:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok! Kérlek segítsetek, etz 250-esem első fékével sehogy se boldogulok.A probléma az ,hogy sehogy se keményedik fel,valamiért a dugatyúk visszamennek a helyükre ha kiengedem a kart,és emiatt nem lehet felpumpálni annyira,hogy rendesen keményen fogjon,mert behúzom a kart,valamennyire összezárnak,aztán mikor kiengedem a kart,visszaállnak a helyükre,és így sose lesz kemény. Levegő már egyáltalán nem jön belőle,sokáig lett légtelenítve. Előre is köszi a hasznos tippeket!
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/royal-mz-szuletese-101934
Hiába, a kis ts-ből minden kihozható!
Még Royal Enfield is,
"csak 2 ütemmel és néhány cm3 kevesebb"
DDDDD
Jó srác!
Teknőc
Én is csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz, szép igényes kivitelezés. Főleg hogy tudjuk, gyakorlatilag mindent te reszeltél a semmiből.
Elismerésem, szép munka waresz!
Én a Trophy-ra közdarabokkal raktam fel az ETZ generátort úgy hogy bármikor visszarakhatom a gyári dinamós rendszert.
A kis TS-en régen én is agyaltam, akkor arra jutottam hogy mágneskereket raktam fel, ha jól emlékszem kemény 90W teljesítménye volt.Bontóból származott a mágnes és a gyújtás is benne volt.
Ez a tiéd tényleg szép munka.Most már van hosszú fényed és nagyon hosszú.
ez egy suzuki swift 1.0 generátor. denso márkájú, és már a gyári formájára se hasonlít. a forgórészen a csúszógyűrű átkerült a másik oldalra, a gyári ventilátorlapátokat le kellett fúrni, a tengelycsonkot le kellett vágni, és a helyére még egy kúpot is kellett esztergálni, ami illeszkedik a főtengelyhez. a kúpba meg belereszeltem az ékpályát. na, ez a része cumi:D! talán a forgórész legszarabb része az egésznek, de a többi sem izgalmas. akit érdekel, az próbálkozzon vele, meg lehet csinálni. méreteket nem érdemes adnom, mert minden azon múlik, hogy hova kerül a forgórészbe a kúp. ja, annyit tudok mondani, hogy a blokkot úgy kell kimarni, hogy a szimeringház tömítőfelületével egy vonalba, vagy mélységbe -kinek hogy tetszik- 104mm átmérőbe. a többi mind a forgórészen múlik.
köszönöm az elismeréseket. etz generátorra annyiban hasonlít, hogy etz szénkefetartó van rajta meg etz mágnes a gyújtáshoz. amúgy a teteje egy dinamóról származik, és poén, hogy a dinamón az eredeti kefetartótól megszabadulva felbukkan két olyan lyuk, amibe menetet vágva meg is van az etz kefetartó helye. meg van még pár ilyen apró öröm. az etz generátorral az a baj, hogy az egyáltalán nem fér el a kis ts-en. aki próbálta már felrakni, az tudja, hogy a forgórész például hamarabb felütközik a szimmeringházra, mint a kúpra. de ez még a kisseb baj, egy 15-os lánckerék mellett(ami ugye semmire se jó) már nem fér el, tehát annyival nagyobb az a generátor mint a rendelkezésre álló hely. és a kis etz-n meg úgy fér el hogy ott kb 3mm-el nagyobb a főtengely és a váltótengely távolsága. ebből adódóan a primerhajtás hosszabb áttétele sem csereszabatos. hiába férne el a kis ts kuplungdeklije alatt.
Ezért járok én otthon folyton a vastelepre, és ha látok TS-t akkor annal ha mást nem is akkor a kuplungját elhozom :D Fogyóalkatrész, de am ha szereléskor magatokra terítetek vmi nagyobb rongyot/terítőt akkor nem tudja kilőni világgá az alkatrészeket :)
Nekem is volt,hogy úgy ellőtte, a garázsban rendet kelet tenni,hogy megtaláljam :)
Megoldottam :) Vettem a tesco-ban egy nagy csavarhúzót 499ft-ért levágtam a végét,belevágtam kb 1 centit és kész a célszerszám. 500ft-ból :)
a rongy erre is jó, nem pattan messzire róla az alkatrész.
Én a felső csészéket is ellövöldöztem már, csináltam már hegyes orrú fogóval, és egy réz dróttal is.
Ha itthon vagyok, valami traktornak a kezelőkarjával szoktam, igaz kicsit ki van hegyezve így már pont méret, és stabil is.
Hogyne lenne meg, kedvenc motorom :)
Az szép, mindjárt nézem a fotókat is hozzá.
