:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nem akarok kötözködni, de biztos vagy te ebben? Ugyanis padon mérték ki a kimaradást.Nem is ETZn, hanem megszakítós Hondán.
ETZ esetén csak tapasztalati információk vannak. Még egy egész jó motorszerelő etzje is kevesebbet evett egy picivel, pedig az állítólag rendesen be volt állítva.
Te tudod. :)
Bár a borozgatást nem zárja i a szerelés. :)
Igaz velem érdekes módon lehet borozni. A másik fél iszogatja a bort én pedig vigyorgok hogy mennyire hajlik el. :D
Tudod, a hasnyálmirigyem....:(
Az eredetihez való vonzódást megértem. Én is hasonlón vagyok összeszerelve, csak nem ilyen szinten. De még ebben is látok rációt, ha én nem is vagyok ennyire szőröző.Persze ha tudnék szerezni egy danuviát vagy egy honda cb350f-et, azokban én se cserélnék gyújtást. Sőt a Danuviára még dobozt se tennék hátulra. Az felérne egy gyilkossággal.
Nekem még nem volt gondom a gyári vezetékekkel. Nem vesz az fel olyan nagy áramot.
Nekem nem marad ki.
Meg ugye 6000-es fordulat, nem kifejezetten magas fordulat a megszakítónak.
Nem leégni szoktak a gyári kábelek, hanem eltörni. De ha jól teszed fel, az se annyira gyakori.
Egyszerűen felrakható a gyári gyújtás szerintem. A rajz elég egyértelmű ha jól emlékszem. Már sok ember felrakta sikeresen akik nem voltak autovillamosági zsenik.
Viszont sokan le is szedték mert rajtahagyták a gyújtást.
Látod Troster, Árpád az egyik
legnagyobb szívű motoros!
Nekem is mit ajánlott fel!
Sokaknak segít,-igaz motoros barát!
Én is köszönöm
a felajánlást mégegyszer!
Teknőc
A Hondámnak CDI gyújtása van, sima 12V és mágneses pickup, még csak nem is HAL.
Csak éppen megfizethetetlen árkategória :D szerencsére legalább megbízható.
Szia!
Köszönöm a felajánlást, de nem élnék vele.
Még ha ez nagy butaság is részemről…:)
Szerettem az eredetiséget,
annak minden nyűgjével egyetemben.
Pedig jobb lenne, tudom;)!
Inkább együtt borozgassunk,
dumáljunk az estében, mint szerelgessünk!
Teknőc
Ja és köszönöm a soko-sok tanácsot, ha úgy alakul akkor kapok az alkalmon Árpád!:)
Van nekem egy elektronikus gyujtás, még az Etz-hez kaptam, egy dobozban hánykolódik, lehet, hogy elő kaparászom.Gondolom egy gyári rajz, és a bekötése világos lesz?
Valakitől hallottam, hogy a gyári kábeleket le kell róla dobni, mert az túl vékony, ez igaz?
Szia!
Ha visszaállítható mechanikusra, a mentsvárra, akkor nincs utánfutó!
Ez egyértelmű, ezt senki sem vitatja.
:)))!
Az pedig elég tuti gyújtás….;)
Teknőc
Szia!
Akkor ezért nem észlelik a környezetemben..DDDD
Teknőc
De, egy picit igen. Még az MZ rövid megszakítója sem töklétes magas fordulaton. Pár százaléka az ütemeknek kimarad. Legalábbis a komoly szakértők szerint.Én még nem mértem ki a dolgot.
Azt hiszem a felrakása még több időbe kerülne mint pénzbe. :)
Mintha a Hondának külön gyújtótekercse lenne a generátorban.Ami álladó mágneses.
Tehát a generátort is be kellene pakolni az ETZbe. :)
Amúgy én is a gyári ETZ gyújtást javaslom. Csak a gyújtást nem szabad rajtahagyni mert akkor néha felforr az agya és elszáll a végfok.
De még a teljesen laikusok számára is egyszerű a felszerelése.
bőven jó a csavar :) én is M6-ost használok, mert ott egy fordulat 1mm...pedig van órám is, de az macera, végeredményben meg úgy is füle szoktam beállítani.
"nincs egy másik jó, ha nem, akkor utánfutó lesz belőle" már amelyik típusnál, az enyém úgy van megszerkesztve, hogy az eredeti gyújtólap és kiemelő bütyök birtokában a megszakítós gyújtás az árok szélén is visszaállítható, nem kell az utánfutó.
Fogyasztás csökkenés nem jellemző ha amúgy jól beállított motorra teszed rá.
