:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Üdv mindenkinek.
Srácok. Tudja valaki Sunesz elérhetőségét? Féktárcsát szeretnék vele szabályoztatni, ez ügyben keresném .
300km/h nal 6000-es fordulathoz:
-Kicsereled a hatso lanckereket is 16 osra
-kicsereled a fotengelyen levo lanckereket haromszoros fogszamura
-kicsereled a fotengelyet masfelszeres fogszamura es a hatso lanckereket 48rol 24esre.
Kell meg egy csepp alaku kaszni, es iranyithatosag nagy temponal, plusz eros fekek es fekezoernyo.
Ezust-arany gyertyakabel nem megy tonkre.
7000 hez 2 felomlo nem eleg?
A persely nem kiveheto az MZnel.Simsonnal kiveheto.
Eloszor atalakitas.Utana utomunka.Szukseg eseten ..furas..
A hengerfejbol 2mmt is le lehet szedni.
125 os fej egesteret felhegeszteni.
Ha talasz nem detonalo uzemanyagot.
A pressav a hengerfej es dugattyu kozott maradjon meg!
Kis etzre nem megy ra a 17es lanckerek.
Hatra szerelj a 48asnal kisebbet.
Akkor ezt el kell fogadni, mert ilyen :) Mondjuk így már értem hogy a kis TS miért nem csúszott meg sose alattam, bár sose mentem vele olyan kanyartempót mint a naggyal.
Metzelert nem ismerem.
Alapvetően minden országúti gumi eléggé hasonló. Sport gumit kell feltenni, ha tapadáson akarsz javítani, de őszintén közúton én nem látom értelmét.
Amit levettem az ETZ-ről RSW gumit a TS-re felraktam. Nem éreztem különbséget a sima gumihoz képest, mert utcán annak sem feszegetem a határait. Főleg TS esetén a lábtartó sokkal előbb leér minthogy bármelyik gagyi gumi határait elérjem, ETZ-vel meg nem nagyon közlekedek utcán.
Ennyi mindig is megfog maradni. Azért ez MZ, nem Aprilia RS, de ez a tökéletlenség amit sokan szeretünk benne :)
Sokat lehet javítani a kanyarstabilitáson ha kiülsz, illetve ha jobban terheled az első kereket. Kövér emberek előnyben :)
Bár mondjuk ezt ne forgalomba próbáld, hanem olyan helyen ahol nem gond ha elesel, és haza is tudsz menni ha tropára vágod a motort. Ezért járunk mi utánfutóval pályázni, és nem lábon.
Alapszabály, hogy ha a határokat keresed, át kell lépni azokat, hogy tudd hol is van pontosan, magyarul ha jól csinálod akkor törvényszerű néhány esés, szóval ne a körforgalomba keresd a csúszáshatárt :)
Keri!
Írtam korábban hogy csúszkál az ETZ eleje. Mondtad hogy centríroztassam ki a kereket, csináljam meg a telókat stb. A telókat kicseréltem és felújítottam Bambi segítségével, így már van csillapítása és tökéletesen teszi a dolgát. Kicseréltem meg mindkét villakiflit is.
Az első kerék ki lett centrírozva, jónéhány új küllőt kellett beszerelni.
Továbbá kiderült hogy karambolos volt a váz és, hegsztve volt. Látszott rajta hogy jobbra húz az egész. Ez a probléma is ki lett küszöbölve.
Ezek után azt hittem hogy végre jó lesz de ugyan azt csinálja mint ezelőtt. Ha mélyebben döntöm a motort érezhetően kúszik a kanyar külső íve felé. Nem úgy hogy kiesik alólam, csak jelzi hogy valami nincs rendben, tehát irányítható marad bár kissé ijesztő.
Viszont nagyon jó minőségű aszfalton lábtartóig lehet döntetni úgy, hogy nem csúszik meg. Épült a környékünkön egy új körforgalom, mentem benne pár kört és végig leért a lábtartó, egy pillanatig sem volt bizonytalan az eleje a motornak, illetve a Lidl parkolóban is teljesen le lehetett fektetni a motort.
