:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Te jó Isten! 7500al pörgetni? Lakbenzin? Én 5000-5500 fölé is ritkán engedem, kibírja kibírja lehet, de én inkább örülök hogy többé kevésbé csörgésmentes még. Viton? SKF féle szürke szimering főtenglye mellé és kész, ja és a bal oldali szimeringház mellé benyomtam egy fél tubus soudalt, nincs bajom vele.. :)
Am nemrég a sportmotoron is volt egy tag, talált egy MZ ES 150t, és azt kérdezte hogy nem-e ösze lehet rakni ES egyik blokkfelét TSsel, meg a szimeringet hogy lehet kívülre rakni, mert ő túrázni akar menni és mi lesz ha szétmegy túra közben... Javítsatok ki de ha jó a főtengely és új a szimering akkor az biztos hogy nem akar szétesni csak mert túra van... :D Ja meg hogy a szimeringet út mellett kicserélni.... xD
Nem VG jelenik meg hanem a spurid a pofámban meg a sisakon :D Egyébként is 500 km-es túránál jobban mi tisztít ki egy MZt? Kiégetésen kívül persze :D
Hát igen! De jobb az előzőnél.
A másik, nekem van még egy kevés (Még shell!)ólompótló, és használom is,...
Sőt, spurim is, ezért VG mindjárt megjelenik(!)-ja, csak magányos motorozáson használjátok, vagy távol legyetek a csapattól Spurihasználat esetén..Tapasztaltuk...DDD
Teknőc
Azért az összes hiedelmet elsüti ez is amit a fórumokon lehet olvasni. Ólompótló, váltót kimosni lakbenzinnel, csak viton, meg pörgessük szarrá...még jó hogy a TS annyira strapabíró hogy meg sem kottyan neki ennyi "gondoskodás" :DD
Hát igen, ha valaki nem műszaki analfabéta akkor reálisan kb. ez lesz a következtetés.
No, ha már ilyet teszünk,
akkor jót is tegyünk!
A B...M macskakaparászása helyett
inkább ilyet olvasnák szívesen:
http://nepitelet.hu/motorok/mz/kisetvagyu_csorgokigyo/
Teknőc
... aki még normálisan írni se tanult meg, attól mit várunk?? :D
Áruld már el, hogy egy műszaki analfabéta idióta véleménye mit keres itt, még mielőtt részrehajlással vádolnál megemlítem, jelenleg hogy nincs MZ-m.
http://nepitelet.hu/motorok/mz/a_legszarabb_szeriaban_gyartott_vagy_hozzamkerulo_etz/
Nekem a dinamó oldali szimering csinált ilyent a jawánál. Füstölt, sőt a gyertyát is állandóan beköpte. Üresben kis gázra is felpörgött, váltás után gyakran leállt. Ha odahúztam neki rendesen a gázt akkor biztosan leállt.
De a jawa kéthengeres.Szinte biztosan teljesen más ilyen szempontból a viselkedése.Ugyanis az egyik henger rendesen megy, a másik hölyéskedik. De azért lehet az mznél is szimering gond. Ha az olajos oldali szimering rossz, érdekes lehet a jelenség. Hol levegőt, hol olajat szív, hol olajos levegőt.
0,3mm
értem hogy kipucoltad, meg beállítottad, meg minden jó, de indulj ki abból hogy mégsem működik valamitől. Ha minden jó akkor működik.
A problémák néha szívatósak. Néha félrevezetőek a tünetek, de azért a tünetekből következik hogy mi lehet.
Szépen egyenként ki kell zárni a lehetséges hibákat, logikusan átgondolva.
Pl. szimering hiba nem valószínű, mert az nehéz indítást okoz, de ha pörgeted akkor megy, illetve lehet hogy füstöl, de ha jár akkor nem fog leállni gázhúzásra.
Mivel kis terhelésen megy, ezért gyújtás sem valószínű, de a durrogás miatt mégis valószínűbb mint a szimering.