Sejted hogy én miért nem cseréltem még elektronikusra? :D
Amúgy érdemes.
Sima ETZ-hez valót vegyél. Nincs igazán gond az elektronikával. Vehetsz éppen Hondához valót is, de sokba kerül :)
Ha elteszed a megszakítót és az excentert valahova a motorba, ha meghal a gyújtásom, percek alatt visszateheted.Le kell szedni a végfetet, a megyzskítót visszacsavarozni a jeladó helyére, az excentert vissza a mágnes helyére. Beállítod és már kész is vagy.
Ha megyek a túrára viszek neked egy gyújtást és fel is teszem. Hálaként a szervezésért. :)
Persze csak akkor ha valaki hoz egy indikátorórát, mert az nincs. Én egy csavar meneteit használom erre a célra, de neked valami pontosabb járna. :)
Javítás a gyors írásom miatt.
"....Előny: Állítólag nagyon jó, sokan esküsznek reá.
Örök élet…
Hátrány: Semmise örök élet,
s előferdül, hogy néha ez is meghal..
S ha ott nincs egy másik jó, ha nem, akkor utánfutó lesz belőle.."
Teknőc
Jó az elektronikus gyújtás. Még az eredeti trafójával is nő a szikra, magas fordulaton is biztosan gyújt, emiatt valamelyest nő a teljesítmény, csökken a fogyasztása.De nem drámai módon. Az igazi haszon az hogy nem kell jó ideig állítani a gyujtást. Addig amíg valamiért nem kell leszedni a generátort.
Néha lehet használt etz gyújtást kapni. Ha nagyon nem kapsz akkor dobj egy mailt . Már nem nagyon csinálok gyújtásokat, de ha másként nem megy akkor készítek néha-néha még. Az a gond hogy nem igazán üzlet annyiért adni a házi gyújtást amennyit kb megér. Szerintem egy tranyós vagy fetes gyújtás nemigen ér többet egyhengeres változatban 5-6 ezernél. Talán ha nagy tételben fogyna a cucc.
Mindegy, a lényeg az hogyha más honnan nem nagyon nem tudsz szerezni akkor majd megdumáljuk a dolgot.
Jut eszembe. Jobb lenne nekem a bolt ha gyújtást, ledes hátsólámpát, feszszabot egyszerre rendelnék az emberek. :) Akkor nem mennék el az alkatrészért hanem házhoz hozatnám. a postára is csak egyszer kéne elmennem feladni a kész cuccot. :)
De nem erőszak a dolog. :D
Szia!
Mindkét gyújtásnak van előnye, hátránya,
de szumázva ezeket, még is az elektronikus a nyerő.
A megszakítós gyújtás
Előny: egyszerű, könnyen javítható.
Nem biztos, hogy ott maradsz vele az országúton.
Hátrány egyszerűsége is, (pl.: mechanikai kopás)
emiatt sok hiba léphet fel, nagyobb az energia igény is.
Természetesen jól beállítás is fontos,
sőt, a megszakító kopás miatt, érdemes néha ránézni.
Megszakító vezérelt elektronikus gyújtások
Előny: Ötvözi a két gyújtást akár mondhatnák is,
hiszen a megszakító vezérel tovább is,
de jóval kisebb kopással. Sőt, a mégis meghibásodna,
könnyű visszaalakítani mechanikusra,
végső mentsvár az országúton(!)
Kevesebb működési hiba, mint a mechanikusnál..
Hátrány: ilyet még nem hallottam felőle,
estleg, hogy van kopásnak kitett alkatrész: a megszakító.
Sokan használják,
még többen ezt ajánlják a környezetemben,
mint bevált, jó dolog.
Hall jeladós és Optikai jeladós gyújtások:
Előny: Állítólag nagyon jó, sokan esküsznek reá.
Örök élet…
Hátrány: Semmise örök élet,
s előferdül, hogy néha ez is meghal..
S ha ott nincs egy másik jó, akkor utánfutó…
Hallomásból ismerek olyat is,
akinek gyakran elszáll az a gyújtása.
S veszi a másikat, pedig a gépe tökéletes…..?
Nos, ezek után eldöntöd, neked mi, s hogyan lesz jó.
Én személy szerint ajánlom,
hogy egy úttal tedd ledessé a gépet,
annak minden alkatrészével,
( LED-es irányjelző villogtató relé,
elektronikus feszültségszabályozó…)
persze, mert akkor lesz kiváló teljesítményű.
Sokan a fogyasztás csökkenést hozzák fel,
valakinél igen, valakinél nem,
de az is lehet, hogy ez legenda.