Szóval közúton, ahol van egy minimális bizonytalanság az úton ott már csúszik az egész, de jó úton, pályán kiválóan használható. Így megtapasztaltam én is amit írtál, hogy jól tapad és ha csúszik akkor is kontrollálható marad. Viszont közúton ez számomra furcsa hogy ha megcsúszik attól nem kell megijedni. Ja és Heidenau K63-as gumiról van szó.
Nem tudom hogy mit tehetnék. Gondolkodom egy METZELER ME 22-es gumin mert sokan dicsérik.
A link lemaradt:
http://www.onlinecsapagy.hu/
Köszönöm! Akkor marad a koyo!
Attól függ mennyire olcsó, és milyen tapasztalatok vannak vele.
A cseh ZKL pl. vállalható minőség.
De alapvetően én japán csapágy párti vagyok, mert egy Koyo és utód márkái azon felül hogy normális ára van és élettartama ugyan az, vagy jobb mint az SKF a futás minőségében veri azt. Már kézben megforgatva is érezni a különbséget.
Amúgy SKF, INA, FAG csapágyak is jó minőségűek, és nem feltétlenül horror az áruk, csak a kereskedők szeretik túlértékelni, de jó helyen vásárolva nem kerül kétszer annyiba....ja és vigyázz, mert a jobb csapágyakat hamisítják is. Az eddig felsorolt csapágyakba mindegyikénél bele van gravírozva a márka, és gyári lehegesztett zacskóban és dobozban adják. Volt itt olyan hogy használt csapágyat adtak valakinek, vagy csak egy használt minőségű kínai hamisítványt.
Én ezt a céget tartom etalonnak árak terén.
Én nem.
Utálok kétszer dolgozni.
Ti raknátok olcsó pl:szlovkák csapágyat kerékbe és kormányba?
Szerintem is.
Csak annyit tennék hozzá hogy ebből a szemponból minél több erű, annál rosszab. A nagyobb felületen gyorsabban korrodeál.
Szerintem ha elég sok idő eltelik akkor mindkettő igaz lehet.
Ilyet már én is láttam, de azt nem értem hogy tud így elrohadni. A két végétől befelé, vagy a műanyag átereszt annyi oxigént?
Erről egy történet ugrott be.
Egyszer esőben megálltam segíteni egy lerobbant Simósnak. Gyertapipa lehúz és kezemben maradt. Megnézem a gyertyakábelt, csak zöld rozsda volt réz helyett benne. Elkezdem levágni és nem találtam ép rezet. Váltig esküdött hogy ez rendesen ment, csak az esőtől állt le. Hihetőnek tűnt a Hortobágyi pusztaság közepén, mert egyetlen lakott település sem volt a horizontig, idáig tuti nem tolta el potya szerviz miatt.
Szóval volt nálam kábel, kapott egy darabot, és gond nélkül ment tovább.
A tanulság, hogy a nagyfeszültség sem húz át bármekkora hézagot, és nem szereti a párát sem.
Én vízügyben a Simsonnal szívok folyton, mostmár esőállóra megcsináltam, de autómosóból mindig haza kell tolnom... A TSsel meg sose volt még vizes bajom.
Ezt mondjuk én is tapasztaltam. Jawaval soha nem volt vizes gondom, pedig rengeteget mentem vele, de az MZ-t is megcsináltam megbízhatóra.
Egyszer azért állt le mert elérte a vízszint a légszűrőt, de soha máskor :)
Ahogy leírod, egyértelmű, hogy valahol víz jut a karburátorba.
Ez rajta van a gáz/szívató bovdenen?
http://e-motorparts.addel.hu/43317-simson-univerzalis/627428-simson-univerzalis-gumi-sapka-gazbowdenre-090751-deu
Az a bizonyos vízcsepp nekem is okozott pár kellemes percet, órát. De nekem nem csak esőben, hanem a melletünk lévő Shell kútnál,tankolás után is jelentkezett vagy két évig. De az első etzm ellopása és a kút javulása megoldotta a gondot.
Mostmár teljesen biztonságban vagyok. A jawa valahogy átszívja a vizet is, kicsit hörög, de megy tovább. Egyébbként se szokott vizet gyűjteni a karbiban.
