:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A KOYO csapágat tudnám ajánlani. Jó minőségű japán csapágy "megfizethető" áron. Különben meg a gyártó C3-C4-es csapágyakat ajánl főtengelycsapágynak, azok meg újonnan is kicsit "használtnak" tűnnek a növelt illesztési hézag miatt. :) Úgyhogy amíg stabil megszakító hézagot tudsz állítani nagy baj nem lehet.
És nem kell SKF csapágy, csak az a lényeg, hogy orosz meg kínai ne legyen, mindenki más tud elég tartós csapágyat csinálni.
Valóban jó ez a srucpolitika. ha nem tudunk a problémáról akkor nincs is.
Azért legyen talonban egy utánfutós haver, arra az esetre ha keresztbe állnak a tűgörgők.
Megjegyzem, ilyen mértékű kopás csak úgy lehetséges, ha az előző felújításkor a nagy spórolásban nem cseréltek csapágyakat.
És el lehet gondolkodni hogy mi az olcsóbb? Szabályosan felújítani, és kicserélni a főntengely és hajtókar csapágyakat, vagy széthúzni egy félig használt blokkot, mert spórolunk?
Kár volt megnézni,már jó párszor olajoztam a kenőfilcet a gyújtásnál,de eddig még soha nem mertem meg mozgatni a főtengely végét.De most meg tettem azóta csak aggódok :)
(ez tényleg így igaz,sokan nem nézegetik,és már lehet,hogy egy éve vagy több úgy járnak vele,csak nem tudják)
Az még semmi:)Vannak olyan csapágyak amelyek engednek újonnan is ennyit.Használd nyugodtan, ha már elveri a megszakítót akkor baj van.Az a gyári tiltás benne:)
Az enyémnek is és szerintem mindegyiknek van egy minimális kottya.
Sziasztok!
A gyújtás felőli oldalon néztem,hogy 1-2mm-es kottya van a főtengelyemnek. Mennyire ajánlatos még így használni a motort.Mert még használnám vagy 2 hónapig amíg össze nem jön pénzem egy komolyabb motorfelújításra.(attól félek a legjobban,hogy megragad a csapágy és megfordul a csapágyházban) vagy milyen komolyabb bajt okozhat?
Azt nem tudom, ott nem néztem.
Amit láttam már:
5700/min körül 85 körül ugrált a mutató.
Teknőc
Akkor már 90-nél 6000-et pörög.
Jó az a tempó!;)
Egy teknőcnek meg főleg..DDDD
Teknőc
Attól függ milyen csapatról van szó. Ha én alkotom a csapatot és még pár hasonszőrű, akkor elég a hetven. :D
Sőt, a csapatban a 70 se elég, ugyebár..DDDD
Síkon jó, de aki már termetesebb, s szereti a hegyeket, annak nem 16-os van fent, vagy a hátsón csinál változtatást...
Teknőc
Jaj, Gabi!;)
5 km/h különbségen nem veszünk össze
- a lényeg nem változik...:) DDD
Teknőc
Nekem a 16os lánckerékkel kb 70 egykettő körül van, ami már sokkal jobb csapatban is...:)
4000/min= 60-65 km/h alatti sebesség.
Ha valaki szereti ezt a tempót, akkor nem vész. Nekem sokszor jó. De csapatban azért felejtős e sebesség....
Teknőc
Akkor használd 4000/min alatt, és örülj, hogy van egy keveset fogyasztó, alulról is jól húzó gépezeted. :-)
Tudom,hogy jártál.... No Comment!
de Timpetnek megadtam az emailcímedet, nevedet...
Szerintem, nem kell ide közétek egy közvetítő(ÉN).
Megbeszélitek, hogy s mint így jobb mindenkinek. Aztán kiderül, mi lesz.
Többet nem tudok. Írta, hogy ha tudok segítsek, te fordultál meg a fejembe 2.-nak, ezért nem is írtam rögtön neked.
Itt dobtam fel, hiszen többen olvassák.
Én köszönöm, hogy segíteni szeretnél, egyébként Dél-Alföldi Mz-és kollega, régi motoros, igazi "old boy".
Az Ndk talin is rendszerint ott van.
Teknőc
Nekem is van etz órám is, de a trophy óra is tropa.Működik, de kalimpál, kiégette a nap, a króm lerozsdálva stb.Ezért mennyit kell kérni?:)Ha kell neki Ndk talin odaadom neki ingyen, még postázni sem akarom, nehogy baj legyen, hogy a postaköltséget sem éri meg.Jártam már így, és nem akarok megint.
Kössz a tippeket ;) Megnézem akkor így, ha nem fúj ki akkor marad, ha meg igen akkor fene egye meg és visszarakom :D
Sőt, erről a témáról idézek egy nagy szakit, akit meg is kérdeztem levélben:
(persze, másokat is erről…!)
„Szerintem nem annyira gond a hengerfej.Ezeket még a régi üzemanyag tipusokhoz méretezték,igaz hogy azóta magasabb az oktánszám, de sokkal szarabb mint a régi olmos benzin. Ezért is csörögnek jobban mostanában az mz-k mint régebben.