A túl sok benzin is inkább alacsony fordulaton okoz gondot, ha hirtelen odarántod neki akkor szegényedik a keverék, tehát mennie kellene, nem fulladnia.
Szóval kevés benzin, amit még mindig számos dolog okozhat. Sok sikert a kereséshez. :)
Pl, szívtam olyannal hogy egy pici alig látható festékdarab beakadt a főfúvókába és ahogy fordult úgy változott a főfúvóka áteresztő képessége. Maga a fúvóka tiszta volt, de a csőben vacakolt a pici lapka és következetlenül változott a viselkedés.
Volt olyan is amikor a trafó csatlakozása oxidálódott a csavar alatt, és volt szikra, de gyenge, és melegedéssel tovább gyengült, ami azt jelenti, hogy a nem optimális keveréket már nem biztos hogy begyújtja, hasonló jelenségeket okozva. Mondjuk az kis fordulaton is leállt, nem csak ha odahúztam.
Gyertyát cseréltem. A kalapácsot milyen hézagra kell beállítani?
A fúvókák tiszták kipucoltam őket.
A gyújtást a dugattyún mérve felsőholtpon elé 3mm-el kell beállítani +-0,2mm
Még mindig kevés benzint mondok.
Amikor odarántod neki nagyon elszegényedik a keverék.
Ha a fúvókák nem változtak, még mindig azt mondom dugulás. Mondjuk a főfúvókában.
Esetleg egy gyertyát cserélj még próba cseresznye alapon.
A gyújtás holtpont elé van belőve:S
Meg az az érdekes pici gáznál kipörög.
De elég kemény a járása...
Ha odahuzom neki akkor meg fullad durrog mindent csinál csak éppen nem megy
Új bengat öntöttem bele mikor kitakaritottam mindenét leengedtem a régi benzint. Fogalmam nincs mi okozhatja. akkor csinálja ha odahuzom neki.
Ha kétéves a benzin, még egy dolog lehet. Nem rázta fel. :D
Gyújtás jó helyen van?
Nekem nagyobbra van állítva, és hidegen hasonlókat csinál, de ha bemelegedett megy mint a villám.
Pedig pont kevés benzinre, vagy gyújtás hibára utal a jelenség.
Illetve vizes benzinnel is szoktam ilyeneket szívni.
A benzin is két éves? Azonnal cseréld le, mosd ki a karbit.
Ha már beindult friss benzinnel, utána próbálkozhatsz adagolni, hogy azért elfogyjon.
Az az igazság hogy 2 évvel ezelőtt használtam a gépet akkor működött.
Most ahogy elővettem kipucoltam mindent a karbiba, benzincsapot stb...
Olyan mintha sokat kapna mert miután odahúzom neki elkezdene pörögni majd nem robban, majd megint robban durrog csörög csattog villámlik :S Kis gáznál meg elpüfög. Füstöl mint a vadállat eközben:S
Karbit úgy állítottam be ahogy itt levolt írva épp az imént
Kicsi a tűszelep (pl, mert simsonhoz valót adtak)
Kicsi a főfúvóka, vagy dugult a benzincsap, esetleg víz van a karburátorban.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne 125-ös ETZ-mell, hogy ha odahúzom neki akkor elkezd pörögni 1mp ig majd fullad majd megint gyújt vagy kettőt és megint fullad és így tovább...
Alapjáraton elpüfög úgy ahogy kellene, kicsi gáznál is felpörög. Gyújtást néztem mindig szikrít holtpont előtt ha kézzel forgatom a főtengelyt, karbit szétszedtem kitakarítottam....
Benzinszint is jó. A gyújtást, kalapácsot akárhova állítom a probléma megmarad. Állítottam a levegőcsavaron is semmi lényegi változás ezzel a fuldoklással kapcsolatban.
Köszönöm előre is a válaszokat.
Nem kell annyira csoda anyag.