Környezetemben ezt még senki nem erősítette meg,
akik elektronikusra tértek át…
Ennyi infóm vok, néha én is gondolkozom ezen,
de én nem vagyok szerelgetős típus…
Se nagyon hozzáértő...;)
Teknőc
Milyen trafóra érdemes cserélni?
Mostmár mégjobban elmegyek az erdőbe..pfff.?)
Valaki adjon egy komplett gyujtást a pólcról osztjóvan!:)
Én ajánlom mindenképpen az elektronikus gyújtást! NEM nagy dolog bekötni! Én használtam zsiguli elektronikát nagyon király volt de elromlott ennek ellenére jobbnak tartom a gyártott elektronikáknál. Van otthon gyártott elektronikám is de azt nem próbáltam ki. :) Akkor van igazi előnye az elektronikusnak ha a trafót is kicseréled komolyabbra hogy nőjön a szikrateljesítmény.
Tanácsot kérnék tőletek: Etz 250-es hagyományos megszakítós gyujtást érdemes elektronikusra cserélni.Személy szerint több pozitívum szól mellette, mint ellene.
Ma ismét szétment egy megszakítóm, így elgondolkoztam a dolgon.
Teljesen vakon vagyok, mit érdemes vásárolni?A gyári Etz-t, vagy gyártottat, bekötése macerás?(nem vagyok elektroguru, de a csavarhúzó sem esik ki a kezemből)
Eddig annyi tanácsot kaptam, hogy az Mz feketedobozát érdemes Vw golféra lecserélni, mert kisebb és megbízhatóbb.
Esetleg valakinek van eladó vmilyen elektronikus gyujtása?
Ereszd le a régi olajat, tegyél bele újat, járasd meg egy kicsit, hogy bemelegedjen.
Valószínűleg a vizes olaj miatt összerohadtak a lamellák de hamar lekopik.
Szia mindenki! Engem az érdekelne, h kb 2 évet állt az etz 250-em és a kuplunglamellák összeragadtak, ezáltal nem nagyon van kuplung a gépen. Régen mikor többet használtam kb: 1 hét állás után is csinálta,de akkor kb: 1km megtétele után helyre jött és nem volt vele probléma a következő pár napos állásig. A kérdésem, h mi lehet a probléma és mi az ellenszere??? Előre is köszönöm!!!!!
A vidin is lehet hallatszik h majdnem elröhögtem magam...
Akkor csak jó lett, eddigi korlátozott népszerűsége után már azthittem h csak nekem van ilyen aberált humorom h tudok rajta röhögni :D
Ja Moszkva K55!:)Komolyan én vmi Ktm-re gondoltam, biztos elbűvölt báttya :) vegyvédelmi ruhája!:D
Na a lényeg, ma megint megnéztem, sőt a főnökömnek is megmutattam, ő is szétröhögte az agyát, pedig korban, stílusban is nagyon hasonló a két ember:)
Én voltam a telefonon akkor...DDDD
Troster úr kérdésére itt a válasz.
Ott nem vagyok regisztrált..
Troster úrnak jelentem, hogy a Moszkva K55 típusú motorkerékpár az 50 és 60-as évek szocigépe, ami 125 cm3, kevesebb mint 5 LE. 50 km/h utazóval haladtak vele. Állítólag stramp kis gépek voltak.
Ennyi az összinfóm.;)
Teknőc
Ha már Troster megtalálta ;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/poen/motoros-szalacsi-101604
Ezért már megérte kimenni mártélyra. :D
Nem elég fújkálni,az oxid réteget nem szedi le, le kell csiszolni.
Csak az a bizti lágyul meg amelyik melegszik, melegedni pedig az oxidált felületek miatt szokott.
Régebben én is észrevettem h halványabb lett a fénye, mikor gyengült elfele a biztosíték/nyomódott össze. Mostanság nem is figyeltem.
Hm kösz megnézem majd, am nemrég szedtem ki, be is fújtam őket VD40nel, csodálkoztam h megint előjött.
Ebből:"csak a műanyag résznél össze volt nyomva" arra lehet következtetni,hogy a biztosíték ill. a tartójának felület oxidálódott, a fényszóró nagy áramát már nem viselte el. Javítás: a biztosíték tartó felületeit megtisztítani,új biztosítékot berakni.
Nekem régebben maga a biztosíték csinálta.
A környéken csak olyan bizti volt kapható aminek a teste meglágyult bőven a max áram elérése előtt. A biztosítéktartó pedig összenyomta. Utána hol érintkezett, hol nem egy darabig, aztán végleg nem.