De ha zavar akkor csak egy kis eltérés van a kék hengerfej között,vagyis a kupola széle két mm-rrel nagyobb csak a 150-esnek az átmér?je. Ha mégis zavar akkor elfelé le kell szuratni egy esztergályossal úgy hogy a gyertya nyílás felé sz?küljö.Vagyis a gyertya nyilásnál már nulla legyen.Így kapod meg a 150-es hengerfejet.”
Én hiszek neki, és az öreg szerelőmnek is, aki kérésemre csinálta.
Meg se csinálta volna, ha valami zrí elől állhatna vele.
Lehet hogy valami tré, utángyártott hengernél előfordul, az nem kétlem.
De ha jó van összerakva, ügyelve reá, akkor működik. Nálam legalábbis bevált.
Teknőc
Teknőc
Szia!
Szerintem eléggé kiveséztük ezt a témát.
Nálam 150-es, DDR henger van fent,
125-ös hengerfejjel. Két éve járok így.
Tap.:
Megy, mint a veszedelem.
4000/min alatt nagy nyomaték, nagy erő.
Negatívum:
4700/min felett azonban bő félliterrel többet eszik, mint 125-ösként.
Sőt, 5000/min felett meg
majd +1L-t kér.
(125-ösfogyasztásához mérten)
Mellette szól, hogy 120-130 kiló
terheléssel mértem/mérem ezt.
Én és a holmim súlya teszi ki
ezt a tömeget.
Teknőc
0,2 mm az majdnem fél cm3 (0,49) a kompresszió térben. A 150-eseknek 15,8 cm3 +/- 0.5 cm a kompressziótere. Szóval ha nincs benne kicsivel nagyobb a kompresszió és ennyi. Nyugodtan használhatod így is ha nem fog detonálni.
Szia!
Mennyi lenne az az óra?(ES) Akkor szólnék Timpetnek, hogy mennyiért, ha érdekli,... akkor visszaszólok emailban, s megadom az emailját is.
Utángyártottól is félek, tap.-ok miatt.
Sőt, ott egy biztató jel, hogy német gyárt., de semmi több infó, kép. ott.
Így eléggé zsákbamacska, 20eFt meg főleg.
Albercinél is van valami,(lehet, hogy etz km óra?) remélem ma meglátom. Sőt, Bambi mestert is megkerestem levélben óra ügyben. Lehet, hogy ott is van egy ts km óra. Szerettem az eredetiséget, a bickli óra rontaná az összképet, remélem nem lesz rajta "soha.."
Teknőc
Nekem a küllőknél van a mozgó rész, mint a kerékpáron.BEállításnál én úgy adtam meg neki a kerékméretet, hogy a földön lemértem mennyi utat tesz meg egy fordulat alatt.Ezzel az értékkel a gps mérése alapján városban és kint is pontos lett.Nekem a gyujtás nem zavarja, bár ez vezetékes, a vezeték nélkülit zavarja állítólag.
Ja am a hengerfej 150es, 10es kompressziójú.
Még nem próbáltam felújítás/bejáratás óta a lemez nélkül. Előtte meg nem volt tökéletes se ki is fújt, nincs összehasonlítási alapom, nemtom h észreveszem-e az a 0,2 milit. Elvileg csökken a káros tér szal vmi hatásnak kéne lennie. Am a lemez vastagabb volt, de amióta magasított anyát raktam a tőcsavarokra, meg tudtam húzni annyira hogy 0,2re lapuljon.
Azoknak ugye a kerékre is kell egy érzékelő... én azt hallottam hogy a gyújtás megzavarhatja, de ha nem én is veszek egyet, a Simsonra biztos :D
Es órát utángyártottat nem fog találni.Vannak bontottak, azokat mind fel kell újítani, nekem is van vagy 3db, de mind ócska.A sajátját csinálja meg, nincs benne olyan dolog amit nem lehetne megjavítani.De ha érdekli küldök neki egy órát.
Szerintem Ts-re is bontott gyárit vegyél, ezek az utángyártottak csak kidobott pénz.
Nekem az Etz-n kerékpáros km óra van tesco márkájú, 1090 ungarisse csorint volt, gps-el bemérve, pontos mint a halál!:)
Ha nem 150-es hengeren van 125-ös hengerfej akkor nem kell bele. Főleg, hogy gyárilag sincs és még jobbnak is érzed így. Azért ha elkezd detonálni tedd vissza.
Igazából gondoltam, már szolnokra menet mondta hogy rossz az órája, beszélték is Albercivel hogy hajtása ugyanaz, vagyis lehetne sima TS órát is használni az ESen.
Engem most inkább még a többiek véleménye érdekel hogy mit csináljak azzal a 0,2es gyűrűvel a hengerfej alatt.
Elvileg ráér, de nem hiszem hogy megyek oda. Akkor is meló ezerrel. Egyébként munkába menni jó volna motorral. Ja, az ES alkatrész pedig Timpetnek kell, neki tetszik a Mártély menne is......
