:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha kétéves a benzin, még egy dolog lehet. Nem rázta fel. :D
Gyújtás jó helyen van?
Nekem nagyobbra van állítva, és hidegen hasonlókat csinál, de ha bemelegedett megy mint a villám.
Pedig pont kevés benzinre, vagy gyújtás hibára utal a jelenség.
Illetve vizes benzinnel is szoktam ilyeneket szívni.
A benzin is két éves? Azonnal cseréld le, mosd ki a karbit.
Ha már beindult friss benzinnel, utána próbálkozhatsz adagolni, hogy azért elfogyjon.
Az az igazság hogy 2 évvel ezelőtt használtam a gépet akkor működött.
Most ahogy elővettem kipucoltam mindent a karbiba, benzincsapot stb...
Olyan mintha sokat kapna mert miután odahúzom neki elkezdene pörögni majd nem robban, majd megint robban durrog csörög csattog villámlik :S Kis gáznál meg elpüfög. Füstöl mint a vadállat eközben:S
Karbit úgy állítottam be ahogy itt levolt írva épp az imént
Kicsi a tűszelep (pl, mert simsonhoz valót adtak)
Kicsi a főfúvóka, vagy dugult a benzincsap, esetleg víz van a karburátorban.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne 125-ös ETZ-mell, hogy ha odahúzom neki akkor elkezd pörögni 1mp ig majd fullad majd megint gyújt vagy kettőt és megint fullad és így tovább...
Alapjáraton elpüfög úgy ahogy kellene, kicsi gáznál is felpörög. Gyújtást néztem mindig szikrít holtpont előtt ha kézzel forgatom a főtengelyt, karbit szétszedtem kitakarítottam....
Benzinszint is jó. A gyújtást, kalapácsot akárhova állítom a probléma megmarad. Állítottam a levegőcsavaron is semmi lényegi változás ezzel a fuldoklással kapcsolatban.
Köszönöm előre is a válaszokat.
Nem kell annyira csoda anyag.
Lehet kapni szinterbronz anyagot, arany árban természetesen, de a ZX100-as csapágy műanyag ilyen helyre jobb.
Hasonló siklási tulajdonságai vannak mint a teflonnak, de keményebb és kopásállóbb.
De fékkarhoz a sima POM anyag is jó, az sem igényel kenést, az van is otthon nekem dögivel.
Mindhárom anyagot használják orsóanyának CNC-hez és jól teljesítenek, a ZX100 a legtartósabb, nem is a bronz.
Sajnos már csak egy nagyon pici darab csodaanyagom van. Egy ganz siklócsapágy maradéka. Bronz-teflon kutyulék. Lift motorokba használták. Teljesen zajtalan volt és nagyon nem kopott, kenést sem igényelt. Valami elemi szintre darált bronz por volt jó arányban belehabosítva a teflonba. Barnás színe volt, a vágásnál, csiszolásnál bronzos.
Nos, ilyent kellene nagytételben szerezni valahonnan. De mintha nem is ismerné a világ... :(
Én a horgász orsókba, ventikbe használtam, motorokba csak nagyon néha.
Egy eredeti alkatrészekből összerakott dobfék jó betéttel sem túl erős sajnos, de azért elég.
Ehhez hozzájön hogy az utángyártott alkatrészek közel nem hozzák azt a működést amit gyárilag kitaláltak.
Végeredmény, hogy ha jó féket akarsz, akkor bizony reszelni, hézagolni és egyedileg gyártatni kell.
Különben én is meglepődtem, de már az is sokat javít a fékhatás érzetén, ha a fékkar rendesen van csapágyazva.
Bronz, vagy műanyag csapágy szokott ott lenni, azok jók, de a műanyag szétforgácsolódik, a bronz kikopik, az acél meg berohad.
Végeredmény hogy egy M6os meneten próbál elfordulni a 8-as aluminium luk szárazon, hát persze hogy nem jó.
Ott alacsony sebességgel forgott, és a dobfék olyankor relativ nagyobbat harap mint nagy sebességnél. Szerencsénkre :)
Érdekes ez a fékezés dolog. A TS-első dobfékével nagyon nem vagyok kibékülve.
Cseréltem benne szó szerint mindent, többféle betétet próbáltam az évek során, de egyik sem vált be.