Adom megint a témát, egy régi rosszemlékű hiba jött elő ma megint, megyek már sötétben az elkerülőn tompítottal, egyszer csak elmegy minden áram, leáll a gép. Leálltam, utána hogy hogynem visszajött, be is indult, de később megpróbáltam megint, amint tompítottra kapcsolok puff. Utána már csak fénykürtöt nyomtam meg, akkor már nem úsztam meg a biztosítékcserét, ami nem volt megszakadva, csak a műanyag résznél össze volt nyomva, és emiatt nem érintkezett. Na most iylen hibát mi csinálhat? valamelyik kapcsoló? mert a rendszer múlt évben lett újrahúzva, múlt októberben Szolnokra menet huzamosabb ideig kellett tompított, akkor nem volt baj, sőt most biztosítékcsere után is legalább 2 percig járattam tompítottal, utána se láttam semmi rendelleneset...
Sziasztok!
Bontásra került Etz 250 deluxe motorkerékpárom minden működik rajt, esetleg valakinek bármiféle alkatrészre volna szüksége ehhez a típushoz , írjon bátran :)
üdv
A hetvenes évek végén nagyon jók voltak a magyar csapágyak. Megközelítették az SKF minőséget. Hirtelen nem is tudnám megmondani melyik volt jobb a hazai vagy a ddr. A cseh rosszab volt, de még elfogadható. A ruszki viszont nagyon rémes volt. Lehet hogy tartós lett volna, de zörgött, csörgött mint egy század csontváz. A ruszki átvevő nem is vette át az EVIGben készült villany motorokat ha orosz csapágy volt benne. Magyarral vitte volna, de olyant meg nem kapott tőlünk. Így kizárásos alapon cseh csapággyal mentek a gépek a su-ba. :) A magyar piacra magyar csapággyal ment. :D
a haverom 250/1esében magyar c3as csapágy voltben és 60ezr nél lett megbontva ablokk a csapágyak ekkor lettek kicserélve. amotor teljes felújitáson eset át akkor még volt újj Ddres alkatrészek hozzá.
Az első ETZmben 50 ezer volt amikor megvettem. Az eredeti csapágy volt még benne és nem kotyogott vészesen.Azaz nem érzékeltem kotyogást, mérni nem mértem. Ismertem a tulajt. Lelkiismeretesen cserélgette az olajat és megfelelő minőséget használt.Lehet hogy innen ered a hosszú élettartam.(azért kicseréltem mert ha már úgyis szét volt húzva a blokk.. Volt pénzem, SKF-et kapott)
Jellemző a keletnáci minőségre hogy csak a ketteshez tartozó fogaskeréken látszott minimális kopásnyom, a többi gyári állapotú volt. Az eredeti ddr isolator gyertyájával használtam még vagy 10ezer kilométert, addig amíg megvolt a motor.
tizenkét év állás után egy kis WDzés után egyből beindult.(ellentétben a mostanival ami egy tél után is makacskodik már) Azért az összes gumi alkatrészt cserélni kellett rajta.
Nagyon nem örültem amikor ellopták a mocit. A mostani TZ-m elég széthajtott darab volt, javítgattam, de még mindig nem tökéletes. De azért már egészen egyben van. Pont elkészül mire eladom. A jawa egész jó, ezért az ETZnek mennie kell. A fene fog dupla parkolást fizetni.
30 ezertől még nem jellemző.
De amúgy kit védesz te?
Te használtad végig azt a motort? Biztos vagy benne, hogy mindig rendesen bántak és hogy nem okoskodtak vele?
DDR csapágy ide DDR csapágy oda.Azért 31év és 27ekm után már lehet kottya.
Pedig az eredeti DDR csapágyak nem voltak rosszak. A fúráshoz végülis nem kell bontani a blokkot :)
Koyot én is csak ajánlani tudom, de elég kevés helyen forgalmazzák sajnos.
Viszont ha már spórolás, akkor ZKL C3-ast javaslom. Ezek a kopás feltűnő jele nélkül kibírják a következő fúrásig. Viszont akkor egybe mindent kell cserélni, mert úgy méretezték a gépet, hogy kb. egyszerre kopjon el.
Mindenképpen fel lesz újítva tökéletesen.Csak a legjobb alkatrészekkel.
""Megjegyzem, ilyen mértékű kopás csak úgy lehetséges, ha az előző felújításkor a nagy spórolásban nem cseréltek csapágyakat.""
Nem volt még újítva,eredeti bontatlan blokk.
Így van, ezért is írtam, hogy minimális lógása lesz(erőkar effekt)akár új csapággyal is, mondjuk nem 2 mm-er:)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|