Leginkább ezért kéne, kerékpárral járni nem felemelő motor után. Most napi 1 óra kerékpározás=egészséges és pénztárca kimélő életmód,DDD... de büszkeségem romokban...:(
Teknőc
Majd szétnézek a piacon, de sztem ráér 17éig ;) Börzén a TSre való tuti lesz :D
Szevasztok!
Most leszedtem a kisTS hengerfejét, minden rendben odabenn hál Isten, kérdésem ide kapcsolódik. Mennyit számít a hengerfejnél lévő, kb 0,2 milis alumíniumlap? Tudom hogy TSeknél nincs alapból, ennél is olyan bajok voltak hogy kifújt, de létezik az hogy kicsit erősebbnek érződne a gép e nélkül? Nem mintha versenyeken akarnék indulni vele, de jól jönne ha pontosan meglenne a 10es kompresszió. :)
Sziasztok!
Valaki tud jó km órát, eladót? Mennyiért?
Kettő kellene:
Egy kis ts-re és egy nagy, 250-es ES-re.
Elszállt az enyém szépen,
Az ES egy ismerősnek kellene.
Nézem a neten, nézem mindenhol, de csak ezt találtam:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/MZ_TS_UNIVERZALIS_KILOMETER_ORA.php
Ez reális? -Nem sok infót ad.
Sőt, az ár kissé rémisztő, de ha ez van akkor ez.
Jó bolt? Ismeri valaki? Érdemes innen venni?
Vagy keresek mást?
Az ES tulaj írta, használt is érdekli.
Valaki?
Teknőc
Henger alapméretes?Amúgy érdekel, a kétgyertyás hengerfej is.
troster@citromail.hu-ra írj légy szíves!
Fú vazz.. ez kemény gányolás.
Nem mondom hogy nem faragtam riga váltót flexxel én is, de ez még ahhoz képest is ronda munka.
Utólagosan felhegesztettnek tűnik...
Köszi Troster így már nem fogok bele a felújításba ha meglesznek a papírjai akkor sem. Viszont van pár kuriózun alkatrészem (kétgyertyás hengerfej, olyan henger aminek teljesen más a vezérlése nagy "nyolcas" alakú szívónyílással) majd ha lesz valahol fényképes hirdetés belinkelem az alkatrészbörzébe.
Nekem van kuplungom, főtengelyem is jó kúppal!
Igen ez a kuplung.
Köszi a gyors választ. Elkeseredtem tejesen. :)
Gondolod hogy kuplung és nem láncskerék? Lehethogy igazad van, bár én nagyon hatlapú reszelésnek láttam a nyomokat, ES-t pedig még nem láttam szétkapva, a fotóról pedig nem mindig tudom megállapítani melyik oldaláról van szó a motornak.
De az biztos hogy rossz ilyet látni. Én kézlevágásal büntetném a dolgot.
Talán azért csinálták mert másmilyen lánckereket akartak tenni rá, nem kúposat. Vagy azért mert a kúp tulságosan megkopott, vagy mert nem tudtak megfelelőt szerezni. A menetnek is annyi.De a rozsda is elég indok a főtengelycserére, azt hiszem. Nagyon nem hiszem hogy lenne más választásod.
Rossz ilyet látni. :-(
Ezt azét csinálták, mert MZ kuplungot felrakni némi szakértelmet kíván. Na nem sokat, de kevés sem szokott lenni.
Felrakják szarul a kúpra a kuplungot, az meg megcsúszik. Szétcseszi a kúpot és soha többet nem lesz jó. Ekkor az ügyes buherátor fölhegeszti rá az egészet.
Ez sajnos menthetetlen!
A megoldás levágni az egészet, majd új főtengely, új kuplung alaplemezzel.
Tegnap szétszedtem az ES blokkomat feltárás céljából. Ez a látvány fogadott:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=323744891006339&set=a.246454645402031.57904.100001124927806&type=3&theater
Szerintetek ez mi vagy minek csinálták ezt? Gondolom csak főtengely csere az orvosság rá?
Mennyiért adsz egy ilyen gyújtást?
Ezt a videót találtam: http://www.youtube.com/watch?v=tSOHb1C2TUk
Azt még majd akkor megnézem, ma az úszószintet babráltam, de ránézésre rendben. Kössz
Amugy meg itt van videón is:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/2501-els-inditasa-az-evben-100865
A karburátor és henger között is ellenőrizd a tömítettséget.
ETZ-n a csonk el szokott repedni a karbi felöli hasítéknál, és ott is tud elé falsot szívni. Szilikon paszta kívülről megoldás rá.
Egyszer már be volt, mult évben is járt, akkor sokkal kisebb fordulaton, de a felpörgés akkor is megvolt. Mingyárt megnézem még egyszer a karbit, remélem megoldja. Még a kuplungját is le kell szedni úgyis, ha mást nem kicserélem megint a szimmeringet mind2 oldalon.
Azért legalább székkutasra jó lenne ha te is elszabadulnál. :D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|