Tény, hogy megáll vele a motor, de tiszta izomból kell húzni, hogy történjen valami. Szóval szerintem szar.
Erre tavaly elvittem műszakira egy fiatal srác ráült a fékpadon, elkezdték forgatni én meg álltam ott és gondoltam, hogy most haza zavarnak és soha nem lesz vizsgám, mert képtelen vagyok ennél jobb féket csinálni rá.
És ekkor a srác olyat rámarkolt a fékre, hogy megcsúszott a kerék a görgőn. Újra mérték, jó lett és kaptam műszakit.
Nem tudom hogy csinálta! :-D
ok, de abból baj nem származhat ha felköszöntelek hiába :)
Nem feltétlenül a piros lámpa okoz gondot így 20év magabiztossággal ;-)
Nem fikázni akartalak a vezetéstechnikai tréninggel, de felkaptam a fejem a hátsó fékre, és az óvatos fékezésre. Úgy jött le hogy félsz az első féktől, azt pedig ki kéne gyakorolnod.
Másik hogy én fék buzi vagyok, addig nem nyugszom amíg adott fékből ki nem hozom a maximumot, de egy átlagos fékhez képest is borzalmas fékberendezésekkel motoroznak páran. Tapasztalatom szerint az használja előszeretettel a hátsó féket, akinek túl fárasztó húznia az elsőt, az pedig minden motornál rossz féket jelent.
Teszem azt egy piros lámpás megálláshoz egyetlen ujjal húzom a féket, az bőven elég fékhatást eredményez még a TS-en is. Nyilván nem fogom a hátsót használni ami sokkal pontatlanabbul szabályozható és kevesebb visszajelzést ad, ráadásul hajlamosabb megcsúszni.
Ellenben ha egy sima megálláshoz markolnom kell a féket, a harmadiknál görcsöt kap az alkarom, akkor nyilván inkább a kevésbé fárasztó hátsóféket fogom alkalmazni én is.
Erről persze nem mindig a delikvens tehet, régen elég népszerű volt a piros fékbetét, mert jó tartós, de a fékhatás elhanyagolható volt. Az emberek megszokták hogy a dobfék ilyen, és felvették a fenti rossz szokást alkalmazkodva a pocsék fékhez.
Kösz. :) De a csevegőben említettem, én decemberben tartom. :D
Azt hiszem akkor leírtam. Az Árpád név jelentése maghar(sumér) nyelven ár,viszálycsökkentő, azaz fejedelem, vezér.
ARPAD-NA-AB NAM-GA-PAD
árpád népe nem apadhat
Bocsi az offért.
Maradhat az eredeti, mivel függetlenül van rögzítve.
Ledes lámpám nincs,
de nekem sem feltétlenül ráfeküdni...
Teknőc
Hidd el nekem ,hogy 20év motorozás után megtudok állni egy piros lámpánál :)
Én már félig fejlődtem, mert a hátsó ledes lámpa miatt nem kell feltétlenül ráfeküdni, tépem az elsőféket, meg a hátsóra picit ráteszem a lábam akkor már világít a féklámpa is... tárcsán gondolkodtam már én is, de nem akarom a TS kapcsolókat lecserélni, márpedig asszem muszáj lenne :(
Tudom, hogy az első jobb, erősebb fékhatású, azzal kellene.
De mégis, a hátsó féklámpa miatt, és gyakori lassításnál elég csak a hátsó, vészfék az első inkább, főleg kombinálva kettőt -így a jó nekem. Másnak, nem tudom.
Teknőc
Nem véletlenül nagyobb teljesítményű az első fék. Szerintem mindenki tanulta műszakiból mi történik fékezéskor.Az első keréken nő a terhelés, a hátsón csökken. Persze ha valaki csak elsővel fékez, ez a hatás felerősödik.
De mégegyszer, ez szerintem kötelező tananyag volt.
Én vagy mindkét fékkel fékezek, vagy helyzettől függ. Dugóban araszoláskor elsőfék. Kanyarban kis és közepes sebességnél hátsó. (első fékre a fékezés erjétől függően elkezd megelőzni a hátsóm) Vészfékezésnél első hátsó együtt. A többi helyzet inkább egyéni izlésem szerinti talán.
Én a dobfékes jawa kerékre gondoltam a dobfékes ts helyére. Az csak nem annyira feltűnő mint a tárcsa?!!! Jónak viszont biztos hogy jobb a jawa dob mint a ts.