Lehet kapni szinterbronz anyagot, arany árban természetesen, de a ZX100-as csapágy műanyag ilyen helyre jobb.
Hasonló siklási tulajdonságai vannak mint a teflonnak, de keményebb és kopásállóbb.
De fékkarhoz a sima POM anyag is jó, az sem igényel kenést, az van is otthon nekem dögivel.
Mindhárom anyagot használják orsóanyának CNC-hez és jól teljesítenek, a ZX100 a legtartósabb, nem is a bronz.
Sajnos már csak egy nagyon pici darab csodaanyagom van. Egy ganz siklócsapágy maradéka. Bronz-teflon kutyulék. Lift motorokba használták. Teljesen zajtalan volt és nagyon nem kopott, kenést sem igényelt. Valami elemi szintre darált bronz por volt jó arányban belehabosítva a teflonba. Barnás színe volt, a vágásnál, csiszolásnál bronzos.
Nos, ilyent kellene nagytételben szerezni valahonnan. De mintha nem is ismerné a világ... :(
Én a horgász orsókba, ventikbe használtam, motorokba csak nagyon néha.
Egy eredeti alkatrészekből összerakott dobfék jó betéttel sem túl erős sajnos, de azért elég.
Ehhez hozzájön hogy az utángyártott alkatrészek közel nem hozzák azt a működést amit gyárilag kitaláltak.
Végeredmény, hogy ha jó féket akarsz, akkor bizony reszelni, hézagolni és egyedileg gyártatni kell.
Különben én is meglepődtem, de már az is sokat javít a fékhatás érzetén, ha a fékkar rendesen van csapágyazva.
Bronz, vagy műanyag csapágy szokott ott lenni, azok jók, de a műanyag szétforgácsolódik, a bronz kikopik, az acél meg berohad.
Végeredmény hogy egy M6os meneten próbál elfordulni a 8-as aluminium luk szárazon, hát persze hogy nem jó.
Ott alacsony sebességgel forgott, és a dobfék olyankor relativ nagyobbat harap mint nagy sebességnél. Szerencsénkre :)
Érdekes ez a fékezés dolog. A TS-első dobfékével nagyon nem vagyok kibékülve.
Cseréltem benne szó szerint mindent, többféle betétet próbáltam az évek során, de egyik sem vált be.
Tény, hogy megáll vele a motor, de tiszta izomból kell húzni, hogy történjen valami. Szóval szerintem szar.
Erre tavaly elvittem műszakira egy fiatal srác ráült a fékpadon, elkezdték forgatni én meg álltam ott és gondoltam, hogy most haza zavarnak és soha nem lesz vizsgám, mert képtelen vagyok ennél jobb féket csinálni rá.
És ekkor a srác olyat rámarkolt a fékre, hogy megcsúszott a kerék a görgőn. Újra mérték, jó lett és kaptam műszakit.
Nem tudom hogy csinálta! :-D
ok, de abból baj nem származhat ha felköszöntelek hiába :)
Nem feltétlenül a piros lámpa okoz gondot így 20év magabiztossággal ;-)
Nem fikázni akartalak a vezetéstechnikai tréninggel, de felkaptam a fejem a hátsó fékre, és az óvatos fékezésre. Úgy jött le hogy félsz az első féktől, azt pedig ki kéne gyakorolnod.
Másik hogy én fék buzi vagyok, addig nem nyugszom amíg adott fékből ki nem hozom a maximumot, de egy átlagos fékhez képest is borzalmas fékberendezésekkel motoroznak páran. Tapasztalatom szerint az használja előszeretettel a hátsó féket, akinek túl fárasztó húznia az elsőt, az pedig minden motornál rossz féket jelent.
Teszem azt egy piros lámpás megálláshoz egyetlen ujjal húzom a féket, az bőven elég fékhatást eredményez még a TS-en is. Nyilván nem fogom a hátsót használni ami sokkal pontatlanabbul szabályozható és kevesebb visszajelzést ad, ráadásul hajlamosabb megcsúszni.