Ilyet nekem is játszott. 10-es kulcs, karbi meglazít, kifordít, benzin kiborít, aztán megy tovább. Egy csap víz a főfúvóka alatti kis gyűjtőcsészében is tud ilyet okozni, főleg nagyobb terhelésen kapja fel a vizet és szívatja az embert. A szivató magasabbról szívja, ezért ott nincs ilyen gond.
Érdemes kicserélni a gumi tömítést, hátha az repedezett ki.
Illetve nekem a gázbowden vezette be a karburátorba a vizet, ez főleg álló motornál volt probléma. Tettem rá gumi harangot, megszűnt a jelenség.
De amiket csináltál azokat amúgy is érdemes ha vizes üzemre készülsz. Ja meg a trafónál a csavard le a hollandert, kenjél be alá szilikont (FBS, vagy szaniter szilikon) és így tekerd vissza. Meg előtte a gyertyakábelt ellenőrizd, mert szeret kirohadni a közepe és akkor is hasonló a jelenség.
Legközelebb vigyél magaddal szerszámot amivel ki tudod venni a karbit, és le tudod venni az alját, hogy megnézd a vízet. Általában elég szembetűnő. Ha nem kóvályog a kis opálos vízcsepp a benzin alján, akkor másfelé kell nézelődni a hibakereséssel.
Kedves kollégák!
A motor, amiről szó van, egy MZ ETZ 250 (DE LUXE) példány, 1986-os évjáratú, mechanikus (üllő-kalapács) gyújtású.A porlasztó aljáról egy kis kiegyenlítőcső vezet (gyárilag)az úszó feletti részhez.
Egy teljesen megoldhatatlan problémával szembesülök, akárhányszor elered az eső. A motor fogja magát, és leáll. Olyan érzésem volt eddig, hogy a gyújtás adja fel (ázik be), de a lentebb leírt dolgok ezt egyre kevésbé igazolják. Mivel korábban gyújtásproblémára (nedvességben testzárlatra) gyanakodtam, ezért a következő dolgok lettek kicserélve. A szekunder kábel, a gyertyapipa (gumis lett, rácuppan a gyertyavégre, szerintem víz alatt is működne), a gyújtótrafó (hermetikusan szigetelve). Problémát találtam a gyújtásoldali deklin is, mivel esőben levételkor víz folyt ki a dekliből. Kiderült, hogy a motorblokkon a jobb oldalon belül található három gumidugó - amely nem engedi be a vizet a generátorhoz - vetemedett, és gyakorlatilag beengedte a vizet esőben az üllőhöz és kalapácshoz. Ez a hiba is kijavítva. Gyanakodtam a hengerfejen lévő kis nyílásra is, amely arra hívatott, hogy a szemből a gyertyához bekerülő vizet a szabadba vezesse. Kis kő volt benne, hiba megszüntetve, ember örül. Viszont minden eddigi javítás és csere ellenére a motor továbbra is leállt az esőben. Újabb hibát orvosoltam, a légszűrő és a porlasztó közötti összekötő gumicső ki volt szakadva, esetleg ott víz kerülhetett a porlasztóba, kicseréltem. A motor továbbra is leállt az esőben.
Az eddigi legutolsó túrám Budapestről Tolcsvára vezetett pár hete, boldogan indultam neki az útnak az időjárás-előrejelzés ellenére, ami zivatarokat prognosztizált. Biztos voltam benne, hogy végre esőben is motorozhatok. Hatvan város határáig enyhén szitált csak az eső, és a motor nem állt le. Kezdtem büszke lenni, megtaláltam végre a hibát. Ám Hatvan várost elhagyva, erősen elkezdett esni az eső, és egyszer-egyszer egy pillanatra megtorpant a motor. Majd egy enyhe emelkedőn az egyre sűrűbb esőben leállt megint a motor. Pontosan úgy mint amikor az üzemanyag elfogy, és tartalékra kell átkapcsolni.Álltam a zuhogó esőben,kiszedtem a szerszámaimat a hátsó ládából. gyújtásdekli le, ellenőrzés, az üllő és kalapács száraz (hiszen korábban megoldottam a szigetelést). Próbálom beindítani a motort, nem megy akárhány berúgásra sem. Dühömben a meleg motort szívatóval próbáltam beindítani, mire (meglepetésre) beindult. Álló helyzetben kiválóan vette a fordulatszámot,a szívatót visszatoltam alaphelyzetbe. Egy fél percig így próbálgattam. . Elindultam vele, amint kezdtem kihúzatni, a motor megint leállt. Nagy nehezen újra beindítottam (melegen, szívatóval), és óvatosan kihúzatva a következő fokozatig próbáltam haladni vele. Észrevettem, ha nem húzatom nagyon ki, akkor csak 3. sebességben, de haladok a motorral. De a nagyobb teljesítményt (és sebességet) nem érem el vele. Kezdett elállni az eső, és egyre feljebb tudtam kapcsolni. Mire száraz lett az út, a motor teljesen visszanyerte az erejét, és 5. fokozatban is tudtam menni vele.