A lámpám mondjuk nekem is jó alapjáraton, de én fogyasztás csökkentéssel értem el.
nem tiltottalak ki ha erre gondoltál :D
Rég jártál erre, mi újság?
Lakatfogó megfelelő méretre beállítva, ronggyal a végén mellkasommal lenyomom a rugót, két kézzel ki tudom szedni, vagy visszarakni a stiftet. Ha megdöntöd a motort, még az olajat sem kell leereszteni.
Nem nagy meló, ha kitapasztaltad, csak arra kell vigyázni hogy ne a fűben szerelj, hanem tiszta padlón, mert én két stiftet is elhagytam így :D
Szia Waresz!
Rég jártál erre, látom a kisTS még mindig meg van, a perkóval mi újság?
Ezt a generátort nem értem, ez egy faragott etz generátor?, mert etz-jére hasonlít de az tuti nem tud 50A-t. :D
Szia.
Nem csalódtam benned, igényesre sikeredett a generátor beültetés. :)
Betehetnéd a jawámba is. :D
Tudod., laptophoz van 12voltról huszat csináló adapter. a 6voltost pedig nekem kellene megcsinálnom. :D
Összejöveteleken én mindig korán ébredek, jó lenne ha valamivel el tudnám foglalni magam amíg az álomszuszékok is felkelnek.:)
Az állam leesik, gratula. Én is ilyenen gondolkodtam 1 éve, de az ETZ generátor ugye épp nem fér el (faragás nélkül tuti) mást meg nem is kerestem szal maradt 6V.
itt vannak a képek a 12V-os kis TS-ről:
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8376_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8377_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8378_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8379_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8380_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8381_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8472_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8473_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8474_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8476_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8477_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
akit érdekelnek a részletek annak szívesen elmondom.
örülök hogy ismersz, de én nem tudlak beazonosítani:). honnan ismerhetlek?
a megszakítós gyújtás meg valóban egyszerű, meg egyszerű eszközökkel is lehet eredményt elérni, és nagy valószínűséggel az út szélén is meg lehet oldani szinte bármilyen hibáját, de minek javítgassuk, ha nem muszáj? az etz, és pl a trabant elektronikus gyújtása nagyon megbízható, és olcsón hozzá lehet jutni.
Szia! Tudom ki vagy, s jól tudom, hogy ezerszer többet tudsz e téren. ;):)!
Még ha fiatalabbi s vagy jópár évvel tőlem!
Régebben több oldalon is szerepeltél, sőt, tetszett a kis ts-ed is..:)))!
Én csak a saját környezetem tapasztalatait osztottam meg, és írtam is mezei lenni e téren.....;)
Pont azért is írtam, hogy ekkor marad az utánfutó, ha nem szerencsés, nem ügyes, sőt a gépe is csak a szerencséről szoló.A többit is írtam, de nem ennyire szakszerűen nem mentem bele. Hasonló a véleményünk, "ennyit erről" S örülök hogy hallottam felőled...
Teknőc
üdv! nem is merjük még egymást, Bokodi Áron "waresz" vagyok. elektronikus gyújtás meghibásodásról annyit,hogy ha valakinek van egy -ne legyen teljesen új- 20 éves pl opel astrája. elektronikus gyújtású, akkor az egész úton attól fosik, mikor döglik be, és tart magánál egy megszakítós szettet tartalékba???? kötve hiszem. ennyit erről. wartburggal mentem már 30ezret elektronikus gyújtással. azóta még csak le se szedtem a gyújtás fedelét. ennyi idő alatt kb 5 komplett megszakítós szart kellett volna cserélnem, és folyamatosan állítgatni, pátyolgatni, ha gondol egyet, elmegy az ereje, stb. MZ ugyan ez. ha azt akartam hogy jó legyen, akkor legalább 2000km-enként állítgatni kellett. hála égnek ott csak egyet kell, nem hármat. a kis TS-be 3éve megy egy hall IC-s gyári etz mágnessel, és ndk IC-vel 6V-ról. 20000km-t mentem már így. soha hozzá se szagoltam a gyújtáshoz. közbe egyszer megragadt, a tűgörgő kosarának a maradványait kapargattam a gyertyáról, majd visszaraktam, és ment tovább, most 10000után újra szétszedtem, most készült el a generátor, ugyanazt a gyertyát, ugyanazt a gyújtást rakom vissza ,csak 12v-os elektronikával és trafóval. ennyit az elektronikus gyújtásról. akkor döglik be, ha a mechanikus fesszab szarozik, és túltölt. erre is vannak tök jó megoldások 6 és 12V-ra egyaránt. 12-voltra (etz-be) tarbant-wartburg DLR fesszabályzó, 6V-ra(jawa-be, Mz-be bármilyen dinamósba) Mecseki Zsolt féle Jawa fesszab. másik hibalehetőség: ha a gyökér tulaj nem figyel, és ellenállás nélküli pipát rak fel, vagy csak egyszerűen nem gondoz a járművén semmit se.