Ellenben ha egy sima megálláshoz markolnom kell a féket, a harmadiknál görcsöt kap az alkarom, akkor nyilván inkább a kevésbé fárasztó hátsóféket fogom alkalmazni én is.
Erről persze nem mindig a delikvens tehet, régen elég népszerű volt a piros fékbetét, mert jó tartós, de a fékhatás elhanyagolható volt. Az emberek megszokták hogy a dobfék ilyen, és felvették a fenti rossz szokást alkalmazkodva a pocsék fékhez.
Kösz. :) De a csevegőben említettem, én decemberben tartom. :D
Azt hiszem akkor leírtam. Az Árpád név jelentése maghar(sumér) nyelven ár,viszálycsökkentő, azaz fejedelem, vezér.
ARPAD-NA-AB NAM-GA-PAD
árpád népe nem apadhat
Bocsi az offért.
Maradhat az eredeti, mivel függetlenül van rögzítve.
Ledes lámpám nincs,
de nekem sem feltétlenül ráfeküdni...
Teknőc
Hidd el nekem ,hogy 20év motorozás után megtudok állni egy piros lámpánál :)
Én már félig fejlődtem, mert a hátsó ledes lámpa miatt nem kell feltétlenül ráfeküdni, tépem az elsőféket, meg a hátsóra picit ráteszem a lábam akkor már világít a féklámpa is... tárcsán gondolkodtam már én is, de nem akarom a TS kapcsolókat lecserélni, márpedig asszem muszáj lenne :(
Tudom, hogy az első jobb, erősebb fékhatású, azzal kellene.
De mégis, a hátsó féklámpa miatt, és gyakori lassításnál elég csak a hátsó, vészfék az első inkább, főleg kombinálva kettőt -így a jó nekem. Másnak, nem tudom.
Teknőc
Nem véletlenül nagyobb teljesítményű az első fék. Szerintem mindenki tanulta műszakiból mi történik fékezéskor.Az első keréken nő a terhelés, a hátsón csökken. Persze ha valaki csak elsővel fékez, ez a hatás felerősödik.
De mégegyszer, ez szerintem kötelező tananyag volt.
Én vagy mindkét fékkel fékezek, vagy helyzettől függ. Dugóban araszoláskor elsőfék. Kanyarban kis és közepes sebességnél hátsó. (első fékre a fékezés erjétől függően elkezd megelőzni a hátsóm) Vészfékezésnél első hátsó együtt. A többi helyzet inkább egyéni izlésem szerinti talán.
Én a dobfékes jawa kerékre gondoltam a dobfékes ts helyére. Az csak nem annyira feltűnő mint a tárcsa?!!! Jónak viszont biztos hogy jobb a jawa dob mint a ts.
A jawába belemegy a tárcsás, de nemcsak telót hanem kifliket is cserélni kell. A telók miatt.
Mondjuk belegondolva a TS-en én is a hátsó féket kezdem nyomni, de csak azért mert az első fékre nincs féklámpa kapcsoló.
Jawanál lehet hogy nem vennék észre, mert szinte ugyan úgy néz ki a tárcsafékes Jawa is, de TS-nél elég feltűnő sajnos. Pedig ég és föld a különbség.
Szerintem teló+kerék cserével belemegy a Jawaba is a tárcsás.
Rád férne egy kis vezetéstechnikai tréning :)
Első fék hatásosabb, jóval nehezebben csúszik, nagyobb teljesítményű is és stabilabb a motor azzal fékezve.
Persze főleg régebbi motoroknál intenzív fékezéshez mindkét fék ajánlott.
Mondjuk értem én hogy hátsót könnyebb kezelni és olyan a stílusod hogy elég a hátsó fék is neked, nincs is ezzel baj, de szerintem bölcs dolog megtanulni biztonságos körülmények között, hogy tudsz a motoroddal legjobban fékezni.