A jawába belemegy a tárcsás, de nemcsak telót hanem kifliket is cserélni kell. A telók miatt.
Mondjuk belegondolva a TS-en én is a hátsó féket kezdem nyomni, de csak azért mert az első fékre nincs féklámpa kapcsoló.
Jawanál lehet hogy nem vennék észre, mert szinte ugyan úgy néz ki a tárcsafékes Jawa is, de TS-nél elég feltűnő sajnos. Pedig ég és föld a különbség.
Szerintem teló+kerék cserével belemegy a Jawaba is a tárcsás.
Rád férne egy kis vezetéstechnikai tréning :)
Első fék hatásosabb, jóval nehezebben csúszik, nagyobb teljesítményű is és stabilabb a motor azzal fékezve.
Persze főleg régebbi motoroknál intenzív fékezéshez mindkét fék ajánlott.
Mondjuk értem én hogy hátsót könnyebb kezelni és olyan a stílusod hogy elég a hátsó fék is neked, nincs is ezzel baj, de szerintem bölcs dolog megtanulni biztonságos körülmények között, hogy tudsz a motoroddal legjobban fékezni.
Kéne szerezni eredeti fékbetéteket, nem baj ha kopott, lényeg hogy van itt egy cég aki igény szerinti kopóréteget ragaszt rá, a legmodernebb anyagokkal.
És nem ilyen házi taknyolós, rendes ipari fékeket gyártanak és újítanak fel.
Jéé! Egy hasonszőrű!
Én is elsősorban hátsót használom,vagy kombinálva a kettőt....
Teknőc
Hasonlóra gondoltam. Jawa elsőkerékre, vagy agyra. A vékony gumit nem biztosan szeretné, tehát az a kérdés hogy az agyat rá lehet e varázsolni. Szerintem vizsgán észre sem vennék a különbséget, viszont a megállásnál lenne eltérés rendesen.
De lehet hogy csak barbárkodom.
Nem tudom de nekem soha nem volt fontos,hogy az első fék blokkolásig fogjon.Általában a hátsót használom vagy ritkán a kettőt egyszerre óvatosan.
Hű ez nagyon igaz!
Bár a teflon helyett van régi bevett szokás is, de azt csak személyesen mondom el. Hozzá teszem, nem kamu!
Nagyapám csinálta, míg élt, szabad tér kell hozzá. Én lakásban nem tudom ezt megjátszani, sírok is érte azóta.
Talán, a VG-vel összefogok ez ügyben,...
Sej, látom a fényt az alagút végén, csak miért dudál?
Teknőc
"TS első fékét nem lehet feltuningolni?"
Dehogynem, más fékpofát feltenni, nő a hatásfok. De hogy milyent, arra nem emlékszem. De arra igen, mikor mutatta,jóval vastagabb volt,szerinte két mm-rel, szerintem többel is.
De nekem maradt az eredeti.
Nem is tudom, itt délen ki is mondta a sok öreg motoros közül nekem.
Utána kell kérdeznem.
Teknőc
Mit akarsz tuningolni?
Mint mondtam, vastag teflonos bowden, és a jó beállítás csodákat tesz a lenézett TS fékkel is.
ETZ tárcsafék is belemegy, csak egy közdarabot kell esztergálni a kerékagyhoz, mert a TS-nek közelebb vannak a villái. Nekem volt tárcsafék benne, csak műszakin nem nézi jó szemmel, úgyogy visszaraktam a dobot, aztán meg felhasználtam az ETZ-hez :D
Nekem a jawa a Mátrában úgy bedagadt hogy fogott akkor is amikor nem húztam. Szerintem ha erőszakosabb vagyok és nem dohányzó, beégett volna a pofa talán. De én inkább leálltam bagózni egy sort, azalatt magához tért egy picit.
Az anttivilágban egy uaz féke melegedett fel alattunk, de ahhoz autómentőt kellett hívni. Szóval tényleg melegszik a dob.
Amúgy kétkulcsos jóságához csak türelem kell, rendesen becsiszolt betétek, megfelelő felületű dob, jó kulcsok. Sok emberrel találkoztam aki a felső kulcsot elhanyagolta. Néha a dob barázdás.