igen, működik:P. üdv a régi arcoknak!:D Keri! meg van még a kis TS? én most nyúltam bele alaposan az elektromos részébe. elkészűlt a 6V-os dinamó helyettesítése. képeket a következő hozzászólásba rakok. előre annyit hogy 12V-os generátor, a blokkot CNC-n kicsit átszabtam hozzá, és még innentől egy sor egyéb következik. eredeti helyén 50A-t tud, az kb 600-700W de mivel itt se hűtés, se kellően nagy fordulat, így mondjuk 300-at saccolok neki. a próbapadon azt mutatta, hogy kb 1000 fordulat mellett, egy 60w-os halogénizzóból, meg egy akkumlátorból felépített töltőkör terhelése mellett 13,8V-on tartotta a kört, szerintem ez jó:) alapjáraton lehet állni vele a pirosnál, úgy hogy ég a lámpa:)! ezt még az etz sem tudja. na de még nem kiabálok, a üzemszerű teszt hátra van.képek következnek:
Huu,én is most megyek át a garázsba összerakni a kis TS kuplungját. Kemény menet lesz, célszerszám nélkül,de valamit majd kiokoskodok.
Én is osztom a véleményt,hogy a TS alkatrészek sokkal tartósabbak mint a kis ETZ alkatrészei.
Nem mondanám hogy nehezebb szerelni, inkább csak kell hozzá célszerszám, de vész esetén egy svédkulccsal is be lehet nyomni a tányért, és már ki is húztad a pöcköt...
Am osztom a véleményt, TSsel jobban jársz.
Azt, hogy az MZ kupa szabályzata tiltja én is tudom.
dunci360!
Személyes tapasztalatból mondom, hogy a 150es TS kuplungja sokkal, sokkal jobb, mint az ETZ kuplungja. Az ETZvel csak szívtam, míg a TS kuplungja bele nem került. Hátránya, hogy nehezebb, és a szerelése se olyan könnyű.
Nem vitatom az elektronikus gyújtás előnyeit utcára, de versenyen mások a szempontok, és nem egyértelmű az előnye.
Na meg főleg csak gyári gyújtás engedélyezett.
A köridőn valóban nem változtat, a jobb hatásfok, kisebb fogyasztás tényleg kamu duma, viszont abban segíthet, hogy gyújtás problémák miatt ne add fel a versenyt.
Helló!
Olyan dolog érdekelne, hogy szerintetek a 150es ETZ vagy a 150es TS kuplung agya a jobb? Ugye 1 tányérrugó vs 6 spirál és alu vs acél. Olyan dolgot játszik a kis ETZ-m hogy nehéz a kuplung nem old rendesen de ha odarántok neki akkor pedig megcsúszik. Cserélgetek sorba mindent majd de érdekelne hogy új ETZ agy vagy alakítsam át TS fajtásra?
Ezt viszont aláírom.
Skodám hengerfejes volt, és vizet szívott be az égéstérbe, mégis pöcre indult a CPI-vel :D
AZtán kivettem a gyertyát és kiderült, hogy már leporladt a gyertya nagyrésze. SZélső elektróda, már nem is volt rajta, de még indig stabilan járt a motor :D
Igen, a legnagyobb különbbség az indításnál, illetve hidegben az első pár kilométeren érzékelhető. A tzvel 5 fok alatt is egész lendületesen tudok indulni, nem kell járatgatni percekig. Az más kérdés hogyha éjjel fagy, sehogy se indulok.Nem a motor miatt.
Persze padon biztos ki lehet mutatni, simán mész úgy soha nem derül ki a különbség. Ha kimarad egy teljes ütem akkor ránt egyet a motor, ilyet meg nem produkál.
Menyit is pörgött az a Honda? 10ezret 4 hengerre?
Olyan hogy 10%-os megtakarítás meg ilyesmi amit rá szoktak írni az elektronikus gyújtás dobozára simán kamu.
Versenyen 1%különbség kijönne, de az igazság az, hogy annyira tökmindegy milyen gyújtás van fent, hogy egyáltalán nem változott a köridőm amikor felraktam a CPI-t.