Kéne szerezni eredeti fékbetéteket, nem baj ha kopott, lényeg hogy van itt egy cég aki igény szerinti kopóréteget ragaszt rá, a legmodernebb anyagokkal.
És nem ilyen házi taknyolós, rendes ipari fékeket gyártanak és újítanak fel.
Jéé! Egy hasonszőrű!
Én is elsősorban hátsót használom,vagy kombinálva a kettőt....
Teknőc
Hasonlóra gondoltam. Jawa elsőkerékre, vagy agyra. A vékony gumit nem biztosan szeretné, tehát az a kérdés hogy az agyat rá lehet e varázsolni. Szerintem vizsgán észre sem vennék a különbséget, viszont a megállásnál lenne eltérés rendesen.
De lehet hogy csak barbárkodom.
Nem tudom de nekem soha nem volt fontos,hogy az első fék blokkolásig fogjon.Általában a hátsót használom vagy ritkán a kettőt egyszerre óvatosan.
Hű ez nagyon igaz!
Bár a teflon helyett van régi bevett szokás is, de azt csak személyesen mondom el. Hozzá teszem, nem kamu!
Nagyapám csinálta, míg élt, szabad tér kell hozzá. Én lakásban nem tudom ezt megjátszani, sírok is érte azóta.
Talán, a VG-vel összefogok ez ügyben,...
Sej, látom a fényt az alagút végén, csak miért dudál?
Teknőc
"TS első fékét nem lehet feltuningolni?"
Dehogynem, más fékpofát feltenni, nő a hatásfok. De hogy milyent, arra nem emlékszem. De arra igen, mikor mutatta,jóval vastagabb volt,szerinte két mm-rel, szerintem többel is.
De nekem maradt az eredeti.
Nem is tudom, itt délen ki is mondta a sok öreg motoros közül nekem.
Utána kell kérdeznem.
Teknőc
Mit akarsz tuningolni?
Mint mondtam, vastag teflonos bowden, és a jó beállítás csodákat tesz a lenézett TS fékkel is.
ETZ tárcsafék is belemegy, csak egy közdarabot kell esztergálni a kerékagyhoz, mert a TS-nek közelebb vannak a villái. Nekem volt tárcsafék benne, csak műszakin nem nézi jó szemmel, úgyogy visszaraktam a dobot, aztán meg felhasználtam az ETZ-hez :D
Nekem a jawa a Mátrában úgy bedagadt hogy fogott akkor is amikor nem húztam. Szerintem ha erőszakosabb vagyok és nem dohányzó, beégett volna a pofa talán. De én inkább leálltam bagózni egy sort, azalatt magához tért egy picit.
Az anttivilágban egy uaz féke melegedett fel alattunk, de ahhoz autómentőt kellett hívni. Szóval tényleg melegszik a dob.
Amúgy kétkulcsos jóságához csak türelem kell, rendesen becsiszolt betétek, megfelelő felületű dob, jó kulcsok. Sok emberrel találkoztam aki a felső kulcsot elhanyagolta. Néha a dob barázdás.
Szóval blokkol az első is, de mégis nehezen áll meg a motor. Talán a lengéscsillapítókkal lehet valamit javítani a helyzeten. Nem vagyok gépész, tehát csak talán.Esetleg még puhább felületű gumit szerzek, olyant mint a radír.
Vagy jobban figyelek és előbb kezdek el megállni. :D
Más, a TS első fékét nem lehet feltuningolni? Persze nem tárcsásra gondoltam.
Jaja, a két kulcsost meg lehet csinálni közel olyan harapósra mint egy jó tárcsafék. Csak a teljesítménye nem olyan jó, a gyengébb hűtés miatt, elmelegszik gyorsan. 2000méterről 2 személlyel és csomagokkal jöttem le Jawaval, első, hátsó és motorféket, felváltva használtam, de így is megálltam félúton. Egyrészt mert elfáradtam másrészt mikor ráköptem sistergett a fékdob :))
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|