Szóval blokkol az első is, de mégis nehezen áll meg a motor. Talán a lengéscsillapítókkal lehet valamit javítani a helyzeten. Nem vagyok gépész, tehát csak talán.Esetleg még puhább felületű gumit szerzek, olyant mint a radír.
Vagy jobban figyelek és előbb kezdek el megállni. :D
Más, a TS első fékét nem lehet feltuningolni? Persze nem tárcsásra gondoltam.
Jaja, a két kulcsost meg lehet csinálni közel olyan harapósra mint egy jó tárcsafék. Csak a teljesítménye nem olyan jó, a gyengébb hűtés miatt, elmelegszik gyorsan. 2000méterről 2 személlyel és csomagokkal jöttem le Jawaval, első, hátsó és motorféket, felváltva használtam, de így is megálltam félúton. Egyrészt mert elfáradtam másrészt mikor ráköptem sistergett a fékdob :))
Én már állítottam első kerékre a TS-t :))
És bár a dobfék eleve nem az a blokkolós fajta, de azért a hátsónak illene blokkolnia.
Az szokott lenni, hogy az utángyártott fékbetétnek rossz a méretezése. Én hézagoló lemezekkel állítottam be, így viszont elég jó dobfékhez képest, de azért blokkolni nem szokott az első nekem sem...szerencsére.
Jól beállított kétkulcsos első fékkel szerintem minden moci elsőkerekét lehet blokkoltatni, hacsak nem valami szupper tapadós, kopós kínai gumi van rajta. A hátsó kerék se ritka hogy blokkol, szerintem.
Az más kérdés, hogy a fene se próbálgatja sűrűn. A blokkoló elsőkereket külön szerencse tűlélni. A hátsó blokkolása sem öröm, de az elsőé igen cikis.
Érdekes, nekem amióta megvan a TS nem sikerült elérni hogy blokkoltassam akármelyik kereket dobfékkel. Fékhatás van, de blokkolni azt lehetetlen... ezért útálom a bovdent...
Én is hasonlóra gondoltam, csak nem a rázkódásra mint kioldó hatásra. De a berágódás sajnos szerintem is igaz.De lehet hogy az agyon. Egy darabig a kinyomóra is gyanakodtam. De valamiért végül is azt elvetettem. A lényeg az, hogy nem örülök a dolognak. Még az olajat sincs kedvem leereszteni, nemhogy esetleg kuplungot cserélni. :(
Kuplung kosár berágódott, és elakad, de menet közben kirázódik ezért nincs gond vele.
Egyszerű. Teflonos bowdent belerakni, olyan vastagot amilyet bele tudsz passzírozni, lehető leg egyenesebben elvezetve, egyetlen ívvel.
Fékkulcsok zsírozva, nem megkopva, jó ívvel. Nekem volt egy vékony él amin látszott hogy csak azon dolgozik lecsiszoltam, hogy végig dolgozzon, és egyenletesebben emeljen, vagyis igaz hogy hosszabb fékkar elmozdulásra mozog ugyan annyit, nade sokkal erősebben.
Ezek után már csak a szokásos rendes fékbetét, jó dob, összedolgozva, hogy felfeküdjön.
Persze hogy nem.
Amúgy az ETZmen olyan a fék hogy jó érzéssel el tudjam adni. Vagyis a szabványnak megfelel.
A jawám féke érdekelne inkább, de azt nem tudom hogy lehetne fejleszteni. Már most is tudom blokkoltatni az első és a hátsókereket is, pedig egész jól tapadnak az úthoz.Szélesebb gumik nemigen mennek bele. Dehát ez jawa téma.
Az mzvel pedig álljon meg az aki használni akarja. :D :D
Más. Valamit tennem kellene az etz kuplungjával. Ha behúzott állapotban állítom le a motort, a kuplung úgy marad. Ilyenkor le kell szednem a deklit és forgatni a főtengelyen hogy visszaugorjon. menet közben, vagy álló helyzetben egyaránt tökéletesen müxik. csak leállításkor... Van elképzelésem hogy mitől van a dolog, de várom az ötleteket.
Azt nem kérdezte, hogy kell légteleníteni ;-)
Remélem nem nekem magyarázod :)
Lehet hogy picivel durvább a fék az ETZ-men mint itt bármelyikőtöknek :D
Gondolj először a legegyszerűbbre, hogy hibáztál.(ezt nem sértésnek szántam)
Maradt levegő a rendszerben, próbáld a pumpálást felváltani gyors ütögetéssel.