Hideg indítást jelentősen könnyíti, nincs mechanikus kopás, rossz benzin levegő keverék esetén is stabil a járás, de azért nem kell mindent elhinni amit az érdekeltek mondanak.
Nem akarok kötözködni, de biztos vagy te ebben? Ugyanis padon mérték ki a kimaradást.Nem is ETZn, hanem megszakítós Hondán.
ETZ esetén csak tapasztalati információk vannak. Még egy egész jó motorszerelő etzje is kevesebbet evett egy picivel, pedig az állítólag rendesen be volt állítva.
Te tudod. :)
Bár a borozgatást nem zárja i a szerelés. :)
Igaz velem érdekes módon lehet borozni. A másik fél iszogatja a bort én pedig vigyorgok hogy mennyire hajlik el. :D
Tudod, a hasnyálmirigyem....:(
Az eredetihez való vonzódást megértem. Én is hasonlón vagyok összeszerelve, csak nem ilyen szinten. De még ebben is látok rációt, ha én nem is vagyok ennyire szőröző.Persze ha tudnék szerezni egy danuviát vagy egy honda cb350f-et, azokban én se cserélnék gyújtást. Sőt a Danuviára még dobozt se tennék hátulra. Az felérne egy gyilkossággal.
Nekem még nem volt gondom a gyári vezetékekkel. Nem vesz az fel olyan nagy áramot.
Nekem nem marad ki.
Meg ugye 6000-es fordulat, nem kifejezetten magas fordulat a megszakítónak.
Nem leégni szoktak a gyári kábelek, hanem eltörni. De ha jól teszed fel, az se annyira gyakori.
Egyszerűen felrakható a gyári gyújtás szerintem. A rajz elég egyértelmű ha jól emlékszem. Már sok ember felrakta sikeresen akik nem voltak autovillamosági zsenik.
Viszont sokan le is szedték mert rajtahagyták a gyújtást.
Látod Troster, Árpád az egyik
legnagyobb szívű motoros!
Nekem is mit ajánlott fel!
Sokaknak segít,-igaz motoros barát!
Én is köszönöm
a felajánlást mégegyszer!
Teknőc
A Hondámnak CDI gyújtása van, sima 12V és mágneses pickup, még csak nem is HAL.
Csak éppen megfizethetetlen árkategória :D szerencsére legalább megbízható.
Szia!
Köszönöm a felajánlást, de nem élnék vele.
Még ha ez nagy butaság is részemről…:)
Szerettem az eredetiséget,
annak minden nyűgjével egyetemben.
Pedig jobb lenne, tudom;)!
Inkább együtt borozgassunk,
dumáljunk az estében, mint szerelgessünk!
Teknőc
Ja és köszönöm a soko-sok tanácsot, ha úgy alakul akkor kapok az alkalmon Árpád!:)
Van nekem egy elektronikus gyujtás, még az Etz-hez kaptam, egy dobozban hánykolódik, lehet, hogy elő kaparászom.Gondolom egy gyári rajz, és a bekötése világos lesz?
Valakitől hallottam, hogy a gyári kábeleket le kell róla dobni, mert az túl vékony, ez igaz?
Szia!
Ha visszaállítható mechanikusra, a mentsvárra, akkor nincs utánfutó!
Ez egyértelmű, ezt senki sem vitatja.
:)))!
Az pedig elég tuti gyújtás….;)
Teknőc
Szia!
Akkor ezért nem észlelik a környezetemben..DDDD
Teknőc
De, egy picit igen. Még az MZ rövid megszakítója sem töklétes magas fordulaton. Pár százaléka az ütemeknek kimarad. Legalábbis a komoly szakértők szerint.Én még nem mértem ki a dolgot.
Azt hiszem a felrakása még több időbe kerülne mint pénzbe. :)
Mintha a Hondának külön gyújtótekercse lenne a generátorban.Ami álladó mágneses.
Tehát a generátort is be kellene pakolni az ETZbe. :)
Amúgy én is a gyári ETZ gyújtást javaslom. Csak a gyújtást nem szabad rajtahagyni mert akkor néha felforr az agya és elszáll a végfok.
De még a teljesen laikusok számára is egyszerű a felszerelése.
bőven jó a csavar :) én is M6-ost használok, mert ott egy fordulat 1mm...pedig van órám is, de az macera, végeredményben meg úgy is füle szoktam beállítani.
"nincs egy másik jó, ha nem, akkor utánfutó lesz belőle" már amelyik típusnál, az enyém úgy van megszerkesztve, hogy az eredeti gyújtólap és kiemelő bütyök birtokában a megszakítós gyújtás az árok szélén is visszaállítható, nem kell az utánfutó.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|