Összegzés: Ha ragyogóan süt a nap, gond nélkül tudok motorozni, akár 5-600 km-t is megállás nélkül. Amint nedvesedik az idő, azt érzem, mintha veszítene az erejéből a motor, ami oda vezet, hogy a zuhogó esőben minden esetben le is áll a motor.
Köszönöm!
Én is elgondolkodtam a préssáv eltünésén. (Ezen a billentyüzeten nincs hosszú i és ü, csak a többi, na mindegy.)
Lehet inkább békén hagyom a hengerfejet, nem nyernék vele olyan sokat, de még meggondolom.
Tudtok valakit Budapest-Balassagyarmat viszonylatban, aki rászánná az időt és átalakitaná 4 felömlősre a gépemet? Csak 7000-es fordulathoz, gyári kipufogóval és karbival használnám. A 4 felömlős átalakitást a hengerfúrás után is el lehet végezni, vagy inkább utána kellene, tehát az átalakitáshoz is ki kell melegiteni a perselyt?
Ha leszedsz a hengerfejből, akkor a préssávból is le kell szedni ugyanannyit, mert különben belever a dugó.
Ha ezután meg akarod emelni a hengerfejet, akkor a túl nagy préssáv miatt detonálni fog, amitől meglepően hamar tönkremegy a motor.
Tehát a emelgetés nem megoldás, annyi alutömítés kell alá, hogy a préssáv jó legyen.
Egyébként, ha tudod milyen sűrítést szeretnél nem nagy dolog kiszámolni mennyit kell leszedni. De csak ésszel, mert utána visszarakni marha nehéz. :-)
Amúgy nem sok értelme van, kicsit javul a hatásfok, de nem sokat. Meg amúgy is minek?
Valójában az ilyen átalakítás inkább szórakozás, mint hasznos tevékenység. Jó muri, de jól át kell gondolni, ha nem a színesfémgyűjtőket akarod gazdagítani.
Ha már levetetted akkor ja, ezt teheted szükség esetén.
Igen, az ón az jó a préssáv méret ellenőrzésre.
Akkor a bejaratas alatt annyival vastagabb alutomitest rakok a hengerfej ala, amennyivel alacsonyabb lett a hengerfej. Van itthon harom fele meret, majd osszekombinalom. Persze a belso peremhezag ellenorzesevel egyutt. Forrasztoon megfelel erre a celra?
Fúrás után? Örülj neki ha nem kell alápakolnod valamit, hogy ne csörögjön be :D
Sziasztok!
ti szedtetek már le a hengerfejből? Azt szeretném kérdezni, hogy ha a 150-es etz hengerfejéből leszedetnék, akkor mennyit érdemes? Mondjuk 0,3mm-t észre lehet venni, vagy 0,5mm alatt észre sem venni a változást?
Neked lesz igazad. Másra emlékeztem.
Köszi a segítséget, ami a képen van az a kapcsolásrögzítő rugója, akkor először megnézem azt, hátha nálam is ez a gond, ez úgy nézem a blokk széthúzása nélkül is javítható.
Felraktam egy képet és pirossal megjelöltem a stift helyét, ami nálam beesett. Kívülről is lehet pótolni, de akkor bent marad a beesett darab. Ha jól beleragad az olajsárba, akkor semmi gond, de ha elszabadul...
https://drive.google.com/file/d/0B9h_n2_gTVzFOENtVDhBRGR3MDA/view?usp=sharing
Megnézve a rajzokat, nálam lehet hogy a kapcsolásrögzítő rugó tartótengelye esett be, már nem emlékszem pontosan. A hibajelenség ugyanaz volt, mint amit leírtál.
