók (M3) gyári tuning műhelye is kivette a részét.
A Mikuni karburátorpár munkáját átvette a BOSCH-sal kozösen kifejlesztett elektronikus benzinbefecskendező rendszer."
Akkor ez a jó hatásfok titka. Veszek BMW veztengelyt az MZ-be. :-)
Nekem teccik, sorkettes, nem egy őrült batár, tank helyén 22 liter csomagtér, fogyasztás alacsonyabb egy 250es MZnél.... jól hangzik, kár hogy nincs fölös 1,7 millám :(:(:(
hiába a korszerűsítésnek, néha előnyei is vannak. :D
http://totalbike.hu/hirek/2012/01/25/itt_az_olcso_honda/
"Furának tűnhet, de igenis képes egy nagyobb motor ugyanannyit vagy akár kevesebbet enni, mint egy jóval kisebb. Alvaro F650-ese (cs, úgyhogy 650 köbcentis, 50 ló) annyit eszik, mint az én 250 köbcentis Hyosung GV250-esem (cruiser az istenadta és alig több, mint feleannyi ló, mint a bmw), legalábbis 90-nél. S a kis Hyónál mindig kiemelik, hogy keveset eszik. Nagyobb sebességnél a BMW a jobb, mert a kis cruiser már nagyon pörög, igen lassan viszont a kicsi a jobb, bár ezt nem tudtuk mérni, de a BMW-t már vissza kell váltani ötödikből, a kicsi pedig elemében van, a túl rövid fokozatai miatt. Mindkettő 3 liter alatt eszik, de persze nem megyünk gyorsan. Szép időben hegyi túrákon a BMW-nek a 2.6, a Hyónak a 2.7 már igen jónak számít a szemünkben, alá nem sokszor mentünk még. Valami szolid városban biztos menne, de a fene fog egy tankot ott elhasználni. Inkább a Bakony, a rekordfogyasztásom is ott született s még növelte is az élvezetet és a dinamizmust a hypermiling, persze ahhoz elég kezdőnek és bátortalannak kell lenni, hogy ezt tegye, de az nálam megvolt."
Durva.
Valamelyik nap Simsonnal tettem egy kis utat GPS-sel sebességet mérve. 4.-ben 27km/h alatt rángat, 35km/h felett rezonál. :-(
Kemény voltam, kesztyű nélkül. Majdnem sírva fakadtam, mire hazaértem. Pedig csak néhány km volt. Jó lett volna a fix gáz, mint az MZ-n. Akkor felváltva dughatom zsebre a kezem.
Én régebben rendszeresen motoroztam ilyen időben. VOlt hogy a leheletem elkezdett ráfagyi a plexi belső felére :)
Na de a lényeg. Akkoriban jégeralsó, farmer, vastag gyapjúzokni, 2 pulcsi, erre protektoros bőrruha, téli motoroskesztyű, surranó, később beszereztem egy kézzsákot, ez alapvető ilyen hidegben. Persze ettől még fáztam 230km-es távon, de ki lehetett bírni.
Ha nagyon fáztam erre az egészre felvettem még az esőruhát és akkor még fázni sem kellet.
Városi motorozásra normál utcai ruházat amiben aktuálisan nem fázok, erre az esőruha, kézzsák.
De manapság papírkutya vagyok, 10 fok alatt nem nagyon ülök már fel, mert lusta vagyok beöltözni :D
A szembejövők nem értették, miért mutogatsz nekik. Pedig csak azt mutattad, a középső ujjad fázik a legjobban. :-)
Hidegben többet eszik a gép.
ja az öltözék leggyengébb pontja a kesztyű, a jobb középső ujjam eléggé fázott, ezzel csak az a gond hogy itt már nincs mit felvenni, mert így is alig érem el az első féket.
De ennyit még bevállalok. :D
Nem az ON témához: ma voltam motorozni, mondván készüljünk a Hóbagoly party-ra.
Kint 0, -1 fok volt (celsiusban), az öltözék a következőkből épült fel: felülre poló, pulóver, (nagyon)télikabát. Alulra: cicanadrág vagy jégeralsó ki, hogy mondja, erre egy melegítő, erre egy gördeszkás térdvédő, erre a Lidl-s munkásnadrágból, készített motorosnadrágom, ez belehúzva a katonai bakancsba, két zokni, és még ezekre egy Lidl-s esőoverál, a kezemre pedig egy ugyancsak Lidl-s orkánkesztyű, az arcomra a bukó alá egy motoros kendőt húztam, ilyen kalózos stílusban. :D
Eredmény, fent egyáltalán nem fáztam, és a bukó se párásodott, köszönhetően a kendőnek.Lent itt ott éreztem egy kis hideget, de a térdem nem ropogott, és egyáltalán nem fagytam szét, a bakancsba egy kicsit bele is izzadt a lábam.
A motor jól viselkedett, viszont a fogyasztás rémes: 21km 7,5dl benzin, ami 3,5 feletti fogyasztást jelent, valószínűleg az általam kalibrált főfúvóka okozza a problémát, a tempó egyébként nem volt túl gyors, az éppen lefagyó út miatt, falvakba 50km/h, kint max 75, de inkább 65-70.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|