Nekem semmi más nem segítettt, és így jött ki belőle a maradék levegő.
Az előző klubtársak tanácsára csináltam ezt, és nekem bevált, csak nekik most ez nem jutott eszükbe.:)
Lehet látni a főfékhenger ez irányú hibáját, ha leszedjük a folyadéktartály tetejét, kivesszük a gumit. Ha minden renben, a likaknak köpködnie kell ha gyorsan húzzuk a kart. Főleg a fékcső felölinek. Ha minden igaz. Most nálam is így bukott le a dolog.
Lent is lehet könnyen ellenőrizni a dolgokat. szemrevételezés, folyadék folyás keresése. Csavarhúzóval történő kultúrált feszegetése a betétnek. azért kultúrált, mert meglepően puha ilyen szempontból a fékbetét.
Ja, és a főfékhengerben is tud maradni néha levegő, ami az istenéret se jön ki a légtelenítő csavar kicsavargatásával.Kicsit trükközni kell.
Aztán ha nem jön be a dolog, lehet elkezdeni szétszedni a cuccot.
Nincs is min vitatkozni, mert az IS lehet amit mondasz.
Bár van ott egy vissza eresztő furat, vagyis amikor elengeded a féket, akkor nem számít mit tömít a karmantyú, mert kinyitja azt a lukat.
Na ha ez a luk eldugul, vagy szorulás miatt nem megy vissza teljesen, akkor csinál olyat mint amit mondasz.
Nem akarok vitatkozni, de ha tul künnyen jár a dugó lent, akkor majdnam annyit visszajön mint amennyit előremegy. Ugyanis ha elég kemény a kiskarmantyú a főfékhenger dugattyún, visszafelé is tömit. Akkor pedig pont annyi olaj megy előre mint vissza. Persze talán a munkahenger tömítő gyürűi eléggé megfogják a pogácsákat, ha olyanok. DE belejátszhat a dolgba a dugattyú mozgása a két furathoz képest a főfékhengeren. A héten ajándék robi főfékhengert tettem fel az etzre. Kart nem kaptam hozzá, az etzt faragtam bele. Nem tudott eléggé visszajönni a dugó. Ettől abszolút nem akart keményedni. Kicsit reszeltem még a karon, fél milivel kijebb tudott jönni a dugó, egyből jó lett. Reszeltem még egy felet, így már biztos a dolog.Nem azért mondom, de qrva jó lett a cucc. :) És egy fillérembe sem került a fékfolyadékot leszűmítva, de az úgyis kellett volna. :D
Talán csak akkor lenne jobb, ha fúrtam volna menetet az etz karba , és egy állítható csavarral nyomogatnám a dugattyút. De ha így nem tetszik az új tulajnak a dolog, vesz egy belevaló kart.:D
Sokféle gond lehet.
Levegős rendszer. (maradhatott benne)
Rugalmas cső.
Rossz méretű karmantyú
Összerakáskor becsípődött karmantyú.
Rossz dugattyú illesztés.
Vissza eresztő karmantyú a főfékhengeren.
Szennyezeződés vagy porvédő szakadás nem okoz ilyet. Az inkább pont azt okozza, hogy nem húzódik vissza, vagy féloldalasan fog.
Alapvetően vissza kell húzódnia, amikor elengeded hiszen megszorulna a fék ha nem tenné ezt, (ez inkább jellemző ETZ-re) de behúzáskor többet kell előre mozdulnia mint elengedéskor vissza.
Ha levegős, vagy rugalmas a rendszer, akkor esetleg nem tol annyit ki amennyit vissza.
A rossz karmantyú, vagy dugattyú méret pedig nagyobb visszahúzódást eredményezhet mint amekkorát alapból tol behúzáskor.
Azt hiszem a munkahengerek porvédő gumijával, vagy minek hívják őket, van gond. Azok a gumik ami kívülről az alu pogácsák körül vannak. Szerintem azok csökkentik a dugattyúk visszatérési kedvét. Ha jól emlékszem az első tzmen elöregedtek nagyon, az csinált ilyent . De ez vagy tíz éve volt.
Mindenesetre ha nem jön jobb ötlet, nézd meg, nem szakadtak vagy kopottak e.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|