Szia Keri!
Te már csináltál ilyet? Én csak robbantott ábrákat néztem, ebből úgy látom, hogy az ollórugó a kapcsolótengely jobb oldali végén, a két középső blokkfél között van,tehát a blokkot szét kell húzni a cseréhez. A kuplungoldali dekni alatt a kapcsolásrögzítő rugója van, de állítólag nem ez a probléma. Köszi a segítséget: Liter
Sziasztok!
Nekem is volt ilyen hibám, de nálam az okozta hogy a villarugó közepén levő stift beesett a blok közepébe. Az a kis tengely, ami alaphelyzetbe téríti a villarugót, amihez képest elmozdul. Sehogy nem tudtam kiszedni a váltótérből, pedig mágnestől kezdve mindent bevetettem, de erősen beleragadt a váltó alján lévő olajsárba. Sajnos szét kellett húzni a blokkot és beütöttem egy recézett kis tengelyt a helyére, amire még csapágyrögzítőt is raktam.
Ezt a motort még 1993-ban vettem 4 éves korában, akkor elhittem a 8000-et.
Nem kell széthúzni a blokkot, bal deklit kell levenni, a váltókar tengelyén van egy ollórugó, az tört el, azt kell cserélni.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?manufacturers_id=39&products_id=1528
Remélem nem hitted el a 8000-et.
Sziasztok!
Sajnos valami megmekkent a váltómban (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Ahhoz hogy ezt rendbe tudjam rakni, szét kéne húzni a blokkot, de én ebbe már nem akarok belekontárkodni. Tudtok-e valami szerelőt Nagykanizsa környékén, akire ezt nyugodtan rábízhatnám?
Köszi: Liter
Sziasztok!
Motorépítésben vagyok és egy kis információra lenne szükségem. A 250-es, tárcsafékes ETZ első villájában az alsó villaszárak közötti távolság hány mm?
Előre is köszi a segítséget! :)
A 150-es kis etz alapméreten(56) 143cm3. A mostani 58-as furattal és az 58-as lökethosszal lett pontosan 153cm3-es. Na hát mindegy, ez akkor is 10köbcenti. A simson-nál is 10 köbcenti emelés (60) érezhető teljesítményt ad. Sajna az etz-nél arányaiban így is kevés, de azért valami. Plusz a hengerfejből is leszedettem 3 tizedet... lehet tényleg venni kellene egy 250-est. Régen 251-re áhítoztam, de nem tudtam annyi pénzt összeszedni, ezért lett a kis etz, ami nagyon hasonlít rá. Pedig a 251 lenne az igazi!
Ez a fórumos számolás kb. olyan lehetett mint a trabant dugattyús 300ccm-es ETZ, ami jó ha 260ccm, mivel igaz hogy a trabant 600-as két hengerrel, de hosszabb a lökete is :)
Nem kell beleszámolni.
Lökettérfogat a lényeg.
lökethossz*(dugó átmérő/2)^2*pi
Hát pontosan én sem tudom, csak abból indultam ki, hogy a neten több fórumon is írták, hogy a 60-ra fúrt kis etz 200köbös lesz, az enyém 58-ra lett fúrva, azzal arányosan 165. Ha a henger térfogatképletével számolok, akkor nekem se jön ki, de biztos azért, mert az égésteret is bele kell számolni. a hengerfejből is leszedettem 3 tizedet, most bejáratós. sajna a nagyobb dugó mind egyedi méret, 16ezerért készítik el darabját.
Kozbe szamoltam 61 mm furat.
Hogy jon ki a 170? Milyen dugo kell hozza ? 58- as a legnagyobb gyari,az meg csak 153. hengefejet is fel bövitetted?
Megjött a 250-es 18-as fogasa, nemsokára megnézem hogy fel lehet-e rakni a 170-re fúrt kis etz-re.
Sajnos rajzot sem találtam a fogasokról, amiről kiderülne, hogy kompatibilisek-e. Közületek senki nem próbált még 250-es gépre való 18-as fogast rakni a felfúrt 150-es gépre? Tudom a 250-es fogasának van egy plusz pereme, amit le kell köszörülni, de egyébként rámenne szerintetek?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|